Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Opel Astra K vstoupil na český trh, stojí nejméně 319.900 Kč

Jan Mička
Diskuze (115)
Nejnižší cena se vztahuje k verzi s atmosférickou zážehovou čtrnáctistovkou dostupnou od ledna 2016. Nyní je Astra nejlevněji k mání s přeplňovaným litrovým tříválcem (77 kW).

Dnešním dnem vstupuje na trh nová generace Opelu Astra. Vůz navazuje na téměř osmdesátiletou tradici kompaktních modelů s bleskem ve znaku (první byl Kadett v roce 1936) a přiváží celou řadu užitečných hi-tech prvků. České zákazníky navíc láká na přijatelnou základní cenu – startuje totiž na částce 319.900 Kč, avšak s atmosférickou čtrnáctistovkou o výkonu 74 kW dostupnou od ledna příštího roku.

V současné době tedy musíte sáhnout o level výše. Litrový přeplňovaný tříválec známý z Corsy a Adamu má výkon 77 kW, standardně spolupracuje s manuální pětistupňovou převodovkou (pětistupňový EasyTronic je za 25.000 Kč) a Astra s ním startuje na 349.900 Kč. Úvodní linie Selection přitom není nikterak „ošizená“ – ve standardu dostanete šest airbagů, autorádio s bluetooth handsfree, diodové denní svícení, asymetricky dělená zadní opěradla, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektrické ovládání předních oken, manuální klimatizaci nebo sadu na opravu pneumatik.

Velmi zajímavá jsou ergonomická přední sedadla s možností manuálního prodloužení sedáku – stojí 15.000 Kč (nebo 9.000 Kč pouze za sedadlo řidiče). Za dalších 14.000 Kč dostanete paket zimního vybavení zahrnující vyhřívaná přední sedadla a volant, tempomat s omezovačem rychlosti nebo ovládání audia na volantu. Vůz vyjíždí na 15“ plechových kolech, litá se k této výbavě nenabízejí.

Astra s linií Enjoy začíná na 339.900 Kč (1.4i/74 kW) a litrové turbo je o 30.000 Kč dražší. Oproti výbavě Selection navíc dostanete třeba audio R 4.0 IntelliLink se sedmipalcovým dotykovým displejem, tempomat s omezovačem rychlosti, multifunkční volant potažený kůží, elektrické ovládání zadních oken nebo výdechy klimatizace i pro zadní cestující. Spokojit se musíte s 16“ plechovými disky, lité „sedmnáctky“ však dostanete za přijatelných 9.000 Kč.

K předposlední výbavě Dynamic se vztahuje nejméně litrový přeplňovaný tříválec (77 kW) párovaný s pětistupňovým manuálem. Vůz začíná na částce 409.900 Kč, vyjíždí na litých 17“ kolech a vedle dosud zmíněných prvků dostanete například sportovní přední sedadla, přepínač sportovního režimu (auto získá lepší jiskru), varování před čelní kolizí, upozornění na opuštění jízdního pruhu, systém rozpoznání dopravních značek, protikolizní asistent nebo dešťový senzor. Uvedené bezpečnostní systémy jsou součástí sady Driver Assistance, kterou k linii Enjoy dostanete za 16.000 Kč (pro Selection se nenabízí).

Video se připravuje ...

Vrchol nabídky nové Astry představuje linie Innovation za 419.900 Kč. Ve standardu je například automatická dvouzónová klimatizace, elektronická parkovací brzda nebo bezklíčové odemykání a startování. Tato verze už navíc neklade jakákoliv omezení při výběru příplatkových prvků – za 35.000 Kč proto dostanete kožené čalounění sedadel včetně Zimní sady 2 (vyhřívání předních i zadních sedadel, vyhřívání volantu, 2x USB vzadu, elektrická parkovací brzda) a za rozumných 7.000 Kč máte dvoubarevná 18“ litá kola (platí i pro Dynamic). Ani na opačném konci nabídky nicméně není draho – prozatím vrcholná vznětová šestnáctistovka o výkonu 100 kW (později přibude i biturbo se 118 kW) vychází v kombinaci se šestistupňovým automatem na 549.900 Kč.

Nejen z úbytku hmotnosti až 200 kilogramů (nejméně však 120 kilogramů) je nová Astra živa. Do kompaktního segmentu totiž jako první přináší diodové světlomety Matrix se statickým přisvětlením do zatáček, které jsme krátce vyzkoušeli během nedávné prezentace v Bratislavě. Společně s diodovými zadními svítilnami je nejlevněji pořídíte za 35.000 Kč, v rámci sady Inovace za 40.000 Kč k nim ale dostanete také audiosystém Navi 900 IntelliLink s osmipalcovým dotykovým displejem.

Do poloviny příštího roku si však musíme počkat na systém Opel OnStar přinášející vysokorychlostní internetové připojení, vzdálené služby (například možnost nastavení navádění navigace prostřednictvím telefonického hovoru s asistentem) nebo automatické přivolání pomoci v případě, že se při nehodě aktivují airbagy. OnStar je zatím dostupný v 13 zemích Evropy.

Opel Astra – ceny zážehových motorů
Motor 1.4 1.0 Turbo 1.4 Turbo 1.4 Turbo
Zdvihový objem [cm3] 1399 998 1399 1399
Válce/ventily 4/4 3/4 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min] 74/6000 77/5000 92/4000-5600 110/5000-5600
Točivý moment [N.m/min] 130/4400 170/1800-4250 230/2000-4000 245/2000-3500
Převodovka 5M 5M (5A) 6M 6M
Max. rychlost [km/h] 185 200 205 210
Zrychlení 0-100 km/h [s] 12,3 11,2 (12,7) 9,5 8,3
Komb. spotřeba [l/100 km] 5,4 4,3 (4,2) 5,4 5,4
Cena Selection [Kč] 319.900 349.900 - -
Cena Enjoy [Kč] 339.900 369.900 389.900 419.900
Cena Dynamic [Kč] - 409.900 429.900 459.900
Cena Innovation [Kč] - 419.900 439.900 469.900
Příplatek za automat činí 25.000 Kč

Astra 1.6 CDTi – krátké svezení

V rámci dnešní tiskové konference k uvedení nové Astry na české trh jsme krátce vyzkoušeli vrcholný čtyřválec 1.6 CDTi (100 kW) spárovaný s automatickou šestistupňovou převodovkou za příplatek 40.000 Kč. Šeptající diesel, jak Opel tento motor nazývá, je nejživější od 2000 otáček za minutu, kdy začíná naplno působit všech 320 N.m točivého momentu, a hezky táhne přibližně do 3500 min-1. Zkoušený exemplář měl najeto pouze 23 kilometrů a očividně si ještě „sedal“, vysoká spotřeba mu ale byla cizí – přibližně 50 kilometrů kombinovaného provozu jsme zvládli za 5,3 l/100 km, a alespoň podle technických údajů to půjde ještě o litr úsporněji.

Převodovka využívá služeb hydrodynamického měniče, který nechává pro co nejkomfortnější průběh řazení častěji prokluzovat. Alespoň podle prvních dojmů bychom mu trofej za nejrychlejší práci nepředali, motor ale při potřebě lepší dynamiky nežene do nesmyslných otáček a při klidné jízdě není průběh řazení skoro znát. Moc se toho nezmění ani po přepnutí do manuálního režimu, ve kterém se musíte obejít bez páček pro řazení pod volantem.

Novou Astru nepořídíte s adaptivním podvozkem FlexRide, ten ale nakonec není potřeba. Jízda na 17“ kolech byla příjemně komfortní i na vozovce s ne zcela příkladným povrchem a rázy do interiéru prostupovaly spíše zřídka. Jeden z hlavních přínosů vidíme především ve Wattovu přímovodu (zabraňuje pohybům zadních kol proti sobě), který mají verze s výkonem od 110 kW a nejsilnější turbodiesel. Zadní náprava s torzní příčkou je na nerovnostech překvapivě klidná a oproti multilinku šetří hmotnost - i díky ní se podvozek chlubí mezigenerační redukcí až o 50 kilogramů.

Reportáž z první jízdy s novou Astrou si můžete přečíst v jednom z našich dřívějších článků, nicméně už nyní se ale těšte na podrobný redakční test včetně tradičního videa. Zveřejníme jej v pondělí. Znova, ale tentokrát podrobně, se v něm podíváme na vznětovou šestnáctistovku párovanou se šestistupňovým manuálem.

Opel Astra – ceny vznětových motorů
Motor 1.6 CDTI 1.6 CDTI 1.6 CDTI
Zdvihový objem [cm3] 1598 1598 1598
Válce/ventily 4/4 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min-1] 70/3500 81/3500 100/3500-4000
Točivý moment [N.m/min] 280/1500-1750 300/1750-2000 320/2000-2250
Převodovka 6M 6M 6M (6A)
Max. rychlost [km/h] 185 195 205 (205)
Zrychlení 0-100 km/h [s] 12,7 11,0 9,6 (9,7)
Komb. spotřeba [l/100 km] 3,6 3,6 3,7 (4,3)
Cena Selection [Kč] 394.900 409.900 -
Cena Enjoy [Kč] 414.900 429.900 459.900
Cena Dynamic [Kč] - 469.900 499.900
Cena Innovation [Kč] - 479.900 509.900
Příplatek za automat činí 40.000 Kč
Jan Mička
Diskuze (115)
7. 11. 2015 21:07
Re: Vazení, Octavka ma problem!
Tak je, prosim, realne porovnej. Zakladni rapid Spaceback je v podstate za podobnou cenu, jako zdejsi Astra a to s (podle me) lepsim motorem (protoze ma turbo) a v podstate shodnou vybavou. Proc je Rapid predrazeny a Astra cenova bomba?
7. 11. 2015 20:48
Re: Třídní šleha
Jasneze staci! >:D
Hele, mam tu nekde pohledat ty zvratky pod Octavkou, kdyz o viceprvek prisla? Tys byl urcite v prvni linii tech, kteri ji kvuli tomu zacli radit az nekam pod Logana, nebo snad ne?
7. 11. 2015 20:34
Re: Vazení, Octavka ma problem!
Neni treba, ja mam o sobe cekem jasno. A o tobe taky, Skodovka ti lezi v zaludku a neni to nic racionalniho, je to jen tva mladicka touha se udelat zajimavym tim, ze se proti necemu radikalne vymezis. A tech par neutralnich slov, ktera uvadis, me urcite nezmate.
Avatar - woody-alien
7. 11. 2015 07:02
Re: Třídní šleha
Všechno je relativní. Znám tady jednoho uživatele, který z auta "pro nenáročné zákazníky" s multilinkem (i30) přesedl do "auta na špiččce třídy" s torzkou (Meg-RS Cup). A troufám si tvrdit, že nelituje. ;-)
Avatar - woody-alien
6. 11. 2015 22:48
Re: Třídní šleha
Asi tak. Mně se Astra líbí a kdybych teď vybíral "takový normální kompakt", tak je jistě ve finálové trojce. Ale revoluce ? To zas prrr....