Když si vezmeš, jaké to byly ještě koncem dvadesátek papíráky, je to obrovský posun dopředu. Na Japoncích je prostě super, že čemu věnují pozornost, do dokáží vypiplat k dokonalosti. Jen se musí správně nasměrovat. :-)
Povrchově orezlý podvozek je de facto neškodný, ničemu nevadí. A nevím, že by to byl problém ještě u ročníku 2010. Každopádně třeba Honda s tím problém neměla, zajímavé.
Hele, nic osobního... ale už jsi nějakého japonce vlastnil? To co tvrdíš už deset let není pravda. Naopak. Japonci si dávají sakra záležet, aby k této "závadě" nedocházelo.
Takový argument už není platný.
take audi A4 sa tvarilo od prvej generacie ako nepriestrelny tank, ale az pred dvomi generaciami sa z toho naucili robit bezpecne auto... hlavne prve dve generacie to bola tragedia, hlavne ze sa tvarili kvalitne a robustne detto jazdne vlastnosti
To je známá věc, dokonce zvládly i small overlap test, ještě před jeho oficiálním zavedením, patří společně s Mercedesem a Volvem k nejbezpečnějším autům vůbec.
Jinak vidím, že hodně slušně si vede i Subaru. :yes:
Ale ved toto porovnanie nemôžete brať jednou lyžicou.. Automobily v USA a v EU majú rozdielne špecifikácie bezpečnosti - napr Alfa Romeo 4c musí byt pre US trh robustnejsia, keďže sú tam iné nároky na bezpečnosť. Mňa by zaujímalo prečo u nás sú tieto nároky nižšie..
Ty nároky jsou rozdílné a nelze jednoznačně určit, kdo má tu sadu pravidel lepší. Většina výrobců se prostě soustředí jen na to, aby prolezli typ crash testů prováděný na jejich hlavním trhu pro daný model. V USA jsou například povinné nárazníky, co vydrží bez poškození náraz do 7 mil za hodinu, takže americké specifikace některých evropských aut jsou papírově delší kvůli tlustším nárazníkům, atd.
Nutno dodat, že IIHS není hlavní test ani v USA, kde je mnohem víc sledovaný výsledek NHTSA. A IIHS teprve nedávno zavedlo svůj nový šokující čelní střet, kdy se příď automobilu překrývá s překážkou jen 25%. Do všech aut kromě Volva a Acury TL to zajelo jak nůž do másla. Ještě chvíli tím budou lidi strašit a pak všichni hlavní výrobci upraví karoserie. Agentura vymyslí jinej test a začne strašit nanovo něčím jiným a tak dále dokola. :-)
Môžem len potvrdiť, že ak v USA nejaké auto obstálo v nejakom teste, neznamená to, že to isté auto predané pre EU trh by obstálo rovnako. Stačí trochu pouvažovať prečo je tomu tak.