Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Renault odmítá nařčení, že Espace 1.6 dCi má až 25x vyšší emise

Podle nedávných článků německé environmentální lobby DUH překračují emise Renaultu Espace 1.6 dCi limit daný normou Euro 6 až 25 krát. Renault však říká, že je to naprostý nesmysl.
Zpět na článek
25. 11. 2015 11:13
25. 11. 2015 14:14
25. 11. 2015 14:34
25. 11. 2015 14:52
25. 11. 2015 19:04
25. 11. 2015 19:45
25. 11. 2015 14:56
25. 11. 2015 20:34
26. 11. 2015 05:52
25. 11. 2015 11:13
no samozrejme
v laboratori to je OK, ale v realu 25x.
a pokud je mi znamo, auta najedou vic v realu, nez v laboratori.
ve skutecnosti jeden tenhle jedonomet tak vypusti tolik jedu NOx, jako tricet odpovídajícich benzinaku
Rozbalit vlákno
19
Avatar - Blue Sun
25. 11. 2015 13:01
Re: no samozrejme
Tyvole... pokud je norma něčím stanovena, pak asi musí měření probíhat podle ní, aby bylo srovnatelné a ne, že vezmou auto, budou ho honit celý den město-dálnice, brzda, plyn, plná a tak dál... Takový test je opravdu k ničemu, ale od Němců mě to ani nepřekvapuje.
25. 11. 2015 14:14
Re: no samozrejme
No, kdybyste zabrouzdali na stránky DUH, zjistili byste, že všechna měření byla prováděna v laboratoři na válcích a v normovaném cyklu NEDC. Jen tam trochu mixovali s přípravnými procedurami, čímž zcela zjevně zmátli řídící jednotku, která si asi už nemyslela, že probíhá měření. Jinak rozdíly v produckci NOx mezi jednotlivými testy (vše ve stejném cyklu) jsou tam propastné.
25. 11. 2015 14:34
Re: no samozrejme
me nezajima jaky emise to ma v laboratori, ale jaky emise to ma v realu.
a jestli je pravda co pise kuny vyse, tak me to prekvapuje o to vic, nebal bych se napsat, ze me to primo sokuje a jsem z toho zdesenej.

a jestli opravdu namerili prekroceni v NEDC 25x tim, ze nejak oblafli ridici jednotku, tak to znamena jediny - ze uplne vyradili z provozu zasobnikovy katalyzator na redukci NOx, kteréj ve skutecnosti v realu ani moc nefunguje i když ho nevypnou
25. 11. 2015 14:41
Re: no samozrejme
To co píše Kuny by znamenalo, že je to stejné jako u VW. Ale jak bylo řečeno v článku - 1,6 dCi už testován byl a prošel. Dokázat opak by nemělo být těžké (jako u VW), tak do toho. Pokud to Renault vyvrátí, měl by DUH žalovat.

Je zajímavé, kolik německých spolků a klubů už jmenovalo x automobilek že "to dělaj taky" ale nikdy se nic nepotvrdilo...
25. 11. 2015 14:52
Re: no samozrejme
to není tak uplne pravda
VW namerili v USA prekroceni NOx 40x, tam ale mají limit NOx cca polovicni oproti euro6.
tedy vztazeno na euro6 by to bylo "jen" 20x.
navíc zrejme v USA testovali i auta z roku 2009, tedy kdy v EU platila euro 5 s vic jak 2x benevolentnejsim limitem proti euro6. ale cert se v tom vyznej
a navíc v USA netestuji podle NEDC, ale podle obdoby budouci WLTP, která u vetsiny aut (zejména tech bez SCR) vykazuje vyrazne vetsi prekroceni NOx nez podle WLTP
25. 11. 2015 19:04
Re: no samozrejme
Koncernovej šmejd nemá na nic jiného, než házet vinu i na jiné. Stejné to bylo i s řetězem. Moc dobře vědí, že lidé šmejdům věří.
Avatar - _Karel_
25. 11. 2015 19:34
Re: no samozrejme
Tihle "koncernoví šmejdi" udělali totéž co BBC s Passatem- udělali test se zahřátým motorem místo studeným. Ale předpokládám, že tvoje verze je, že BBC čestně odhalila podvodníky a DUH šmejdovsky hází vinu na jiné nefér metodou.
25. 11. 2015 19:45
Re: no samozrejme
VW už snad nikdo odhalovat nemusí.
25. 11. 2015 20:15
Re: no samozrejme
Ale na Renault to ještě neprasklo, co?

Můžes mi napsat, na co přišli Francouzi, kteří tvrdili, že otestují desítky vozů napříč značkami? Stále testují? Nebo neví, jak citlivě odprezentovat výsledky? >:D
25. 11. 2015 22:20
Re: no samozrejme
Důlležité je to, co jsi napsal Ty sám - neprasklo. Presumpce neviny. se comprende?
26. 11. 2015 10:13
Re: no samozrejme
Jsou tedy k dispozici nějaké oficiální výsledky měření?

Názory vás z Renault clubu mě opravdu nezajímají. ;-)
26. 11. 2015 15:19
Re: no samozrejme
Ach jo. Už nevím jak to vysvětlit lépe, tak to jen zopakuji - presumce neviny. Až by (případně) byla vina prokázána, můžeme se o tom bavit. Aneb kdyby se něco takového stalo tobě osobně, tak by se ti tento tvůj přístup od jiných asi moc nelíbil.

Mezi námi, bylo zřejmé jak na začátku kauzy byla horečná snaha (hlavně v Německu) hodit to i na jiné automobilky. Pevně věřím tomu, že pokud by VW na něco takového narazil (aneb kdo si myslí, že koncern neotestoval vozy konkurence tak musí být fakt prosťáček) už to dávno všichni, patrně přes nějakou "spřátelenou" německou organizaci (ADAC?), dávno víme. To není spiklenecká teorie, takto se bude každý obrovský nadnárodní koncern při takovém průšvihu chovat.

A vůbec nevím, co to má společného s nějakým Renault klubem, koncerňáku. ;-)
26. 11. 2015 20:43
Re: no samozrejme
Nebyl jsi schopen odpovědět ani na první větu. Myslím, že to názorně ilustruje tvoje "znalosti". Zbytek jen vata. :-!
27. 11. 2015 12:43
Re: no samozrejme
Jossalito, s tebou se fakt nedá. 8-s
27. 11. 2015 15:13
Re: no samozrejme
Zatímco já jsem si dovolil chtít po tobě fakta, tak ty mi tu vykládáš, jak to VW chce hodit na všechny ostatní.
I když tu máme testy nezávislých institucí, které ukazují opak, tak ty budeš furt tvrdit něco o chapadlech mocného VW, ale ani náznakem nepřipustíš, že v tomhle jsou namočení snad všichni.
Tvůj oblíbený Renult o to více, že testy jasně prokazují, že nám tu jeho modely zasírají životní prostředí reálně ještě více, než než modely koncernu VW.
Takže, buď ti jde o naše životní prostředí a reálné dopady na tvé zdraví, nebo ti jde o imaginární pojem podvodu, který se ovšem ve světle reality ukazuje jako mnohem méně škodlivý, než "čístý jak slovo boží" Renault. >:D

Plně věřím tomu, že kdybys měl na výběr ze dvou možností, z čehož by byla jednou volbou:
Život a zdraví v papírovém podvodu. a druhou;
Smrt a nemoc v pravdě bez papírového podvodu.

Ty si zajisté vybereš volbu číslo dvě! >:D :yes:
27. 11. 2015 15:31
Re: no samozrejme
Takže hodný VW to nespravedlivě schytal na dvou kontinentech, zatímco ti zlí ostatní podvádějí snad ještě víc a prochází jim tom.

Jasně, v té Evropě a USA jsou samí blbci, zatíco ty jsi jossalito...

Ne, s demagogy se jednat nedá. Sbohem chlape, končím. Slibuji, že už na tebe nikdy nebudu reagovat a prosím, aby ses zachoval podobně.
25. 11. 2015 14:48
Re: no samozrejme
Ahoj Toptene. Všiml jsem si, že některé tvé příspěvky již obsahují dobré argumentační základy (oproti tvým radikálním začátkům) Oceňuji!
Tady je ale třeba k informacím přistupovat s jistým odstupem. Jedná se o environmentální lobby, což v laické řeči může znamenat také "ukažte na někoho a my už si na něj nějaký ten environmentální bič najdeme". Čili takové environmentální lobby může být nástrojem někoho, kdo jim poskytne nějakou "protislužbu"... Upozorňuji, že se nevyjadřuji konkrétně k uvedenému sdružení, pouze konstatuji, jak funguje environmentální lobby...
25. 11. 2015 14:56
Re: no samozrejme
zdravim a stále ocenuji ten tvuj elaborat na skodlivost NOx.
za to mas u me stále :yes:

ja jsem vuci dyzlum stále stejne radikalni, ale samozrejme cim vic do toho pronikam, tim vidim, jak je to cele zamotane a nejasne.
dřív hlavni problém dyzlu byly saze, dnes neviditelny NOx a je otázka, co je horsi.

samozrejme, ze tohle nejsou nejaky tvrdy data na který by se mohlo nejak hodne stavet, ale není sporchu, aby na nem nebylo pravdy trochu ...
25. 11. 2015 18:09
Re: no samozrejme
Prečo urážaš vola, čo ti spravil?
Avatar - Barry Lyndon
25. 11. 2015 11:22
spíš by se mělo psát o dieselech, které 25x vyšší emise nema
jestli se teda alespoň jeden takový najde...
Rozbalit vlákno
13
Avatar - Emel
25. 11. 2015 11:22
Re: spíš by se mělo psát o dieselech, které 25x vyšší emise
[odkaz]

Ale... neoficiálně
Avatar - Barry Lyndon
25. 11. 2015 11:30
Re: spíš by se mělo psát o dieselech, které 25x vyšší emise
Hezké grafy. Zřejmě tedy lze pomocí AdBlue plnit. Ovšem je otázka, jestli ta auta v režimu testu používají stejně málo močoviny jako v reálném provozu, kdy má litr vydržet na víc než 1000 km...
25. 11. 2015 11:32
Re: spíš by se mělo psát o dieselech, které 25x vyšší emise
Divam se do tabulky EU6 a nechapu:
"Renault rovněž dodává, že testy nejsou věrohodné, protože ADAC testoval Espace nezávisle v srpnu a vše bylo v pořádku. "
Espace druhy nejhorsi. Z ktereho mesice je potom ta tabulka a v cem se lisilo testovani v srpnu?
Avatar - Emel
25. 11. 2015 11:34
Re: spíš by se mělo psát o dieselech, které 25x vyšší emise
Tabulka je z října, ale kdy bylo které auto testované se neuvádí...
Avatar - Emel
25. 11. 2015 11:34
Re: spíš by se mělo psát o dieselech, které 25x vyšší emise
Předpoklad je, že tohle jsou výsledky dle WLTC nezatížené nějakým "režimem testu"... ale jak jsem už několikrát psal, jsem dost překvapený tím, že je tohle zatím jediný test k tématu reálných emisí. Chtělo by to nějakou křížovou kontrolu, podobně zaměřený test od jiné nezávislé instituce apod.
25. 11. 2015 11:57
Re: spíš by se mělo psát o dieselech, které 25x vyšší emise
me hlavne prekvapuje, ze urednici, kteří maj ochranu zivotniho prostředí v popisu práce jsou v klidu a nekonaji.
podle me by to měli byt hlavne oni, kdo vyvinou iniciativu aby se zjistilo, jak konkterni auta v realu emisema znecistuji zivotni prostředí.
mozna ze takovou iniciativu vyvyjeji, ale bud jim to tak dlouho trva, nebo výsledky jsou tak znepokojive, ze se s tim boji vyjit ven na svetlo bozi ...

me ten test na emise v laboratori prijde tak nesmyslnej, jako kdyby byl predpis na to, ze když se dotknes kovovy lampičky, tak nesmis dostat ranu.
no a v laboratori do lampičky nepousteli 230V, ale pouze 24V, takze by vse dopadlo OK i v pripade, ze by faze byla na kostre,
ale doma kdyby sis ji dal do zásuvky, tak by jsi dostal ranu hned, jak by ses ji dotknul
25. 11. 2015 13:09
Re: spíš by se mělo psát o dieselech, které 25x vyšší emise
Jenže co je to reálný provoz? Někdo bude šlapat na plyn, až se dusíci skoro ani do výfuku nevejdou, někdo to bude jen lechtat, někdo bude mít auto studené, někdo teplé...
Jinak řečeno potřebuješ jiný normovaný měřící cyklus, který bude lépe odpovídat realitě. Už se ale prý něco připravuje, jenže v EU máš systém penalizací automobilek podle emisí CO2, které jsou zase měřené podle starého cyklu.
Čili je to honění za vlastním výfukem.
Avatar - Emel
25. 11. 2015 13:37
Re: spíš by se mělo psát o dieselech, které 25x vyšší emise
Jasně, jiná norma - třeba právě WLTC.

CO2 se měří zase jinak... CO2 = spotřeba a měření normované spotřeby podle mě není závislé na měření emisí NOx, ale možná se pletu.
25. 11. 2015 14:43
Re: spíš by se mělo psát o dieselech, které 25x vyšší emise
nemotej dohromady CO2 a NOx.
CO2 je primo umernej tomu, jak budes slapat na plyn a jakou budes mit spotřebu.
to ale vůbec nemuze znamenat, ze muze rust i NOx.
kvůli NOx tam je prece bud zasobnikovej katalyzator (kterej moc ucinnej není), nebo SCR, který zrejme NOx umi zlikvidovat tak, aby limit neprokrecil ani v realnym provozu. samozrejme jen za podmínky, ze se to likviduje dostatecne. a i s SCR zrejme nekteri podvadeji, protože jedni splnuji limit i v realu a jini ne. důvodem muze byt snaha usporit močovinu aby ridic nebyl prilis často otravovan jejím doplnovanim
Avatar - _Karel_
25. 11. 2015 19:06
Re: spíš by se mělo psát o dieselech, které 25x vyšší emise
Mě to nepřekvapuje. Myslíš, že je v zájmu EU zjistit, že ji všichni výrobci se smíchem očůrávali? A zřejmě s dalšími dopady na ekonomiku EU...

Jinak rozdílné výsledky při každém testu ukazují, že kuny možná není tak vedle s tvrzením, že výsledky jsou téměř náhodné a při dvaceti testech kdy auto nerozezná měření by zřejmě vyšlo dvacet různých výsledků.
25. 11. 2015 13:16
Re: spíš by se mělo psát o dieselech, které 25x vyšší emise
Zajímavé grafy. Také mne zaujaly výsledky s AdBlue, kdy je funkčnost systému přeměny oxidů dusíku na obyčejný dusík a vodu více než zřetelná v porovnání s ostatními konvenčními systémy snižování emisí.
Avatar - Dinar
25. 11. 2015 13:48
Re: spíš by se mělo psát o dieselech, které 25x vyšší emise
Hm, s a bez močoviny je to rozdíl, bmw x4 35d s dpf na tom sice není nijak zle, má emise zhruba na 1,5 násobku limitu, ale stejný motor v x6 30d s močovinou je velmi výrazně pod limitem, oboje EU6.
Avatar - Emel
25. 11. 2015 14:09
Re: spíš by se mělo psát o dieselech, které 25x vyšší emise
Škoda že ty čísla jsou tak na vodě - nevíš kdy kdo jak co měřil... pokud jim ale věříš, což já +- jo, tak z nich plynou zajímavé závěry.
25. 11. 2015 17:48
To je ale "překvapení"!
Že zdravím poga26! >:D
Rozbalit vlákno
4
25. 11. 2015 18:39
Re: To je ale "překvapení"!
Máš nějakou novinku? Už jsi našel nějaký důkaz podvodu Renaultu?
25. 11. 2015 20:12
Re: To je ale "překvapení"!
V podstatě nic k tomu nemám. Jen doufám, že si pamatuješ, co jsem ti psal, když žádný Renault ještě nikdo nezměřil a já už věděl, jak dopadne. ;-)

PS: jen o tom prostě něco málo vím a ty víš leda tak kulový. ;-)
26. 11. 2015 05:49
Re: To je ale "překvapení"!
Tak až něco budeš mít, ozvi se. Zatím se můžeme bavit snahou šmejdů se z toho vykroutit. Jak dlouho jim vydrželo to senzační odhalení Zafiry? Pokud jde o seriózní testy, které probíhají po celé Evropě, tak se zatím jiný podvodník nenašel.
26. 11. 2015 10:10
Re: To je ale "překvapení"!
Mě ale zajímají výsledky. Tedy náměry, linky na výsledky. Ne že ty tu něco prohlásíš. Protože ty nic nevíš. Sorry. ;-)

Zatím to totiž vypadá, že tvůj oblíbený Renault resp. 1.6 dCi, produkuje ještě mnohem více reálných emisí, než jakýkoliv motor od VW. Ale máš pravdu, zatím Renault nikdo nechytil, jen nám tu více zasírá ovzduší. >:D

Abych tě potěšil, osobně považuji 1.6 dCi za nejlepší motor, co Renault pro běžné lidi vyrobil. Sám ho taky považuji za jeden z mála koupitelných. ;-)
Avatar - lexi
25. 11. 2015 20:34
lobby....
...jak je vidět, označení lobby tady bylo uvedeno, byť se jedná o označení, které na důvěryhodnosti nepřidá...proč však nikdo takto nenazval tu organizaci co kontrolně měřila emise v USA ? To že motory v reálném provozu fungují jinak, než v laboratoři ví všichni ...ale pro laboratoře musel někdo schválit metodiku měření, třeba nějaká lobby ....jen si ještě nějaká lobby nedošlápla na jiné značky než na VW....
Rozbalit vlákno
1
26. 11. 2015 05:52
Re: lobby....
Co Společného neplňení emisí v reálném provozu s podvodem VW?