Novinky
pane redaktore, to že jste nemocnej naftou, toho už jsem si dávno všiml. Ale nemusíte svoje obavy z elektrické budoucnosti rozšiřovat na "mnohé z nás". Mimo třičtvrtě milionu benzínových kilometrů mám zkušenosti i z 24tisíc elektro kilometrů a ty zkušenosti jsou jen ty nejlepší. Jenom musíte umět elektro auto používat. Jinak AUTO.CZ čtu docela rád.
Takže zdar a méně předsudků.
Takže zdar a méně předsudků.
v jakém elektro voze jezdíš ? Popiš prosím nějaké základní zkušenosti. Díky.
ahoj, mam Nissan Leaf.
1. cena: koupil jsem ho za 655t. (Nissan dává slevu 8% když ho koupíš na IČO) Při této ceně jsou el. kilometry nejlacinější ze všech vzhledem k tomu, že palivo je skoro zadarmo. Doma mám tarif D56d 22hodin nízká sazba (tepelné čerpadlo). 1km stojí v létě asi 0,40h v zimně 0,46-0,48h.
2. baterka: po 24 000km a jednom roce se baterka sformátovala a má stálou kapacitu. (trochu lepší než když bylo auto úplně nové).
3.jízda: pokud se auto používá k tomu k čemu je určené (to je pro městský a příměstský provoz tak nic lepšího neni.(neřadíš, neopotřebováváš třecí materiály, rekuperuješ energii a to bombastické zrachlení).
4.dojez😜 s Leafem jezdíme úplně normálně (bez spořivých úchyláren), to znamená dojezd 130-140km, což pro denní obsluhu rodiny bohatě stačí. Do chorvatska jezdíme benzínem.
5. motivace: Leafa máme, protože se vyplatí i bez dotace a dobře se s ním jezdí. (ne kuli nějakým ekologickým úchylnostem i když to že nesmrdí a nehlučí je takový bonus).
Neustálé srovnávání elektro-spalovák je směšné, protože každá věc má prostě své úrčení. (s holicím strojkem taky nesečeš trávu na zahradě). Já mám dva benzíňáky a jedno elektro a všechno jsou to super auta.
Tak zdar a hodně kilometrů.
1. cena: koupil jsem ho za 655t. (Nissan dává slevu 8% když ho koupíš na IČO) Při této ceně jsou el. kilometry nejlacinější ze všech vzhledem k tomu, že palivo je skoro zadarmo. Doma mám tarif D56d 22hodin nízká sazba (tepelné čerpadlo). 1km stojí v létě asi 0,40h v zimně 0,46-0,48h.
2. baterka: po 24 000km a jednom roce se baterka sformátovala a má stálou kapacitu. (trochu lepší než když bylo auto úplně nové).
3.jízda: pokud se auto používá k tomu k čemu je určené (to je pro městský a příměstský provoz tak nic lepšího neni.(neřadíš, neopotřebováváš třecí materiály, rekuperuješ energii a to bombastické zrachlení).
4.dojez😜 s Leafem jezdíme úplně normálně (bez spořivých úchyláren), to znamená dojezd 130-140km, což pro denní obsluhu rodiny bohatě stačí. Do chorvatska jezdíme benzínem.
5. motivace: Leafa máme, protože se vyplatí i bez dotace a dobře se s ním jezdí. (ne kuli nějakým ekologickým úchylnostem i když to že nesmrdí a nehlučí je takový bonus).
Neustálé srovnávání elektro-spalovák je směšné, protože každá věc má prostě své úrčení. (s holicím strojkem taky nesečeš trávu na zahradě). Já mám dva benzíňáky a jedno elektro a všechno jsou to super auta.
Tak zdar a hodně kilometrů.
Díky moc za informace. Napadlo mne ještě - a není tam nějak patrné šetření na izolačních materiálech? Není v tom autě hluk třeba od kol?
Co v zimě, dejme tomu když je -10°C. Topí to ? (dokonce i např. na +20°C v kabině?)
Co v zimě, dejme tomu když je -10°C. Topí to ? (dokonce i např. na +20°C v kabině?)
...karoserie má japonskou kvalitu. Při zavření dveří není slyšet plechový zvuk a valivý hluk je minimální. Samozřejmě něco slyšet je, ale to jsou zvuky, které u jiného auta přehluší rachot motoru. Celkově je auto podstatně tižší. Toení topí, ale vzhledem k tomu, že Leaf má vyhřívané sedačky i volant, tak není potřeba topit na 25. To je ale individuální. Snad se dá objednat i s tepelným čerpadlem, aby se tolik nebralo z bateky.
Zdar
Zdar
Myslim ze autarum muze byt uplne jedno jestli jim pod kapotou chrochta tdi, nebo bzuci elektromotor. Ale na motorce je ten zvuk a vibrace od motoru, jeden ze zakladnich pocitu pri jizde, nemluve a hmotnosti takoveho elektrobajku...
Naopak rýpnutí do emisí je jenom takové zbytečné chytračení na které je v roce 2015 už málokdo zvědavý.