Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Audi R8 vymění V8 za pětiválcový turbomotor

Novou základní verzí supersportu Audi R8 bude verze s upraveným přeplňovaným R5 z hot-hatche RS 3. Dost možná hybridní...
Zpět na článek
5. 11. 2015 13:01
5. 11. 2015 13:05
5. 11. 2015 13:30
5. 11. 2015 13:48
5. 11. 2015 13:50
5. 11. 2015 13:51
5. 11. 2015 13:59
5. 11. 2015 14:00
5. 11. 2015 14:10
5. 11. 2015 17:08
5. 11. 2015 17:37
5. 11. 2015 17:50
5. 11. 2015 17:07
5. 11. 2015 17:06
5. 11. 2015 13:22
5. 11. 2015 13:48
5. 11. 2015 13:50
5. 11. 2015 13:52
5. 11. 2015 14:13
5. 11. 2015 22:12
5. 11. 2015 14:15
5. 11. 2015 14:18
5. 11. 2015 14:24
5. 11. 2015 14:28
5. 11. 2015 14:36
5. 11. 2015 14:41
5. 11. 2015 14:47
5. 11. 2015 18:24
5. 11. 2015 18:37
5. 11. 2015 13:54
5. 11. 2015 14:11
5. 11. 2015 20:02
5. 11. 2015 13:31
5. 11. 2015 17:55
5. 11. 2015 18:09
5. 11. 2015 18:45
5. 11. 2015 13:57
5. 11. 2015 22:37
5. 11. 2015 13:38
5. 11. 2015 13:51
5. 11. 2015 14:21
5. 11. 2015 15:16
5. 11. 2015 16:32
5. 11. 2015 13:53
5. 11. 2015 14:27
5. 11. 2015 14:52
5. 11. 2015 15:17
5. 11. 2015 16:26
5. 11. 2015 19:55
5. 11. 2015 20:45
5. 11. 2015 22:55
5. 11. 2015 23:17
5. 11. 2015 23:37
5. 11. 2015 22:49
5. 11. 2015 20:31
5. 11. 2015 14:51
5. 11. 2015 17:52
6. 11. 2015 10:23
Avatar - MichalSVK
5. 11. 2015 13:01
R8
Hlavne nech začnú ponúkať aj diesel. To je predsa sen každého, mať v superšporte TDI.
Rozbalit vlákno
14
5. 11. 2015 13:05
Re: R8
Tuhle připomínku nechápu... Asi je potřeba napsat cokoliv ať to stojí, co to stojí
Avatar - MichalSVK
5. 11. 2015 13:30
Re: R8
Predsa pred nedávnom sa písalo aj o dieseli pre R8 nie? Zrovna ja som z tých čo sa vyjadrujú ku každej téme...
5. 11. 2015 13:48
Re: R8
Ty si chceš koupit R8 v naftě?
Avatar - MichalSVK
5. 11. 2015 13:50
Re: R8
R8 by som veľmi rád ale s naftou asi nie :-)
5. 11. 2015 13:51
Re: R8
A proč jsi tedy napsal první příspěvěk?
Avatar - MichalSVK
5. 11. 2015 13:59
Re: R8
A keď si nechcem kúpiť Talismana s 2,0 dCi (takisto nič nepotvrdené) to znamená že o ňom nemôžem diskutovať?
5. 11. 2015 14:00
Re: R8
Píšeš o "snu každého", píšeš prostě blbosti. Minimálně můj sen to není, tím je právě V10.

Jestli to mělo být vtipné, použij příště emotikony. Vyhneš se této trapné situaci...
Avatar - MichalSVK
5. 11. 2015 14:10
Re: R8
,,sen každého´´ bola irónia. Každopádne nabudúce skutočne použijem úvodzovky keďže bez nich môže byť príspevok veľmi mätúci. Emotikony v tomto prípade nebolo potreba, nie je tam totiž ani kúsok vtipu skôr smutné povzdychnutie.
Re: R8
Normální clovek tu ironii pochopil i bez uvozovek.
Avatar - Ji/Ri
5. 11. 2015 17:07
Re: R8
Ty jsi to opět pochopil >:-[]
Avatar - Ji/Ri
5. 11. 2015 17:06
Re: R8
...vždyť to je myšleno ze srandy. Ono vwgatě už nás postihla všechny >:D jsme na bulvárním plátku tak není možné brát každou větu do písmenka odborně ;-)
Avatar - TeeJay
5. 11. 2015 13:22
Turbo
Tak už se jim to nepřehřívá? ;-)
Rozbalit vlákno
18
Avatar - Hammunasakra
5. 11. 2015 13:50
Re: Turbo
Tvrdili to. Jak viš ;-)
5. 11. 2015 13:52
Re: Turbo
A jak se ukázalo, tak tvrdili asi něco jiného, když je realita, jaká je. ;-)
Avatar - TeeJay
5. 11. 2015 14:13
Re: Turbo
Dalo se předpokládat, že se to dřív nebo později odladí, sice počkáme zhruba do prvního faceliftu, ale kdo si počká... >:-[]
5. 11. 2015 22:12
Re: Turbo
Tenkrát se snad mluvilo o osmiválci a navíc si nemyslím, že to byla oficiální informace, ale jen spekulace.
Avatar - Hammunasakra
5. 11. 2015 14:15
Re: Turbo
Ne jen kecáš :-!

Při představení týhle generace to byl jako hlavni důvod proč není nějakej turbo motor - nepamatuješ si to snad? >:-[]

No a teď motor s turbem už je :-)
5. 11. 2015 14:18
Re: Turbo
Nikdy a nikde jsem netvrdil, že by tam turbo být nemohlo, nebo že by to nebyli schopni uchladit. Dohledej si články a diskuze z té doby.

Pak se za sebe půjdeš stydět do kouta.
Měl jsem pravdu tehdy, mám ji i teď. :-)
5. 11. 2015 14:28
Re: Turbo
Tady máš pro připomínku.

[odkaz]

>:D :no:
Dobře tě tam utřeli.
Avatar - Hammunasakra
5. 11. 2015 14:36
Re: Turbo
Myslíš jak sem měl pravdu tehdy a mám jí i teď? >:D >:-[]

Audi trapně kecalo. Asi protože ešte nemělo dodělanej turbo motor ;-)

Tebe za ten koncernovej fanatizmus aspoň platěj nebo seš takovej VWod přírody? :-)

[odkaz] >:D
5. 11. 2015 14:41
Re: Turbo
Maximálně kecali pisálkové. Žádné ofiko informace, jak ty tvrdíš "Audi kecalo." Nikde nebyly. Čemu ty věříš, je tvoje věc, ale když věříš kravině, je to pak taky tvoje chyba. ;-)

Zbytečně se rýpeš ve svoji blbosti. ;-)
Avatar - Hammunasakra
5. 11. 2015 14:47
Re: Turbo
Jj redaktoři auto.cz se spikli se všema ostatníma redakcema proti nejpomalejšímu supersportu současnosti >:-[]

S tebou je docela prča :yes: >:D >:D >:D
Avatar - AUDIRS6
5. 11. 2015 18:24
Re: Turbo
hmm, a kde som ja vtedy bol... ? >:D >:-[] >:D >:-[] :yes:
Avatar - AUDIRS6
5. 11. 2015 18:37
Re: Turbo
Ved praveze si to nemozem vybavit - ako som mohol zmeskat taku šov ! >:D
Avatar - AUDIRS6
5. 11. 2015 13:54
Re: Turbo
ako keby som to uz daaaavno nehovoril... :-! ;-)
Avatar - TeeJay
5. 11. 2015 14:11
Re: Turbo
JJ, tys byl jeden z prvních, kdo o R5 mluvil. :yes:

Každopádně se jim to už asi nepřehřívá. >:D Jestli jsme rok od uvedení na trh, měli by to pomalu začít testovat v provozu. Až budou spy fotky s hořící R8, budeme každopádně vědět. ;-)
Avatar - Bully_
5. 11. 2015 20:02
Re: Turbo
Kdyby to nehorelo, tak by to nebyl supersport ;-)
Avatar - Barrichello
5. 11. 2015 13:28
Pětiválec
>:D >:D >:D >:D >:D

Komici
Rozbalit vlákno
27
Avatar - Romeo
5. 11. 2015 13:31
Re: Pětiválec
CO2,NO...budu spokojne..... >:D ale v R8????
5. 11. 2015 13:34
Re: Pětiválec
>:D >:D >:D >:D >:D Taky me pobavili. Urcite bude vidlicovy a s turbem, eh? :-!
Avatar - MichalSVK
5. 11. 2015 13:35
Re: Pětiválec
Vidlicový päťvalec? Také niečo existuje?
Avatar - habanero1
5. 11. 2015 13:37
Re: Pětiválec
Řekl bych, že to měl být vtip, něco jako tvůj příspěvěk s TDI, akorát mu se to povedlo.
Avatar - MichalSVK
5. 11. 2015 13:39
Re: Pětiválec
Aha, dík za vysvetlenie.
5. 11. 2015 13:40
Re: Pětiválec
A na snizeni CO2 emisi bude mit dubove pisty a palivem bude petrolej ;-) >:D >:D
Avatar - Barrichello
5. 11. 2015 13:53
Re: Pětiválec
Ne to bude mít spešl software VW co odpojí při kontrole 3 válce a bude to tak dvouvál. A aby to hezky znělo bude to do repráčků posílat šídítkovej zvuk V10 >:D >:D

Prostě spolek komiků a podvodníků no
Avatar - CHerokee
5. 11. 2015 14:16
Re: Pětiválec
Tak to nejspíše bude....to j u koncernu normál. ;-\ Smutné....
5. 11. 2015 15:00
Re: Pětiválec
"..odpojí při kontrole 3 válce a bude to tak dvouvál." Pan je tuze vtipny.
V5 - 3 = V2. To uz tady taky bylo faucvaj, hm? >:D >:D
Avatar - Barrichello
5. 11. 2015 15:25
Re: Pětiválec
Jojo, to už tu taky bylo. A dvouvál taky, v Maluchu >:D
Avatar - Hammunasakra
5. 11. 2015 13:51
Re: Pětiválec
VW V5 2,3 tu už byl >:-[]

Obzvlášť nepovedenej motor :yes: >:D :-(
Avatar - AUDIRS6
5. 11. 2015 13:57
Re: Pětiválec
vynimocne brutal-suhlas :-!
5. 11. 2015 15:14
Re: Pětiválec
Proc nepovedenej?
Mel hezky zvuk a v petiventilove verzi i dobry zatah az do vysokych otacek.
Jen prisel v dobe, kdy nekoho napadlo dat do opravdu spatneho motoru 1,8 20v turbodmychadlo a tim z nej udelat naopak jeden z nejlepsich motoru te doby.
Downsizing uz tehda vladl :-)
Avatar - _Karel_
5. 11. 2015 17:45
Re: Pětiválec
Měl jsem oba (2,3 V5 i 1,8 20V) a o ani jednom bych neřekl, že byl špatnej. 1,8 byl pokud vím na houby jen v oktě, kde byl jinak (podél-napříč) uloženej.
Avatar - Ji/Ri
5. 11. 2015 17:55
Re: Pětiválec
Už píšeš jak hamunakrakra 8-s >:-[] ;-)
Avatar - Hammunasakra
5. 11. 2015 18:03
Re: Pětiválec
Já řek pravej opak! ;-)

Což je jasně na 6 :no: jak jinak :yes: >:D >:-[]
Avatar - _Karel_
5. 11. 2015 18:03
Re: Pětiválec
Tak vysvětli v čem byly tak mimořádně špatný.
Avatar - Ji/Ri
5. 11. 2015 18:09
Re: Pětiválec
Mám na mysli pohamunosakrování slov. -ej, -oj, -ovej.... ;-)
Avatar - _Karel_
5. 11. 2015 18:16
Re: Pětiválec
Myslel jsem si. Slyšet někoho, kdo takhle nemluví, je vzácnost. Tady tedy píšem, ale i tak určitě nejsem jedinej (jediní dva). A ty máš zase občas mimořádně specifický slohový styl! A máš to. ;-)
Avatar - Ji/Ri
5. 11. 2015 18:45
Re: Pětiválec
Dáf fi Fofolu? >:D
Avatar - _Karel_
5. 11. 2015 19:03
Re: Pětiválec
Ne ne, já nemusím..... :-)
Avatar - iudex
5. 11. 2015 13:57
Re: Pětiválec
Už nie, ale v nedávnej minulosti to bola bežná motorizácia vo Volkswagenoch Golf či Passat. Mal veľmi úzke rozovretie rád valcov, len 15°, vďaka čomu mali obe rady spoločnú hlavu valcov a označoval sa ako VR5 (vidlicovo-radový motor).
Avatar - MichalSVK
5. 11. 2015 14:01
Re: Pětiválec
Nedalo mi to a prečítal som si o tom niečo. Používala ich aj Honda v MotoGP.
[odkaz]
Avatar - Individualita
5. 11. 2015 14:29
Re: Pětiválec
To člověk už fakt čumí. Třeba jednou přijde doba, kdy si všichni uvědomí, jak je tohle hrozně zbytečné...
Avatar - Barrichello
5. 11. 2015 14:51
Re: Pětiválec
Myslíš že prozřou?
Mam obavy že ne, když dneska spoustu lidí zajímá co umí navi, jak to jde spárovat s telefonem, jaká je tam může a v jaký to dělaj barvě. co je pod kapotou je netrápí, hlavně že to jede. Dyt přece prodejce tvrdil že je to super, tak co to řešit >:D
5. 11. 2015 22:37
Re: Pětiválec
O pětiválci se snad mluvilo kvůli Číně a tamním daním, poplatkům, něčemu takovému. Nebylo by to poprvé, kdyby automobilka připravila motorizaci na míru předpisům, jen aby se vešla do nějaké výhodnější škatulky.
5. 11. 2015 13:38
4. důvod
No já bych zařadil ještě 4. důvod, který svou důležitostí by měl být na prvním nebo druhém místě.

V Číně jsou výrazně zdaněny auta s obsahem motoru nad 2,5l, takže by případná 3.0biturbo nebyla už tak vzdálená od V10. 2,5lka spadne do výrazně nižšího zdanění a tak bude mnohem dostupnější.

Jinak atmosférická V mi chybí, projel jsem původní R8 s osmiválcem i desetiválcem a ta V8 byla rozhodně lepší motor. A s manuální převodovkou s otevřenou kulisou je to teprve paráda.
Rozbalit vlákno
5
5. 11. 2015 13:50
Re: 4. důvod
No a třeba já rozhodně původní motor V8 nijak enormně kladně nehodnotím. Rozhodně ne v porovnání s V10, která dovede udělat dojem opravdu výborný.
Avatar - AUDIRS6
5. 11. 2015 13:51
Re: 4. důvod
niet co dodat, napisal si vsetko co by som napisal aj ja! :-! :yes:
Akurat, ze R8 som mal v rukach len a prave s manualom a V8. ;-) :yes:
Avatar - TeeJay
5. 11. 2015 14:21
Re: 4. důvod
V8 rozhodně lepší motor? >:D >:D >:D
5. 11. 2015 15:16
Re: 4. důvod
No ty ses teda ale stara struktura >:D :yes:
Avatar - Ham.
5. 11. 2015 16:32
Re: 4. důvod
Souhlas. Neřekl bych, že V8 je lepší motor, ale vhodnější motor pro schopnosti 99,9% lidí, kteří do takového auta sednou a používají auto na silnici, V10 je už prostě divočina, kterou lze asi využít někde na okruhu, ale jako kára na běžné vyblbnutí je V8 s manuálem daleko příjemnější a předvídatelnější pro většinu lidí. A ten kdo opravdu něco umí na okruhu ocení V10 spíše v okruhovém speciálu R8 LMS.
Avatar - Dinar
5. 11. 2015 13:53
R8
není auto konkurující supersportům, na to má vw lambo, R8 i přes částečné překrývání použitou technikou nemíří na supersporty, ale spíš to má být alternativa k 911, sporťák na každý den. No, a tak s V10 cílí na GT3 nebo Turbo, s pětiválcem může být konkurencí spodním patrům nabídky 911, tj. carrery nebo carrery S, záleží kolik nakonec motoru nadělí koní.
Rozbalit vlákno
11
Avatar - Hammunasakra
5. 11. 2015 14:27
Re: R8
Srovnávačku R8 V10 a 911 sem zrovna dočet. Dost jednoznačná záležitost :-)
5. 11. 2015 15:17
Re: R8
Bych tipnul, ze s jakoukoliv.
Kdysi jsem videl video 911turbo cabrio vs R8 V10 spyder a ta dominance 911 (byt s "horsi" koncepci) byla az neuveritelna.
Avatar - Dinar
5. 11. 2015 16:26
Re: R8
Nevím jak bez střechy, ale u klasiky bych si myslel, že na r8 v10 musíš vytáhnout Turbo nebo aspoň GT3, pokud by to měl být okruh, ještě líp RS to bu naložit mělo. Na silnici je to jedno. Základ nebo carrera S se nebudou chytat, tam to může audi zkusit s tím R5.
5. 11. 2015 19:55
Re: R8
Ano, vykonove je to urcite souper spise pro turbo, klasiku jsem necetl, nevidel, jen ta kabria a tam to 911 te R8 natrela.
Avatar - Hammunasakra
5. 11. 2015 20:45
Re: R8
Možná eště na dlouhý rovince by R8 s V10 možná mohla, když přijdou zatáčky je to zlý je to zlý >:D

To byl skorocitát z testu R8 V10 vs 911 GT3 RS >:-[]
5. 11. 2015 22:55
Re: R8
Ani na dálnici. Jakmile dojde na pružné zrychlení (dojedete někoho pomalejšího a musíte počkat, až vás pustí), tak ti Turbo ujede. S rostoucí rychlostí ti jen přestane ujíždět, nebo se bude vzdalovat velmi pomalu. Alespoň taková je má zkušenost. Ale platí, co jsem napsal v předchozím příspěvku.
Avatar - white label
5. 11. 2015 23:17
Re: R8
Hammunaskra sice reagoval na Turbo, ale v závěru argumentuje testem s GT3 (RS), takže by si měl nejdřív ujasnit s čím chce vlastně R8 V10 srovnávat.
5. 11. 2015 23:37
Re: R8
Pravda, nějak jsem ten druhý odstavec nepřečetl.
5. 11. 2015 22:49
Re: R8
Tak Turbo si dokázalo namazat i Gallardo. I když to je dost zjednodušené, protože se ta auta vyráběla dlouho a prošla nějakou evolucí. R8 byla zajímavá v tom, žes mohl mít manuál a atmosféru (v Gallardu později dokonce i pohon zadních kol), byla to pro mne víc hračka na zábavu. Pokud jde o řízenou střelu na silnice, Turbo těžko hledá konkurenta. Je to brutus.
Avatar - Hammunasakra
5. 11. 2015 20:31
Re: R8
GT3 RS

Čas na kolo ale hlavně ovladatelnost, řízení a chování v zatáčce nebo dávkování brzd :yes: :yes: :yes:

Ten čas na kolo je o víc jak 2 vteřiny :-)

To nezmiňuju perly jako: Citelně se hrne přes přední kola. Při brzdění před zatáčkou citelně znejistí apod, Náskok díky technice je zřejmě drtivě nejslabší auto segmentu :-!

Tohle mi přijde zajímavý [odkaz] nebo aspoň mě to překvapilo :yes:
Avatar - fOE
5. 11. 2015 13:56
Budget-supersporty (vicevalec podminkou)
Prisel ford GT, ktery nikdo necekal a jak okouzlil zjevem a svou existenci vubec, tak nadseni vyprcha potvrdi li se zvesti o cenach. Nevadi, prijde NSX.
Pisla NSX, kterou narozdil od GT cekal uplne kazdy a svym zjevem a existenci potesila uz jen nektere, pak se ale honda zacala hrat s hybridama, na to se nabalila cena a z budget sportaku je znovu neco co silha po britech a po italech. Nevadi, prijde R8.
R8 prijde, ale z krasneho prosteho konceptu predesle generace: dat do karoserie s motorem uprostred levnejsi znackovy, ne modelovy, motor a tim cele auto zlevnit, je tu koncept kde nasledovnik prijde o 3 valce, nabere dost mozna kila a cena? Ta nizsi nebude.

A pritom proc neudelat bejbyR8 z bejbyR8, tedy z TT, a ze by to bylo dealni TT. Misto zadnich pseudosedadel dat doprostred petivalec, udelat z toho 2 mistne auto, kterym je tak jako tak jiz ted, jen s malym kufrem jen ve predu a cenovkou TT RS + priplatek za exklusivitu + vsimne porsche za parazitovani a s cenou pod 2mil. je o bestseller postarano.

Vim, trosku toprovatim, ale neco jako byvala Artega GT, supersport pod 2mil., mi tu chybi. 4C se nekvalifikuje, na to ji chybi minimalne 1 valec navic a tak zustava jen Cayman. A az prejde na 4 valce i ten nezustane v tomto duchu nic.
Muze mi to byt srdecne jedno, pro zadne z tech aut nejsem potencialni kupec ani omylem (bohuzel), ale srdicko by zaplesalo vedet ze neco takove clovek muze potkat.
Rozbalit vlákno
31
Avatar - iudex
5. 11. 2015 14:09
Re: Budget-supersporty (vicevalec podminkou)
Pekne si si zabycharil, v zásade tiež nie som proti, "superšport pre chudobných" by ponuku určite obohatil a nebol by len do počtu. Na druhej strane je otázka, či by vývoj komplet nového auta (pretože auto s motorom uprostred by nemohlo mať s TT vôbec nič spoločné) znamenal výrazne nižšiu cenu, než bude mať R8 s týmto päťvalcom. Každopádne myšlienka alternatívy ku Caymanu znie zaujímavo.
Inak ja nevnímam päťvalec v R8 ako problém, ani výkonovo, ani imidžovo. V8 odišla do dejín a vyberať medzi V6turbo a R5turbo, R5 je možno lepšia voľba. Výkonovo nie je problém naladiť 2,5 turbo podobne, ako 3,0 turbo, tam tých 0,5 litra nehrá rolu a hranicu 400 koní bez problémov prekoná. R5 má pritom špecifický zvuk, ostrejší, drsnejší a teda fakticky športovejší ako kultivovaná V6. Pritom ako písal Dinar, R8 nikdy nemala byť superšportová hardcore mašina á la Lambo, ale skôr alternatíva v 911ke a tu je R8 s fúkaným R5 zaujímavou (a lacnejšou) alternatívou k 911 Carrere.
Avatar - fOE
5. 11. 2015 15:34
Re: Budget-supersporty (vicevalec podminkou)
Cena by urcite nebyla mala, vim ze TT by se musela prekopat komplet, ale kdyz to sveho casu zvladla (nebo spis nezvladla kdyz krachla >:D ) Artega, tak by to pro audi, ktera ma vlastni motor, vlastni prevodovkou, vlastni, vlastni, vlastni... nemusel byt cenove az takovy extrem a do dvou milionu by se mohla vejit. Jasne ze ted, pri planu nacpat R5 do R8 nema smysl u tehle uvahy zustavat, ale stejne, kdyby... :-)

Jinak nesouhlasim tak uplne s tou pasazi o 2,5 a 3L, ze je to jedno. Jedno to podle me neni, resp. nemusi byt. Vzdycky budes muset u mensiho objemu nahnat vic vykonu turbem nez u objemu vetsiho. Vic vykonu hnaneho turbem znamena mit vetsi tlaky a vetsi tlaky si s reakcema na plyn rozumet moc nemusi a reakce na plyn jsou u sportovnich aut vec dulezita stejne jako vykon samotny. Takze me by se vetsi objem zamlouval, minimalne do doby nez audi prijde s elektrickym turbem (ano, turbem, TURBEM, to zafunguje bude jako syrup na mouchu >:-[] ) a fakt bude jedno jestli 2,5 nebo 3 litry.
Avatar - AUDIRS6
5. 11. 2015 15:38
Re: Budget-supersporty (vicevalec podminkou)
Ty otrava !!!!
Mam navstevu a varime veceru, neskor sa ozvem a dam ti komplexnu oponenturu. >:-[] ;-)
Avatar - fOE
5. 11. 2015 15:41
Re: Budget-supersporty (vicevalec podminkou)
Vypustim takovou kacirskou myslenku a ty nikde, no tak te clovek musel nejak do toho vlakna vtahnout. Vedel jsem ze elektricke turbo bude silnejsi nez ty. >:D >:-[]
Avatar - AUDIRS6
5. 11. 2015 15:43
Re: Budget-supersporty (vicevalec podminkou)
Daj mi cca pol hodinu. ;-)
OK, idem pisat, tak pockaj...
Takze, kde vlastne zacat...?
Asi takto:
Audi uz peknych par rocikov spekuluje o mensiom bratrickovi ku R8. Suskalo sa o R3, R4, R5, dokonca raz, vychadzajuc z jedneho roadstera s V6 TDi 300 PS vzadu a el. motorm vpredu aj o R6.
Toto boli vsetko len take studie a rozne pomenovania jedneho modelu, nikdy sa vazne neuvazovalo o viacerych R-mensich.
Asi najviac sa hovorilo o R3, kde ako zaklad mal byt 1.4 TFSi a max. 2-liter, s tym, ze by boli vytvorene aj jeho VW a Seat klony.
Pred vypustenim noveho Caymana sa uvazovalo zase, ze nech je ta platforma vyvijana s Audi, nech ma Audi svoj klon. ( vtedy pomenovanie R5 ). Atd...
Ano, ja by som tiez nieco podobne privital - cim mensie a lahsie, tym lepsie, zase ale na druhej strane nech to ma "seriozny" motor, co teda radove 4-valce byt nemohli.
Takze praveze nieco ako R5 s R5 pod kapotou by sa aj mne pozdavalo.
Doba sa ale posunula a miesto vsetkych tych mensich projektov ma vraj prednost "projekt Scorpion" ( Audi hypersport konkurujuci "hypertrojici" aj ked mozno ho dieselgate zabije :-( ).
Takze tu mame zakladnu R8 s R5 pod kapotou...
Spekulacie o inom motore ( V6 ) by davali zmysel, keby nebolo prave Číny. Tam je prave motor pod 2,5 litra fakt ze hodne zvyhodneny, takze asi vdaka činanom budeme mat aj v EU motor, ktory ma predsalen charakteru o dost viac, nez hocijaka V6.
Vykon - problem ? Ani nie, skor jeho podanie - ako aj ty pises. Je naozaj velka veda naladit motor s 1 turbom tak, aby mal ( pre dnesny "linearny" svet )dostatocne linearnu charakteristiku a rychlu odozvu. O tom ako turbo pracuje ( sinusoida ) som tu uz par krat pisal, preto sa nechcem opakovat.
Ano - da sa aj s 1 turbom a aj s dnesnymi limitmi vyhnat vykon vysoko, daleko. Len ta odozva... ;-\
Suskandy suskaju, ze nove TT RS bude mat cez 400 PS len s nim.
Tu - v R8 ale koli istej noblese a komplexnosti je realny predpoklad, ze prijde ku slovu E-Lader, ktory tu linearitu a vykon umozni.
Preco nie uz v TT RS ? - lebo ono moze byt take "chuliganskejsie" a aj lacnejsie.
Plus dalsia vec - MQB, na ktorej TT stoji, nebola vyvijana s ohladom na zabudovanie 48V siete, potrebnej pre E-Lader.( Preto aj coskoro Golf VIII a kritika tym, ktori stali pri uvadzani MQB do zivota...)
OK, takze uz mame vydedukovany E-Lader, a co ten hybrid ? - jednoduche:
Slova Holerwegera - ze si vie aj v RS modeloch predstavit nejaku formu elektrifikacie...A mame to tu !
Pritom zase krasne to do seba zapada: Ako Funguje E-Lader a vsetko jeho prislusenstvo ?
E-Laderu treba 48V. OK, tak dalsia baterka. Treba ich vyrabat - ok, toz generator. A preco by ten generator nemohol byt aj s funkciou motora ? MOHOL ! A bude ! ;-)
A zrazu tu mame mild-hybridny lacny supersport ! :-) :yes:
A takto to zacne podla mna fungovat uz za chvilku v SQ7 a neskor aj vo vsetkych RS modeloch, ktore budu E-Lader pouzivat a taktiez aj vo vsetkych buducich naftakoch ( vraj vsetky buduce nove naftaky maju mat E-Lader ! )

Takze ani neviem, ci ti vlastne oponujem, ale aspon dufam, ze po mojom komplexnom vyklade budes mat ty a aj vsetci co to citaju, jasno. :-)

Dakujem, ze ste vsetci pockali. ;-) :yes:
Avatar - fOE
6. 11. 2015 07:58
Re: Budget-supersporty (vicevalec podminkou)
Tak schvalne kolik z tvych predpovedi vyjde. :-)
Kazdopadne diky.
Avatar - AUDIRS6
6. 11. 2015 10:10
Re: Budget-supersporty (vicevalec podminkou)
Drviva väcsina z toho co pisem su zverejnene fakty. ;-)
Kto hlada, najde. Mojich predpovedi je tam minimum, ak teda vobec nieco.
Len si to treba pekne poskladat ako puzzle. :-)
Avatar - iudex
6. 11. 2015 10:28
Re: Budget-supersporty (vicevalec podminkou)
Ono to elektrické TURBO >:-[] (fakt som zvedavý, aký pojem sa zaužíva v slovenskej/českej praxi, keď to príde na trh) bude veľký míľnik, ktorý dosť nakopne ďalší rozvoj spaľovacích motorov. Keď s tým Audi/VW príde a bude to bez detských chorôb, tak to následne budú opakovať (budú musieť) všetky ostatné automobilky, samozrejme najprv od drahých modelov, až sa to po rokoch dostane aj dolu a možno Fabia 5 bude mať E-turbo >:-[] už v základnom 1,0TSI.
Avatar - AUDIRS6
6. 11. 2015 10:35
Re: Budget-supersporty (vicevalec podminkou)
Ja som len rad, ze prvenstvo bude patrit "nasim". Rozpracovane to uz maju viaceri ( Mercedes, BMW, Ferrari...) Takze coskoro tych aut s E-Ladermi bude na trhu vcelku dost.
A Fabia s E-Laderom ? Aby si sa necudoval, ako rychlo to moze nastat. Tipujem ze uz IV-ka to bude mat, nakolko ta uz bude na komplet MQB-A-cku, ktore uz ale bude modifikovane a pripravene na 48V, takze "Fabia 1.0 TSI s E-Laderom, mildhybrid" - za 5 rokov - ziadna utopia. ;-) Ono to nieje len o vykone, ono to pri dobrom naladeni dokaze aj znizovat spotrebu a teda CO2 a o to ide az na prvom mieste. Pritom vyvoj uz bude zaplateny drahsimi modelmi, takze ani cena nejako extra nestupne v porovnani s dnesnymi motorizaciami. Ak sa bude setrit, tak bohuzial asi na inych - zakaznikovi patrnejsich castiach.... :-!
Avatar - iudex
6. 11. 2015 10:29
Re: Budget-supersporty (vicevalec podminkou)
Čo, večera neprihorela? ;-)
Avatar - AUDIRS6
6. 11. 2015 10:39
Re: Budget-supersporty (vicevalec podminkou)
vsetko v poradecku:
Ono - varit ma bavi, pokial mam dobreho pomocneho kuchara. No a tento mal nasledovne parametre:
Rod: Ž., vek: o par rokov menej ako ja. cca 176 cm, cca 60 kg, cca 93-68-95, blond... >:-[]
Varenie bolo fajn ! Aj vecera bola fajn a aj to po veceri bolo faaaaaaaajn...... >:-[] :yes:

Hmm, lenze pokial sa jej zapaci "varit" so mnou castejsie, tak ja tu budem zriedkavejsie...
Tak ale tipujem, ze mnohym to vadit nebude. >:D
Avatar - iudex
6. 11. 2015 10:50
Re: Budget-supersporty (vicevalec podminkou)
No len aby ten Tvoj pohľad na vydarené rande zdieľala aj dotyčná, veď poznáš to video o dvoch pohľadoch na rande: ;-) [odkaz]
Avatar - AUDIRS6
6. 11. 2015 10:59
Re: Budget-supersporty (vicevalec podminkou)
>:D >:D >:D >:D
Ved uvidime... :-)
Je pravda, ze som koli nej zmeskal vela debaty tu... >:-[] >:-[] >:-[] >:-[]
6. 11. 2015 18:08
Re: Budget-supersporty (vicevalec podminkou)
wow, paradne sepsano :yes:
Avatar - CHerokee
5. 11. 2015 14:25
Re: Budget-supersporty (vicevalec podminkou)
Souhlasím. Smrtí této třídy se asi stávají hot hatche, které jsou dostupnější a nabízejí od 220 - 380 koní, což jsou hodně slušná stáda a jejich potenciál je podobný právě těm supersportům před pár lety. Navíc k tomu přidávají punc každodenní použitelnosti. Stinnou stránkou může být výdrž motorů - těžko říct, jaké nájezdy bez problému zvládnou. Určitě to nebude jako u víceválcových atmosfér. Variantou jsou pak americké sporťáky, které oslovují mě více. Třeba v budoucnu nějaký pořídím.
5. 11. 2015 14:32
Re: Budget-supersporty (vicevalec podminkou)
Tak to aby sis pohnul, protože ta budoucnost není zrovna atmosféře nakloněna. ;-)
Avatar - Hammunasakra
5. 11. 2015 14:45
Re: Budget-supersporty (vicevalec podminkou)
Jj už se těšim na [odkaz] :yes: :-)
Avatar - Barrichello
5. 11. 2015 14:55
Re: Budget-supersporty (vicevalec podminkou)
Takže po souhrném výčtu očekávaných novinek, které tak nějak zklamaly ti vjyde, že nejlepší je za svou cenu Corvette >:D

Která se tu mimochdem ted v říjnu jedna prodala přes charouzovic hochy >:D
Avatar - CHerokee
5. 11. 2015 19:30
Re: Budget-supersporty (vicevalec podminkou)
Impexta nedávno taky střelila. Líbí se mi Mustang i Challenger. Corvette samozřejmě. Ale na denní ježdění asi ti první dva. CCa za dva roky to u mě bude na výměnu relevantní, uvidíme co bude. Snad ještě US atmosféry s 8 válci nevymřou pod náporem ekoteroristů, jak se stalo v Evropě.
Avatar - Hammunasakra
5. 11. 2015 20:42
Re: Budget-supersporty (vicevalec podminkou)
Evropa je komplexně mimo. Svět je naštěstí pestřejší než evropský kombíkovsko naftový šílenství [odkaz]
Avatar - Dzakobo
5. 11. 2015 14:56
Re: Budget-supersporty (vicevalec podminkou)
Až bude mít Cayman / Boxster motor B4, vadit by to nemělo. Zvuk bude identifikovatelnější než z B6, taková STička s vyladěným výfukem zní neskutečně. Bude lehčí a reakce v otáčkách nad 4000 budou stejné jako u atmosféry. Za mě no problem.
Avatar - Dinar
5. 11. 2015 15:02
Re: Budget-supersporty (vicevalec podminkou)
Zvuk motoru je podle mně vyloženě věc osobní chutě, vkusu. Třeba u těch stiček jsem si vždycky říkal, kdyby to tak ještě mělo pořádný zvuk, naopak B6 porsche jsou motory, které mým uším opravdu zní. ;-)
Avatar - fOE
5. 11. 2015 15:27
Re: Budget-supersporty (vicevalec podminkou)
Asi tak. A nejhorsi zlo bude kdyz pripadnou absenci zvuku motoroveho bude nedejboze porsche nahanet zvukem vyfukovym.
Avatar - Dzakobo
5. 11. 2015 15:35
Re: Budget-supersporty (vicevalec podminkou)
Právě že u B4 to o tom výfuku je. Nestejně dlouhé svody dělají divy. >:D Sice trochu ubírají na výkonu, ale za to hromobití to stojí. Viděl jsem video, kde startovaly vedle sebe STi a Cayman, Cayman jako by tam nebyl - zvukově i výkonově.
Avatar - iudex
5. 11. 2015 16:29
Re: Budget-supersporty (vicevalec podminkou)
To bude. Ono ten B4 nie je nijaký zázrak a hoci hot Impreza bola môj prvý dreamcar, zvuk samotného motora nie je taký, ako to niektorí s poukazom na špecifickú konfiguráciu prezentujú. Takže štvorvalcový Cayman si chtiac nechtiac bude musieť vypomáhať zvukom výfuku, či sa Ti to páči, alebo nie. ;-)
Avatar - fOE
6. 11. 2015 07:59
Re: Budget-supersporty (vicevalec podminkou)
Budoucnost kde porsche nezni skvele, brrr.... radeji nezakrikovat. :-)
Avatar - iudex
6. 11. 2015 10:22
Re: Budget-supersporty (vicevalec podminkou)
Ale ono to bude znieť skvele, neboj, Porsche to vyladí. Len už to proste nebude 100% zvuk motora, ale svoje bude musieť spraviť aj výfuk. Ja s tým problém nemám, ale pri Tvoje fóbii zo zvuku robeného výfukom to budeš mať v budúcnosti ťažké. >:D >:-[]
Avatar - Ji/Ri
5. 11. 2015 17:24
Re: Budget-supersporty (vicevalec podminkou)
Je to tak... :yes: ;-)
Avatar - TeeJay
5. 11. 2015 16:20
Re: Budget-supersporty (vicevalec podminkou)
Takové plány už tu byly - Volkswagen Bluesport coby základ pro koncernovou paletu MR sporťáků včetně Audi a Porsche s odpovídajícími motorizacemi. Tím netvrdím, že s pěti- a víceválci, ale auto od začátku koncipované jako baby sporťák. Jenže s ohledem na trendy by byl s největší pravděpodobností tak tříválcový. >:D
5. 11. 2015 23:11
Re: Budget-supersporty (vicevalec podminkou)
Tak VW ukazovalo koncept s 2,0 TDI, jak jinak. :-) Alternativně 1,8 nebo 2,0 TFSI. U Audi se spekulovalo o R5T. V té době ještě Porsche stálo bokem. A po převzetí Porsche se to nikam moc nepohlo.
5. 11. 2015 23:05
Re: Budget-supersporty (vicevalec podminkou)
Mluvilo se o R4/ R5, prostě menší R8. Ale ke zhmotnění nedošlo. :-) Mělo to existovat vedle TT. To sahá do dob ještě před tím, než si Porsche vylámalo zuby na VW. A u Porsche se jim tohle vůbec nelíbilo. Předpokládalo se, že tohle prostě zaříznou a u Audi utřou nudli.

Co se V8 týče, odůvodnili to myslím tím, že o V8 nebyl dostatečný zájem a zákazníci preferovali V10. A umím si představit, že tuhle verzi dělají skutečně na míru předpisům a slibují si od toho posílení prodejů, protože zachytí lidi, které by jinak vysoké daně/ poplatky odradily. Ale do toho moc nevidím (tedy o jakém cenovém rozdílu se tu bavíme). Tedy by nešlo o nástupce V8 (tahle skupina zákazníků je pro ně příliš malá), cílili by jinam.
Avatar - 3_diamanty
5. 11. 2015 14:51
supersporty
su dnes vymierajuci druh ( neprekvapuje ma to uz ) ... co si budeme klamat... tie "genialne" 400 konove hatchbacky hrajuce s na supersporty za stvrtinovu ci patinovu cenu spravili dnes uz zo serioznych supersportov auta odsudene na zanik...

kazdy spravny kovboj sportovec ma predsa dnes uz golfa so 400 konikmi .... na co mu nejaky "smiesny" len o par konikov silnejsi supersport no jo ...
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Ji/Ri
5. 11. 2015 17:52
Re: supersporty
Boooooooooože .... ještě udělej studii na téma: Vložky jsou vymírající druh.... tampony je odsoudily k zániku.... 8-s >:-[] >:-[]
Avatar - iudex
6. 11. 2015 10:23
Re: supersporty
Si zlý. >:D >:-[] ;-)
5. 11. 2015 18:09
Skutečné důvody
Z těch v tom článku uvedených důvodů je pouze jeden tak nějak trochu reálný - snaha o zefektivnění výroby R5 motoru, zbytek plácání do vzduchu ( poznámka o "nebezpečně" vysokém výkonu V6 je opravdu perla).
Skutečné důvody jsou tu pak v diskuzi celkem všechny vypsané - tedy především čína. Opomenutelný není ani efekt na flotilové emise, který samozřejmě bude u menšího motoru výraznější.
Nicméně bych se tím nějak zvlášť nestresoval, drtivou většinou prodejů stejně tvořilo a tvoří "normální" provedení s V10, a tyhle alternativa ať už byla či bude jákoliv jen paběrkuje a volba motoru to zásadně neovlivní - vždy se bude jednat o economy variantu.
Rozbalit vlákno
0