Stratégia je pekný marketingový nástroj, ale dôležité je, čo reálne prinesie.
Bod 1 je nevyhnutnosť, koncern musí kauzu doriešiť predovšetkým vo vzťahu k postihnutým autám. V tomto kontexte za kľúčovú vnímam povinnosť, nie len možnosť majiteľov absolvovať úpravu.
Body 2, 3 a 4 sú len žvásty bez reálnejších dopadov. Čo sa stalo už všetci vieme, auditor zistí len to, čo chce firma, ktorá si ho objednala a platí; tiež VW už avizoval, že sa hľadá pár obetných baránkov, na ktorých sa všetko hodí a zvyšok tým bude akože čistý.
Kľúčový je bod 5, kde ja vidím to, že VW pôjde tvrdšie po zisku, budú sa viac "katovať kosty" a potenciálne šetriť na autách (materiáloch, výdrži), zarežú sa viaceré modely, skrátka pre koncového zákazníka nič povzbudivé.
Tipuji, že Seat unikl hrobníkovi z lopaty. Teprve nedávno začal po dlouhých letech vykazovat zisk a teď tohle. Kdyby dieselgate praskla o něco dříve...
A to okamžitě zavést do výroby nějaký konkurence schopný benzínový motor bez turba o minimálním objemu 1600cm2,nejlépe 8 ventil, který se hned nerozsype a vydrží aspoň 250.000km. Pokud to ti blbečci nedokážou nechť si okopčí něco z Japonska. Jinak bude s Hitlervágen konec!!! Těm jejich ropákům už zvoní umíráček.
Tak taký motor už VW vyrábal, volal sa 1,6MPI a bol to jednoduchý a spoľahlivý motor. Žiaľ charakterom bol absolútne nezaujímavý, dynamicky podpriemerný a spotrebou tiež nevynikal. Mám skúsenosť z Octavie II a ďakujem, neprosím.
A co bolo najhorsie, (takmer) nikto ho ani nekupoval (na zapad od nas) a vsetci naskakali do nafty. Naopak turbobenzinom sa predajne dost dari (oproti atmobenzinom). V porovnani s naftou to zalezi na znacke a krajine. U slavneho sportoveho BMW je to len 20% 8-s
jo, tie cm "stvorcove" som prehliadol, zrovna tak ako aj fakt ( co som teraz pozeral po RU / UA strankach ) ze ten motor je uz 16V. ;-)
Ale myslim, ze vela ludi by potesila atmosferova 1,6 so 110 PS a 155 Nm... ;-)
Mal som Felíciu 1.6mpi a bola to celkom slušná "raketa" a spotreba 5,5-6L akurát na mokrú bol svižný rozbeh nezvladnutelny.
Je pravda,že ten motor nemal žiadnu výkonovú špičku. >:-[]
Tak být to jen v EU tak mas asi pravdu. Jenze ten problem vznikl predevsim v USA a tam si myslim po nem pujdem tvrde, takze pokuta bych rekl ze nebude jen symbolicka. Opravy motoru budou stat jiste take dost penez. V USA tato afera muze mit dopad na vnimani znacky a muzou ji dost klesnout prodeje. Klesajici prodeje v Cine, jizni americe take VW moc nepomahaji. Nikdo nevi co tato afera nakonec muze za 2,3,5 let se znackou vw udelat.
To je jako kdybych poslouchal ,už bývalého , vedoucího výroby u nás ve firmě . Pozvat specializovanou firmu na audity ,aby zjistila kdo za to může .....ta bude stát hromadu peněz a max ukáže na nějakýho technika a co se vyřeší ? Není přece problém zjistit kdo ten softvér udělal a kdo to schválil .
Když čtu co všechno koncern čeká za změny tak mě připadá ,že vše co udělali do dnes udělali špatně . Tom ,že se teď soustředí na zisk ...to je novinka . Proč by to jinak dělali ?
To je pravda, ale je to také účel tohoto kroku: další destabilizace vnitřních struktur je nežádoucí.
Jinak se jedná o povzbudivá slova: cíl být největší automobilkou na světě je z dnešního pohledu stupidní; to není cíl, to je cesta do pekel. Udržitelný rozvoj, byť ještě není detailně popsáno, co to v autoprůmyslu znamená (ale mnozí tuší), je mnohem smysluplnější cíl. Sice mnohem komplexnější, ale také dává naději, že cílem nebude nadbytečná výrobní kapacita a tisíce aut na mezi-skladištích... Kvalita, bezpečnost, ekologie, malá spotřeba surovin a energií, ohled na montážníky na linkách, ... a potřebné výnosy jsou tím programem, který pomůže najít správnou cestu do příštích 15 let.
Jsem optimista: každá velká krize zatřese živočichem tak, že pustí sice hodně chlupů, ale další a lepší pak zase narostou.
"Třetím plánem VW Group je zavést nové interní struktury, díky kterým mají jednotlivé značky a regiony získat větší nezávislost."
Hlúposti. Z centrály im vlastne začali škrtať modely a začnú progresívne dusiť ich konjunktúru.