Ekonomika
v poslední tabulce...Že je škodofka nejlepší automobilka na světě snad nikdo nepochybuje, ale tak daleko ještě není >😁 :-!
No jo... pro Superb je jedinej konkurent Concorde! Přes atlantik superbem za 4 hodiny ! 😄
takové srovnání ropáků.
ale na druhej strane je vcelku paradox ze 96kw verziu dci-cka ktora bude u talismana mozno aj najpredavanejsia tak na tu sa akosi v porovnani s konkurenciou "pozabudlo" ... alebo mozno...... mozno len ju nie je s cim porovnat 😉 ... ale podla mna s tou 104kw 1,7 crdi 340Nm v korejcoch by to porovnat slo.... alebo s 2.0D4 D so 105kw 320Nm vo faceliftovanom avensise 😉 ... skoda ze sa zabuda prave na tento motor v talismane ktory bude podla mna najpredavanejsi
ja by som si talisman vedel predstavit jedine v benzine s tym 1,6tce ... aj ten slabsi z dvojice s tymi 110kw uz urcite bude celkom parada .... vlastne bude to uplny ideal podla mna v tomto aute 😉 :yes:
ja by som si talisman vedel predstavit jedine v benzine s tym 1,6tce ... aj ten slabsi z dvojice s tymi 110kw uz urcite bude celkom parada .... vlastne bude to uplny ideal podla mna v tomto aute 😉 :yes:
Tak zní otázka...
😉
😉
Je super, cenove je taky ok, líbí se mi, není to žádná nuda. O Espace se taky vedly diskuze že s cenou je to neprodejné a ze motor 1.6 nestačí a světě div se ono se to prodává a docela dobře. Většina je ve výbavě Initiale, která je cenově přes mega. Tak doufejme ze talisman na tom bude podobně. Myslím ze do roka ještě o neco zlevní alespoň nějaké verze. Bylo by dobrý kdyby šly kombinovat všechny motory bud s automatem nebo manuálem, třeba se dočkáme. Nový design Renaultů se mi líbí, od clia po espace se to celkem povedlo.
No a co prodeje Espacu podložit nějakou statistikou? U nás žádná sláva - 63 aut a v Evropě podle Left line za 1H 2015 jen 6667 ks... Tedy zatím žádný velký hit 😉
Espace ide po krku hlavne S-maxu a to sa mu zatiaľ darí. Za 10 mesiacov tohto roka sa predalo 12 555 Espacov a 11 716 S-maxov. Je ale pravda, že S-max dostal novú generáciu až tento rok, takže čísla budú asi nižšie.
So Sharanom sa veru nemôže porovnávať, tých sa za 10 mesiacov predalo 27 800, ale Galaxy napr. len 7 369. V každom prípade oproti minulému roku kedy už končil Espace IV, sú tento rok už teraz predaje Espacu dvojnásobné.
Dobré časy, keď VW, Ford aj Renault na začiatku milénia predávali ročne cez 50-tisíc veľkých MPV-čiek sú už len peknou spomienkou.
So Sharanom sa veru nemôže porovnávať, tých sa za 10 mesiacov predalo 27 800, ale Galaxy napr. len 7 369. V každom prípade oproti minulému roku kedy už končil Espace IV, sú tento rok už teraz predaje Espacu dvojnásobné.
Dobré časy, keď VW, Ford aj Renault na začiatku milénia predávali ročne cez 50-tisíc veľkých MPV-čiek sú už len peknou spomienkou.
Jj souhlas, S-max to ale podle mě zvrátí. Je letos nový a má rozhodně více co nabídnout než Espace. Duo Sharan/Alhambra je zatím nedostižné... Jo MPV jdou dolu, což upřímně nechápu. Pro velkou rodinu 5-7 členů je MPV lepší volbou než jakékoliv SUV 😉
Nový S max je na tom velmi dobre. Ostatne i nové Galaxy taky.V teto třídě bych vůbec o vw neuvazoval , Espace je hezký ale v takovém autě za jeho cenu by mi asi vadil motor, takže jedině snad Zafira.
tie priemerne mesacne predaje espacu u vas ( 6-10 kusov ) nie je zaden na zadok padajuci udaj ... nejake tie SUVecka za milion dokazu predavat u vas aj trojnasobne cisla .... samozrejme doma vo francii sa iste espace predava vcelku slusne.. ale mimo francie som si uz nie moc isty ako mu to slape.... u nas som ho este priznavam nevidel...
No pokud bychom řekli, že v ČR je cca 60 dealerů Renaultu, tak to vychází jen na předváděčky 😉 Na silnici jsem ho zatím snad ani nepotkal...
Proč taky kupovat rendlíka, když si člověk může koupit auto? :-!
Chudáku
"....když si člověk může koupit auto? " :-! Myslis Das Auto v dehtu? 😉
všechno je lepší, než rendlík!
A samozřejmě, když kupovat auto, tak by mělo mít rozumný motor. Buď turbodiesel o objemu větším než 2 litry, nebo charakterem zátahu podobný velkoobsahový benzínový motor - to ovšem předpokládá, že by měl mít objem alespoň 3,5 litru a více, aby se tomu dieselu vyrovnal. Jenže takové motory se v Evropě nevyrábí a proto je diesel de facto jedinou alternativou. M.j. také proto, že je ekologičtější (emise škodlivého CO2) než velkoobjemový benzín a není tak žravý, což je v EU se zdejšími spotřebními daněmi na pohonné hmoty pro leckoho záležitost poměrně důležitá.
Zkrátka kupovat má smysl jen auto pro chlapy, kteří myslí hlavou a chtějí si řízení auta užívat!
Malé benzínové motory jsou dobré jen do sekačky na trávu :-!
A samozřejmě, když kupovat auto, tak by mělo mít rozumný motor. Buď turbodiesel o objemu větším než 2 litry, nebo charakterem zátahu podobný velkoobsahový benzínový motor - to ovšem předpokládá, že by měl mít objem alespoň 3,5 litru a více, aby se tomu dieselu vyrovnal. Jenže takové motory se v Evropě nevyrábí a proto je diesel de facto jedinou alternativou. M.j. také proto, že je ekologičtější (emise škodlivého CO2) než velkoobjemový benzín a není tak žravý, což je v EU se zdejšími spotřebními daněmi na pohonné hmoty pro leckoho záležitost poměrně důležitá.
Zkrátka kupovat má smysl jen auto pro chlapy, kteří myslí hlavou a chtějí si řízení auta užívat!
Malé benzínové motory jsou dobré jen do sekačky na trávu :-!
ty jo ado, ty se dneska prekonavas! budu reagovat pouze na dve veci😒br />
1) poprve jsi kladne zhodnotil existenci benzinovych motoru
2) co2 neni skodlivy, ale neskodny plyn
1) poprve jsi kladne zhodnotil existenci benzinovych motoru
2) co2 neni skodlivy, ale neskodny plyn
[odkaz]
co2 je povazovan za sklenikovy plyn, to neznamena, ze je skodlivy. vliv koncentrace co2 v atmosfere na globalni teploty je nepotvrzena hypoteza, produkce co2 z automobilove dopravy je z hlediska celoplanetarni produkce zanedbatelna (jednotky procent), vliv snizeni produkce co2 z duvodu prechodu z benzinovych motoru na naftove je uz naprosto zanedbatelny. tzn. nahrazovat benzinove motory naftaky kvuli produkci co2 je absolutni pitomost. obzvlaste za situace, kdy benzin je nedilna soucast ropy, ktera tu vzdy bude v urcitem pomeru a tak jak tak se (zejmena) energeticky vyuzije.
Ada ty si pripad pre doktora... Vies na akom oddeleni? Nie? Nevadi clovek tvojej inteligencie na to nepride , tak ti poradim .... maju tam take fajn zvieracie kazajky myslim ze do jednej z nich y si sa celkom hodil .
Niekde sa chvalis ze vodicak mas uz od 1971 hmm no to sa teda nechval lebo teda ak viem dobre ratat tak ti je okolo 60r uz u teba zacina starecka demencia alebo si takto dementny od narodenia?
PS uz si si bol precipovat TDI motor?
Niekde sa chvalis ze vodicak mas uz od 1971 hmm no to sa teda nechval lebo teda ak viem dobre ratat tak ti je okolo 60r uz u teba zacina starecka demencia alebo si takto dementny od narodenia?
PS uz si si bol precipovat TDI motor?
Superb musí být vždy nejlepší. Když už na něm není nic zvláštního tak aspoň se stopadesáti koňovým dieslem uhání 2018 km/h. 😉
Mohli byste je také srovnat s motory, nejen rakovinomety?
Třeba koupit takovou Mazdu6 v dehtu je vyloženě hřích!
Třeba koupit takovou Mazdu6 v dehtu je vyloženě hřích!
Normální motor pro osobní vůz je diesel. Zastaralý zážehový motor je pro svou mizernou energetickou účinnost vhodný pouze do ručního nářadí, jako jsou sekačky na trávu a podobně.
Ádo, a co kdybyses třeba zastřelil... výsledek bude stejnej, budeš to mít rychlejší a nebudeš obtěžovat okolí...
Akorát pak někdo bude muset umýt podlahu, no...
>😒]
Akorát pak někdo bude muset umýt podlahu, no...
>😒]
A s čím bych měl Mazdu6 koupit, s tou lenivou benzínovu 2.0?
benzín 2.0 121kW😒br /> 0-100 za 9.1s
213 km/h
diesel 2.2 129kW
0-100 za 7.9s
223 km/h
on i nejslabší diesel 110kW je rychlejší
0-100 za 9.0s
211 km/h >😁
benzín 2.0 121kW😒br /> 0-100 za 9.1s
213 km/h
diesel 2.2 129kW
0-100 za 7.9s
223 km/h
on i nejslabší diesel 110kW je rychlejší
0-100 za 9.0s
211 km/h >😁
Je o nicem. Pri pohledu na cenik by jen pomatenec nebral Premiere edition, ktera vychazi napr. u benzinu o 62 tis.levnejsi nez u Superbu a to jeste musi kupec u Superbu par prvku doplatit (napr.metaliza - u talismanu uz v cene) aby se na vybavu Talismanu dostal..
Inteligentní člověk si rendlíka nekoupí. Vypadal by před ostatními jako looser... :-!
Haló... budíček!
Největší looseři teď jezdí Passatem... VW je usvědčený sbor podvodníků... šmánkote jak já jsem rád, že jsem se ho zbavil včas!
vylezl jsem z něho v srpnu... a jediný, co mi uklidňuje svědomí je, že jsem na něj celou dobu souvisle nadával... ale nikdo mi nevěřil.
Největší looseři teď jezdí Passatem... VW je usvědčený sbor podvodníků... šmánkote jak já jsem rád, že jsem se ho zbavil včas!
vylezl jsem z něho v srpnu... a jediný, co mi uklidňuje svědomí je, že jsem na něj celou dobu souvisle nadával... ale nikdo mi nevěřil.
Současný Passat je objektivně nejlepším autem ve třídě.
Objektivně podle koho? Podle VAGfans určitě. Podle mnohých ne. Každej má na to jinej názor.
Tak které auto je celkově lepší? Ano Mazda 6 je velmi dobrá, Mondeo je velmi dobré, Talisman ještě nejezdí, ale stojím si za tím, že ze současné nabídky střední třídy je Passat komplexně nejlepší.
Já nevím, já to neměřil. Ani nevím, jak se tohle objektivně měří... Ale je mi jasný, že überauto je jen jedno. 😉
Je to nespolehlivý... ne moc pohodlný... a na dnešní dobu hlučný a s vysokou spotřebou.
Proč je to teda nejlepší? Podle Tebe....
Mondeo s benzínem... to je pro mě dneska nejlepší.
Kdybych auto téhle třídy potřeboval. Naštěstí už nepotřebuju... ale to už je moje věc.
Proč je to teda nejlepší? Podle Tebe....
Mondeo s benzínem... to je pro mě dneska nejlepší.
Kdybych auto téhle třídy potřeboval. Naštěstí už nepotřebuju... ale to už je moje věc.
no, spolehlivost u b8 tezko zhodnotis dnes, kdyz je rok na trhu, pohodlny je velice (mam sedan s dcc tlumici), je rovnez velmi tichy. rozhodne nebudu tvrdit, ze je nejlepsi (to asi zelenac take vari z vody, co) jednak na to neexistuje objektivni kriterium a jednak to nevim. ale tvoje pritroubla vyhlaseni jsou mi k smichu.
Z čeho hodnotíš, že je nespolehlivý? Mondeo je spolehlivější? Data nemám. Stejně tak nepohodlný a hlučný? Jel jsem oběma, obě jsou opravdu výborná auta, ale všehovšudy Passat je propracovanější. Jízda s ním je o něco příjemnější, má kvalitněji zpracovaný interiér. Mondeo mi přišlo trochu těžkopádnější než Passat, každopádně koupí jednoho nebo druhého neudělá zájemce chybu. Jde o preference, ale z vlastní zkušenosti a množství srovnávacích testů asi ten Passat nabídne celkově více.
Tak stačí se minimálně mrknout na prodeje ve střední třídě, to je měřitelné. Emise jsou totiž víceméně lidem u zadní části těla, ač se to tady mnohým e😜ertům nelíbí... 😉
Jo prodeje vypovídají o tom, kdo je nejlepší. Tak to jo.
Emise jsou u zádele i mně. Ale měl jsem tu možnost Passata poznat, a rozhodně nejlepší nebyl. Pro mne určitě ne. Ale je možný, že někdo má lepší zkušenost.
Emise jsou u zádele i mně. Ale měl jsem tu možnost Passata poznat, a rozhodně nejlepší nebyl. Pro mne určitě ne. Ale je možný, že někdo má lepší zkušenost.
No jasne, je to vydařený mix a prodeje jsou jasným důkazem. K čemu ti bude sebelepší auto, když se nebude prodávat? Má to logiku, ne? To, že to vidíš jinak je v pořádku. Já také nekoupil nejprodávanější MPV ve své třídě. Zvolil jsem to, co mi nejvíc vyhovovalo 😉
Já si furt nemyslím, že by prodeje byly známka kvality... Ale to je jedno. A mně jako zákazníkovi je jedno, jak se ten typ prodává, hlavně, že slouží a jsem spokojenej. A to je právě to jádro pudla. S tím pašíkem to bylo (naštěstí firemní) utrpení (1,8 TSI). A přiznejme, že kvalitou šlo VW dost dolů.
Osobně jsem prodeje dal až na konec svých priorit při nákupu, rozhodovala cena, výbava, motor, následnej servis, atd, a (zatím) nelituju. Za tu cenu bych líp nekoupil. A přiznám, že známosti dělaj hodně, i do budoucna co se servisek a servisu týče. Připlácet desetitisíce jen proto, abych byl tuctovej, to fakt ne.
Osobně jsem prodeje dal až na konec svých priorit při nákupu, rozhodovala cena, výbava, motor, následnej servis, atd, a (zatím) nelituju. Za tu cenu bych líp nekoupil. A přiznám, že známosti dělaj hodně, i do budoucna co se servisek a servisu týče. Připlácet desetitisíce jen proto, abych byl tuctovej, to fakt ne.
mas si vzit sedana jako ja, s tim tuctovej v dobe batoharu nebudes 😉
V sedanu se blbě spí. 😄
hehe, no od kdy se obecne v aute spi dobre? ja preferuju vlastni postel a kdyz ta neni k dispozici, kousnu hotel 😉)... jinak jestli zase nekdo vytahne kufrove kriterium, tak na rovinu - do zadneho kufru se nevejde tolik veci, co do penezenky. 😉
p.s. ten passat sedan umi slozit zadni sedadla do roviny s podlahou kufru, myslim, ze konkretne na spani to nebude o mnoho jine ve srovnani s kombikem.
p.s. ten passat sedan umi slozit zadni sedadla do roviny s podlahou kufru, myslim, ze konkretne na spani to nebude o mnoho jine ve srovnani s kombikem.
Od tý doby, co se jezdí na ryby do přírody. 😄 Jinak s tím hotelem souhlasím, ale když se na rybách trochu pije, venku mrholí, a taxík tě těžko někde uprostřed přírody najde, pak kufr je luxusní záležitost. >😁 Kombajn preferuju kvůli rodině, baráku a zahradě. Ale lednici každej tejden fakt nevozím. 😉
Kdybych bral kufrový kriterium, beru samozřejmě minimálně E klasse. 😄
Kdybych bral kufrový kriterium, beru samozřejmě minimálně E klasse. 😄
A čím jezdíš? Autem s pí*ou na kapotě a jednadvojkou pod ní? >😁
No vidíš, jak jsi šikovnej a dokážeš to najít. Já jsem spokojenej. Těch 97kW mi na pohodlnou jízdu úplně stačí. Nebo jsem si měl vzít Golfa s 1,2 TSI? Nebo Octu? To bych byl o 180 tisíc jinde při srovnatelný výbavě. A nevím o problémech, který by ta auta s pí.ou na kapotě a 1,2 TCe pod kapotou měla. Hoď sem nějakej odkaz. Dík.
A čím jezdíš ty? Takových diskuzních závodníků tady je. 😉 Není nad plakát nad postelí, viď. 😄 Za těch tvých 64 příspěvků na ACZ už je leccos k poznání.
A čím jezdíš ty? Takových diskuzních závodníků tady je. 😉 Není nad plakát nad postelí, viď. 😄 Za těch tvých 64 příspěvků na ACZ už je leccos k poznání.
jemu kdyz se nekdy zadari tak se s pi*cou mozna i vychrupne.
Tak to má bejt, ne? Jestli ty spíš s klobásou, pak tě docela lituju. Ale nic proti menšině. Takhle se odkopat... 😉
ja se s klobasou narodil a narozdil od tebe proti mensine mam velke vyhrady. dokonce schvaluju to co s nima dela IS. az tu bude tak budou mit letecky dny. nesnasim ***y a fetaky
Náskok díky marketingu ještě neříká nic o tom, který auto je jak dobrý.
Kromě toho Passat se nekupuje.. Passat se fasuje - a v Evropě je dneska německá ekonomika nejsilnější... asi. Pokud nelhali i v tom.
Každopádně většina firem má německé vlastníky... a proto kupuje Passaty. V kontinentální Evropě... v UK už je to jinak, o zbytku světa ani nemluvě.
Kromě toho Passat se nekupuje.. Passat se fasuje - a v Evropě je dneska německá ekonomika nejsilnější... asi. Pokud nelhali i v tom.
Každopádně většina firem má německé vlastníky... a proto kupuje Passaty. V kontinentální Evropě... v UK už je to jinak, o zbytku světa ani nemluvě.
Je to tak, respektive v našem Rakousko-Uhersku + Německu se to tak jeví.
"Náskok díky marketingu ještě neříká nic o tom, který auto je jak dobrý."
pod to se klidně podepíšu
"Náskok díky marketingu ještě neříká nic o tom, který auto je jak dobrý."
pod to se klidně podepíšu
ja jsem si mohl vybrat - byli tam frantici, talosi, nemci (skoda i seat), ale nebyli tam korejci a japonci... no vybral jsem passata - v danych limitech mam nejsilnejsi mozny motor (140kW), jeden z nejpohodlnejsich podvozku (dcc) a jedny z nejlepsich svetel (led). tuhle kombinaci nikdo druhy nedorovnal...
takze frajeris ve vyfasovanym. kdyby sis mel vybrat za svy zdaneny prachy tak ti garantuju ze do passata a skodovky ani nekopnes
Kdepak, největší looser (???) teď jezdí micinou s motorem od PSA se třemi vaginálními znaky na kapotě. 😄
Ado, hlavně, že ty nejsi looser. Ty jsi jen ten loser, viď... Ty jsi takovej přechytračenej, životem zocelenej, truhlík, viď.
Řekneme si za rok... [odkaz]
Za rok dostaneš občanku?
😄
😄
Je vidět, že mne soudíš podle sebe. 😄 Já mám oproti tobě tu výhodu, že řidičák mám od roku 1970. :-!
ty voe, ado, tobe uz je tedy 60+, na svuj vek uz bys take mohl byt trochu nad veci ne? 😉
stacilo by kdyby mel trochu rozumu
Ten, kdo má rozum, rendlíka nekoupí. Já jsem v mládí ten rozum neměl. Koupil jsem kdysi ten křáp a když se mi podařilo se ho se ztrátou zbavit, přísahal jsem, že až do smrti využiju každou příležitost, abych všechny, kteří by si snad jen na chvilku pomysleli, že takovou chybu udělají, dostatečně důrazně varoval! To je vše. Kapišto? :-!
tysi byl vzdy vosel a evidentne jsi v mladi nalitnul nejakymu smejdovi na rendliky v akci >😒] [odkaz]
Já bych řekl, že Áda koupil tak v roce 1991 Renaulta 15... z Německa.
Skoro nejetej - po důchodci!
[odkaz]
A on se mu kazil... a navíc i trochu rezivěl... a to měl najeto jen 50tis km... takže Renault prostě není dobrá značka.
Skoro nejetej - po důchodci!
[odkaz]
A on se mu kazil... a navíc i trochu rezivěl... a to měl najeto jen 50tis km... takže Renault prostě není dobrá značka.
Ja som jazdil Skodfku do roku 2003 a ver ci never nechala ma na ceste 4x , ver ci never nebudem tu pisat primitvizmy ako ty o znacke a nikomu nic vyvracat . Ver ci never od roku 2003 jazdim Reanult a ver ci never este ani raz ma na ceste nenechal ..... Ver ci never mimo nafty , oleja a beznych veci som nic na tych autach nic nemenil , ver ci never moj najazd rocny cca 40.000km kapis to?.
Adolf prajem pekny den a vela krasnych predbiehacich manevrov na tvojom TDI .
(vodicak mam od roku 1991)
Adolf prajem pekny den a vela krasnych predbiehacich manevrov na tvojom TDI .
(vodicak mam od roku 1991)
Tenhle článek asi hodně spěchal.....
"Mazda pak ve verzi Challenge neumí ani za příplatek nabídnout parkovací čidla."
Ale umí😒odkaz]
Stejně tak umí navigaci, ta je přímo v konfigurátoru, takže její absence v tabulce je dost hloupá.
Dokud tyto rádoby srovnání nezohlední celou výbavu porovnávaného auta, jsou k ničemu. Ukázat, že každé auto má klimu a centrál, a některá jsou o 50tis. dražší je moc pěkné, ale bez infa, že za těch +50t je navíc ten a ten prvek výbavy, je to bezcené.
To jediné by byla přidaná hodnota článku, že se v tom nemusím půl hodiny přehrabovat sám. Tuhle kvalitu si strčte víte kam
8-s :no:
"Mazda pak ve verzi Challenge neumí ani za příplatek nabídnout parkovací čidla."
Ale umí😒odkaz]
Stejně tak umí navigaci, ta je přímo v konfigurátoru, takže její absence v tabulce je dost hloupá.
Dokud tyto rádoby srovnání nezohlední celou výbavu porovnávaného auta, jsou k ničemu. Ukázat, že každé auto má klimu a centrál, a některá jsou o 50tis. dražší je moc pěkné, ale bez infa, že za těch +50t je navíc ten a ten prvek výbavy, je to bezcené.
To jediné by byla přidaná hodnota článku, že se v tom nemusím půl hodiny přehrabovat sám. Tuhle kvalitu si strčte víte kam
8-s :no:
edit: jeste na jare jsem jel o1 do bratislavy a zpet - byl tam 1,9tdi, olezly volant, 250 tkm a cvakalo tam neposedne rele - to byl sestup z nebe do pekla. 😉
A na hlínách to nabízelo pocit skoro luxusu..
😉
Favorit/Felicie... no...
EDIT: přiznávám, že Octavii I jsem řídil v životě asi 100 km 😊
Ale to je můj dojem, třeba to špatně vnímám. Čert ví. Nicméně jsem přesvědčen o tom, že v době vzniku Octavie jsme podobný výrobek potřebovali.
Pro Skodu byla Octavia samozrejme dulezitý model.
EDIT (odstraněna pivní "výleva")
Za mě
1. Mazda 6 (jak jinak)
2. Renault Talisman
3. Ford Mondeo
4. VW Passat
5. Škoda Superb
Já si auto vybírám především podle jízdních vlastností (proto ty Mazdy), ale musí se mi i líbit, čili meditace nad fotografiemi a porovnávání ceníků je pro mne prvotní krok při výběru automobilu...
Ceníky v tabulkách na auto.cz jsou pro rozhodování zcela bezcenné, řada značek dává slevu už v okamžiku když mi posílá do mailu nabídky, no a když jim dovolím nějaký rozhovor nebo bych jim nedejbože věnoval hodinu času na nějaké ozkoušení, tak vědí, že když nepřijdou s další slevou tak se namáhají zbytečně. Češi obecně mají velmi špatný zvyk a sice ten, že neumí vůbec nebo jen minimálně vyjednávat o ceně a cenu si vlastně stanoví sami jejím pečlivým nastudováním na internetu a k radosti dealerů mají pocit, že cena vytištěná na papíru nebo visící na stránkách dealera je něco jako zákon a netuší, že jiný klient má klidně na stejné auto 15-20% slevu a nepraskne z toho hlava ani dealerovi, ani zákazníkovi. Naši dědové na to měli hezké rčení, líná huba, holé neštěstí. A to neštěstí podle mě začíná "pečlivým studováním" tabulek s ceníky, ten co má 20% slevu skoro jistě nezná ani úvodní řádek z ofiko ceníku, protože jej v životě neviděl. Naopak truhlík co dostane 5% slevu a sadu koberečků a má slastný pocit jak studiem ceníků na všechny vyzrál, netuší, že vyzrál pouze na sebe.
Studování galerií a ceníků je první krok. Jakým způsobem pak člověk se získanou informací pracuje je již záležitostí rozumu a "chytráctví" každého jednotlivce