Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mazda odkládá diesely pro USA

Aleš Dragoun Aleš Dragoun 30. 10. 2015
122
46
Zobrazit náhledy (122)
Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6
Mazda se rozhodla zatím nenabízet za oceánem řadu 6 s přeplňovanými vznětovými motory. Přitom ji slibovala už předloni.

Mazda vyvinula dokonce závodní šestku pro kategorii GX šampionátu Grand Am, své záměry oznámila už na autosalonu v Los Angeles v listopadu 2012. Sériový Agregát 2.2 Skyactiv-D měl problémy se splněním emisních norem, takže k jeho uvedení na trh ve druhé polovině letopočtu 2013 nedošlo. Automobilka se tedy pustila do úprav, jenže generální ředitel Mazda North America Jim O'Sullivan se obával poškození pověsti značky a nedoufal, že splní očekávání zákazníků... Vadil mu nedostatečný výkon, evropská specifikace má 110 kW a 380 N.m, data té pro USA nebyla dosud oficiálně zveřejněna.

Diesely pro osobní auta nedosahují za mořem takové image, ve větší míře se objevily pod kapotami dokonce i amerických automobilů na přelomu 70. a 80. let minulého věku. Neuspěly. Druhou invazi začal Volkswagen v závěru předchozí dekády a všichni víme, jak dopadl. Nafta přitom už není výrazně dražší než benzin, v současnosti činí cenový rozdíl zhruba 12 %. Galon (3,79 l) aktuálně stojí v průměru 2,498 dolaru, zatímco u rozšířenějšího paliva je to 2,228 dolaru. V přepočtu na litr tak Američané platí 16,26 koruny za litr nafty a 14,46 Kč za litr benzinu. Nám se o takových cenách může jen zdát, jenže stát má v USA z každého galonu na daních pouze 20 procent...

U Mazdy a nafty to však vypadá, že dojde k dalšímu odkladu. Šéf výzkumu a vývoje Mazdy Kiyoshi Fujiwara řekl agentuře Reuters na Tokyo Motor Show: „Zvýšená revize dieselových motorů v souvislosti se skandálem Volkswagenu způsobí zpoždění v plánech pro všechny, kteří chtějí taková auta prodávat na americkém trhu. Testy budou nyní tvrdší a regulátoři v současnosti výrobcům nevěří, takže je nehodlají informovat předem o nových zkušebních postupech. Jsme stále odhodláni zahájit prodej naftových modelů v USA, ale nemůžeme poskytnout v tomto bodě žádný časový rámec. S největší pravděpodobností dojde ke zpoždění, my ale nevíme, jak velké bude.“ Zvěsti o tom, že Mazda své vznětové automobily Američanům nakonec vůbec nenabídne, tak dementoval. Nedočkají se jich však ani příští rok.

Je samozřejmé, že v souvislosti s aférou Dieselgate by nebyl „nedostatečný výkon“, o kterém mluvil O'Sullivan loni v únoru, takovým prohřeškem. Značku by možná bolel, ale VW poškodil image turbodieselů za Atlantikem mnohem více. Jejich osud je však díky stále se zpřísňujícím emisím nejasný i v Evropě, kde jde o tradiční pohon. Šéfové i dalších velkých automobilek nicméně stále pevně doufají v obrat.

„Nikdo nemůže s jistotou odhadnout, co se bude dít," řekl dle Automotive News Europe generální ředitel společnosti Nissan Motor Co. Carlos Ghosn novinářům ve středu na autosalonu v Tokiu a logicky dodal: „Tento skandál rozhodně nebude mít pozitivní vliv na popularitu dieselů ve Spojených státech ani v Japonsku.“ „Diesel má své přednosti," tvrdí prezident Toyota Motor Corporation Akio Toyoda a pokračoval: „Bylo by špatné, pokud probíhající skandál povede ke globálnímu konci používání nafty v osobních vozech."

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - Barrichello
Diesely pro osobní auta nedosahují za mořem takové image
| 31. 10. 2015
Ne jakákoliv nafta >:D
Avatar - Barrichello
No vida
| 31. 10. 2015
zatím ty turba dávaj na V6 co sem tak viděl a V8 atmo nebo kompresor pokračují nerušeně dál. Takže máš smůlu >:D
Mazda by měla VW podvodníky zažalovat o zmařenou investici..
| 31. 10. 2015
To přece musejí vyhrát!
Investovali do vývoje dost peněz... a teď kvůli tomu, co tam předvedli nenažraní a povýšení Němci, vyletí investice oknem...

:-!
Pochopitelně
| 31. 10. 2015
Skyactiv-D plní NOx emise krom nebývale vysoké recirkulace a chlazení výfukových plynů tak, že má nízkou kompresi a systém IDEVA - přizdvihuje jeden ze dvou výfukových ventilů a nasává zpět teplé spaliny, aby při tak nízké kompresi vůbec vzněcoval. Proto pro plnění EURO 6 podle NEDC nepotřebuje LNT ani SCR. V Mazdě, a říkal jsem to tu i jinde v diskuzích už dávno před tímto článkem, pochopili, že se jim uvést tento motor v USA nevyplatí, protože by musel být EGR naladěn tak, že by to s ohledem na nízkou spotřebu benzínových Skyactiv-G nedávalo ekonomicky smysl.
Pochopitelně
| 31. 10. 2015
[odkaz] dával jsem nahoře odkaz - už to změřili, z principu fungovaní malých turbobenzínů postavených na míru NEDC je jasné, že při jakékoliv jiné zátěži, než dietní, produkují nejen násobky neškodného CO2, ale pomáhají si ke snížení teplot výfukových plynů bohatou směsí. O sazích z přímého vstřikování ani nemluvě, ty létají ven bez zachycení.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku