Novinky
3_diamanty
5
mozu byt uz ale zaujimavejsie ako za september v ktorom dizlgejt este len prepukol ... ono tie poklesy nepridu hned za dva dni ze jo ... kto mal auto objednane na oktober tak asi ho uz tyzden pred tym nezrusil .... ono tie dosledky dizlgejtu pociti vw asi az cez zimu a na buduci rok.... bude to este podla mna zaujimave ... kazdopadne toyota moze otvarat sampus 😉 ... vw sa porazil aj sam
Hittman
11
Pochybuji, že se něco na prodeji naftových aut u vw projeví teď, natož za pár měsíců v Evropě, možná ještě další růst. 😉
Hammunasakra
6
Proč růst?
pogo26
5
Myslíš, že TOYOTA je nějak posedlá soutěží o první místo? Kupuje kvůli tomu značky? Dělá se zatemnělým mozkem podvody?
No tak tento článek je zase jeden z řady blbých.
Jenom sem to proskočil, ale už z principu to musí být hloupost. V Evropě se zatím nemuselo projevit, ale v USA jistě ano (když je stop stav prodeje nafty, která tvořila třetinu prodejů). Popravdě ani té Evropě moc nevěřím (Stop stav ve Švýcarsku atd..), takže je to podle mne jen vypouštění pozitivních signálů k zákazníkům, že se nic nestalo a stále si kupují vozy úspěšné automobilky.
Realita bude zřejmě jiná a do konce roku se dovíme jaká.
Jenom sem to proskočil, ale už z principu to musí být hloupost. V Evropě se zatím nemuselo projevit, ale v USA jistě ano (když je stop stav prodeje nafty, která tvořila třetinu prodejů). Popravdě ani té Evropě moc nevěřím (Stop stav ve Švýcarsku atd..), takže je to podle mne jen vypouštění pozitivních signálů k zákazníkům, že se nic nestalo a stále si kupují vozy úspěšné automobilky.
Realita bude zřejmě jiná a do konce roku se dovíme jaká.
ono sa to prejavi ale nie hned... uvidis ze predaje v novembri uz budu asi menej ruzove.... zotrvacnostou to vw do konca roka uz nejako doklepe bez vacsich a viditelnejsich poklesov... ale hlavne buduci rok... az tam ocakavam viditelnejsie zmeny.. vtedy by sa uz ale dosledky dizlgejtu mohli zacat prejavovat .. uvidime uz za par mesiacov
Kupovat ted auto, o VW bych urcite uvazoval a tahle afera by me rozhodovani neovlivnila. Tento rok. Ale z dlouhodobejsiho pohledu bych mel strach, ze VW ted zacne tvrde setrit, ne ze by se uz ted neorezavaly naklady na krev, ale postupne by se to mohlo zvrhnout ...a pak je tu servis. Uz ted je vylozena drzost, co chteji treba za litr oleje a tipnu si ze prituhne.
VW NEDC (diky podvodu) prosel, ale pri WLTP prekracuje několikrát.
ostatní NEDC (bez podvodu) prosly, ale při WLTP taky prekracuji několikrát
přitom VW není zdaleka nejhorsi, nekteri znacky prekracuji az radove.
u VW bych to prekroceni WLTP chapal - zjisti ze je mereny na NEDC, tak se snazi byt cisty, a když mysli, ze mereny není, tak uzdu popusti.
ale co ti ostatní?
proc ti WLTP tolikrat prekracuji, když zadny merici rezim udajne neidentifikuji? proc mala změna od NEDC u nich tolikrat zvysi emise NOx? radove zvyseni není zadna výjimka.
přitom rozdil WLTP a NEDC není zas az tak velky, aby rozdily v NOx byly tak velke
ostatní NEDC (bez podvodu) prosly, ale při WLTP taky prekracuji několikrát
přitom VW není zdaleka nejhorsi, nekteri znacky prekracuji az radove.
u VW bych to prekroceni WLTP chapal - zjisti ze je mereny na NEDC, tak se snazi byt cisty, a když mysli, ze mereny není, tak uzdu popusti.
ale co ti ostatní?
proc ti WLTP tolikrat prekracuji, když zadny merici rezim udajne neidentifikuji? proc mala změna od NEDC u nich tolikrat zvysi emise NOx? radove zvyseni není zadna výjimka.
přitom rozdil WLTP a NEDC není zas az tak velky, aby rozdily v NOx byly tak velke
Rozdíl není žádný, ostatní se zdrží komentáře a mají sevřené půlky. Technologie na splnění podmínek EURO 6 u naftových motorů při normálním provozu si myslím zatím není, ta norma je utažená za vlasy a vycucaná né z reálných technických podmínek, ale pouze z lobistických keců europoslanců snažících se zavděčit zelené skupině.
ja myslim, ze za ten mesic by uz nejake další informace byt mohly.
mely by mit tedy naftove motory vyssi limity proti benzinovym, když je narocnejsi je plnit?? podle me by to byla chyba a dvoji limity, navíc vyzadovane jen v laboratori, vpodstate vedly k takhle zhoubnému rozsireni naftaku.
pomoci SCR nektere naftaky plni i v realu, nebo aspoň podle WLTP, takze technoligie nejspis je
mely by mit tedy naftove motory vyssi limity proti benzinovym, když je narocnejsi je plnit?? podle me by to byla chyba a dvoji limity, navíc vyzadovane jen v laboratori, vpodstate vedly k takhle zhoubnému rozsireni naftaku.
pomoci SCR nektere naftaky plni i v realu, nebo aspoň podle WLTP, takze technoligie nejspis je
Proč zhoubnému? Dnešní naftové motory mají vyšší účinnost přeměny paliva na energie, než benzín, zároveň mají tolik filtrů, že z laufu pomalu nic nejde (benzín nemá, proto kouří a má saze v laufu), navíc benzít taktdéž produkuje NOx.
benzin produkuje NOx v ramci emisního limitu a nikdo zatím nezpochybnil, ze to tak není ani v realnym provozu.
navíc ten limit je pro euro5 i 6 stejny a od euro4 se snizil jen cca o 25%.
naftaky od euro 4 maj limit na NOx 3x nižší, ale stejne v realu většina euro6 neplni ani tu 10 let starou euro4.
ano, primovstriky mají saze, ale limity opet plni, nebo to nikdo nezpochypnil a limit je stejny jako pro naftu. navíc u benzinu filtr nejde odmontovat, tedy není velka sance, ze do budoucna to budu coudit narozdil od naftaku.
naftaky maj mozna vetsi účinnost, ale otázka, jestli tech o 10% mensi CO2 co vypusti, vyvazi ty stovky procent jedovatého NOx navic
navíc ten limit je pro euro5 i 6 stejny a od euro4 se snizil jen cca o 25%.
naftaky od euro 4 maj limit na NOx 3x nižší, ale stejne v realu většina euro6 neplni ani tu 10 let starou euro4.
ano, primovstriky mají saze, ale limity opet plni, nebo to nikdo nezpochypnil a limit je stejny jako pro naftu. navíc u benzinu filtr nejde odmontovat, tedy není velka sance, ze do budoucna to budu coudit narozdil od naftaku.
naftaky maj mozna vetsi účinnost, ale otázka, jestli tech o 10% mensi CO2 co vypusti, vyvazi ty stovky procent jedovatého NOx navic
Bohudík je primární (pro mne a drtivou většinu lidí) jízda a spotřeba. Emise z kupujících nikdo neřeší. 😉
a jizda je lepsi v naftaku?? >😁
ja když posledne kupoval auto, tak emise mely 30% vahu.
proto jsem koupil benzin
ja když posledne kupoval auto, tak emise mely 30% vahu.
proto jsem koupil benzin
Pro mne ano. Jezdím po dálnici, či silnicích I.třídy a jsem spokojen. Málo žere, hodně jede. Ale přesto je mi jedno, zda jedu nafta nebo benzín, třeba u A6 byla velmi omezená nabídka benzínu, proto nafta. O dva až tři litry vyšší spotřebu bych překousl.
chápu.
naftove silenstvi vedlo k tomu, ze par let zpet nebyla benzinova alternativu k nekterym dyzlum.
u francouzu to pretrvava, u koncenu to je uz lepsi.
naftove silenstvi vedlo k tomu, ze par let zpet nebyla benzinova alternativu k nekterym dyzlum.
u francouzu to pretrvava, u koncenu to je uz lepsi.
Nechť si každý vybere, s čím chce jezdit a co mít pod kapotou. Pokud by chtěl být někdo "zelený", můžeme zvednout spotřební daň u benzínu a nafty tak, aby stály na stojanu kolem 40 Kč, pak bude víc lidí jezdit na kole a využívat hromadnou dopravu.
tak hlavne by jeden pohon nemel byt bezduvodne zvyhodnovam před jinym.
tedy stejne nároky na emise pro naftu i pro benzin a to i v realnym provoze.
a stejne zdaneni nafty i benzinu.
dnes je benzin zatizenej o 30% vetsi spotrebni dani nez nafta. takze kdyby to bylo vyrovnany, benzin by dnes mel byt o cca 3-4kc levnejsi nez nafta.
pak by nafta byla zajimava jen u vetsich aut co jezdi hodne
a 40 korun tady uz bylo a jezdilo se vesele dal..
tedy stejne nároky na emise pro naftu i pro benzin a to i v realnym provoze.
a stejne zdaneni nafty i benzinu.
dnes je benzin zatizenej o 30% vetsi spotrebni dani nez nafta. takze kdyby to bylo vyrovnany, benzin by dnes mel byt o cca 3-4kc levnejsi nez nafta.
pak by nafta byla zajimava jen u vetsich aut co jezdi hodne
a 40 korun tady uz bylo a jezdilo se vesele dal..
Je vzdycky fajn jak nekterí hrde upozornují na to ze jsou VYP.
Ja som si kupil naftu, ale urcite nie kvoli spotrebe. Nejaky liter/dva na 100km mozem osrat. Naftak som si kupil, lebo mam rad jeho tah, silu a charakter. Pre tazke auto je naftak vyborna volba. Nevylucujem, ze dalsie auto bude benzin, ak bude mat slusny krutiaci moment, tak preco nie.. Ale tie dnesne mini-benziny ma vobec nelakaju.
Limit pevných částic není stejný jako pro vznětové motory. Hmotnost ano, ale počet ne (produkují právě větší množství menších částic než vznětové, tohle je tedy ten důležitý limit). I metodika by se měla lišit (vznětové přešly na novější a náročnější). To se změní až s Euro6c (kdy by měli skutečně začít vyžadovat plnění limitů uvedených v tabulce pro Euro6 a podle novější metodiky). A pro zážehové motory s přímým vstřikováním je to zásadní problém.
Tohle však ilustruje, jak je honba za spotřebou na hlavu, protože jsme za posledních 15 let dosáhli akorát toho, že zážehové motory více znečišťují prostředí. U zážehových motorů bez přímého vstřikování jsou emise pevných částic tak malé, že ani nestojí úřadům za regulaci. A najednou tu máme motory, které mají problém se vejít do limitů pro diesely.
Tohle však ilustruje, jak je honba za spotřebou na hlavu, protože jsme za posledních 15 let dosáhli akorát toho, že zážehové motory více znečišťují prostředí. U zážehových motorů bez přímého vstřikování jsou emise pevných částic tak malé, že ani nestojí úřadům za regulaci. A najednou tu máme motory, které mají problém se vejít do limitů pro diesely.
nevim proc by pevne castice mely byt pro zazehove motory problém, když dnes nejsou problémem pro vznetove ...
ano, primovstrikove motory podle soucasne normy muzou produkovat 10x vic PM nez naftove pokud jde o počet, na hmotnost mají limit stejny, od 6c to bude stejne.
15 let asi prehanis, ale od euro4 vcetne se do euro 6 nic moc nezmenilo, tedy 10 let
vis moc dobře, ze se uz vyrojila kombinace přímého a nepřímého vstriku, ale to tak nejak zavani podvodem, kdy by při při male zatezi (a testovani) sel neprimy vstrik a při vysoke zatezi (a s produkci PM) primy vstrik.
navíc si nemyslim, ze se neprijde s resenim, který umozni primy vstrik za splneni limitu a nebude se byset používat filtr.
benzin soucasne limity plni narozdil od dyzlu a sem presvedcenej, ze je bude plnit i se zavedenim euro 6c.
ja sem presvedcenej, ze ta spotřeba porovnatelných motoru sla dolu - statci porovnat 2.0fsi/110kW a 1.4tsi/110kW, pricemz ten novejsi motor je mnohem prijemnejsi
[odkaz]
[odkaz]
pokles 1.6 litru
ano, primovstrikove motory podle soucasne normy muzou produkovat 10x vic PM nez naftove pokud jde o počet, na hmotnost mají limit stejny, od 6c to bude stejne.
15 let asi prehanis, ale od euro4 vcetne se do euro 6 nic moc nezmenilo, tedy 10 let
vis moc dobře, ze se uz vyrojila kombinace přímého a nepřímého vstriku, ale to tak nejak zavani podvodem, kdy by při při male zatezi (a testovani) sel neprimy vstrik a při vysoke zatezi (a s produkci PM) primy vstrik.
navíc si nemyslim, ze se neprijde s resenim, který umozni primy vstrik za splneni limitu a nebude se byset používat filtr.
benzin soucasne limity plni narozdil od dyzlu a sem presvedcenej, ze je bude plnit i se zavedenim euro 6c.
ja sem presvedcenej, ze ta spotřeba porovnatelných motoru sla dolu - statci porovnat 2.0fsi/110kW a 1.4tsi/110kW, pricemz ten novejsi motor je mnohem prijemnejsi
[odkaz]
[odkaz]
pokles 1.6 litru
Vznětové dnes mají filtr. Zásadní rozdíl je v tom, že vznětové produkují celkem velké částice. Na druhou stranu, filtr pro zážehové motory by měl být levnější a jiné konstrukce, takže by to neměla být taková hrůza jako DPF.
Těch 15 let bylo o nástupu přímého vstřikování (a je tam přihozeno pár let, protože o tom bylo rozhodnuto dříve, než se ty motory dostaly na trh). Ne o normách.
Ano, při vysoké zátěži nepoužívají nepřímé. A umím si představit, že při nízké zátěži jsou pevné částice větší problém, protože se snaží spotřebu srazit vrstvením směsi atp. A pak, v zrovna tomhle režimu se emise (a spotřeba) měří...
Neříkám, že nešla. Ale zaplatili jsme za to o několik řádů (co si pamatuji, vycházelo to asi na tři, tedy v řádu tisícenásobku) vyššími emisemi pevných částic v porovnání s motory bez přímého vstřikování. Bavíme se o ještě menších částicích, než co lezou z moderních dieselů (a tady menší znamená pro člověka horší). Skutečně to za to stojí? Přeplňování a "downsizing" fungují i bez přímého vstřikování.
Těch 15 let bylo o nástupu přímého vstřikování (a je tam přihozeno pár let, protože o tom bylo rozhodnuto dříve, než se ty motory dostaly na trh). Ne o normách.
Ano, při vysoké zátěži nepoužívají nepřímé. A umím si představit, že při nízké zátěži jsou pevné částice větší problém, protože se snaží spotřebu srazit vrstvením směsi atp. A pak, v zrovna tomhle režimu se emise (a spotřeba) měří...
Neříkám, že nešla. Ale zaplatili jsme za to o několik řádů (co si pamatuji, vycházelo to asi na tři, tedy v řádu tisícenásobku) vyššími emisemi pevných částic v porovnání s motory bez přímého vstřikování. Bavíme se o ještě menších částicích, než co lezou z moderních dieselů (a tady menší znamená pro člověka horší). Skutečně to za to stojí? Přeplňování a "downsizing" fungují i bez přímého vstřikování.
Už s tím běž do pr.... Až se něco podobného zjistí u konkurence, tak se o tom můžeme bavit. Těch testů a zkoušek momentálně po Evropě probíhá dost. Do té doby si to koncernové házení viny na ostatní nech pro sebe.
Testů probíhá dost a většina automobilek v nich dopadá tragicky, zvlášť tvůj oblíbenec, takže nevidím žádný důvod, proč bychom tuhle možnost neměli připouštět. VW se k podvodu přiznal (možná pod tlakem amerických institucí), ostatní k tomu nemají důvod.
Ale je mi jasné, že tobě je nejmilejší si pořádně kopnout a nepřipouštět si, že realita není tak černobílá.
Ale je mi jasné, že tobě je nejmilejší si pořádně kopnout a nepřipouštět si, že realita není tak černobílá.
VW se k podvodu přiznal "(možná pod tlakem amerických institucí)" - jedna z VAGinistických perel roku. >😁 >😁 >😁
aspoň je vidět, že drtivé většině lidí jsou emise u p*dele...potřebujou jezdit! :-!
Blbým tříděním odpadu lze pomoct přírodě více než koupit auto, které má o 10% menší emise...
Blbým tříděním odpadu lze pomoct přírodě více než koupit auto, které má o 10% menší emise...
Bacha ono to můžou bejt o několik set % nižší emise 😉
Ale u p.dele to fakt většině lidí je >😁
Ale u p.dele to fakt většině lidí je >😁
jak může být něco o několik set procent menší??? >😁
Můžeš mi dát příklad? 😄
Můžeš mi dát příklad? 😄
Stačí se podívej na tabulky Euro za posledních 25 let
A americký normy sou ešte přísnější
Dieselgate rozvířil téma NOx. Euro1 mělo limit 1000 současně pro HC+NOx. Dneska je to 100+68
Nafta v osobácích je kravina což odvždycky ví celej svět. Je nás přes 7 miliard, naftu v osobáku propaguje asi polovina Evropanů kterejch je asi 0,5 mld
A americký normy sou ešte přísnější
Dieselgate rozvířil téma NOx. Euro1 mělo limit 1000 současně pro HC+NOx. Dneska je to 100+68
Nafta v osobácích je kravina což odvždycky ví celej svět. Je nás přes 7 miliard, naftu v osobáku propaguje asi polovina Evropanů kterejch je asi 0,5 mld
ok, takže je to o 90% nižší...
Souhlasím s tím, že třeba ve vozech jako je fabie a podobně velká auta (a menší) je diesel nesmysl.
Ale co takové SUV? Nebo velké MPV či off-roady? Tam to smysl asi má...tedy při evropských cenách paliva
Benzíňáky mají v takových autech cca o 50% větší spotřebu...
Souhlasím s tím, že třeba ve vozech jako je fabie a podobně velká auta (a menší) je diesel nesmysl.
Ale co takové SUV? Nebo velké MPV či off-roady? Tam to smysl asi má...tedy při evropských cenách paliva
Benzíňáky mají v takových autech cca o 50% větší spotřebu...
O 90%? Asi sme chodili na různý základky 😄
Jo ve velkym SUV typům Range Rover nafta smysl má.V menších autech je to kravina naštěstí omezení jen na Evropu. My naneštěstí žijeme uprostřed Evropy >😒]
Jo ve velkym SUV typům Range Rover nafta smysl má.V menších autech je to kravina naštěstí omezení jen na Evropu. My naneštěstí žijeme uprostřed Evropy >😒]
Anebo Carlos prostě jenom na nějakou chodil..
A proto píše: o 10% menší emise :yes: >😁 >😁 >😁
Tim o 90% to sice,zlepšil, podstatný je že se jedna o násobky! >😒]
Jak v Euro1 - Euro6 tak v americkejch normách
Tak v 40 ti násobku co v městský koloně kde to nejvíc skodi vypouštěj americký Clean Diesly TDI 😉
Tim o 90% to sice,zlepšil, podstatný je že se jedna o násobky! >😒]
Jak v Euro1 - Euro6 tak v americkejch normách
Tak v 40 ti násobku co v městský koloně kde to nejvíc skodi vypouštěj americký Clean Diesly TDI 😉
Aha. Takže tohle, cituju: "ono to můžou bejt o několik set % nižší emise", je dle toho učiva ze základky správně, áno?
Jo měl sem napsat o několik set procent vyšší = máš pravdu 😄
10% je fakt blbost, třeba emise CO se snížily z
3160 na 500; PM ze 180 na 4,5 - ne 45 fakt 4,5!
Shoda? 😉
10% je fakt blbost, třeba emise CO se snížily z
3160 na 500; PM ze 180 na 4,5 - ne 45 fakt 4,5!
Shoda? 😉
10% byl samozřejmě příklad...Děkuji Joabovi... 😉
Neděkuj! 10% je absolutní blbost. Jde spíš o těch 90% ale i daleko víc = o mnohanásobky 😄
Máš pravdu že lidi to maj u p.dele ale třeba 40 ti násobek u jednoho vozu je při stovkách milionů aut už ku.va rozdíl
A teď nemyslím 40ti násobek naměřenej u Clean Dieslů TDI ale rozdíl mezi starym autem a novym
Máš pravdu že lidi to maj u p.dele ale třeba 40 ti násobek u jednoho vozu je při stovkách milionů aut už ku.va rozdíl
A teď nemyslím 40ti násobek naměřenej u Clean Dieslů TDI ale rozdíl mezi starym autem a novym
Měl by sis naši konverzaci znovu přečíst...
Má myšlenka byla, že např. rozdíl mezi E5 a E6 je (štřelil jsem od boku) 10%.
Tys napsal, že je to o nekolik set % nižší, což je z principu matematiky nesmysl.
Pak jsi uvedl, že se limity snižili z 1000 na 100, což je tedy o 90% méně.
Nevidím žádnou logickou chybu...
Má myšlenka byla, že např. rozdíl mezi E5 a E6 je (štřelil jsem od boku) 10%.
Tys napsal, že je to o nekolik set % nižší, což je z principu matematiky nesmysl.
Pak jsi uvedl, že se limity snižili z 1000 na 100, což je tedy o 90% méně.
Nevidím žádnou logickou chybu...
Jo takhle s vysvětlivkama ten příspěvek dává smysl. Byl to ale 1. příspěvek na vlákně s názvem: no,
A o žádný euronormě se nezmiňuje: no aspoň je vidět že drtivý většině lidí sou emise u ***...Potřebujou jezdit.
S tim se nedá než souhlasit :yes😒br />
Problém je že ta drtivá většina lidí si neuvědomuje ty doslova gigantický rozdíly. I větší než 90% 😉
Z druhý strany, myšleno porovnáním dnešního modelu mnoha-násobky. U jednoho auta je to fakt relativně fuk a asi je fakt lepší třídit odpad než řešit čim jezdíš. U desítek nebo stovek miliónů vozů...doplň si sám
A o žádný euronormě se nezmiňuje: no aspoň je vidět že drtivý většině lidí sou emise u ***...Potřebujou jezdit.
S tim se nedá než souhlasit :yes😒br />
Problém je že ta drtivá většina lidí si neuvědomuje ty doslova gigantický rozdíly. I větší než 90% 😉
Z druhý strany, myšleno porovnáním dnešního modelu mnoha-násobky. U jednoho auta je to fakt relativně fuk a asi je fakt lepší třídit odpad než řešit čim jezdíš. U desítek nebo stovek miliónů vozů...doplň si sám
Když vezmeme v úvahu, že reálně mohl mít dopad na prodej v US necelou třetinu měsíce, pak hůř, než VW Group (+7,2😄 si meziročně vedl už jen Mercedes (+6 😖 a BMW (+4 😖. A když vynecháme Audi (+16,2 😖, kde se (věřím) těch dieselů moc neprodá a o které se to jen lehce otřelo, kdo ví jestli, tak VW v září skončil meziročně na +0,56 %. To určitě nic neznamená, když Ford a Kia mají +23, Toyota a Nissan mají +16, Honda a Hyundai +14 a Chevy +11. Ale marketing VW vždycky šel dobře. >😁
Uvidíme, co říjen. :-!
Evropa? To je beznadějné. ;-\
Uvidíme, co říjen. :-!
Evropa? To je beznadějné. ;-\
"skandál" je jen nafouknutá mediální bublina 😉 ...aspoň v Evropě
Vyrábějí a dodávají auta která jsou objednaná již několik měsíců. Těžko se může projevit měsíc stará aféra.
Zrovna jsem to chtěl napsat.
Rozhodování o nákupu auta se děje celé měsíce, ve firmách i déle, takže se nezmění ze dne na den.
A hlavně je velká prodleva mezi objednávkou a skutečným uskutečněním prodeje - minimálně jde o tři měsíce ale často i přes půl roku - pokud se samozřejmě nejedná o skladovky...
Rozhodování o nákupu auta se děje celé měsíce, ve firmách i déle, takže se nezmění ze dne na den.
A hlavně je velká prodleva mezi objednávkou a skutečným uskutečněním prodeje - minimálně jde o tři měsíce ale často i přes půl roku - pokud se samozřejmě nejedná o skladovky...
Firmy u nás nakupujou až 80% novejch aut. A většinou sou tam vazby mezi prodejcem a nakupujícím = to žádná aféra nezmění.
Může to do budoucna ovlivnit maximálně pár jednotlivců
Může to do budoucna ovlivnit maximálně pár jednotlivců
Ty tvé "firmy" zahrnují i živnostníky.
Vím a nic to neměni na podstatě věci žejo 😄
U nás táhnou prodeje firmy a ta provázanost tam je. S tim žádná aférka s emisema 11 milionů aut nic nezmůže 😉
Nebo máš jinej názor?
U nás táhnou prodeje firmy a ta provázanost tam je. S tim žádná aférka s emisema 11 milionů aut nic nezmůže 😉
Nebo máš jinej názor?
dovolím si připojit, že těch skutečně firemních aut je sice hodně, ale ne tolik, jako se prezentuje, protože auta OSVČ a jednomužných sro bývají často v podstatě soukromá (jen poněkud levněji pořízená a provozovaná)
Je jasné, že pri priemernej čakačke 3 mesiace a viac sa predaje neprepadli, ale šéf závodní rady podniku Bernd Osterloh by nám mohol poskytnúť informácie aj o objednávkach - ako je to pri nich? Počkajte si po reklame, ehmm, pardon, po Vianociach 😉
Na druhú stranu - nerobme si ilúzie, že by táto lekcia, ktorú vw dostal v US významnejšie poznamenala aj jeho zákazníkov v EU. Veď len pozri hittmana, topten a iní sa ho pokúšajú vzdelávať vecnými príspevkami, ale padá to očividne mimo úroveň jeho rozlišovacích schopností. A podobne to bude s inými jemu podobnými, nerobte si nádeje 😄
Na druhú stranu - nerobme si ilúzie, že by táto lekcia, ktorú vw dostal v US významnejšie poznamenala aj jeho zákazníkov v EU. Veď len pozri hittmana, topten a iní sa ho pokúšajú vzdelávať vecnými príspevkami, ale padá to očividne mimo úroveň jeho rozlišovacích schopností. A podobne to bude s inými jemu podobnými, nerobte si nádeje 😄
Presne tak, vypatlanci jako hittman a dalsí jemu podobní se necím jako emise nenechají ovlivnit.
Ani u jednoho auta které jsem kupoval jsem se na tyto hodnoty nepodíval, ať to byl benzín nebo diesel, koncern, nekoncern, no a myslím že nejsem sám... >😁
Samozrejme ze nejsi sám. Vzdyt písu ze vás je víc.
je sotva par tyzdnov po dizlgejte... este niektori nedostali ani augustove a septembrove objednavky a hura ved ono nic sa nedeje... lahoda pohoda.... ziaden predaj predsa neklesa... obdivujem tento koncernovy optimizmus.... pockajme si radsej na tie predaje ktore nabehnu od januara... 😉 ...
V januari buďem objednavať nového Tiguana TDI, takže asi zase žiaden veľký pokles predaja>😒]
A viš že na německejch dálnicích zaplatíš 2 a půlkrát vyšší poplatek než za benzín. A že do měst jako je Paříž a Londýn a brzo hodně hodně dalších s naftou časem nezajedeš? 😉
Relativně těžké SUV s pohonem 4x4, automatem a třeba někdy ještě přívěsem... chtěl bych vidět toho, kdo do takového auta bude objednávat turbo-benzín. Řekl bych, že leda ten, který tuhle kombinaci ještě nezkoušel. Paříž a Londýn neřeším, Praha to pokud vím zatím odpískala.
a v tom je jádro pudla - chceme velkou (relativně) opici a zjišťujeme, že nemáme na banány... tak to ochčijeme diselovým smradlákem...
... je fakt, že nebýt dieselů, nebylo by v Evropě ani SUV >😁
... je fakt, že nebýt dieselů, nebylo by v Evropě ani SUV >😁
Samozřejmě se i v týhle třídě běžného prodávaj benzíny. Turbo kompresor i atmo. Mluvim o planetě Zemi ne o Evropě která je v tomhle směru totálně mimo
Každej kdo vyzkoušel tak radši benzin
Většina věcí je většinou dřív v Londýně a Paříži než v Praze 😉
Každej kdo vyzkoušel tak radši benzin
Většina věcí je většinou dřív v Londýně a Paříži než v Praze 😉
Pokud je při jízdě SUV s přívěsem rozdíl ve spotřebě dieselu a benzínu cca 5 litrů (2.0 TDI x 2.0 TSI), tak mi ten evropský přístup, tedy použití dieselu, nepřijde zrovna mimo. Něco jiného je vozit v dieselové X5 ráno dítě jeden kilometr do školky a za hodinu jet dva kilometry do fitka, i takový případ znám...
Ano, většina věcí je dřív v Londýně a Paříži než v Praze, ale týká se to i těch negativních 😉
Ano, většina věcí je dřív v Londýně a Paříži než v Praze, ale týká se to i těch negativních 😉
Tiguan ma daleko od relativne velkeho a tazkeho, ale to tahanie privesu poznam a na tento ucel je benzin nezmysel. Aj pri striedmom zaobchadzani s plynovym pedalom to vyzera ako keby si mal prestrelenu nadrz a v pripade protivetra, alebo vacsieho kopca to vyzera ako jazda od pumpy k pumpe >😒]
Tak jsme se dozvěděli novinu z centrály CML, že vše je v pořádku a nemáme se čeho bát, že jsme to přežili. Rozuměj tu aféru, co je tak zveličovaná. My tady v Česku, vlastně o informace ani nestojíme, protože jsme obecně takový vindákov a periferie. Co mi jde z výfuku mne nezajímá, odpadky házím kam se mi zachce, nakoupím si šunku v Tescu za 8kč, pivo za 6kč, máslo za 19Kč a natankuju svého vykuchanýho dýzla až pookraj. A ostatní jste mi u zadku! V práci pak pantáta objedná na firmu nový pasáty. Proč né, když mi kravaťák ze salónu dá propisku s bločkem. A navíc mi dá jednu servisku zdarma. No nebér to.
To v Německu počítají, jestli jim ty prodeje poletí dolů, nebo ne. Jo průmysl mají dobrý a všude, manažery pod palcem, takže ten firemní flít bude stejný. Ale už pár privátu, si dalo jedna a jedna dohromady a že skusijó něco jinýho co není tak prolhaný. A přiznejme si, že na privátu každý začíná a pak se rozhoduje co si pořídí. Pokud tedy nebude kupovat flít a dostane zadarmo servisku od fauvéček.
Snad má rozum víc lidí než se jeví teď.
To v Německu počítají, jestli jim ty prodeje poletí dolů, nebo ne. Jo průmysl mají dobrý a všude, manažery pod palcem, takže ten firemní flít bude stejný. Ale už pár privátu, si dalo jedna a jedna dohromady a že skusijó něco jinýho co není tak prolhaný. A přiznejme si, že na privátu každý začíná a pak se rozhoduje co si pořídí. Pokud tedy nebude kupovat flít a dostane zadarmo servisku od fauvéček.
Snad má rozum víc lidí než se jeví teď.
:yes: :yes: :yes😒br />
Ale tvoje poslední veta je dost optimistická.
Ale tvoje poslední veta je dost optimistická.
Vždyť já jsem v podstatě optimista. Říkám si, že i blbost a arogance má své hranice
U nekterých lidí, vcetne nekterých místních diskutéru, evidentne nemá.
Myslíš tedy, že blbost opravdu roste do nebe? >😁
U nekterých lidí zrejme ano. Urcité mnozství takových exempláru se najde i na ACZ.
já zažil dneska s prominutím jednoho(u). Přivezu jí zboží domů (podnikatelka) ona si vybere a říkám, fakturu Vám pošlu emailem a ona, ať jí pošlu cenu dneska smskou. Tak jí za 5 minut pošlu sms: Cena Easy2: 97,-Kc bez DPH. Za 5minut odpověď: Děkuji, ale potřebuji cenu celkem. To není vtip, ale realita 😉
Podle výsledku hodnocení diskusních příspěvků zde na auto.cz (a jen doplním, že třeba na babišdnes.cz je to ještě vypečenější) by měly prodeje naopak stoupnout, aby se podpořil hrdinný VW v boji proti zlotřilému bruselskému diktátu... >😁 >😁 >😁
(protože běžného uživatele prý zajímá akorát cena (spíše tedy sleva), výkon, životnost a spotřeba. Spotřeba hlavně! Nějaké emise prý nezajímají vůbec nikoho a kdo ví, jestli vůbec nějaké škodlivé emise existují a nejedná se v lepší případě o eurounijní buzeraci, v horším pak přímo o rejdy CIA)
(protože běžného uživatele prý zajímá akorát cena (spíše tedy sleva), výkon, životnost a spotřeba. Spotřeba hlavně! Nějaké emise prý nezajímají vůbec nikoho a kdo ví, jestli vůbec nějaké škodlivé emise existují a nejedná se v lepší případě o eurounijní buzeraci, v horším pak přímo o rejdy CIA)