Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Dieselgate: Na prodej může být Bentley, Lamborghini nebo Ducati

34 komentářů

Gilgit - stop odpadu na Auto.cz
Optimální by bylo prodat firmu Škoda Auto a.s., tím by si Volkswagen definitivne zajistil dostatek prostredku. Škodu by mohla prevzít napríklad Hyundai Motor Group.
Avatar - Hittman
Hittman
Hlavně Škoda je vlastně levnější VW, která nejvíce konkuruje svými modely VW. Seat má být "sportovní", VW luxusnější a škoda měla být "blíže lidem", což se zatím nepotvrzuje... Je i otázka, kdo toho do koncernu přinese více, zda Lamobo, Bentley či Škoda... Jinak Hjondé nebude kupovat to, co už má v Evropě 2x (Kia)...
Střelec
Jednou se nekde uvadela cena znacky a Seat byla snad uplne na dne nebo druhy od spodu tabulky i s cinskymi vyrobci. Skoda na tom byla diky vetsim prodejum o chlup lepe, ale take okupovala spodni pricky. Obe znacky byly na urovni cinskych montoven bez vyvoje, coz je i vlastne pravda. VW vyviji, ostatni montuji a trochu upravuji. Prodeje znacek Skoda, Seat by asi zadne extra penize neprinesly, jedine snad za vyrobni linky a haly, ale hov-nou Skody a Seatu resp. cena znaky je nizka.
_MT_
Pleteš si hodnotu značky a firmy (případně její části).
Avatar - Individualita
Individualita
Tak nějak. Hodnota Škody jako firmy bude nemalá.
Avatar - fOE
fOE
Je otazka co by te skode po rozdeleni od VW ceneho zustalo? Platforma = VW, motory = VW, prevodovky = VW...
Avatar - Individualita
Individualita
Je otázka, jak by vlastně mohl probíhat takový "rozvod", když je Škodovka tak moc integrovaná do VW. To je spíš otázka pro houfy právníků. Já bych tipoval, že po nějaké době by musela Škoda přejít na výrobu jiných motorů. Byla by tam nějaká doba pro dožití aktuálních modelů, zřejmě několik let.
Každopádně Škoda vlastní slušně velkou výrobu. Stroje, pozemky atd.
_MT_
Ano, jak by vyrovnali vzájemnou závislost by hodně ovlivnilo hodnotu. Ale tak či onak mají pozemky, stroje atd. hodnotu, která nemá nic společného s hodnotou značky.
Střelec
Co je tedy hodnota znacky a firmy? 😉
Avatar - Individualita
Individualita
Značku vnímám jen jako marketingový nástroj, možná design a patenty. Všechno ostatní je de facto majetek.
Avatar - Choochoo
Choochoo
Asi tak nějak
Střelec
Takze je to ve shode s mym puvodnim tvrzenim, ze za znacku Skoda, Seat (znacka) nelze cekat zadny extra peniz, jedine snad za vyrobni linky a haly (majetek). Design je o nicem a patenty diky vyvoji ve VW si myslim vetsinou(mozna vse) vlastni VW.
_MT_
Když se oháníš tím článkem, četl jsi ho, pochopil jsi ho?

Podle kontextu může značka znamenat jak celou firmu nebo divizi, tak jen ochranou známku. Články o hodnotách značek (brand value) jsou typicky o ochranných známkách, to je marketingová záležitost (nehrají v tom roli hodnoty pozemků, finanční rezervy atp.). Je to čistě o logu a nápisu. V tomhle kontextu však prodej značky znamená typicky prodej firmy (ta je pravděpodobně vlastníkem daných známek, ale nemusí nutně být; tak či onak je nový majitel většinou chce koupit spolu s továrnami atd.). Jen výjimečně je tomu jinak. Když VW koupil Bentley a Rolls Royce, neměl práva na značku Rolls Royce. Tu vlastnil Rolls Royce, výrobce leteckých motorů. A u něj si práva zajistilo BMW. Dnešní Rolls Royce je jiná firma, má jiné sídlo atd. Pokud si dobře pamatuji. Oživování dávno mrtvých značek je typicky o známkách. Ale u fungujících firem se normálně prodává celý balíček.

Hodnota Škody se hodně těžko odhaduje (záleží na podmínkách, co by VW vlastně prodával), ale pravděpodobně se bavíme o dvanáctimístné sumě v korunách (to je alespoň sto miliard). To jsou takové drobné. 😄
sudik
Kdyby to někoho zajímalo, tak tabulka je zde😒br /> [odkaz]
Johnnn
Prodat lze pouze Lamborghini/Bentley/Ducati a do díky malé provázanosti techniky z koncernu. Kdo by koupil škodu, musel by dost dlouho dál nakupovat kvanta dílů, celé motory, převodovky,.. od VW. A stejně tak obráceně. Škodárna přece jen montuje i nějaké ty motory a převodovky.
Avatar - donPedro
donPedro
>😁
Avatar - white label
white label
Nechceš tu prezentovat ještě nějaké své další mokré sny...? :😉 >😒]
Gilgit - stop odpadu na Auto.cz
To nejsou moje sny. Ale zajímavé by byly mokré sny vypatlaného prolhaného roznovského zmrzlináre. >😁 >😁 >😁
Avatar - white label
white label
Nemusíš nám tu neustále připomínat, jak ubohý jsi čmuchal. Ty naopak nezajímáš nikoho a v tom je (mimo jiné) tvůj problém...
Avatar - pelikoš
pelikoš
kdo seje vitr....
bullock
Ano, přesně toto jsem tady před pár týdny psal (jen jsem zmiňoval Bentley jako příklad). Ale není to na pořadu dne!
Petrko
se prodávat nebude. Aféra vyšumí a VW bude prodávat víc než dříve. Až bude největší na celém světě, větší než Toyota s GM dohromady. A pak všem ukáže a dokáže že VW a Škoda jsou nejlepší auta na celém světě jak už to dávno ví Češi jelikož jsou nejchytřejší a nejlepší na celém světě. Je to známý národ geniu a všechny ostatní národy na světě jsou úplně tupé.
Avatar - S8
S8
škoda že jsi převlečený Slovák a můžeš nám Čechům jen tiše závidět 😉
T.E.S.L.A už na ACZ serie
Máš so Slovákmi nejaký problém?
webpaja
Nechápu tento příspěvek...
pandora
vw by mělo ukončit svojí existenci,škodovku vrátit zpět čehůnům ,a opět lisovat favority a felcky,koncern vw by mohl odkoupit např renault,lambo by se samo uživilo,porsche by mělo svolat všechny nafty co kdy dalo do svých aut a auta s tímto motorem okamžitě slisovat ,bentley zrušit úplně nesmyslná značka,seat zase k fiatu a je klid....
webpaja
Překvapuje mě, kolik názorů se dokáže sejít nad jedním z nejhorších možných scénářů dalšího vývoje kauzy VW.
Bezesporu dojde (a už nyní dochází) k ořezávání nákladů a některé projekty dostanou stop, VW se může zbavit některých entit, který v době e😜anze zakvíroval a jejichž prodej mu nepoškodí už tak pošramocenou image.
Avatar - Individualita
Individualita
Myslíš ty teorie o prodeji Škody? To jsou jen takové filosofické diskuze, je to krajně nepravděpodobné.
Ovšem jiná věc jsou v článku zmíněné firmy, u kterých nám může být putna pod jaký koncern spadají 😄
webpaja
Jak se to vezme, způsob, kterým VW nechalo žít svým vlastním životem třeba lambo jsem nečekal. Vem si, že i základní model se dnes obejde bez v jeho třídě dnes už "povinnýho" přeplňování a drží V10 😄
Avatar - Individualita
Individualita
Velkou samostatnost vidím u značek jako Lambo nebo Ferrari jako nutnost. Přeci jen je to úplně o něčem jiném než mainstream, po všech stránkách. Hlavní je zajistit jim finance.
Avatar - fOE
fOE
Doufam ze kdyz jsi tohle dopsal klopal jsi pri tom na drevo jako blazen. 😄
webpaja
I kolenama! >😁
_MT_
Mne takové plány vůbec nepřekvapují. Mám plány na likvidaci majetku a to nemám žádné problémy. Když se objeví mraky na obzoru, nejen že mě to nepřekvapí, je prozíravé mít nějaký plán v rukávu. Stejně tak mě nepřekvapí, že šlápnou na brzdu a začnou preventivně šetřit. Já bych to také udělal. Pozdě bycha honiti, jak se říká.
Dixik2
Viz zde😒br />
[odkaz]