Jak jsme již dnes avizovali, Volkswagen ukázal, jakým způsobem bude postupovat při řešení skandálu se svými motory, které nevyhovují emisní normě. U 1.6 TDI jde o větší zásah kvůli přidání síťky do sání. Co ta dokáže ovlivnit?
Četl jsi ten článek, jak přímo souvisí SW úprava s onou trubkou, nebo ses dloubal v nose??? :-!
P.S. Pokud nechápeš souvislosti v psaném textu, tak raději nereaguj.
Tvůj problém je, že moc čteš, věříš každou blbost novinářům, kteří nemají reálně ani tucha a jen vaří z vody a pak motáš několik věcí dohromady. Viz emise/limity v USA, které považuješ za stejné jako v Evropě.
Otázka: víš jak vypadá sportovní a normální vzduchový filtr?
Extra pro tebe výňatek ze článku:
"Složitější je to však v případě agregátu 1.6 TDI. Tam se kromě softwaru objeví i jakási síťka" SPOLEČNĚ !!!!
Takže extra pro tebe přeložím do češtiny:
Dostaneš trubku a k ní nastavenou charakteristiku spalování.
Pokud odstraníš pouze trubku, změníš množství vzduchu (bo je to svým způsobem ucpávka viz. článek) a to se logicky projeví na spalování.
Chápeme pane filtr
P.S. Nikdy jsem nemotal žádné emise a limity, pouze od začátku tvrdím, že VW podvádí stejně v USA jako v EU a jen tobě podobní mně furt podsouvají nějaký normy v USA a EU. :-!
hmm, tak ty si mozes podobnych clankov precitat asi ine kvanta a aj tak su ti prd platne. :-!
Chose ma v tomto pravu - najjednoduchsia vec - zjednodusit motoru dychanie odstranenim toho "usmernovaca" motoru aj tak pomoze. Proste znizis odpory v sani!
Ak aj bude vaha "merat menej presne", motor bude dychat lahsie, a specialne naftaky sa nejakemu prebytku vzduchu nepriecia ( preto aj tie NOx-y), takze motor pojde hned lepsie. Bez ohladu na to, aky SW bude mat. :-!
Citat a vzdelavat sa je prospesne, to sa nehadam. Ale niektorym by nezaskodilo hodit sa raz do monteriek, ist, vyskusat si nejaku podobnu robotu s chlapmi, ktori sa v motoroch vyznanju, pozriet si realne vysledky a potom sa sem vratit a len tak proste chlapsky uznat pravdu. ;-)
Jenomže on Pepek má pravdu...sice napůl, ale má...za to vy máte pouze omezený rozhled s Josalitem.
Jsou motory, u kterých když vyměníš standardní filtr za sportovní, tak se natolik změní množství nasávaného vzduchu, že je prostě nutná úprava řídící jednotky (u některých motorů ty změny nejsou tak zásadní a schroupnou to).
Takže ano, Pepek má pravdu, ale je možné že TDI tu úpravy jednotky nebude potřebovat protože se množství vzduchu nezmění tak zásadně a jednotka si s tím dokáže poradit.
Ale přestaňte se tady do něj navážet vy garážoví tuneři, když tomu rozumíte jako koza petrželi... :-!
podle meho se sportovnim filtrem bys mel mit mit vetsi prutok vzduchu,tzn.filrt hodne otevrenej.tim padem mensi spotreba,kazda dalsi vec co tomu bude vytvaret odpor spotrebe neprospeje.V tom ma autor clanku pravdu.je to logicky a je to stejny jako kdyby si se snazil vsem tady tvrdit,ze auto s privesem ma mensi spotrebu,nez bez nej ;-)
.... o kolik se může zvýšit spotřeba u 1,6ky? Ono teď, podle zkušeností, to jezdí cca. kolem 5,5. Výkon, alespoň v O3 je výborný, motor je svižný. Nedalo by se poté pocitovou ztrátu dynamiky zlepšit zkrácením převodů? ...nevím, jen se ptám a v tomto nejsem příliš kovaný.
no stoprocentne, osvedcene reseni z minula se samozrejme pouziva dal... a to je to, co me sejri - ja mam dva ks vw s dvoulitrem s ad blue. jedno je stara rada ea189 (ale s adblue), jedno nova ea288. zdanlive se nic z toho mych aut netyka, ale protoze vidim dal nez na prvni borovici, je mi jasne, ze maji podobny sw take (ostatne stejne jako jakakoliv konkurence). jenze tady se o tom nemluvi. no a uvw nejsou zas tak hloupi, aby jim nebylo jasne, ze je to otazka casu, kdy se to provali. takze minimalne nejakou sw upravu vymysli i na ty existujici. rozdil je v tom, ze mi ji tam proste na prvni garancce soupnou a ani mi o tom nepovi. ostatne, takto se aktualizoval sw v historii zcela bezne. tady ale jde o zasadni zasah do vlastnisti motoru. no, budu si muset svoje auto hlidat, az pujde na garancku.
No ty kvalty se mi zdají už tak hodně krátký a když se to ještě zkrátí, tak je lidi ukamenujou, že na pětku to ude točit víc otáček a mít ještě vyšší spotřebu.
a ted navíc ministerstvo financi a dopravy uvazuje o tom, ze na všechny auta uvali silnicni dan.
tedy aby to bylo vsem jasny - nejen pro firmy a zivnostniky, ale na všechny auta, tady i pro dedulu, co 2x za tejden jede 5km pro rohliky do lidlu.
a vyse spotrebni dane ma odrazet i to, jak auto zatezuje zivotni prostředí.
tak jsem z vedavej, z ceho to budou odvozovat, jestli z toho, co autum namerili v laboratori, nebo podle toho, kolik jedu auta vypustej v realu.
něco mi říká, ze by to mělo aspoň castecne odrazet ten real, to se ale pak mnozi majetele rakovino a jedo metu nedoplati.
lito mi jich ale nebude ani nahodou. oni taky neberou ohled na me, když ty jejich jedy musim dychat
Ono jak píšeš rakovino a jedometu tak pokud to schválí tak to bude platit i pro turbobenzínové motory s přímím vstřikem [odkaz]
Tyto motory jsou z hlediska rakovinotvorných látek horší než nafta
Když stojím v Brně v zácpě a předemnou stojí ty úžasné modrní benzíňáky tak si musím taky zavřít nasávání vzduchu, Smrdí víc než nafta
asi tak stačí se podívat do výfuku jakéhokoliv auta s přímým vstřikem paliva a je plný sazí... pokud nemá filtr pevných částic nebo SCR... >:D pan topten asi jezdí v MPI :-!
Máš pravdu, soused má audi, 3,0 tsi. a výfuk má černý od sazí jak hrom, dokonce i nárazník má od sazí a to je benzím, Já mám auta 2, benzín i naftu ale nafta má výfuk čistý, bez sazí. Mám euro 5 naftu
PM je takovy to poslední steblo travy, který se vy dunihlavove chytate.
ano, primovstrikovy benzin (nejen primovstrikovy turbobenzin jak mylne uvadis), ma radove vic pevnych castic nez benzin (i turbo) neprimovstrikovy.
nikdy jsem se ale nedozvedel jestli, o kolik a který auta prekracuji platny limit na PM, takze z toho vyvozuju, ze platny limit neprekracuji.
a obejdi si parkoviste, cerny vyfuk mají i nove dyzly s dpf, který maj najeto několik desitek tisíc km.
Silniční dan at si klidně zavedou, ale jestli mě vyjde levněji to auto přihlásit např. na Ukrajině tak to udělám a jako bonus budu moci ignorovat všechny stacionární radary >:-[]
nemecke zpoplatneni dalnic mělo odrazet i to, jestli se jedna o benzin nebo naftu. naftovy auta mely platit vyrazne vic nez benzinovy.
a verim, ze EU konecne zacne slapat na skutecne emise - tedy na NOx místo CO2.
nemecke zpoplatneni dalnic s ohledem na emise je naprosto stupidni. jestli zpoplatnuju dalnice s ohledem na faktor opotrebeni, pak je to hmotnost vozidla. zpoplatnivani dalnic jako takove je podle meho soudu nesmyslna regulace (kdekoliv).
se zpoplatnovanim dalnic se musíme smířit.
jestli je zpoplatneni s ohledem na emisi stupidni, o tom si každý musí udelat svůj názor.
kazdopadne dyzl je zpoplatneny na zaklade vyssich skutecnych emisi.
me v této souvislosti prijde ještě stupidni nižší spotrebni dan na naftu
Skutečně škodlivé emise je CO2. Proto by měly být benzínové motory zdaněny mnohem více, než ekologicky šetrnější diesely. [odkaz]
Benzínový motor patří do ručního nářadí, ne pod kapotu auta.
Jenže tenhle agresivní mladík topten zřejmě na pořádné auto pro chlapy neměl prachy a tak si koupil jen to s motorem ze sekačky na trávu. A teď tady každý den exhibuje. :-!
No občas se pohybuji na dílně a když je uzavřená např.ted v zimě tak občas potřebují krátce nastartovat motor(neotevřou dveře) a Garantuji adovi že by utekl dřív při nastartovaném dieselu.
To mi věř.
Tady ty subjektivní články miluju. "Z tohoto pohledu jsem těžce rozčarován z konkrétní podoby opatření na snížení NOx u motorů 2.0 a 1.6 TDI." - Podpis: Redakce Auto.CZ.
Z takových subjektivních výplodů jsem zase těžce rozčarován já, protože se nejedná o objektivní zpravodajství.
To tu bolo clankov, diskusnych postov o tom, ako VAG najde cestu nasytit vlka a zachovat integritu ovce. Inymi slovami, vyhnut sa zakonu o zachovani hmotnosti a energie.
Kto tvrdil opak, bol u miestnych VAGinistov za blazna.
Kava zavonala do nie tak dobreho rana a odrazu je miestna uderka "rozcarovana" a hned hlada riesenia... ako sa opatreniu vyhnut a ako dotycnu hardverovu upravu vykuchat.
Namiesto toho, aby sa riesil kolosalny podvod automobilky na zakaznikov a obchadzanie zakonov na globalnej urovni je v ich ociach na vine EU, minister dopravy atd., ale malokedy samotna automobilka, ktora nerobi nic ine len riesi pruser, ktory si sama vyrobila.
VAG moze obchadzat vsetky zakony.... okrem tych fyzikalnych. A tato uprava a jej nevyhnutne dosledky su toho dokazom.
Bazinga!
Vsetkym prajem dobru noc. Rano ta kava bude voniat lepsie.
Zákazníci zřejmně byli a jsou spokojeni, protože jejich motory doteď jely lépe a měli nižší spotřebu, což po tomto opatření ke snížení produkovaných emisí a udušení motoru už tak pravda nebude.
Nechci sdělovat více než mohu, ale... tak nějak mi to nedá.
Zkuste si představit, že je/bude na prodej značka Bentley... A zkuste si představit i kupce.
A ve hře mohou být postupně i jiné značky VW.
Typuji tu na Škodu, vydělává (na rozdíl od Seatu, z kterého se stane již dříve avizovaná low-end značka VW) a vlastně nejvíce z koncernu konkuruje VW modelům...
EA189 to bude jednodušší – při návštěvě autorizovaného servisu vám během zhruba půlhodiny nahrají do vozu nový software a tím to pro vás končí" - omyl, ještě jedna půlhoďka bude s chipem na brzdě :-! >:-[] a servus
VW má možnost jako žádná jiná značka si otestovat loajalitu svých zákazníků. Pokud mu někdo i po ucpání sání svého stávajícího vozu zůstane věrný tak si VW může být 100% jistý, že takový zákazník už sežere úplně všechno.
Nemyslím.
Vysvětlím proč.
Mnohem větším testem loajality je problém rozvodových řetězů. Tam totiž má postižený reálnou šanci na pocítění problému na vlastní šrajtofli v podobě znehybnění vozu a s tím spojených následků.
Emise? To je tak neuchopitelný problém pro drtivou většinu uživatelů, že je to pod jejich rozlišovací schopnost.
Jediné, kde by to platit mohlo, je USA nebo různé typy daňových úlev či emisních zákazů vjezdu, pokud se to tak bude řešit.
Shrnuto, podtrženo. Lidi jsou citliví v naprosto drtivé většině pouze na svoji prkenkci. Nějakou "Ekológii" mají v paži. ;-)
Shrnuto a podtrženo, proč by tam někdo vůbec jezdil? Jak vás legálně donutí tuto úpravu podstoupit? Nijak. Takže těžce vyignorovat a je to. A na STK normálně projdete, nemají šanci zjistit, zda úprava proběhla nebo ne.
Proslýchá se, že STK budou mít přístup do databáze VINů postižených aut a pokud jim dá MD nařízení, že budou muset ověřovat u výrobce, že auto na "svolávačce" bylo, tak to zjistí už při předání papíru
Prosím já se hlásím a chci ten systém dodávat. >:-[] V našem státě, kde nefunguje pořádně snad ani jeden IT státní systém (vím o čem mluvím ;-\ ) tomu tak nějak nevěřím.
Co kdyby jsme se vratili zpět na predkomurkovy motory?ty nekourily >:D a ono taky kourivost a kvalita nafty v cz je taky kapitola sama pro sebe :-) mel jsem Fiat stilo JTD 85kw a ten zrovna na kvalitu nafty haklivej byl,jak nedostal od Benziny tak z nej sli cerny mraky
uz mel chudak 420 tisic,ted jsem si koupil novy Hyundai i20,ale jestli jeste nekdy budu mit penize na uplne novyho naftovyho Itala,urcite nezavaham :-) JTD je fakt raketa :-)
ucpavat sani je holy nerozum,vzdyt to sani se ucpe samo karbonem z cesky nafty a snizi se to jejich slavny vreni pred vahou vzduchu ktera stejnak bude po sto tisicich km mastna od oleje takze bude merit nesmysly
Jaké odstoupení od smlouvy? Dieselový sociopat nezaslouží slitování a může být rád, že mu daný jedomet není vyškrtnut z registru vozidel a následně sešrotován na jeho náklady. Že se dieselový sociopat kvůli své "chytrosti" nechal napálit "ŠMEJDY" v podobě koncernu VW, tak to je jenom jeho problém. Proč ty TDI pořád kupujete, když je všeobecně známo, co je to za smrduté křápy? Jste na tom závislí? Pak je zřejmě potřeba větší osvěty ze strany státu v cílových skupinách (kolenovrtů)...
Vyfuk uz je ucpanej vsema moznyma tlumicema a u €6 jeste dvema katalyzatorama a casticovym filtrem.kdezto na strane saci je jen papirovej vzduchovej filtr,tak zrejmne VW chce dosahnout vodotesnosti,kdyz to posles do rybnika,aby se ten motor nenapil vody >:D,nebo to bude mit funkci,aby nevlezla mys do sani,taky uz jsem videl ;-\
ostatní se mordují s močovinou a kdovíčím, zatímco geniálním motorářům z vlčího města stačí geniálně prostá ucpávka, bravo !!! náskok díky technice !!! >:D:no:
A v servisu vám pak přehrají SW aniž by to řekli, jako to udělali kolegovi. Filtr se teď vypaluje po 300Km. Ještě ho tím připravili o legální chip, přišel na to až jízdou domů. Odpověď byla "úprava v souladu s požadavky výrobce. " Auto už není v záruce :-(
Je evidentní, že žádná takto dodatečná úprava není přínosem pro životnost motoru, už jen zvýšením účinku EGR a počtu vypalování. Za toto by měla být pro zákazníka skutečně kompenzace ze strany výrobce. Přeji úspěšnou žalobu všem, kterých se to týká. :yes:
Když jsem si před více lety říkal, jak dokáže TSi černě zahulit při prudké akceleraci, zdaleka jsem netušil jaký je to problém a že je v roce 2018 dostihne taky filtr GPF. Najednou se zjistilo, že to bez něho nepůjde a co ty miliony aut 10 let zpět co se TSi dělá??? To už nikdo neřeší :-(