Toyota chce do roku 2050 snížit emise oxidu uhličitého až o 90 procent
Toyota je průkopníkem hybridních technologií, jenom u nich ale nezůstává. Jedním příkladem za všechny je nový model Mirai s vodíkovým pohonem, který už má dokonce i evropskou specifikaci. Oproti hybridům, které se bez benzinu neobejdou a tím pádem produkují emise, z něj vychází pouze neškodná vodní pára.
Všechny automobilky mají své dlouhodobé plány a většinou slibují naplnění do konce dekády. Toyota chce do roku 2020 prodat více než 1,5 milionu hybridů a 30.000 automobilů FCV, jenže to je pouze začátek. Veškerá tíha totiž nemůže stát pouze na Priusech, hybridních Lexusech a Mirai, proto sestavu doplní i elektromobily. Nehledě na to, že s koncem dekády má dojít ke sníření produkce emisí CO2 o 22 procent.
Cílem Toyoty je snížit emise oxidu uhličitého u nových automobilů až o 90 procent do roku 2050 ve srovnání s globálním průměrem z roku 2010. Značka zatím nezabíhá do detailů, v plánu je ale především vývoj baterií s kapacitou až třikrát vyšší než v současnosti, ale ne za cenu zvětšení zástavbové velikosti.
Za stávajících okolností by nicméně oblíbenost těchto technologií rostla jenom pozvolna, ve vlastním zájmu by se proto měly do podpory zapojit i vlády a velké podniky. S dlouhodobým plánem souvisí i další zajímavost - nulové emise CO2 ve všech továrnách Toyoty.
Vozů s běžnými spalovacími motory tedy bude časem ubývat, a jak napovídá jeden z přiložených grafů, do roku 2050 by je měla čistá energie téměř vytlačit. Plány je ale potřeba brát trochu s nadhledem, vezmeme-li v úvahu, že si průkopnické hybridy začaly budovat pověst až v druhé polovině devadesátých let. Tedy docela nedávno. A vzhledem k tomu, jak rychle se „zelené“ technologie vyvíjejí, můžou být aktuální hybridy a elektromobily docela rychle překonané.