Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Zemědělské Bentley: SUV Bentayga dostane naftový motor s elektrickým dmychadlem

Bentley opět bourá mantinely, po prvním SUV přijde i první sériový diesel. Bentayga dostane naftový osmiválec s elektrickým dmychadlem, který se představí nejdříve v Audi SQ7.
Zpět na článek
21. 10. 2015 08:34
Avatar - WinDiesel
20. 10. 2015 18:20
To je zcela v pořádku.
A tak to ma byť sudruzi!
Rozbalit vlákno
8
20. 10. 2015 19:24
Re: To je zcela v pořádku.
Kdo si koupí něco takového, tak si stejně nic lepšího než chrochták nezaslouží.. ;-\
20. 10. 2015 20:16
Re: To je zcela v pořádku.
A co je lepší než diesel? :-O
20. 10. 2015 20:18
Re: To je zcela v pořádku.
Já nevím, asi všechno.. ;-)
20. 10. 2015 20:21
Re: To je zcela v pořádku.
Nevíš, ale kecáš do toho...
Avatar - Uživatel_5340709
20. 10. 2015 20:32
Re: To je zcela v pořádku.
..... lepší jak diesel je turbo-diesel. ;-) ............. a ešče lepší je elekto-turbo-diesel. >:D
Avatar - Ham.
20. 10. 2015 19:36
Re: To je zcela v pořádku.
Čo s takými dvostojníkmi, ktorí si nedokážu udržať poriadok vo vývoji dieselov? Preložit ich do Hornej Planej. Soudruhu majore, to snad přece jenom… Chlapi, keď chceťe zostať u mojho praporu vyfasujů Ciml a Voňavka petnásť vostrých. Maximálně. Pochoptě, nemožeme si dovoliť mimoriadnu událost, dieselový osmiválec bude a basta. S tím nemohu souhlasit, soudruhu majore, to není běžný kázeňský přestupek, dneska se postaví mně a zítra se postaví vám a pozítří možná samotnému soudruhovi eurokomisařovi..... Mluvte, keď dostaněte slovo, súdruh poručík, a mně by sa nepostavili, oknom by som ich vyhádzal a eště by som ich vo vzduchu do * nakopal. Přesto ale trvám na tom aby…. Tak vy trváte Troník, dobre, zajtra vás čakám na štábe so žiadosťou o preloženie. Soudruhu majore, myslím, že máte pravdu, musíme být velkorysí, a zvlášť k soudruhům, kteří jsou tak ňák dieselového původu. Kázeň to je to hlavní, tak to má byť, soudruhu majore, dovolte mi odejít. Proveďte. >:-[]
20. 10. 2015 19:42
Re: To je zcela v pořádku.
No v USA, Rusku a zemích zálivu to není potřeba a že se jich pár objeví i v Evropě? To je fuk >:D ;-)
20. 10. 2015 19:53
Re: To je zcela v pořádku.
No, při aktuální kauze dieselgate by mohl být horkým kandidátem pro motor třeba
[odkaz]
Spolehlivý a určitě nemá šidící program
Avatar - Uživatel_5340709
20. 10. 2015 20:16
By mě zajímalo,
kolik tohle auto bude mít pohotovostní hmotnost, když conti GT W12 je na 2,5 tuny. To už s Bentaygou budeme možná i přes 3 tuny. Slušnej oddíl, když vezmeme, že je to rodinné suv vycházející z Touarega. Možná bude povinnost k tomu mít papíry na tank. ;-\
Rozbalit vlákno
10
Avatar - AUDIRS6
20. 10. 2015 20:25
Re: By mě zajímalo,
Asi zabudas, ze toto sa nestavalo ako Conti GT - z Phaetonu. :-!
Toto stoji na Audi MLB-Evo platforme, vdaka ktorej ma rovnako velka Q7 cca 2 tony.
Orientacna moze byt pre teba coskoro uvedena SQ7 s tymto motorom, no a prihodil by som cca 50 kg, lebo to Bentley bude mat vnitri cca pol mensieho lesa ( drevo ) a mensie stádo hovädzieho ( koža ) . >:-[] :yes:
Avatar - Uživatel_5340709
20. 10. 2015 20:31
Re: By mě zajímalo,
Vždyť říkám - z Touarega, ze kterého vychází i Q7. Ale klidně se vsadím, že bude mít víc jak 2,5 tuny. :-)
Avatar - AUDIRS6
20. 10. 2015 20:37
Re: By mě zajímalo,
No říkáš ZLE !
Uz to pochop:
Touareg vychadzal este zo starej platformy PLxx - nejake cislo , nova Q7 stoji na novej Audi MLB-Evo platforme a na nej stoji aj nova Bentayga. Takze si říkaj co cches, ale najskor si to trosku nastuduj... :-!
A hmotnost by som tipoval hodne pod 2,5 tony - pokial na obklad interieru nebudu pouzivat mramor a pod... >:-[]
Avatar - 3_diamanty
20. 10. 2015 21:49
Re: By mě zajímalo,
tak tak..... hmotnost bentaygy je nieco vyse 2420kg aj s vodicom... bez vodica este minus 75kg.... cize niekde na urovni 2350kg....... co je ozaj celkom prijatelna hmotnost na takyto kolos :yes:
20. 10. 2015 21:51
Re: By mě zajímalo,
pokud vím:
PL71-Touareg 1, Cayenne 1, Q7 1
PL52-Touareg 2, Cayenne 2
netuším, čím se tyhle liší...
MLB-A4 od B8, A5,Q5,A8 Macan
MLB Evo-Bentayga, Q7 2
tedy modulární platformy...

A jakej je rozdíl mezi MLB a MLB evo je ve hvězdách:)
Avatar - AUDIRS6
20. 10. 2015 22:24
Re: By mě zajímalo,
este lepsi materialovy mix, 5 prvkova predna aj zadna naprava, moznost riadenia aj zadnych kolies, pripravenost na 48 V system...atd... ;-)
A ma ju uz aj nove A4 / S4...a defakto vsetko co teraz prijde nad nimi. ;-)
21. 10. 2015 10:23
Re: By mě zajímalo,
Co se evo týče, z hlediska konstrukce karoserie by měla umožňovat větší využití kompozitů. MLB byla víceméně ocel-hliník (víceméně, protože věci jako blatníky nebyl problém udělat z AFRP atp.).
Re: By mě zajímalo,
J&W plácá, coz v jeho prípade není nic nového.
21. 10. 2015 10:05
Re: By mě zajímalo,
Continental přešel na MLB. Jen je pořád ocelový, což MLB umožňuje (předchozí platforma pro A8 ne, proto ji musel VW adaptovat), a řádně masivní. IIRC
Avatar - 3_diamanty
20. 10. 2015 21:57
Re: By mě zajímalo,
tak ono bentayga je napriklad o nejakych 200kg lahsia od noveho range roveru.... co je vcelku uz paradna hmotnost na taketo obrovske hebedo ;-) ... nevidim tu zasadny problem
Avatar - Ada je zase tady
21. 10. 2015 00:13
Proč "zemědělský"?
Jaký jiný motor by měl mít takový vůz pod kapotou, když ne TDI? Snad parní stroj? >:D
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Kobler
21. 10. 2015 00:56
Re: Proč "zemědělský"?
Něco ve stylu V8(V10..12..) benzín.
Avatar - PlumJelinek
21. 10. 2015 08:02
Re: Proč "zemědělský"?
Co si budem namlouvat, diesel je podřadné palivo...
21. 10. 2015 00:53
Trh si žádá své
On ten diesel si nějaká část zájemců koupí, možná že i významná, tak proč ho tam nedat, když náklady na výrobu nese primárně Audi.

Ale kurňa, když už mám na takovou káru, tak snad mám i na to uživit ten dvanáctiválec, ne? Nebo ti kupci prodají barák a psa aby si to mohli koupit a na palivo si berou úvěr?
Rozbalit vlákno
6
21. 10. 2015 09:25
Re: Trh si žádá své
Pokud stojí dvanáctiválcové G65 AMG skoro dvakrát tolik, co G63 AMG s válci osmi, řekl bych, že to není jenom o spotřebě paliva. A že rozdíl mezi dvanáctiválcovým benzínovým a osmiválcovým dieselovým Bentley bude taky nezanedbatelný.
Protože to je jako říct: kdo má na 520d tak ten by určitě neměl problém uživit M5ku:)
21. 10. 2015 10:51
Re: Trh si žádá své
U MB prý zákazníci chtějí, aby 65 byly takhle drahé. Prostě proto, aby byly exkluzivnější. :-) Většina zájemců o AMG se spokojí s 63 a vyprdne se na to. U Bentley je rozdíl mezi V8 a W12 menší a hodně lidí kupuje W12 (prostě proto, že 12>8). K čemuž přispívá i to, že W12 (ta základní) odpovídá spíš 600 u MB (kterou prodávali na úrovni 63, ale s bohatší výbavou, co si pamatuji). Pokud tedy nejsi v zemi jako je Nizozemsko, tam je ten rozdíl velký.

Jinak se základní myšlenkou souhlasím. Dvanáctiválce jsou podstatně dražší na provoz. A proč utrácet peníze, když nemusím? Jen proto, abych měl to nejdražší provedení? Peníze se většinou nevydělávají tak, že se bez rozmyslu rozhazují.
Avatar - beibej
21. 10. 2015 16:56
Re: Trh si žádá své
myslím, že na to koukáš ze špatné perspektivy. Majitelům kteří vlastní soukromý jet je jedno že vrtulové éro má nižší náklady. Tohle je stejné, když se ptáš na cenu asi na to nemáš.
Kdo neuživí B V12 asi si koupí Q7 v soc. verzi 3,0 tdi
23. 10. 2015 22:18
Re: Trh si žádá své
Jenže na podobná auta nemají jen rozmařilí majitelé proudových letadel. Že je někdo ochoten dát pět milionů za auto, ještě neznamená, že bude ochoten platit další milion ročně na jeho provoz. Byť by si to mohl dovolit.

Je určitá skupina lidí, která prostě musí mít proudové letadlo, jinak to nejde. Je to ta stejná skupina, která prostě musí mít V12/ W12, protože koupě V8 by byla znakem nedostatečného úspěchu. Koho zajímá, že je třeba dané auto s V8 lepší, ne jen levnější. Ale všichni nejsou takoví. Pár majitelů znám a jedno jim to není. Jen je lepší o tom moc nepřemýšlet, protože jsou to šílené cifry. Mně to také není jedno. Ale uznávám, nejsem v pozici, kdy bych mohl dát bez mrknutí oka dvě miliardy za letadlo. Možná bych pak měl jinou perspektivu. Možná by mě pak netrápilo, jestli mě hodina stojí 2 tisíce € nebo 15 tisíc €.

Jinak to pořekadlo mi nikdy nedávalo smysl. Nikomu nic nebrání si na cokoli napálit jakkoli nesmyslnou částku. Je rozumné vědět, co za to chce, nehledě na to, kolik mám peněz. Nikdo nemá neomezené zdroje. Zajímavý sentiment, ale v praxi nesmysl. (Ano, kolikrát ceny vůbec nesleduji a už to vedlo k zajímavým překvapením - třeba přeplacení o více než stonásobek.)
Avatar - Hittman
21. 10. 2015 08:34
V8
V8 TDI je v dnešní době zmenšování objemů už pomalu unikát, stejně jako jsou automobily Bentley tohoto ražení. Pořád lepší, než kdyby tam dali V6 s dvěma nebo třemi turby. V8 bude určitě dobře naladěno a bude mít výborný jízdní projev a výkon.
PS. Možná pro tento vůz měli vzkříšit a upravit motor V12 TDI ;-) jako třeba verzi RS....
Rozbalit vlákno
0
21. 10. 2015 09:34
Svět je plný negramotných
Vzhledem k tomu, že svět je plný negramotných lidí, jejichž schopnost využít matematiku skončila u 3+4 na základní škole, tak se i mezi bohatými lidmi najdou takoví, co touží po dieselu u luxusního vozu.
Dejme tomu že nákupní cena naftové i benzínové verze bude srovnatelná. Dejme tomu že bude kolem 2mil. Kč. Dejme tomu, že se dokonce naftová verze nedude kazit více než jednodušší benzínová varianta. Pokud by potom majitel hodlal využívat toto auto s ročním nájezdem 20 tis. km po dobu pěti let (potom to už bude staré a nerepresentativní), tak se mrkněme na náklady na km. Nákupní cena je jak jsem zmínil 2mil. Kč. Prodejní cena po 5 letech bude cca 600 tis. Kč.
Náklady na 1 rok vlastnictví vychází tedy v průměru na 280 tisíc Kč. Při výše uvedeném nájezdu to vychází 14Kč na km.
Náklady na palivo benzínového budou při spotřebě 14 litrů na 100km 4 Koruny 20 haléřu na km.
Náklady na palivo u naftového budou při spotřebě 11 litrů na 100km 3 Koruny 30 haléřu na km.
Celkové náklady bez započtení ceny oprav budou: 18.20,- versus 17.30,- na km.
Ta nafta má fakt smysl... :-) :-) :-)
Rozbalit vlákno
20
21. 10. 2015 09:44
Re: Svět je plný negramotných
Jak no a co. Šepot v květin v podobě benzínu prostě stojí na km podobné peníze jako chrchlání nafty.
Nafta nemá u luxusních vozů smysl. To jsem chtěl naznačit.
Něco jiného by to bylo v případě obrněných neprůstřelných limuzín. Tam je nafta výhodou protože je po zasažení municí hůře hořlavá.
21. 10. 2015 10:13
Re: Svět je plný negramotných
Ty jsi úplný blázen. Turbo W12 žere u kupé 22 litrů. U toho SUV to bude 25. V naftě to bude maximálně 15 litrů. Rozdíl mezi V8 a W12 je cca 600 tisíc, u benzínu.
21. 10. 2015 10:21
Re: Svět je plný negramotných
i když se benzínovém osmiválci v článku nepíše, tak jsem měl na mysli porovnání motorizací se stejným počtem válců. Ten nápad s naftou v luxusním voze ti jako připadá správný?
Jinak pokud je zájem a prodá se to, tak klidně ať vyrábí i parní variantu. Jen mi to celé nedává ekonomický smysl.
21. 10. 2015 10:35
Re: Svět je plný negramotných
No, právěže ekonomicky to dává smysl ze všeho nejvíc. Daleko míň už z hlediska prestiže, tam je nafta fail, to nikdo nepopírá.

Ale svět je plný negramotných lidí:)))
21. 10. 2015 10:40
Re: Svět je plný negramotných
Můžeme se tomu smát až se budeme za panděra popadat, můžeme se posmívat i panu Gaussovi a jeho křivce v souvislosti s IQ, ale svět plný hlupáků byl je a bude.
Můj názor je, že pokud si chci koupit luxusní vůz (a tím opravdu nemyslím třeba AUDI, ale třeba Bentley nebo Rols) a zároveň chci šetřit devadesátník na spotřebě tédéíčka, tak něco není vpořádku.
Avatar - white label
21. 10. 2015 12:32
Re: Svět je plný negramotných
Zajímavé je, že obvykle se nad tím podobně pozastavují lidé, kteří by pravděpodobně neměli ani na samotný provoz takového vozu s dieselovým motorem, o velkoobjemovém benzínu nemluvě.
Prostě ti "nepříliš bohatí" vždycky dobře a přesně ví, co a jak by měli správně dělat ti "příliš bohatí".
22. 10. 2015 17:20
Re: Svět je plný negramotných
-- Prostě ti "nepříliš bohatí" vždycky dobře a přesně ví, co a jak by měli správně dělat ti "příliš bohatí". --

tak tohle jsi rekl skvele, kdyz dovolis, zkopiruju si to a zapamatuju, protoze tahle veta se mi urcite bude jeste hodit

;-)
Avatar - white label
23. 10. 2015 23:38
Re: Svět je plný negramotných
Dovolím, Lloyde... ;-)
21. 10. 2015 12:35
Re: Svět je plný negramotných
On to ale devadesatnik urcite neni a nebude.
21. 10. 2015 10:10
Re: Svět je plný negramotných
Dejme tomu, že pořizovací cena dvanáctiválcového benzínu bude stejná jako osmiválcové nafty. Dejme tomu, že dvanáctiválcový benzín bude žrát tolik co osmiválcová nafta.

Dejme tomu, že free78 nepíše v hodině matematiky zpod lavice z mobilu :-) :-) :-)
21. 10. 2015 10:22
Re: Svět je plný negramotných
Dejme tomu že nikdo nikdy neměl srovnání 12v verus 8v na mysli.
21. 10. 2015 10:34
Re: Svět je plný negramotných
Takže budeme srovnávat něco, co se v tom autě /co já vím, třeba prozatím?/ neprodává?
Budeme srovnávat dvě osmiválcové varianty, ačkoliv zatím neznáme cenu ani jedné z nich? To opravdu nedává smysl.
21. 10. 2015 10:38
Re: Svět je plný negramotných
V článku o tomto voze již z ledna 2015 (zde na auto.cz) byl uveden i benzínový osmiválec. U dealera jsem dostupnost neověřoval (nejsem cílová skupina), ale předpokládám že v prodeji na 100 procent bude. Prodávat jako jediný benzín 12 válec by byl fail.
21. 10. 2015 12:34
Re: Svět je plný negramotných
Takže ty nemáš reálně žádné vstupní hodnoty, ale počítáš rovnice a směješ se tuposti kupujících, co neumí počítat tak jako ty? :-)
21. 10. 2015 13:24
Re: Svět je plný negramotných
No a zkus to napočítat s luxusním autem, tedy s pořizovačkou 3-4 mil. Kč. V tu chvíli máš roční náklady na provoz (pojistku s amortizací) minimálně 500-600tis. Kč. Takže i kdyby byl rozdíl mezi w12 a v8 tdi rozdíl 10l (a to si nemyslím, že v reálu bude), tak to jsou 3kč/km. Takže při nájezdu 120tkm za 4 roky činí rozdíl ve spotřebě cca 360tis. Kč. Tedy 90 tis.Kč ročně. Takže se bavíme 90tis. Kč ročním příplatku za benzín při provozních nákladech cca 500-600tis Kč ročně. Pokud vezmeš v potaz, že to auto je navíc služební a odečteš z těch 90tis ročně DPH je to najednou jenom 74tis. Kč. Takže měsíční příplatek pro člověka co může odepsat 600tis ročně za auto je 6000kč za benzínový v12 motor. A to nemluvím o tom, že těch 74tis ročně bez DPH je hrubý náklad, takže peníze vyplatitelný to jako zisk to nejsou. Opravdu by mě zajímalo, jakej vůl by si koupil diesel. Každej, kdo se s V12 sveze na to dlouho nezapomene.

Ve firmě kde jsem pracoval jezdil Cayenne Turbo S, W12 Bentley, S600,w12 A8, S8 atd a nikoho reálně vůbec nezajímalo, kolik to žere. Co byl problém byl dojezd, Cayenne první generace ujel po městě sotva 300km na nádrž. A ten W12 Bentley coupe na tom nebyl o moc líp.
Avatar - white label
21. 10. 2015 14:03
Re: Svět je plný negramotných
Co tak nechat podobné rozhodování na těch, co se reálně rozhodují a mají na to a nevidět hned "vola" v každém, kdo si nevybere podle tvých představ. Podle tebe jedině benzin, podle Ady naopak jedině diesel a kdo se tím neřídí musí být duševně omezený..., přitom určitá (v tomto směru) omezenost je logicky spíš na vaší straně a na straně vám (dvěma) podobných.
21. 10. 2015 15:01
Re: Svět je plný negramotných
znám jednoho majitele Bentley GT coupe, co s ním jezdí jenom občas. Servisní prohlídka stojí cca 6 tisíc EUR ve vídeňském autosalonu a je každých 15 tisíc km. To je dost i na něho, takže má auto na víkendy.
PC ani spotřeba ho netrápily, ale tohle mu moc pod fousy neleze...
Avatar - beibej
21. 10. 2015 17:07
Re: Svět je plný negramotných
Ta cena za servis je ok. Jen ten majitel toho B je prostě moc chudej a koupil si auto na ktrerý patrně nemá.
21. 10. 2015 22:21
Re: Svět je plný negramotných
Krom toho Bentley mu stojí v garáži tři podobně drahá auta v celkové PC přes 20M. Ale asi je chudej, když to říkáš.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku