Hybridy to teď v Americe nemají vůbec snadné a u Priusu to platí dvojnásob. Toyota čeká v nejhorším případě propad oproti původním plánům až o čtvrtinu.
V Toyote by si mali uvedomit, ze hybrid nemusi az tak vycnievat dizajnom, ze to najlepsie co sa o Priuse da povedat je "divny". Potom by mozno aj tie predajne cisla boli vyssie, ak by ho nekupovali len pre technologiu, ale aj pre pritazlivy dizajn...
Kdo chce hybrida s běžným designem, tak si může koupit Yaris Hybrid, Auris Hybrid, RAV4 Hybrid, Camry Hybrid, ....
Prius musí vyčnívat, aby jej každý poznal ;-)
se plug-in hybridní automobily nesvezou, protože v USA klesá i trh plug-in hybridů a elekter cca o 10% proti loňsku, naopak celkový trh roste, takže podíl na trhu ztrácí jak hybridy, tak plugin hybridy i když o něco méně.
pokles prodeju pluginu je v USA podle automobilek zpusoben tim, ze velka cast zakazniku ceka na novej Volt a "levnejsi" elektromobily Tesla model 3 a Chevrolet Bolt, novej vylepsenej Leaf a BMW i3, zaroven se v US neprodaval kuprikladu Outlander PHEV a dalsi pluginy ktere mame v EU a mohli tam mit uspech mozna vetsi nez treba diesely, pritom VW ma plugin kuprikladu Passat nebo Golf, a v EU prave ty prodeje pluginu a cistych elektro stoupaj, a to i diky tomu ze tu mame na naftu a benzin mnohem vyssi dane
Daj tu technologiu do kabatu povedzme mazdy3, a kupovali by to aj ludia ktorym je sum-a-fuk ci je to hybrid alebo nie. Potom by to brali *aj* koli dizajnu. Teraz to kupuju skor *napriek* tomu dizajnu...
ze Toyota proste zaspala nebo spis usla na vavrinech a nesmyslne misto poradnych plug-inu se vrhla na nesmyslne vodikove auto ktere potesi par tisic vodikovich nerdu, ale prodeje proste nejsou nijak velike a ani nebudou, kdyby sli ve stopach aut jako Volt, tak mohli bejt stale leadrama
Přesně tak. Jak nedávno trefně podotkl šéf ČEZu "automobilky se donedávna tváříli, že trh elektromobilů ubrzdí patama". O Toyotě, která výslovně elektromobily odmítla vyvíjet, to platí dvojnásob, Je zarážející, jak takovou fatální chybu mohli udělat, obzvláště, když mají takové elektrické know how. Ale tak fungují korporace. To není firma s konkrétním vlastníkem, který jí vtiskne a udržuje určitou vizi. Záleží jak se sejde parta konstruktérů a manažerů. Občas vytvoří úžasné věci. A stačí pár let,vymění se několik klíčových manažerů a stejná firma vyprodukuje takové chyby, že se člověk nestačí divit.
Proč myslíš, že zaříznutí vývoje elektromobilů na baterky byla u Toyoty chyba ? Třeba je k tomuto rozhodnutí přivedli zkušenosti s jejich elektromobilem RAV4 EV. Možná jsou zase o krok dál díky tomu, že vsadili na vodík. Zda to bylo správné rozhodnutí ukáže až čas, zatím o tom můžeme max spekulovat.
Prius mel jednu sakra obrovskou vyhodu, pro uzivatele kteri si ho koupili, tak nemuseli delat nic vic nez jak byli zvikli delat s predchozima autama, dal jen tankovali benzin, kdesto elektromobil nebo jeste "hur" vodikove auto tem majitelum prinasi zasadni omezeni ;-) u elektromobilu se jedna o dojezd a relativne nesourodou nabijeci sit na svete, jsou krajiny kde provoz elektromobilu neni problem, a jsou krajiny kde verejne nenabijes vubec, u vodikoveho auta je to malej dojezd a extremne nedostatecna a extremne draha sit cerpacich stanic kde pokud nemas vodikovou stanici blizko, tak vpodstate nemuses jezdit vubec, navic spojena s drahym palivem, ano jezdit na vodik se dnes nevyplaci ani ekonomicky ;-)
mimochodem Toyota spolecne s PowerJapan+ investovali nekolik miliard do vyvoje baterii, postavili tovarnu na ty baterky, a dnes z te tovarny berou baterky vsichni odstatni Japonsti vyrobci a Toyota jako by na to uplne zapomela
s RavEV je to pisnicka marketingu a zastaralosti, udelali presne to co jim Tesla rozmlouvala (to auto co se pohonu tyce stavela cele Tesla, stejne jako treba MB-B electric nazakazku pto Toyotu a pro Mercedes, presne podle jejich prani) aneb elektromobily ktere omezuji sve majitele nesmyslnyma rozhodnutima kuprikladu uplneho vypusteni moznosti rychleho nabijeni, male kapacity baterii a nabaleni dalsiho sloziteho systemu ktery bude potrebovat casty servis, to vsechno zakazniky od koupe tech aut odrazuje a proto nejsou moc uspesne
Toyota byla první a zastínila mizerné hybridy od Hondy. Teď už je ale skvělých hybridů a elektromobilů několik desítek typů. Navíc ceny paliva volají po pořádném motoru v autě. Ale nikdo neví, co bude za týden...
Já si nový Prius asi koupím- pokud poznám větší rozdíl oproti současné trojce.
Jsem v kontaktu s mnoha majiteli Priusů. Všichni oceňujeme především jeho spolehlivost.
Subaru není krásné auto a uvnitř vypadá jako z 80-th (to není výtka, ani nic špatného) a stejně jej lidé kupují... srdcem - nebo spíš dříve.
Pro nezasvěceného, vypadá Subaru přímo strašně, pro fanoušky je to "to nejlepší auto"
Ve skutečnosti, jich za svou éru bylo minimum docela pohledných a o kvalitě se dá pochybovat (hlavně u novějších generací).
Subaru je na tom v podstatě stejně jako Prius, kupuje je pouze ten, který ví proč...
Takové SVX, nebo STi je pro Subaristy pojem a orgasmus, pro jiného SVX byla třeba podivnost - nepřipomíná to teď nový Prius IV. (ele i jiné průkopníky SVX, Lancia Thesis, DS, XM, Avantime, C6...)
Prius proti nim uspěl, min. od tehdy převratného a použitelného Prius II. 2004> I ty nejstarší, stále a bez závady fungují +vyrábí se nové generace dál.
Ak autor predpoveda to, co sa este nestalo, bolo by objektivne povedat, ze pocet predanych hybridov stupa, pretoze ich Toyota ponuka uz takmer pre kazdy model.