Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Toyota chce do roku 2050 snížit emise oxidu uhličitého až o 90 procent

52 komentářů

kundalini_it
Jinde jsem četl, že elektrické automobily vizí Toyoty nejsou. A dosavadní vývoj tomu nasvědčuje...
admin badgeAvatar - Honza Mička
Honza Mička
Dobrý den,

měly by být zastoupeny, ale určitě ne ve srovnatelné míře jako hybridy a FCV
150 kWh
v 2050 bude 100% aut BEV (aspon tych novo vyrobenych) 😄
IPace
konceptu elektrickych Toyot par je, a urcite by se i prodavali, jenze Toyota jaksi nechce, oni vlastne zatim nechtej ani poradne tlacit na th plug-in hybridy a jejich jediny zastupce teto kategorie je znacne pradrazeny Prius plug-in hybrid, ktery je o 330 tisic drazi nez bezny Prius, da se tedy rict ze plug-in hybridni Prius ma nejdrazsi batarky na svete, kapacita navic v podobe 3.1kWh u Toyoty proste ceni na 300 tisic korun >😁 pritom jako samostatny nahradni dil ta baterka stoji cca 36 tisic a ten zbytek k tomu okolo by se pohodlne velzl do 10-20 tisic, i tak za dnesne podobne drahou konkurenci Pruis plug-in tezce zaostava, v USA kde maji jedny z hlavnich prodeju Priusu jim to mozna jiz brzi zakaznici spoctou a asi hodne jich presedne na domaci Volt 2 generace, ten je totiz stejne drahej, ale ujede na elektriny 4x vic nez Prius plug-in a ma tedy i prumerne nizsi spotrebu

Toyota dela proste jen velke PR haloo a spoleha nato ze ona s tim zacala a tak si asi myslej ze oni budou urcovat to celosvetpove tempo, k jejich smule je ale zacina konkurence nejen dohanet, ale i predhanet

vpodstate jedine co me na soucasne Toyote/Lexu tesi je ze se drzi u vetsiny hybridu stale atmosfer
Avatar - TeeJay
TeeJay
Navázal bych na diskuzi pod Mirai - ve vodíku vidíš spousty problémů, jak je vidět, ty mají i EV a zdá se, že již brzy budou možná mnohem horší, než ty vodíkové >😁 [odkaz]

Jinak nevím, proč by měli tlačit na plug-iny, když se dohromady neprodávají. Co se elektromobilů týče, ty si dokáže postavit každý jouda doma v garáži a s nějakým vývojem není nutné si až tak moc lámat hlavu. Tedy Toyota dělá to, co přináší peníze a současně je zaháčkovaná jinde, aby se do toho vrhla, až to bude perspektivní. :-!
IPace
no to je problem, protoze se proste nabijecky nestavej tak rychle jak je treba, ale porad lepsi postavit 400-500 stojanu pro rychlonabijeni nez postavit jednu pumpu s jednim stojanem na vodik (cena cca stejna)

silne pochybuju ze Toyota Mirai prinasi Toyote nejake penize krom dotaci na vyvoj vodikoveho pohonu, vpodstate rucne stavena Mirai s jeji cenou a tou omezenou produkci bude ztratova, i ty pocty vyrobenych kusu jsou zvolene zamerne tak aby dosahli na status oznaceni "bezemisni vozidlo" a mohli cerpat dotace jak oni tak zakaznici, k tomu je treba aby celkova produkce za rok cinila tusim 500+ kusu 😉 a klidne bych se vsadil ze pocet planovanych vyrobenych kusu zvysovat nebudou, znamenalo by to pro ne zrejme jen vetsi financni stratu

za poslednich 5 let se prodalo lehce nad 1 milion aut do zasuvky, kde plug-in hybridy tvorili celich 40%, (Prius plug-in 75 tisic kusu a je az na 4 miste v celkovich prodejich, z plug-in hybridu je pred nim jeste Volt prvni generace s se 100 tisici prodanymi kusy, kdy druha generace Voltu bude podle predbeznych testu zrejme celkem prodejni trhak) na Prius Plug-in se dotahuje i Mitsubishy Phev ktere se prodava kratsi dobu a prodalo se ho jen o 5 tisic kusu min, tedy 70 tisic kusu celosvetove, Toyota proste zaspala a v tomhle odvetvi ktere sama s Priusem nastartovala ji ujizdi vlak a klesaj prodeje 😉
Avatar - TeeJay
TeeJay
Jenže postavit 400-500 stojanů není TEN problém. Problém je, kde tu elektřinu vzít a kde ji vzít nárazově, protože lidé mají určité návyky, dané pro většinu z nás stejným denním stereotypem. Co se stane, až budeš mít najednou v energetické špičce zapojeno navíc ještě statistíce EV?

Mirai určitě peníze nepřináší, ale to Prius taky ne, když začínal. A myslíš, že by existovala nějaká Tesla mez těch miliardových kalifornských subvencí a prodeje emisních povolenek? Vždyť je to jen černá díra na dotace, navíc ošéfovaná tak, aby ke korýtku už nikdo jiný nemohl.

Opravdu mají PHEV tak vysoký podíl? To se mi nezdá. Každopádně Toyota určitě nezaspala, tu techniku má, jen ji nemá až takový zájem nabízet. Toyota a Honda zprvu PHEV vůbec neuznávaly, protože na to, abys měl "čistý" provoz musíš nabít "špinavou elektřinu" ze zásuvky, zatímco hybrid si vystačí s tím, co získá při jízdě, je tedy reálně ekologičtější. Jenže módní trendy je přinutily politiku změnit, nakolik s ní nesouhlasí.
150 kWh
S problemom kde vziat elektricku energiu si vobec hlavu nelamte. Trvale udrzatelny zvysujuci sa dopyt po elektrickej energii je pre elektricke spolocnosti tou najlepsou spravou aku mohli dostat.

Vo svete kde vacsina aut jazdi na elektriku sa tieto spolocnosti stanu novym Shellom. Takto lukrativny biznis si tieto spolocnosti nenechaju ujst tym, ze by podcenili investicie do infrastruktury ...
150 kWh
Vyrobna naklady na Mirai sa pohybuje okolo 120 tisic dolarov, co pri jeho predajnej cene 60 tisic dolarov znamena pre Toyotu stratu 60 tisic na kazde predane auto. Samozrejme Toyota dufa, ze sa im v priebehu par rokov podari vyrobne naklady znizit, ale uz teraz si mozeme byt isty ze to nebude tak skoro.

Co sa tyka Tesly. Ta predava svoje auta v priemere s 25% ziskom, teda na kazdom aute je to zisk okolo 20 az 40 tisic dolarov podla vybavi. Max. dotacie ktore mozete v USA na Teslu dostat su okolo 8 tisic dolarov. Takze aj po odobrati tychto dotaci je Tesla ziskovy podnik.

A poslite mi link na tie miliardove kalifornske subvencie pre Teslu prosim. To ste si asi trochu vymysleli vsakze ...
Avatar - TeeJay
TeeJay
Vím, že cca 100k dolarů stálo FCX, těžko to bude u Mirai více. To sis trošku vymyslel, všakže? 😉

Zdá se, že o principu fungování Tesly moc nevíš. Četl jsem na toto téma dost znepokojivé články, bohužel se mi te teď už nepovedlo je najít. Asi už jsou smazané a autoři v sudu na dně Mexického zálivu.
150 kWh
Nie nevymyslel. Mozes si to precitat aj vo wikipedii o Mirai. Davaj si ale pozor, ten clanok je plny ozajstnych faktov, viem ze je to pre teba nova vec tak aby z toho nebol sokovany 😄

Teslu sledujem od 2009 a vravim ti ze si vymyslas 😄
Avatar - TeeJay
TeeJay
Jo wikipedie... >😁
150 kWh
Ak sa jedna o opovrzlivy ton, vela veci sa tym vysvetluje 😉
IPace
jak to maj v Californii nevim a je me to celkem fuk, v CR to ale problem neni, v CR mame eletriny nadbitek a proto ji vyvazime, rocne cca 17TWh, a jsem take elektricky tranzitni zeme a rocne prijmeme a dale posleme dalsich 10TWh, celkove CR vyvazi tedy rocne cca 27TWh elektriny, navic ma CR jednu z nejmodernejsich elektrickych soustav v EU, zvlastni ze ostatni zeme ktere maji zastaralejsi a slabsi energeticke soustavy zvladaji treba i stonasobne vice elektromobilu nez je v CR? takze nez zacnes basnit o tom jak by to v CR neslo, tak si zjisti fakta

proc resit statisice EV? nez bude v CR statisice EV, tak ubehne jeste hodne let, spise desitek let, v soucasnosti by ceska energetika zvladala bez vetsich problemu cca 1 milion elektromobilu, a naopak v mnoha pripadech by je energetici uvitali, protoze takzvany blackout v CR nejcasteji hrozi prave z prebitku elektriny kterou nam sem posilaji okolni staty 😉

k dotacim, Tesla za celou svou dobu existence dostala tak jako jeji zakaznici mene dotaci, nez kolik dostala prave Toyota a jeji zakaznici, federalni dotace a jejich vyse da celkem slusne dohledat
Avatar - TeeJay
TeeJay
Nemluvím o ČR, ale obecně. Jak je na tom rozvodná síť u nás, to netuším. Mně tady ve Vidlákově nejde elektřina co chvíli. 😄

Ty země, co mají stonásobně víc aut, než my, jich mají zanedbatelně. Ve chvíli, kdy by byla třeba čtvrtina vozového parku v Evropě elektrická, už je vážný problém. Ještě budeme rádi, že část aut bude jezdit na vodík. 😉
IPace
as bude v Evrope ctvrtina vozoveho parku na elektrinu, tak ver ze ubehne hezkych par let a rozhodne se stim bude rozvijet i ta rozvodna sit 😉 CEZ kazdorocne jen do te Ceske investuje miliardy
150 kWh
Vysoky dopyt vidite ako omnoho horsi problem? Ja to naopak vidim ako velmi prijemny problem ...
Velkoodběratel_kukuřice
Asi tak, navíc když se k tomu přidá design.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
najali designéra, který nefrčí na perverzním pornu a nedělal auta sexi. Zákazníků uvažování je: já bych si koupil Toyotu, protože jsou spolehlivé, ale vypadá tak divně, že jdu do xxx
Avatar - TeeJay
TeeJay
Ano, uvažování zákazníků je "já bych si koupil Toyotu, protože jsou spolehlivé, vypadá tak divně, že jdu do... Toyoty." >😁 Toyota to válí s tím designem tak uboze, že je to největší automobilka světa a hybrid od designéra, frčícího na perverzním pornu, je prodejně naprosto nedostižný čímkoli od konkurence. 😉
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
To že někdo umí prodávat párky je fajň, ale menší výrobci umějí i klobásy. Jezdí to za 5 hvězd a vypadá to na 5 hvězd. Smutné je když velký výrobce neumí vyrobit auto, které by umělo konkurovat v Evropě a ten menší to svede tak, že patří k tomu nejlepšímu.
IPace
to neni pravda, prodeje Priusu klesaji a konkurence ho prave celkem jiz nejen stahuje, ale v nekterych oblastech i predbehla, Priusu klesaji rocne prodeje o cca 10-15% v roce 2012 meli v USA mezi hybridy s Priusem podil prez 70%, ted v roce 2015 maj podil pod 23% (loni tusim jeste 27-28😖

Problem Priusu je v tom ze spolehal na to ze byl propagovanej celebritama, jenze za posledni 2 roky drtiva spousta tech celebrit presedlala na TesluS, cos je pro Toyotu celkem blbe
Avatar - TeeJay
TeeJay
Prius klesá, ale hybridy klesají jako celek. Že klesá podíl kdysi dominantního modelu, to je opravdu překvapení, když přibývá konkurence. 😉

Teď má Toyota 100 % vodíkového trhu. Ale vezmi si ten neúspěch příští rok, přijde Honda FCV a najednou bude mít třeba jen 60 %. 😉
150 kWh
Toyota nemoze mat 100% trhu, kedze Honda FCX Clarity sa zacala ponukat na leasing uz v 2008. I ked zatial sa leaslo iba 45 aut 😄 Najvacsi zaujem o vodikove auta maju zatial iba diskuteri vo forach 😄
Avatar - TeeJay
TeeJay
FCX Clarity se už skoro 2 roky nepronajímá. A při operáku na 3 roky už jich ani nebude moc jezdit.
IPace
hele a bavi te si ty cifry jen tak vymejslet? 100% trhu fakt nema, protoze Mirai neni jedine vodikove auto na trhu
Avatar - TeeJay
TeeJay
Mirai JE jediné komerční vodíkové auto na trhu.
150 kWh
Ako velmi nekomercne su potom auta Hyundai ix35 FCEV a Honda FCX Clarity, ked Mirai je jediny komercny?
Avatar - TeeJay
TeeJay
Tak ještě jednou: "FCX Clarity se už skoro 2 roky nepronajímá. A při operáku na 3 roky už jich ani nebude moc jezdit."

ix35 jezdí v e😜erimentálním provozu, pokud vím. Státní instituce, průmyslové podniky. Stejně jako FCX Clarity je pouze na operativní leasing. Zatím ani slovo o žádné šťastné vodíkové rodince - a to se vsaď, že by se Hjondé pochlubilo.
IPace
ix35/tuscon opravdu neni jen e😜erimentalni, a na vybranych trzich se normalne prodava, nam nejblize treba v Nemecku kde je k mani za 64 a pul tisice auro (vloni jsem se nim v Mnichove svezl na normalni predvadeci jizde, v dobe kdy se tam konal sraz elektromobilu), pak treba v Anglii kde je k mani za 53 tisic liber 😉

covece zatim se tu podarilo vyvratit vsechny tve posty, vis ty vubec neco konkretniho nebo jen "varis z vody" a trollis diskuzi? nevim proc ale neverim ti vpodstate nic co sem pises
Avatar - TeeJay
TeeJay
Tak to jsem netušil.

Ví o tom Toyota? >😁

Diskutujeme. Máš s tím problém?
topten
ja myslel, ze to auto je bouchly na zadni dvere
Avatar - TeeJay
TeeJay
... jde Toyota špatně. Chtělo by to vydat se VW-way. >😒]
Velkoodběratel_kukuřice
Spíš je to tlak vlády, Japonsko je zemí, která od nás koupila povolenky na emise.
cudzinec11
Engine = motor
HV = hybridne vozidlo
PHV = plug-in hybrid
FCV = vozidlo s palivovými clankami = vodik
EV = elektricke vozidlo

Spalovaci motor vsak maju aj Engine, aj HV, aj PHV, takze v roku 2050 podla toho grafu bude stale cca. 70 percent vozidiel so spalovacim motorom 😄
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
a to jak z pohledu vývoje automobilů, tak z pohledu budování infrastruktury. Osobně jsem spíš pro klasické elektromobily - FCV mi připadají neskutečně komplikované a tedy drahé (a to jak auta, tak potřebná infrastruktura). Navíc zatím snad ještě ani není vyřešenou skladování vodíku (který se i z té nekryogenější kryogenní nádrže musí pomalu odpařovat, takže za týden (14 dní?) máte původně plnou nádrž prázdnou...
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Vyvíjí se elektromobily, ale ještě nemáme vhodné baterky. Vyvíjí se auta na vodík, který neumíme skladovat. Do Priuse ale vrzli starý motor, který má na papíře účinnost jako diesel. Pokud je to pravda, tak ten motor můžou nacpat všude a bude to jezdit za 5 jako nafta.
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
tak on tu účinnost má proto, že je v Priusu (a tedy si může dovolit na dnešní poměry bizarně nízký výkon i točivý moment a zřejmě i jiný průběh výkonu/momentu). Nedá se jen tak šoupnout do jiného auta bez podpory elektromotoru.
150 kWh
S tym odparovanim nadrze za 14 dni by som az taky problem nevidel ...

Vacisna tych cerpaciek za 2 miliony dolarov aj tak dokaze uskladnit iba okolo 100 az 150 kg H2. Na natankovanie jedneho Miraia potrebujete 5kg. Cize po natankovani 20 az 30 aut je aj tak potrebne poslat dalsiu cisternu na refill 😄
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
tak to je další šílenost. Jeden tankovací kamion (na naftu) naplní jen 20 až 30 aut? To už by na tu naftu mohly jezdit pomalu ty osobáky (samozřejmě, že trochu přeháním, ale ten rozvoz vodíku je teda další docela zásadní problém). Když porovnám, že z jednoho tankovacího kamionu vezoucího benzin/naftu natankuje (pro dojezd á 500 km) pomalu tisíc aut. 😄

a pokud jde o to odpařování, tak pochopil-li jsem to správně, tak se vodík musí dál odpařovat i z těch aut - takže to má smyl prakticky jen u aut , se kterými se denně (a hodně) jezdí...
150 kWh
A to este neviete ze u vacsiny tych vodikovych stanic musite po natankovani jedneho auta pockat 20 minut kym sa stihnu natlakovat nadrze a stanica je pripravena natankovat druhe auto. 😄

Vodik ako kazdy iny plyn sa vplyvom tepla rozpina. Aby nedoslo k poskodeniu uskladnujucich kontajnerov automobilu tak sa prebitocny plyn vypusta cez poistny ventil. Odhadujem ze plne natankovany Mirai (5kg H2) vam "vyfuci" tak za 2 mesiace. Ak by ste mali auto zaparkovane v garazi tak H2 sa vam pri nedostatocnom vetrani usadi v hornej casti garaze (jedna sa o plyn lachsi ako vzduch). Viete si predstavit co potom sposobi akakolvek iskra s touto garazou 😄

Ak by toto boli najzavaznejsie problemy s vodikovimi autami tak im este predpovedam ziarivu buducnost 😄 Bohuzial tych problemov je tam viac a niektore su ovela zavaznejsie 😄
Avatar - TeeJay
TeeJay
Co je většina stanic? Tankovali jsem vodík u Linde ve Frankfurtu a šlo tam jedno auto za druhým. 8-s
150 kWh
Urcite ste tam boli na vasom Miraii 😉
Avatar - TeeJay
TeeJay
S RX-8.
Avatar - TeeJay
TeeJay
Únik plynného vodíku je minimální, problémy měl tekutý vodík u BMW.

Jaký kamion s vodíkem? >😁 Máš doma přípojku na zemní plyn? Tak tím pádem máš i přístup k vodíku. Sice to není zase tak čistý proces jako při elektrolýze, ale stále lepší, než brikety do kotle. Nebo nafta...
150 kWh
Naozaj ste prave navhrli, aby si ludia domov kupovali steam reforming tovaren? 😄 😄 😄 Mame tu odbornika, poradte este ako velky pozemok bude potrebne zakupit na jeho prevadzku? 😄
Avatar - TeeJay
TeeJay
Děláš ze sebe hlupáka.

Tak mi pověz, chytrolíne, jak velký pozemek budeš potřebovat na Honda HES (Home Energy Station) [odkaz] ? 8-s
150 kWh
Wow. Tak to beriem spat co som povedal.

Pred asi 3ma mesiacmi som googlil domace vyrobniky H2. Nenasiel som nic co by sa by sa dalo kupit do domacnosti a bolo cenovo / rozmerovo rozumne. Uznavam ale ze som do toho asi nevlozil dostatocny entuziazmus. Dovodom asi bude, ze H2 ma po pociatocnej euforii a naslednom zisteni faktov prestal zaujimat 😄

Citam spravne ze stanica dokaze vyprodukovat za 8 hodin iba 0.5 kg H2? A citam spravne ma to v sebe fuel cell? Snad to nebude stat 60 tisic dolarov ako novy Mirai. 😄

Ak chcete doma pouziva zemny plyn, predstavte o co lachsie by ste to mali s auto na CNG. Stacil by vam doma kompresor za par tisic a nemuseli by ste saskovat s premienanim NG na H2 a potom H2 na H2O v drahych fuell cell clankoch. Nehovoriac o ekonomickejsej prevadzke a setrnejsiemu spravaniu sa k zivotnemu prostrediu 😄
Avatar - TeeJay
TeeJay
Iba, iba - 1,5 kg vodíku za 24 hodin (údaje z roku 2007, v současnosti by to mohlo být násobně víc) ti nestačí? Mirai ujede na kilo vodíku 96 km, takže si doma vyrobíš denně H2 na 140+ km. Na běžné ježdění do práce nebudeš muset k veřejné benzince možná nikdy.

Možná je to drahé, možná to vyrábí málo vodíku, ale je to jedno z řešení do skládanky o (ne)smyslnosti a (ne)životaschopnosti vodíkových aut.

Pokud vím, Honda nějakou domácí čerpačku CNG měla, ale s ohledem na to, že v X. generaci Civic CNG nebude, asi je toto pohonné médium u Hondy pasé.
IPace
bud vklidu, domaci vyroba vodiku pro osobni dopravu je nesmysl, zaprve to je extremne drahe a zadruhe k tomu je potreba tolik elektriny ze domaci fotovoltaika na strese ti poskytne jen zlomek energie, TeeJay se tu jen chlame blbostma ale fakta podava bud zadna nebo lziva 😄

kdyby byla vyroba vodiku tak snadna vcetne jeho skladovani a cerpani, tak by vodikove cerpacky nestali takovej balik a rovnou je delali z tech udajnych domacich plnicek

a ted troska cisel, 1kg vodiku pomoci elektrolizy spotrebuje asi 55-60kWh elektriny, coz bezna domaci fotovoltaicka elektrarna za ten 1 den asi dokaze vyrobit, ale jen pokud bude mit tak 10kWh dimenyaci a bude krasnej slunnej den, a silne pochzbuju ye je nekdo tak silenej aby utratil asi pul mega za elektrarnu ktera mu bude posilat elektrinu do vlastniho vyrobniku vodiku aby pak na ten vodik ujel sotva 100km (podle mericiho ciklu v laborce, v realu na ten 1kg ujedes asi tak 60-70km, vodikove auto je normalni elektromobil, jen misto baterek ma palivove clanky a nadrze na vodik + baterky k vyrovnani napeti), a samotna ta stanice bude taky slusnej balik a bude se pocitat na miliony, tedy samozrejme nato ma kdejaky majitel baraku, a z verejne site brat elektrinu kvuli tomu, no rekneme si narovinu ze jezdit s nejakym V8 benzinovim truckem/SUV typu Escalade vyjde levneji nez tohle co tu navrhuje TeaJay >😁

jinak na tech 55-60kWh z te fotovoltaicke elektrarny elektromobil ujede asi tak 250km

takze co je lepsi, pouzit tech 55-60kWh na 250km v elektromobilu s baterkama bez dalsich investic, nebo jna 60-70km ve vodikovem aute kde jeste budes potrebovat ten "vyrobnik" vodiku za X milionu?

imho Mirai potrebuje k natankovani tlak ktery ti bezna domaci plnicka sotva poskytne, v cele slavne Eu jsou jen 2 cerpacky kde se da Mirai natankovat plnej, takze predstava ze bude mit doma kazdej plnicku je utopie, Honda HES v roce 2005 stala 1.5 milionu dolaru a Mirai by se na ni natankoval ani ne z tretiny, takze kdejakej Nissan Leaf by mel vlastne vetsi dojezd >😁
Avatar - Dylan McKay
Dylan McKay
Dal jsem si vynikající mexické fazole a teď se trochu bojím, že se společně s Priusem dostaneme na emise běžných aut.

Ale jinak držím světové jedničce palce! :yes:
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Já měl Corollu liftback s černým plastem vzadu. Vypadá doteď dobře, 1,6ka měla o 30 koní více než Golf, vzadu víceprvek, materiály o třídu lepší než Golf a bez poruchy. Takové auto už nebudu nikdy mít. Smutný pohled co z toho zbylo, něco jako turecký sedan.