Novinky
Přihlásit pro přidání komentáře
KANKUNEN
najali designéra, který nefrčí na perverzním pornu a nedělal auta sexi. Zákazníků uvažování je: já bych si koupil Toyotu, protože jsou spolehlivé, ale vypadá tak divně, že jdu do xxx
Ano, uvažování zákazníků je "já bych si koupil Toyotu, protože jsou spolehlivé, vypadá tak divně, že jdu do... Toyoty." >😁 Toyota to válí s tím designem tak uboze, že je to největší automobilka světa a hybrid od designéra, frčícího na perverzním pornu, je prodejně naprosto nedostižný čímkoli od konkurence. 😉
To že někdo umí prodávat párky je fajň, ale menší výrobci umějí i klobásy. Jezdí to za 5 hvězd a vypadá to na 5 hvězd. Smutné je když velký výrobce neumí vyrobit auto, které by umělo konkurovat v Evropě a ten menší to svede tak, že patří k tomu nejlepšímu.
to neni pravda, prodeje Priusu klesaji a konkurence ho prave celkem jiz nejen stahuje, ale v nekterych oblastech i predbehla, Priusu klesaji rocne prodeje o cca 10-15% v roce 2012 meli v USA mezi hybridy s Priusem podil prez 70%, ted v roce 2015 maj podil pod 23% (loni tusim jeste 27-28😖
Problem Priusu je v tom ze spolehal na to ze byl propagovanej celebritama, jenze za posledni 2 roky drtiva spousta tech celebrit presedlala na TesluS, cos je pro Toyotu celkem blbe
Problem Priusu je v tom ze spolehal na to ze byl propagovanej celebritama, jenze za posledni 2 roky drtiva spousta tech celebrit presedlala na TesluS, cos je pro Toyotu celkem blbe
Prius klesá, ale hybridy klesají jako celek. Že klesá podíl kdysi dominantního modelu, to je opravdu překvapení, když přibývá konkurence. 😉
Teď má Toyota 100 % vodíkového trhu. Ale vezmi si ten neúspěch příští rok, přijde Honda FCV a najednou bude mít třeba jen 60 %. 😉
Teď má Toyota 100 % vodíkového trhu. Ale vezmi si ten neúspěch příští rok, přijde Honda FCV a najednou bude mít třeba jen 60 %. 😉
Toyota nemoze mat 100% trhu, kedze Honda FCX Clarity sa zacala ponukat na leasing uz v 2008. I ked zatial sa leaslo iba 45 aut 😄 Najvacsi zaujem o vodikove auta maju zatial iba diskuteri vo forach 😄
FCX Clarity se už skoro 2 roky nepronajímá. A při operáku na 3 roky už jich ani nebude moc jezdit.
hele a bavi te si ty cifry jen tak vymejslet? 100% trhu fakt nema, protoze Mirai neni jedine vodikove auto na trhu
Mirai JE jediné komerční vodíkové auto na trhu.
Ako velmi nekomercne su potom auta Hyundai ix35 FCEV a Honda FCX Clarity, ked Mirai je jediny komercny?
Tak ještě jednou: "FCX Clarity se už skoro 2 roky nepronajímá. A při operáku na 3 roky už jich ani nebude moc jezdit."
ix35 jezdí v e😜erimentálním provozu, pokud vím. Státní instituce, průmyslové podniky. Stejně jako FCX Clarity je pouze na operativní leasing. Zatím ani slovo o žádné šťastné vodíkové rodince - a to se vsaď, že by se Hjondé pochlubilo.
ix35 jezdí v e😜erimentálním provozu, pokud vím. Státní instituce, průmyslové podniky. Stejně jako FCX Clarity je pouze na operativní leasing. Zatím ani slovo o žádné šťastné vodíkové rodince - a to se vsaď, že by se Hjondé pochlubilo.
ix35/tuscon opravdu neni jen e😜erimentalni, a na vybranych trzich se normalne prodava, nam nejblize treba v Nemecku kde je k mani za 64 a pul tisice auro (vloni jsem se nim v Mnichove svezl na normalni predvadeci jizde, v dobe kdy se tam konal sraz elektromobilu), pak treba v Anglii kde je k mani za 53 tisic liber 😉
covece zatim se tu podarilo vyvratit vsechny tve posty, vis ty vubec neco konkretniho nebo jen "varis z vody" a trollis diskuzi? nevim proc ale neverim ti vpodstate nic co sem pises
covece zatim se tu podarilo vyvratit vsechny tve posty, vis ty vubec neco konkretniho nebo jen "varis z vody" a trollis diskuzi? nevim proc ale neverim ti vpodstate nic co sem pises
TeeJay
... jde Toyota špatně. Chtělo by to vydat se VW-way. >😒]
Spíš je to tlak vlády, Japonsko je zemí, která od nás koupila povolenky na emise.
cudzinec11
Engine = motor
HV = hybridne vozidlo
PHV = plug-in hybrid
FCV = vozidlo s palivovými clankami = vodik
EV = elektricke vozidlo
Spalovaci motor vsak maju aj Engine, aj HV, aj PHV, takze v roku 2050 podla toho grafu bude stale cca. 70 percent vozidiel so spalovacim motorom 😄
HV = hybridne vozidlo
PHV = plug-in hybrid
FCV = vozidlo s palivovými clankami = vodik
EV = elektricke vozidlo
Spalovaci motor vsak maju aj Engine, aj HV, aj PHV, takze v roku 2050 podla toho grafu bude stale cca. 70 percent vozidiel so spalovacim motorom 😄
Barry Lyndon
a to jak z pohledu vývoje automobilů, tak z pohledu budování infrastruktury. Osobně jsem spíš pro klasické elektromobily - FCV mi připadají neskutečně komplikované a tedy drahé (a to jak auta, tak potřebná infrastruktura). Navíc zatím snad ještě ani není vyřešenou skladování vodíku (který se i z té nekryogenější kryogenní nádrže musí pomalu odpařovat, takže za týden (14 dní?) máte původně plnou nádrž prázdnou...
Vyvíjí se elektromobily, ale ještě nemáme vhodné baterky. Vyvíjí se auta na vodík, který neumíme skladovat. Do Priuse ale vrzli starý motor, který má na papíře účinnost jako diesel. Pokud je to pravda, tak ten motor můžou nacpat všude a bude to jezdit za 5 jako nafta.
tak on tu účinnost má proto, že je v Priusu (a tedy si může dovolit na dnešní poměry bizarně nízký výkon i točivý moment a zřejmě i jiný průběh výkonu/momentu). Nedá se jen tak šoupnout do jiného auta bez podpory elektromotoru.
S tym odparovanim nadrze za 14 dni by som az taky problem nevidel ...
Vacisna tych cerpaciek za 2 miliony dolarov aj tak dokaze uskladnit iba okolo 100 az 150 kg H2. Na natankovanie jedneho Miraia potrebujete 5kg. Cize po natankovani 20 az 30 aut je aj tak potrebne poslat dalsiu cisternu na refill 😄
Vacisna tych cerpaciek za 2 miliony dolarov aj tak dokaze uskladnit iba okolo 100 az 150 kg H2. Na natankovanie jedneho Miraia potrebujete 5kg. Cize po natankovani 20 az 30 aut je aj tak potrebne poslat dalsiu cisternu na refill 😄
tak to je další šílenost. Jeden tankovací kamion (na naftu) naplní jen 20 až 30 aut? To už by na tu naftu mohly jezdit pomalu ty osobáky (samozřejmě, že trochu přeháním, ale ten rozvoz vodíku je teda další docela zásadní problém). Když porovnám, že z jednoho tankovacího kamionu vezoucího benzin/naftu natankuje (pro dojezd á 500 km) pomalu tisíc aut. 😄
a pokud jde o to odpařování, tak pochopil-li jsem to správně, tak se vodík musí dál odpařovat i z těch aut - takže to má smyl prakticky jen u aut , se kterými se denně (a hodně) jezdí...
a pokud jde o to odpařování, tak pochopil-li jsem to správně, tak se vodík musí dál odpařovat i z těch aut - takže to má smyl prakticky jen u aut , se kterými se denně (a hodně) jezdí...
A to este neviete ze u vacsiny tych vodikovych stanic musite po natankovani jedneho auta pockat 20 minut kym sa stihnu natlakovat nadrze a stanica je pripravena natankovat druhe auto. 😄
Vodik ako kazdy iny plyn sa vplyvom tepla rozpina. Aby nedoslo k poskodeniu uskladnujucich kontajnerov automobilu tak sa prebitocny plyn vypusta cez poistny ventil. Odhadujem ze plne natankovany Mirai (5kg H2) vam "vyfuci" tak za 2 mesiace. Ak by ste mali auto zaparkovane v garazi tak H2 sa vam pri nedostatocnom vetrani usadi v hornej casti garaze (jedna sa o plyn lachsi ako vzduch). Viete si predstavit co potom sposobi akakolvek iskra s touto garazou 😄
Ak by toto boli najzavaznejsie problemy s vodikovimi autami tak im este predpovedam ziarivu buducnost 😄 Bohuzial tych problemov je tam viac a niektore su ovela zavaznejsie 😄
Vodik ako kazdy iny plyn sa vplyvom tepla rozpina. Aby nedoslo k poskodeniu uskladnujucich kontajnerov automobilu tak sa prebitocny plyn vypusta cez poistny ventil. Odhadujem ze plne natankovany Mirai (5kg H2) vam "vyfuci" tak za 2 mesiace. Ak by ste mali auto zaparkovane v garazi tak H2 sa vam pri nedostatocnom vetrani usadi v hornej casti garaze (jedna sa o plyn lachsi ako vzduch). Viete si predstavit co potom sposobi akakolvek iskra s touto garazou 😄
Ak by toto boli najzavaznejsie problemy s vodikovimi autami tak im este predpovedam ziarivu buducnost 😄 Bohuzial tych problemov je tam viac a niektore su ovela zavaznejsie 😄
Únik plynného vodíku je minimální, problémy měl tekutý vodík u BMW.
Jaký kamion s vodíkem? >😁 Máš doma přípojku na zemní plyn? Tak tím pádem máš i přístup k vodíku. Sice to není zase tak čistý proces jako při elektrolýze, ale stále lepší, než brikety do kotle. Nebo nafta...
Jaký kamion s vodíkem? >😁 Máš doma přípojku na zemní plyn? Tak tím pádem máš i přístup k vodíku. Sice to není zase tak čistý proces jako při elektrolýze, ale stále lepší, než brikety do kotle. Nebo nafta...
Naozaj ste prave navhrli, aby si ludia domov kupovali steam reforming tovaren? 😄 😄 😄 Mame tu odbornika, poradte este ako velky pozemok bude potrebne zakupit na jeho prevadzku? 😄
Děláš ze sebe hlupáka.
Tak mi pověz, chytrolíne, jak velký pozemek budeš potřebovat na Honda HES (Home Energy Station) [odkaz] ? 8-s
Tak mi pověz, chytrolíne, jak velký pozemek budeš potřebovat na Honda HES (Home Energy Station) [odkaz] ? 8-s
Wow. Tak to beriem spat co som povedal.
Pred asi 3ma mesiacmi som googlil domace vyrobniky H2. Nenasiel som nic co by sa by sa dalo kupit do domacnosti a bolo cenovo / rozmerovo rozumne. Uznavam ale ze som do toho asi nevlozil dostatocny entuziazmus. Dovodom asi bude, ze H2 ma po pociatocnej euforii a naslednom zisteni faktov prestal zaujimat 😄
Citam spravne ze stanica dokaze vyprodukovat za 8 hodin iba 0.5 kg H2? A citam spravne ma to v sebe fuel cell? Snad to nebude stat 60 tisic dolarov ako novy Mirai. 😄
Ak chcete doma pouziva zemny plyn, predstavte o co lachsie by ste to mali s auto na CNG. Stacil by vam doma kompresor za par tisic a nemuseli by ste saskovat s premienanim NG na H2 a potom H2 na H2O v drahych fuell cell clankoch. Nehovoriac o ekonomickejsej prevadzke a setrnejsiemu spravaniu sa k zivotnemu prostrediu 😄
Pred asi 3ma mesiacmi som googlil domace vyrobniky H2. Nenasiel som nic co by sa by sa dalo kupit do domacnosti a bolo cenovo / rozmerovo rozumne. Uznavam ale ze som do toho asi nevlozil dostatocny entuziazmus. Dovodom asi bude, ze H2 ma po pociatocnej euforii a naslednom zisteni faktov prestal zaujimat 😄
Citam spravne ze stanica dokaze vyprodukovat za 8 hodin iba 0.5 kg H2? A citam spravne ma to v sebe fuel cell? Snad to nebude stat 60 tisic dolarov ako novy Mirai. 😄
Ak chcete doma pouziva zemny plyn, predstavte o co lachsie by ste to mali s auto na CNG. Stacil by vam doma kompresor za par tisic a nemuseli by ste saskovat s premienanim NG na H2 a potom H2 na H2O v drahych fuell cell clankoch. Nehovoriac o ekonomickejsej prevadzke a setrnejsiemu spravaniu sa k zivotnemu prostrediu 😄
Iba, iba - 1,5 kg vodíku za 24 hodin (údaje z roku 2007, v současnosti by to mohlo být násobně víc) ti nestačí? Mirai ujede na kilo vodíku 96 km, takže si doma vyrobíš denně H2 na 140+ km. Na běžné ježdění do práce nebudeš muset k veřejné benzince možná nikdy.
Možná je to drahé, možná to vyrábí málo vodíku, ale je to jedno z řešení do skládanky o (ne)smyslnosti a (ne)životaschopnosti vodíkových aut.
Pokud vím, Honda nějakou domácí čerpačku CNG měla, ale s ohledem na to, že v X. generaci Civic CNG nebude, asi je toto pohonné médium u Hondy pasé.
Možná je to drahé, možná to vyrábí málo vodíku, ale je to jedno z řešení do skládanky o (ne)smyslnosti a (ne)životaschopnosti vodíkových aut.
Pokud vím, Honda nějakou domácí čerpačku CNG měla, ale s ohledem na to, že v X. generaci Civic CNG nebude, asi je toto pohonné médium u Hondy pasé.
bud vklidu, domaci vyroba vodiku pro osobni dopravu je nesmysl, zaprve to je extremne drahe a zadruhe k tomu je potreba tolik elektriny ze domaci fotovoltaika na strese ti poskytne jen zlomek energie, TeeJay se tu jen chlame blbostma ale fakta podava bud zadna nebo lziva 😄
kdyby byla vyroba vodiku tak snadna vcetne jeho skladovani a cerpani, tak by vodikove cerpacky nestali takovej balik a rovnou je delali z tech udajnych domacich plnicek
a ted troska cisel, 1kg vodiku pomoci elektrolizy spotrebuje asi 55-60kWh elektriny, coz bezna domaci fotovoltaicka elektrarna za ten 1 den asi dokaze vyrobit, ale jen pokud bude mit tak 10kWh dimenyaci a bude krasnej slunnej den, a silne pochzbuju ye je nekdo tak silenej aby utratil asi pul mega za elektrarnu ktera mu bude posilat elektrinu do vlastniho vyrobniku vodiku aby pak na ten vodik ujel sotva 100km (podle mericiho ciklu v laborce, v realu na ten 1kg ujedes asi tak 60-70km, vodikove auto je normalni elektromobil, jen misto baterek ma palivove clanky a nadrze na vodik + baterky k vyrovnani napeti), a samotna ta stanice bude taky slusnej balik a bude se pocitat na miliony, tedy samozrejme nato ma kdejaky majitel baraku, a z verejne site brat elektrinu kvuli tomu, no rekneme si narovinu ze jezdit s nejakym V8 benzinovim truckem/SUV typu Escalade vyjde levneji nez tohle co tu navrhuje TeaJay >😁
jinak na tech 55-60kWh z te fotovoltaicke elektrarny elektromobil ujede asi tak 250km
takze co je lepsi, pouzit tech 55-60kWh na 250km v elektromobilu s baterkama bez dalsich investic, nebo jna 60-70km ve vodikovem aute kde jeste budes potrebovat ten "vyrobnik" vodiku za X milionu?
imho Mirai potrebuje k natankovani tlak ktery ti bezna domaci plnicka sotva poskytne, v cele slavne Eu jsou jen 2 cerpacky kde se da Mirai natankovat plnej, takze predstava ze bude mit doma kazdej plnicku je utopie, Honda HES v roce 2005 stala 1.5 milionu dolaru a Mirai by se na ni natankoval ani ne z tretiny, takze kdejakej Nissan Leaf by mel vlastne vetsi dojezd >😁
kdyby byla vyroba vodiku tak snadna vcetne jeho skladovani a cerpani, tak by vodikove cerpacky nestali takovej balik a rovnou je delali z tech udajnych domacich plnicek
a ted troska cisel, 1kg vodiku pomoci elektrolizy spotrebuje asi 55-60kWh elektriny, coz bezna domaci fotovoltaicka elektrarna za ten 1 den asi dokaze vyrobit, ale jen pokud bude mit tak 10kWh dimenyaci a bude krasnej slunnej den, a silne pochzbuju ye je nekdo tak silenej aby utratil asi pul mega za elektrarnu ktera mu bude posilat elektrinu do vlastniho vyrobniku vodiku aby pak na ten vodik ujel sotva 100km (podle mericiho ciklu v laborce, v realu na ten 1kg ujedes asi tak 60-70km, vodikove auto je normalni elektromobil, jen misto baterek ma palivove clanky a nadrze na vodik + baterky k vyrovnani napeti), a samotna ta stanice bude taky slusnej balik a bude se pocitat na miliony, tedy samozrejme nato ma kdejaky majitel baraku, a z verejne site brat elektrinu kvuli tomu, no rekneme si narovinu ze jezdit s nejakym V8 benzinovim truckem/SUV typu Escalade vyjde levneji nez tohle co tu navrhuje TeaJay >😁
jinak na tech 55-60kWh z te fotovoltaicke elektrarny elektromobil ujede asi tak 250km
takze co je lepsi, pouzit tech 55-60kWh na 250km v elektromobilu s baterkama bez dalsich investic, nebo jna 60-70km ve vodikovem aute kde jeste budes potrebovat ten "vyrobnik" vodiku za X milionu?
imho Mirai potrebuje k natankovani tlak ktery ti bezna domaci plnicka sotva poskytne, v cele slavne Eu jsou jen 2 cerpacky kde se da Mirai natankovat plnej, takze predstava ze bude mit doma kazdej plnicku je utopie, Honda HES v roce 2005 stala 1.5 milionu dolaru a Mirai by se na ni natankoval ani ne z tretiny, takze kdejakej Nissan Leaf by mel vlastne vetsi dojezd >😁
Dylan McKay
Dal jsem si vynikající mexické fazole a teď se trochu bojím, že se společně s Priusem dostaneme na emise běžných aut.
Ale jinak držím světové jedničce palce! :yes:
Ale jinak držím světové jedničce palce! :yes:
Já měl Corollu liftback s černým plastem vzadu. Vypadá doteď dobře, 1,6ka měla o 30 koní více než Golf, vzadu víceprvek, materiály o třídu lepší než Golf a bez poruchy. Takové auto už nebudu nikdy mít. Smutný pohled co z toho zbylo, něco jako turecký sedan.
měly by být zastoupeny, ale určitě ne ve srovnatelné míře jako hybridy a FCV
Toyota dela proste jen velke PR haloo a spoleha nato ze ona s tim zacala a tak si asi myslej ze oni budou urcovat to celosvetpove tempo, k jejich smule je ale zacina konkurence nejen dohanet, ale i predhanet
vpodstate jedine co me na soucasne Toyote/Lexu tesi je ze se drzi u vetsiny hybridu stale atmosfer
Jinak nevím, proč by měli tlačit na plug-iny, když se dohromady neprodávají. Co se elektromobilů týče, ty si dokáže postavit každý jouda doma v garáži a s nějakým vývojem není nutné si až tak moc lámat hlavu. Tedy Toyota dělá to, co přináší peníze a současně je zaháčkovaná jinde, aby se do toho vrhla, až to bude perspektivní. :-!
silne pochybuju ze Toyota Mirai prinasi Toyote nejake penize krom dotaci na vyvoj vodikoveho pohonu, vpodstate rucne stavena Mirai s jeji cenou a tou omezenou produkci bude ztratova, i ty pocty vyrobenych kusu jsou zvolene zamerne tak aby dosahli na status oznaceni "bezemisni vozidlo" a mohli cerpat dotace jak oni tak zakaznici, k tomu je treba aby celkova produkce za rok cinila tusim 500+ kusu 😉 a klidne bych se vsadil ze pocet planovanych vyrobenych kusu zvysovat nebudou, znamenalo by to pro ne zrejme jen vetsi financni stratu
za poslednich 5 let se prodalo lehce nad 1 milion aut do zasuvky, kde plug-in hybridy tvorili celich 40%, (Prius plug-in 75 tisic kusu a je az na 4 miste v celkovich prodejich, z plug-in hybridu je pred nim jeste Volt prvni generace s se 100 tisici prodanymi kusy, kdy druha generace Voltu bude podle predbeznych testu zrejme celkem prodejni trhak) na Prius Plug-in se dotahuje i Mitsubishy Phev ktere se prodava kratsi dobu a prodalo se ho jen o 5 tisic kusu min, tedy 70 tisic kusu celosvetove, Toyota proste zaspala a v tomhle odvetvi ktere sama s Priusem nastartovala ji ujizdi vlak a klesaj prodeje 😉
Mirai určitě peníze nepřináší, ale to Prius taky ne, když začínal. A myslíš, že by existovala nějaká Tesla mez těch miliardových kalifornských subvencí a prodeje emisních povolenek? Vždyť je to jen černá díra na dotace, navíc ošéfovaná tak, aby ke korýtku už nikdo jiný nemohl.
Opravdu mají PHEV tak vysoký podíl? To se mi nezdá. Každopádně Toyota určitě nezaspala, tu techniku má, jen ji nemá až takový zájem nabízet. Toyota a Honda zprvu PHEV vůbec neuznávaly, protože na to, abys měl "čistý" provoz musíš nabít "špinavou elektřinu" ze zásuvky, zatímco hybrid si vystačí s tím, co získá při jízdě, je tedy reálně ekologičtější. Jenže módní trendy je přinutily politiku změnit, nakolik s ní nesouhlasí.
Vo svete kde vacsina aut jazdi na elektriku sa tieto spolocnosti stanu novym Shellom. Takto lukrativny biznis si tieto spolocnosti nenechaju ujst tym, ze by podcenili investicie do infrastruktury ...
Co sa tyka Tesly. Ta predava svoje auta v priemere s 25% ziskom, teda na kazdom aute je to zisk okolo 20 az 40 tisic dolarov podla vybavi. Max. dotacie ktore mozete v USA na Teslu dostat su okolo 8 tisic dolarov. Takze aj po odobrati tychto dotaci je Tesla ziskovy podnik.
A poslite mi link na tie miliardove kalifornske subvencie pre Teslu prosim. To ste si asi trochu vymysleli vsakze ...
Zdá se, že o principu fungování Tesly moc nevíš. Četl jsem na toto téma dost znepokojivé články, bohužel se mi te teď už nepovedlo je najít. Asi už jsou smazané a autoři v sudu na dně Mexického zálivu.
Teslu sledujem od 2009 a vravim ti ze si vymyslas 😄
proc resit statisice EV? nez bude v CR statisice EV, tak ubehne jeste hodne let, spise desitek let, v soucasnosti by ceska energetika zvladala bez vetsich problemu cca 1 milion elektromobilu, a naopak v mnoha pripadech by je energetici uvitali, protoze takzvany blackout v CR nejcasteji hrozi prave z prebitku elektriny kterou nam sem posilaji okolni staty 😉
k dotacim, Tesla za celou svou dobu existence dostala tak jako jeji zakaznici mene dotaci, nez kolik dostala prave Toyota a jeji zakaznici, federalni dotace a jejich vyse da celkem slusne dohledat
Ty země, co mají stonásobně víc aut, než my, jich mají zanedbatelně. Ve chvíli, kdy by byla třeba čtvrtina vozového parku v Evropě elektrická, už je vážný problém. Ještě budeme rádi, že část aut bude jezdit na vodík. 😉