Novinky
to se dalo čekat. Diesel v USA končí mimo trucky, velké pikapy a dodávky. :yes: >😁
A velké zážehové osmiválce a šestiválce jsou nahrazovány turbomrdkami, včetně 1,0 ecoboost, radovat se nebudeš dlouho ....
.... a hybridy, plug-in hybridy, a elektromobily,.... ja se raduju a zrejme se budu radovat i nadale >😁 idealni kombinace je atmosfericky benzinovi 6 valec nad 3 litry a k tomu elektromotor.... pockat.... presne tuhle kombinaci mam takze se zas raduju, a az doslouzi tak presedlam jen na elektromotor.... pockat.... zase se musu radovat >😒]
a teoreticky pokud to jeste bude fungovat a platit co se chysta, tak na to jeste dostanu dotaci i z tvejch dani :yes: ac dotace odsuzuju, ale tentokrat jen kvuli tobe udelam vyjimku
a teoreticky pokud to jeste bude fungovat a platit co se chysta, tak na to jeste dostanu dotaci i z tvejch dani :yes: ac dotace odsuzuju, ale tentokrat jen kvuli tobe udelam vyjimku
...protože má také špatné svědomí. Za všechno totiž mohou nesmyslné způsoby měření exhalací u aut. Pokud by se tyto způsoby aplikovaly na všechny vozy v reálném provozu (daně by se odvozovaly od počtu gramů skutečně z výfuku vyšlých CO2, CO, NOx , sazí atd.. krát jejich škodlivost pro životní prostředí), musely by se především z provozu vyřadit všechny benzínové vozy, protože vlivem mimořádně nízké energetické účinnosti produkují na jednotku výkonu tak ohromné množství skleníkových plynů, že by si jejich provoz nemohl nikdo dovolit. Ale ono časem dojde i na takové měření a benzínové motory skončí stejně, jako podobně zastaralý parní stroj :-!
ado, ty naveky zustanes komickou figurkou
benzinovy auto vyprodukuje cca o 10% vic neskodneho CO2 nez odpovídající naftak a několikrát min jedovatého NOx.
kdyby se dane odvozovaly od skutecnych emisi jak pises, vy naftovi dunihlavove by jste se nedoplatili
benzinovy auto vyprodukuje cca o 10% vic neskodneho CO2 nez odpovídající naftak a několikrát min jedovatého NOx.
kdyby se dane odvozovaly od skutecnych emisi jak pises, vy naftovi dunihlavove by jste se nedoplatili
Diesel vyprodukuje víc NOx než benzín (cca 2x pro Euro6) ve všech ostatních sledovaných hodnotách je ale lepší (CO, CO2, HC a hlavně PM)
když mají benzín za pár šušňů? kdo chce ušetřit, koupí hybrid...
Hybrid je prestiž ve smyslu, že dělám něco pro ekologii. Jinak je to v USA ekonomický nesmysl. Náklady se za životnost vozu nevrátí...
jenom naftovi dunihlavove koukaji jenom na ekonomiku.
bejt po tvym, tam odstranis filtry a snasobis produkci jedu NOx.
a prestanes odsirovat uhelne elektrarny, takze kysele deste udelaji z lesu na horach opet pustinu
bejt po tvym, tam odstranis filtry a snasobis produkci jedu NOx.
a prestanes odsirovat uhelne elektrarny, takze kysele deste udelaji z lesu na horach opet pustinu
Dieslový motor nemůže plnit tak přísné limity emisí v USA. To v EU mu jdou na ruku a emise má povoleny daleko větší než benzín.
EURO5: NOx 0.180/0,06 (nafta/benzín)
Bohužel.
😒 😒 😒
EURO5: NOx 0.180/0,06 (nafta/benzín)
Bohužel.
😒 😒 😒
Opakuješ zde omílané bláboly snad už po 1000. Máme EU6 a tam jer to 0,08/0,06.
A až někdo změří jak jsou na tom DOOPRAVDY emise maličkých turbobenzínů a dalšího downsingu s přímým vstřikem ...... to bude překvapení?!?!?
Věštím návrat k větším motorům bez turba.Dieselů již nebude tolik, specielně v malých autech, ale bude jich pořád hodně, kolem 40%.
Emise se dají vyřešit, při využití všech známých postupů - bude to drahé ale i řešení emisí turbobenzínů bude drahé.
Oba 2 druhy pohonu to cenově posune výš směrem k hybridům a elektrovehiklům. Tyto se stanou cenově zajímavějšími. A nastane doba mixu všech možných druhů pohonů, ať si každý vybere podle svého. Ani nebude nutné křivit trh dotacemi. Zbytečně vyhozené peníze.
A až někdo změří jak jsou na tom DOOPRAVDY emise maličkých turbobenzínů a dalšího downsingu s přímým vstřikem ...... to bude překvapení?!?!?
Věštím návrat k větším motorům bez turba.Dieselů již nebude tolik, specielně v malých autech, ale bude jich pořád hodně, kolem 40%.
Emise se dají vyřešit, při využití všech známých postupů - bude to drahé ale i řešení emisí turbobenzínů bude drahé.
Oba 2 druhy pohonu to cenově posune výš směrem k hybridům a elektrovehiklům. Tyto se stanou cenově zajímavějšími. A nastane doba mixu všech možných druhů pohonů, ať si každý vybere podle svého. Ani nebude nutné křivit trh dotacemi. Zbytečně vyhozené peníze.
[odkaz] dával jsem nahoře odkaz - už to změřili, z principu fungovaní malých turbobenzínů postavených na míru NEDC je jasné, že při jakékoliv jiné zátěži, než dietní, produkují nejen násobky neškodného CO2, ale pomáhají si ke snížení teplot výfukových plynů bohatou směsí. O sazích z přímého vstřikování ani nemluvě, ty létají ven bez zachycení.
Skyactiv-D plní NOx emise krom nebývale vysoké recirkulace a chlazení výfukových plynů tak, že má nízkou kompresi a systém IDEVA - přizdvihuje jeden ze dvou výfukových ventilů a nasává zpět teplé spaliny, aby při tak nízké kompresi vůbec vzněcoval. Proto pro plnění EURO 6 podle NEDC nepotřebuje LNT ani SCR. V Mazdě, a říkal jsem to tu i jinde v diskuzích už dávno před tímto článkem, pochopili, že se jim uvést tento motor v USA nevyplatí, protože by musel být EGR naladěn tak, že by to s ohledem na nízkou spotřebu benzínových Skyactiv-G nedávalo ekonomicky smysl.
To přece musejí vyhrát!
Investovali do vývoje dost peněz... a teď kvůli tomu, co tam předvedli nenažraní a povýšení Němci, vyletí investice oknem...
:-!
Investovali do vývoje dost peněz... a teď kvůli tomu, co tam předvedli nenažraní a povýšení Němci, vyletí investice oknem...
:-!
a naftove motory musí za morem plnit stejne emisni limity jako jejich benzinove protejsky.
EU vede proti vlastním obyvatelum valku pomoci naftových motoru, které vypousteji jedovate a rakovinotvorne zplodiny, a zkracuji a znehodnocuji tak evropanum zivot
Tak a teď konkrétně: někdo kydá hnůj a někdo ví.
Mazda 6 se SKY-D vyrábí 3 roky a je zatím pro EU ve verzi bez SCR, což jen pro USA na hraně. Teď, po skandálu VW je jasné, že kompromisní nastavení nebude stačit a verzi pro Evropu budou uvádět až za 2 roky - samozřejmě s SCR. takhle jednoduché je to - pro oba trhy s jemně jiným naladěním, a aby to bylo ekonomické, musí se počkat na upgrade pro EU. To jsou ty 2 roky.
Japonci z Hirošimy se chovají ekonomicky, uvážlivě. To je vše. V tuto chvíli to už bylo neúnosné riziko, tak to odpískali a počkají si bezkompromisní motor s CR.
porad musim dýchat ty jedy z nafty
a ted ke fsemu naftak tady v EU bude moct vypouštět skoro 3x vic jedovatého NOx nez benzin a 6x vic nez v USA.
a jako bonus ma nafta skoro o 30% mensi spotrebni dan nez bensin
ta tvoje mazda prekracuje v realu limit euro6 4x, na dalnici 5x a do kopce dokonce 12x
a USA normu 8x / 10x / 24x
[odkaz]
On se jen bojí o své zdraví. Vám by se snad líbílo když by soused v zimě topil plastovým odpadem? Mě určitě ne. A stejně to je s diesly. Bohužel.
Majitelé dieslů jsou neohleduplní k ostatním řidičům, co musí ty jedovaté zplodiny za nima dýchat. A to je kvůli nižší spotřebě o 1-1,5l / 100km. 8-s 8-s 8-s
proc stat ty, kteří znecistuji ovzdusi, zvyhodnuje nižšími danemi??
je to zamer ???
nikdo nevola po zakazu dyzlu, ale aby plnily stejne emisni limity jako ostatní spalovaci motory a ne ze budou moct jezdit s nasobne vyššími emisemi.
nevolam po zvyhodneni benzinu, ale po tom, aby zdaneni benzinu a nafty bylo stejne, tedy zvednuti spotrebni dane na naftu o 3kc/litr.
nikdo po tobe nechce aby jsi na něco doplacel, jen chce, aby se na naftovy i benzinovy auta kladly stejny požadavky, coz v soucasne době není a naftovy auta jsou oproti benzinovym zvyhodnovany
v CR se rocne spotrebuje cca 2 mld litru benzinu a 5 mld litru nafty.
benzin se spotrebuje vpodstete jen v osobních autech.
protože realny podíl osobaku na naftu a benzin je u nas cca 1:1 s mnohem vetsim poctem ujetych km naftovymi auty, nafty do osobních aut se naleje vic jak benzinu
zemědělství ma zelenou naftu.
no a co, tak se nafta zdrazi o 3kc, uz byla drazsi o 10kc a konec světa nenastal
do ty doby to je jen takovy placani
ja davam svoje😒br />
[odkaz]
benzin - pod limitem
nafta - nasobne prekroceny limit
splnuje to limit?
splnuje.
splnuje jedomet limit na NOx?
většinou nesplnuje a az o rad prekracuje.
podivej se co jde z rakovinometu s euro4 a nižší, kterých u nas jezdi vetsina
kdyby ne, byl by kolem toho hodne velky humbuk