Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Toyota očekává pokles zájmu o model Prius

Michal Fokt
Diskuze (27)
Hybridy to teď v Americe nemají vůbec snadné a u Priusu to platí dvojnásob. Toyota čeká v nejhorším případě propad oproti původním plánům až o čtvrtinu.

Toyota se koncem minulého tisíciletí rozhodla postavit svou image na hybridních automobilech. Po několika rozpačitých letech se model Prius stal obrovským hitem jak mezi celebritami, tak běžnými smrtelníky, a díky tomu Japonci co nevidět očekávají pokoření hranice osmi milionů prodaných hybridů s logem Toyota. Ale situace se v této oblasti v poslední době nevyvíjí moc dobře. Zájem Američanů o hybridy, kteří patří k největším zastáncům této techniky, totiž klesá. A to hned z několika důvodů. Odnáší to i "miláček davů" - a to možná více než jiné modely s podobnou koncepcí pohonu.

Toyota už zaznamenala pokles prodejů Priusu v roce 2014, ale tuto skutečnost se snažila všemi prostředky zamaskovat, takže se vlastně ani přesně neví o kolik. Informace se z různých zdrojů liší, ani ty nejoptimističtější nejdou pod 9 %, objevují se ale zvěsti, že to bylo až 16 %. V tomto období přitom klesl podíl hybridů na trhu o 11 %. Letos zatím trh s hybridy klesá o alarmujících 17 %, Toyota ale přiznává pokles "jen" o 12 %.

Toyota tvrdí, že hlavní podíl na současném stavu mají ceny paliv. V USA dnes stojí benzin jako v roce 2007 a vzhledem ke zpomalení čínské ekonomiky se očekává další pokles. Takže zatímco původní střednědobé plány pro Prius počítaly se 400tisícovou hranicí, nyní se očekává, že prodej bude někde mezi 300-350 tisíci vozy. Ale to je jen část problému.

Tím druhým je ztráta pozice Priusu coby ambasadora "zelené techniky" a oblíbence hollywoodských celebrit. Ty nyní houfně odchází k plně elektrické Tesle a na oblibě jízdy na elektřinu se "svezou" i plug-in hybridní automobily coby lacinější alternativa čistých elektromobilů. A oba tyto segmenty trhu Toyota zanedbala, což v konečném důsledku může vést i ke ztrátě pracně budovaného image průkopníka alternativních pohonů. Hodně výstřední design nové generace to asi nezachrání...

Michal Fokt
Diskuze (27)
11. 12. 2015 14:15
Neobjektivny clanok
Ak autor predpoveda to, co sa este nestalo, bolo by objektivne povedat, ze pocet predanych hybridov stupa, pretoze ich Toyota ponuka uz takmer pre kazdy model.
Avatar - MGRR
11. 12. 2015 11:17
Re: Náš nový Prius je tak odporný, že
Subaru není krásné auto a uvnitř vypadá jako z 80-th (to není výtka, ani nic špatného) a stejně jej lidé kupují... srdcem - nebo spíš dříve.

Pro nezasvěceného, vypadá Subaru přímo strašně, pro fanoušky je to "to nejlepší auto"

Ve skutečnosti, jich za svou éru bylo minimum docela pohledných a o kvalitě se dá pochybovat (hlavně u novějších generací).

Subaru je na tom v podstatě stejně jako Prius, kupuje je pouze ten, který ví proč...

Takové SVX, nebo STi je pro Subaristy pojem a orgasmus, pro jiného SVX byla třeba podivnost - nepřipomíná to teď nový Prius IV. (ele i jiné průkopníky SVX, Lancia Thesis, DS, XM, Avantime, C6...)

Prius proti nim uspěl, min. od tehdy převratného a použitelného Prius II. 2004> I ty nejstarší, stále a bez závady fungují +vyrábí se nové generace dál.
11. 12. 2015 08:55
Re: psal jsem to jiz nekolikrat
Prius mel jednu sakra obrovskou vyhodu, pro uzivatele kteri si ho koupili, tak nemuseli delat nic vic nez jak byli zvikli delat s predchozima autama, dal jen tankovali benzin, kdesto elektromobil nebo jeste "hur" vodikove auto tem majitelum prinasi zasadni omezeni ;-) u elektromobilu se jedna o dojezd a relativne nesourodou nabijeci sit na svete, jsou krajiny kde provoz elektromobilu neni problem, a jsou krajiny kde verejne nenabijes vubec, u vodikoveho auta je to malej dojezd a extremne nedostatecna a extremne draha sit cerpacich stanic kde pokud nemas vodikovou stanici blizko, tak vpodstate nemuses jezdit vubec, navic spojena s drahym palivem, ano jezdit na vodik se dnes nevyplaci ani ekonomicky ;-)

mimochodem Toyota spolecne s PowerJapan+ investovali nekolik miliard do vyvoje baterii, postavili tovarnu na ty baterky, a dnes z te tovarny berou baterky vsichni odstatni Japonsti vyrobci a Toyota jako by na to uplne zapomela

s RavEV je to pisnicka marketingu a zastaralosti, udelali presne to co jim Tesla rozmlouvala (to auto co se pohonu tyce stavela cele Tesla, stejne jako treba MB-B electric nazakazku pto Toyotu a pro Mercedes, presne podle jejich prani) aneb elektromobily ktere omezuji sve majitele nesmyslnyma rozhodnutima kuprikladu uplneho vypusteni moznosti rychleho nabijeni, male kapacity baterii a nabaleni dalsiho sloziteho systemu ktery bude potrebovat casty servis, to vsechno zakazniky od koupe tech aut odrazuje a proto nejsou moc uspesne
Avatar - MGRR
11. 12. 2015 08:18
Prius je hezký tak jak je
Prius je hezký tak jak je... je individuální stejně jako aparatura Bank & Olufsen... Není pro každého a tak je to v pořádku.
11. 12. 2015 06:57
Re: psal jsem to jiz nekolikrat
Proč myslíš, že zaříznutí vývoje elektromobilů na baterky byla u Toyoty chyba ? Třeba je k tomuto rozhodnutí přivedli zkušenosti s jejich elektromobilem RAV4 EV. Možná jsou zase o krok dál díky tomu, že vsadili na vodík. Zda to bylo správné rozhodnutí ukáže až čas, zatím o tom můžeme max spekulovat.