Novinky
11 kapitol? >😁 to už je velká odvaha >😒] Resp rána co spadne do vlastních řad. To ani náhodou. Na nějaké atraktivní téma typu ve své době příchod nové Fabie na 2 max 3 kapitoly bych ještě pochopil, ale tady toto má jednoznačný status - neprůchozí !!! 8-s
O čem zde budeme tedy diskutovat? Na horním obrázku vidím Kira Van, to nějaký americký táta upravil dcerce Kíře unimoga aby mohla kamkoliv a vždycky měla spojení s tátou. To spodní bude Mercedes Zectros. Pěkné, ale ty ceny ...
PS: jak tu již bylo řečeno, když to bude na kapitoly, jdeme jako vendetu záměrně klikat ke konkurenci. Tak článek n-e-p-ř-e-č-t-e-n a konkurence dostane 11, ano jedenáct kliků. :😉
O čem zde budeme tedy diskutovat? Na horním obrázku vidím Kira Van, to nějaký americký táta upravil dcerce Kíře unimoga aby mohla kamkoliv a vždycky měla spojení s tátou. To spodní bude Mercedes Zectros. Pěkné, ale ty ceny ...
PS: jak tu již bylo řečeno, když to bude na kapitoly, jdeme jako vendetu záměrně klikat ke konkurenci. Tak článek n-e-p-ř-e-č-t-e-n a konkurence dostane 11, ano jedenáct kliků. :😉
Souhlas, být to max na 3 kliky, tak si to i přečtu. Zaujala mě ta úvodní fotka a chtěl jsem si článek přečíst, ale jak jsem viděl těch 11 kapitol, změnil jsem názor.
Milá redakce, strčte si to za klobouk 😉
Btw očekávám minimálné 7 mínusů, jak jich bude míň budu zklamaný >😁
Milá redakce, strčte si to za klobouk 😉
Btw očekávám minimálné 7 mínusů, jak jich bude míň budu zklamaný >😁
Fiat Ducato... Vůbec není marné tohle e😜ediční provedení. S velkou radostí bych do toho sednul a na měsíc zmizel někam na ryby... až se mi spustila cestovatelská slina 😄
A Dub Box je jen potvrzením nesmrtelnosti designu šedesátek...
A Dub Box je jen potvrzením nesmrtelnosti designu šedesátek...
Článek na 11 kliků nečtu. Na tento server chodím, hooodně dlouho, ještě přes modem a stránka byla ve žluté, cca 20 let? To už tolik pamatuju? 😉 ..... Co se tu poslední dobou děje je hrozné. Co lze udělat z perfektního serveru se zajímavým čtením od fandů aut.... Teď jde téměř jen o peníze - kliky... Už se "těším", až tu bude článek 10 nejkrásnějších litých ráfků, 27 nejošklivějších spolujezdkyň, 77 nejotravnějších dopravních značek nebo třeba 1598 nejnavštěvovanějších benzínových pomp na světě ... to bude panečku kliků, to bude penízků, to se nám to bude v pokladnici blyštit zlaťákama, to bude prasátko chrochtat....
11 kapitol >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D se někdo "pos*al v kině" .
nečetl jsem všechny kapitoly, vlastně jen ty přívěsy. A ten Procamp Alpha mě sakra zaujal. Pro ty, co neradi zůstávají celou dovolenou v jednom kempu a "na svém plácku", resp. mají to jen na přespání, uvaření a pak hybaj za sportem je to skvělé.
Zajímá mně to, ale je to klikačka do jedenácti kapitol. To už se ACZ pomátlo úplně Nečtu. 8-s
Zajímá mně to, ale je to klikačka do jedenácti kapitol. To už se ACZ pomátlo úplně Nečtu.
to ozaj treba az 11klikov v clanku ktory by si vystacil s jednym ...... uznajme nie je tam toho textu pod kazdym "klikom" zase az tolko aby to clovek potreboval clenit na milion kuskov..... k comu tych par viet sekat na tolko casti... ok..... ak by o kazdom "karavane" bolo citania na dve strany v poriadku..... tak to clovek pochopi a nema nic proti...... ale takto mi to pride zbytocne a pre citatela uz ovela menej user friendly... naopak ... ono to uz zacina byt skor pre citatela otravne ako uzivatelsky prijemne prostredie ... ;-\
Článek na 11 kliků nečtu. Na tento server chodím, hooodně dlouho, ještě přes modem a stránka byla ve žluté, cca 20 let? To už tolik pamatuju? 😉 ..... Co se tu poslední dobou děje je hrozné. Co lze udělat z perfektního serveru se zajímavým čtením od fandů aut.... Teď jde téměř jen o peníze - kliky... Už se "těším", až tu bude článek 10 nejkrásnějších litých ráfků, 27 nejošklivějších spolujezdkyň, 77 nejotravnějších dopravních značek nebo třeba 1598 nejnavštěvovanějších benzínových pump na světě ... to bude panečku kliků, to bude penízků, to se nám to bude v pokladnici blyštit zlaťákama, to bude prasátko chrochtat....
To si pamätáš dosť. Bolo vtedy dosť veľké haló, keď zavádzali "biely formát" - mnohým sa nepáčil. Kde sú tie časy...
Nick som menil po vyše 20 tis. príspevkov. Dnes aby sa za ne človek pomaly hanbil... ;-\
Nick som menil po vyše 20 tis. príspevkov. Dnes aby sa za ne človek pomaly hanbil... ;-\
Jo, jo, ta doba měla něco do sebe - reklamy byly maximálně v animovaném gifu a informace jsme hledali přes Altavistu a při tom nám modem spadnul 3x do hodiny (spíše častěji) 😄 Nejsem staromilec, moderní vymoženosti jsou fajn, ale někdy se to přehání. Reklama jako video přes celou stránku je na každém druhém webu a člověk přes ty blikátka a hejblátka ani nemůže najít vlastní text 😒 Doufám, že za chvilku nebudeme muset proklikat 10 stránek reklam abychom se dostali k článku rozděleném do X dílů.... PS: Pro redakci: Napadl mě skvělý reklamní článek na pokračování 19.256 největších děr v silnici v ČR
Kdyz si clovek pripomene tvoje drívejsí príspevky tak je mezi nimi dost príspevku za které by ses skutecne mel hanbit.
jako provařený mediální trol by jsi se měl hanbit spíše ty, vyhozený gilgite nyní zamaskovaný za ípu >😁
No neviem, ja som BAN za obsah príspevkov nedostal, ak už ide o to...
Úvod
Výrobci obytných přívěsů a automobilů podobně jako automobilky hledají stále nové cesty k přilákání zákazníků právě ke svým produktům. Díky tomu se současná nabídka neomezuje pouze na konzervativně pojaté karavany, ale naopak lze narazit na řadu zajímavých kreací.
V případě přívěsů jsou návrháři samozřejmě omezeni skutečností, že jejich výtvor potřebuje automobil, který jej bude táhnout, ale to jim nijak nebrání v e😜erimentování s vnitřním uspořádáním karavanu a stále častěji se objevují projekty, které zaujmou i svým vzhledem.
Mezi obytnými automobily pak lze rovněž narazit na řadu velmi zajímavých modelů od kompaktních vestaveb do lehkých užitkových vozidel až po úplné zámky na kolech, jejichž základem jsou podvozky těžkých nákladních automobilů.
Procamp Alpha
Společnost Procamp je poměrně mladý a dynamický výrobce minikaravanů se sídlem na Slovensku. V současnosti má tato firma ve své nabídce celkem šest modelů s moderním i tradičním designem.
K nejatraktivnějším z nich patří Alpha s celkovou délkou 3800 mm, šířkou 2040 mm a výškou 1670 mm. I přes své miniaturní rozměry nabízí tento obytný přívěs ložnici pro dvě až tři osoby, v jejíž výbavě může být i moderní multimediální systém. Kromě ložnice pak Alpha disponuje i kuchyňskou linkou, jejíž součástí může být vedle vařiče a ledničky i dřez s tekoucí vodou.
Minikaravany sice mohou na první pohled působit jako karikatury velkých obytných přívěsů, ale k jejich výhodám patří právě skutečnost, že díky svým rozměrům a nízkým hmotnostem mohou být taženy malými automobily. V oblibě je pak mají především vyznavači outdoorových sportů.
Galerie Procamp Alpha😒br /> [odkaz]
Knaus Tabbert T@B
Nepřehlédnutelným zástupcem malých obytných přívěsů je již od roku 2004 stylový T@B od německé společnosti Knaus Tabbert, která je jedním z největších evropských výrobců karavanů a obytných automobilů.
V současnosti je T@B nabízen ve dvou základních provedeních. Prvním z nich je menší T@B 320 RS, v jehož interiéru je pohodlná sedací souprava se skládacím stolkem, kterou lze jednoduše proměnit v prostorné lůžko pro dvě až tři osoby. Součástí výbavy je i kuchyňský kout s vařičem, lednicí a tekoucí vodou.
Větší T@B L 400 LTD ke svému stylovému vzhledu přidává i výrazně komfortnější provedení vnitřního prostoru. V přední části je umístěna klasická sedací souprava se stolkem, kterou lze proměnit v lůžku a vedle ní je naproti vstupním dveřím umístěna toaleta. Nechybí plně vybavená kuchyně a v zadní části přívěsu je pod plynule klesající linií střechy umístěna ložnice, která může být oddělena posuvnou stěnou.
Galerie Knaus Tabbert T@B😒br /> [odkaz]
Dub Box
Za vznikem obytných přívěsů Dub Box stojí Matt a Becky Clay z Herefordshire. Tento manželský pár toužil po stylovém karavanu pro svou rodinu. Za návrhem designu, vycházejícího přímo z první generace Volkswagenu Transporter, stojí Becky, zatímco o konstrukci se postaral Matt.
Pod značkou Dub Box jsou v současnosti nabízena tři základní provedení, která se liší rozměry a vybavení. Základem je Standard, který je bez tažné oje dlouhý 3750 mm, široký 1720 mm a vysoký 1850 mm. Interiér tohoto provedení nabízí sedací soupravou, kterou lze rozložit v manželskou postel, plně vybavenou kuchyňskou linku i stereo s CD a MP3 přehrávačem.
Pro skromnější cestovatele je určen Shortie, který je zkrácen na 2700 mm a na rozdíl od svého většího sourozence nemá ve výbavě vařič. Třetí a prozatím posledním provedením je Tuck Box, který je upraven do podoby stánku s občerstvením.
Galerie Dub Box: [odkaz]
Knaus Tabbert Caravisio
Společnost Knaus Tabbert v roce 2013 na tehdejším Caravan Salonu v Düsseldorfu představila koncept obytného přívěsu Caravisio, jehož exteriér i interiér byl inspirován luxusními jachtami. Na rozdíl od většiny podobných konceptů se Caravisio neodebralo do zapomnění, ale naopak je nadále rozvíjeno a využíváno i jako zdroj inspirace pro sériové modely.
Caravisio se díky designu svého exteriéru silně odlišuje od současné produkce obytných přívěsů, u nichž je hlavní pozornost věnována především maximálnímu využití jejich půdorysu pro dosažení co největší zastavěné plochy. V případě tohoto konceptu byla velká pozornost věnována aerodynamice a i díky tomu tento karavan působí velmi dynamickým dojmem.
Interiér nabízí podobný komfort jako menší luxusní apartmá, čemuž odpovídají použité materiály i kombinace barev. V zaoblené přídi je umístěna sedací soupravou, kterou lze proměnit ve velké lůžko. Ve střední části je kuchyně a naproti ní sprchový kout a WC. Zadní polovina nabízí pohodlný obývací pokoj, z nějž lze vstoupit na terasu.
Galerie Knaus Tabbert Caravisio: [odkaz]
Airstream
Mezi nejslavnější výrobce obytných přívěsů a automobilů patří severoamerický Airstream, jehož historie sahá až do dvacátých let dvacátého století, kdy se myšlenkou aerodynamicky tvarovaného, lehkého, ale přitom dostatečně robustního a prostorného obytného přívěsu začal zabývat Wally Byam. Právě jeho firma se proměnila v dnešní Airstream Inc. se sídlem v Jackson Center ve státě Ohio.
Současná nabídka společnosti Airstream zahrnuje celkem šest základních provedení obytného přívěsu se zaoblenou karoserií, lišících se od sebe především celkovou délkou a vnitřním uspořádáním. Nejmejší a zároveň jediný dvoukolový přívěs je Sport pro dvě až čtyři osoby, následují dvounápravové verze Flying Cloud, International, Eddie Bauer, Classic a Land Yacht, které mohou nabízet luxusní interiéry s prostornými pokoji, v nichž nechybí kožené sedací soupravy a velkoplošné obrazovky.
Majitelé přívěsů značky Airstream vedle nezaměnitelného vzhledu oceňují především prostorný a komfortně zařízený interiér a rovněž konstrukci, která díky svému kovovému skeletu a hliníkovým panelům vykazuje výrazně vyšší životnost ve srovnání s klasickými bílými karavany.
Galerie Airstream: [odkaz]
Fiat Ducato 4x4 E😜edition
Fiat Ducato patří k nejoblíbenějším modelům mezi evropskými výrobci obytných vestaveb a nástaveb. Automobilka si je této skutečnosti více než dobře vědoma a na letošním Caravan Salonu v Düsseldorfu představila Ducato 4x4 E😜edition.
Na vzniku atraktivního konceptu spolupracoval výrobce nábytku pro rekreační vozidla Tecnoform, specialista na pohon všech kol Dangel a společnost Olmeda, která se postarala o úpravy karoserie. Fiat Ducato 4x4 E😜edition s 2,3-litrovým vznětovým čtyřválcem MultiJet II o výkonu 109 kW dává na první pohled jasně najevo, že se nemusí omezovat pouze na zpevněné vozovky a může vyrazit i do divočiny.
Dobrodružný exteriér přitom ukrývá komfortně zařízený interiér, v němž elegantní tvary a špičkové materiály vytvářejí atmosféru luxusního salónu, kde se pohodlně usadí čtveřice osob. Součástí výbavy je nezbytný kuchyňský kout a nechybí ani sprcha, kterou od zbytku interiéru odděluje posuvná stěna. V zadní části jsou úložné prostory a skládací lůžko.
Galerie Fiat Ducato 4x4 E😜edition: [odkaz]
Mercedes-Benz Zetros 6x6
Pokud chcete vyrazit na pořádnou e😜edici do neprobádaných končin, ale nehodláte přitom slevit ze svých nároků na pohodlí, pak je ideální volbou obytná nástavba umístěna na podvozku těžkého terénního nákladního vozidla, jakým je například Mercedes-Benz Zetros 6x6.
Tato konkrétní dvojice automobilů na snímcích vznikla již v roce 2011 na základě objednávky dvojice klientů z Mongolska. V přídích obou strojů pracuje vznětový řadový šestiválec OM 926 LA o objemu 7,2 litru s výkonem 240 kW. Zetros je vybaven pohonem všech kol s uzávěrkami mezinápravového i nápravových diferenciálů a nápravami s planetovými redukcemi v kolech.
Hlavní pozornost ovšem přitahuje obytná nástavba s několika oddělenými prostory. Hlavní z nich lze označit za obývací pokoj, v němž je plochá obrazovka s uhlopříčkou 40 palců a kůží čalouněná sedací souprava pro šest osob, kterou lze proměnit na pohodlné lůžko. Na obývací pokoj navazuje plně vybavená kuchyně s mikrovlnou troubou s grilem, ledničkou, barem a kávovarem. Před vstupem do oddělené ložnice v zadní části nástavby je sprchový kout s vyhřívanou mramorovou podlahou a součástí koupelny je i WC a bidet.
Galerie Mercedes-Benz Zetros 6x6: [odkaz]
KiraVan
Mezi nejzajímavější příspěvky do světa obytných vozidel a přívěsů rozhodně patří souprava KiraVan z dílen kalifornské společnosti Applied Minds. Pro své potřeby si ji nechal postavit Bran Ferren, který je spoluzakladatelem a hlavním kreativním ředitelem této firmy.
Za základ pro KiraVan posloužil Unimog, který je vybaven blíže nespecifikovaným vznětovým motorem o výkonu 191 kW (260 k). V případě tahače nepřekvapí pohon všech kol, ale při jízdě do rychlosti 40 km/h mohou být poháněna i kola návěsu. S překonáním náročného terénu vedle pohonu všech kol pomůže dusíko-hydraulický podvozek, uzávěrky všech diferenciálů a 46-palcové off-roadové pneumatiky Michelin.
Vedle svých schopností zdolávat těžký terén a odolávat nepříznivým podmínkám má KiraVan své posádce poskytovat maximální pohodlí. Součástí výbavy je vedle běžných záležitostí v podobě toalety, sprchy, kuchyňského koutu a pohodlné ložnice k dispozici i multimediální systém, díky němuž se může KiraVan proměnit v komunikační centrum a malé nahrávací studio.
Galerie KiraVan: [odkaz]
Concorde Centurion 1200
Obytná vozidla schopná proniknout do neprostupné divočiny jsou rozhodně zajímavá, ale opravdu bohatou nabídku vnitřního prostoru a luxusu na palubě nabízejí kreace postavené na základech těžkých silničních nákladních vozidel. Mezi špičkové zástupce této poměrně úzké a specifické kategorie patří Concorde Centurion 1200.
Základem tohoto výjimečného obytného vozidla, které při délce 12,0 m a výšce 3,85 m nabízí velkolepý vnitřní prostor, je Mercedes-Benz Actros 2542 L s kabinou GigaSpace, který je vybaven přeplňovaným vznětovým řadovým šestiválcem o objemu 12,8 l a výkonu 310 kW.
Interiér samozřejmě nabízí vybrané materiály a nejmodernější špičkové technologie od LED osvětlení přes výkonný multimediální systém až po plně vybavenou kuchyň, v níž nechybí ani myčka nádobí. Pro cesty do chladnějších období se pak určitě bude hodit podlahové vytápění. Nechybí ani garáž pro osobní automobil, která je vybavena výtahem.
Galerie Concorde Centurion 1200: [odkaz]
Marchi Mobile EleMMent
Specialistou na obytná vozidla, z nichž vyzařuje luxus na první pohled, je vídeňská společnost Marchi Mobile. Její modely se mohou pochlubit naprosto nepřehlédnutelným designem exteriéru, jehož autorem je Luigi Colani.
Marchi Mobile využívá za základ svých modelů techniku těžkých nákladních vozidel švédské značky Volvo Trucks a je připravena splnit téměř jakékoliv přání svých zákazníků. V současnosti nabízí tato firma celkem čtyři obytná vozidla, která spojuje technika i design předních partií, ale rozděluje provedení boku a především interiérů.
Špičkou ve vlastních řadách má být EleMMent Viva Private pro šest až osm cestujících, který jeho výrobce přirovnává k luxusními soukromému proudovému letadlu. Sesterský EleMMent Palazzo má sice menší přepravní kapacitu, ale rovněž se může pochlubit interiérem, v němž jsou jen ty nejluxusnější materiály ve spojení s nejmodernější technikou.
Galerie Marchi Mobile EleMMent: [odkaz]
Výrobci obytných přívěsů a automobilů podobně jako automobilky hledají stále nové cesty k přilákání zákazníků právě ke svým produktům. Díky tomu se současná nabídka neomezuje pouze na konzervativně pojaté karavany, ale naopak lze narazit na řadu zajímavých kreací.
V případě přívěsů jsou návrháři samozřejmě omezeni skutečností, že jejich výtvor potřebuje automobil, který jej bude táhnout, ale to jim nijak nebrání v e😜erimentování s vnitřním uspořádáním karavanu a stále častěji se objevují projekty, které zaujmou i svým vzhledem.
Mezi obytnými automobily pak lze rovněž narazit na řadu velmi zajímavých modelů od kompaktních vestaveb do lehkých užitkových vozidel až po úplné zámky na kolech, jejichž základem jsou podvozky těžkých nákladních automobilů.
Procamp Alpha
Společnost Procamp je poměrně mladý a dynamický výrobce minikaravanů se sídlem na Slovensku. V současnosti má tato firma ve své nabídce celkem šest modelů s moderním i tradičním designem.
K nejatraktivnějším z nich patří Alpha s celkovou délkou 3800 mm, šířkou 2040 mm a výškou 1670 mm. I přes své miniaturní rozměry nabízí tento obytný přívěs ložnici pro dvě až tři osoby, v jejíž výbavě může být i moderní multimediální systém. Kromě ložnice pak Alpha disponuje i kuchyňskou linkou, jejíž součástí může být vedle vařiče a ledničky i dřez s tekoucí vodou.
Minikaravany sice mohou na první pohled působit jako karikatury velkých obytných přívěsů, ale k jejich výhodám patří právě skutečnost, že díky svým rozměrům a nízkým hmotnostem mohou být taženy malými automobily. V oblibě je pak mají především vyznavači outdoorových sportů.
Galerie Procamp Alpha😒br /> [odkaz]
Knaus Tabbert T@B
Nepřehlédnutelným zástupcem malých obytných přívěsů je již od roku 2004 stylový T@B od německé společnosti Knaus Tabbert, která je jedním z největších evropských výrobců karavanů a obytných automobilů.
V současnosti je T@B nabízen ve dvou základních provedeních. Prvním z nich je menší T@B 320 RS, v jehož interiéru je pohodlná sedací souprava se skládacím stolkem, kterou lze jednoduše proměnit v prostorné lůžko pro dvě až tři osoby. Součástí výbavy je i kuchyňský kout s vařičem, lednicí a tekoucí vodou.
Větší T@B L 400 LTD ke svému stylovému vzhledu přidává i výrazně komfortnější provedení vnitřního prostoru. V přední části je umístěna klasická sedací souprava se stolkem, kterou lze proměnit v lůžku a vedle ní je naproti vstupním dveřím umístěna toaleta. Nechybí plně vybavená kuchyně a v zadní části přívěsu je pod plynule klesající linií střechy umístěna ložnice, která může být oddělena posuvnou stěnou.
Galerie Knaus Tabbert T@B😒br /> [odkaz]
Dub Box
Za vznikem obytných přívěsů Dub Box stojí Matt a Becky Clay z Herefordshire. Tento manželský pár toužil po stylovém karavanu pro svou rodinu. Za návrhem designu, vycházejícího přímo z první generace Volkswagenu Transporter, stojí Becky, zatímco o konstrukci se postaral Matt.
Pod značkou Dub Box jsou v současnosti nabízena tři základní provedení, která se liší rozměry a vybavení. Základem je Standard, který je bez tažné oje dlouhý 3750 mm, široký 1720 mm a vysoký 1850 mm. Interiér tohoto provedení nabízí sedací soupravou, kterou lze rozložit v manželskou postel, plně vybavenou kuchyňskou linku i stereo s CD a MP3 přehrávačem.
Pro skromnější cestovatele je určen Shortie, který je zkrácen na 2700 mm a na rozdíl od svého většího sourozence nemá ve výbavě vařič. Třetí a prozatím posledním provedením je Tuck Box, který je upraven do podoby stánku s občerstvením.
Galerie Dub Box: [odkaz]
Knaus Tabbert Caravisio
Společnost Knaus Tabbert v roce 2013 na tehdejším Caravan Salonu v Düsseldorfu představila koncept obytného přívěsu Caravisio, jehož exteriér i interiér byl inspirován luxusními jachtami. Na rozdíl od většiny podobných konceptů se Caravisio neodebralo do zapomnění, ale naopak je nadále rozvíjeno a využíváno i jako zdroj inspirace pro sériové modely.
Caravisio se díky designu svého exteriéru silně odlišuje od současné produkce obytných přívěsů, u nichž je hlavní pozornost věnována především maximálnímu využití jejich půdorysu pro dosažení co největší zastavěné plochy. V případě tohoto konceptu byla velká pozornost věnována aerodynamice a i díky tomu tento karavan působí velmi dynamickým dojmem.
Interiér nabízí podobný komfort jako menší luxusní apartmá, čemuž odpovídají použité materiály i kombinace barev. V zaoblené přídi je umístěna sedací soupravou, kterou lze proměnit ve velké lůžko. Ve střední části je kuchyně a naproti ní sprchový kout a WC. Zadní polovina nabízí pohodlný obývací pokoj, z nějž lze vstoupit na terasu.
Galerie Knaus Tabbert Caravisio: [odkaz]
Airstream
Mezi nejslavnější výrobce obytných přívěsů a automobilů patří severoamerický Airstream, jehož historie sahá až do dvacátých let dvacátého století, kdy se myšlenkou aerodynamicky tvarovaného, lehkého, ale přitom dostatečně robustního a prostorného obytného přívěsu začal zabývat Wally Byam. Právě jeho firma se proměnila v dnešní Airstream Inc. se sídlem v Jackson Center ve státě Ohio.
Současná nabídka společnosti Airstream zahrnuje celkem šest základních provedení obytného přívěsu se zaoblenou karoserií, lišících se od sebe především celkovou délkou a vnitřním uspořádáním. Nejmejší a zároveň jediný dvoukolový přívěs je Sport pro dvě až čtyři osoby, následují dvounápravové verze Flying Cloud, International, Eddie Bauer, Classic a Land Yacht, které mohou nabízet luxusní interiéry s prostornými pokoji, v nichž nechybí kožené sedací soupravy a velkoplošné obrazovky.
Majitelé přívěsů značky Airstream vedle nezaměnitelného vzhledu oceňují především prostorný a komfortně zařízený interiér a rovněž konstrukci, která díky svému kovovému skeletu a hliníkovým panelům vykazuje výrazně vyšší životnost ve srovnání s klasickými bílými karavany.
Galerie Airstream: [odkaz]
Fiat Ducato 4x4 E😜edition
Fiat Ducato patří k nejoblíbenějším modelům mezi evropskými výrobci obytných vestaveb a nástaveb. Automobilka si je této skutečnosti více než dobře vědoma a na letošním Caravan Salonu v Düsseldorfu představila Ducato 4x4 E😜edition.
Na vzniku atraktivního konceptu spolupracoval výrobce nábytku pro rekreační vozidla Tecnoform, specialista na pohon všech kol Dangel a společnost Olmeda, která se postarala o úpravy karoserie. Fiat Ducato 4x4 E😜edition s 2,3-litrovým vznětovým čtyřválcem MultiJet II o výkonu 109 kW dává na první pohled jasně najevo, že se nemusí omezovat pouze na zpevněné vozovky a může vyrazit i do divočiny.
Dobrodružný exteriér přitom ukrývá komfortně zařízený interiér, v němž elegantní tvary a špičkové materiály vytvářejí atmosféru luxusního salónu, kde se pohodlně usadí čtveřice osob. Součástí výbavy je nezbytný kuchyňský kout a nechybí ani sprcha, kterou od zbytku interiéru odděluje posuvná stěna. V zadní části jsou úložné prostory a skládací lůžko.
Galerie Fiat Ducato 4x4 E😜edition: [odkaz]
Mercedes-Benz Zetros 6x6
Pokud chcete vyrazit na pořádnou e😜edici do neprobádaných končin, ale nehodláte přitom slevit ze svých nároků na pohodlí, pak je ideální volbou obytná nástavba umístěna na podvozku těžkého terénního nákladního vozidla, jakým je například Mercedes-Benz Zetros 6x6.
Tato konkrétní dvojice automobilů na snímcích vznikla již v roce 2011 na základě objednávky dvojice klientů z Mongolska. V přídích obou strojů pracuje vznětový řadový šestiválec OM 926 LA o objemu 7,2 litru s výkonem 240 kW. Zetros je vybaven pohonem všech kol s uzávěrkami mezinápravového i nápravových diferenciálů a nápravami s planetovými redukcemi v kolech.
Hlavní pozornost ovšem přitahuje obytná nástavba s několika oddělenými prostory. Hlavní z nich lze označit za obývací pokoj, v němž je plochá obrazovka s uhlopříčkou 40 palců a kůží čalouněná sedací souprava pro šest osob, kterou lze proměnit na pohodlné lůžko. Na obývací pokoj navazuje plně vybavená kuchyně s mikrovlnou troubou s grilem, ledničkou, barem a kávovarem. Před vstupem do oddělené ložnice v zadní části nástavby je sprchový kout s vyhřívanou mramorovou podlahou a součástí koupelny je i WC a bidet.
Galerie Mercedes-Benz Zetros 6x6: [odkaz]
KiraVan
Mezi nejzajímavější příspěvky do světa obytných vozidel a přívěsů rozhodně patří souprava KiraVan z dílen kalifornské společnosti Applied Minds. Pro své potřeby si ji nechal postavit Bran Ferren, který je spoluzakladatelem a hlavním kreativním ředitelem této firmy.
Za základ pro KiraVan posloužil Unimog, který je vybaven blíže nespecifikovaným vznětovým motorem o výkonu 191 kW (260 k). V případě tahače nepřekvapí pohon všech kol, ale při jízdě do rychlosti 40 km/h mohou být poháněna i kola návěsu. S překonáním náročného terénu vedle pohonu všech kol pomůže dusíko-hydraulický podvozek, uzávěrky všech diferenciálů a 46-palcové off-roadové pneumatiky Michelin.
Vedle svých schopností zdolávat těžký terén a odolávat nepříznivým podmínkám má KiraVan své posádce poskytovat maximální pohodlí. Součástí výbavy je vedle běžných záležitostí v podobě toalety, sprchy, kuchyňského koutu a pohodlné ložnice k dispozici i multimediální systém, díky němuž se může KiraVan proměnit v komunikační centrum a malé nahrávací studio.
Galerie KiraVan: [odkaz]
Concorde Centurion 1200
Obytná vozidla schopná proniknout do neprostupné divočiny jsou rozhodně zajímavá, ale opravdu bohatou nabídku vnitřního prostoru a luxusu na palubě nabízejí kreace postavené na základech těžkých silničních nákladních vozidel. Mezi špičkové zástupce této poměrně úzké a specifické kategorie patří Concorde Centurion 1200.
Základem tohoto výjimečného obytného vozidla, které při délce 12,0 m a výšce 3,85 m nabízí velkolepý vnitřní prostor, je Mercedes-Benz Actros 2542 L s kabinou GigaSpace, který je vybaven přeplňovaným vznětovým řadovým šestiválcem o objemu 12,8 l a výkonu 310 kW.
Interiér samozřejmě nabízí vybrané materiály a nejmodernější špičkové technologie od LED osvětlení přes výkonný multimediální systém až po plně vybavenou kuchyň, v níž nechybí ani myčka nádobí. Pro cesty do chladnějších období se pak určitě bude hodit podlahové vytápění. Nechybí ani garáž pro osobní automobil, která je vybavena výtahem.
Galerie Concorde Centurion 1200: [odkaz]
Marchi Mobile EleMMent
Specialistou na obytná vozidla, z nichž vyzařuje luxus na první pohled, je vídeňská společnost Marchi Mobile. Její modely se mohou pochlubit naprosto nepřehlédnutelným designem exteriéru, jehož autorem je Luigi Colani.
Marchi Mobile využívá za základ svých modelů techniku těžkých nákladních vozidel švédské značky Volvo Trucks a je připravena splnit téměř jakékoliv přání svých zákazníků. V současnosti nabízí tato firma celkem čtyři obytná vozidla, která spojuje technika i design předních partií, ale rozděluje provedení boku a především interiérů.
Špičkou ve vlastních řadách má být EleMMent Viva Private pro šest až osm cestujících, který jeho výrobce přirovnává k luxusními soukromému proudovému letadlu. Sesterský EleMMent Palazzo má sice menší přepravní kapacitu, ale rovněž se může pochlubit interiérem, v němž jsou jen ty nejluxusnější materiály ve spojení s nejmodernější technikou.
Galerie Marchi Mobile EleMMent: [odkaz]
Ten borec v 1. kapitole v galerii ako naklada bike s prilbou NAOPAK je fakt úspech >😁 >😁 >😁 >😁 >😁
Inak titulok je dosť sebavedomý, trúfam si tvrdiť, že väčšinu vozov tak ako ja mnohí poznajú. Nie sú to žiadne horúce novinky a boli neraz publikované. Trošku nepochopiteľne nám ich predkladajú pred zimou. že by šli zimné dovolenkopvé výpravy do módy? >😁
[odkaz]
navod pro Firefox
[odkaz]
Takže ak to nikto do diskusie nenakopčí, holt celé si to prečítam až večer. Teda len ak nebudem mať zmysluplnejšiu náplň voľného času ako sedieť pri PC a čítať ACZ...
Aha, nějakému vychcánkovi se to nelíbí... >😒]