Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Emisní skandál prý zatím neměl dopad na prodej Volkswagenu

redakce AUTO.CZ
Diskuze (87)
Skandál kolem falšování emisních testů zatím neměl dopad na poptávku po automobilech společnosti Volkswagen. Vyplývá to podle šéfa závodní rady podniku Bernda Osterloha z vývoje prodeje v první polovině října.

Osterloh dnes v rozhovoru s agenturou DPA uvedl, že "zatím nejsou žádné známky" dopadu skandálu na prodej. Upozornil nicméně, že je zapotřebí zachovat obezřetnost. "Byla by hloupost říkat dnes lidem, že jejich pracovní místa jsou jistá," prohlásil. "Musíme být připraveni na všechny eventuality," dodal.

Skandál vypukl 18. září, kdy americká Agentura pro ochranu životního prostředí (EPA) obvinila Volkswagen, že u vozů s naftovými motory používal software umožňující při testování emisí skrývat vysoce nadlimitní hodnoty toxických oxidů dusíku.

Volkswagen přiznal, že tento software instaloval v celém světě do zhruba 11 milionů aut, včetně 1,2 milionu vozů české divize Škoda Auto. Největší skandál v 78leté historii Volkswagenu snížil cenu akcií automobilky o zhruba třetinu a donutil k odchodu dlouholetého generálního ředitele Martina Winterkorna.

V září se prodej skupiny Volkswagen meziročně snížil o 1,5 procenta. Pokles nicméně zpomalil ze srpnových 5,4 procenta. Koncern se s poklesem prodeje potýká již od dubna, a to zejména kvůli útlumu na trzích v Číně, Rusku a Latinské Americe.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (87)
22. 10. 2015 18:36
Re: porad si rikam, jaky je rozdil mezi VW a ostatnimi??
Vznětové dnes mají filtr. Zásadní rozdíl je v tom, že vznětové produkují celkem velké částice. Na druhou stranu, filtr pro zážehové motory by měl být levnější a jiné konstrukce, takže by to neměla být taková hrůza jako DPF.

Těch 15 let bylo o nástupu přímého vstřikování (a je tam přihozeno pár let, protože o tom bylo rozhodnuto dříve, než se ty motory dostaly na trh). Ne o normách.

Ano, při vysoké zátěži nepoužívají nepřímé. A umím si představit, že při nízké zátěži jsou pevné částice větší problém, protože se snaží spotřebu srazit vrstvením směsi atp. A pak, v zrovna tomhle režimu se emise (a spotřeba) měří...

Neříkám, že nešla. Ale zaplatili jsme za to o několik řádů (co si pamatuji, vycházelo to asi na tři, tedy v řádu tisícenásobku) vyššími emisemi pevných částic v porovnání s motory bez přímého vstřikování. Bavíme se o ještě menších částicích, než co lezou z moderních dieselů (a tady menší znamená pro člověka horší). Skutečně to za to stojí? Přeplňování a "downsizing" fungují i bez přímého vstřikování.
Avatar - Hammunasakra
22. 10. 2015 12:53
Re: no,
Jo takhle s vysvětlivkama ten příspěvek dává smysl. Byl to ale 1. příspěvek na vlákně s názvem: no,

A o žádný euronormě se nezmiňuje: no aspoň je vidět že drtivý většině lidí sou emise u pr.dele...Potřebujou jezdit.
S tim se nedá než souhlasit :yes:

Problém je že ta drtivá většina lidí si neuvědomuje ty doslova gigantický rozdíly. I větší než 90% ;-)
Z druhý strany, myšleno porovnáním dnešního modelu mnoha-násobky. U jednoho auta je to fakt relativně fuk a asi je fakt lepší třídit odpad než řešit čim jezdíš. U desítek nebo stovek miliónů vozů...doplň si sám

22. 10. 2015 08:13
Re: no to mi je prekvapenie
Pokud je při jízdě SUV s přívěsem rozdíl ve spotřebě dieselu a benzínu cca 5 litrů (2.0 TDI x 2.0 TSI), tak mi ten evropský přístup, tedy použití dieselu, nepřijde zrovna mimo. Něco jiného je vozit v dieselové X5 ráno dítě jeden kilometr do školky a za hodinu jet dva kilometry do fitka, i takový případ znám...

Ano, většina věcí je dřív v Londýně a Paříži než v Praze, ale týká se to i těch negativních ;-)
22. 10. 2015 07:48
Re: porad si rikam, jaky je rozdil mezi VW a ostatnimi??
Měl jsem na mysli opravdové testy. Ne nějaké koncernové PR pseudotesty, které vznikly jen za účelem hození viny i na ostatní. To jsou testy jen pro vaginisty. Nikdo jiný je vážně nebere. Pokud by VW nevedl tuhle nechutnou propagandu, tak do.něj kopat nebudu.
Avatar - CarlosOstrava
22. 10. 2015 07:28
Re: no,
Měl by sis naši konverzaci znovu přečíst...
Má myšlenka byla, že např. rozdíl mezi E5 a E6 je (štřelil jsem od boku) 10%.
Tys napsal, že je to o nekolik set % nižší, což je z principu matematiky nesmysl.
Pak jsi uvedl, že se limity snižili z 1000 na 100, což je tedy o 90% méně.
Nevidím žádnou logickou chybu...