Bezpečnost
Je se zdá na tom velmi dobře. Akorát že Acco už v Evropě se neprodává...
Ale ved toto porovnanie nemôžete brať jednou lyžicou.. Automobily v USA a v EU majú rozdielne špecifikácie bezpečnosti - napr Alfa Romeo 4c musí byt pre US trh robustnejsia, keďže sú tam iné nároky na bezpečnosť. Mňa by zaujímalo prečo u nás sú tieto nároky nižšie..
Ty nároky jsou rozdílné a nelze jednoznačně určit, kdo má tu sadu pravidel lepší. Většina výrobců se prostě soustředí jen na to, aby prolezli typ crash testů prováděný na jejich hlavním trhu pro daný model. V USA jsou například povinné nárazníky, co vydrží bez poškození náraz do 7 mil za hodinu, takže americké specifikace některých evropských aut jsou papírově delší kvůli tlustším nárazníkům, atd.
Nutno dodat, že IIHS není hlavní test ani v USA, kde je mnohem víc sledovaný výsledek NHTSA. A IIHS teprve nedávno zavedlo svůj nový šokující čelní střet, kdy se příď automobilu překrývá s překážkou jen 25%. Do všech aut kromě Volva a Acury TL to zajelo jak nůž do másla. Ještě chvíli tím budou lidi strašit a pak všichni hlavní výrobci upraví karoserie. Agentura vymyslí jinej test a začne strašit nanovo něčím jiným a tak dále dokola. 😄
Nutno dodat, že IIHS není hlavní test ani v USA, kde je mnohem víc sledovaný výsledek NHTSA. A IIHS teprve nedávno zavedlo svůj nový šokující čelní střet, kdy se příď automobilu překrývá s překážkou jen 25%. Do všech aut kromě Volva a Acury TL to zajelo jak nůž do másla. Ještě chvíli tím budou lidi strašit a pak všichni hlavní výrobci upraví karoserie. Agentura vymyslí jinej test a začne strašit nanovo něčím jiným a tak dále dokola. 😄
Takový argument už není platný.