Nárast hmotnosti o 85 kíl, tak to je zlé. Veľmi zlé. Ono nečakal som, že downsizing prinesie reálnu úsporu hmotnosti, včera som na EVO čítal, že nový motor je o 30 kíl ťažsí, ako pôvodný, čo samé ma negatívne prekvapilo, ale že nárast hmotnosti na celom aute bude až 85 kíl, to som absolútne nečakal. Samozrejme papierové údaje sú lepšie, ako u predchodcu (inak sa nedá), 5,5s na stovku je číslo, aké nespraví žiadny hotheč s predným pohonom a 280 km/h je tiež parádna cifra. Ale Boxster nebol o zrýchľovaní v priamke či o súbojoch na Autobahne, bol vždy hlavne o ovládateľnosti a zábave a tomu obávam sa prudký nárast hmotnosti nepomôže.
Taky mě to překvapilo, 1400 pro malej dvoumístnej roadster s čtyřválcem vzadu mi přijde subjektivně dost. Byť to bude jezdit určitě parádně..
Jo a jinak už jsou venku první dojmy z jízd, byť na sněhu - doporučuju vygůglit.
Já bych s hodnocením ještě počkal, 85 kilo zní hrozně, ale jak jsem si procházel zahr. weby, informace se různí, ani jedna není oficiální, počkejme na údaje od Porsche. ;-)
Ja verím, že Porsche to vymaká a bude to jazdiť výborne, ale principiálne toto nie je správna cesta. Zvlášť v dnešnej dobe, keď zhadzujú medzigeneračne skoro všetky modely by som zrovna od Porsche nečakal, že toľko priberie.
Klidne bych si tipnul, ze to bude i s euroridicem. Ze 6 vs. foukane 4 nebude hmotnostni uspora bych cekal, ale 6 valec nikdy nebude absoilutne lehky motor a aby nastrojeny 4 valec vazil jeste o 30-85kg vic si nedovoli snad ani v avii, porsche tim min.
Tak ono prave fukane motory byvaju vyrazne tazsie ako atmosfericke, ak sa porovnava hmotnost s prislusenstvom, nie len nastrojeny blok.
Okrem toho aj zakladne komponenty (kluka, ojnice, piesty) su vacsinou tazsie kedze znasaju vacsie sily a je lacnejsie ich urobit mohutnejsimi, ako pouzit exoticke materialy... Takze uz tu by som nebol prekvapeny, on blok samotny, ak je hlinikovy, je dost lahky - na pocte valcov prilis nezalezi...
Plus pribudlo turbo samotne s komplexnejsimi zvodmi, chladenie stlaceneho vzduchu, chladenie oleja musi byt ovela vykonnejsie a zvladnut aj dochladzovanie turba a dalsie. Nehovoriac o vyssom vykone a momemntoch co moze znamenat mohutnejsi zvysok pohonu, vacsie brzdy.
V neposlednom rade by som nepodcenoval snahu usetrit, kedze ide o zisk v prvom rade (a treba zachranovat VW :-) ), kde pruznejsi turbo motor im umoznuje pouzit tazsie materialy, tam kde si to pri atmo motore nemohli dovolit, aby auto neposobilo letargicky. Z nadsencov sa nezaraba, dolezity je predaj mainstreamovym klientom a tam sa puristicke pojatie nehra :-(
Ja nie som bojovníkom proti turbomotorom, takže ja až tak netrpím ako vy z Honda klubu, ktorým "materská automobilka" dala takú ranu medzi oči.
P.S. Viera uzdravuje, to píše už jedna veľmi stará kniha, nečítal si? ;-)
Jen mě jako fanatika zaráží, že ti nefanatici ( >:D >:D >:D ), , co se dívají na auta "triezvo a objektívne" nepsali pod články na téma Turbo Type R "Ja verím, že Honda to vymaká a bude to jazdiť výborne". A to i přesto, že je bezpochyby pojmem mezi výrobci sportovních aut a koneckonců šlo "jen" o rychlý hatch. Tady nám hrozí kromě samozřejmé ztráty rychlosti odezvy a přesnosti ještě jeden spolujezdec v motorovém prostoru, ale věříš, že to bude výborné. Takže jak nazvat jednostranný optimizmus? Třebaaa fanatizmus? ;-)
Honde za to jake modely v minulosti vypustila vsechna cest, ale
1) s turbem nemela zadne zkusenosti (narozdil od Porsche ktere s turbama pracuje uz davno)
2) sve pozice coby sportovne zamerene auta vyrabejiciho vyrobce postupne vyklidila a az ted se snazi vratit (narozdil od Porsche ktere sve pozice nevyklidilo nikdy, naopak nestale posouvalo latku)
3) a honda nikdy nemela postaveni absolutniho vrcholu, meritka pro vsechny kolem (narozdil od Porsche, ktere tam navic je bez prestavky uz nekolik desetileti a ktere narozdil od takoveho BMW treba zda se z dlohodobeho pobytu na slunci nedegeneruje)
Takze se iudexovi nediv, taky verim ze sance ze neco zkazi porsche je mensi, nez ze neco zkazi kdokoliv jiny. ;-)
1/ Není pravda. Dejme tomu, že I3 0.7 l v JDM kei miniautech a Jazz Turbo v osmdesátkách asi nejsou pro CTR úplně relevantní, ale sériový 2.3 VTEC TURBO v Acuře RDX a především singleturbo a twinturbo v Indy, V6 3.5 twinturbo a následně V6 2.8 twinturbo v ALMS/LMP2 a v neposlední řadě 1.6 Turbo WTCC byly asi vcelku slušný labák. Nehledě na to, že u Hondy jsou stále inženýři z éry Senny a McLarenu.
2/ To je pravda, ale jsou značky, které vypadly z role na mnohem delší dobu (McLaren, Alfa Romeo, Toyota) nebo začínaly úplně od nuly (Pagani, Ariel, Lexus atp) a nevšiml jsem si, že by někdo návrat nebo prvotinu sportovního auta očekával s despektem.
3/ Vážně ne? Litrový výkon jejích motorů z počátku tisíciletí trumflo až Ferrari 458 (a to ne na dlouho, zásluhou Atomu Mugen), NSX zásadně změnilo začátkem devadesátek pojetí sportovního auta.
Porsche ubralo válce, přidalo turbo a (asi) váhu. Opravdu nedegeneruje jako BMW?
1) o nekterych jsem nevedel, diky
2) ano, povedlo se to dost znackam, ale taky dost znacek, ktere jezdili kdysi dnes uz nevidime, jednoduse je to vzdy s otaznikem jestli se to povede nebo ne
3) na tom jak famozni byla S2000 se neda stavet vecne, zmenila se doba, zmenili se technologie. V te kontinuite Porsche je ta aura neschopnosti neco zkazit.
Jestli degeneruje nebo ne necham posoudit jine co maji s Porsche osobni zkusenost. Samotna zmena technologie ale pro me neni znak degenerace, tim je az vysledek, az kdyz (a je jedno jestli kvuli zmene technologie nebo ne) zacnes ztracet ve vecech kde jsi kdysi nemel konkurenci. To se deje BMW, to se zatim nikdy nestalo Porsche.
Nárůst hmotnosti samozřejmě není potěšující u malého a relativně slabého (i když na tom se přeplňování projeví pozitivně) sporťáku, tohle však není nějaký plebej s motorem vpředu. Pokud nabere hmotnost v okolí motoru, tak by měl být dopad minimální. Čeho by ses měl bát, je ovladatelnost motoru. Tam mají co zkazit a tam je ten rozdíl mezi hračkou a tupým nástrojem.
Tak to Ti odporúčam prečítať si posledné dve čísla českého Speedu. V decembrovom sa Honza Červenka po jazde s F 488 GTB ospravedlňoval, že mal pochybnosti o prechode z NA na turbo a v aktuálnom čísle zase jazdil s novou 911 a rovnako len chválil, vraj práve reakcia na plyn a ovládateľnosť sú bez výhrad a turba sa netreba báť. Tiež vraj na rozdiel od M4 či AMG GT vysoký krútiak necítiť a človek sa nemusí báť pridať plyn, reakcie sú krásne lineárne. Akurát povedal, že Carrera S sa stáva zbytočným modelom a stačí základ.
Přirozeně. Kdyby nechválil, už by si Ferrari a Porsche nevyzkoušel. Reakce na plyn a ovladatelnost bez výhrad u turba, tomu se dá věřit jedině u NSX, kde ti ji zajišťují elektromotory s nulovým lagem. :-)
Preštuduj si niečo bližšie o technike preplňovania nových 911: je to spravené tak, že turbo sa neprestáva točiť, len keď netreba tlačiť vzduch do valcov, tak sa "odstaví" a nefúka, ale stále sa točí, teda v prípade potreby a zošliapnutia plynu sa nemusí roztáčať z pokoja, ale už roztočené je a po presmerovaní vzduchu do neho rovno naplno fúka.
No a práve M3 dáva J. Červenka ako príklad toho, že BMW sa to nepodarilo, zatiaľ čo Porsche áno. Btw. len predávam, ako som nakúpil, som ostatne presvedčený, že mňa by plne uspokojilo aj správanie M3, ja som na turbá zvyknutý. Ale neviem ako Ty, možno si zvyknutý na atmosférickú M3 a nič fúkané Ti nebude dobré. ;-)
vyšší za Boxster je správně. Škoda, že se nevyrábí opravdu tuhé kabrio, tedy s centrální nosnou rourou. Turba budou fajn, ale o použití VGT velmi pochybuji.
Že je kabrio/roadster drahšie ako technicky totožné kupé je správne a tak to majú v podstate všetky automobilky. Podľa Autoexpressu to má len jeden problém: dosiahne sa to nie tým, že Cayman zlacnie, ale žiaľ tým, že Boxster zdražie. 8-s
Jak jsem měl Prosche rád až nekricky, tak si říkám, co to poslední rok předvádí.
- nárust hmotnosti negativně ovlivní zážitek
Ano, budou jezdit parádně, ale ať mi nikdo netvrdí, že porsche bude lepší na řízení než to samé, jen lehčí skoro o metrák.
- reálné zrychlení sporadické, spíše nepodstatné
- spotřeba dolů zase tak dramaticky taky nepůjde
Tohle by mi nevadilo, kdyby bylo na výběr. Jenže tohle značí, že hodně brzy na výběr nebude. A jako u image makera a značky v podstatě nastavující trendy to zamrzí.
S temito objemy to klidne mohli byt sestivalce, vzdyt takove BMW dvou a dvouapul litrovymi sestivalci proslulo. Legendarni Carrera mela 2.7, Mazda delala dokonce 1.8 V6... Nebo aspon petivalec. Vzdyt 2.5 dava presne ten magicky pul litr na valec. Ale holt ctyri valce staci, kdyz ti turbo tlaci...
Boxster přibral z 1315 na 1400 kg je nesmysl.
1. Současný Boxter nemá 1315 kg, ale podle DIN (pohotovostní bez řidiče) v manuálu má 1330 kg, s PDK 1360 kg
2. V německých materiálech se uvádí, že pohotovostní hmotnost (DIN) nové řady 718 se pohybuje od 1315 do 1400 kg a že je "circa auf dem Niveau des Vorgängers".
Takže mi z toho vychází, že nejlehčí model s manuálem má o 15 kg méně než současný nejlehčí model s manuálem. Tady buď někdo špatně opisoval nebo se ztratil v překladu nebo obojí.
[odkaz]
No ja Ti neviem, ale vo viacerých zdrojoch (EVO, Speed, Autoexpress) sa uvádza, že nový fúkaný štvorvalec váži viac, než doterajšia atmosféra; je teda vysoko pravdepodobné, že aj nový model bude celkovo ťažší ako predchodca. Otázne je len, či to bude o uvádzaných 85 kíl (čo by bolo veľmi zlé), alebo to bude nejaká nižšia, zanedbateľná cifra.
To je možné, zdá sa ale, že nárast hmotnosti tam nejaký bude. Nejaké kilo nehrá samozrejme rolu, ale 85 kíl, to je jeden dospelý chlap a to by bolo fakt veľa, tiež sa mi nechce veriť, žeby Porsche toto dopustilo. Počkáme, uvidíme.
Jediný důvod k malému růstu hmotnosti je u verzí S, kde dali větší brzdy (z 911). Ale to může být 5-10 kg. Změna atmosférického šestiválce na foukaný čtyřválec nemůže znamenat nárůst hmotnosti, to je prostě blbost. Stačí se podívat na pár motorů konkurence, kde taková změna už proběhla a vždy to byla úspora hmotnosti, sice malá a v kontextu jiných kvalit šestiválců asi pominutelná, ale nárůst o 85kg kvůli downsizingu je prostě fantasmagorie, to by se konstruktéři u Porsche museli dočista zbláznit. Já věřím těm údajům německých serverů, hmotnost základní verze šla dolů o 15 kg z 1330kg na 1315kg.