Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Dieselgate: Na prodej může být Bentley, Lamborghini nebo Ducati

Volkswagen je v případě, že nebude mít dost prostředků na sanaci aféry Dieselgate, připraven prodat některé ze svých exkluzivních značek.
Zpět na článek
8. 12. 2015 15:21
8. 12. 2015 20:17
8. 12. 2015 23:39
9. 12. 2015 07:08
8. 12. 2015 20:21
Proc neprodat Škodu
Optimální by bylo prodat firmu Škoda Auto a.s., tím by si Volkswagen definitivne zajistil dostatek prostredku. Škodu by mohla prevzít napríklad Hyundai Motor Group.
Rozbalit vlákno
18
Avatar - Hittman
8. 12. 2015 14:33
Re: Proc neprodat Škodu
Hlavně Škoda je vlastně levnější VW, která nejvíce konkuruje svými modely VW. Seat má být "sportovní", VW luxusnější a škoda měla být "blíže lidem", což se zatím nepotvrzuje... Je i otázka, kdo toho do koncernu přinese více, zda Lamobo, Bentley či Škoda... Jinak Hjondé nebude kupovat to, co už má v Evropě 2x (Kia)...
8. 12. 2015 14:40
Re: Proc neprodat Škodu
Jednou se nekde uvadela cena znacky a Seat byla snad uplne na dne nebo druhy od spodu tabulky i s cinskymi vyrobci. Skoda na tom byla diky vetsim prodejum o chlup lepe, ale take okupovala spodni pricky. Obe znacky byly na urovni cinskych montoven bez vyvoje, coz je i vlastne pravda. VW vyviji, ostatni montuji a trochu upravuji. Prodeje znacek Skoda, Seat by asi zadne extra penize neprinesly, jedine snad za vyrobni linky a haly, ale hov-nou Skody a Seatu resp. cena znaky je nizka.
8. 12. 2015 15:14
Re: Proc neprodat Škodu
Pleteš si hodnotu značky a firmy (případně její části).
Avatar - Individualita
8. 12. 2015 15:20
Re: Proc neprodat Škodu
Tak nějak. Hodnota Škody jako firmy bude nemalá.
Avatar - fOE
8. 12. 2015 21:04
Re: Proc neprodat Škodu
Je otazka co by te skode po rozdeleni od VW ceneho zustalo? Platforma = VW, motory = VW, prevodovky = VW...
Avatar - Individualita
9. 12. 2015 08:10
Re: Proc neprodat Škodu
Je otázka, jak by vlastně mohl probíhat takový "rozvod", když je Škodovka tak moc integrovaná do VW. To je spíš otázka pro houfy právníků. Já bych tipoval, že po nějaké době by musela Škoda přejít na výrobu jiných motorů. Byla by tam nějaká doba pro dožití aktuálních modelů, zřejmě několik let.
Každopádně Škoda vlastní slušně velkou výrobu. Stroje, pozemky atd.
9. 12. 2015 15:52
Re: Proc neprodat Škodu
Ano, jak by vyrovnali vzájemnou závislost by hodně ovlivnilo hodnotu. Ale tak či onak mají pozemky, stroje atd. hodnotu, která nemá nic společného s hodnotou značky.
8. 12. 2015 23:54
Re: Proc neprodat Škodu
Co je tedy hodnota znacky a firmy? ;-)
Avatar - Individualita
9. 12. 2015 08:11
Re: Proc neprodat Škodu
Značku vnímám jen jako marketingový nástroj, možná design a patenty. Všechno ostatní je de facto majetek.
Avatar - Choochoo
9. 12. 2015 10:08
Re: Proc neprodat Škodu
Asi tak nějak
9. 12. 2015 11:32
Re: Proc neprodat Škodu
Takze je to ve shode s mym puvodnim tvrzenim, ze za znacku Skoda, Seat (znacka) nelze cekat zadny extra peniz, jedine snad za vyrobni linky a haly (majetek). Design je o nicem a patenty diky vyvoji ve VW si myslim vetsinou(mozna vse) vlastni VW.
9. 12. 2015 16:21
Re: Proc neprodat Škodu
Když se oháníš tím článkem, četl jsi ho, pochopil jsi ho?

Podle kontextu může značka znamenat jak celou firmu nebo divizi, tak jen ochranou známku. Články o hodnotách značek (brand value) jsou typicky o ochranných známkách, to je marketingová záležitost (nehrají v tom roli hodnoty pozemků, finanční rezervy atp.). Je to čistě o logu a nápisu. V tomhle kontextu však prodej značky znamená typicky prodej firmy (ta je pravděpodobně vlastníkem daných známek, ale nemusí nutně být; tak či onak je nový majitel většinou chce koupit spolu s továrnami atd.). Jen výjimečně je tomu jinak. Když VW koupil Bentley a Rolls Royce, neměl práva na značku Rolls Royce. Tu vlastnil Rolls Royce, výrobce leteckých motorů. A u něj si práva zajistilo BMW. Dnešní Rolls Royce je jiná firma, má jiné sídlo atd. Pokud si dobře pamatuji. Oživování dávno mrtvých značek je typicky o známkách. Ale u fungujících firem se normálně prodává celý balíček.

Hodnota Škody se hodně těžko odhaduje (záleží na podmínkách, co by VW vlastně prodával), ale pravděpodobně se bavíme o dvanáctimístné sumě v korunách (to je alespoň sto miliard). To jsou takové drobné. :-)
9. 12. 2015 08:57
Re: Proc neprodat Škodu
Kdyby to někoho zajímalo, tak tabulka je zde:
[odkaz]
8. 12. 2015 19:30
Re: Proc neprodat Škodu
Prodat lze pouze Lamborghini/Bentley/Ducati a do díky malé provázanosti techniky z koncernu. Kdo by koupil škodu, musel by dost dlouho dál nakupovat kvanta dílů, celé motory, převodovky,.. od VW. A stejně tak obráceně. Škodárna přece jen montuje i nějaké ty motory a převodovky.
Avatar - white label
8. 12. 2015 22:15
Re: Proc neprodat Škodu
Nechceš tu prezentovat ještě nějaké své další mokré sny...? :*) >:-[]
Re: Proc neprodat Škodu
To nejsou moje sny. Ale zajímavé by byly mokré sny vypatlaného prolhaného roznovského zmrzlináre. >:D >:D >:D
Avatar - white label
9. 12. 2015 11:41
Re: Proc neprodat Škodu
Nemusíš nám tu neustále připomínat, jak ubohý jsi čmuchal. Ty naopak nezajímáš nikoho a v tom je (mimo jiné) tvůj problém...
Avatar - pelikoš
8. 12. 2015 15:21
jo
kdo seje vitr....
Rozbalit vlákno
0
8. 12. 2015 19:45
Dá se to čekat
Ano, přesně toto jsem tady před pár týdny psal (jen jsem zmiňoval Bentley jako příklad). Ale není to na pořadu dne!
Rozbalit vlákno
0
8. 12. 2015 20:17
Nic
se prodávat nebude. Aféra vyšumí a VW bude prodávat víc než dříve. Až bude největší na celém světě, větší než Toyota s GM dohromady. A pak všem ukáže a dokáže že VW a Škoda jsou nejlepší auta na celém světě jak už to dávno ví Češi jelikož jsou nejchytřejší a nejlepší na celém světě. Je to známý národ geniu a všechny ostatní národy na světě jsou úplně tupé.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - S8
8. 12. 2015 23:39
Re: Nic
škoda že jsi převlečený Slovák a můžeš nám Čechům jen tiše závidět ;-)
Re: Nic
Máš so Slovákmi nejaký problém?
9. 12. 2015 07:08
Re: Nic
Nechápu tento příspěvek...
8. 12. 2015 20:21
vw
vw by mělo ukončit svojí existenci,škodovku vrátit zpět čehůnům ,a opět lisovat favority a felcky,koncern vw by mohl odkoupit např renault,lambo by se samo uživilo,porsche by mělo svolat všechny nafty co kdy dalo do svých aut a auta s tímto motorem okamžitě slisovat ,bentley zrušit úplně nesmyslná značka,seat zase k fiatu a je klid....
Rozbalit vlákno
0
9. 12. 2015 07:12
Worst case study
Překvapuje mě, kolik názorů se dokáže sejít nad jedním z nejhorších možných scénářů dalšího vývoje kauzy VW.
Bezesporu dojde (a už nyní dochází) k ořezávání nákladů a některé projekty dostanou stop, VW se může zbavit některých entit, který v době expanze zakvíroval a jejichž prodej mu nepoškodí už tak pošramocenou image.
Rozbalit vlákno
6
Avatar - Individualita
9. 12. 2015 08:16
Re: Worst case study
Myslíš ty teorie o prodeji Škody? To jsou jen takové filosofické diskuze, je to krajně nepravděpodobné.
Ovšem jiná věc jsou v článku zmíněné firmy, u kterých nám může být putna pod jaký koncern spadají :-)
9. 12. 2015 09:11
Re: Worst case study
Jak se to vezme, způsob, kterým VW nechalo žít svým vlastním životem třeba lambo jsem nečekal. Vem si, že i základní model se dnes obejde bez v jeho třídě dnes už "povinnýho" přeplňování a drží V10 :-)
Avatar - Individualita
9. 12. 2015 09:20
Re: Worst case study
Velkou samostatnost vidím u značek jako Lambo nebo Ferrari jako nutnost. Přeci jen je to úplně o něčem jiném než mainstream, po všech stránkách. Hlavní je zajistit jim finance.
Avatar - fOE
9. 12. 2015 09:20
Re: Worst case study
Doufam ze kdyz jsi tohle dopsal klopal jsi pri tom na drevo jako blazen. :-)
9. 12. 2015 10:42
Re: Worst case study
I kolenama! >:D
9. 12. 2015 16:41
Re: Worst case study
Mne takové plány vůbec nepřekvapují. Mám plány na likvidaci majetku a to nemám žádné problémy. Když se objeví mraky na obzoru, nejen že mě to nepřekvapí, je prozíravé mít nějaký plán v rukávu. Stejně tak mě nepřekvapí, že šlápnou na brzdu a začnou preventivně šetřit. Já bych to také udělal. Pozdě bycha honiti, jak se říká.
10. 12. 2015 15:02
Nic se prodávat nebude
Viz zde:

[odkaz]
Rozbalit vlákno
0