Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Dieselgate: Na prodej může být Bentley, Lamborghini nebo Ducati

Michal Fokt Michal Fokt 8. 12. 2015 • 14:43
139
34
Zobrazit náhledy (139)
Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen
Volkswagen je v případě, že nebude mít dost prostředků na sanaci aféry Dieselgate, připraven prodat některé ze svých exkluzivních značek.

Jak známo, Volkswagen si na vypořádání s emisním skandálem známým jako Dieselgate, bere od různých evropských bank půjčku ve výši 20 miliard euro, aby mohl financovat svolávací akce a měl peníze na pokuty, přičemž musí být splacena do roka od poskytnutí. To bude pochopitelně představovat enormní finanční zátěž na celou skupinu a Volkswagen musí mít záložní plán, jak věřitele uspokojit, pokud by se splácení nedařilo.

Agentura Reuters s odvoláním na zdroje zevnitř automobilky informuje, že v nejhorším případě koncern Volkswagen prodá některé značky ze svého velmi širokého portfolia. První na řadě by měly být divize MAN Turbo a MAN B&W Diesel, zabývající se výrobou motorů a generátorů pro průmyslovou výrobu. Pokud by to nestačilo, VAG by zvažoval prodej značek Bentley, Lamborghini nebo Ducati, jakkoli prý není pravděpodobné, že by k této situaci došlo.

Volkswagen v současnosti šetří, kde může. Ušetří 1,9 miliardy euro zredukováním počtu verzí a výbav svých modelů, o miliardu se sníží výdaje na vývoj a objevují se též velmi znepokojivé zvěsti, že další tři miliardy chce VW ušetřit na subdodávkách.

Související články

Témata
Re: Nic
Máš so Slovákmi nejaký problém?
10. 12. 2015 15:02
Nic se prodávat nebude
Viz zde:

[odkaz]
9. 12. 2015 16:41
Re: Worst case study
Mne takové plány vůbec nepřekvapují. Mám plány na likvidaci majetku a to nemám žádné problémy. Když se objeví mraky na obzoru, nejen že mě to nepřekvapí, je prozíravé mít nějaký plán v rukávu. Stejně tak mě nepřekvapí, že šlápnou na brzdu a začnou preventivně šetřit. Já bych to také udělal. Pozdě bycha honiti, jak se říká.
9. 12. 2015 16:21
Re: Proc neprodat Škodu
Když se oháníš tím článkem, četl jsi ho, pochopil jsi ho?

Podle kontextu může značka znamenat jak celou firmu nebo divizi, tak jen ochranou známku. Články o hodnotách značek (brand value) jsou typicky o ochranných známkách, to je marketingová záležitost (nehrají v tom roli hodnoty pozemků, finanční rezervy atp.). Je to čistě o logu a nápisu. V tomhle kontextu však prodej značky znamená typicky prodej firmy (ta je pravděpodobně vlastníkem daných známek, ale nemusí nutně být; tak či onak je nový majitel většinou chce koupit spolu s továrnami atd.). Jen výjimečně je tomu jinak. Když VW koupil Bentley a Rolls Royce, neměl práva na značku Rolls Royce. Tu vlastnil Rolls Royce, výrobce leteckých motorů. A u něj si práva zajistilo BMW. Dnešní Rolls Royce je jiná firma, má jiné sídlo atd. Pokud si dobře pamatuji. Oživování dávno mrtvých značek je typicky o známkách. Ale u fungujících firem se normálně prodává celý balíček.

Hodnota Škody se hodně těžko odhaduje (záleží na podmínkách, co by VW vlastně prodával), ale pravděpodobně se bavíme o dvanáctimístné sumě v korunách (to je alespoň sto miliard). To jsou takové drobné. :-)
9. 12. 2015 15:52
Re: Proc neprodat Škodu
Ano, jak by vyrovnali vzájemnou závislost by hodně ovlivnilo hodnotu. Ale tak či onak mají pozemky, stroje atd. hodnotu, která nemá nic společného s hodnotou značky.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud