Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Na Pražském okruhu se snížila povolená rychlost, kvůli EU

David Bureš David Bureš 4. 12. 2015 • 06:59
56
Zatím poslední úsek Pražského okruhu otevřel v roce 2010. Po pěti letech ministerstvo dopravy tvrdí, že jsou zde překračovány hlukové normy.

Pokud jste v posledních dnech jeli po Pražském okruhu, jistě jste si všimli omezení povolené rychlosti v úseku mezi sjezdem z dálnice D1 a Jesenicí. Ministerstvo dopravy nyní vysvětluje, že důvodem je snaha o snížení hluku z dopravy v těchto místech.

Povolená rychlost je v daném úseku pomocí proměnného značení snížena na 100 km/h. To však není finální stav, ministerstvo počítá s tím, že v nejbližších dnech bude povolená rychlost dále snížena na „hlemýždích“ 70 km/h. Dobrou zprávou pro řidiče osobních vozidel je ta, že tento nižší limit se bude týkat jen kamionů.

Argument o nadměrném hluku je sice ušlechtilý, více než stížnosti obyvatel bydlících blízko obchvatu jsou důvodem nižšího limitu peníze. Stavba Pražského okruhu byla spolufinancována Evropskou unií, finance ale zatím nebyly proplaceny. Zpětným vyhodnocením se totiž u několika projektů spolufinancovaných Operačním programem Doprava 2007 – 2013 zjistilo, že mají negativní vliv na životní prostředí. V případě Pražského okruhu je to právě nadměrný hluk. A pokud se jej nepodaří snížit, s financemi na zpětné proplacení stavby bychom se mohli patrně rozloučit.

Podle ministerstva dochází k překračování hlukových limitů hlavně v okolí Dobřejovic. Na nadměrný hluk chce ministerstvo reagovat postavením nových protihlukových stěn, než však budou hotovy, budeme v tomto úseku Pražského okruhu jezdit pomaleji.

„Počítáme s tím, že výstavbu všech nezbytných protihlukových opatření na tomto úseku Pražského okruhu ukončíme nejpozději do konce června 2016,“ uvedl ministr dopravy Dan Ťok. Se snížením povolené rychlosti tudíž na části rychlostní silnice R1 (od Nového roku dálnice D0) musíme počítat několik měsíců. Snad se stavbu podaří co nejvíce urychlit – nižší povolená rychlost na širokých silnicích totiž bývá nebezpečná. Řidiči se mnohdy přestanou soustředit na řízení a věnují se jiným činnostem.

„Věřím, že snížení rychlosti okamžitě přispěje k dodržení hlukových limitů a s profinancováním této stavby nebude problém,“ říká Ťok. Řidiče pak prosí o trpělivost a dodržování omezené rychlosti.

Související články

Témata
7. 12. 2015 15:40
Re: A zase ta odpovědnost
Ono se to ale opravdu změnilo! vyhláška 549/2007
7. 12. 2015 15:38
Re: Stěžovatelé
O územním plánu rozhoduje zastupitelstvo obce. Takže na katastru bude dostupné, kdo to pole vlastnil před těmi domkaři a zda nebyl v zastupitelstvu nebo přízni. Tak to chodí.
7. 12. 2015 15:35
Re: Stěžovatelé
To, že za humny povede dálnice je známo již cca 50 let. To, že si někdo za jinak bezcenné pozemky vyrejžoval je taky jasné. Odpovědnost úředníka je tak max do výše tří jeho platů, jestli vůbec. Takže za mě budu odsuzovat majitele pozemku, kterej svý těžce vydřený prachy narval do špatně situované parcely.
7. 12. 2015 14:56
Re: Jsem pro
No to už mi zase přijde vzhledem k hustotě provozu docela dost. Pak není divu, že je to furt samá bouračka. Nejde o to dodržovat předpisy, ale překračovat je v rozumný míře, tak aby jízda byla sice rychlá, ale i bezpečná.
Avatar - Hammunasakra
6. 12. 2015 01:16
Re: Jsem pro
Kravina >:D
Články odjinud