Novinky
To je moc pěkné vyjádření jak říct "tady by se to dalo ještě trošku ojeb*t". Chápu že VW teď musí šetřit každý měďák. Jenom aby to nepřehnali...
Nebyvale bytelne, ale pritom jiz dnes uz patri k nejvice osizenym, coz je videt na nizke vaze
>😁 Tak si ještě honem kup třeba nějakého (poctivě těžkého) Opela, ty už totiž budou taky v dalších generacích "ošizené" o hodně kg. >😒]
Ono bude zrejme rozdiel medzi nižšou hmotnosťou danou použitím ľahších materiálov (hliník, príp. vysokopevnostná oceľ miesto klasickej) a šetrením daným slabšie dimenzovanými materiálmi (tenšie plechy, tenšie plasty, menej tlmiacich hmôt atp.). Obava z vyhlásení VW smeruje práve k tomu druhému.
Presne, kdyby bylo napsano, ze se pouziji lepsi materialy, lepsi ocel, tak je to jasne, ale tady je rec jen o sizeni. VW je prukopnik v sizeni, ostatni se musi prizpusobit, protoze zakaznikovi je to jedno, sedne na navonenou bidu, kdyz se na to udela dobra reklama a casto se vysila. Nevim proc, ale v posledni dobe mi prijde ze je v TV vice reklam na vw nez serialu >😁
Přesně tak. Nižši hmotnost automaticky neznamena nižši bytelnest a naopak. Už G6 použival třidně nadstandardni množstvi vysokopevnostni ocele včetně laseroveho svařovani a u G7 to bylo procentualně ještě vyše. Dalšim faktorem jsou rozměry Golfa ktery je ve třidě snad nejmenši. U Astry se v tomhle ohledu šetřilo a kdo vy kde ještě což je vysledkem jeji vysoke vahy. Takže kdybych se měl divat na vyběr auta touhle optikou tak si koupim Astru a nevěřicně kroutim hlavou nad těmi co si pořidi Mazdu 3.
Kdyby to nebyvale bytelne bylo ve spojeni se stavajici Astrou neni o cem, konkurence je uz davno nekdy i vyrazne lehci, "osizena". K tem lehcim, "osizenym uz davno patri Golf a patri na spicku a ted takoveto spojeni s Golfem???? >😒] Poctive, bytelne vypada proste jinak nez Golf >😁 Jsem ale rad, ze je ti to jasne, protoze s tou Astrou si to trefil 😉
Konečně i čtyřválce dostanou Addblue a sníží se spotřeba, zvýší se výkon a motory se nebudou tak moc dusit jako doteď....
zajímalo by mne proč jsi dostal negativní hlas za pravdu. Však k čemu jinému EGR asi tak je.... K přidušení a snížení teploty hoření, ale tím i zároveň bohužel ke snížení efektivity.
SCR toto vše řeší. Teplota se nechá vyšší, ať si NOx vznikají. Pořeší se později ve výfukovém traktu pomocí AdBlue.
SCR toto vše řeší. Teplota se nechá vyšší, ať si NOx vznikají. Pořeší se později ve výfukovém traktu pomocí AdBlue.
hybridni golf je i v teto generaci, aneb Golf GTE coby plug-in hybrid, u sousedu je k mani za necelich 37 tisic euro
Asi chteli spise poukazat na tu zrudnost s 3-valcovym motorkem a olovenou baterii a mrnavym el. kompresorem pro rozvojovy svet EU.
Pokud tomu dobře rozumím, bude energie nacpáná do olověné baterky sloužit pouze k pohonu kompresoru. V zásadě je to ale podobný princip jako současné Green Tec řešení s "inteligentním alternátorem", který při brždění také vyrábí elektřinu, které se ukládá do trochu větší baterky. Pak už tu uloženou energii můžu použít pro libovolné účely, například vyhřívání sedaček. Nebo například teď i pro elektrický kompresor.
Má to už většina koncernových motorů, je to ostatně technicky jednoduché a elegantní.
Takže nevím, proč se to vlastně jmenuje hybrid a co je na tom tak zásadně inovativního.
Možná je důvodem to, že koncernu v oblasti hybridů dosti ujel vlak... Ony ty mild hybridy navíc moc nefungují.
Má to už většina koncernových motorů, je to ostatně technicky jednoduché a elegantní.
Takže nevím, proč se to vlastně jmenuje hybrid a co je na tom tak zásadně inovativního.
Možná je důvodem to, že koncernu v oblasti hybridů dosti ujel vlak... Ony ty mild hybridy navíc moc nefungují.
MildHybridy praveze funguju a pre poväcsinu normalnych vodicov budu zaujimavejsie nez klasicke plnotucne hybridy, nakolko nebudu take tazke a teda svojim jazdnym prejavom sa budu najviac podobat beznym autam.
Toto riesenie je jednoducho genialne az genialne jednoduche a neviem ci sa tam dostanu do serie aj veci, ktore sa aktualne uz vyse rok testuju, ale hadam ma VW a Sachs za to neukamenuju😒br /> 48V el. motor sluzi ako generator 11kW prip. ako pomocny motor 10kW. Sily ma teda dost aj na to, aby mohol na krakte useky cele auto pohanat, ale ich myslienka je ina - ma to byt len pomocny motor. Vidim, ze miesto "obycajneho" motora sa asi dostane pod kapotu novy 1.0 TSI, o tom, ako presne bude fungovat pisat neidem, dokonca aj verzia bez turba a len s el. kompresorom by zmysel davala.
A preco som spomenul aj Sachs ? Lebo "E-clutch" - teda el. spojkovy pedal.
toto ma umoznovat napriklad parkovanie doslova a do pismena bez radenia ( dokonca mozete mat zaradenu "jednicku" a autopilot zaparkuje aj cuvanim vdaka prepolovani el. motora ), a takisto aj najväcsim amaterom umoznit bezproblemove pohynanie sa z miesta, atd...
Takze hybrid to v tom "mild" zmysle slova naozaj je, som zvedavy na aktualne pokroky a finalne naladenie ako celku. 😉
Edit😒br /> Fííííha !!!! 😲 Tak vypada to tak, ze su tu nejaki e😜res-palcovaci >😁 >😁 >😁 >😁
Toto riesenie je jednoducho genialne az genialne jednoduche a neviem ci sa tam dostanu do serie aj veci, ktore sa aktualne uz vyse rok testuju, ale hadam ma VW a Sachs za to neukamenuju😒br /> 48V el. motor sluzi ako generator 11kW prip. ako pomocny motor 10kW. Sily ma teda dost aj na to, aby mohol na krakte useky cele auto pohanat, ale ich myslienka je ina - ma to byt len pomocny motor. Vidim, ze miesto "obycajneho" motora sa asi dostane pod kapotu novy 1.0 TSI, o tom, ako presne bude fungovat pisat neidem, dokonca aj verzia bez turba a len s el. kompresorom by zmysel davala.
A preco som spomenul aj Sachs ? Lebo "E-clutch" - teda el. spojkovy pedal.
toto ma umoznovat napriklad parkovanie doslova a do pismena bez radenia ( dokonca mozete mat zaradenu "jednicku" a autopilot zaparkuje aj cuvanim vdaka prepolovani el. motora ), a takisto aj najväcsim amaterom umoznit bezproblemove pohynanie sa z miesta, atd...
Takze hybrid to v tom "mild" zmysle slova naozaj je, som zvedavy na aktualne pokroky a finalne naladenie ako celku. 😉
Edit😒br /> Fííííha !!!! 😲 Tak vypada to tak, ze su tu nejaki e😜res-palcovaci >😁 >😁 >😁 >😁
Díky za informace, v článku je totiž uvedeno, že elektřina vyrobená 48V generátorem se použije pouze pro kompresor. O režimu, kdy generátor funguje jako pomocný elektromotor se autor nezmiňuje.
Japonci už mild hybridy víceméně opustili, protože jejich přínos pro spořebu byl nevýznamný. Při výkonu normálního motoru (dejme tomu 80 KW) je těch 10KW sice fajn, ale je to tak to jediné. Teoreticky může řidič při rozjezdu jakoby méně "šlapat na plyn", protože mu těch 10KW trošku pomůže, jenže jak odhadnout, jak dlouho, že. Navíc bude "foukat" ten fén, který také něco sežere.
Německé automobilky navíc často označují jako hybrid auta, která mají reverzní alternátor, větší baterku a pomocný motorek velký asi jako motor ke stěračům. Takové "hybridy" jsou populární všude tam, kde mají nějaké výhody, buď daňové, nebo jiné (vjezd do centra měst, používání vyhrazených pruhů...). Tudíž jsem k obdobným hybridním technologiím jaxi skeptický.
Japonci už mild hybridy víceméně opustili, protože jejich přínos pro spořebu byl nevýznamný. Při výkonu normálního motoru (dejme tomu 80 KW) je těch 10KW sice fajn, ale je to tak to jediné. Teoreticky může řidič při rozjezdu jakoby méně "šlapat na plyn", protože mu těch 10KW trošku pomůže, jenže jak odhadnout, jak dlouho, že. Navíc bude "foukat" ten fén, který také něco sežere.
Německé automobilky navíc často označují jako hybrid auta, která mají reverzní alternátor, větší baterku a pomocný motorek velký asi jako motor ke stěračům. Takové "hybridy" jsou populární všude tam, kde mají nějaké výhody, buď daňové, nebo jiné (vjezd do centra měst, používání vyhrazených pruhů...). Tudíž jsem k obdobným hybridním technologiím jaxi skeptický.
V článku je uvedeno, že malý generátor pomáhá při rozjezdech a při nutnosti maximálního výkonu. Kromě toho dokáže pohánět i elektrický kompresor. 😄
Pravda, omlouvám se.
"...jakousi menší podporu elektromotorem, a to zejména při rozjezdech a při nutnosti podat maximální výkon. Elektrická energie pak dokáže pohánět právě i kompresor, který tlačí více vzduchu do motoru a zvyšuje výkon"
Tomu, přiznám se, stejně nerozumím. Chápu, že můžu energii v baterce použít pro pomocný elektromotor. Ale jak by měla pohánět kompresor? To bude ten kompresor fungovat, jen když bude v baterce "šťáva" a pak chcípne?
"...jakousi menší podporu elektromotorem, a to zejména při rozjezdech a při nutnosti podat maximální výkon. Elektrická energie pak dokáže pohánět právě i kompresor, který tlačí více vzduchu do motoru a zvyšuje výkon"
Tomu, přiznám se, stejně nerozumím. Chápu, že můžu energii v baterce použít pro pomocný elektromotor. Ale jak by měla pohánět kompresor? To bude ten kompresor fungovat, jen když bude v baterce "šťáva" a pak chcípne?
Energii do baterky můžeš doplnit kdykoli (motormanagement) 😉
Jde o to, že u elektro - turba nebo - kompresoru není mechanická vazba.
Pro roztočení kompresoru potřebuješ velmi málo energie, která bude k dipozici vždy (po roztočení už si jí zase vyrábíš generátorem).
Výsledkem složitějšího řešení je především okamžitá odezva a regulace (emise..) obecně.
Jde o to, že u elektro - turba nebo - kompresoru není mechanická vazba.
Pro roztočení kompresoru potřebuješ velmi málo energie, která bude k dipozici vždy (po roztočení už si jí zase vyrábíš generátorem).
Výsledkem složitějšího řešení je především okamžitá odezva a regulace (emise..) obecně.
Ono, ta 48V technologia by bola vyuzita len polovicne, keby generator len vyrabal šťavu pre len el.kompresor. Preto aktivaciou jeho druhej funkcie - el. motor - velmi jednoducho vznikol takyto mild-hybrid, ktory ja teda vitam. V tych autach, ktore sa testuju sa spomina o znizeni spotreby az o liter v meste a o cca 0,5 celkovo. A ked si to tak predstavis - tie toky energie ( najhlavnejsie je prave ta asistencia tych el. Nm pri rozbehu ! ) tak ti to proste tak tiez musi vyjst. Ja uz ale roky tvrdim, ze chyba im tam este 3.diel skladacky - "turbo-generator". Teda defakto alternator pohanany fukovymi plynmi. To by umoznilo este pravidelnejsie dobijanie el., lebo vsak z vyfuku plyny idu stale, pokial motor bezi a vdaka tomu by bolo mozne castejsie po troske pouzivat bud ten E-kompresor, alebo aj ten hnaci el.motor.
Takze cas ukaze... 😉
Takze cas ukaze... 😉
Hmm, otázkou je, jakou budou mít ty výfukové plyny energii po průchodu normálním turbem. Pokud by měl ale motor jen elektrické turbo, mohlo by to být ale zajímavé... To kupodivu Japonce ještě nenapadlo.
Ja viem o tomto vdaka jednej Anglickej firme CPT ( Controled power technology ) uz hadam 10 rokov. Vtedy vedeli z obycajneho motora ziskavat 1 zariadenim 2kW. Samozrejme ze viem si predstavit aj seriove zapojenie viacerych, atd...
toto by som videl totiz ako absolutnu buducnost preplnovania😒br /> Ked treba max. vykon, tak klapkami vo vyfuku sa ten "turbo-generator" premosti a vyfukove plyny niesu brzdene, pocas toho E-Lader tlaci, takze vykon bude vyssi, nez pri klasickom turbomotore s rovnakym preplnovacim tlakom.
Inac ten "turbo-generator" ma tiez prepustaciu klapku - prave koli tomu, aby sa "nepretocil" / nepretazil >😁
Neviem ako su na tom teraz, uz dlhsie som na ich strankach nebol, akurat viem, ze pred par rokmi sa zacali oni zaujimat o 48V rezim ( dovtedy 12V ) tak som si hned pomyslel, ze Audi to "taha" s nimi...Ale nie, oni si to robia sami. 😉
Toz uvidime, kto a kedy toto doplni... 😉
toto by som videl totiz ako absolutnu buducnost preplnovania😒br /> Ked treba max. vykon, tak klapkami vo vyfuku sa ten "turbo-generator" premosti a vyfukove plyny niesu brzdene, pocas toho E-Lader tlaci, takze vykon bude vyssi, nez pri klasickom turbomotore s rovnakym preplnovacim tlakom.
Inac ten "turbo-generator" ma tiez prepustaciu klapku - prave koli tomu, aby sa "nepretocil" / nepretazil >😁
Neviem ako su na tom teraz, uz dlhsie som na ich strankach nebol, akurat viem, ze pred par rokmi sa zacali oni zaujimat o 48V rezim ( dovtedy 12V ) tak som si hned pomyslel, ze Audi to "taha" s nimi...Ale nie, oni si to robia sami. 😉
Toz uvidime, kto a kedy toto doplni... 😉
Člověče, nevím. První otázka je to samotný elektrický kompresor. Vypadá to hrozně jednoduše, ale ještě to nikdo nepoužil, nesjpíš vědí proč. Ona stávající klasika s turbem, které pohání kompresor stlačující vzduch do motoru je geniální v základní myšlence. Čím víc otáček, tím víc potřebuješ vzduchu. No, a čím víc točíš, tím více roztáčíš turbo, který ti ten vzduch dodává. Jednoduché a naprosto spolehlivé, nejslabším bodem je samozřejmě turbo, ale to už je za ty desetiletí vývoje taky vcelku zmáknuté.
Ty bys použil turbogenerátor - popravdě úplně nevěřím, že by sériové zapojení více turb bylo ještě efektivní. Energii ukládáš do baterky, případně jí přímo použiješ pro pomocný elektromotor a kompresor.
V každém případě je to celé komplikovanější, Bude to ale i efektivnější než stávající turba nebo klasický hybrid? To fakt nevím. Někdo to bude muset vyzkoušet.
Jinak by výkon generátoru šlo regulovat klasicky naklápěním lopatek. Ten obtok by byl ale nejspíš stejně nutný,
Uvidíme, je to možná nový směr, dost možná to bude nějaká slepá ulička. Nebo bude přínos nepatrný.
Hmm, stejně bych si raději koupiil toho Priuse...
Ty bys použil turbogenerátor - popravdě úplně nevěřím, že by sériové zapojení více turb bylo ještě efektivní. Energii ukládáš do baterky, případně jí přímo použiješ pro pomocný elektromotor a kompresor.
V každém případě je to celé komplikovanější, Bude to ale i efektivnější než stávající turba nebo klasický hybrid? To fakt nevím. Někdo to bude muset vyzkoušet.
Jinak by výkon generátoru šlo regulovat klasicky naklápěním lopatek. Ten obtok by byl ale nejspíš stejně nutný,
Uvidíme, je to možná nový směr, dost možná to bude nějaká slepá ulička. Nebo bude přínos nepatrný.
Hmm, stejně bych si raději koupiil toho Priuse...
Im ( tym Britom ) to uz funguje.
El. kompresor od nich ( este na 12 V ) sme uz do auta montovali a efekt genialny !
S doplnenim o ten turbo-generator by to bolo uz dokonale.
To co ale ty pises o turbe - ze cim vyssie otacky, tym viac vzduchu potrebujes a ono ti ho da, tak to teda tak presne neplati. Bolo by to na straaaaasne dlhu debatu, ale poviem ti len zakladny fakt.😒br /> Turboduchadlo, ktore tlaci vzduch do motora ( jeho duchadlova cast ) je v principe radialny kompresor. A ten ma pracovnu charakteristiku vo forme dost "krutej" sinusoidy. Teda ze plny pracovny vykon podava len v dost specifickych a uzkych otackach. Dnesne motory sa snazia pouzivat turba take, kde sa neberie ich maximalna mozna ucinnost, ale co najsirsia cast tej sinusoidy. Preto je aj take lahke cipovat turbomotory - defakto kazde turbo dokaze v uzsiom, nez od vyroby nastavenom rezime dodat este viac vzduchu s este väcsim pretlakom.
Takze ak niekto pise max. toc. moment XXX Nm od 1500 do 4000 rpm, ty vies, ze keby si turbu povolil uzdu, tak od cca 2000-3500 dosiahnes tych cca XXX+30-40%.
Preto, aby mal motor co najväcsi toc. moment, s co najmensimi turbodierami a v co najsirsiom spektre otacok, pouzivaju sa do serie zapojene turba ( az na par vynimiek z minulosti, tak len u naftakov )
Aktualne pripravovany stav - E-Lader + turbo bude dobry😒br /> E-Lader ma reakcnu dobu, pocas ktorej dokaze natlacit "plne mnozstvo" vzduchu do spal. priestoru pod pozadovanym tlakom, 200-250ms. Teda take noemalne rezke zosliapnutie plyn. pedalu - co budes vnimat ako v realnom case.
Jeho kompresorova cast bude dimenzovana na otacky cca polovicne ku max. otackam motora. Kedze ale turbo klasicke bude pracovat ako doteraz od cca 1/4 do 3/4 otacok mtora, bude cele potrebne pasmo vykryte. ( ano, ono pracuje aj v tych maximalnych otackach, ale tam uz je na klesajucej strane svojej pracovnej sinusoidy a prepln. tlak prudko pada...preto aj toc. moment ...)
Takze ja vidim ako dalsi krok aj klasicke turbo nahradit druhym E-Laderom, s väcsiou kompresorovou castou, ktora dotlaci to mnozstvo vzduchu, ktore doteraz tlacilo turbo klasicke.
A energiu pre ne riesit jednak tymi turbo-generatormi v serii ( funguje to aj tak ) a jednak z toho generatora na kluke. Btw. - vies kolko energie odchadza cez vyfukove potrubie ? - turbo ju vyuziva len pri zatazi. Tu by sa vyuzivala vzdy ked je treba...
Energiu skladovat v kondiku a baterke ( vid Mazda Sky-activ s E-loop ci ako sa to vola...)
Nieje to nic, co by bolo nejako extra narocne na vyvoj a vyrobu. Turbo tiez nieje zrovna jednoducha vec, mas tam casti z titanu a pod...
A energeticky by sa to urcite vyplatilo - pouzivas vzdy len to, co potrebujes.
Potrebujes vykon - nebrzdis motoru vyfukove plyny, druhy E-Lader natlaci vzduch a vykon mas ( vyssie otacky )
Potrebujes toc. moment v nizsich ? Vynikajuco - turbogenerator zafunguje ako turbinova cast turba - vytvori protitlak vyfukovym plynom ( preto je problem naladit vyfuk, lebo väcsi protitlak potrebujes na vela Nm v nizsich otackach a maly protitlak - velku priepustnost na vykon v tych vyssich ) prvy E-Lader natlaci vzduch a mas krutiak v nizsich otackach. A podla toho ako zamacknes pedal plynu do koberca, pomoze ti aj el.motor na kluke 😉
A to som sa nechcel moc rozpisovat >😁
Lenze ked ono je to naozaj velka veda. A kedze neviem kolko o preplnovani vies ty, musel som to takto zjednodusit. Hlavne nerataj s tym, ze 1 turbo ti dokaze urobit celu pracu v celom rozsahu otacok pekne - plynule. OK, mozno nizkotlake preplnovanie, co ale znamena ze su teda hoooodne orezane jeho moznosti z hladiska spickovych vykonov a parametricky ten motor bude akoby priskrteny ( no lebo bude priskrteny 😄 )
Takze tak. Ved casom uvidime, ci je moja vizia relna.
V niekolkych veciach som sa uz trafil - Audi a ich E-Lader bude, a bude prvy seriovy, bude na 48V, a este si myslim, ze kedze beru do neho elektriku z generatora na kluke, ktory moze byt aj elektromotorom, tak ze to bude hned aj mildhybrid - ved bolo by hriech nevuzivat ten el.motor, ked uz tam je...vsak... 😉
Toto riesenie uz dokonca avizuju pre RS modely, takze sa mi to zatial pekne potvrdzuje... 😉
El. kompresor od nich ( este na 12 V ) sme uz do auta montovali a efekt genialny !
S doplnenim o ten turbo-generator by to bolo uz dokonale.
To co ale ty pises o turbe - ze cim vyssie otacky, tym viac vzduchu potrebujes a ono ti ho da, tak to teda tak presne neplati. Bolo by to na straaaaasne dlhu debatu, ale poviem ti len zakladny fakt.😒br /> Turboduchadlo, ktore tlaci vzduch do motora ( jeho duchadlova cast ) je v principe radialny kompresor. A ten ma pracovnu charakteristiku vo forme dost "krutej" sinusoidy. Teda ze plny pracovny vykon podava len v dost specifickych a uzkych otackach. Dnesne motory sa snazia pouzivat turba take, kde sa neberie ich maximalna mozna ucinnost, ale co najsirsia cast tej sinusoidy. Preto je aj take lahke cipovat turbomotory - defakto kazde turbo dokaze v uzsiom, nez od vyroby nastavenom rezime dodat este viac vzduchu s este väcsim pretlakom.
Takze ak niekto pise max. toc. moment XXX Nm od 1500 do 4000 rpm, ty vies, ze keby si turbu povolil uzdu, tak od cca 2000-3500 dosiahnes tych cca XXX+30-40%.
Preto, aby mal motor co najväcsi toc. moment, s co najmensimi turbodierami a v co najsirsiom spektre otacok, pouzivaju sa do serie zapojene turba ( az na par vynimiek z minulosti, tak len u naftakov )
Aktualne pripravovany stav - E-Lader + turbo bude dobry😒br /> E-Lader ma reakcnu dobu, pocas ktorej dokaze natlacit "plne mnozstvo" vzduchu do spal. priestoru pod pozadovanym tlakom, 200-250ms. Teda take noemalne rezke zosliapnutie plyn. pedalu - co budes vnimat ako v realnom case.
Jeho kompresorova cast bude dimenzovana na otacky cca polovicne ku max. otackam motora. Kedze ale turbo klasicke bude pracovat ako doteraz od cca 1/4 do 3/4 otacok mtora, bude cele potrebne pasmo vykryte. ( ano, ono pracuje aj v tych maximalnych otackach, ale tam uz je na klesajucej strane svojej pracovnej sinusoidy a prepln. tlak prudko pada...preto aj toc. moment ...)
Takze ja vidim ako dalsi krok aj klasicke turbo nahradit druhym E-Laderom, s väcsiou kompresorovou castou, ktora dotlaci to mnozstvo vzduchu, ktore doteraz tlacilo turbo klasicke.
A energiu pre ne riesit jednak tymi turbo-generatormi v serii ( funguje to aj tak ) a jednak z toho generatora na kluke. Btw. - vies kolko energie odchadza cez vyfukove potrubie ? - turbo ju vyuziva len pri zatazi. Tu by sa vyuzivala vzdy ked je treba...
Energiu skladovat v kondiku a baterke ( vid Mazda Sky-activ s E-loop ci ako sa to vola...)
Nieje to nic, co by bolo nejako extra narocne na vyvoj a vyrobu. Turbo tiez nieje zrovna jednoducha vec, mas tam casti z titanu a pod...
A energeticky by sa to urcite vyplatilo - pouzivas vzdy len to, co potrebujes.
Potrebujes vykon - nebrzdis motoru vyfukove plyny, druhy E-Lader natlaci vzduch a vykon mas ( vyssie otacky )
Potrebujes toc. moment v nizsich ? Vynikajuco - turbogenerator zafunguje ako turbinova cast turba - vytvori protitlak vyfukovym plynom ( preto je problem naladit vyfuk, lebo väcsi protitlak potrebujes na vela Nm v nizsich otackach a maly protitlak - velku priepustnost na vykon v tych vyssich ) prvy E-Lader natlaci vzduch a mas krutiak v nizsich otackach. A podla toho ako zamacknes pedal plynu do koberca, pomoze ti aj el.motor na kluke 😉
A to som sa nechcel moc rozpisovat >😁
Lenze ked ono je to naozaj velka veda. A kedze neviem kolko o preplnovani vies ty, musel som to takto zjednodusit. Hlavne nerataj s tym, ze 1 turbo ti dokaze urobit celu pracu v celom rozsahu otacok pekne - plynule. OK, mozno nizkotlake preplnovanie, co ale znamena ze su teda hoooodne orezane jeho moznosti z hladiska spickovych vykonov a parametricky ten motor bude akoby priskrteny ( no lebo bude priskrteny 😄 )
Takze tak. Ved casom uvidime, ci je moja vizia relna.
V niekolkych veciach som sa uz trafil - Audi a ich E-Lader bude, a bude prvy seriovy, bude na 48V, a este si myslim, ze kedze beru do neho elektriku z generatora na kluke, ktory moze byt aj elektromotorom, tak ze to bude hned aj mildhybrid - ved bolo by hriech nevuzivat ten el.motor, ked uz tam je...vsak... 😉
Toto riesenie uz dokonca avizuju pre RS modely, takze sa mi to zatial pekne potvrdzuje... 😉
No takhle, limitem výkonu výkonu motoru přece není primárně schopnost turbíny foukat. Jasně že lze "snadno" zvýšit plnící tlak a tím výkon, ale například stoupá riziko detonací - musíš to líp chladit, případně dávat lepší benzín nebo bohatší směs... nehledě na to, že i ten samotný vyšší výkon víc namáhá všechny ostatní díly.
to je celkem zajímavý vývoj, i když jde jen o slova, podstatné budou technické změny...
kterých jak to vypadá nebude málo - ad blue ve všech dieselech, dostupná hybridní verze.
Nemůžu se ubránit pocitu, že lidé od Toyoty se na to dívají s jistým pocitem zadostiučinění.
kterých jak to vypadá nebude málo - ad blue ve všech dieselech, dostupná hybridní verze.
Nemůžu se ubránit pocitu, že lidé od Toyoty se na to dívají s jistým pocitem zadostiučinění.
Taky se divim. Nedavno byl někde članek , že ma začatkem roku přijit menši FL G7. A najednou tu čtu o G8. Čas ukaže.
Facelift Golfu? Já myslím, že žádný golf nikdy facelift nedostal. Tedy nepočítám-li vysloveně droblé retuše jako výměna oranžových blinkrů v blatníku za bílé. Golf V facelift byl vydáván za Golf VI. Očekávám podobnou situaci
Přesně tak, facelift Golfu 5 byl po pěti letech představen jako Golf 6 a když vidím, jak dokáže VW za novou generaci vydávat facelift 12ti, respektive 13ti letého auta ( VW Caddy a VW T5), tak si nedělám iluze o tom, že by Golf 8 mělo být nové auto.
Díky podobným článkům jako je tento, neočekávám po dieselgate změnu ve stylu VW.
Článek je o tom jak VW ušetří a už teď pouze kvůli MARKETINGU kalí vodu (stejně jako 8 generací, samozřejmě že to bude FL) s nesmyslnými KONCEPTY. :no😒br />
Vsadím se, že jestli to VW dotáhne vůbec do série. Tak to bude propadák jako obvykle.
Jako všechny předražené ''EKO'' modely koncernu.
Ve výsledku se budou dál prodávat především mainstream modely, včetně TDI...
Článek je o tom jak VW ušetří a už teď pouze kvůli MARKETINGU kalí vodu (stejně jako 8 generací, samozřejmě že to bude FL) s nesmyslnými KONCEPTY. :no😒br />
Vsadím se, že jestli to VW dotáhne vůbec do série. Tak to bude propadák jako obvykle.
Jako všechny předražené ''EKO'' modely koncernu.
Ve výsledku se budou dál prodávat především mainstream modely, včetně TDI...
Zatím to zní vcelku strašidelně 😄 - snažili se snížit náklady na výrobu (na úkor čeho? 😄 ), stará olověná baterie (srdce eko nadšence nepotěší), a jestli bude následovat design styl jaký použili pro novýho Passata, tak to pro mě bude úplně nezajímavá generace.
Nechápu, co je špatného na tom, když je auto postaveno "nebývale bytelně"! Přece to je právě to, co zákazníci na tomto autě oceňují a možná i proto je lto léta nejprodávanější model v Evropě. Chtít to hned u další generace "o***" je nesmírně hloupé rozhodnutí, zejména když již teď patří Golf k nejlehčím kompaktům na trhu... 😢 :no😒br />
P.S. Snaha o nekonečné snižování výrobních nákladů je stejně škodlivá, jako o nekonečné zvyšování zisku... Na to jednou kapitalismus dojede, až budou chtít stavět auta z papíru s jednoválcovými motory!
ta formulace "nebývale bytelné" je hodně nešťastná, protože bytelné auto chce každý. Měli raději napsat "obtloustlé", výsledek by byl ten samý, ale lidé by je nepodezřívali že v souvislosti s dieselgate chtějí jen ušetřit materiál. No snad se pletu a nový Golf shodí kila díky masivnímu nasazení kevlaru 😉
Co se týká pohonu, směr je jasný, deklarovaly ho i jiné automobilky - nafta v osobácích je mrtvá. Jediná možnost jsou tedy drahé CNG, drahé hybridy nebo levné mild hybridy. Mild znamená slabý a tak to i dopadne, bude to skoro na prd, ale v testu parkování to nebude čoudit, takže všichni budou happy. Ale je fakt, že brždění je neefektivní proces, tak proč ho nezapojit, alespoň déle vydrží brzdy.
Co se týká pohonu, směr je jasný, deklarovaly ho i jiné automobilky - nafta v osobácích je mrtvá. Jediná možnost jsou tedy drahé CNG, drahé hybridy nebo levné mild hybridy. Mild znamená slabý a tak to i dopadne, bude to skoro na prd, ale v testu parkování to nebude čoudit, takže všichni budou happy. Ale je fakt, že brždění je neefektivní proces, tak proč ho nezapojit, alespoň déle vydrží brzdy.
drzim palce aby nejaky ten tdi motor v novej generacii golfu uz zmizol... je ich tam stale este nejako moc... tak snad sa to postupom casu zredujuje... a dizle uz skutocne ustupia napriec vsetkymi automobilkami....