Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW M2 odhaluje českou cenu. Na kolik přijde?

David Bureš
Diskuze (33)
Nástupce BMW 1 M Coupé je poháněn přeplňovaným třílitrovým šestiválcem o výkonu 272 kW. Motor dosahuje až 500 N.m.

Podobu BMW M2 známe již od poloviny října, kdy vůz mnichovská automobilka oficiálně představila. Až dosud však nový sporťák tajil svoji cenu. Díky zveřejněnému konfigurátoru konečně víme, že M2 na českém trhu stojí 1.567.800 korun.

Nové kupé je nejen nejmenší, ale zároveň nejlevnější BMW z tradiční řady M. Větší sedan M3, stejně tak kupé M4 jsou zhruba o půl milionu dražší. M3 v Česku přijde na 2.042.300 Kč, M4 pak na 2.065.700 korun.

O pohon M2 se stará třílitrový řadový šestiválec přeplňovaný dvoukomorovým turbodmychadlem typu TwinScroll, který je naladěn na 272 kW a 465 N.m. Díky funkci overboost se však točivý moment může krátkodobě zvýšit až na 500 N.m.

Agregát je standardně spárován se šestistupňovým manuálem, který sílu šestiválce posílá na zadní kola. Za poměrně tučný příplatek 104.130 korun je pak k dispozici sedmistupňová dvouspojková převodovka.

M2 je dostupná pouze se čtyřmi laky, nemetalickou bílou Alpine doplňují metalízy Mineral (šedá), Long Beach (modrá) a Sapphire (černá). Hliníková kola jsou standardně 19palcová.

Mnichovský sporťák je sériově vybaven multifunkčním volantem, bi-xenonovými adaptivními světlomety, dešťovým a světelným senzorem, navigací nebo zadními parkovacími čidly. Připlatit si je možné za hudební systém Harman Kardon (+21.086,-), ukazatel aktuální povolené rychlosti (+8.554,-), vyhřívaný volant (+5.070,-) nebo za automatickou klimatizaci (+14.690,-).

Zákazníci sice BMW M2 mohou objednávat už nyní, v prvních garážích se ale automobil podle dřívějších zpráv objeví až v dubnu příštího roku. Výroba auta probíhá v továrně v Lipsku, odstartována byla v druhé polovině října.

BMW M2 – srovnání s konkurencí
ModelBMW M2 CoupéAlfa Romeo 4CAudi TTSPorsche Cayman
Motor3.0 TwinPower Turbo1750 TBi2.0 TFSI2.7 Boxer
Zdvihový objem [cm3]2979174219842706
Válce/ventily6/44/44/46/4
Největší výkon [kW/min]272/5500177/6000228/5800-6200202/7400
Točivý moment [N.m/min]465/1400-5560350/2200-4250380/1800-5700290/4500-6500
Převodovka6M (7DS)6DS6M (6DS)6M (7DS)
Max. rychlost [km/h]250 (250)258250 (250)266 (264)
Zrychlení 0-100 km/h [s]4,5 (4,3)4,54,9 (4,6)5,7 (5,6)
Komb. spotřeba [l/100 km]8,5 (7,9)6,87,1 (6,7)8,4 (7,9)
Základní cena [Kč]1.567.8001.800.0001.411.9001.475.000

David Bureš
Diskuze (33)
Avatar - praděda7
7. 11. 2015 18:02
Re: BMW M2 - srovnani s konkurenci
Ale jo. Ty elektroauta na popojíždění po městě za nákupy, nic proti tomu. Ale pozor! Musí se prodávat za rozumný peníz. A prosím nepoužívej poraženecké slovní obraty jako "stejně nás to nemine". Připomíná mě to totiž Židy během WWII. Ti také říkali...stejně nás to nemine...a proto je to taky neminulo... ;-\ Přeživší si ovšem poučili a dodnes si nepřipouští, že by bylo něco nevyhnutelné... :yes:
Avatar - Machýrek
7. 11. 2015 15:47
Re: BMW M2 - srovnani s konkurenci
Nekdo si tu pred casem stezoval na totez u aktualni 911.. na druhou stranu nedavno jsem se projel v ekoteroristicke i3 a dost to zmenilo muj pohled na tyhle auta. stejne nas to nemine ;-)
Avatar - praděda7
7. 11. 2015 10:30
Re: BMW M2 - srovnani s konkurenci
Hmmm, to je divné, že zrovna v M mají ECU takhle "ekonomicky" naprogramované. Ale na druhé straně mě to v dnešní ECOTERORISTICKÉ době ani nepřekvapuje. ;-\
Avatar - praděda7
7. 11. 2015 10:07
Re: BMW M2 - srovnani s konkurenci
Tož nevím, projel sem se před nedávnem s 4 Gran Coupé 435i, které mělo 8 kvaltovou steptronic. Což o to, pěkná jízda to byla, ale žádné emoce se nekonaly. Asi tak jako v X5. To v mé předešlé MPS se konaly již při couvání z garáže... ;-)
Avatar - Machýrek
6. 11. 2015 23:19
Re: BMW M2 - srovnani s konkurenci
Tak u M (co jsem jel) je to spis nutnost, protoze automat drzi otacky moc dole, takze at chces nebo ne, korekce stejne musis delat, coz vede k tomu, ze na automat jedes jen v momente, kdyz nechces zrovna ridit M, ale zrovna v nem sedis, takze musis ;-)