Novinky
Přihlásit pro přidání komentáře
Dzakobo
vyšší za Boxster je správně. Škoda, že se nevyrábí opravdu tuhé kabrio, tedy s centrální nosnou rourou. Turba budou fajn, ale o použití VGT velmi pochybuji.
Že je kabri👋roadster drahšie ako technicky totožné kupé je správne a tak to majú v podstate všetky automobilky. Podľa Autoe😜ressu to má len jeden problém: dosiahne sa to nie tým, že Cayman zlacnie, ale žiaľ tým, že Boxster zdražie. 8-s
nasua23
Jak jsem měl Prosche rád až nekricky, tak si říkám, co to poslední rok předvádí.
- nárust hmotnosti negativně ovlivní zážitek
Ano, budou jezdit parádně, ale ať mi nikdo netvrdí, že porsche bude lepší na řízení než to samé, jen lehčí skoro o metrák.
- reálné zrychlení sporadické, spíše nepodstatné
- spotřeba dolů zase tak dramaticky taky nepůjde
Tohle by mi nevadilo, kdyby bylo na výběr. Jenže tohle značí, že hodně brzy na výběr nebude. A jako u image makera a značky v podstatě nastavující trendy to zamrzí.
Zlatá MX5 už jen za to, že je.
- nárust hmotnosti negativně ovlivní zážitek
Ano, budou jezdit parádně, ale ať mi nikdo netvrdí, že porsche bude lepší na řízení než to samé, jen lehčí skoro o metrák.
- reálné zrychlení sporadické, spíše nepodstatné
- spotřeba dolů zase tak dramaticky taky nepůjde
Tohle by mi nevadilo, kdyby bylo na výběr. Jenže tohle značí, že hodně brzy na výběr nebude. A jako u image makera a značky v podstatě nastavující trendy to zamrzí.
Zlatá MX5 už jen za to, že je.
XTad
S temito objemy to klidne mohli byt sestivalce, vzdyt takove BMW dvou a dvouapul litrovymi sestivalci proslulo. Legendarni Carrera mela 2.7, Mazda delala dokonce 1.8 V6... Nebo aspon petivalec. Vzdyt 2.5 dava presne ten magicky pul litr na valec. Ale holt ctyri valce staci, kdyz ti turbo tlaci...
Ham.
Boxster přibral z 1315 na 1400 kg je nesmysl.
1. Současný Boxter nemá 1315 kg, ale podle DIN (pohotovostní bez řidiče) v manuálu má 1330 kg, s PDK 1360 kg
2. V německých materiálech se uvádí, že pohotovostní hmotnost (DIN) nové řady 718 se pohybuje od 1315 do 1400 kg a že je "circa auf dem Niveau des Vorgängers".
Takže mi z toho vychází, že nejlehčí model s manuálem má o 15 kg méně než současný nejlehčí model s manuálem. Tady buď někdo špatně opisoval nebo se ztratil v překladu nebo obojí.
[odkaz]
1. Současný Boxter nemá 1315 kg, ale podle DIN (pohotovostní bez řidiče) v manuálu má 1330 kg, s PDK 1360 kg
2. V německých materiálech se uvádí, že pohotovostní hmotnost (DIN) nové řady 718 se pohybuje od 1315 do 1400 kg a že je "circa auf dem Niveau des Vorgängers".
Takže mi z toho vychází, že nejlehčí model s manuálem má o 15 kg méně než současný nejlehčí model s manuálem. Tady buď někdo špatně opisoval nebo se ztratil v překladu nebo obojí.
[odkaz]
No ja Ti neviem, ale vo viacerých zdrojoch (EVO, Speed, Autoe😜ress) sa uvádza, že nový fúkaný štvorvalec váži viac, než doterajšia atmosféra; je teda vysoko pravdepodobné, že aj nový model bude celkovo ťažší ako predchodca. Otázne je len, či to bude o uvádzaných 85 kíl (čo by bolo veľmi zlé), alebo to bude nejaká nižšia, zanedbateľná cifra.
Klidně se vsadím, že plus 85kg je blbě.
To je možné, zdá sa ale, že nárast hmotnosti tam nejaký bude. Nejaké kilo nehrá samozrejme rolu, ale 85 kíl, to je jeden dospelý chlap a to by bolo fakt veľa, tiež sa mi nechce veriť, žeby Porsche toto dopustilo. Počkáme, uvidíme.
Jediný důvod k malému růstu hmotnosti je u verzí S, kde dali větší brzdy (z 911). Ale to může být 5-10 kg. Změna atmosférického šestiválce na foukaný čtyřválec nemůže znamenat nárůst hmotnosti, to je prostě blbost. Stačí se podívat na pár motorů konkurence, kde taková změna už proběhla a vždy to byla úspora hmotnosti, sice malá a v kontextu jiných kvalit šestiválců asi pominutelná, ale nárůst o 85kg kvůli downsizingu je prostě fantasmagorie, to by se konstruktéři u Porsche museli dočista zbláznit. Já věřím těm údajům německých serverů, hmotnost základní verze šla dolů o 15 kg z 1330kg na 1315kg.
Bude to nejspíš +10, těch 75 bude pohotovostní/provozní. Není důvod, pokud se nedělaly nějaké velké strukturální zásahy.
Jo a jinak už jsou venku první dojmy z jízd, byť na sněhu - doporučuju vygůglit.
Okrem toho aj zakladne komponenty (kluka, ojnice, piesty) su vacsinou tazsie kedze znasaju vacsie sily a je lacnejsie ich urobit mohutnejsimi, ako pouzit exoticke materialy... Takze uz tu by som nebol prekvapeny, on blok samotny, ak je hlinikovy, je dost lahky - na pocte valcov prilis nezalezi...
Plus pribudlo turbo samotne s komplexnejsimi zvodmi, chladenie stlaceneho vzduchu, chladenie oleja musi byt ovela vykonnejsie a zvladnut aj dochladzovanie turba a dalsie. Nehovoriac o vyssom vykone a momemntoch co moze znamenat mohutnejsi zvysok pohonu, vacsie brzdy.
V neposlednom rade by som nepodcenoval snahu usetrit, kedze ide o zisk v prvom rade (a treba zachranovat VW 😄 ), kde pruznejsi turbo motor im umoznuje pouzit tazsie materialy, tam kde si to pri atmo motore nemohli dovolit, aby auto neposobilo letargicky. Z nadsencov sa nezaraba, dolezity je predaj mainstreamovym klientom a tam sa puristicke pojatie nehra 😒
P.S. Viera uzdravuje, to píše už jedna veľmi stará kniha, nečítal si? 😉
1) s turbem nemela zadne zkusenosti (narozdil od Porsche ktere s turbama pracuje uz davno)
2) sve pozice coby sportovne zamerene auta vyrabejiciho vyrobce postupne vyklidila a az ted se snazi vratit (narozdil od Porsche ktere sve pozice nevyklidilo nikdy, naopak nestale posouvalo latku)
3) a honda nikdy nemela postaveni absolutniho vrcholu, meritka pro vsechny kolem (narozdil od Porsche, ktere tam navic je bez prestavky uz nekolik desetileti a ktere narozdil od takoveho BMW treba zda se z dlohodobeho pobytu na slunci nedegeneruje)
Takze se iudexovi nediv, taky verim ze sance ze neco zkazi porsche je mensi, nez ze neco zkazi kdokoliv jiny. 😉
2/ To je pravda, ale jsou značky, které vypadly z role na mnohem delší dobu (McLaren, Alfa Romeo, Toyota) nebo začínaly úplně od nuly (Pagani, Ariel, Lexus atp) a nevšiml jsem si, že by někdo návrat nebo prvotinu sportovního auta očekával s despektem.
3/ Vážně ne? Litrový výkon jejích motorů z počátku tisíciletí trumflo až Ferrari 458 (a to ne na dlouho, zásluhou Atomu Mugen), NSX zásadně změnilo začátkem devadesátek pojetí sportovního auta.
Porsche ubralo válce, přidalo turbo a (asi) váhu. Opravdu nedegeneruje jako BMW?
2) ano, povedlo se to dost znackam, ale taky dost znacek, ktere jezdili kdysi dnes uz nevidime, jednoduse je to vzdy s otaznikem jestli se to povede nebo ne
3) na tom jak famozni byla S2000 se neda stavet vecne, zmenila se doba, zmenili se technologie. V te kontinuite Porsche je ta aura neschopnosti neco zkazit.
Jestli degeneruje nebo ne necham posoudit jine co maji s Porsche osobni zkusenost. Samotna zmena technologie ale pro me neni znak degenerace, tim je az vysledek, az kdyz (a je jedno jestli kvuli zmene technologie nebo ne) zacnes ztracet ve vecech kde jsi kdysi nemel konkurenci. To se deje BMW, to se zatim nikdy nestalo Porsche.
Určitě to pomůže, něco takového se používá v motorsportu, ale opravdu to lze ohodnotit jako "bez výhrad"?