Osmá generace Golfu? Prý již příští rok jako hybrid!
Od osmé generace Volkswagenu Golf nás již dělí pouze jeden rok. S touto informací přišel magazín Autocar, který dodává, že se navíc představí rovněž několik hybridních variant, které mají kupříkladu v USA nahradit skandální diesely. Zajímavostí přitom je, že nový Golf přijde ve stejném čase jako „pouze“ faceliftovaní sourozenci Škoda Octavia a Seat Leon.
Vůz bude stát opět na platformě MQB, inženýři se však snažili snížit náklady na výrobu. Z firemních analýz totiž vyplývalo, že je platforma pro Golf postavena až "nebývale bytelně", v porovnání s konkurencí.
Cílem vozu je reálná spotřeba 4,7 litru na sto kilometrů. K tomu poslouží rovněž nový 48V benzinový mild hybrid, který bude kombinovat litrový tříválec přeplňovaný elektrickým kompresorem s generátorem. Pro zachování energie bude sloužit malá a levná olověná baterie. Nejedná se tedy o klasický hybrid s velkými a těžkými bateriemi, ale o jakousi menší podporu elektromotorem, a to zejména při rozjezdech a při nutnosti podat maximální výkon. Elektrická energie pak dokáže pohánět právě i kompresor, který tlačí více vzduchu do motoru a zvyšuje výkon.
Náklady na výrobu a tedy i konečně cena pro zákazníka mají kopírovat částku jako u dieselu. Není tam totiž velký elektromotor ani drahá baterie. Volkswagen navíc nyní dá do každého svého dieselu přidává vstřikování močoviny, což opět zvedne cenu naftových modelů. Detaily o novém hybridu mají být známý již příští měsíc.