Ekonomika
I redakce si mysli ze toto auto bude konkurovat jen coupe? Proc? Podle me je to v jen pohlednejsi, ale zaroven mene prakticke karoserii primy konkurent pro audi RS3, TT RS a A/CLA 45 AMG: Foukane premiovky z nizsi stredni v cene kolem 1,5mil s tim nejlepsim co v te tride ktera znacka nabizi.
Jediny rozdil je kdo na co sazi, nekdo na design (coupe), nekdo na prakticnost kufrovou/dverni (Audi/MB).
Jediny rozdil je kdo na co sazi, nekdo na design (coupe), nekdo na prakticnost kufrovou/dverni (Audi/MB).
Jasný, přesně to jsem ironicky myslel... 😉 Dále. Jsou auta, kde A/T dává smysl. SUV/SAV například. (Horses for courses). Naopak nerozumím tomu jak může někdo, kdo má ruce a nohy chtít auto jako M2 s automatem. Pro mě by byla polovina zábavy s řízení v čudu. Já vím, jsem ze staré školy. Zábavu z jízdy v autě nahradil pro dnešní mladou generaci infotainment a nějaké šlapání na spojku a kvedlání se šaltrpákou již není pro ně dostatečnou výzvou. ;-\
Každému dle jeho chuti, ale nahoru bude dvojspojka vždycky rychlejší než manuál a dolů - ty krásný a přesný meziplyny... takový neumím. 😉
Ano, ten přední nárazník je jak z Hvězdných válek. Jen k vůli tomu se ji nekoupím... 😉 Jo, a pořídit si takové auto s automatem je jako si koupit koncertní křídlo co hraje samo... 😉
Ale jo. Ty elektroauta na popojíždění po městě za nákupy, nic proti tomu. Ale pozor! Musí se prodávat za rozumný peníz. A prosím nepoužívej poraženecké slovní obraty jako "stejně nás to nemine". Připomíná mě to totiž Židy během WWII. Ti také říkali...stejně nás to nemine...a proto je to taky neminulo... ;-\ Přeživší si ovšem poučili a dodnes si nepřipouští, že by bylo něco nevyhnutelné... :yes:
Nekdo si tu pred casem stezoval na totez u aktualni 911.. na druhou stranu nedavno jsem se projel v ekoteroristicke i3 a dost to zmenilo muj pohled na tyhle auta. stejne nas to nemine 😉
Hmmm, to je divné, že zrovna v M mají ECU takhle "ekonomicky" naprogramované. Ale na druhé straně mě to v dnešní ECOTERORISTICKÉ době ani nepřekvapuje. ;-\
Tož nevím, projel sem se před nedávnem s 4 Gran Coupé 435i, které mělo 8 kvaltovou steptronic. Což o to, pěkná jízda to byla, ale žádné emoce se nekonaly. Asi tak jako v X5. To v mé předešlé MPS se konaly již při couvání z garáže... 😉
Tak u M (co jsem jel) je to spis nutnost, protoze automat drzi otacky moc dole, takze at chces nebo ne, korekce stejne musis delat, coz vede k tomu, ze na automat jedes jen v momente, kdyz nechces zrovna ridit M, ale zrovna v nem sedis, takze musis 😉
Ale tos měl ještě Boxstera (nikoli Boxtera) s "ospalým" tiptronicem, dnešní PDK šlape "trošku" jinak.
Tak já měl nějakou chvíli Boxtera s pádlama. No ano, jako novelty mě to chvíli bavilo, ale brzy mě to omrzelo a nechal ho řadit samotného. Nevím, asi je to tím, že když člověk nemusí, tak nějak přirozeně ta lenosti zvítězí a je vymalováno. To se ti s manuálem stát nemůže, protože by se nikde nejelo... 😉
Tady taky radis sam, padlama. Muzes ji nechat at radi sama, ale to neni ono 😉 Padlama je to mnohem rychlejsi. Pripadne muzes i kvedlackou, M to ma nastesti spravne po logice veci.
No já to vidím takto. Jestli je to automat, dvojspojka nebo CVT, časem anebo spíš hned řidič zpohodlní a nechá řazení na systému. S dvojspojkou žádnou zkušenost nemám, ale s dvěma druhýma mám a i když některé modely nabízely ( i ty současné) možnost manuálního řazení, nechávám řazení na automatice. Jinak bych si připadal asi jako pokrytec. ;-\
Není to jen o věku. Taky nejsem nejmladší a přesto mě dobře udělaná dvojspojka vůbec neuráží, naopak. A ten vzpomínaný "manuálista" byl znatelně mladší, než já... 😉
BTW, BMW jsem nekupoval na nějaké sportování. To mám jen na převážení pytlů s bramborama anebo s uhlím... 😉
"Tož já krásný a přesný meziplyny umím."
Kolik % dáš reálně těch krásných a přesných meziplynů při jízdě a na hraně na opravdu technicky náročné trati?
Tady svého času chodil jeden ortodoxní náruživý příznivec manuálu. Tak jsme se s ním šli projet (hh s manuálem) na slušně zatočenou okresku a tak moc se snažil o dokonalé řazení, až skončil v protisměru, naštěstí zrovna nic nejelo..., já zrovna seděl na místě spolujezdce a můj kluk vzadu...
Takže virtuální mistry fofrklacku beru obecně raději s patřičnou rezervou... 😉
Kolik % dáš reálně těch krásných a přesných meziplynů při jízdě a na hraně na opravdu technicky náročné trati?
Tady svého času chodil jeden ortodoxní náruživý příznivec manuálu. Tak jsme se s ním šli projet (hh s manuálem) na slušně zatočenou okresku a tak moc se snažil o dokonalé řazení, až skončil v protisměru, naštěstí zrovna nic nejelo..., já zrovna seděl na místě spolujezdce a můj kluk vzadu...
Takže virtuální mistry fofrklacku beru obecně raději s patřičnou rezervou... 😉
Řidič bude logicky rychlejší spolu s autem, které bude řídit.
Takže asi proto máš automat ve svém BMW...
Takže asi proto máš automat ve svém BMW...
"TT RS neni ani bude,"? Mělo tam být ale místo ani?
No, cena i hmotnost mohla být nižší a přední nárazník poněkud umírněnější...
No, cena i hmotnost mohla být nižší a přední nárazník poněkud umírněnější...
...to je pravda a bohužel doba, kdy díky různým ťokům a ekofašistům, budou mít všechna auta omezovač rychlosti nastaven na max. 130km/h, se rychle blíží. ;-\
Tož já krásný a přesný meziplyny umím. Naučil jsem se je před 55 léty na motorce. Momentálně je mě to "umění" ale na kadinec, protože máme doma jeden vůz s automatem a druhý s CVT...ale s novým FRS se mě to šikne... 😉
At je majitel rad, ze to ma za priplatek a neplati za to rovnou, jako za soucast standardni vybavy 😉
...příplatek za ukazatel aktuálně povolené rychlosti...s takovým autem.....to už si může člověk zrovna nechat částečně zataženou ruční brzdu... 😉
....člověk nebude pomalejší, ale auto ano... 😉 .....no a ten automat "nutnost" jak pro koho. Jestli je někdo "polínější" anebo honí tu poslední desetinku od světel nebo na okruhu, budiž. Jo, a automat je také nutností pro kriple, co mají problém s koleny a ještě pro lidi co trpí poruchou koordinace... 😉
Přesně tak, rovných 1,3 M CZK. V základu toho bylo hodně, fakticky připlácet se dalo jen za navigaci, HK soundsystem a bezklíčový přístup. M2 za skoro 1,6 je docela dost. Dvojspojka je za tučný příplatek, ale dle mého názoru nutnost. S manuálem bude člověk pomalejší.
TT RS neni ani bude, a bude konkurentem urcite vic nez TTS ktere tam dali ted (ale aspon se trefili s tim TT 😄 ). Zakladniho caymana taky nechapu.
Vybava, BMW v posledni dobe mam pocit ze hodne da na to co lidi fakt kupuji, je mozne ze v 1M coupe si za tu navigaci priplacela drtiva vetsina, navic nevim jestli to nedostane nejakou elektronickou blbustku v designu presne pro ///M a mozna bylo jednoduchsi to udelat jen pro jednu velikost displaye. Kdo vi. Kazdopadne ale cena jako takova me uprimne nenadchla, 1M coupe sla za kolik? 1,3mil? Tohle sedi o velky kus vys a osobne jsem tipoval cenu spis kolem 1,4mil. Verim ze to bude dobre auto, sakra dobre auto, ale taky si to necha zaplatit.
Vybava, BMW v posledni dobe mam pocit ze hodne da na to co lidi fakt kupuji, je mozne ze v 1M coupe si za tu navigaci priplacela drtiva vetsina, navic nevim jestli to nedostane nejakou elektronickou blbustku v designu presne pro ///M a mozna bylo jednoduchsi to udelat jen pro jednu velikost displaye. Kdo vi. Kazdopadne ale cena jako takova me uprimne nenadchla, 1M coupe sla za kolik? 1,3mil? Tohle sedi o velky kus vys a osobne jsem tipoval cenu spis kolem 1,4mil. Verim ze to bude dobre auto, sakra dobre auto, ale taky si to necha zaplatit.
Souhlas, i když zrovna TT RS se aktuálně nenabízí (mělo by přijít příští rok).
Co hlavně nechápu, proč je ve srovnání levnější a slabší základní Cayman, když tam mohl být logicky (aspoň) Cayman S.
Jinak je zajímavá na jednu stranu navigace v "základu", ale automatická klima za příplatek. Dvojspojka za 104 litrů není zrovna z nejlevnějších, ale snad bude stát za to. Z barev bych nejspíš volil mineral grey, která (mimochodem) trochu ztlumí ten tuningový přední nárazník.
Co hlavně nechápu, proč je ve srovnání levnější a slabší základní Cayman, když tam mohl být logicky (aspoň) Cayman S.
Jinak je zajímavá na jednu stranu navigace v "základu", ale automatická klima za příplatek. Dvojspojka za 104 litrů není zrovna z nejlevnějších, ale snad bude stát za to. Z barev bych nejspíš volil mineral grey, která (mimochodem) trochu ztlumí ten tuningový přední nárazník.
samozřejmě by se mezi konkurenty daly zařadit i vámi jmenované vozy, to už by ale tabulka byla neúměrně velká. Proto jsme tam dali jen vozy koncepčně bližší BMW M2.