Otázka je jak se s tím jezdí, jaké to má parametry, ekonomické ukazatele provozu, spolehlivost, servis atd atd. Design už je u takto účelového stroje jen třešnička na dortu. Ale jo máš pravdu, vypadá to perfektně. Možná to není John Deere, ale určitě to má hodně pozitiv a jsem rád že se Zetoru zaslouženě daří :yes::yes::yes:
Přesně, pro zemědělce je design až na x-tém místě, ale užitnou hodnotu měl Zetor vždycky. Jinak za mě dobrý, že skoro pohřbená firma si začíná zase slušně ukrajovat z trhu.
To není pravda: dnešní stroje se vzájemně podobají tak moc, že je vlastně vizuálně odlišuje jen barva. Z tohoto důvodu věřím, že počin Zetoru se setká s příznivou odezvou trhu: jeho stroje jsou kvalitou i cenou srovnatelné s ostatními a design může rozhodnout o nákupu. Nehledě k tomu, že (alespoň dočasně) přitáhne pozornost právě k Zetoru ve všech zemích, kde se Zetor prodává.
Kdo by to pred lety řekl, ze u zetoru udělají takovou bombu. Ted jen aby to mělo úspěch a tento asi relativně drahý projekt netáhl firmu ke dnu. Pokud budou šikovní tak je to muže dostat na světovou špičku co do významu mezi výrobci traktoru. Pokud ne tak by to mohl byt poslední zajimavy projekt firmy.
Bariku, Zetor byl vždy záležitost pro malé a středně velké zemědělce. Jelenovi konkurovat dle mého názoru ani nechtějí. Deere je spíš pro velké zemědělské korporace.
No on byl Zetor vytlačený z trhu, navíc traktory s velkým výkonem nedělal, proto jsou zde ty kvalitní značky o kterých píšeš. Myslím, že pokud něco Zetor nabídne, poměry těch zahraničních značek se změní.
Ano, v České Republice je spousta zemědělských sdružení. Spousta restituentů po 89 se sdružila do v.o.s. a v podstatě tak ve velkém množství případů byla zachována koncepce komunistických JZD, což lze považovat za korporace. Zetor je ale značka známá po celé Evropě a drobných či středně velkých zemědělců například v Rakousku je víc než dost, pro některé je malý Zetor jedinou vyspělejší technikou ve stodole. Já se s tebou nechci hádat, ale Česko není vrcholem světa :-)
není, ale Rkaousko taky ne,navíc maj vlastní traktory Steyr.
A na velké lány ruska, ameriky a kanady zetor není vůbec vhodný.
Stačí se podívat na komunistické zetory co maj ještě drobní soukromý zemědělci a pak na ten John Deere na lánu vedle - ten traktor toho udělá za hodinu 2x tolik.
To samý sklízecí mlátičky i když tam co sem tak koukal vede Claas a new Holland. John Deere jako kombajn sem na poli nikdy neviděl, naopak sem viděl jednou ruský Rostelmash
To samozřejmě nerozporuji. Tím spíš platí to, co jsem napsal. Zetor Jelenovi a podobným strojům konkurovat nechce. Rakousko jsem uvedl jako příklad.
Claas a John Deere jsou pro mě naprostou špičkou v oblasti zemědělské techniky, o tom není žádných pochyb.
Když to vezmu s trochou nadsázky... v jaké váhové kategorii se pohybuje průměrný Američan... tak musí být americká produkce zemědělských strojů naprostá špička. A ona to technicky naprostá špička také je.
Takhle z hlavy uvažuji, zda byl za posledních 200 let v USA nějaký hladomor... a nic mě nenapadá. Spíše se mi vybavují nějaké statistiky o umírání Američanů z přežrání :-)
Holt, musí se snažit, aby nakrmili tolik nenasytných krků :-)
Předsudky k americkým autům... ano.
Tři základní předsudky jsou:
vysoká spotřeba, pro běžnou středotřídní rodinu málem likvidační náklady na PHM
Dlouhé čekací doby na drahé náhradní díly
Nedostatečná síť servisů
Do jaké míry jsou to předsudky, to já neposoudím, ale trhu s americkými auty např. v Čechách zákonitě škodí absolutní marketingový klid... Krom italsko/amerického Jeepu jsem nikde opravdu žádnou kampaň nezaregistroval
Hehe, no obilnice je spíš tkaová Kanada. Tam sou opravu neskutečné lány.
Vysoká spotřeba už není pravda, teda záleží s čím se to proovnává, nejde porovnávat V8 s fabií.
ND sou tu do týdne z evropských skladů a z usa 6-14 dní dle dopravce.
A servisů je dost, ale nejsou ofiko no. Musí člověk vědět za kým jet
A to je právě ono. Není žádná kampaň, není povědomí o salonech/servisech - pokud taková síť vůbec existuje
Ford kdysi říkal, že pokud by měl v kapse 5 dolarů, tak by tři utratil za reklamu....
Já si ale myslím, že Američani o náš trh nemají zájem = nevyplatíme se jim.
Osobně si nemyslím, že by někdo americká auta po technické a designové stránce podceňoval... spíš si myslím, že jsou mimo zorné pole běžné společnosti. Přední masky velkých Cadillaců na tebe z bilboardů neřvou na každém kroku...Navíc starosti s individuálním dovozem jsou nemalé... pokud nejsi vyloženě fanda (což ty evidentně jsi), tak se na případnou anabázi s amerikou vykašleš.
Tak Cadillac tu zrovna jde koupit ofiko ale reklama nula mimo vystavení aut na prá výstavách a mimo prezentace na facebokku a webowek (ještě nic moc webowek)
Vidíš to, já se o oficiálním zastoupení Cadillacu dověděl před rokem... a právě od tebe na diskusi. A v tom bude současný problém amerických aut. Člověk si koupí věc, která je viditelná = snadno dostupná. V případě některých američanů je to veliká škoda.
No, chrysler yse tu prodávaly docela slušně než to fiat zařízl. Tedka přes šedý dovoz si nikdo nedoveze ani jeden kus....
Takže máš pravdu.
Dováží se jen dodge co sem vozí firmy jako Simix, Auto outlet, denker atd a to sou jen RAMky, challengery a chargery a duranga.
Dřív než tu byl Mustang se vozily mustangy a ještě sem tam camaro a corvette
Ale to už je fanouškovská kategorie pro fajnšmekry.
Je to určitě škoda. Některá americká SUV by se mi líbila, ale jejich dostupnost je zkrátka výrazně nad možnosti běžného Čecha.
Je to pravděpodobné. Fordovy výroky nejspíš také prošli evolucí :). Já to slyšel v tomto podání. Každopádně myšlenka ztracena nebyla... a o to tady jde :-)
jen doplním že New Holland je výsledkem spojení Fordsonu a Fiatagri a patří dnes pod holding CNH , který vznikl spojením Case a zbytkem Fiat Industrial. Kdo dělá prezidenta, není tak těžké uhádnout.
Takže asi tak jde o americký produkt. Pokud vím, tak daňově holandský, výrobu mají v US ale i v Evropě.
spousta restituentu dostala krome poli jen zniceny budovy a za ukradeny stroje a dobytek velky kulovy .
a bohužel tim, ze puvodni vlastnici byli od pudy vyhnani, jejich deti k ni nemá vztah, tak se zemědělství uz neucastni, pole bud prodaj, nebo pronajmou, coz je bohužel i muj pripad. nicmene to stále drzim, třeba nektere deti v tom svoji budoucnost najde, ale peníze do toho stále vrazim, místo aby mi to něco prineslo
s tim problém nemam
ale do osobaku, to je zhovadilost
zajímalo by me, jestli aspoň nejaky soucany exemplare v zaprahu vydrzej v chodu tak dlouho, jako nektery zetory 15, tedy uz vic jak 60 let.
nedavno sem slysel jeden takovej blafat, a myslim ze bude blafat ještě za pul stoleti
A to ještě nepřišla řeč na Lanz Bullldog s dvoutaktním dieselem se žárovou hlavou. Jedním takovým, rok výroby 1942 jsem před pár týdny jel.. na valníku. Výbuchy z výfuku doslova sestřelovaly listí ze stromů a to na nás pršelo společně se sazemi. Zajímavý zážitek.
Zetor se mi líbí. Nepoznám ošklivý traktor od hezkého, ale líbí se mi. Mrzí mě, že je nevyrábí jako pořádné hračky, takhle bude muset mladému Ježíšek vybrat nějakou globální značku.
Presne tento hype mi chýba okolo dizajnu áut a príde mi iróniou, že práve v tejto konzumnej spoločnosti sa nepodarilo uplatniť popredným dizajnérskym štúdiám.
Možno to len ja tak vnímam, ale podľa mňa to malo svoju váhu. ...by Pininfarina, Styled by Giugiaro, Disegno di Bertone... a hoci to mohlo byť nalepené aj na blbom Hyundai Matrix.
Veď ruku na srdce, je to pekný traktor, ale len tak z fotky by asi nikto nespoznal, že na tom robila Pininfarina, tak isto ani keď si kúpite fľašu Matoni Sport.
Inak kedysi navrhli napríklad aj traktor Fiat 880DT.
Aj som to tam chcel dať do zátvorky, aj som si povedal, že už si snáď nikto nerýpne... A predsa. >:D
Je to názov spoločnosti odvodený od priezviska jej zakladateľa, ale čo je podstatnejšie, slovné zakončenie so samohláskou "a" sa v slovenčine skloňuje podľa ženského rodu.
Takže si to zopakujeme: Nový Cee´d, ale pri celom názve je to už nová KIA Cee´d, To isté predsa platí v prípade značiek Škoda, Honda, Acura, Lancia, atď. ;-)
Chápu, že design je taky důležitý, ale měli by se především soustředit na techniku. V té mají proti třeba John Deeru ještě relativně dost co dohánět. Jmenovitě třeba nosný rám z jednoho kusu (nešroubovaný), který by se nekroutil apod.
na nove zetory ale dost nadavaju a dost ludi by si ho urcite uz nekupilo. Zivotnost je vraj tak max 8000Mth co vo vacsom podniku traktor spravi aj za 6 rokov v tejto vykonostnej triede, cize nic moc ale tak isto su velmi kazove aj Fendty hlavne tie velke, ze do toho neskutocne prachy uz vrazili. Co som pocul co sa tyka spolahlivosti su na tom najlepsie JD a Case/NH, o Claasoch neviem lebo nepoznam osobne nikoho kto ho ma (traktor) Ale kazdy stroj je iny a napriklad na nasom jednom JD bola prevodovka za 5000 Mth rozobrana uz 3 krat z toho raz to bola chyba mechanikov ze nevymenili jednu poskodenu suciastku, pritom sa s tym traktorom nejazdi tak jak na nektorych JRD co vidim, ze pokles otacok o 500 je este uplne v pohode a netreba podradit >:D