Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Toyota očekává pokles zájmu o model Prius

Michal Fokt Michal Fokt 10. 12. 2015 • 04:56
54
27
Zobrazit náhledy (54)
Toyota Prius Toyota Prius Toyota Prius Toyota Prius Toyota Prius Toyota Prius Toyota Prius Toyota Prius Toyota Prius Toyota Prius Toyota Prius Toyota Prius Toyota Prius Toyota Prius Toyota Prius Toyota Prius Toyota Prius Toyota Prius Toyota Prius Toyota Prius Toyota Prius Toyota Prius Toyota Prius Toyota Prius Toyota Prius Toyota Prius Toyota Prius Toyota Prius Toyota Prius Toyota Prius Toyota Prius Toyota Prius Toyota Prius Toyota Prius Toyota Prius Toyota Prius Toyota Prius Toyota Prius Toyota Prius Toyota Prius Toyota Prius Toyota Prius Toyota Prius Toyota Prius Toyota Prius Toyota Prius Toyota Prius Toyota Prius Toyota Prius
Hybridy to teď v Americe nemají vůbec snadné a u Priusu to platí dvojnásob. Toyota čeká v nejhorším případě propad oproti původním plánům až o čtvrtinu.

Toyota se koncem minulého tisíciletí rozhodla postavit svou image na hybridních automobilech. Po několika rozpačitých letech se model Prius stal obrovským hitem jak mezi celebritami, tak běžnými smrtelníky, a díky tomu Japonci co nevidět očekávají pokoření hranice osmi milionů prodaných hybridů s logem Toyota. Ale situace se v této oblasti v poslední době nevyvíjí moc dobře. Zájem Američanů o hybridy, kteří patří k největším zastáncům této techniky, totiž klesá. A to hned z několika důvodů. Odnáší to i "miláček davů" - a to možná více než jiné modely s podobnou koncepcí pohonu.

Toyota už zaznamenala pokles prodejů Priusu v roce 2014, ale tuto skutečnost se snažila všemi prostředky zamaskovat, takže se vlastně ani přesně neví o kolik. Informace se z různých zdrojů liší, ani ty nejoptimističtější nejdou pod 9 %, objevují se ale zvěsti, že to bylo až 16 %. V tomto období přitom klesl podíl hybridů na trhu o 11 %. Letos zatím trh s hybridy klesá o alarmujících 17 %, Toyota ale přiznává pokles "jen" o 12 %.

Toyota tvrdí, že hlavní podíl na současném stavu mají ceny paliv. V USA dnes stojí benzin jako v roce 2007 a vzhledem ke zpomalení čínské ekonomiky se očekává další pokles. Takže zatímco původní střednědobé plány pro Prius počítaly se 400tisícovou hranicí, nyní se očekává, že prodej bude někde mezi 300-350 tisíci vozy. Ale to je jen část problému.

Tím druhým je ztráta pozice Priusu coby ambasadora "zelené techniky" a oblíbence hollywoodských celebrit. Ty nyní houfně odchází k plně elektrické Tesle a na oblibě jízdy na elektřinu se "svezou" i plug-in hybridní automobily coby lacinější alternativa čistých elektromobilů. A oba tyto segmenty trhu Toyota zanedbala, což v konečném důsledku může vést i ke ztrátě pracně budovaného image průkopníka alternativních pohonů. Hodně výstřední design nové generace to asi nezachrání...

Související články

Témata
11. 12. 2015 14:15
Neobjektivny clanok
Ak autor predpoveda to, co sa este nestalo, bolo by objektivne povedat, ze pocet predanych hybridov stupa, pretoze ich Toyota ponuka uz takmer pre kazdy model.
Avatar - MGRR
11. 12. 2015 11:17
Re: Náš nový Prius je tak odporný, že
Subaru není krásné auto a uvnitř vypadá jako z 80-th (to není výtka, ani nic špatného) a stejně jej lidé kupují... srdcem - nebo spíš dříve.

Pro nezasvěceného, vypadá Subaru přímo strašně, pro fanoušky je to "to nejlepší auto"

Ve skutečnosti, jich za svou éru bylo minimum docela pohledných a o kvalitě se dá pochybovat (hlavně u novějších generací).

Subaru je na tom v podstatě stejně jako Prius, kupuje je pouze ten, který ví proč...

Takové SVX, nebo STi je pro Subaristy pojem a orgasmus, pro jiného SVX byla třeba podivnost - nepřipomíná to teď nový Prius IV. (ele i jiné průkopníky SVX, Lancia Thesis, DS, XM, Avantime, C6...)

Prius proti nim uspěl, min. od tehdy převratného a použitelného Prius II. 2004> I ty nejstarší, stále a bez závady fungují +vyrábí se nové generace dál.
11. 12. 2015 08:55
Re: psal jsem to jiz nekolikrat
Prius mel jednu sakra obrovskou vyhodu, pro uzivatele kteri si ho koupili, tak nemuseli delat nic vic nez jak byli zvikli delat s predchozima autama, dal jen tankovali benzin, kdesto elektromobil nebo jeste "hur" vodikove auto tem majitelum prinasi zasadni omezeni ;-) u elektromobilu se jedna o dojezd a relativne nesourodou nabijeci sit na svete, jsou krajiny kde provoz elektromobilu neni problem, a jsou krajiny kde verejne nenabijes vubec, u vodikoveho auta je to malej dojezd a extremne nedostatecna a extremne draha sit cerpacich stanic kde pokud nemas vodikovou stanici blizko, tak vpodstate nemuses jezdit vubec, navic spojena s drahym palivem, ano jezdit na vodik se dnes nevyplaci ani ekonomicky ;-)

mimochodem Toyota spolecne s PowerJapan+ investovali nekolik miliard do vyvoje baterii, postavili tovarnu na ty baterky, a dnes z te tovarny berou baterky vsichni odstatni Japonsti vyrobci a Toyota jako by na to uplne zapomela

s RavEV je to pisnicka marketingu a zastaralosti, udelali presne to co jim Tesla rozmlouvala (to auto co se pohonu tyce stavela cele Tesla, stejne jako treba MB-B electric nazakazku pto Toyotu a pro Mercedes, presne podle jejich prani) aneb elektromobily ktere omezuji sve majitele nesmyslnyma rozhodnutima kuprikladu uplneho vypusteni moznosti rychleho nabijeni, male kapacity baterii a nabaleni dalsiho sloziteho systemu ktery bude potrebovat casty servis, to vsechno zakazniky od koupe tech aut odrazuje a proto nejsou moc uspesne
Avatar - MGRR
11. 12. 2015 08:18
Prius je hezký tak jak je
Prius je hezký tak jak je... je individuální stejně jako aparatura Bank & Olufsen... Není pro každého a tak je to v pořádku.
11. 12. 2015 06:57
Re: psal jsem to jiz nekolikrat
Proč myslíš, že zaříznutí vývoje elektromobilů na baterky byla u Toyoty chyba ? Třeba je k tomuto rozhodnutí přivedli zkušenosti s jejich elektromobilem RAV4 EV. Možná jsou zase o krok dál díky tomu, že vsadili na vodík. Zda to bylo správné rozhodnutí ukáže až čas, zatím o tom můžeme max spekulovat.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud