Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Opel Astra K vstoupil na český trh, stojí nejméně 319.900 Kč

Nejnižší cena se vztahuje k verzi s atmosférickou zážehovou čtrnáctistovkou dostupnou od ledna 2016. Nyní je Astra nejlevněji k mání s přeplňovaným litrovým tříválcem (77 kW).
Zpět na článek
5. 11. 2015 17:17
5. 11. 2015 17:34
5. 11. 2015 20:42
6. 11. 2015 04:07
6. 11. 2015 08:21
5. 11. 2015 18:06
5. 11. 2015 19:16
5. 11. 2015 19:30
5. 11. 2015 19:59
5. 11. 2015 22:39
5. 11. 2015 21:30
5. 11. 2015 22:12
5. 11. 2015 21:44
6. 11. 2015 10:47
5. 11. 2015 18:15
5. 11. 2015 19:59
5. 11. 2015 18:44
5. 11. 2015 19:21
5. 11. 2015 19:33
5. 11. 2015 21:50
6. 11. 2015 21:30
5. 11. 2015 22:32
5. 11. 2015 22:55
6. 11. 2015 10:18
6. 11. 2015 11:38
6. 11. 2015 12:01
6. 11. 2015 13:14
6. 11. 2015 14:31
6. 11. 2015 14:59
6. 11. 2015 11:00
Avatar - GM.rja
5. 11. 2015 17:17
Zrychlení?
2 desetiny sekundy z 0 na 100 km/h mezi 92kW a 110kW? Není něco špatně? Nezdá se mi to číslo u 92kW, nemá tam být 9,5s?
Rozbalit vlákno
1
5. 11. 2015 17:45
Re: Zrychlení?
https://www.opel-akce.cz/nova-astra/ novy-opel-astra-technicke-udaje.pdf
92kw za 9.2s, 110kw za 8.5s
Avatar - Ji/Ri
5. 11. 2015 17:34
Krasavec
.... tohle nemá chybu. A ta dupka je fakt dupná! :yes:
Rozbalit vlákno
3
5. 11. 2015 20:42
Re: Krasavec
No...par chybek bych nasel, ale vypada to jako celek fakt dobre. :yes:
6. 11. 2015 04:07
Re: Krasavec
Hlavní chybou je ten znak na masce. Blbá image se napravuje půl století.
6. 11. 2015 08:21
Re: Krasavec
VW, tak do toho! Máte na to 10-päťročníc.
5. 11. 2015 17:51
Vazení, Octavka ma problem!
Videl som nazivo, sedel som v tom a mozem povedat, ze Octavka ma problem!!! Ked pride Astra Sport Tourer, tak pri tejto cene a hlavne vybave to zamava trhom. Hlavne ked si uvedomim, ze ani Superb nedisponuje matrix LED svetlami, co je jedna trieda na Astrou.... Zelam, nech sa dobre predava a hlavne nech sluzi dobre novym majitelom :-)
Rozbalit vlákno
33
5. 11. 2015 18:00
Re: Vazení, Octavka ma problem!
Taky si myslim a to se pristi rok jeste chysta new Megane a Fiat snad s necim take prijde.
5. 11. 2015 18:08
Re: Vazení, Octavka ma problem!
Suhlas. Zda sa ze tato kategoria zacina jasne " tlacit na pílu" :-) Predpokladam, ze to ma suvis s ozivenim ekonomik v ramci EU a je to kategoria, kde sa predpoklada vyrazny narast predajov.
5. 11. 2015 18:10
Re: Vazení, Octavka ma problem!
Přijde Tipo,ale to takovy hi-tech nebude.Megane je taky našlapaný výbavou.
5. 11. 2015 18:18
Re: Vazení, Octavka ma problem!
Ten Megane som este nevidel live, ale podla fotiek vyzera podarene auto. :yes:
5. 11. 2015 18:06
Re: Vazení, Octavka ma problem!
Tak já s ní minulé úterý jezdil.Takže souhlas.Viděl jsem ty LED Matrix světla v akci na potkávačky a pěkné. :yes: Jinak jízdě hodně dobré. :yes:
Avatar - Emel
6. 11. 2015 09:01
Re: Vazení, Octavka ma problem!
Uvidíme. Já byl z Matrix LED v A6 trošku zklamaný. Dálkové dobré, vykrývání segmentů dobré, ale po přepnutí na potkávačky tma jak v pytli.
6. 11. 2015 09:37
Re: Vazení, Octavka ma problem!
Tady je zkoušeli ve tmě a dešti:

[odkaz]
Avatar - Emel
6. 11. 2015 09:43
Re: Vazení, Octavka ma problem!
Jo, tenhle režim funguje fajnově i v té A6, víceméně prázdná silnice a občas vykrýt auto proti nebo přede mnou. Pokud se to ale trošku zahustí a auto přepne na potkávací, je to o dost slabší.
Avatar - woody-alien
6. 11. 2015 10:35
Re: Vazení, Octavka ma problem!
Aspoň vidíš, jakej byl Cimrman vizionář. Když tvořil zábavnou hříčku určenou pro výpadky proudu v divadlech, možná už myslel i na budoucí A6 a její potkávačky. >:-[]
Avatar - Emel
6. 11. 2015 10:49
Re: Vazení, Octavka ma problem!
Najel jsem asi 10km a nechci z toho dělat nějaké dalekosáhlé závěry, třeba si jen člověk zvykne na světlo na dálkových a pak ho průměrný výkon potkávaček zaskočí... ber to jako první dojem.
5. 11. 2015 20:44
Re: Vazení, Octavka ma problem!
Pokud to nebude liftback, tak Octavka zadny problem mit nebude.
Spis by se ale meli bat korejci a pripadne nejake uchylarnicky (Giulietta, Civic), s temi prichod Astry zamava dozajista.
Avatar - Verny_2013
5. 11. 2015 21:33
Re: Vazení, Octavka ma problem!
Souhlas, Octy se Astra ani nedotkne, ale ukrojí si pořádný krajíc z kompaktů nižší střední a to od lowcostového Rapidu přes korejce, francouze, japonce až po etalon s nálepkou "dieselgate"
6. 11. 2015 08:24
Re: Vazení, Octavka ma problem!
Keď porovnám cenník Rapidu z Astrou, tak v škodovke budú musieť niečo vydumať.
6. 11. 2015 09:15
Re: Vazení, Octavka ma problem!
Pokud je podle tebe Astra souperem jen pro lowendove zamereny Rapid, tak muzou byt ve Skode v klidu. Kde se bude realne odehravat boj, to je segment kombi, kde bude Astra stat opravdu proti Octavii a spolu s faktem, ze i Opel umi cenovy jemnocit a zatlacit do flotil to bude dalsi dobry konkurent pro domaci znacku. V Nemecku je pak mozne, ze Skodu i trhne.
Avatar - Emel
6. 11. 2015 09:29
Re: Vazení, Octavka ma problem!
Opel dělá ten jemnocit divně... celý rok nic a pak za 24h prodá to co jindy za dva měsíce. Tohle obvykle firmám moc nevyhovuje :-) . Ale je fakt, že i ve skladovkách se občas objeví zajímavé kousky.
6. 11. 2015 09:48
Re: Vazení, Octavka ma problem!
Pokud kupuje firma vice aut, tak je jemnocit k disposici po cely rok, kor kdyz koupi i nejake ty dodavky :-)
Avatar - iudex
6. 11. 2015 15:40
Re: Vazení, Octavka ma problem!
Keď som bol kedysi dávno v salóne Opla, dali mi z fleku najvyššiu zľavu, akú som kedy dostal. Tá akcia 24h je super, ak si vieš počkať, ale ani inokedy to s tými zľavami nie je márne.
6. 11. 2015 20:57
Re: Vazení, Octavka ma problem!
mariachi, ja píšem a porovnávam cenníkové ceny. A tam je low-end Rapid cenou rapídne prepísknutý. ;-)
7. 11. 2015 21:07
Re: Vazení, Octavka ma problem!
Tak je, prosim, realne porovnej. Zakladni rapid Spaceback je v podstate za podobnou cenu, jako zdejsi Astra a to s (podle me) lepsim motorem (protoze ma turbo) a v podstate shodnou vybavou. Proc je Rapid predrazeny a Astra cenova bomba?
Avatar - rohYpnol
5. 11. 2015 23:25
Re: Vazení, Octavka ma problem!
Jestliže Astra kombi bude s ohledem na výbavu cenově srovnatelná příp. výhodnější jak Octavia liftback, tak Octavia problém má.

Ale problém nemá Škoda, protože český zákazník si stejně koupí mizernou a předraženou Octavii ať do dává smysl nebo ne >:-[]
6. 11. 2015 04:11
Re: Vazení, Octavka ma problem!
A proč si radši koupí Octávku? Protože za ty prachy tady auto funguje jako rodinný vůz a to Astra s kufrem 370 l prostě není. Octávka má skoro dvojnásobek. A já ty lidi chápu, i když bych si Octávku nekoupil.
6. 11. 2015 09:21
Re: Vazení, Octavka ma problem!
Asi jen uplny idi** muze porovnavat hatchback a liftback (coz vy delate). Porovnejte combi vs combi.
Astra 1.4T 92kW ve vybave enjoy se vsim "nutnym" vyjde v combi verzi vcetne nejakeho toho priplatku zcela urcite podstatne levneji nez octavia fresh s
1.2 tsi 82kW.
Pak uz jde jen o to, jestli se u skody dokazou raaaadne hecnout, co se tyce slevy.... ale toho bych se "nebal".
Tady uz nema problem jen korejec nebo francouz. A to prosim pekne nejsem zadny fanboy Opelu (takovi asi ani nejsou, ne?! :D). Pomerem cena/vybava Astra na ceskem trhu opravdu nasadila latku, jeste je otazka spolehlivost, to ukaze cas.
Jsem zvedav, jak budou nacenene prichozi modely, napr. Megane.
K clanku:
1) Jen blazen by si priplatil 30k za ten litrovy trivalec. Cekal jsem, ze bude drazsi, ale tricet tisi? Nechapu, ze vubec tu atmosferu nabizi. Lidi, ktere netlaci penize litr nebudou kupovat uz z principu a ti, kteri chteji setrit pujdou po atmosfere. Podobne velkyskok je mezi 1.4T, coz taky moc nechapu.
2) Diesel v testu. No dobre, rychle to otestujte tem firemnim flotilam a pak sup do 1.4T, diky.
6. 11. 2015 09:40
Re: Vazení, Octavka ma problem!
Ono dobývat trhy zpět poté co je opustím, je zatraceně těžké a je to běh na dlouhou trať.Jednak se moje místo okamžitě zaplní, a ostatní hráči taky nespí na vavřínech. A že by Opel tj. Astra ohrozila Oktávku je jak se říká přání otcem myšlenky:
6. 11. 2015 09:12
Re: Vazení, Octavka ma problem!
Svou nenavisti k domaci znacce jsi tu uz dobre znamy, ale pokud na to chces porad upozornovat podobne trapnym zpusobem, vymlouvat ti to uz nebudu. Latku si tu holt nastavuje kazdy sam a kdyz ti nevadi, ze ta tvoje se uz neda ani podplazit, je to tvoje volba...
Avatar - woody-alien
6. 11. 2015 10:42
Re: Vazení, Octavka ma problem!
:yes:
6. 11. 2015 12:11
Re: Vazení, Octavka ma problem!
Citam si jeho prispevok a nevsimol som si ziadnu nenavist k domacej znacke.. Neviem z coho tak usudzujes?? Ak ma niekto nazor, jasne ho vie deklarovat, nevidim preto dovod hned pouzivat invektivy... Hold, je to diskuzia, tak myslim, ze mozeme slobodne vyjadrit svoje nazory ;-)
6. 11. 2015 12:28
Re: Vazení, Octavka ma problem!
Ja ho tady ctu uz dlouhe roky, nesoudim z jednoho komentu.
Avatar - woody-alien
6. 11. 2015 12:46
Re: Vazení, Octavka ma problem!
Může být, že nová Astra bude povedené auto a Octavii v Evropě "zatopí". Dělá to hned Octavii "mizernou a předraženou" ? A její kupce lidmi bez mozku,co ji koupí, ať to dává smysl nebo ne ?

Mohlo by mi to být ukradený. Žádnou Škodovku nevlastním a ani to v dohledné době neplánuju. Ale takový řečičky mi vadí už z principu. Ne kvůli nějaké korektnosti, ale proto, že nechci být ve skupině diskusních haterů vůči jakékoliv značce. RohYpnol má nepochybně právo na svůj názor....a já zase na ten svůj. A podle toho mého v poslední době až příliš často sklouzává ve vztahu ke Škodovce na úroveň marosů, béemvé, strýčků Bobů a jim podobných.
6. 11. 2015 21:03
Re: Vazení, Octavka ma problem!
stanly01, už sa to tu preberalo mrťe-krát. Hold a Holt su úplne iné dva pojmy. ;-)
Avatar - rohYpnol
6. 11. 2015 19:24
Re: Vazení, Octavka ma problem!
Budu se citovat: "Golf či Octavia - zoufale ubohé a nudné v základu, a na druhé straně takřka luxusní na druhé straně nabídky"

Vážně si myslíš, že tohle píše někdo, kdo nenávidí Škodu?

Nebo z diskuse v testu Rapida" "Rapid LB dokáže naplnit potřeby běžné 4-členné rodiny. U běžného HB musíš jít do kombi, což máš hned +30 papírů... Navíc Rapid má zajímavé příplatky, které ti ve zvýhodněních a paktetech nemusí zásadně navýšit cenu. A při dnešních cenách je Rapid smysluplný i v ČR."

Takže jestli mě tu čteš roky a pak napíšeš, že nenávidím Škodu, tak by ses měl vážně zamyslet. NAD SEBOU SAMÝM >:-[] >:-[] :-! 8-s
7. 11. 2015 20:34
Re: Vazení, Octavka ma problem!
Neni treba, ja mam o sobe cekem jasno. A o tobe taky, Skodovka ti lezi v zaludku a neni to nic racionalniho, je to jen tva mladicka touha se udelat zajimavym tim, ze se proti necemu radikalne vymezis. A tech par neutralnich slov, ktera uvadis, me urcite nezmate.
Avatar - Emel
6. 11. 2015 09:15
Re: Vazení, Octavka ma problem!
Pro Octavii je pozice v evropské Top 10 a před Meganem + 308 + Astrou velký úspěch. Po třech letech samozřejmě nové modely konkurence přijdou s něčím novým, Škoda zareaguje faceliftem a třeba přijdou nějaké výhodné edice... to je život.
6. 11. 2015 09:32
Re: Vazení, Octavka ma problem!
Bohužel je ale ten kombík neuvěřitelně ošklivý - tvar třetího bočního okna a C sloupku je fakt tragický. Ale chatchback je naopak velmi povedený! :-) :yes:
5. 11. 2015 17:55
Interier - podoba i30?
Neprijde vam, ze jde Opel trosku cestou korejcu? Me ten interier pripomina trosku Hyundai i30.
Cena je docela zajimava, jsem zvedav s cim prijdou u kombika.
Rozbalit vlákno
5
5. 11. 2015 18:16
Re: Interier - podoba i30?
No interier je vzdy dost osobny nazor, jak komu sedne. Za mna maju plus pouzite materialy, Hlinik - nie plastova imitacia, Klavirny lesk panelov, pocbe panely dveri, pekne pouzite materialy. Na rozdiel od octavie, kde su dverove panely riesene jednym plastovym vyliskom... Ale kazdy mame jiny pohlad ;-)
5. 11. 2015 19:52
Re: Interier - podoba i30?
Plasty ve stylu klaviroveho laku? 8-s
Tatinku, proc se tomu rika klavirovy lak? No, synku, bo se tak lakujou klaviry, vis? :-! No, nevim, kde to bouchaji dohromady ty Astriky? Gliwice? UK?
5. 11. 2015 19:57
Re: Interier - podoba i30?
Polsko a UK.
5. 11. 2015 23:09
Re: Interier - podoba i30?
Chcete projed a pak poznáte rozdíl v komfortu.
Avatar - eXp10it
5. 11. 2015 19:26
Re: Interier - podoba i30?
Ano, s tím tak trochu asijským lookem přišla v předchozí generaci, zde ale vidím naopak odklon směrem k Evropě. Neměl jsem sice možnost vidět na živo, ale alespoň podle videí a prvních reakcí to vypadá na jeden z nejlépe zvládnutých interiérů ve své třídě. Pokud ne vůbec nejlepší. Zmizely nadbytečné tlačítka, displej pěkně vysoko mezi výdechy klimy, spousta odkládacích míst... jakoby se Opel poučil ze všech předchozích chyb, vypadá to až podezřele dobře.
5. 11. 2015 18:06
1,4
nová astra sa mi páči, zaujímala by ma aj základná 1,4, dúfam, že bude otestovaná, teraz je použiteľná a je to zmysluplná verzia.
Rozbalit vlákno
12
Avatar - 3_diamanty
5. 11. 2015 19:16
Re: 1,4
suhlas... je moc fajn ze astra ponuka aj klasicku atmo a podla mna bude uplne dostatocna.... ;-) ... ja by som v astre volil urcite prave tento motor... a papierove hodnoty tiez nie su zle..... pohoda lahoda.... vedel by som si vybrat :yes: ;-)
5. 11. 2015 19:19
Re: 1,4
pokud jezdíš kolem baráku, tak ano. Ale na jízdu po dálnici to bude nenažranec nenažranej
Avatar - eXp10it
5. 11. 2015 19:30
Re: 1,4
Člověk by čekal že dálniční spotřebu ovlivňuje především odpor vzduchu.
5. 11. 2015 19:59
Re: 1,4
Spis kolik to toci na petku. Soudruzi z 'wir leben autos' davaji 6-ti stupnovou az s turbomotorem, videte pane Mička? ;-)
Avatar - Jenik3
5. 11. 2015 22:39
Re: 1,4
S maximem kroutaku na 4400 rpm to vypada na tocivy motor. Ze by klasicky prubeh pro 16v?
S jednim takovym kouskem jsem jezdil na prelomu milenia a na dalnici jel jak za mlada. Dlouhodoba spotreba se pohybovala kolem 6.5L, pri dodrzovani rychlostich limitu.
6. 11. 2015 11:12
Re: 1,4
no jo, nebyla přidušená emisními limity...
Re: 1,4
Ty prolhaný blbecku, Není to tady tak dlouho cos na ACZ psal slinty o tom ze Opel je zbytecná pseudoznacka,
5. 11. 2015 21:30
Re: 1,4
Také bych bral základní 1,4 a nebo až slabší 1,4 Turbo, ten litr za 30 tis navíc nestojí jen kvůli zrychlení z 0 na 100 o jednu vteřinu lepším.

Neví někdo, zda je ten základní motor ještě s nepřímým vstřikem a nebo už s přímým?

Z venku i zevnitř se mi líbí v rámci třídy asi nejvíc a cenová politika je také příjemná, navíc má Opel často velké akce a za rok až budu obměňovat auto budou skladovky ještě o 20-30 tis levnější, takže Sport Tourer s 1,4 Turbo ( minimálně v Enjoy) by mohl přistát v garáži.
5. 11. 2015 22:12
Re: 1,4
Ono to není jen o lepším max. zrychlení, kde to bude o rozdílném zpřevodování, viz. rozdíl ve Vmax. Ten litr bude mít mj. mnohem lepší pružné zrychlení v běžných a nejčastěji používaných otáčkách (na úrovni atmo 1.8), tzn. pro většinu řidičů bude uživatelsky příjemnější. Spotřeba v reálu tak o 10% ve prospěch turba, stejně jako výhoda o 2 třídy nižšího pojištění.

Papírově sice jde o velmi podobné motory, ale v reálu jízdně velmi rozdílné (1.4i - 60kW ve 4.400 ot., 1.0T - 76kW, tzn. téměř maximum už v 4.250 ot.).
Avatar - Verny_2013
5. 11. 2015 21:44
Re: 1,4
Jo mě by taky zajímala 1,4, ale ta s turbem 92Kw. Ta bude opravdu dostatečná. Ta 1,4 atmo to je prostě v dnešní době poddimenzovaný motor přesně zapadající do škatulky "cena od". Ale jako konkurence lowcostům -typu Rapid to splní účel. Jako rozumný atmo základ bych chápal 1,6, ale ta už asi neprošla nesmyslným Euro emisním sítem.
6. 11. 2015 10:47
Re: 1,4
Nechajme sa prekvapit. 12,3s je sice pomale, ale v kontexte ostatných 1.4 to nie je take zle. H/K s 1.4 boduje.
5. 11. 2015 18:15
Tabulka
Zase chyby
Rozbalit vlákno
1
5. 11. 2015 18:27
Skvěle nastavený ceník i výbava
docela jsem i překvapen, za jaký peníz lze pořídit nejvyšší výbavu s dieselovou 1.6. Příplatek za AT je "lidový"... Já myslím, že fleet manažeři budou mít o čem přemýšlet a stejně tak lidé, kteří si nakonfigurují třeba Škodu Octavia v podobné výbavě.
Nějaký předčasný závěr bych nečinil, dokud nebudu držet Astru v ruce, ale podle recenze JM jsem pochopil , že to nebude špatný vůz.
Rozbalit vlákno
3
5. 11. 2015 20:01
Re: Skvěle nastavený ceník i výbava
..ale vyborny taky ne, hm? Takovy prumer. :-!
6. 11. 2015 07:56
Re: Skvěle nastavený ceník i výbava
Ono staci, ze je lepsi jak socialni oktavka >:D Postav je vedla seba a uvidis do ktoreho auta sadne pekna zenska ;-)
6. 11. 2015 08:22
Re: Skvěle nastavený ceník i výbava
no, v Octavii je víc místa na... troubení nohama...
Avatar - miromen
5. 11. 2015 18:44
Astra
Nova Astra mě nezaujala vzhledem jak exterieru tak interieru. Teď už předchozi generace mi po strance designu přijde povedenějši a vzhlednějši. Ani prvotni informace o vlastnostech nove Astry mě nějak nenadchly , hlavně po strance jizdniho projevu a motoru. Mile ale překvapil cenik kdy jsou cenově dostupne i vykonnějši motorizace. Navic u motorizaci je určitě z čeho vybirat takže taky chvalim. Jedine co se mi osobně nelibi je "cpani" všelijakych asistentu do vyššich vybav. Nic co by mě oslovilo a navic některe prvky vybavy ktere jsou vazany na jine , prostě takove vnucovani.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - 3_diamanty
5. 11. 2015 19:21
Re: Astra
ziadne auto nesadne kazdemu...... ja ale interier astry povazujem za jasne najlepsi v triede.. ziadne plastove alpy ako vo focuse alebo koncernovy archaizmus.... astra ma presne taky interier aky si v modernom aute dnes predstavujem.... davam 100 bodov... klobuk dole pred astrou ... z niekdajsieho tazkeho nezaujimaveho tanku s pretlacitkovanym nevkusnym interierom sa razom stal triedny lider s krasnym dizajnoma a interierom hodnym ocenenia .... golf vedla nej bude mat co robit, povedal by som ze dnes uz vedla astry nestiha ... astra :yes:
Avatar - miromen
5. 11. 2015 19:33
Re: Astra
Ten těžky nezajimavy tank vypada lepe než to co mam teď na fotkach před sebou a to včetně interieru. Naopak ja považuji novou Astru za nevyraznou až nezajimavou. A co ty si představuješ pod tim co je a neni moderni je mi uplně jedno. Pro mě jsou nezajimave atmosfericke a dychavičnate motorizace.
5. 11. 2015 19:44
V současné době tedy musíte sáhnout o level výše.
level?? Really? [odkaz]
Rozbalit vlákno
0
5. 11. 2015 21:50
Opel
Cena špatná není ale tohle bude strašně klesat na hodnotě. To bude šlágr v autobazarech. Už mi říkal kámoš že si pro to zajede do AAA. Líbí se mi to víc než Hyundai.
Rozbalit vlákno
1
6. 11. 2015 21:30
Re: Opel
Čakať na jazdenku áno.
Na nákupy do AAA však chodia zúfalci, alebo nepoučiteľní.
5. 11. 2015 22:32
Můj názor
Mám 1,4 J bez Turba,na 5 při 2500 Ot.jede 100.má delší kvalty.2 zónová klimatizace od 2.stupně výbavy.Max.spokojenost.Asi bych se bál toho třihrnku.Mám otřesný zkušenosti se Škadovkou.Nikdy více.
Rozbalit vlákno
0
5. 11. 2015 22:55
Dodatek
1.4 má 74kW.Menší nadupaný obsahy budou podle mých zkušeností poruchovější S
Rozbalit vlákno
0
Avatar - rohYpnol
5. 11. 2015 23:35
Třídní šleha
Co se až dosud nepodařilo, se stává pomalu ale jistě skutečností. Astra konečně předbíhá své odvěké soky Golf a Focus.

To, s čím Opel přišel, nota bene v ČR, je navýsost povznášející. Nejen že samotný model stojí na absolutním vrcholu segmentu, ale celkové nacenění a postavení nabídky je ryze mistrovským dílem.

V základu poctivá blbuvzdorná atmosféra, která může aspirovat na bezproblémový motor na dlouhá desetiletí pro běžné nenáročné jezdce. Tedy pro možná 80% českého trhu. Skvěle poskládaná základní nabídka, kdy klima a další nezbytnosti doby jsou v ceně. Navíc excelentní příplatky za výbavové prvky, které posunou celkový dojem vozu o další řád výš typu ergo sedadla. A završeno je to realtivně nevýrazným příplatkem při požadavku na moderní downsizingový motor.

Opel nemohl přijít s lepší nabídkou. Jen ten český trh je netolik zabržděný a zkostnatělý, že se obávám, že ani na takto excelentně nastavenou nabídku nijak výrazně český zákazník nezareaguje a stejně koupí Rapida/Octavii/Fabii.
Rozbalit vlákno
23
6. 11. 2015 08:08
Re: Třídní šleha
..:) posledna veta vystihuje skvelo! Len dodat: ...a pak si vsetci spolocne sadnu do svojich octavek/rapidu kde sa budu navzajom poplacat, ake to maju najlepsie auta sveta!!! >:D
Avatar - Emel
6. 11. 2015 09:26
Re: Třídní šleha
Předem omlouváš prodejní výsledky :-) ? No, to tomu moc nevěříš.

Já v tom žádnou revoluci nevidím. Torzka vzadu, pětikvalty k slabším motorům (na rozdíl třeba od H&K nebo Nissanu) - to je škoda, hlavně díky tomu vidím jako rozumný základ až tu slabší 1.4T Enjoy někde kolem 400. Když atmosféra, tak podle mě měla mít aspoň 1.6 + 6MT, aby to bylo víc než ten úplný základ (u nás je navíc 1.4 nevýhodná z pohledu pojistky, což kupce auta již od může mrzet).

Výbavy jsou ale až na pár drobností poskládané příjemně, ergonomická sedadla beru jako argument proč ano, světla by se musela vyzkoušet.
Avatar - rohYpnol
6. 11. 2015 14:07
Re: Třídní šleha
torzka ani 5-kvalt nejsou limitující pro tuto třídu. Tím spíše, že právě konkurenti z trendu neustálého posouvání mantinelů třídy slevily a torzka se stala opět zcela běžnou stejně jako 5-kvalt.
Avatar - Emel
6. 11. 2015 14:19
Re: Třídní šleha
Ty ale píšeš o nějakém předbíhání konkurence a tak, o nějakém vrcholu nabídky... a nic takového tu není. Třeba Ceed má stejně silnou základní atmosféru, ale k ní nabídne šestikvalt i víceprvek. Focus má víceprvek všude, Golf u motorů nad 110kW vč. a u 4x4 a u CNG... Golf má solidní základ v podobě 1.2TSI 81kW 6MT, na to Astra nemá uspokojivou odpověď kvůli 5MT. A na horní straně spektra toho hlavní konkurenti umí taky víc.

Automat pouze k nejsilnější naftě a pětikvaltový robot k litru? No tohle je ovšem fail, snad jen dočasně... jako příznivci MT mi to extra neva, ale v dnešní době se sluší nabídnout automat k více motorizacím (skoro ke všem, snad s výjimkou těch úplně základních).
Avatar - rohYpnol
6. 11. 2015 14:50
Re: Třídní šleha
Ano, Astra je podle prvních dojmů výtečně odladěná, bytelná podobně jako odcházející generace. Má extrémně vydařený design, materiály i provedení. Navíc nabízí výborné příplatkové položky za vellmi zajímavé ceny. Skvělá sedadla, vynikající osvětlení... Právě tohle ocení každý.

Víceprvek sice nemá, zato má pokročilejší řešení torzky s watovým přímovodem pro každého. A přesně o tom Opel je. Není výborným jen pro pár bláznů, co tam nasypou výbavu v ceně základníího modelu, ale snaží se být výbornou pro každého. Především tímto se dostává na vrchol své třídy. Sladěností a uceleností nabídky. Výtečná v každém ohledu.

Ne jako Golf či Octavia - zoufale ubohé a nudné v základu, a na druhé straně takřka luxusní na druhé straně nabídky... A stejně tak není půl kroku pozadu jako korejci. Dokáže nabídnout moderní motory i moderní výbavové prvky.
Avatar - Emel
6. 11. 2015 14:57
Re: Třídní šleha
Pokročilejší řešení torzky má pro každého, kdo si koupí motor nad 110kW výkonu >:D , tenhle argument ti úplně nevyšel.

Extrémně vydařený versus zoufale ubohý a nudný... no, tohle rozlišení vypovídá spíš o autorovi než o autech.

Zajímavé položky ano... ergo sedadla má Golf taky, ale beru, tohle je zajímavý prvek. Lepší světla ok, podle mě naopak tohle v kompaktu ocení málokdo, ale mně osobně se to líbí. A třeba vyhřívaný volant je určitě fajn a mohl by být mnohem rozšířenější. Konkurence má ale zase jiné věci a podle mě i tady Opel spíš dotahuje než že by předbíhal.
Avatar - rohYpnol
6. 11. 2015 15:25
Re: Třídní šleha
přímovod nemá pro všechny verze?
Avatar - iudex
6. 11. 2015 15:34
Re: Třídní šleha
To je prekvapenie, čo? Až nad 110 kW, takže v súčasnej ponuke (až do príchodu 1,6T) jednoducho nie je. ;-)
Avatar - Emel
6. 11. 2015 15:35
Re: Třídní šleha
Přímovod mají benzínové verze "nad 110kW" (z toho není úplně zřejmé jak je na tom ta 1.4T 110kW, osobně čekám že to bude nad 110kW včetně, ale striktně matematicky by ho mít neměla) a nejsilnější nafta. Ostatní motory ne.
Avatar - rohYpnol
6. 11. 2015 19:26
Re: Třídní šleha
Ok, tady jsem se tedy sekl. Nicméně dobrá torzka nenáročnému zákazníkovi, pokud je dobře odladěná, úplně stačí.
Avatar - Emel
6. 11. 2015 22:37
Re: Třídní šleha
Jedna věc je vyhovět nenáročnému zákazníkovi a druhá dostat se na špičku třídy ;-)
Avatar - woody-alien
7. 11. 2015 07:02
Re: Třídní šleha
Všechno je relativní. Znám tady jednoho uživatele, který z auta "pro nenáročné zákazníky" s multilinkem (i30) přesedl do "auta na špiččce třídy" s torzkou (Meg-RS Cup). A troufám si tvrdit, že nelituje. ;-)
7. 11. 2015 20:48
Re: Třídní šleha
Jasneze staci! >:D
Hele, mam tu nekde pohledat ty zvratky pod Octavkou, kdyz o viceprvek prisla? Tys byl urcite v prvni linii tech, kteri ji kvuli tomu zacli radit az nekam pod Logana, nebo snad ne?
Avatar - miromen
6. 11. 2015 15:01
Re: Třídní šleha
To snad ani neni možne co z te tve klavesnice dokaže vylest za blaboly.
Avatar - rohYpnol
6. 11. 2015 15:26
Re: Třídní šleha
nic jsi tu nezpochybnil ani neuvedl žádný argument, takže se tu plácej dál :-!
Avatar - miromen
6. 11. 2015 17:31
Re: Třídní šleha
Tve nesmyslně vynesene soudy nema cenu ani komentovat.
Avatar - rohYpnol
6. 11. 2015 19:16
Re: Třídní šleha
Tak proč je komentuješ??
6. 11. 2015 21:44
Re: Třídní šleha
Emel, určite aj do Astry neskôr pribudnú výkonnejšie benzínové verzie.
A nadupané 2.0 dízle? Až čas ukáže, kam EÚ automobilky a ich naftovanie nakoniec dotlačí. ;-)
Avatar - Emel
6. 11. 2015 22:35
Re: Třídní šleha
Ještě jednou, nic proti Astře, je to příjemně naceněné a je tam pár fajn prvků výbavy, já bych si vybral... jen tam nevidím nic, co by mělo způsobit nějakou revoluci, prostě "jen" další slušné auto s ambicemi na top 3 ve třídě.
Avatar - woody-alien
6. 11. 2015 22:48
Re: Třídní šleha
Asi tak. Mně se Astra líbí a kdybych teď vybíral "takový normální kompakt", tak je jistě ve finálové trojce. Ale revoluce ? To zas prrr....
Avatar - Blue Sun
6. 11. 2015 15:59
Re: Třídní šleha
Dobře poskládaný pětikvalt a motor s velkým rozsahem použitelných otáček může být lepší volbou, než šestikvalt u malé turbíny. Já bych to nezatracoval, ty šestky jsou u poloviny motorů pseudopřevody...
Avatar - Emel
6. 11. 2015 16:02
Re: Třídní šleha
Jenže právě ta turbína (byť malá) má větší rozsah použitelných otáček než atmosféra s objemem 1,4. Malá turba s šestikvaltem si můžou dovolit mít 130/6°=3000o. klidně...
Avatar - miromen
6. 11. 2015 17:39
Re: Třídní šleha
Sebelepe poskladany 5kvalt byť s vyššim papirovym vykonem u atmosfery nebude v realnem provoze turbomotoru s nižšim vykonem stačit. A je jedno jestli ten turbomotor bude mit 5 nebo 6 kvalt a to klidně huře poskladany. Bude to jednoznačně větši trapeni a pro běžnou jizdu huře použitelna kombinace. Navic nevim o tom že by v teto +- kubatuře někdo nabizel vyloženě špatně poskladanou převodovku u turbomotoru. Ja si troufnu tvrdit že Astra s tou atmosferou bude akorat tak z nouze cnost kdy to s ni bude v provoze akorat tak o "utrpeni".
6. 11. 2015 10:18
ešte k 1,4
včera som už nestíhal, tá základná 1,4 vyzerá na už od výborne. Na papieri je to je jak moje fokusy 1 a 2 / 1,6 a to je v poho. Samo, treba vyskúšať, papier znesie veľa, ale rozhodne je to použiteľná verzia pokiaľ nepustí rozpočet. Mne osobne vyhovuje aj štvorvalec aj atmosféra, jednoducho už dnešným motorom a autám nedôverujem, cez blbé normy sú nútené ku kravinám a tá základná astra sa zdá byť ešte zo starej dobrej školy. Spotreba? No nie som istý, že tie turbá sú v reále úspornejšie a ak áno, myslím, že to veľa nebude. Výbava? Väčšina súčasných asistentov mi nevyhovuje a nechcem to. Jediné, čo mi vadí, že tam nie je 6, ale ak bude rozumne nastavená 5, nemuselo by to vadiť, veď mnohé 6 aj tak točia toľko čo 5 na 130. Ja viem, že sú tu aj výkonnejšie verzie, netvrdím, že atmo 1,4 je delo, ale bavíme sa o základe už od za veľmi zaujímavú cenu. A nemusím sa báť po pár tisíckach km, čo mi odíde.
Rozbalit vlákno
14
6. 11. 2015 10:49
Re: ešte k 1,4
Pokud nelítáš pět tisíc měsíčně po všech čertech a nepotřebuješ ušetřit za soukromé kilometry při vypisování cesťáku, bude ti stačit jednoznačně. Jen... jen budeš muset víc koukat do zrcátek atd... Ideální atmosféra pro takový vůz do dnešního provozu by byla 1.8 +. Tam už přece jen zátah od spodu jakž takž je. Ale u té 1.4 ne. I když píšou, že to auto je lehčí, myslí tím, že je lehčí oproti minulé generaci Pro 1.4 atmo je stále těžké. Na jízdu po okreskách stačí, ale na rychlé přesuny po rychlostních silnicích už ne. Nehledě na ten pětikvalt... Na druhou stranu, je pravda, že se večer nebudeš převalovat, co se ti na tom zase zítra po..re.
Ten turbomotůrek ti přece jen nějaký ten litr PHM ušetří... když nejsi naprostý magor
6. 11. 2015 11:20
Re: ešte k 1,4
ja s tebou súhlasím, je to kompromis, ale nie blbosť. Ak chceš nový heč, stojí za zváženie. Na jednej strane vyšší výkon, lepší priebeh výkonu, možno úspora benzínu, modernejšie asistenty, na druhej strane overený motor s overenou spoľahlivosťou, bez zbytočných fičúriek a rizík. Slogan jízda v klidu. Ak chcem spoľahlivé, overené nové auto na 300 tis km, nevyzerá márne. A nepochybujem, že na okreskách s rukou na páke sa dá aj čo to zažiť aj keď hot to nebude. Tá cena už od je ale sakra sympy, nič mi tam nechýba okrem diskov, ale tie nemá cenu kupovať origo, môže mi mercedes posielať videjká aké chce.
6. 11. 2015 11:36
Re: ešte k 1,4
Také s tebou souhlasím = tvé úvahy jsou správné... proto ve svých (dcera+manželka) vozech mám pouze atmosféry. Ve fasungu zase turbo motůrek, ale to právě z výše uvedených důvodů(cesťák) a také z rozmarné ekopolitiky společnosti (CNG). Ale u fasovaného je mi jedno, jestli se to někde rozpadne... Ale pokud chceš benzínové auto na 300t km, raději jdi do nějakého Japonce (Honda, Toyota, Mazda)
Avatar - Emel
6. 11. 2015 11:38
Re: ešte k 1,4
Fakt bys chtěl s tímhle najet 300tkm, tj. třeba 30tkm za rok po dobu deseti let? 1.4 s pětikvaltem maximálně pro mamku na vožení dětí po městě, ale pak nemá šanci natočit na tom 300.

Pro mě osobně tu Opel trošku ztrácí na Kiu, která má v dané konfiguraci šestikvalt a multilink.
6. 11. 2015 11:53
Re: ešte k 1,4
KIA je určitě z tebou uvedených důvodů zajímavá (mám KIA vozidla docela rád, i když je nevlastním), ale ani jeden benzínový atmosférický motor si s ní moc neporadí 1.4 je opravdu mimořádně slabá s reálnou spotřebou kolem 8 litrů a totéž se dá říct i o 1.6 GDI (zátah lepší, ale jen maličko. Spotřeby v reálu neznám) H/K spíš v dieselu.
(Pokud myslíš C_eed)
Avatar - Emel
6. 11. 2015 12:01
Re: ešte k 1,4
Papírově je 1.4CVVT srovnatelná s touhle atmosférou v Opelu, stejné zrychlení, stejný výkon, obdobný krouťák... nevidím důvod čekat od Opelu něco lepšího. A to se bavíme o nejslabší atmo v Ceedu.

Kdybych kupoval auto pro sebe v ceně do 400, byl by Ceed SW 1.6GDI Anniversary+ vážný kandidát.
6. 11. 2015 12:07
Re: ešte k 1,4
Ano, asi bych šel v této cenové relaci a motorizaci do stejného vozu. Souhlasím
6. 11. 2015 12:59
Re: ešte k 1,4
kukol som kia, slušná zľava na 1,4. 1,6 gdi už je na 14 tis e. Tá 1,4 od kie nikdy nevychádzala slávne, bola žravá a lenivá, 6 na 130/3600 a pod. Ale ani tá astra nemusí byť zázrak, treba vyskúšať. Len som tú astru v základe nehodil rovno do koša.
6. 11. 2015 13:02
Re: ešte k 1,4
A za to se neomlouvej... to je naopak tvoje přednost, že o věcech přemýšlíš
Avatar - Emel
6. 11. 2015 13:14
Re: ešte k 1,4
6 na 130 = 3600 otáček je pro relativně slabou atmosféru celkem přiměřená hodnota, ne? Přijde ti to málo nebo moc?
6. 11. 2015 13:44
Re: ešte k 1,4
moc. Ak mi 6 neposkytuje ticho a spotrebu na diaľnici a točí ako 5, potom nemá pre mňa zmysel. Je to len číslo.
Avatar - Emel
6. 11. 2015 14:31
Re: ešte k 1,4
To co píšeš beru beze zbytku u nějakého pořádného motoru, dejme tomu od dvoulitrové atmosféry nahoru. U 1.4 v dobách Euro6 je ale potřeba dělat kompromis mezi dynamikou a dálniční pohodou... i pokud by náhodou ta Astra točila na 5 stejně jako Ceed na 6, tak podle mě přínos stupně navíc poznáš, v menších přeskocích a tím lepší dynamice auta.

PS: nemluvě o tom, že u mnoha automobilek byly šestikvalty lepší i co do kultury řazení... ale fajn, to může a nemusí být pravda.
6. 11. 2015 14:53
Re: ešte k 1,4
ja s tebou súhlasím, určite preferujem dobre vyskladanú 6, ale vieme svoje ako dnes dokážu niektoré modely sprasiť vyskladanie prevodovky. Treba prevetrať konkrétny model a potom pozrieť na manželku koľko pustí peria.
6. 11. 2015 11:00
ten zadek
mi moc připomíná hnůjdaj i20 :-! to je ostuda ople! >:D
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Barry Lyndon
6. 11. 2015 14:36
na C sloupek hatchbacku se asi dá zvyknout, ale
u kombi dojebali design takovým způsobem, že je to nesnesitelné ...
Rozbalit vlákno
1
6. 11. 2015 22:16
Re: na C sloupek hatchbacku se asi dá zvyknout, ale
Asi to vyrieši tmavý Selection, Enjoy, ktoré budú bez tej chromovej lišty. V Nemecku prvé dve výbavy to tak majú. [odkaz] ;-)