Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Mercedes-Benz A 180 d – Za čtyři, maximálně za pět

Vznětová patnáctistovka pod kapotou Mercedesu A má původ u Renaultu. Luxusní kompaktní hatchback se za ni ale rozhodně nemusí stydět a na čerpací stanici se ukáže pouze zřídka.
Zpět na článek
13. 11. 2015 10:44
13. 11. 2015 10:48
13. 11. 2015 10:55
13. 11. 2015 11:23
13. 11. 2015 12:56
13. 11. 2015 16:11
13. 11. 2015 17:03
13. 11. 2015 18:04
13. 11. 2015 13:20
13. 11. 2015 14:50
15. 11. 2015 22:17
13. 11. 2015 19:49
13. 11. 2015 10:43
13. 11. 2015 11:56
13. 11. 2015 13:32
13. 11. 2015 13:38
13. 11. 2015 15:24
13. 11. 2015 15:54
13. 11. 2015 16:25
13. 11. 2015 18:46
13. 11. 2015 13:36
13. 11. 2015 19:57
14. 11. 2015 15:47
14. 11. 2015 17:23
14. 11. 2015 20:07
14. 11. 2015 13:15
15. 11. 2015 09:07
15. 11. 2015 13:54
15. 11. 2015 15:40
15. 11. 2015 17:56
15. 11. 2015 21:06
16. 11. 2015 00:30
16. 11. 2015 10:20
16. 11. 2015 08:28
21. 11. 2015 20:07
13. 11. 2015 10:28
Áčko
Ačkoliv fanoušek Mercedesu, tak musím říct, že Áčko je suverénně nejslabší v porovnání s Audi A3 nebo BMW1, snad vyjma ostré verze, ale i tam to bude vyrovnané. Na druhou stranu je to rozhodně posun k lepšímu oproti minulé generaci. Nicméně převratný model byl opravdu ten první ( ještě bez ABS >:D ). Tam Mercedes opravdu kulantně řečeno šokoval. :-)
Rozbalit vlákno
12
Avatar - 3_diamanty
13. 11. 2015 10:44
Re: Áčko
ja vidim trosku akysi vizualny nesulad masky a svetiel.. je to moc vysoke a tlustucke na predok ... akoby sme mali neobrobeny kamen ktory sochar este musi opracovat.. aby to bolo fakt tip top.... audi A3 je voci tomuto medovi bedovi skutocny elegan ako sa na premianta patri.... a bmw je zase pohladny atlet v najlepsej forme ... ale toto co predvada meda beda poslednu dobu od Acka cez GLA az po tie velke kusky ako GLE kupe ide totalne mimo moje pochopenie... nic ziadna emocia nic... ziadna charizma.... nepacia sami tieto nove mercedesy uz tak ako kedysi ;-\
13. 11. 2015 10:48
Re: Áčko
no ale tuším si ho pasoval za kráľa triedy, po prvých fotečkách (ak nie, pardon)
Avatar - 3_diamanty
13. 11. 2015 10:55
Re: Áčko
nemusis sa ospravedlnovat.... ono sa to stejne nijak nevylucuje s tym co pisem.. kludne to kral triedy byt moze... a je to aj predajne velmi uspesne auto v reale ... ale mne sa tieto nove mercedesy uz nepacia tak ako tie generacne starsie modely s hviezdou na kapote....
Avatar - twistedTSD
13. 11. 2015 11:23
Re: Áčko
Pro mě je celé Áčko jeden vizuální nesoulad...
Avatar - wakantanka
13. 11. 2015 12:56
Re: Áčko
na druhej strane, za žiadnym z priamych konkurentov sa na ulici neotočí toľko hláv ako práve za týmto A-čkom či jeho derivátmi CLA a CLA SB.
Avatar - CHerokee
13. 11. 2015 16:11
Re: Áčko
CLA v Německu vyhrálo po uvedení cenu pro design roku.
Avatar - twistedTSD
13. 11. 2015 17:03
Re: Áčko
To se nedivím, ale mému estetickému cítění takový prvoplánově líbivý (kýčový) vzhled nevyhovuje.
Avatar - CHerokee
13. 11. 2015 18:04
Re: Áčko
Kýčovitý by znamenalo neúčelný, ale ono to funkční je. Nevím, zda to platí ještě dnes, ale v roce 2013 mělo nejnizší koeficient odporu vzduchu ze všech sériově vyráběných aut. Pouze 0,23.

[odkaz]
13. 11. 2015 13:20
Re: Áčko
asi jsi chtěl říct bez ESP
Avatar - martas2005
13. 11. 2015 14:50
Re: Áčko
Naopak! Pro me je posun od krabicoviteho Acka k tuctovemu hatchbacku krok zpet. Minule Acko je idealni mamataxi do mesta - kratsi nez 4m a uvnitr rozvor minule octavky. Cpu manzelce Bcko horem/dolem, ale nechce se vzdat staryho Acka :-).
15. 11. 2015 22:17
Re: Áčko
Ja musim pochvalit aj kvalitu W169, za 4 roky a skoro 100tis km a ani jedna porucha, konkretne 200cdi automat....
13. 11. 2015 19:49
Re: Áčko
Prevratný určite, veď sa v teste aj prevrátil >:D
Avatar - speedfred
13. 11. 2015 10:43
To bude
v aleji nablito ( kvôli motoru).
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Ozzman
13. 11. 2015 10:48
Mercedes pro chudé
Cena je vyšší, ale věřím, že si kupce najde. Renault očividně umí a Mercedes si výborně adaptoval tuto pohonou jednotku, je otázkou, proč nesáhl rovnou po 1,6Dci, která je o poznání lepší. (1,5 jsem jel kdysi v Kangoo, takže relevantní srovnání už moc nemám :D).

Mám otázku na autora, proč je o tolik pomalejší než A3 s 1,6TDI? U BMW se moc nedivím, ale dva skoro shodně výkonné motory, je to o váze? O charakteru motoru? Ačko má i vyšší korutící moment.

A asi jsem zaspal dobu, ale nebýval základním naftovým motorem u 1er dvoulitr? Ta jednašestka je ještě 4válec, nebo ne? Jezdil jsem 118d v druhé generaci a to bylo velmi dobře jezdící autíčko, moc příjemné :-)
Rozbalit vlákno
41
Avatar - Honza Mička
13. 11. 2015 11:02
Re: Mercedes pro chudé
Dobrý den,

je to především ve hmotnosti. Pohotovostní u áčka je 1395 kg a u Audi 1335 kg. Svoje možná udělají i delší převody u Mercedesu, ale to nemůžu říct jistě. Koncernová auta s tímto motorem na dálnici obvykle točí okolo 2500 otáček, ale s Audi jsem zatím nejel.
Avatar - Ozzman
13. 11. 2015 11:03
Re: Mercedes pro chudé
Děkuji. :yes:
14. 11. 2015 10:26
Re: Mercedes pro chudé
Není to spíš o tom, že 1.6 TDI nemusí díky podvodu plnit emisní limity?
16. 11. 2015 09:11
Re: Mercedes pro chudé
Vypadá to na praktickou ukázku sloganu náskok díky podvodu. 60 kilo váhy udělá takový rozdíl, kdo tomu věří. To jako když si borec v Audině naloží vedle sebe nějakou anorektickou myslitelku (45 kg) s kabelkou kosmetiky, tak už mu to skoro nepojede ?
Avatar - 3_diamanty
13. 11. 2015 11:04
Re: Mercedes pro chudé
mne mercedes s motorom z renaultu ziadny zmysel nedava..... to si mozem kupit rovno renault megane predsa... usetrim kopec penazi a koniec koncov dostanem aj priestornejsi interier a vacsi kufor a celkovo ovela zaujimavejsie auto ... ked uz sa hrat na premiu tak skutocne aj s motorom od premianta... aj ked.... budme uprimni.... tie dnesne hviezdy uz v mnohom nestacia ani na bezny priemer... spolahlivost napriklad... a podobne...
Avatar - Ozzman
13. 11. 2015 11:09
Re: Mercedes pro chudé
Tak co bys teda pověděl třeba o Audi, když velkou část motorů bere z Golfů a Passatů? Je to vlastně uplně stejné.

Nebo to můžeš vzít opačně a říct si, že tvuj Megane má motor z Mercedesa >:D

Holt uzavřeli výhodnou alinaci a jsem si naprosto jistý, že ten motor si Mercedes upravil k obrazu svému.
Avatar - 3_diamanty
13. 11. 2015 11:12
Re: Mercedes pro chudé
audi bolo vzdy spriahnute s vw... je to jedna lajna..... uz dlhe roky... ale ani ty by si asi nehcel audi s motorom z renaultu alebo hondu z motorom z citroena...
Avatar - Ozzman
13. 11. 2015 11:15
Re: Mercedes pro chudé
Mam Ford s motorom od PSA a nemam s tim nejak zásadní problém >:D Je mi to asi jedno.. možná by si se divil kde všude se jaké motory objevovaly.... :-)
Avatar - 3_diamanty
13. 11. 2015 11:23
Re: Mercedes pro chudé
ano mas pravdu..... tieto veci trapia asi len mna ;-)

je dost mozne ze v buducnosti bude mnoho vyrobcov zdielat rovnake spolocne motory ale zatial mi je to stale akesi proti srsti mat v mercedese motor z nejakej imidzom aj poslanim nizsie postavenej znacky lebo tym sa tak nejak zacina vytracat podstata mercedesu ako takeho... aj jeho povodne cielenie na zakaznika
Avatar - Ozzman
13. 11. 2015 11:30
Re: Mercedes pro chudé
Neboj, určitě nejsi sám, ale většinou to trápí ty, co si to auto stejně nikdy nekoupí >:-[] Pokud by poladili třeba šestiválec od Renaultu, bylo by to taky tak špatné? Mercedes neměl malý diesel, tak ho koupil, stejně jako to dělá mnoho automobilek. Jestli to bude stát za prd prověří čas, jak čteš, tak testerům se s ním jezdilo velmi dobře, takže tady problém nebude :-) Navíc francouzi naftové motory nemají vůbec špatné, když opomenem některé specifické motory z přelomu tisíciletí, co měly své problémy.
Avatar - 3_diamanty
13. 11. 2015 11:35
Re: Mercedes pro chudé
ver mi ze to sa nevylucuje s tym ci na neho mas alebo nie...... ak by som na Acko mal alebo vyhral melon .... stejne si ho nekupim s motorom z renaultu.... ani hondu s motorom z citroenu ak by taka bola.... ale ano asi mas pravdu.... potrapi to .... aj ked na neho nikdy mat nebudem ... to su tie dnesne problemy ;-) ... no jo

tu ani tak nejde o to ze by to bol zly motor... je mi jasne ze dci su moc fajn a v tomto nie je problem .... tu ide o nieco ine ... ok... uz to dookola pisat nebudem .... ale raz mozno fakt bude mnoho znaciek vyuzivat nejake spolocne motory napriec roznym postaveniam v "automobilovom svete"....
Avatar - Ozzman
13. 11. 2015 11:43
Re: Mercedes pro chudé
A o co jiného?
Avatar - 3_diamanty
13. 11. 2015 11:48
Re: Mercedes pro chudé
no pri mercedese konkretne aj o imidz... meno... postavenie znacky.... preto by som uprednostnil v mercedese motor od mercedesu..... samozrejme v toyote by to az taky pruser nebol ak by si tam mal motor z mazdy... ale mercedes vzhladom na svoje postavenie vo svete ( o ktore z roka na rok uz uspesne prichadza ) by som chcel este stale s motorom mercedes... ale ok... to je individualne... niekomu to uz dnes nevadi.... ved auta su uz fakt velmi podobne... akasi "trieda tych lepsich a vynimocnejsich" uz stejne pomaly ale isto zanika... je fakt ze ti mladsi na to uz dnes asi pozeraju inak a je im to uz jedno co kde preco na co a tak ... ked ono to vsetko vlastne funguje rovnako a plni rovnaky ucel....... ved hej.... ;-)

acko mi dava najvacsi zmysel s nejakym poriadnym mercedesovskym benzinom.... lebo holatka v cene od tu nedavaju ozaj zmysel ani dizle pozicane od bracekovcov....

take A250 sport so 155kw benzinom z vlastnej produkcie by uz podla mna slo ;-) .. da sa povedat ze toto je uz to skutocne Acko ktoremu by som sa rozhodne nejako uz nemal dovod branit.... a mohol uz hrdo tu jeho hviezdu na maske vsade ukazovat...
Avatar - rohYpnol
14. 11. 2015 11:31
Re: Mercedes pro chudé
Ok, je to tvůj názor, ale podle mě úplně mimo.

V Německu klidně může tenhle Mercedes tvořit velký podíl prodejů, protože životní úroveň je zkrátka taková, že pro tebe není problém, a vlastně je nepsanou společenskou povinností, nakupovat u německé trojky. Takže hledáš nějaké poskakovadlo do města. Zatímco Čech stěží ušmudlí hromádku na nějakou Dacii nebo Fabii či i20, tak Němec si prostě koupí Áčko se zákadním dieselem...

A jestli někdo řeší, od koho je motor původem? Garantuji ti, že 95% majitelů 180 d tohle vůbec nebude tušit a i kdyby jim to někdo řekl, tak jim to bude "absolut egal".
13. 11. 2015 21:54
Re: Mercedes pro chudé
myslíš ten od Nissanu?
13. 11. 2015 11:49
Re: Mercedes pro chudé
Audi s VW neni to same, jako Mercedes a Renault.
Audi patri do koncernu, kde se motory vyvijeji pro vsechny modely koncernu, tedy uz pri vyvoji je jasne, ze motor bude pracovat jak v premiovem Audi, tak v "lowendovem" Seatu, s tim je vyvijen. Je pak jen marketingovou hrickou, jak koncern motor presentuje, a pochopitelne ho presentuje jako motor Audi pod kapotou Seatu, nez obracene.
No motor Renault pod kapotou Mercedesu je treba pro me faux pas, pro me byl Mercedes vzdy ten prvni, kdo vyvinu, vyrobil a uvedl do praxe, kdo vedl vsechny, kdo jako prvni inovoval a vse si vyrabel sam - minimalne pro "sve vlastni" modely. Takze koupe Mercedesu s motorem Renault vpredu napric a pohonem na predek mi v ramci premie nedava vubec zadny smysl (no jsem si jisty, ze klientele tohoto modelu je to naprosto ukradene).
Avatar - Ozzman
13. 11. 2015 11:58
Re: Mercedes pro chudé
Chápu, ale v tvé poslední větě v závorce si napsal přesně jádro problému :-)
13. 11. 2015 14:15
Re: Mercedes pro chudé
Presne, v podstate bych se i ja, kdybych se z "dobre informovanych kruhu" dovedel, ze ten motor MB proste jen nekupuje, ale ze ho s Renaultem i vyvijeli, uklidnil :-)
Avatar - 3_diamanty
13. 11. 2015 12:10
Re: Mercedes pro chudé
ja to vidim uplne rovnako... ale uz nemam sil to tu pisat pod kazdym testom nejakeho renaultackeho mercedesu ... proste mercedes by som chcel jedine s motorom od mercedesu.... bodka .. a ak na takyto mercedes A nemam... tak logicky by som dal zbohom premii a obzeral sa radsej po nejakom megane alebo ceede alebo focuse.... a podobne
Avatar - Andromeda
13. 11. 2015 15:16
Re: Mercedes pro chudé
:-) Aha, proto je koncernová 1,6 na chvostě v mnoha hodnoceních - oprava , v hodnoceních vlastností mimo Auto.cz ... Přesně tento argument jsem čekal ... A teď už jenom nařčení z toho, jak nenávidím koncern a jak mu nepřeji jeho "samozřejmý" úspěch - a je to úplné >:-[] .
Takže motor, jenž končí na chvostě hodnocení v mnoha ohledech je OK - byl vyvíjen i pro Audi >:-[] , a jiný, minimálně stejný, je u konkurenční premie průser . Stejně jako byl průser, když BMW blahé paměti pod kapoty cpalo diesel od Toyoty - nebo že by tady byl klídek ?
Koupě Audi s motorem 1,6 Tdi smysl dává - ano, jde o motor vyvíjený I pro Audi -> Mergl s Renckem pod kapotou vůbec žádný smysl nedává ...
To jsou mi věci na tý peci ... Cesty logiky jsou nevyzpytatelné ...
13. 11. 2015 21:16
Re: Mercedes pro chudé
Co ty muzes vedet o logice, kdyz nechapes ani psany text, ty demagogicky smejde?
Ja tady nehodnotim motory jako takove, ale pristup vyrobcu k jejich vyvoji/vyrobe/nakupu a nasledne aplikaci. Jestli je 1,6 TDI krap, klidne at je, ale nic to nemeni na faktu, ze pri vyvoji toho krapu pocitali s jeho instalaci do vetsiny koncernovych platforem od zakladni dodavky po premiovy hatchback. A kdyby se MB rozhodl dat pod kapotu prave tenhle motor, hodnotil bych ten pristup stejne.
Avatar - rohYpnol
14. 11. 2015 11:51
Re: Mercedes pro chudé
chudák jsi tady jen a jen ty. Nemusíš souhlasit, ale nazývat někoho demagogickým šmejdem? Styť se :no: :no: :no: :no: :no:
14. 11. 2015 21:17
Re: Mercedes pro chudé
Styť se >:D >:D >:D
Clapce, cos mel vcera z diktatu?
Kdyz nevis a neznas, tak soupej nohama.
S Andromedou jsem tu uz par vymen nazoru absolvoval, a jedine, o co se ten smejd snazi, je udelat ze me VW fanatika. A kdyz mu dojdou argumenty, tak mi zacne demagogicky vkladat do ust (klavesnice) veci, ktere jsem nikdy nerekl (nenapsal). Pro me je to demagogicky smejd a jestli se to tobe libi, nebo ne, to je mi srdecne jedno, jsem zvykly rikat (i psat) co si myslim.
Avatar - _Karel_
13. 11. 2015 19:53
Re: Mercedes pro chudé
Kdyby jen Renault. Kamarád má tenhle motor v Dacii Lodgy.
Mě by spíš zajímalo jak motor jede/funguje, než kdo ho vyrobil. Ale mít v MB shodný motor s Dacií, mno, nevím, to už je dost.
14. 11. 2015 10:42
Re: Mercedes pro chudé
To myslíš vážně, Opravdu si myslíš, že je rozdíl ve vývoji motoru jen pro VW oproti motoru pro VW a Audi? To si opravdu myslíš, že vývoj motoru pro prémii je jiný než pro ostatní značky? Motory VW v Audi jsou to samé jako motory Renaultu v Mercedesu. U Audi je to ještě o to horší, že kromě motoru dostaneš od mainstreamu celé auto. Když se začala v Ingolstadtu dělat první A3, tak každý nadával, že musí dělat nějakého golfíka. Stálo to židli i pár lidí z vedení Audi. Piech si to však prosadil a zákazníkům to nevadilo. I na tobě je vidět, že jsi uvěřil, že třeba motor je vyvíjen pro prémiové Audi a Seat se Škodovkou mají prémiový motor (a nejen ten).
14. 11. 2015 15:31
Re: Mercedes pro chudé
Ano, představ si, že je v tom rozdíl. Mají rozdílné priority i rozpočty. A je na nich, jak se s tím poperou.
14. 11. 2015 17:03
Re: Mercedes pro chudé
A kdo má podle tebe větší rozpočet na vývoj naftové 1.6? Mainstream nebo prémie? Jak podle tebe souvisí budoucí předkládaná výrobní kapacita s prémiovostí? Rozdíl tam samozřejmě je. Ale ten je i pokud by jsi srovnával vývoj motoru Fordu a třeba Opelu. Ještě mě skus poučit, jak se projevil na 1.6 TDI fakt, že je to motor pro Audi. Můžeš to srovnat na třeba 1.6 dCi, který je jen pro Renault, Nissan a Mercedes.
14. 11. 2015 20:29
Re: Mercedes pro chudé
Malé motory nejsou pro prémii moc zajímavé. Proto se k nim moc nemá. Možná nebudou začínat z gruntu, ale mají dostatek peněz na to, aby zaplatili vývoj nějakých úprav a řešení, které by byly pro mainstream příliš drahé, pokud jim to za to stojí. Když zohledníš potřeby prémie dopředu, tak ti to může ve výsledku ušetřit peníze.

Nemyslím si, že se to projevilo zrovna na 1,6 TDI, je příliš nízko v potravním řetězci. Tedy až na to, že sdílí základ s 2,0 TDI, který už jim stojí za nějaké úpravy. Teď nevím, jestli náhodou není v nové A4 a v jakém je tam případně provedení.
14. 11. 2015 15:24
Re: Mercedes pro chudé
Mně spíš přijde, že mlčí. Ty motory (a další komponenty) nejsou vždy stejné, ale nepřijde mi, že by se nějak zvlášť snažili vypíchnout rozdíly (o některých se dočteš v tiskových zprávách, ale většina toho se třeba tady v článcích neobjeví). A stejně tak se nezmiňují o věcech, které by zákazníkům nemusely být zrovna po chuti. Důležitý je zřejmě výsledný dojem, ne snažit se vysvětlovat zákazníkům technikálie. Umíš si vůbec představit při znalostech řady prodejců, jak by vysvětlovali rozdíly například ve vyvažovacím mechanismu motoru? Člověku, který pravděpodobně většinu stejně nepochopí (i kdyby to ten prodejce sám chápal a uměl vysvětlit) a bude mu to celkem jedno?
13. 11. 2015 15:37
Re: Mercedes pro chudé
No on to neni uplne stejnej motor jako ma Renault ... ja jsem nekde cetl co vsechno tam v tom motoru ma Mercedes jinak nez Renault, zkus si to nekde najit...
Pokud si pamatuju, jsou to:
- jine ventily
- myslim ze jina hlava motoru
- jine tesnici krouzky
- jiny povrch valcu uvnitr
- myslim ze i jinak udelany rozvody...
atd... :-!

Aneb objem a zakladni blok motoru zustal asi stejny a zbytek je od Mercedesu :)
Avatar - mariov8
16. 11. 2015 08:15
Re: Mercedes pro chudé
Jenže tohle skuteční zákazníci neřeší, naopak u mercedesu řeší, zda mají pro pár chudších zákazníků a trhy BeNeLuxu řešit malý diesel. No a asi se nevyplatilo ani odvodit vlastní tříválec. Cílem taky byl boj s CO2 politikou. A tak se malý motor koupil.

Ale:
1.) motor v A, B, CLA a GLA je od Renault-Nissan odebírán pouze jako holý polomotor, vše co na je něm nastrojeno už je z regálů v německu. Proto se i chová jinak, turbodmychadlo, mezichladič, řídící elektronika, vstřikovací sada a všechno kolem jsou jiné...
2.) 4. generace a 6. verze tohoto motoru už prokazatelně dosahuje větší životnosti než první 2. generace tohoto motoru a závady typu zadření na hlavním klikovém ložisku se snad už neojevovaly ani u té 3. generace
Avatar - Inferius
13. 11. 2015 11:05
Re: Mercedes pro chudé
118d (105kw) byl i u první generace 1 series
Avatar - Ozzman
13. 11. 2015 11:06
Re: Mercedes pro chudé
To je možný, ja jen říkám, kterým sem jel já, měl sem totiž zato, že je to nejslabší motorizace a dnes koukám, že je i 116d :-) Proto se na to ptám :-)
13. 11. 2015 11:14
Re: Mercedes pro chudé
Existuje dokonce 114d :-) Jinak si stejně jako kolega myslím, že svou roli hrají poměrně dlouhé převody Áčka.
Avatar - WinDiesel
13. 11. 2015 20:47
Re: Mercedes pro chudé
Určitě ano. V našem rodinném Kaškaji jsou převody velmi krátké a spotřeba je vyšší. Kolem 6, dlouhodobá. A na 6 se točí na diesel opravdu hodně, skoro až moc. Mercedes ví co dělá a ten motor si důkladně adaptoval.
Nakonec Fordí 1,5 TDCi je downsizingem původní 1,6 HDI od PSA. V další generaci už bude motor silně odlišný.
Další příklad - Opel 1,7 CDTi, původně od Isuzu, potom byl odkoupen Opelem, 3x upgradován a dnes má Opel svůj motor 1,6 CDTi, který vychází z toho nejlepšího co na 1,7 bylo a vyhýbá se tomu špatnému, čím 1,7 CDTi trpěl.
Avatar - iudex
13. 11. 2015 11:16
Re: Mercedes pro chudé
A iste vieš, že ten 116d je trojvalec 1,5. A inde sa ponúka ešte slabšia verzia tohto trojvalca ako 114d (tuším 75 kW?).
Avatar - Ozzman
13. 11. 2015 11:21
Re: Mercedes pro chudé
Nevím, proto se ptám ve svém příspěvku, jestli je to 4 nebo 3 válec :-) No, tak to je mazec... ale jestli je alespon tak dobře udělaný jako ta benzinová 1,5 od BMW, tak to snad takový problém nebude :-)
14. 11. 2015 15:41
Re: Mercedes pro chudé
114i a 114d byly před faceliftem a byly to 1,6. Po faceliftu ani jednu 114 nenabízí, alespoň ne v Německu. V podstatě došlo k posunutí číslování. Před faceliftem měla 114i 75 kW a 116i 100 kW. Po faceliftu má 116i 80 kW. U dieselů pak 114 vynechali (měla 70 kW). 116d zůstala na 85 kW.
13. 11. 2015 15:26
Re: Mercedes pro chudé
do faceliftu byla i 116d dvoulitr, po faceliftu je to tříválec 1,5
14. 11. 2015 15:43
Re: Mercedes pro chudé
Před faceliftem byly dvě 116d. Efficient Dynamics byly 1,6, "normální" byly 2,0.
14. 11. 2015 15:13
Re: Mercedes pro chudé
116d je dnes tříválcová 1,5. Před faceliftem byla i 114d (to byla čtyřválcová 1,6).
13. 11. 2015 11:56
Text
Vznětová patnáctistovka pod kapotou Mercedesu A má původ u Renaultu. Luxusní kompaktní hatchback se za ni ale rozhodně nemusí stydět a na čerpací stanici se ukáže pouze zřídka.

Úvod, video, design
V segmentu luxusních kompaktních hatchbacků není tak rušno jako u mainstreamových kolegů. Na našem trhu v něm figurují Audi A3, BMW řady 1, Mercedes-Benz třídy A, Lexus CT a nově i DS 4 či Infiniti Q30. I přes prodejní výsledky ve stovkách kusů ročně je ale dennodenně potkáváme na našich silnicích. Z uvedených modelů se nejlépe daří zástupci z Ingolstadtu (v letošním roce se prodalo 493 kusů), druhý je „áčkový“ Mercedes (307 kusů) a trojici nejlepších uzavírá charakterem nejsportovnější BMW řady 1 (186 kusů).

Dnes se vydáme zlatou střední cestou a „proklepneme“ třetí generaci Mercedesu A. Uvedena byla v polovině roku 2012, ve srovnání s předchůdci jde o revoluční proměnu vysoké „krabice“ v pohledný hatchback, a naplno se u ní projevila spolupráce koncernu Daimler a aliance Renault-Nissan. Spoustu různorodých ohlasů tehdy způsobilo použití vznětové patnáctistovky od Renaultu (nese označení K9K 846) namísto shodně výkonného dvoulitru. Skutečně je ale čeho se bát?

Změny jsou hlavně v detailech
Přestože to tak někomu nemusí na první pohled připadat zřejmé, prošlo současné „Áčko“ (W176) modernizací. Designových změn je skutečně pomálu, jediná vodorovná lamela v masce chladiče je ale pro začátek dostatečně výrazným poznávacím prvkem. Celý díl působí jako vysázený diamanty a díky spodní části nárazníku s dvojicí úzkých svislých průduchů se už vůz netváří jako zamračený žabák. Nová je také grafika diodových zadních svítilen nebo dvojice chromovaných rámečků koncovek výfuku. Spaliny jimi skutečně vedou, propojení s koncovým tlumičem ale nečekejte.

Mercedes-Benz A 45 AMG – Superman
Předností zkoušené verze je roztomilý zelený lak Elbaite za 14.558 korun a především designová linie Urban za dalších 33.995 Kč (v nabídce je dále Style a AMG Sport). Komfortní nastavení podvozku je pro vůz tím nejlepším (linie AMG Sport jej má zbytečně tvrdý) a litá 17“ kola s pětačtyřicetiprocentními pneumatikami vás neodradí ani od jízdy na méně kvalitním povrchu. Nicméně i sedmnáctky mají své limity... Uvnitř pak najdete sportovní sedadla s integrovanou hlavovou opěrkou, čalounění kombinující syntetickou kůži a antracitovou tkaninu Larochette, chromované doplňky nebo sportovní multifunkční volant s perforovanou kůží v místech úchopu. Je celkem jedno, co má zkoušený exemplář pod kapotou, protože zkrátka není možné, aby v takové podobě nešokoval okolí hned na první pohled.

Současné „Áčko“ je jedním z mála vozů nižší střední třídy, které nabízejí skutečně sportovní posaz. Perfektní přední sedadla umožňující prodloužení sedáku skvěle podepírají stehna a nízká pozice za volantem nevykoupená obtížnějším nastupováním a vystupováním mi jednoduše pasovala jako ulitá. Prostoru v příčném směru je o kousek méně než v Golfu a při proplétání městskou džunglí bych se v zájmu lepší viditelnosti obešel bez plovoucího sedmipalcového displeje (vzdálenost mezi ním a vnitřním zpětným zrcátkem je asi jen 18 centimetrů). Jinak jsem si ale ani se svými 190 centimetry neměl nač stěžovat. Pravda, na zadní sedadla se „za sebe“ usadím pouze s vypětím všech sil a řidič by kvůli už tak malému oknu pátých dveří neviděl v zrcátku téměř nic, s tím ale musíte u nejmenšího Mercedesu počítat.

Nehaň, dokud nezkusíš
Drtivá většina motorů Mercedesu A plnila emisní normu Euro 6 už dlouho před příchodem modernizovaného provedení (paradoxně až na zkoušený agregát a jeho slabší variantu), vedle nového benzinového základu A 160 (75 kW) a navýšení výkonu u některých verzí (A 250 Sport/ 160 kW, A 220 d/ 130 kW, A 45 AMG 4Matic/ 280 kW) se proto změnilo hlavně označení. U vznětových motorů už proto nehledejte zkratku CDI (Common-rail Direct Injection), ale písmeno „d“. Je jednoduché, výstižné a najdete jej u všech současných osobních Mercedesů s turbodiesely.

Mercedes-Benz A 250 – Star quality
Kořeny zkoušeného motoru sahají až do roku 2001 a vedle obrovského počtu modelů značek Renault, Dacia, Nissan a Mercedes-Benz se objevil například pod kapotou Suzuki Jimny nebo exotické Mahindry Verito. Němci jej v současnosti dále montují do tříd B, CLA a Citanu.

Verze A 180 d je druhým výkonově nejslabším turbodieselem nabídky (s cenou 598.950 Kč je o 19.360 Kč dražší než A 160 d/66 kW), rozhodně se ale nejedná o loudala. Výkon 80 kW je položen ve 4000 otáčkách za minutu a v 1750 otáčkách už ale naplno využíváte 260 N.m točivého momentu, přičemž průběh zrychlování je ve srovnání s Renaulty a Nissany dost odlišný. Zatímco například crossover Juke se stejným motorem na křižovatkách div neprotočí přední kola a do vyšších otáček se mu moc nechce, Mercedes působí příjemně lineárně a uvadá až okolo 4000 min-1.

Agregát lze vedle šestistupňové manuální převodovky kombinovat také se sedmistupňovou dvouspojkovou skříní (stojí 57.683 Kč), v průběhu testovacího týdne jsem si ale na automat snad vůbec nevzpomněl. Přesnost kulisy manuálu totiž patří v segmentu k lepšímu průměru (chod páky je trochu gumový), hlavice padne skvěle do dlaně a motor se s delším převodováním pere opravdu statečně. Při dálniční stotřicítce točí pouze 2300 otáček a poté je schopen vytrvale zrychlovat. Brzdou provozu tedy rozhodně nebudete, naopak ještě rádi proženete některé náfuky z levého pruhu.

Předností malého turbodieselu je hlavně nízká spotřeba paliva. Výrobcem udávaných 3,7 l/100 km v kombinovaném cyklu zní v kontrastu s největším automobilovým průšvihem Volkswagenu úsměvně, reálné hodnoty se ale příliš neliší. Nemusíte si moc dávat pozor při práci s pedálem plynu, abyste mimo město dosahovali hodnot okolo třech a půl litru, a dokonce i ve městě se nad pět litrů dostanete jenom zřídka. Dojezd okolo 1100 kilometrů na jedno natankování nádrže s objemem 56 litrů proto není utopie, ale běžná realita života zkoušeného Mercedesu.

V malém těle velký duch
Říká se, že pro kompaktní automobily už pomalu začíná být turbodieselů škoda (stejně výkonná benzinová šestnáctistovka A 180 stojí skoro o 40.000 Kč méně) a něco na to zřejmě bude, vznětová patnáctistovka ale nedává moc příležitostí ke kritice. Po zahřátí běží hladce a s minimem vibrací, navíc z malého Mercedesu umí udělat pohodového společníka na dlouhé cestování. Auto se primárně nikam nežene, dobře ví, že v pravém pruhu se stotřicítkou na tempomatu je nakonec docela dobře, a nebýt citelnějšího aerodynamického svistu kolem předních sloupků a vnějších zpětných zrcátek, snad by ani nebylo co kritizovat.

Novinka se skrývá tam, kde měly verze s dvouspojkovou převodovkou tlačítko pro volbu režimů Eco, Sport a Manual. Řeč je o ovladači Dynamic Select, za který si sice musíte připlatit 2.084 Kč, otevře se vám ale možnost nastavení komfortního nebo sportovního módu motoru, řízení, popřípadě netradiční kombinace v režimu Individual. Nic z toho sice z vozu neudělá sporťák pro řezání ostrých zatáček, motor ale dostane říznější charakter a dříve klidné reakce na povely pedálu plynu nahradí živějším projevem ve středních otáčkách.

Zatímco v případě designových změn se dá hovořit o krocích správným směrem, jízdně se s faceliftem nezměnilo vůbec nic. Podobně jako nové Infiniti Q30 působí „Áčko“ bytelným dojmem, zatáčky ale prolétává s lehkostí baletky a osmiventilový turbodiesel s litinovým blokem mu v tom nikterak nebrání a místo nedotáčivosti na limitu se dokonce dostavuje lehká přetáčivost. Nízká karoserie téměř nezná náklony, podvozek velmi dobře kopíruje silnici, a kola uskočí pouze v případě, že na rozbitém povrchu nesmyslně ťuknete do brzd. Nicméně příliš jistoty zprvu nedodávalo řízení, když si ale zvyknete na spíše „digitální“ charakter, máte vyhráno. Tak či tak platí, že v komfortním režimu byla jeho odezva o dost přesnější.

Je drahý, ale co ostatní?
Utratit téměř 600.000 korun za hatchback s hvězdou na kapotě, avšak diamantem pod kapotou, může někomu připadat nepatřičné, jenom letmý pohled do spodní tabulky s nejbližšími konkurenty ale přesvědčuje o opaku. Cenový rozdíl 57.950 Kč ve srovnání s Audi A3 a téměř stotisícový odstup od BMW 1 přináší malému Mercedesu obrovskou výhodu, nicméně rozum jde v tomto segmentu někdy stranou.

Když Mercedes-Benz plánoval spojení s Renaultem, moc dobře věděl, do čeho jde. Připouštíme, že v některých aliančních modelech nemusí být vznětová patnáctistovka tím pravým ořechovým, pod kapotou „Áčka“ ale vyniká kultivovaným během, příjemně plynulým zátahem v širokém spektru otáček a perfektní spotřebou paliva, která nepřekračuje pětilitrovou hranici ani při sportovní jízdě.

Mercedes A 180 CDI – Powered by Renault
Motor jako takový nemá kvůli chabé spolehlivosti moc dobrou pověst (zlobilo vstřikování, EGR ventil či turbodmychadlo), týká se to ale především prvních kusů, které se do „Áčka“ vůbec nedostaly. Otázkou zůstává, zda je skutečně nutný – zážehová šestnáctistovka A 180 totiž při stejném výkonu poskytuje mnohem lepší dynamiku (na stovce je o 2,4 sekundy rychleji) a vůz s ní stojí 560.230 Kč. Tedy o 38.720 Kč méně…

S faceliftem se toho na první pohled moc nezměnilo, důležité však je, že ani nepokazilo. Méně je někdy nakonec více, a než bychom si měli připlácet za větší a bezesporu atraktivnější kola nebo adaptivní tlumiče (stojí 32.781 Kč), raději sáhneme po nenáročné a cenově přijatelné klasice. Škoda jenom charakteristických vlastností současného „Áčka“, mezi které patří stísněný prostor na zadních sedadlech, špatný výhled vzad a koneckonců i relativně úzký vstup do zavazadelníku s objemem 341 litrů.

Nejlevnější verze modelu 534.820 Kč (A 160/ 77 kW)
Základ s testovaným motorem 589.950 Kč (A 180 d/80 kW)
Testovaný vůz bez příplatků 589.950 Kč (A 180 d/80 kW)
Testovaný vůz s výbavou 792.286 (A 180 d/80 kW Urban)

Plusy
Atraktivní design
Příjemná pozice za volantem
Skvělá spotřeba ve všech režimech
Komfortní podvozek

Minusy
Málo místa vzadu před koleny i nad hlavou
Horší výhled šikmo dozadu
Úzký vstup do zavazadelníku
Rozbalit vlákno
14
13. 11. 2015 13:32
Re: Text
Mě až zaráží, s jakou lehkostí se tu ujalo proklikávání na další sekce.
10 bylomoc, tak to dali an tři a poslušné stádo už nic neřeší.

Holt, hospodská kultura kafrání od piva s minimální energií a vůli něco skutečně měnit je asi čechům vlsatní.
Avatar - iudex
13. 11. 2015 13:38
Re: Text
Bežný psychologický trik. Redakcia nasadila 10 kapitol, po protestoch akože ustúpila na 3 a ľudia majú zrazu pocit, že sa to celkom dá a už neprotestujú. A redakcia si mädlí ruky, ako nás uvarila.
Avatar - Uživatel_5340709
13. 11. 2015 13:50
Re: Text
Tohle podepisuji.
/ i když 3 kapitoly se asi dají už vydržet/
13. 11. 2015 15:54
Re: Text
Mě třeba kapitoly (max 3) nijak nevadí. Na konkurenčním webu to tak je a nikdo to neřeší. :-)
Avatar - iudex
13. 11. 2015 16:25
Re: Text
Ty už si tá uvarená žaba. ;-)
Avatar - kosmonaut
13. 11. 2015 18:46
Re: Text
Kašlu na ně, před pár dny tu nějaký borec dal odkaz na jakousi aktualizaci do webového prohlížeče, takže se mi to teď ukazuje jako text bez kapitol. Zatím to funguje spolehlivě, určitě to jde v diskusi dohledat.
AdBlock ovšem pro auto.cz nechávám zapnutý, tím se netajím. Dokud budou kapitoly, nevypnu jej.
13. 11. 2015 19:57
Re: Text
A v čem ti vadí rozcleneni článku na sekce? Pokud je článek po sekcích, tak si vyberu tu která mě zajímá a nemusím číst celý text. Přirozeně těch sekci nesmí být moc. Max 3 až 4. :-)
14. 11. 2015 15:47
Re: Text
To víš, někteří lidé zvládnou odstavce přeskakovat a číst jen nadpisy - pak si můžou přečíst jen ty části, které je zajímají, se zdržením kratším, než jaké kolikrát představuje načítání reklam. Nemluvě o tom, že u textu na jedné stránce mohu snadno použít vyhledávání a rovnou skočit na zmínku o sedadlech, kufru atp.
14. 11. 2015 17:23
Re: Text
Troufám si říct, že to také zvládnu, ale pořád je rychlejší přímo kliknout na kapitolu, která mě zajímá. V dnešní rychlosti internetu je argument načítání rychlosti stránek celkem mimo. Chci jenom říct, že kapitoly (pokud jich není mnoho) mě neobtěžují.
14. 11. 2015 20:07
Re: Text
Když server na druhé straně odpovídá šnečí rychlostí (většinou to zdržení nedělá přímo ACZ, ale servery gemius.pl atp.), seberychlejší připojení je mi na nic. Někdy bych za tu dobu snad stáhl půl hodinové video v 1080p (i když by to byl extrémní případ, ale už takové byly).
Avatar - rohYpnol
14. 11. 2015 13:15
Re: Text
díky :yes:

testy neproklikávám, takže už tu čtu jen diskuse 8-s
Avatar - Uživatel_5340709
13. 11. 2015 12:06
Brrr.... tuhle zelenou
koupí snad jenom myslivec. :-|
Rozbalit vlákno
4
Avatar - iudex
13. 11. 2015 13:40
Re: Brrr.... tuhle zelenou
No vidíš a mne sa práve pozdáva, rovnako ako sa mi páči rallye green na Škodovkách. Je to skrátka niečo iné ako tradičných prémiových 50 odtieňov šedej, ostatne Áčko sa dosť vymyká "klasickým" Mercedesom a výraznejšie farby sa k jeho charakteru hodia.
Avatar - Uživatel_5340709
13. 11. 2015 13:48
Re: Brrr.... tuhle zelenou
Škodovácká zelená na RSkách se mi taky líbí, i když je extravagantní. Ale tahle zelená fakt ne. A neboj, když budeš kupovat tento zelenáč, nebudu se na protest přivazovat ke kolu v showroomu. ;-)
Avatar - iudex
13. 11. 2015 13:56
Re: Brrr.... tuhle zelenou
Možno je v tom aj trocha nostalgie, učil som sa totiž šoférovať na trávovozelenej Škode 105. >:D A samozrejme by som ju musel vidieť live. Ale tá spomínaná škodovácka zelená rallye v reále vyzerá výborne a napr. Octavii RS veľmi sedí, už len z dôvodu silnej prevahy modrej Race by som volil práve tú zelenú.
Avatar - Uživatel_5340709
13. 11. 2015 14:21
Re: Brrr.... tuhle zelenou
:yes: , taky jsem dělal autoškolu na š. 105 verze M, ale na červené.
Avatar - TeeJay
13. 11. 2015 12:32
Nemusí se stydět?
Ale musí. Prémiovka s technikou francouzské značky ze spodního okraje mainstreamu, to je velká hanba. Větší, než tříválce v prémiové třídě. A to už je co říct. 8-s
Rozbalit vlákno
19
Avatar - Honza Mička
13. 11. 2015 12:40
Re: Nemusí se stydět?
Sakra, co potom řeknete na test luxusní a prémiové DS 4? >:D
Avatar - Uživatel_5340709
13. 11. 2015 13:00
Re: Nemusí se stydět?
............ vždyť je to jen takový francouzský pokus...... ;-)
Avatar - TeeJay
13. 11. 2015 13:01
Re: Nemusí se stydět?
Zachovám dekorum a zdržím se komentářů. ;-)

Luxusní Citroën, to už je spoustu let učebnicový oxymoron.
Avatar - Uživatel_5340709
13. 11. 2015 13:05
Re: Nemusí se stydět?
A to ještě C6 a starší XM se do toho luxusu trochu trefili, i pár zákazníků to ocenilo, ..... ale dnešní řada DS? ................ ;-\
Avatar - Honza Mička
13. 11. 2015 13:13
Re: Nemusí se stydět?
No jo, jenže oni ho tak opravdu prezentují...
Avatar - TeeJay
13. 11. 2015 13:18
Re: Nemusí se stydět?
Čas ukáže. ;-)
Avatar - rohYpnol
14. 11. 2015 13:14
Re: Nemusí se stydět?
A proto už je jen DS :-!
Avatar - KANKUNEN
13. 11. 2015 13:13
Re: Nemusí se stydět?
Snad Mercedes je prémie se vším všudy, nejnaleštěnější Citroen je snad pouze samovyhlášenou prémií.
Avatar - iudex
13. 11. 2015 13:45
Re: Nemusí se stydět?
Niežeby som nesúhlasil s tým Citroenom, to je rovnaká "prémia", ako Ford Vignale, teda len vyčačkané výbavou naplácané modely.
Na druhej strane ani kompaktný predohrab v holobyte a so základným motorom nič prémiového okrem image toho znaku na kapote nemá.
Avatar - PepaJ
13. 11. 2015 13:15
Re: Nemusí se stydět?
..to pan redaktor..:
DS4..je nejvetsi jizdni pruser,jaky jsem kdy mel moznost ridit../mluvim o predchozi generaci/ za ty penize co za nej chteji...je to zcela zbytecne auto..ktera je mozna hezke do showroomu extravagantniho designu..a to ze jen prtoze mam rad design..jinak bida, bida a nic nez nalestena bida!
Avatar - Honza Mička
13. 11. 2015 13:56
Re: Nemusí se stydět?
Asi se mi nepodařilo do příspěvku vtisknout tu ironii ;-)
13. 11. 2015 20:03
Re: Nemusí se stydět?
Vy všichni máte veliké štěstí, že tu už není petrum. Ten by vás vykostil >:D Tak se otírat o Citroën. 8-s
Avatar - PepaJ
14. 11. 2015 17:32
Re: Nemusí se stydět?
Njn..byl Pa a navíc 13teho..asi jsem byl už příliš unaven..a ani náznakem jsem tu ironií nerozponal.. :-(
Avatar - Enthusiastic.driver
16. 11. 2015 09:09
Re: Nemusí se stydět?
Tak to by sis měl laťku posunout pomocí DS5 >:D
Avatar - Andromeda
13. 11. 2015 15:37
Re: Nemusí se stydět?
Myslím, že by jistý japonský výrobce byl velice spokojený s výsledky, jež měla technika od té francouzské značky ze spodního okraje mainstreamu třeba v F1 např. v posledním desetiletí >:-[] ... To, co předvádí letos onen výrobce, je skutečná motorářská ostuda v přímém přenosu -> a to je co říci ...
Avatar - CHerokee
13. 11. 2015 16:17
Re: Nemusí se stydět?
Dobrá připomínka
Avatar - WinDiesel
13. 11. 2015 20:41
Re: Nemusí se stydět?
No BMW se taky moc nepochlapilo, ve srovnání s Mercedes. Toyota opustila F1 když už jí to docela začalo jít.
A pozor, už to nejsou motory ale pohonné jednotky. >:D
Avatar - CHerokee
13. 11. 2015 22:03
Re: Nemusí se stydět?
Vysavače s objemem 1,6 .... smutné no.
Avatar - vabis
14. 11. 2015 07:25
Re: Nemusí se stydět?
Normální zákazník si to přece může vzít např. stříbrné s 220CDI .... a je po problému ;-) ... Vysavač se zelenou barvou bych taky nechtěl >:D Motorsport s tím tolik nesouvisí.
14. 11. 2015 01:33
Diskuze na auto.cz
Začínám se na diskuze na auto.cz vracet a číst si je. Je opravdu skvělé vidět, jak se prostě mění názory na dané téma a lidé, schovaní za svými nicky a více či méně anonymními IP adresami, jsou schopni diskutovat o autech a neosočovat se navzájem.
Takže držím palce kluci, ať vám jdou argumenty a ostatní, nadávající a vulgární "smejdi", ať vás nikdy nevyvedou z míry. Hrdost, kterou pocítíte, když na ně nebudete reagovat, je až omamná... Good luck! :yes:
Rozbalit vlákno
0
14. 11. 2015 17:46
Pěkný kousek,
i když ta barva tedy není úplně podle mého gusta. Jestli má áčko jen trochu z kvality a "solidnosti" céčka, tak je to jednoznačně nejlepší z D3 v této kategorii vozů. Sice si myslím, že do městského mini-přibližovadla patří spíše turbobenzín, ale i tak bych asi malou 1.6ku pochopil. Problém je, že A3 - dle mého rozhodně horší auto - je tak opojně krásné auto, že by asi u mě zvítězilo.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Ja Prvni 123
14. 11. 2015 18:35
Klikačku prostě číst odmítám.. z principu.
Ale nechápu, kdo si tohle může koupit... já mám Mercedesy vlastně docela rád.. ale nejmenší je Céčko, lépe Éčko...
A rozhodně v benzínu a s automatem.

Tohle prostě nechápu.

Když budu chtít předokolku na laciný ježdění, tak si koupím toho Renolta, ne?
Rozbalit vlákno
4
Avatar - rohYpnol
14. 11. 2015 18:39
Re: Klikačku prostě číst odmítám.. z principu.
Proč bych si kupoval Renaulta, když mi moje životní úroveň umožní i s poskakovadlem do města zůstat u Mercedesu?
Avatar - Ja Prvni 123
14. 11. 2015 19:54
Re: Klikačku prostě číst odmítám.. z principu.
Protože dobře vybavený Renault poskytne stejnou životní úroveň?

I po městě se dá jezdit s grácií... céčkem, s automatem... pokud mi to má životní úroveň dovoluje.
Avatar - Ada je zase tady
15. 11. 2015 13:09
Re: Klikačku prostě číst odmítám.. z principu.
Jenže v tom Mercedesu nevypadáš jako blb. :-!
Avatar - rohYpnol
15. 11. 2015 13:22
Re: Klikačku prostě číst odmítám.. z principu.
No tobě nepomůže ani trojcípá hvězda na čele, modrobílá vrtule u zadku nebo 4 kroužky v nose... :-!
Avatar - rohYpnol
14. 11. 2015 18:36
MAXIMÁLNĚ ZA PĚT???
[odkaz]

10 km, 0:41 h, 14 km/h ...

Což znamená jediné - na DÉJEDNA se pod 8 na sto nedostanete >:-[] ;-)
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Honza Mička
14. 11. 2015 19:09
Re: MAXIMÁLNĚ ZA PĚT???
No jo, když se popojíždí při focení, tak si vezme více >:D
Avatar - mariov8
16. 11. 2015 08:06
Re: MAXIMÁLNĚ ZA PĚT???
D1 Praha-Brno-Praha jsem absolvolvoval se stejným motorem ale ve větší třídě B a 2 kolegy s batožinou v kufru a kromě toho, že mi vadilo až zbytečně dlouhé zpřevodování a stál jsem na tom jako bych to ukradl aby to alespoň trochu jelo dle mých představ, mi v Praze visela sánka dolů... průměrná spotřeba byla 5,3L!!! 8-s
Avatar - Ji/Ri
15. 11. 2015 09:07
v40cc
se vám z porovnání vytratilo :-)
Rozbalit vlákno
0
15. 11. 2015 10:50
Ačková nestíhačka
nestíhá na prémii
[odkaz]
ale nestíhá ani mainstream
[odkaz]
Rozbalit vlákno
10
15. 11. 2015 11:19
Re: Ačková nestíhačka
A to už je 1.6 TDI po emisní úpravě nebo jde o test podvodníka s poctivcem?
15. 11. 2015 11:41
Re: Ačková nestíhačka
Ano, to jde o test podvodníka VW s podvodníkem Renaultem/MB s poctivcem BMW.
[odkaz]
15. 11. 2015 12:16
Re: Ačková nestíhačka
Nevšiml jsem si, že by někdo jiný, kromě podvodníka VW, musel svolávat svá auta. Doufám, že se po té svolávačce budou srovnávací testy opakovat.
15. 11. 2015 14:41
Re: Ačková nestíhačka
V USA museli svolat a opravit auta s cheating device všichni podvodníci včetně Renaultu, poslední, kdo musel svolávat kvůli stejnému podvodu byl Ford s benzínovými motory a všichni dostali flastr. EPA si na hlavu kadit nenechá, na rozdíl od EU, kde je všechno v pořádku a brambory jsou v řádku.
15. 11. 2015 16:15
Re: Ačková nestíhačka
Asi ti uniklo, že VW bude svolávat i v Evropě. A zatím je v tom sám. Tvoje plácání na tom nic nezmění.
15. 11. 2015 16:50
Re: Ačková nestíhačka
A tvrdím někde, že nebude? V podvádění rozhodně sám není, viz USA, které jako jediné postihují tento problém.
Avatar - rohYpnol
15. 11. 2015 12:59
Re: Ačková nestíhačka
co se srovnání s Golfem týká, tak tyhle testy obvykle vyhrává neprémie, což je zcela logické. Z praktického hlediska nejde o horší vozy, ba často právě naoopal. Superb taky porazil Éčko... Z čistě racionálního (tabulkového) důvodu je zkrátka příplatek za prémii takřka vždy neobhajitelný.
15. 11. 2015 14:45
Re: Ačková nestíhačka
No že Golf vyhraje v neprémiových disciplínách jako vnitřní protor to se jaksi předpokládá, ale že Ačko nestíhá v disciplínách jako je jízda "..a vague gearbox and firm ride" nebo že dostane 6 metrů na brzdách, nemluvě o té propastné ztrátě ve zrychlení, tak to je na prémii docela lapsus.
Avatar - rohYpnol
15. 11. 2015 14:58
Re: Ačková nestíhačka
Podle autozeitungu byly brzdy A180d v podstatě nejlepší v rámci konkurentů, takže tady asi bylo u autobildu něco špatně... A možná nejen tady.
Avatar - rohYpnol
15. 11. 2015 12:56
Re: Ačková nestíhačka
nestíhačka? Se podívej na bodové srovnání, z 3000 bodů má Mercedes o celých 45 bodů méně než druhé BMW... To je tedy tragédie...

Naopak mě třeba zaujalo, že A180 d i když je nejslabší v dynamice, je naopak nejlepší v pružnosech. Renault zkrátka evidentně umí :-!
Avatar - Ada je zase tady
15. 11. 2015 13:07
Mercedes pro chudé duchem
Utratit prachy za značku a potom mít pod kapotou zkažená francouzská střeva? No thanks...
Rozbalit vlákno
0
Avatar - rohYpnol
15. 11. 2015 13:19
Kde je zakoapný pes?
Když se dívám na tabulku [odkaz]
, tak mě zaujalo několik věcí:

1) Audi - proč má výrazně odlišné emise (výrazně nižší) než konkurenti? Dieselgate?
2) Pružnost Mercedesu je nejlepší (80-120), zatímco ve zrychlení je nejhorší...
3) Spotřeba - měřená dle autozeitungu je 5,1, což se diametrálně odlišuje od toho, co zaznělo tady v testu... Jak to tedy je s tou spotřebou??
Rozbalit vlákno
0
15. 11. 2015 13:54
Redaktori
Nevim zda maji redaktori nejake marketingove vzdelani,nicmene mercedes,bmw a audi nejsou luxusni znacky,ale premiove....chapu ovsem,ze pro blesk je slovo luxusni zajimavejsi...
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Ronault.
15. 11. 2015 15:40
Problem...
...nevidím. 1,5 dCi je po letech vylepšování výborný motor, který svým základem může sloužit od dodávky po prémii. Však i opravdu děsivě nekultivované a hlučné tříválce byly v Audi A2, pokud se nepletu.
Jestli technici při tvorbě toho motoru měli obedovou průkazku z kosoctvercem nebo hvězdou je jedno. Však taky není problém si ty techniky koupit, viz centrum vývoje Hyundai v Německu atd.
Jako základ více než dobrý motor, rozhodně lepší než jako vrchol 1,6 dCi v Espacu..., což je na jinou diskuzi.
Rozbalit vlákno
5
Avatar - rohYpnol
15. 11. 2015 17:56
Re: Problem...
Renault má 1.5 dCi i 1.6 dCi v rámci svých objemových kategorií na naprostém třídním vrcholu, takže proč by měli ve Stuttgatru vyvíjet už vyvinuté? Je to zcela logický krok.

Spíše by mě zajímalo (interně), jestli si Mercedes stanovil přísnější měřítka pro kvalitu výroby, resp. jestli má přecijen přísnější výstupní kontrolu, nebo i tohle nechal v režii Renaultu. Protože určité technické úpravy na motoru vůči Renaultu má.
15. 11. 2015 21:06
Re: Problem...
Nevidím důvod, proč by měl mít Mercedes přísnější měřítka na kvalitu výroby nebo jinou výstupní kontrolu. tento názor je asi dán tím, že v prémii často vidíme i to, co tam není. U nás ve firmě děláme pro všechny možné značky včetně prémie. A zrovna Daimler je snad nejpohodovější zákazník. Nejhorší je to s Toyotou a korejci. U nich je ta snaha do všeho mluvit často kontraproduktivní. Pokud jde o Mercedes a motory od Renaultu, tak dle techniků od Renaultu zpočátku panovala ze strany Mercedesu velká nedůvěra. Ta však po důkladném seznámení s motorem a jeho výrobou zmizela a nastalo rovnocenné partnerství. Po 1.5 dCi pak Daimler šáhl i po 1.6 dCi.
Pokud jde o úpravy motoru 1.5 dCi pro Mercedes tak to bylo trochu jinak. Mercedes jen dostal jako první novou specifikací chystanou pro Euro 6. Jako první dostal třeba ocelové písty (krátké jako v motorech F1 a tedy stejně těžké jako hliníkové) místo hliníkových.
Avatar - rohYpnol
16. 11. 2015 00:30
Re: Problem...
Proč?

No třeba proto, že Renault není to co Dacie, i když sdílejí motory i techniku... A přésnější tolerance ve výrobě zkrátka znamenají vyšší cenu, ale také vyšší přesnost a spolehlivost.
16. 11. 2015 10:20
Re: Problem...
Motáš do sebe absolutně nesouvisející věci. Co má společného rozdíl mezi Dacií a Renaultem s výrobou motorů? Pokud jde o výrobu motoru, tak tam jsou tolerance dané použitou technologií a konstrukcí. Ten motor pro Mercedes se dělá na stejné technologie jako pro Renault. Není tedy důvod dělat motory pro Renault naschvál méně kvalitní a spolehlivé. Proč by jsi dělal s menší přesností, když jsi investoval do technologií, které dokáží vyrábět přesněji. To si opravdu myslíš, že někdo bude naschvál dělat zmetky. Bylo to přece ve výsledku mnohem dražší. To, co píšeš o přesnější toleranci a její vyšší ceně, je v tomto případě prostě nesmysl.
Avatar - mariov8
16. 11. 2015 08:28
Re: Problem...
A to že se s tímto motůrkem vybral Renault správnou cestou ukazují i někteří konkurenti. Na jednoduché OHC rozvody už přešel PSA s DV6 a Ford s odvozenou 1,5TDCi. Ačkoliv se pak musí řešit problematicky každý vstřikovací paprsek samostatně, zjevně se to vrací na nižším vnitřním tření.

Ocelové písty jsou zajímavost, jako první se dostaly do lokomotiv a lodí, běžné byly až v 70-tých letech. Jejich nasazení poukazuje na vysokou teplotu vznikající dnes na dnech pístů v i v malých dieselových motorech a jasnou preferenci odolnosti u výrobce motoru. Objem 1461cm3 není moc, ale ten motor je dnes jinak litinový ingotek.

A na honění litrového výkonu si u Renaultu odvodili z dvojlitru 1,6 dCi 16V.

Teď s tím motůrkem i sám jezdím. No, není to 2,2Hdi BiTurbo ani šestiválcový šepot květin OM642, ale v rámci své třídy to nejede špatně. A ta spotřeba, ta mi vyráží dech a to v nejlepším slova smyslu.

Předsudky z produkce něčeho v nějaké zemi jsou dnes už liché, když se pohlídá kvalita návrhu a výroby, mohou ty roboty KUKA, ABB a kdo je ještě dodává stát i na marsu.
21. 11. 2015 20:07
MB
ten interiér je bomba...
Rozbalit vlákno
0