V zásadě nejsem odpůrcem snížení maximální rychlosti. Ovšem pouze tam, kde mi to někdo logicky vyargumentuje... Tady si nejsem opravdu, ale opravdu jistý, proč vlastně. Jestli to někdo pochopil, budu rád, když mi to vysvětlí...
Když se zpomalí na sedmdesátku, sníží se hlučnost, která je v zmiňovaných usecích vyšší, než je stanovený limit. Kdo má zdravý sluch, nižší hlučnosti si při jízdě bez problémů všimne. Napsal jsem to v češtině, v orangutanštině to "vyargumentovat" neumím.
Naprojektovala se silnice. EU řekla že dá dotaci. Silnice se postavila. Ale je naprojektovaná blbě a auta dělají do okolí moc hluku. EU říká, že neproplatí všechny slíbené dotace na tu silnici, protože do okolí dělá hluk. Tak Ťok sníží rychlost. Přitečou zbylé prachy z EU a pak se (postaví za další naše peníze) zapomenuté protihlukové bariéry a pak se zvýší rychlost na normální hodnotu. >:D >:D >:D >:D >:D
Prostě špatnej projekt, ale nikdo za to nenese odpovědnost. Klasika u nás v ČR. >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[]
Při nižších platech dražší než v Německu. A dokonce dražší než v hornatém Rakousku.
Zatímco v tuzemsku jsou stavební náklady na jeden kilometr dálnice 355 milionů korun, v Německu činí 260 milionů korun, a jsou tedy o 27 procenta nižší, uvedl NKÚ.
A pozor. V německu mají vyšší náklady na pracovní sílu, atd... .
Přesně. Když jsem žil v Praze, jezdil jsem po okruhu denně a pod 120km/h jsem zpomaloval jen v tunelech s měřením. Naopak tam, kde to provoz dovoloval, bylo běžnou cestovní rychlostí 140+. :-)
No to už mi zase přijde vzhledem k hustotě provozu docela dost. Pak není divu, že je to furt samá bouračka. Nejde o to dodržovat předpisy, ale překračovat je v rozumný míře, tak aby jízda byla sice rychlá, ale i bezpečná.
"Zpětným vyhodnocením se totiž u několika projektů spolufinancovaných Operačním programem Doprava 2007 – 2013 zjistilo, že mají negativní vliv na životní prostředí."
Tak proto Praha nemá okruh - má negativní vliv na životní prostředí? >:D
A radar, tak jako na všech omezeních hluku, tam bude taky?
Aha, takže je to stejný jako na Suchdole. Zase si někdo koupil levnej pozemeček, postavil si tam baráček na klíč a teď 3/14čuje, že je tam hluk od dálnice. V těch Dobřejovicích je krásně vidět, že stará zástavba je za kopcem...
Za mě tedy urychleně postavit protihlukovku, ale rychlost nesnižovat, akorát tam budou zbytečný bouračky a zácpy.
Byt majitelem toho domu tak prskam taky. Zastavbu v takove lokalite mel znemoznit uzemni plan. Na zacatku je tedy otazkou zda chyba neni na strane porizovatele uzemniho planu nebo jeho zpracovatele a pak mozna i zda byla v poradku hlukova studie ktera slouzila jako podklad toho uzemniho planu.
Majitel pozemku moc dobře ví, že tudy povede rychlostní komunikace, ale nechá se utáhnout na nízkou cenu a pak by se nejradši soudil... Lidská blbost je zkrátka hájená.
nechápeš. Tady vůbec nejde o to, že bys nevěděl, že tudy má či nemá vést silnice/dálnice.
Tady jde o to, že jestliže kupuješ stavební pozemek v souladu s územním plánem, tak jsi v dobré víře, že plocha je určena k tomuto účelu a že mj. budou splněny hlukové limity.
Pokud hlukové limity splněny nejsou, tak jsi byl podveden. Top je celé. JInak řečeno - když si obec schválí v územním plánu plochu pro bydlení, aniž by tomu uzpůsobila technické řešení, tak vydrbává s budoucími majiteli... Resp. s nimi vydrbává developer, který změnu územního plánu vyvolal. Nebo vydrbává ŘSD, které udělá hlukovou studii, která neodpovídá realitě.
Územní rozhodnutí s tím nemá co dělat. Územní plán nevzniká územním rozhodnutím, ale jde o opatření obecné povahy, které vzniká (resp. nabývá platnosti) schválením samosprávného územního celku. Takže konkrétní viník ani existovat nemůže. Resp. existuje případně ten, kdo dal razítko na hlukovou studii :-!
Kdybych byl v pozici člověka co si večer po 22 změří na fasádě tech 50dB či kolik to je a začal se pidit po tom kde nastala chyba tak zacnu u toho úředníka co vydal uzemko ten se bude bránit ze to bylo v souladu s uzemnim plánem a pokračoval bych dal do problémů kdo to podelal. Tak jsem to myslel.
K te hlukovce už jsem to psal níže. Tu sice jde podelat jenze její závěry se vždy prokazují měřením a dokud se nesplní tak se cesta nezkolauduje protože k tomu nedá hygiena souhlas.
S tím uzemnim plánem taky nesouhlasim žeby za něj nikdo konktetni neměl zodpovednost. Zpracovavaji se za nemalé peníze lidmi kteří k tomu maji odbornou způsobilost, takového člověka jde dohledat a zavěsit do průvanu vždycky... osobní zkušenost.
Hlukové měření se měří, až se zkrátka naměří co se chce.
Za územní plán samozřejmě má někdo osobní odpovědnost, ale ve smyslu formálním spíše. To, jestli někdo ryze politicky/lobbysticky rozhodne, že někde bude plocha pro bydlení, aniž by tam fakticky být mohla, není chybou zpracovatele územního plánu. Ten jen zpracovává požadavky objednatele, kterým je územně-samsprávný celek. Je to asi podobné, jako kdybys přisuzoval odpovědnost za 10-podlažní činžák v ploše pro rodinné bydlení v RD projektantovi stavby činžáku...
To, že za humny povede dálnice je známo již cca 50 let. To, že si někdo za jinak bezcenné pozemky vyrejžoval je taky jasné. Odpovědnost úředníka je tak max do výše tří jeho platů, jestli vůbec. Takže za mě budu odsuzovat majitele pozemku, kterej svý těžce vydřený prachy narval do špatně situované parcely.
Vím že to tak občas nemusí vypadat, ale stavební úřad by měl chránit nejen zájmy okolí před vaší stavbou ale také vaši stavbu před okolím a to tím že jí neschválí. Schválení stavby každého rodinného domu totiž podléhá dvěma procesům. No a hned v tom prvním tzv. územním řízení dochází k jeho umístění a stavební úřad mimo jiné kontroluje zda je objekt umísťován v souladu s územním plánem. Přesně to je to místo kde měli říct stavebníkovi - ne, tady stavět nebudeš.
Ale já jsem za jedno s tebou. Mel říct ne protože by to v tom územním plánu muselo byt uvedené ze se nejedna o území k zástavbě. Pokud území k zástavbě určené bylo tak mu nic jiného nezbývá.
O územním plánu rozhoduje zastupitelstvo obce. Takže na katastru bude dostupné, kdo to pole vlastnil před těmi domkaři a zda nebyl v zastupitelstvu nebo přízni. Tak to chodí.
Jak atraktivni, napsat, "muze za to EU"...
Ale, jestli jsem to pochopil spravne, muze za to ten, kdo postavil okruh v rozporu s podminkami dotacniho programu.
Ubylo by nehod a zraněných na silnicích.
Neboj, i tam časem dojedeme.
S EU na věčné časy a nikdy jinak. A nebo to heslo bylo jinak? Nějak se mi to plete.
Hluková studie snad měla být součástí projektové dokumentace, ne? Tu hlukovou studii někdo vypracoval, podle nějakého projektu. Projekt musel někdo schválit, zákonné požadavky musely být splněny.
Realita neodpovídá projektu? Ok, tak to asi někdo posr@l a měl by za to nést odpovědnost. Ale né, on to zase odser6 řidič, jsme přeci v ČéeR... 8-s8-s:no:
A titulek? Bulvár nad bulvár. Jak kvůli EU? Kvůli tomu, že někdo zadrbal projektovou dokumentaci. EU v tomhle případě jen chce po ČR, aby splnila co slíbila. Což je jako obvykle neskonalý problém :-!
Je tam ještě jeden mezičlánek - hygiena. Právě ta schvaluje závěry hlukové studie a kolaudaci každé stavby podmiňuje skutečným měřením hluku za provozu. Když se tak nad tím zamýšlím tak je prakticky vyloučeno aby nastala chyba tady, to by musela být špatná hlukovka, špatná realizace, špatné měření za provozu a celé by to musela přehlédnout hygiena, což nedává smysl protože cesta se staví za státní peníze takže tam se tak dlouho dělají vícepráce až je hluk splněný :-)
OMG samozřejmě ze jsem psal o kolaudaci cesty, asi to jenom nevyznelo z textu. Mimochodem a jen tak na okraj - ohlášení užívání stavby neni nic jiného než prevlecena kolaudace a kontroluje se úplně to same co při kolaudaci. A ohlaseni stavby neni nic jineho nez stavebni povoleni. Jenom tam jsou trochu jinak nastavene lhuty, poplatky a podminky realizace. Dokumentace je jedna a ta sama. Alespoň tady v našich končinách.
Já bych se podíval i na vývoj hlukových norem za dobu stavby okruhu... Ani bych se nedivil, kdyby původní projekt musel splňovat mírnější limity, než které platí teď a pro které zkrátka není a nemůže být stavěný.
No a další věcí je naše úžasná samospráva a vůbec komunikace státních organizací, úřadů a samosprávy. To centrální řízení mělo své výhody...
Doporučuju tak dát úsekovej radar. Páč tam všichni jezdí jak prasata.
Ikdyž fotka auta je z jednoho tunelu a na vjezdu do druhého taky. Takže stačí jen propojit úsekové měření tunelů a již posíláme fakturky. Jak kouzelné !!!
EDIT: Pardon, to je na sjezdu z D1. :-)
Tam je jen 100km/h? Já tam jezdím jako po dálnici. Ufff. Musím víc koukat.