Novinky
Přihlásit pro přidání komentáře
Cuba66
...že tuhle hovadinu a ani DPF a ani Start/Stop ve svém 8,5 roku starém Aurisu 2.0 D4-D nemám.
Ted DPF si tam kazdopadne namontuj a doufam ze EGR mas plne funkci.
Proč bych tam měl DPF montovat? Z výroby tam nebylo, mám EURO4. :-!
A EGR mám funkční a pravidelně ho dokonce čistím 😄
A EGR mám funkční a pravidelně ho dokonce čistím 😄
Ze stejneho duvodu proc do tam davaji v EURO5 a 6
?? si blázen ?? Nebo ekoterorista ?? Nebo jen zbytečně prudíš ??
Měl by si vědět, že to domontovat nejde, takže to je jen tvoje hloupé plácání.
P.S.: Pro tvoje info, moje další auto bude buďto hybrid nebo benzín, tak to snad tvojí ekologickou duši uklidní. Mimochodem, třídím odpad, nezakládám černé skládky, šetřím vodou (i když mám studnu), šetřím elektřinou atd. Prostě si uvědomuju, že je to tady na planetě pomalu na *. Ale abych někoho prudil, že si má domontovat něco, co ani domontovat nejde...no to promiň.
Mimochodem, co máš za auto? Pochlub se 😄
Měl by si vědět, že to domontovat nejde, takže to je jen tvoje hloupé plácání.
P.S.: Pro tvoje info, moje další auto bude buďto hybrid nebo benzín, tak to snad tvojí ekologickou duši uklidní. Mimochodem, třídím odpad, nezakládám černé skládky, šetřím vodou (i když mám studnu), šetřím elektřinou atd. Prostě si uvědomuju, že je to tady na planetě pomalu na *. Ale abych někoho prudil, že si má domontovat něco, co ani domontovat nejde...no to promiň.
Mimochodem, co máš za auto? Pochlub se 😄
Uživatel_5340709
Pokud uděláme takový malý nástřel s kalkulačkou : EU tvrdí, že měření tlaku v pneu je hlavně kvůli spotřebě phm, kdy podhuštěné pneu zvyšují spotřebu. Pokud vezmeme, že pokles tlaku v pneu se projeví spotřebou o cca. 10%, a průměrné auto bude mít spotřebu 7 na sto, máme zvýšení nákladů po 100 tis. km o 21 000 Kč. Navíc za předpokladu, že se celou dobu na pneu ani nepodíváme, což je nesmysl. Pokud p. Vaculík spočítal, že náklady s TMPS za 11 let se vyšplhají až na 72 000 tisíc, při hrubé kalkulaci nájezdu 100 tis. km za 5 let, tak jsme pořád zhruba 1/3 nákladů níže i kdybychom jezdili nonstop na podhuštěných pneu. Pak je tu otázka, zda je relevantní dávat tento systém za povinnost, nebo jen možnost dokoupení jako výbavy, kdy přímé měření mi ukáže únik pneu v reálném čase, což může být bezpečné.
Úplně klidně za tím může být i jen průmyslová loby nadnárodního koncernu Continental, zamaskovaná do nějaké bezpečnosti provozu. Stačí jen, aby řidič viděl tlak v pneumatikách a dobré. Párovat to, zatahovat do toho řídící jednotky atd je cesta do pekel. To kamarád má moderní drahý vůz, který mu ťukli. Tak si koupil "nový" světlomet z vrakáče. Problém je v tom, že světlomet od dárcovského auta je od jiné motorizace (hw světla je naprosto stejný) a řídící jednotka auta je zmatená, protože se jí hlásí světlomet co nezná. Co se týče PHM je jednodušší obejít auto co cca 3 měs s měřákem a hotovo. O vlivu špatně nahuštěných pneu se přece nikdo nepře. Výrobci jen šibalsky mlčí, protože prohlubují závislost na značkovém servisu.
Tak jasně, ono je cítit odkud vítr vane. Ale nemám strach, pokud budou systémy monitoringu tlaku tak relativně nákladné, nebude se to líbit ani zákazníkům /protože náklady u auta v cenové relaci 200-300 tis. jsou poměrově velké/. ani výrobcům, a ono se nakonec najde nějaká cesta.
srnecek
Ve finale to stejne bude tak, ze se vezmou ctyri senzory, nasilim otevrou, misto baterek se pouzije nejaky menic z 12V, pak se to hezky da do nejakeho obalu, natlakuje na spravnou hodnotu a umisti treba za calouneni...
Manometr do ruky a jedem 😄
Na Stk vse ok a kola menime zase na dvorku, jen mame hezky obrazek v menu navic >😁
Manometr do ruky a jedem 😄
Na Stk vse ok a kola menime zase na dvorku, jen mame hezky obrazek v menu navic >😁
Chystám se, až těm senzorům dojdou baterky, že je opatrně rozlousknu, baterie vyměním a zase zatavím plastem (pistolka na plast). Řešení za 20kč na baterku...
podivej se na ten obrazek v clanku, jak chces tu baterku vyndat?
Lousknout to půjde třeba ve svěráku, pilkou, pájkou. S výhledem na to, že budu muset stejně koupit novej se člověk nemusí bát. Je to jenom elektronika. Když to pouzdro nepůjde zase slepit, svařit, tak se ten tlakovej senzor prostě nahradí jinou součástkou a bude. Buď to bude nějaká kapacita nebo jenom tenzorovej můstek na membráně = odpor.
No a co by si taky čekal jinýho? Další věc v autě, která se bude muset ojebávat. Naštěstí tohle u mě hned tak nehrozí, takže to budu řešit až to bude aktuální. Zřejmě zase budu nucenej uplácet technika na STK, kvůli takovýhle volovině. Možná to půjde nějak softwarově odrbat, aby to ukazovalo správný hodnoty a drželo to hubu.
praděda7
Přátelé, je třeba si uvědomit, že toto je jen jeden z mnoha nesmyslů, za kterými se skrývá státní úředník, tentokrát z Bruselu. Úředník se musí nutně seberealizovat a proto se chytá každé příležitosti jak dokázat daňovému poplatníkovi, že on, v jeho teplé kanceláři, je nepostradatelný. Nic víc za tím nehledejte. Jde jen o nikdy nekončící odrbávání obyčejných občanů. ;-\
IPace
pokud nejdou sehnat senzory bez mnoznosti vymeny baterie (tedy omezena zivotnost), tak je to prilezitost pro podnikavce co neco takoveho za rozumny peniz prinese na trh, tedy senzor s vymenitelnou baterii :-!
mimochodem pokud to tak opravdu je a ty senzory jsou po vybiti baterky na vyhozeni a stojej takovej peniz, tak bych se vsadil ze by se to dalo u evropskeho soudu vyhrat s tim ze se jedna o siditko zamerene primarne jen na neustale tahani financi z lidi, ostatne nejaka firma takto jiz u evropskeo soudu tusim vyhrala spor s APC kde odchazel nejaky kondik po 3-4 letech a musela se menit cela deska za X tisic
mimochodem pokud to tak opravdu je a ty senzory jsou po vybiti baterky na vyhozeni a stojej takovej peniz, tak bych se vsadil ze by se to dalo u evropskeho soudu vyhrat s tim ze se jedna o siditko zamerene primarne jen na neustale tahani financi z lidi, ostatne nejaka firma takto jiz u evropskeo soudu tusim vyhrala spor s APC kde odchazel nejaky kondik po 3-4 letech a musela se menit cela deska za X tisic
Český filuta nabil baterku do digitálek,naplnil reklamní zapalovač bez ventilku,tak nevidím důvod nepřijít na takovou prkotinu. Někde v hlavě uzrává nápad na solidní zbohatnutí.Jsme češi kurňa!!! :yes:
Dagmarrr
>😒] už vidím, jak vykukové třeba nacpou všechny sezory do rezervy (tedy pokud bude auto s rezervním kolem) a ty budou ukazovat pořád vše ok. A asi by si to tento administrativní počin zasloužil. Mělo by to přeci sloužit především bezpečnosti a šetření paliva a nikoliv dalším nákladům a šikanám. To bychom potom mohli jezdit na STK dvakrát, jednou se zimákama a jednou s letňákama (doufám, že se toho nějaký filuta z vlády nechytí... 😄 )...
to šlo dřív. Stačilo mít senzory v kastlíku a mohl jsi jezdit. to už dneska nejde, oni vysílají jinak.
Takže to směřuje k sofistikovanému emulátoru. Ale stejně si myslím, že dřív nebo později většina výrobců přejde na nepřímý systém.
To měli pro zjednodušení udělat už od začátku (co je to povinné)..., kdo chce sofistikovanější přímý systém, mohl by si za něj případně připlatit.
To oni chtěli, viz Škoda (potažmo VW) nebo Mazda. Ty senzory nemají, pokud to tedy člověk nechce vyloženě za příplatek v případě mazdy. u VW to jde jen za příplatek u Passata a mimochodem uváděný Touran, kterého má redakce ty senzory nikdy nemá v základu. Stojí to asi 5000 v příplatku a to si málokdo objedná.
Problém byl, že ostatní výrobci na to u těch modelů neměli připravenou řidicí jednotku ABS, tak aby to splňovalo ty požadované algoritmy směrnicí. Jak to funguje přesně opravdu nevím. Laicky tomu říkáme, že škodovky to mají "na kroužku". Ale jak to vypočítává, to opravdu nevím.
V každém případě on ten kočkopes, co v EU vymysleli museli pozměnit, protože dnes ještě není povinné, aby auto povinně ukazovalo pozici defektu. Oni to tedy skoro v 70% případů umí, ale ne všechny verze řídicí jednotky u konkrétního modelu podle stupně výbavy....(ona je totiž na to mezi námi vazaná i taková blbost, jako bezklíčkové startování)...
A právě proto i v článku je zmíněno, že ani škodovka v dalším legislativním kole, kde už bude povinná pozice defektu na palubovce nebude mít senzory, protože budou mít upravené čidlo ABS na každém kole, které by mělo dokázat vyslat informaci do řídicí jednotce, která by na palubovce zobrazovala defekt na Levém předním.
Ale to jsem opravdu jen nějak takto laicky pochopil, jak to bude fungovat přesně, to zatím nevím. Jen vím, že z výroby už to má připravené současná fabie i superb + mazdy, protože ty už na to jsou homologované a jen to nemají spuštěné, protože to zatím není potřeba.
Ono totiž když ty ventily výrobci, kteří je dosud neměli byli nuceni do aut dát, tak se mimojiné prali s tím, kam umístí ten sběrač, protože on musí být v místě, aby signál přijmul ze všech 4 senzorů a ty zase daleko nevysílají jednak proto, aby je větší vzdálenost nevybíjela a taky proto, aby se nezachytával signál z aut, která vedle sebe stojí na křižovatce. Vem si jen příklad mondea 2010, ty mají metodu automatickou. Teď si představ, že stoji na křižovatce nebo poskakují v zacpě dvě mondea. jedno má TPMS senzory, druhé je nemá, ačkoliv by je mít mělo a majitel je tam jen nedal, třeba že to bylo drahý, ale ten sběrač ten signál pořád hledá, takže na tu chvíli načte senzory auta vedle na křižovatce (protože ID senzorů jsou u modelové řady stejné, nejsou unikátní pro každý vůz)....což mezi výrobci způsobilo docela hysterii, protože pak se tomu, který má senzory OK najednou rozsvítí kontrolka, že má vadu na senzorech....a nastal jim problém😄
Problém byl, že ostatní výrobci na to u těch modelů neměli připravenou řidicí jednotku ABS, tak aby to splňovalo ty požadované algoritmy směrnicí. Jak to funguje přesně opravdu nevím. Laicky tomu říkáme, že škodovky to mají "na kroužku". Ale jak to vypočítává, to opravdu nevím.
V každém případě on ten kočkopes, co v EU vymysleli museli pozměnit, protože dnes ještě není povinné, aby auto povinně ukazovalo pozici defektu. Oni to tedy skoro v 70% případů umí, ale ne všechny verze řídicí jednotky u konkrétního modelu podle stupně výbavy....(ona je totiž na to mezi námi vazaná i taková blbost, jako bezklíčkové startování)...
A právě proto i v článku je zmíněno, že ani škodovka v dalším legislativním kole, kde už bude povinná pozice defektu na palubovce nebude mít senzory, protože budou mít upravené čidlo ABS na každém kole, které by mělo dokázat vyslat informaci do řídicí jednotce, která by na palubovce zobrazovala defekt na Levém předním.
Ale to jsem opravdu jen nějak takto laicky pochopil, jak to bude fungovat přesně, to zatím nevím. Jen vím, že z výroby už to má připravené současná fabie i superb + mazdy, protože ty už na to jsou homologované a jen to nemají spuštěné, protože to zatím není potřeba.
Ono totiž když ty ventily výrobci, kteří je dosud neměli byli nuceni do aut dát, tak se mimojiné prali s tím, kam umístí ten sběrač, protože on musí být v místě, aby signál přijmul ze všech 4 senzorů a ty zase daleko nevysílají jednak proto, aby je větší vzdálenost nevybíjela a taky proto, aby se nezachytával signál z aut, která vedle sebe stojí na křižovatce. Vem si jen příklad mondea 2010, ty mají metodu automatickou. Teď si představ, že stoji na křižovatce nebo poskakují v zacpě dvě mondea. jedno má TPMS senzory, druhé je nemá, ačkoliv by je mít mělo a majitel je tam jen nedal, třeba že to bylo drahý, ale ten sběrač ten signál pořád hledá, takže na tu chvíli načte senzory auta vedle na křižovatce (protože ID senzorů jsou u modelové řady stejné, nejsou unikátní pro každý vůz)....což mezi výrobci způsobilo docela hysterii, protože pak se tomu, který má senzory OK najednou rozsvítí kontrolka, že má vadu na senzorech....a nastal jim problém😄
Je obecně známo, že původní nepřímé systémy jsou založeny na principu, že podhuštěné pneumatiky mají o něco menší průměr (a tedy vyšší úhlovou rychlost), než správně nahuštěné (případné rozdíly jsou avizované prostřednictvím senzorů kol systémů ABS/ESC). Tyto systémy ale neumí určit pozici problémového kola a neumí indikovat (rovnoměrnější) pokles tlaku u všech kol (najednou).
Novější generace fungují na principu sledování vibrací (případně kombinují oba principy) kol, kola mají charakteristické vibrace související s oscilací mezi pneumatikou a ráfkem/diskem. Změna spektra vibrací má souvislost se změnou tlaku plynu v dané pneumatice. Toto lze sledovat u jednotlivých kol samostatně, bez nutnosti porovnání/porovnávání s ostatními koly. Proto novější nepřímé systémy umí nejen detekovat i pokles tlaku ve všech pneumatikách ve stejnou dobu, ale i určit polohu kola/kol s poklesem tlaku.
Absolutní hodnoty tlaku samozřejmě měřit/zobrazit neumí.
Novější generace fungují na principu sledování vibrací (případně kombinují oba principy) kol, kola mají charakteristické vibrace související s oscilací mezi pneumatikou a ráfkem/diskem. Změna spektra vibrací má souvislost se změnou tlaku plynu v dané pneumatice. Toto lze sledovat u jednotlivých kol samostatně, bez nutnosti porovnání/porovnávání s ostatními koly. Proto novější nepřímé systémy umí nejen detekovat i pokles tlaku ve všech pneumatikách ve stejnou dobu, ale i určit polohu kola/kol s poklesem tlaku.
Absolutní hodnoty tlaku samozřejmě měřit/zobrazit neumí.
Mam v Cadillacu systém, kde když ujde pneu, stačí jen nastarovat motor, okamžitě se rozšajní varovná kontrolka, na dispelji se objeví hláška např. Check front right tyre a když máškneš na menu, ukáže se tlak v každém ze 4 kol. Neujel sem metr, auto stojí na místě.
Pokud ti to ukazuje absolutní hodnoty tlaku vzduchu v jednotlivých kolech, jde o přímý systém (dTPMS), nikoli o nepřímý (iTPMS).
To se ošéfuje snadno tím, že ten senzor spolu s údajem tlaku zasílá i svoje unikátní číslo. Takže k "přeslechu" nedojde.
ozawasan
Děkujeme........
Výrobní cena těch ventilků nebude větší, než pár dolarů - max... skromně si tipnu - do deseti za kus včetně baterie... a to přeháním - ale budiž ..Myslím za sadu čtyř - ne jednoho....
Tohle je jen další případ, jak v zájmu blaha všech, je schváleno něco, co nemá valný smysl, protože když chytnete defekt na gumě, což zjevně chytili někteří rodičové europoslanců, tak to zkrátka poznáte. Když Vám jekl rozerve na silnici pneumatiku, tak je senzor k ničemu.....
Jedná se jen a jen o to, nalézt další buzerační fíčuru, která zvýší cenu a pomůže k ziskům automobilkám. Celé kouzlo - děkujeme....
Je to jen další z věcí, která mne vede k tomu, že si budu kupovat jen starší auta. Krom toho, že tam máte pocit, že řídíte, spotřebu máte v podstatě stejnou, jako moderní kusy, tak se Vám, s trochou štěstí, stane, že Vás nezastaví pečené kuře a sada diskotékových ledek na palubce, ale dojedete, kam potřebujete.....
inu moderní doba no.....stárnu.....
Výrobní cena těch ventilků nebude větší, než pár dolarů - max... skromně si tipnu - do deseti za kus včetně baterie... a to přeháním - ale budiž ..Myslím za sadu čtyř - ne jednoho....
Tohle je jen další případ, jak v zájmu blaha všech, je schváleno něco, co nemá valný smysl, protože když chytnete defekt na gumě, což zjevně chytili někteří rodičové europoslanců, tak to zkrátka poznáte. Když Vám jekl rozerve na silnici pneumatiku, tak je senzor k ničemu.....
Jedná se jen a jen o to, nalézt další buzerační fíčuru, která zvýší cenu a pomůže k ziskům automobilkám. Celé kouzlo - děkujeme....
Je to jen další z věcí, která mne vede k tomu, že si budu kupovat jen starší auta. Krom toho, že tam máte pocit, že řídíte, spotřebu máte v podstatě stejnou, jako moderní kusy, tak se Vám, s trochou štěstí, stane, že Vás nezastaví pečené kuře a sada diskotékových ledek na palubce, ale dojedete, kam potřebujete.....
inu moderní doba no.....stárnu.....
Obvykle a tebou souhlasím, v tomto případě ovšem nemohu (i když taky stárnu), viz 15:53. 😄
Opravdu se, konspirativně, domníváte, že jde o skryté zvyšování zisků automobilek? Kdyby to byla pravda, tak by automobilky natvrdo výraběly auta pouze s TPMS (a ne jako dneska, když montují nepřímé měření, pokud to jde) a vymlouvaly by se na Brusel, že je to povinné.
Jelikož se tak neděje, tak pravda bude asi jinde...
Jelikož se tak neděje, tak pravda bude asi jinde...
Tenhle systém není pro defekt na silnici, to je systém pro joud, co nekontrolují tlak v pneu a tak když natočí motor, vybafne na ně oranžáídová kontrolka a nápis na palubních PC aby si zkontrolovali tu konkrétní pneu.
A kolik tam má tlak.
Jinak řečeno je to pro lidi, co by jinak směle vyjeli na gumě, co má 1,5 místo 2,5 >😁
A kolik tam má tlak.
Jinak řečeno je to pro lidi, co by jinak směle vyjeli na gumě, co má 1,5 místo 2,5 >😁
to máš fuk
Ono kdyby pan redaktor pátral více tak by zjistil, že Renault prodává senzor, který stojí pouhých 250 Kč/ks, plní to co EU žádá a je mu jedno které kolo se kam dá. Tak to snad s těmi náklady nebude tak horký.
to je hezká cena. tzn. tisíc na sadu. Kalibruje se sám?
U toho renaultu se to kalibruje samo podle modelu a řídicí jednotky.. Například renault kadjar se správně sám kalibrovat a načíst neumí, ale ve skutečnosti se načte😄
U něj je to ale proto, že má technologii sdílenou s Quashqaiem. Třeba laguna se načte sama jen podle toho, jakou má verzi řidicí jednotky, nové kangoo se samo nenačte a u dacie se načetl sám jen dokker.
U něj je to ale proto, že má technologii sdílenou s Quashqaiem. Třeba laguna se načte sama jen podle toho, jakou má verzi řidicí jednotky, nové kangoo se samo nenačte a u dacie se načetl sám jen dokker.
díky za info. Tzn. že u některých tě co dvě zimy, cca - čeká litr za senzory, což je proti jiným fajn, ale tam, kde to kalibrují, si vezmou nějaký obolus, za "načtení, seřízení a kalibraci", což bude dalších cca - 300-500 kaček - mírný odhad.
Já bych to neviděl co dvě sezony. Ty senzory vydrží cca 4 roky, baterka taky. Ona ta baterka není zase tak choulostivá. Když to řeknu blbě. Mám tady megana, který me starý 9 let a ty senzory tam má původní a fungujou. Musel se teda měnit hořejšek a to stálo asi 300 Kč na kus. takže to není tak strašný.
navíc ty ceny dost padají, protože dělá čím dál víc výrobců....
navíc ty ceny dost padají, protože dělá čím dál víc výrobců....
Místy mi to taky přijde docela zkreslené. První přímý systém jsem měl na nové E39 z r. 99 a a první senzor odešel až po +10 letech, další tři bez problémů držely několik dalších let. Další vozem s přímým systémem byl A6 Allroad 2006, kde na obou sadách (i zimní sada byla opatřena orig. senzory už z výroby) drží 8 senzorů dodnes bez jediného problému.
Známý provozuje větší pneuservis a i podle něj není výdrž +10 let nic extra výjimečného, a to se po celou dobu obvykle ani nemění ventilky. Možná kdo nemá garáž, parkuje/jezdí často v mrazech a sůl na autě nechá klidně i několik týdnů to bude mít trochu jinak.
Na menší pomalé defekty, kterých je drtivá většina (případně se právě z nevědomosti o nich vyvine mnohem větší škoda, ne-li zranění/usmrcení) je to skvělá věc, za kterou bych neváhal znovu kdykoli připlatit. Prostě nejen, že o defektu vím okamžitě a přizpůsobím tomu ihned styl jízdy (příp. zastavím), ale při menším defektu můžu dojet až do nejbližšího pneuservisu s tím, že neustále vidím aktuální hodnotu tlaku a teploty dané pneumatiky, takže si klidně můžu i přifouknout píchlé kolo někde na benzince a dojet v klidu až do pneuservisu. Což je např. v zimě někde v horách (kde se nedá použít běžný hever) opravdu k nezaplacení.
Každý racionálně uvažující výrobce by měl dnes nabízet jednodušší nepřímý systém v základu (povinnost ze zákona) a sofistikovanější, přímý systém za příplatek. Pak v tom nevidím vůbec žádný problém ani pro příznivce, ani pro odpůrce těchto systémů.
Mimochodem prvním autem s podobným systém nebylo 7er vr. 98 (koncem 90tých let ho měla i 5er/E39), ale Porsche 959 už v r. 1986, který využíval dutého paprsku kol, a Renault mě ve Scenicu systém PAX od Michelinu uz v roce 1996.
Známý provozuje větší pneuservis a i podle něj není výdrž +10 let nic extra výjimečného, a to se po celou dobu obvykle ani nemění ventilky. Možná kdo nemá garáž, parkuje/jezdí často v mrazech a sůl na autě nechá klidně i několik týdnů to bude mít trochu jinak.
Na menší pomalé defekty, kterých je drtivá většina (případně se právě z nevědomosti o nich vyvine mnohem větší škoda, ne-li zranění/usmrcení) je to skvělá věc, za kterou bych neváhal znovu kdykoli připlatit. Prostě nejen, že o defektu vím okamžitě a přizpůsobím tomu ihned styl jízdy (příp. zastavím), ale při menším defektu můžu dojet až do nejbližšího pneuservisu s tím, že neustále vidím aktuální hodnotu tlaku a teploty dané pneumatiky, takže si klidně můžu i přifouknout píchlé kolo někde na benzince a dojet v klidu až do pneuservisu. Což je např. v zimě někde v horách (kde se nedá použít běžný hever) opravdu k nezaplacení.
Každý racionálně uvažující výrobce by měl dnes nabízet jednodušší nepřímý systém v základu (povinnost ze zákona) a sofistikovanější, přímý systém za příplatek. Pak v tom nevidím vůbec žádný problém ani pro příznivce, ani pro odpůrce těchto systémů.
Mimochodem prvním autem s podobným systém nebylo 7er vr. 98 (koncem 90tých let ho měla i 5er/E39), ale Porsche 959 už v r. 1986, který využíval dutého paprsku kol, a Renault mě ve Scenicu systém PAX od Michelinu uz v roce 1996.
To, co píšeš, ze by měla být volba mezi systemy "základ " a addon je jen představa. Je to zbytečné z hlediska vyroby. Je sice nepochybne, ze se ceny budou snizovat, ale je to prostě dalsi feature, co prodraží provoz auta, bez moznosti volby.
Asi se shodneme v tom, že je to prvek zvysujici bezpečnost provozu, ale, jak jsi psal nahoře, ve zbytku se neshodneme.
Ja s autem vyrazim obcas do terenu. Ted jsem uvazoval pro zenu o nové vitare, kterou bych si občas půjčil. Ale skoncim stejně u dalsiho festra nebo jimnyho. Ještě bych zkousl ten systém s cidly abs, ale ventilky bych obcas nekde nechal.
Libi se mi "osvetovy" příspěvek nize od michalpneu.
Jenže ja vzdycky vidim zamestnance, co ma sedmnáct hrubyho, uskudli na dacii, stěží splaci leasing, co byl supr výhodný a najednou na nej vybafnou par litrů navic v servisu.
Když to budou dve kila za senzor s autokalibraci, mlčím 😉
Asi se shodneme v tom, že je to prvek zvysujici bezpečnost provozu, ale, jak jsi psal nahoře, ve zbytku se neshodneme.
Ja s autem vyrazim obcas do terenu. Ted jsem uvazoval pro zenu o nové vitare, kterou bych si občas půjčil. Ale skoncim stejně u dalsiho festra nebo jimnyho. Ještě bych zkousl ten systém s cidly abs, ale ventilky bych obcas nekde nechal.
Libi se mi "osvetovy" příspěvek nize od michalpneu.
Jenže ja vzdycky vidim zamestnance, co ma sedmnáct hrubyho, uskudli na dacii, stěží splaci leasing, co byl supr výhodný a najednou na nej vybafnou par litrů navic v servisu.
Když to budou dve kila za senzor s autokalibraci, mlčím 😉
Jaká představa, co je na tom složitého, prostě základní nepřímý systém (dnes povinný) bez dalších nutných nákladů pro každého (viz třeba Škoda) včetně sociálně slabších vrstev a sofistikovanější přímý systém na přání! za příplatek (typicky prémie).
A ten příplatkový přímý systém pochopitelně nemusí nabízet každá značka, např. taková Dacia by se bez něj určitě obešla.
Prostě proč někomu nutit složitější/náročnější přímý systém, když zákonnou povinnost plní i ten jednodušší nepřímý. Na povinnou reflexní vestu si taky večer můžu připnout blikačku, ale nikdo k tomu nikoho nenutí.
Jinak samozřejmě, že je to prvek zvyšující bezpečnost, který tě může zachránit nejen před důsledky "vlastního" defektu, ale i defektu ostatních, nehledě na to, že spousta lidí (zejména žen) zbytečně zničí pneumatiku jen proto, že na defekt přijde pozdě.
A ten příplatkový přímý systém pochopitelně nemusí nabízet každá značka, např. taková Dacia by se bez něj určitě obešla.
Prostě proč někomu nutit složitější/náročnější přímý systém, když zákonnou povinnost plní i ten jednodušší nepřímý. Na povinnou reflexní vestu si taky večer můžu připnout blikačku, ale nikdo k tomu nikoho nenutí.
Jinak samozřejmě, že je to prvek zvyšující bezpečnost, který tě může zachránit nejen před důsledky "vlastního" defektu, ale i defektu ostatních, nehledě na to, že spousta lidí (zejména žen) zbytečně zničí pneumatiku jen proto, že na defekt přijde pozdě.
nákladově jednodušší je tlačit jeden systém - snižuje to vstupní náklady....
Ano, kdo chce šetřit, ať tlačí bezproblémový nepřímý systém. Např. vzpomínané prémiové značky si to naopak určitě mohou dovolit nabídnout i za nemalý příplatek.
Samozřejmě, že i ten přímý (příplatkový) systém musí být patřičně dotažený (jako všechno), např. na to Audi šel koupit ventilek i čidlo zvlášť už v roce 2006 (asi i ještě dříve) a "spárovaní" se zimní sadou kol je dílem jedné minuty přes palubní menu. Pokud to někdo podobně bezproblémově neumí ani dnes, tak ať to raději vůbec nenabízí a zůstane pouze u nepřímého systému. Ale to, že někdo něco neumí udělat/odladit stejně dobře jako konkurence, přece není problém systému obecně. Kritizujme tedy konkrétní chyby/problémy konkrétních aplikací, nikoli systém jako takový obecně. 😄
Samozřejmě, že i ten přímý (příplatkový) systém musí být patřičně dotažený (jako všechno), např. na to Audi šel koupit ventilek i čidlo zvlášť už v roce 2006 (asi i ještě dříve) a "spárovaní" se zimní sadou kol je dílem jedné minuty přes palubní menu. Pokud to někdo podobně bezproblémově neumí ani dnes, tak ať to raději vůbec nenabízí a zůstane pouze u nepřímého systému. Ale to, že někdo něco neumí udělat/odladit stejně dobře jako konkurence, přece není problém systému obecně. Kritizujme tedy konkrétní chyby/problémy konkrétních aplikací, nikoli systém jako takový obecně. 😄
no vidíš - a zrovna ta vitara a scross, které jsem prolézal, jsou takovým - v dobrém slova smyslu - nákladově "vyváženým" produktem. Ale mají dražší systém na každém ventilku s nutností - jak pravil prodejce - kalibrovat. Což mne zrovna u vozu, u kterého je šance, že se podívá alespon na polní cestu, trošku zaráží. Tedy vlastně ne - urveš to - zaplatíš....
Ok - když se nad tím zamyslím - máš pravdu - není to chyba systému, ale kritizuji to proto, protože je to nařízené, a s ekonomickými dopady na lidi, kteří zrovna neoplývají finančními prostředky.
Ok - když se nad tím zamyslím - máš pravdu - není to chyba systému, ale kritizuji to proto, protože je to nařízené, a s ekonomickými dopady na lidi, kteří zrovna neoplývají finančními prostředky.
Pokud by byl nařízen přímý systém s čidly v každém kole, určitě bych s tebou souhlasil. Ale s povinným nepřímým systémem v tomto ohledu takový problém nemám. Pokud výrobce jako např. Suzuki není ochoten bezproblémový nepřímý systém v základu dodávat, je to jeho mínus, např. zmiňovaná Škoda to umí, a je to naopak její plus. A může to být pochopitelně i jedno zrnko z mnoha na vahách, při výběru konkrétního automobilu.
Tak si to auto nekoupíš, když ti to tak vadí. Možná to výrobci dojde a problém odstraní. V autech je celá řada věcí povinně. Umím si představit, že si tenhle potenciální problém většina kupců ani neuvědomí, na druhé straně jsem stejně jako WL neměl s přímým měřením problémy. Připlatil jsem si za to v minulosti a připlatím si za to i v budoucnosti. Někteří mají opačnou starost - jak píšeš, je ekonomičtější nabízet jen jeden systém, takže reálně hrozí, že u levnějších aut přímé měření vůbec nebude v nabídce, byť dříve třeba bylo.
A je třeba nezapomínat, že jak vzroste nasazení přímého měření, poklesnou ceny. Trh se zvětší a bude zajímavější i pro třetí strany.
A je třeba nezapomínat, že jak vzroste nasazení přímého měření, poklesnou ceny. Trh se zvětší a bude zajímavější i pro třetí strany.
michalpneu
Fakticky vzato, masově se s tím setkávám druhou sezonu. letos jsem senzorů namontoval prakticky trojnásobek oproti loňské, takže senzory jsou nasazovány v daleko větší míře. Na druhou stranu byť to je pro zákazníka finančně náročná záležitost, pokud chce kompletní druhou sadu kol, tak ve spoustě případů ten cenový nárok o kterém píšou ve světě motorů není tak strašný.
Díky tomu, že senzory jsou povinné tak i výrobci neoriginálních disků se pustili do vlastních senzorů a všechny ty senzory opravdu cenově spadli. Prakticky vzato, v případě nákupu neorigo senzoru se jedná u drtivé většiny aut o průměrnou cenu senzoru kolem 1200 Kč ks. Renault je v tomto průkopník, tam senzory stojí v případě toho levnějšího asi 250, v případě dražšího asi 500 kč/ks a to není zase nějak velká finanční darda.
Na druhou stranu na tom velmi vydělali majitelé drahých aut. Ještě před třemi lety stál třeba origo senzor na BMW asi 2800 kč. Dnes origo BMW senzor stojí asi 1100 a možná by šel i levněji. V případě Forda je ten rozdíl taky velký. Originální senzor na staršího s-maxe, galaxy a mondeo s kovovým tělíčkem stál cca 2000, na nové fordy tedy na současnou řadu ty s plastovým tělíčkem stojí asi 900, což také není tak hrozné.
Na druhou stranu velkou výhodu má automobil, který má spárovací metodu automatickou, tím si šetříte náklady i čas. Pokud si auto spáruje senzory samo, tak si ty kola prakticky můžete přehodit sami, jako dřív. Horší je to u aut, která mají párovací metodu Trigger nebo přes OBDII. Speciálně první metoda je velmi výživná. Tu mají některé verze Opelu a bohužel i toyoty, pokud nemají OBDII.
V tomhle já vidím největší problém. Ani výrobci auta a s tím jsem měl problém i já nejsou schopni říct, jakou metodu párování ten daný model má. Mně se letos stalo, že firma koupila dvě astry na obě jsem dával kompletní kola se senzory. Ty auta dostali spolu, jedna si senzory načetla a u druhé jsem musel udělat trigger. Tady to samozřejmě prodlužuje práci, náklady a hlavně to kolo je natvrdo napárované na konkrétní pozici, takže když oni jezdí hodně a v průběhu sezony přehazují předky/zadky, tak musím párovat znova a nahrávat pozice. v tomhle já vidím trochu problém.
Co je v článku 100% pravda je to, že výrobci se s tím docela perou. A speciálně u citroenu a peugeotu je to zajímavé sledovat. Protože třeba základní modely zpravidla senzory nemají, střední výbava je většinou má, navíc s metodou párování OBDII a drahé verze je nemají.
No a popravdě nejsložitější to mají majitelé Hyundaie i30 a Kie Ceed, ix20 atd.. Tam je to hodně složité. Na drouhou stranu, tam za to nemůže ani výrobce. Ty auta mají řídící jednotku, u které se nepočítalo, že by senzory byly povinné. Takže se to tam složitě dodělávalo a je tam chaos v tom, že ne vždy i neoriginální senzory s řidící jednotkou i po správném párování komunikují, párování je u těch aut jen přes OBDII. Zde je třeba říct, že i samotnému autorizovanému servisu to v mnoha případech dělá problém. nevím jak u verzí 2015, ale u starší, hlavně z roku 2012 to párování trvá asi hodinu a ne vždy se povedlo napoprvé.
Je ale taky pravda, že i hyundai už přechází u nových modelů na automatickou párovací metodu. třeba nová i20 už to má a je to uživatelsky bezproblémové.
Dřív bylo problémů více. Mnohdy senzory nešli ani do disků namontovat, protože se ohýbali o disk, protože neměli naklápěcí tělíčko. Dneska už drtivá většina senzorů s kovovým tělem má naklápěcí tělíčko a disky už jsou na to taky připravené. Dobrá rarita byl třeba Renault Espace. Ten v určitém období dostal senzory, které byť byly originální, tak se nedali namontovat do originálního renaulťáckého disku. S tím už se taky dnes nesetkávám.
Fakticky vzato ani ten senzor nemá tak malou životnost. Tím, že ta baterie při nečinnosti spí, tak se tolik nevybíjí a těch 4 až 5 let v pohodě dá.
Je pravdou, že ten hliníkový ventilík by se měl pravidelně kontrolovat a měnit jeho součásti. Ale to není zase tak nákladná záležitost. Ale vzhledem k tomu, jaký rozmach mají plastová tělíčka u čím dál víc aut, tak to taky odpadá a ten plastový stojí asi 70 kč, přičemž senzor od ventilu už jde dnes u 99% od sebe odmontovat.
Ono tomu senzoru prodloužíte životnost tím, že ho budete pravidelně čistit....myslím hlavně v zimě od soli, aby se do té mezery mezi závitem a maticí nedostávala sůl a hlavně se ten bordel nedržel mezi ventilem a diskem. Co můžu doporučit, nepoužívejte na to žádnou chemii, rozhodně ne technický benzín, prostě omyjte proudem vody, doporučuju to dělat tak jednou za 14 dní, když se solí. dost tomu ventilku tu životnost prodloužíte a hlavně, když to necháte zasraný, tak k tomu přikvete ta čepička pak to při běžné dofouknutí ukroutíte jako prd. S tím se setkávám nejčastěji.
pak si dávejte pozor u focusu, když máte plecháče a TPMS senzor s plastovým tělíčkem, když bude dofukovat, tak při nasazování čepičky si druhou rukou chyťte tělíčko ventilku, abyste s ním při utahování netočili, protože tím točíte i senzorem uvnitř kola, který je v úhlu a jak je malinký a křehký, tak ho ukroutíte vevnitř o disk.
Další nevýhodou čidla je, že když prorazíte kolo a pojedete na tom prázdném kole byť i 5 m, abyste zajeli "do bezpečí", tak tam zničená prázdná žmoulající guma zevnitř rozseká i ten senzor.
Vtipné je, že v mnoha autech najdete roztok i TPMS senzory. Když tuhle *** napustíte do kola s TPMS senzorem, tak je po něm, protože ho to zalepí a senzor můžete vyhodit.
Když shrnu svojí zkušenost. Samotnou bezpečností výhodu to zase takovou nemá. Na zlepšení bezpečnosti při ztrátě tlaku bohatě stačil systém měření přes nepřímou metodu, tedy ABS atd.. co se snížení spotřeby týče....ano, to by vliv mělo, kdyby všechna auta bez vyjímky ukazovala přesnou hodnotu tlaku v konkrétním kole, jako to měli starší fordy, jako to měla Astra, jako to má cherokee, nissany atd.. Protože na to můžete koukat pořád a vidíte konkrétně které kolo má kolik při jakém stupni ohřátí gumy.
Ale tím, že vlivem úspor to dobrých 70% aut nemá a nízký tlak ukazují jen v případě ztráty tlaku nebo většího rozdílu tím, že se buď jen rozsvítí kontrolka nebo v lepším případě napíše, že je problém s levým předním, tak tam nevidím nic úsporného.
Další věc je, že kalibraci si stejně děláte sami, protože když nahustíte kola a spustíte kalibraci, tak od této hodnoty se počítají odchylky, takže i když máte předepsaných třeba 2,5, vy tam dáte 2,1 vyresetujete to, tak ty odchylky počítá od těch 2,1, ne od těch předepsaných 2,5....
či li můj názor jako člověka, který s tím dělá je takový, tak mi to přineslo víc starostí, protože s každým autem je to větší plácanda a daleko větší vopruz.
tak se omlouvám za dlouhý příspěvek, snad jsem nikoho nepohoršil....
Díky tomu, že senzory jsou povinné tak i výrobci neoriginálních disků se pustili do vlastních senzorů a všechny ty senzory opravdu cenově spadli. Prakticky vzato, v případě nákupu neorigo senzoru se jedná u drtivé většiny aut o průměrnou cenu senzoru kolem 1200 Kč ks. Renault je v tomto průkopník, tam senzory stojí v případě toho levnějšího asi 250, v případě dražšího asi 500 kč/ks a to není zase nějak velká finanční darda.
Na druhou stranu na tom velmi vydělali majitelé drahých aut. Ještě před třemi lety stál třeba origo senzor na BMW asi 2800 kč. Dnes origo BMW senzor stojí asi 1100 a možná by šel i levněji. V případě Forda je ten rozdíl taky velký. Originální senzor na staršího s-maxe, galaxy a mondeo s kovovým tělíčkem stál cca 2000, na nové fordy tedy na současnou řadu ty s plastovým tělíčkem stojí asi 900, což také není tak hrozné.
Na druhou stranu velkou výhodu má automobil, který má spárovací metodu automatickou, tím si šetříte náklady i čas. Pokud si auto spáruje senzory samo, tak si ty kola prakticky můžete přehodit sami, jako dřív. Horší je to u aut, která mají párovací metodu Trigger nebo přes OBDII. Speciálně první metoda je velmi výživná. Tu mají některé verze Opelu a bohužel i toyoty, pokud nemají OBDII.
V tomhle já vidím největší problém. Ani výrobci auta a s tím jsem měl problém i já nejsou schopni říct, jakou metodu párování ten daný model má. Mně se letos stalo, že firma koupila dvě astry na obě jsem dával kompletní kola se senzory. Ty auta dostali spolu, jedna si senzory načetla a u druhé jsem musel udělat trigger. Tady to samozřejmě prodlužuje práci, náklady a hlavně to kolo je natvrdo napárované na konkrétní pozici, takže když oni jezdí hodně a v průběhu sezony přehazují předky/zadky, tak musím párovat znova a nahrávat pozice. v tomhle já vidím trochu problém.
Co je v článku 100% pravda je to, že výrobci se s tím docela perou. A speciálně u citroenu a peugeotu je to zajímavé sledovat. Protože třeba základní modely zpravidla senzory nemají, střední výbava je většinou má, navíc s metodou párování OBDII a drahé verze je nemají.
No a popravdě nejsložitější to mají majitelé Hyundaie i30 a Kie Ceed, ix20 atd.. Tam je to hodně složité. Na drouhou stranu, tam za to nemůže ani výrobce. Ty auta mají řídící jednotku, u které se nepočítalo, že by senzory byly povinné. Takže se to tam složitě dodělávalo a je tam chaos v tom, že ne vždy i neoriginální senzory s řidící jednotkou i po správném párování komunikují, párování je u těch aut jen přes OBDII. Zde je třeba říct, že i samotnému autorizovanému servisu to v mnoha případech dělá problém. nevím jak u verzí 2015, ale u starší, hlavně z roku 2012 to párování trvá asi hodinu a ne vždy se povedlo napoprvé.
Je ale taky pravda, že i hyundai už přechází u nových modelů na automatickou párovací metodu. třeba nová i20 už to má a je to uživatelsky bezproblémové.
Dřív bylo problémů více. Mnohdy senzory nešli ani do disků namontovat, protože se ohýbali o disk, protože neměli naklápěcí tělíčko. Dneska už drtivá většina senzorů s kovovým tělem má naklápěcí tělíčko a disky už jsou na to taky připravené. Dobrá rarita byl třeba Renault Espace. Ten v určitém období dostal senzory, které byť byly originální, tak se nedali namontovat do originálního renaulťáckého disku. S tím už se taky dnes nesetkávám.
Fakticky vzato ani ten senzor nemá tak malou životnost. Tím, že ta baterie při nečinnosti spí, tak se tolik nevybíjí a těch 4 až 5 let v pohodě dá.
Je pravdou, že ten hliníkový ventilík by se měl pravidelně kontrolovat a měnit jeho součásti. Ale to není zase tak nákladná záležitost. Ale vzhledem k tomu, jaký rozmach mají plastová tělíčka u čím dál víc aut, tak to taky odpadá a ten plastový stojí asi 70 kč, přičemž senzor od ventilu už jde dnes u 99% od sebe odmontovat.
Ono tomu senzoru prodloužíte životnost tím, že ho budete pravidelně čistit....myslím hlavně v zimě od soli, aby se do té mezery mezi závitem a maticí nedostávala sůl a hlavně se ten bordel nedržel mezi ventilem a diskem. Co můžu doporučit, nepoužívejte na to žádnou chemii, rozhodně ne technický benzín, prostě omyjte proudem vody, doporučuju to dělat tak jednou za 14 dní, když se solí. dost tomu ventilku tu životnost prodloužíte a hlavně, když to necháte zasraný, tak k tomu přikvete ta čepička pak to při běžné dofouknutí ukroutíte jako prd. S tím se setkávám nejčastěji.
pak si dávejte pozor u focusu, když máte plecháče a TPMS senzor s plastovým tělíčkem, když bude dofukovat, tak při nasazování čepičky si druhou rukou chyťte tělíčko ventilku, abyste s ním při utahování netočili, protože tím točíte i senzorem uvnitř kola, který je v úhlu a jak je malinký a křehký, tak ho ukroutíte vevnitř o disk.
Další nevýhodou čidla je, že když prorazíte kolo a pojedete na tom prázdném kole byť i 5 m, abyste zajeli "do bezpečí", tak tam zničená prázdná žmoulající guma zevnitř rozseká i ten senzor.
Vtipné je, že v mnoha autech najdete roztok i TPMS senzory. Když tuhle *** napustíte do kola s TPMS senzorem, tak je po něm, protože ho to zalepí a senzor můžete vyhodit.
Když shrnu svojí zkušenost. Samotnou bezpečností výhodu to zase takovou nemá. Na zlepšení bezpečnosti při ztrátě tlaku bohatě stačil systém měření přes nepřímou metodu, tedy ABS atd.. co se snížení spotřeby týče....ano, to by vliv mělo, kdyby všechna auta bez vyjímky ukazovala přesnou hodnotu tlaku v konkrétním kole, jako to měli starší fordy, jako to měla Astra, jako to má cherokee, nissany atd.. Protože na to můžete koukat pořád a vidíte konkrétně které kolo má kolik při jakém stupni ohřátí gumy.
Ale tím, že vlivem úspor to dobrých 70% aut nemá a nízký tlak ukazují jen v případě ztráty tlaku nebo většího rozdílu tím, že se buď jen rozsvítí kontrolka nebo v lepším případě napíše, že je problém s levým předním, tak tam nevidím nic úsporného.
Další věc je, že kalibraci si stejně děláte sami, protože když nahustíte kola a spustíte kalibraci, tak od této hodnoty se počítají odchylky, takže i když máte předepsaných třeba 2,5, vy tam dáte 2,1 vyresetujete to, tak ty odchylky počítá od těch 2,1, ne od těch předepsaných 2,5....
či li můj názor jako člověka, který s tím dělá je takový, tak mi to přineslo víc starostí, protože s každým autem je to větší plácanda a daleko větší vopruz.
tak se omlouvám za dlouhý příspěvek, snad jsem nikoho nepohoršil....
To se ale vůbec neomlouvej. Naopak. Tenhle tvuj příspěvek by mělo auto dát na hlavni stranku.
Suhlasim... clanok obsahuje vela nespravnych informacii. Chcem len doplnit osobne skusenosti s TPMS na Hyundai i30 rv. 2012 a MB A180 rv. 2014. Po nahodeni druhej sady kolies trva asi 50km kym sa nacita nova sada snimacov. Mam pocit, ze auto aj po vymene kolies spravne identifikuje koleso kde prislo ku poklesu tlaku (alebo som mal zatial stastie...) s autom chodim na pravidelne prehliadaky do autorizovaneho servisu takze je mozne ze system "doladia" pri prehliadke ale nic extra neplatim... jedine naklady boli 200Eur na kupu novych snimacov a klasicky poplatok za montaz novych pneumatik na disky.
V rodine mame este Renault Megane rv. 2009 s TPMS a na STK to nikdy nekontrolovali ani pri poslednej prehliadke... system funguje a baterky som nemenil auto ma najazdenych cez 180tis km.
V rodine mame este Renault Megane rv. 2009 s TPMS a na STK to nikdy nekontrolovali ani pri poslednej prehliadke... system funguje a baterky som nemenil auto ma najazdenych cez 180tis km.
Ano, protože MB A a vůbec celá řada si snímače páruje automaticky. U té i30 si myslím, že Ti to kalibrují v servisu a nebo podle roku výroby máš ještě ty, které se načetli sami, protože r.v. 2012-13 měli jinou řídicí jednotku, paradoxně tu lepší, než tu, které mají 2014-15.
a to z jednoduchého důvodu, protože pokud máš 2012, tak jsi to měl jako příplatkovou výbavu a platil jsi za to. Ještě jak to začalo být povinné, tak to muselo být zároveň levnější pro výrobce.
Pokud Ti to ten servis ale přepáruje a nepočítá ti to, tak je to velmi slušné. Tady kousek v hyundai za to přepárování účtují asi 660 kč.
a to z jednoduchého důvodu, protože pokud máš 2012, tak jsi to měl jako příplatkovou výbavu a platil jsi za to. Ještě jak to začalo být povinné, tak to muselo být zároveň levnější pro výrobce.
Pokud Ti to ten servis ale přepáruje a nepočítá ti to, tak je to velmi slušné. Tady kousek v hyundai za to přepárování účtují asi 660 kč.
No ale podle zkušeností uživatelů i30 (i třeba na Hyundai forum) se snímače sami spárují i u modelů 2014-15.Konkrétně třeba snímače Valor.
Ona ta hypotéza o zlevnění pro výrobce nebude až tak pravdivá,i když samozřejmě svoji logiku má.
I kdyby se nespárovali,můžeš použít klony (tudíž jedno programování id v servisu za životnost TPMS),ale pak by zřejmě nebylo označeno přesně kolo s poklesem tlaku.
Ona ta hypotéza o zlevnění pro výrobce nebude až tak pravdivá,i když samozřejmě svoji logiku má.
I kdyby se nespárovali,můžeš použít klony (tudíž jedno programování id v servisu za životnost TPMS),ale pak by zřejmě nebylo označeno přesně kolo s poklesem tlaku.
len doplnim: otec i30 {vyr 04/2013}, ja i30 {vyr. asi10/2014}. otec ma na svojom aute zimne bez tpms {svieti mu kontrolka}, ja mam na svojom s tpms. ked sme stali vedla seba nejaky cas, tak na jeho aute prestala svietit kontrolka tpms. taktiez, ked sme si prehodili kolesa, tak ani na jednom aute sa kontrolka nerozsvietila.
mne to tak vychadza, ze stale pouzivali ten isty system. {pri i30 tpms bolo sucastou vybavy style {bez priplacania}, od cca 04/2014 to mali vsetky hyu standardne}
mne to tak vychadza, ze stale pouzivali ten isty system. {pri i30 tpms bolo sucastou vybavy style {bez priplacania}, od cca 04/2014 to mali vsetky hyu standardne}
Ano to je normalny stav... prenos medzi snimacom a RJ nie je kodovany. Kludne by ti RJ v aute chytila aj kolesa od KIA. Predpokladam, ze je to riesene tak, ze pokial system zisti chybajuce snimace moze sa na kratku dobu prepnut do rezimu "hladania" a ked najde na vedla zaparkovanom aute snimace kontrolku zhasne 😄
Výrobce musí systém montovat do všech aut,tím dochází ke zlevnění.
Ale pokud některé servisy,či pneuservisy se budou chtít obohacovat,tak budou šířit právě mystifikace,že se řídící jednotka nedokáže spárovat se senzory sama a dokonce že ani s naklonovanými budou problémy.
[odkaz]
Takovým je třeba se vyhnout.
Ale pokud některé servisy,či pneuservisy se budou chtít obohacovat,tak budou šířit právě mystifikace,že se řídící jednotka nedokáže spárovat se senzory sama a dokonce že ani s naklonovanými budou problémy.
[odkaz]
Takovým je třeba se vyhnout.
Roky som čitateľom tohoto webu (ešte od čias jeho menej bulvárneho charakteru) a často som mal sto chutí sa zaregistrovať a zareagovať na rôzne "vytáčajúce" príspevky. Vždy ma to prešlo a radšej som sa venoval niečomu užitočnejšiemu, než často neplodnému diskutovaniu.
Dnes som však už neodolal - z tohoto príspevku cítiť odborníka a praktika, ktorý o problematike niečo vie a po dlhej dobe som sa s radosťou začítal, poučil a urobil názor (btw, mám auto s týmto systémom). A keď som si porovnal tento príspevok človeka z praxe a znenie pôvodného článku, ktorý je zreteľne účelový a neobjektívny, nedá mi položiť otázku redakcii - nestálo by za úvahu prehodnotiť celkový štýl webu tak, aby sa stal platformou inteligentných článkov a diskusií bez bulvárneho nádychu a bez následných dosť primitívnych reakcií niektorých prispievateľov (Áda a spol.). A určite by bolo dosť aj toho tak potrebného klikania kvôli výplate. Normálny človek klikne aj na "suchý" titulok a ten typu "manekýna přejela kočku" ignoruje. Alebo je tých normálnych príliš málo?
Dnes som však už neodolal - z tohoto príspevku cítiť odborníka a praktika, ktorý o problematike niečo vie a po dlhej dobe som sa s radosťou začítal, poučil a urobil názor (btw, mám auto s týmto systémom). A keď som si porovnal tento príspevok človeka z praxe a znenie pôvodného článku, ktorý je zreteľne účelový a neobjektívny, nedá mi položiť otázku redakcii - nestálo by za úvahu prehodnotiť celkový štýl webu tak, aby sa stal platformou inteligentných článkov a diskusií bez bulvárneho nádychu a bez následných dosť primitívnych reakcií niektorých prispievateľov (Áda a spol.). A určite by bolo dosť aj toho tak potrebného klikania kvôli výplate. Normálny človek klikne aj na "suchý" titulok a ten typu "manekýna přejela kočku" ignoruje. Alebo je tých normálnych príliš málo?
Díky za zajímavý příspěvek, který (na rozdíl od článku) čerpá z praxe.
Osobně v něm čtu mezi řádky především to, že hlavním problémem některých! přímých systémů jsou především konkrétní nedotažené/neodladěné aplikace. Každopádně existují i ty dotažené, které fungují bez větších problémů.
Osobně v něm čtu mezi řádky především to, že hlavním problémem některých! přímých systémů jsou především konkrétní nedotažené/neodladěné aplikace. Každopádně existují i ty dotažené, které fungují bez větších problémů.
škoda přeškoda, že ti, co o tom rozhodují, si tohle nikdy nepřečtou ;-\
Ale za mě máš jedno obrovské :yes:
Ale za mě máš jedno obrovské :yes:
a dotaz - jde tahle pí** přes diagnostiku deaktivovat?
No, dřív to šlo. Ale teď je to ošetřené legislativou a byť to podle mě fyzicky udělat jde, tak to nikdo neudělá.
Práve naopak, vďaka za takýto obsažný príspevok. Pre nás je len dobre, keď sem človek od fachu napíše reálne skúsenosti z praxe :yes:
homat1
v tom článku je zbytečně více emocí než zdravého rozumu.
Skutečnost nemusí být vůbec tak dramatická. Ventilky dle ES 64.02 stojí třeba u PSA cca 800 Kč/ks, vydrží cca 10 let a načítají se automaticky.
Rozdíl mezi přímou a nepřímou detekcí je natolik propastný, že pokud někdo nabízí přímou detekci za rozumnou cenu, není o čem diskutovat.
Skutečnost nemusí být vůbec tak dramatická. Ventilky dle ES 64.02 stojí třeba u PSA cca 800 Kč/ks, vydrží cca 10 let a načítají se automaticky.
Rozdíl mezi přímou a nepřímou detekcí je natolik propastný, že pokud někdo nabízí přímou detekci za rozumnou cenu, není o čem diskutovat.
to jestli se senzory načítají automaticky není o tom senzoru, ale o té řidicí jednotce. Senzor jakéhokoliv výrobce vysílá a záleží na jednotce, jestli si to dokáže napárovat sama nebo přes obdII nebo trigger..
Neurotic
Může někdo napsat zda auto vyrobené povinně se senzory projde STK pokud tam nebudou nebo budou nefunkční? U staršího auta se na to technik ani neptal, ale tam to není povinně od nova. Jestli se to jenom napíše jako malá závada tak cajk a jestli kvůli tomu nebude razítko tak nechci auto vyrobené v roce 2014 a později, protože u staršího mám vše co potřebuji a nikoho nezajímá kolik % výbavy funguje :-!
bude svítit kontrolka což znamená závada zřejmě typu B, a budete mít 30 dní na odstranění. Povinnost mít ventilky lze určit z homologace v TP.
ThomasVFR
Je to je další zbytečná věc v autě , která bude sloužit k buzeraci řidičů . Nějak mě to celé postrádá logiku ,ale to je už asi normální . * v Bruselu vymyslí a všichni mu jdou na ruku . Stejně jako s těmi emisními normami .
rohYpnol
Celé mi to přijde poněkud přehané. Ano, je to další nesmyslné šidítko v autě, další ukrajování svobody ve jménu blaha všech. A je jen otázkou času, kdy nám nařídí, že auto musí být vybaveno všemi těmi *assist, které nikdo nechce. Takže za pár let bude povinný distanční radar i v dětském odrážedle ;-\ ;-\
Nicméně Čech si vždy poradí, vykuchal DPF, vykuchá i tuhle ptákovinu. Jen se zkrátka bohužel reálná poptávka motoristů přesouvá do undergroundu :-!
Stejně tak nacenění je poněkud přehnané. Předně - cena ventilků nepochybně klesne, nepochybně se během letních prázdnin naučí občan čínské lidové republiky vyrobit tenhle nesmysl za setinové náklady. A navíc - nikdo nenutí, aby si někdo kupoval dvě sady kol. Přirozeně tedy stačí mít jednu sadu disků a měnit jen pneu. A pro toho, kdo najede málo, tu jsou cross-climate.
Takže klídek, euro***i v Bruselu ať si klidně vymýšlejí další nesmysly. Hlavně doufám, že nařídí povinně i WC-assist, který řidiči řekne, kdy má jít na WC, aby náhodou nezapomněl >😒] >😒] :-!
Nicméně Čech si vždy poradí, vykuchal DPF, vykuchá i tuhle ptákovinu. Jen se zkrátka bohužel reálná poptávka motoristů přesouvá do undergroundu :-!
Stejně tak nacenění je poněkud přehnané. Předně - cena ventilků nepochybně klesne, nepochybně se během letních prázdnin naučí občan čínské lidové republiky vyrobit tenhle nesmysl za setinové náklady. A navíc - nikdo nenutí, aby si někdo kupoval dvě sady kol. Přirozeně tedy stačí mít jednu sadu disků a měnit jen pneu. A pro toho, kdo najede málo, tu jsou cross-climate.
Takže klídek, euro***i v Bruselu ať si klidně vymýšlejí další nesmysly. Hlavně doufám, že nařídí povinně i WC-assist, který řidiči řekne, kdy má jít na WC, aby náhodou nezapomněl >😒] >😒] :-!
Druhé disky si pořizuje ten, kdo chce primárně ušetřit a předpokládá, že si auto ponechá delší dobu, rozhodně víc, než dva nebo tři roky. Zároveň je předpoklad, že si mnoho z takových řidičů bude měnit kola sami, v domácích podmínkách a že jejich nájezd nebude ročně takový, aby bylo nutné měnit pneumatiky každou sezónu nebo každou druhou.
Pro takové řidiče je nevýhodné měnit každé jaro a podzim v pneuservisu jen pneumatiky Problémy s objednáním v kritických termínech, zbytečná vyvažování, ztráta času a v celkové bilanci i ztráta peněz. Pro tento typ řidičů jsou senzory další podstatná přítěž.
Pro takové řidiče je nevýhodné měnit každé jaro a podzim v pneuservisu jen pneumatiky Problémy s objednáním v kritických termínech, zbytečná vyvažování, ztráta času a v celkové bilanci i ztráta peněz. Pro tento typ řidičů jsou senzory další podstatná přítěž.
Druhá sada disků na zimu se taky poměrně často pořizuje z důvodu jiného, vhodnějšího (menší šířka/vyšší profil) rozměru pneu na zimu.
Dobře. Tento důvod jsem opomněl. Tak ty, co si kupují druhá kola z tohoto důvodu, to třeba až tak trápit nemusí. Nemyslím si ale, že by to podstatně měnilo situaci.
I lidé, co mají dost peněz, šetří. Někdy daleko víc, než ti, co je nemají.
I lidé, co mají dost peněz, šetří. Někdy daleko víc, než ti, co je nemají.
hmm no takto to bolo aj s ABS a ESP, airbagmi ... a teraz sú v každom aute aj najlacnejšom a cena áut sa nezdvihla (tak ako k tomu bolo X-článkov aký dopad bude mať povinné ESP na cenu malých áut) a sú to všetko bezobslužné zariadenia.
Automatické párovanie vyriešia výrobcovia automobilov behom krátkej doby ...
Automatické párovanie vyriešia výrobcovia automobilov behom krátkej doby ...
Flajzi
Proč autor píše o Bluetooth, když na obrázku vidím, že to komunikuje po 433 Mhz?
Protoze tady jsi na auto.cz a ne na nejakem technickem webu. 90% obsahu je vycucane z prstu. Zacina to u cen a konci u zivotnosti takze by me neprekvapila ani informace o wi-fi.
Pokud se clovek v problematice jen trochu orientuje tak mu z clanku zustane vlastne jen to ze manzelka autora ma fabii a najezdi toho fakt malo.
Pokud se clovek v problematice jen trochu orientuje tak mu z clanku zustane vlastne jen to ze manzelka autora ma fabii a najezdi toho fakt malo.
Dobša
... z vlastní zkušenosti😒br />
na Ford S-Max r.v.2008 (7let) stále původní senzory - životnost by měla být více jak 10 let. Kupoval jsem do druhé sady pneu 4x senzor z druhovýroby (celkem 2000Kč) před třemi lety. Senzory se načetly do systému automaticky po asi 60s. Stejnou dobu trvá načtení senzorů při změně sady pneu. Takže žádné další návštěvy servisu nejsou nutné. Tak mi to tedy nepřijde až tak nákladné jak je popsáno v článku - tedy pro Ford ne ... :-!
A pořád je to zbytečná investice jelikož to jde i bez senzorů v kolech. Jen by u Fordu a dalších značek museli chtít.
mě nezajímá kolik to stojí ikdyby to bylo za 20kč tak budu proti tomu, aby byly ty senzory povinné. Příště nařídí automatické dohušťování, protože se zjistí, že se to kolo samo nedofoukne tudíž se na tom nic moc nezmění už vidím blondýnu jak bere pumpičku a dofukuje to >😁
Příště to bude co? Navigace, aby jsme se cestou do práce neztratili?
PS: za 2000,- dojedu k moři a zpátky. Pojedeš raději k moři nebo si koupíš ventilky?
Příště to bude co? Navigace, aby jsme se cestou do práce neztratili?
PS: za 2000,- dojedu k moři a zpátky. Pojedeš raději k moři nebo si koupíš ventilky?
PetrNesvadba
Si někteří jedinci kupují nová auta s hlídáním tlaku v pneu pomocí nesmyslného ventilku dobrovolně už léta neviděl bych to tak černě. Tlaku v pneu lze hlídat pomocí snímačů ABS a není potřeba stupidní drahý ventilek.
twistedTSD
Měření tlaku - budiž. Proč ale nezůstane povolen méně přesný, zato mnohem spolehlivější systém? Ono to sice celé bude na papíře fungovat krásně, asi jako nízké emise evropských dieselů, ale jaká bude realita třeba u 10+ let starých vozů? Speciálně u nás, kde máme takový věkový průměr vozového parku, kde se na údržbu mnohdy kašle a "nepotřebná" ku*vítka jdou z auta ven...
Tak kolik rozumných věcí z Bruselu vylezlo? Proč něco dělat jednoduše a zadarmo když to jde složitě a za peníze?
Hanson
Další bič na řidiče, proč nás stát stále omezuje a ždíme???? Každému je hov.no po mých gumách, pokud mají správný vzorek
To máš pravdu. Na druhou stranu podhuštěná byť jen jedna pneu zásadně ovlivňuje jízdní vlastnosti vozidla a tím bezpečnost jízdy. V tom bych viděl přínos. Další neméně podstatná věc je ta že čím dál víc aut nemá rezervu a pouze nelogickou lepící sadu. Pokud se o ucházející pneu nedozvíš v čas a pneu "rozválíš" je ti lepící sada k ničemu ;-\ a třeba na dálnici nic moc příjemného zůstat s nepojízdným autem. Hlavní je že se to dá řešit zadarmo a ne senzorem v kole který něco stojí.
ano, ale pneu si kontroluji, i když ne za jízdy a lepící sadu bych nechtěl - vždy jen skutečnou rezervu
a skutečnost jestli mám v autě 2,1 nebo 2,2 opravdu neřeším nejsem až takový puntičkář
a skutečnost jestli mám v autě 2,1 nebo 2,2 opravdu neřeším nejsem až takový puntičkář
Povinností řidiče je zkontrolovat stav vozu před tím, než vyjedeš. Výrazněji podhuštěnou penu poznáš i okem.
Nicméně tenhle systém je podle mě především pro zjištění náhlého poklesu tlaku během jízdy, tedy aby upozornil na poškození pneu. Nicméně tohle snad normální řidič pozná citem v řízení, ne? Přijde mi to, jako kdyby vůz musel mít kontrolku vystřelení airbagů, kdyby si toho řidič náhodou nevšiml...
Nicméně tuto povinnost bych úplně neodsuzoval. Ano, u vozidel nad 3,5t v tom vidím smysl. I když neštěstím, kdy kamionu praskne pneu a ten pak smete auto v protivce to stejně nezabrání.
Nicméně tenhle systém je podle mě především pro zjištění náhlého poklesu tlaku během jízdy, tedy aby upozornil na poškození pneu. Nicméně tohle snad normální řidič pozná citem v řízení, ne? Přijde mi to, jako kdyby vůz musel mít kontrolku vystřelení airbagů, kdyby si toho řidič náhodou nevšiml...
Nicméně tuto povinnost bych úplně neodsuzoval. Ano, u vozidel nad 3,5t v tom vidím smysl. I když neštěstím, kdy kamionu praskne pneu a ten pak smete auto v protivce to stejně nezabrání.
Řidiči mají celou řadu povinnosti a tak nějak jsem si nevšiml že by je trápily. Neříkej mi že pokaždé než sedneš do auta jej obejdeš a kontroluješ pneu a světla. Chtěl bych vidět jak poznáš pouhým okem že jedno kolo - 0,5 hlavně u nízkých profilů. A to že je systém hlídání tlaku v pneu hlavně pro kontrolu tlaku při jízdě je víc než jasné o tom tady nikdo nepochybuje. A citem v řízení poznáš max. tak vůli v řízení to že auto plave poznáš * 😉 Tedy v případě že jsi řidič a ne pouhý majitel řidičáku těm není divné ani to že jedou po ráfku.
Hanson
a nyní budeme zase jen sponzorovat nějaké bastardy???? Taková buzerace...
Tohle je to poslední. Podstatné je, kdy tohle skončí? Co ještě bude povinné pro blaho všech?
Za 10 let může být povinné autonomní řízení a automobilová doprava se stane dopravou pro horních 10000. Zvláště, když o tom bude rozhodovat "zlatá mládež" 8-s
Za 10 let může být povinné autonomní řízení a automobilová doprava se stane dopravou pro horních 10000. Zvláště, když o tom bude rozhodovat "zlatá mládež" 8-s
[odkaz] 😉
Rok 2050 mě nějak netrápí, to už dávno budu bez řidičáku - v 82 letech budu rád když udržím moč, natož volant 😄
V 82 letech se teprv budeš těšit na důchod >😒]
...mas problem.....mam totiz kamosa -80 rokov a vozi sa na Testarosse...jasne raz za mesiac :yes:
Podle mě je řešení jednoduché - auto s benizn/nafta už se nebude prodávat jako auto, ale třeba jako personální transmisivní zařízení 😉
dock37
Kowalski problém,svíti oranžová kontrolka!Což něco signalizuje! >😁 Manuál! Problém vyřešen!
Bc. Gilgith
Někteří to vyřeší tím,že přejdou na celoročky. Jedny disky,jedny ventilky. Žádný problém. 😉
A ony na zimní a letní pneu musí být různé disky? Odkdy?
Proč různé disky? Nahodím celoročky a mám klid. Žádné přezouvání,vyvažování.
To tak úplně není, byť ty celoroky jsou dnes jinde než dřív. Pokud bys jezdil kolem cca 15 tis. ročně, tak se Ti celoroky na osobáku vyplatí, ale i tak bys musel jednou za čas přehodit přední se zadníma a převážit to.
Byť třeba letos výrobci nasadili nové modely celoroků, které jsou výborné, tak prostě ten celorok nefunguje v zimě tak dobře jako zimní pneumatika a v létě tak dobře na mokru nebrzdí jako letňák.
Byť třeba letos výrobci nasadili nové modely celoroků, které jsou výborné, tak prostě ten celorok nefunguje v zimě tak dobře jako zimní pneumatika a v létě tak dobře na mokru nebrzdí jako letňák.
Nahodil jsem Michelin Crossclimate,takže uvidím. 😉
Uvidíš jen to že si nejpozději příští zimu koupíš zimní nic víc. Kočkopes nemůže nahradit plnohodnotnou sezonní pneumatiku. Pokud jezdíš na udržovaných maximálně mokrých cestách po městě je to varianta. Jinak vyhozené peníze.
Prejdite sa lubovolnom parkovisku a okukujte kolesa aut - je neuveritelne, kolko ludi ma podhustene pneu.
Susedovi, ktory ma vytunene auto a poklada sa za e😜erta, som po par dnoch vahania nechal za stieracom listok, ze by mal prifukat - uz to bolo fakt zle. Zabralo a dofukal.
Ze podhustene pneu su nebezpecne a zvysuju spotrebu by malo byt jasne kazdemu. Ale nie je.
Takze kym budu davat vodicaky aj ludom, ktorym nie je jasna ani konstrukcia auta, ani elementarna fyzika a ani sedliacky rozum, tak budeme do aut dostavat gadgety, ktore nas upozornuju na samozrejmosti.
Susedovi, ktory ma vytunene auto a poklada sa za e😜erta, som po par dnoch vahania nechal za stieracom listok, ze by mal prifukat - uz to bolo fakt zle. Zabralo a dofukal.
Ze podhustene pneu su nebezpecne a zvysuju spotrebu by malo byt jasne kazdemu. Ale nie je.
Takze kym budu davat vodicaky aj ludom, ktorym nie je jasna ani konstrukcia auta, ani elementarna fyzika a ani sedliacky rozum, tak budeme do aut dostavat gadgety, ktore nas upozornuju na samozrejmosti.
Z počátku jsem bral tvůj nick jako fór, ale kámo, ty jsi fakt Šeldn. Kdo jiný může po večerech obcházet parkoviště a nechávat za stěrači lístky o aktuálním stavu tlaku v pneumatikách. Dávám + >😁
certzhor
jeden aby porad platil za takovy nesmysly! ja na ty moderni vydobitky moc nejsem. zlaty klascky atmosfery. ted sem se jeste dopracoval kr karburatoru a krmim to lpg a bez katalizatoru- udelal sem to jen tak s principu kvuli euroteplometum. jednoduchej system starej 30 let. jen svicky a olej menit to je vse
no to určite, ešte nakoniec povedz, že nepotrebuješ úradníkov a komisie. Ak si uvedomíš (myslím, že ani netušíš) aký obrovský aparát pripravuje tieto normy a úpravy a úpravy úprav a aké kráľovské platy majú, tak by ti bolo jasné, že si len zabezpečujú prácu a vytvárajú dojem svojej nenahraditeľnosti. Dnes to môžem povedať bez preháňania - byrokracia eu = byrokracia za socíku, nie je to o nič lepšie.
Martin911Turbo
Nechci rýpat do autora, ale měření tlaku v pneu mělo například už Porsche 928 S4 z roku 1986 a od roku 1988, kde byl za příplatek kompletní LSD palubní počítač, tak zobrazoval i tlak každého kola
Už jsem tu psal několikrát, že první auto s podobným systémem bylo Porsche 959 z r. 1986, kdy se k "přenosu" tlaku využívaly duté paprsky disků.
petr164
Ludvík Vaculík kuje železo na více výhních, jak je zřejmé. K tématu pouze tolik, že jde o další důvod, proč EU dát urychleně sbohem.
OndraGT
Dnes jsem objednal nove disky i se snimaci a mohu potvrdit ze za jeden snimac chteji necelych 500kč. Za me pro rencek :yes:
Gratulace. Vyhodil si 2 litry navíc, protože rencek neumí pasivní systém. :no:
A na co by nepřímý/pasivní systém potřeboval snímače tlaku (v každém disku) vzduchu/plynu???
Ty si logicky koupil právě proto, že má přímý/aktivní systém.
A pokud Renault nepřímý systém (který je prakticky k ničemu) nenabízí, má za to u mě velké plus!
Ty si logicky koupil právě proto, že má přímý/aktivní systém.
A pokud Renault nepřímý systém (který je prakticky k ničemu) nenabízí, má za to u mě velké plus!
252kW
Nebyl by?
Mě naopak otravují nepřímé/pasivní systémy, na které se vůbec nedá spoléhat, na rozdíl od přímých/aktivních.
honzaj.
Tak tahle informace mi nějak unikla.. A ani nevím o nikom komu by auto měřilo tlak v pneu. Většina servisů to navíc úplně tradičně dělá. [odkaz] tady to mají normálně napsané v popisu práce a berou za to peníze, tak je to asi trochu zbytečné. ;-\ >😁
Novinka???
Pokud zůstaneme v Evropě😒br /> Porsche (959) 1986
Renault (Scenic) 1996
BMW (7er, 5er) 1998
PSA 1999
Pokud zůstaneme v Evropě😒br /> Porsche (959) 1986
Renault (Scenic) 1996
BMW (7er, 5er) 1998
PSA 1999
RVHP byla na nic, ale takhle nás teda nebuzerovala.
Ja za tim vidim konzum. Chceme milion kravin, co ve skutecnosti vubec nepotrebujeme. Potom se z trendu vlastnit kazdou hovadinu a kazdeho asistenta hlidajici nas pocit sucha a bezpeci stava vyzadovana nutnost.
Nějak mi tam chybí logika... tohle nikdo nechce - kromě výrobců.
Toto je legislativní paskvil jako kráva a jsem z toho upřímně vytočen, protože jsem si celou dobu myslel, že postačí systém nepřímého měření. 8-s
Samozřejmě, že stačí nepřímý systém, který má dnes jasná většina nových aut, nebo už si letos viděl třeba novou Škodovku (VW, Seat...) se senzory v kolech. Je to jen otázka přístupu konkrétní automobilky.
Kupte si si holoverzi Mazdy, ta ještě atmo benzíny dělá a v holoverzi moc elektroniky mít nebudete.
Co se týče aut, o důvod víc, proč se snažit držet "staré vrány" >😁 Nebo to bude jak s mobily, po počáteční nedůvěře s tím bude umět každý důchodce. Při poruše nebo po použití pak ale jako celek automobil raději vyhodit. 8-s
Ty bys čuměl jakym bleskem by šla ekonomika do p.dele >😒]
Zbožný přání? 😄
Sme na vývozu do EU a předevšim Německa absolutně závislí! Soc blok se zhroutil, do Ruska vyvážíme asi 3%, s Čínou máme pasivní bilanci. Když naštveme Angelu sme v p.deli. Totálně! 😉
Zemanem propagovaný obchodní vztahy s Kazachstánem, Tádžikistánem nebo Ázerbájdžánem to fakt neřešej >😒]
Bohužel my nejsme Švýcarsko ;-\
A žádnej :no: ten fakt nezmění 😐
Možná snad kdyby pokračovala úspěšná ekonomika 1. republiky. Pod Ruskem ale přišel takovej ekonomickej propad že to radši nekomentovat :no: :no: 😢
Takže ať se to líbí nebo ne: Vystoupení z EU by pro nás byla drtivá rána obrovský ho rozsahu - s dopadat a jaky si většina neumí ani představit
Ředitel jedný český banky českej e😜ort a stav ekonomiky samozřejmě s nadsázkou zjednodušuje na: Německo, Německo, Německo 😄
Taková ekonomická zajímavost: Asi 3/4 co vyvezeme do Německa je jen součást větších celků který pak putujou do Ameriky
a jen jeste k tomu obchodu s nemeckem - nemci s nami obchoduji, protoze je to pro ne vyhodne. ne primarne proto jestli jsme nebo nejsme v unii. samozrejme byt clenem eu je pro jejich rozhodovani preneseni casti byznysu do cr jistym faktorem, ale kdybychom v eu nebyli, muze vzniknout spousta dalsich faktoru, proc tady zustat (nebo sem prijit). hlavne si pamatuj, ze urazena jesitnost (jakoze my bychom dali merkele kosem) hloupe zeny na rozhodovani v byznysu nema absolutne zadny vliv.
čéče mam kamaráda a ten má firmu a vše co tam vyrábí vyváží do zemí bývalé Jugoslávie, španěska, bulharska a madarska.
Další známý vyváží do ruska, číny, afriky a jižní ameriky.
A pak znam firmu, kde vývoj do zemí tzv třetího světa dělá ročně něco mezi 25-38% >😁
A byla by tak rychlá že by to pak došlo i :no: >😁 >😁 >😒]
Aby to pak kverulantum došlo a chtěli zase zpátky >😁
Faktem je že to způsobu fungování EU i nám asi prospěje >😒]
... a jestli se unie rozpadne, skoda ji nebude a tim lepe pro nas, treba si zase budu moci v kramu koupit vysavac, co opravdu saje, pomazankove maslo a nebo rybizovou marmeladu na linecke - momentalne celkem aktualni problem.
Kde bys ty příjmy co vypadnou chtěl nahradit? V tom Uzbekistánu Ázerbájdžánu a Turkmenistánu? 😄
Chlapce zlaty, bud si toho strasne malo skusil a zazil, alebo....