Optimální by bylo prodat firmu Škoda Auto a.s., tím by si Volkswagen definitivne zajistil dostatek prostredku. Škodu by mohla prevzít napríklad Hyundai Motor Group.
Hlavně Škoda je vlastně levnější VW, která nejvíce konkuruje svými modely VW. Seat má být "sportovní", VW luxusnější a škoda měla být "blíže lidem", což se zatím nepotvrzuje... Je i otázka, kdo toho do koncernu přinese více, zda Lamobo, Bentley či Škoda... Jinak Hjondé nebude kupovat to, co už má v Evropě 2x (Kia)...
Jednou se nekde uvadela cena znacky a Seat byla snad uplne na dne nebo druhy od spodu tabulky i s cinskymi vyrobci. Skoda na tom byla diky vetsim prodejum o chlup lepe, ale take okupovala spodni pricky. Obe znacky byly na urovni cinskych montoven bez vyvoje, coz je i vlastne pravda. VW vyviji, ostatni montuji a trochu upravuji. Prodeje znacek Skoda, Seat by asi zadne extra penize neprinesly, jedine snad za vyrobni linky a haly, ale hov-nou Skody a Seatu resp. cena znaky je nizka.
Je otázka, jak by vlastně mohl probíhat takový "rozvod", když je Škodovka tak moc integrovaná do VW. To je spíš otázka pro houfy právníků. Já bych tipoval, že po nějaké době by musela Škoda přejít na výrobu jiných motorů. Byla by tam nějaká doba pro dožití aktuálních modelů, zřejmě několik let.
Každopádně Škoda vlastní slušně velkou výrobu. Stroje, pozemky atd.
Ano, jak by vyrovnali vzájemnou závislost by hodně ovlivnilo hodnotu. Ale tak či onak mají pozemky, stroje atd. hodnotu, která nemá nic společného s hodnotou značky.
Takze je to ve shode s mym puvodnim tvrzenim, ze za znacku Skoda, Seat (znacka) nelze cekat zadny extra peniz, jedine snad za vyrobni linky a haly (majetek). Design je o nicem a patenty diky vyvoji ve VW si myslim vetsinou(mozna vse) vlastni VW.
Když se oháníš tím článkem, četl jsi ho, pochopil jsi ho?
Podle kontextu může značka znamenat jak celou firmu nebo divizi, tak jen ochranou známku. Články o hodnotách značek (brand value) jsou typicky o ochranných známkách, to je marketingová záležitost (nehrají v tom roli hodnoty pozemků, finanční rezervy atp.). Je to čistě o logu a nápisu. V tomhle kontextu však prodej značky znamená typicky prodej firmy (ta je pravděpodobně vlastníkem daných známek, ale nemusí nutně být; tak či onak je nový majitel většinou chce koupit spolu s továrnami atd.). Jen výjimečně je tomu jinak. Když VW koupil Bentley a Rolls Royce, neměl práva na značku Rolls Royce. Tu vlastnil Rolls Royce, výrobce leteckých motorů. A u něj si práva zajistilo BMW. Dnešní Rolls Royce je jiná firma, má jiné sídlo atd. Pokud si dobře pamatuji. Oživování dávno mrtvých značek je typicky o známkách. Ale u fungujících firem se normálně prodává celý balíček.
Hodnota Škody se hodně těžko odhaduje (záleží na podmínkách, co by VW vlastně prodával), ale pravděpodobně se bavíme o dvanáctimístné sumě v korunách (to je alespoň sto miliard). To jsou takové drobné. :-)
Prodat lze pouze Lamborghini/Bentley/Ducati a do díky malé provázanosti techniky z koncernu. Kdo by koupil škodu, musel by dost dlouho dál nakupovat kvanta dílů, celé motory, převodovky,.. od VW. A stejně tak obráceně. Škodárna přece jen montuje i nějaké ty motory a převodovky.
se prodávat nebude. Aféra vyšumí a VW bude prodávat víc než dříve. Až bude největší na celém světě, větší než Toyota s GM dohromady. A pak všem ukáže a dokáže že VW a Škoda jsou nejlepší auta na celém světě jak už to dávno ví Češi jelikož jsou nejchytřejší a nejlepší na celém světě. Je to známý národ geniu a všechny ostatní národy na světě jsou úplně tupé.
vw by mělo ukončit svojí existenci,škodovku vrátit zpět čehůnům ,a opět lisovat favority a felcky,koncern vw by mohl odkoupit např renault,lambo by se samo uživilo,porsche by mělo svolat všechny nafty co kdy dalo do svých aut a auta s tímto motorem okamžitě slisovat ,bentley zrušit úplně nesmyslná značka,seat zase k fiatu a je klid....
Překvapuje mě, kolik názorů se dokáže sejít nad jedním z nejhorších možných scénářů dalšího vývoje kauzy VW.
Bezesporu dojde (a už nyní dochází) k ořezávání nákladů a některé projekty dostanou stop, VW se může zbavit některých entit, který v době expanze zakvíroval a jejichž prodej mu nepoškodí už tak pošramocenou image.
Myslíš ty teorie o prodeji Škody? To jsou jen takové filosofické diskuze, je to krajně nepravděpodobné.
Ovšem jiná věc jsou v článku zmíněné firmy, u kterých nám může být putna pod jaký koncern spadají :-)
Jak se to vezme, způsob, kterým VW nechalo žít svým vlastním životem třeba lambo jsem nečekal. Vem si, že i základní model se dnes obejde bez v jeho třídě dnes už "povinnýho" přeplňování a drží V10 :-)
Velkou samostatnost vidím u značek jako Lambo nebo Ferrari jako nutnost. Přeci jen je to úplně o něčem jiném než mainstream, po všech stránkách. Hlavní je zajistit jim finance.
Mne takové plány vůbec nepřekvapují. Mám plány na likvidaci majetku a to nemám žádné problémy. Když se objeví mraky na obzoru, nejen že mě to nepřekvapí, je prozíravé mít nějaký plán v rukávu. Stejně tak mě nepřekvapí, že šlápnou na brzdu a začnou preventivně šetřit. Já bych to také udělal. Pozdě bycha honiti, jak se říká.