Audi R8 vymění V8 za pětiválcový turbomotor
Co se nového Audi R8 týká, existuje zatím pouze s desetiválcem, bylo však jasné, že nezůstane jen u něho. Jediné, co bylo od počátku opravdu jisté - že základní verze nebude mít atmosférický V8. Namísto toho se spekulovalo nejčastěji o přeplňovaném V6, některé hlasy pak hovořily též o možnosti foukaného pětiválce. A právě ty se nyní zdají být nejpravděpodobnějšími.
Důvody pro použití R5 mohou být hned dva. Zaprvé jde o v současnosti ojedinělou pohonnou jednotku, zatímco vidlicových šestiválců najdete dvanáct do tuctu, takže Audi bude mít nástroj, jak se odlišit od konkurence. Zadruhé by se dobře naladěný V6 turbomotor svými parametry nebezpečně dotahoval na desetiválec, což rozhodně není žádoucí. A zatřetí - je potřeba vývoj R5 pro RS 3 ekonomicky ospravedlnit.
Britský Auto Express, jenž s informací přišel, tvrdí, že turbodmychadlem přeplňovaný R5 2.5 bude pro potřeby R8 "výrazně přepracovaný" a nemusel by být před zadní nápravou sám. Mohl by totiž být zkombinovaný s elektromotorem, což mi ale nepřijde moc pravděpodobné. Zvlášť, když bude existovat čistě elektrické R8 e-tron. Ať už s hybridem nebo bez něj, od uvedení do prodeje nás dělí nejméně rok. Roli top verze bude každopádně opět plnit varianta V10 Plus