Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Porsche 718: Nové čtyřválce pro Boxster a Cayman detailně

Nejmenší řada sporťáků z Zuffenhausenu se chystá na velkou změnu, kterou není jen označení, ale i nové přeplňované čtyřválce.
Zpět na článek
16. 12. 2015 14:11
16. 12. 2015 14:15
16. 12. 2015 14:22
16. 12. 2015 14:30
16. 12. 2015 14:36
16. 12. 2015 15:16
16. 12. 2015 17:12
16. 12. 2015 15:10
16. 12. 2015 15:18
16. 12. 2015 15:31
16. 12. 2015 15:37
16. 12. 2015 15:53
16. 12. 2015 16:09
16. 12. 2015 21:38
16. 12. 2015 14:58
16. 12. 2015 15:15
16. 12. 2015 15:38
17. 12. 2015 08:30
17. 12. 2015 11:46
18. 12. 2015 09:25
17. 12. 2015 14:51
18. 12. 2015 09:22
16. 12. 2015 14:26
16. 12. 2015 14:32
16. 12. 2015 14:52
16. 12. 2015 16:01
16. 12. 2015 16:03
16. 12. 2015 16:11
16. 12. 2015 19:45
17. 12. 2015 08:27
16. 12. 2015 21:11
17. 12. 2015 08:26
17. 12. 2015 08:54
17. 12. 2015 10:21
17. 12. 2015 11:29
17. 12. 2015 11:48
Avatar - iudex
16. 12. 2015 14:11
85 kíl
Nárast hmotnosti o 85 kíl, tak to je zlé. Veľmi zlé. Ono nečakal som, že downsizing prinesie reálnu úsporu hmotnosti, včera som na EVO čítal, že nový motor je o 30 kíl ťažsí, ako pôvodný, čo samé ma negatívne prekvapilo, ale že nárast hmotnosti na celom aute bude až 85 kíl, to som absolútne nečakal. Samozrejme papierové údaje sú lepšie, ako u predchodcu (inak sa nedá), 5,5s na stovku je číslo, aké nespraví žiadny hotheč s predným pohonom a 280 km/h je tiež parádna cifra. Ale Boxster nebol o zrýchľovaní v priamke či o súbojoch na Autobahne, bol vždy hlavne o ovládateľnosti a zábave a tomu obávam sa prudký nárast hmotnosti nepomôže.
Rozbalit vlákno
21
16. 12. 2015 14:15
Re: 85 kíl
Taky mě to překvapilo, 1400 pro malej dvoumístnej roadster s čtyřválcem vzadu mi přijde subjektivně dost. Byť to bude jezdit určitě parádně..
Jo a jinak už jsou venku první dojmy z jízd, byť na sněhu - doporučuju vygůglit.
Avatar - Dinar
16. 12. 2015 14:22
Re: 85 kíl
Já bych s hodnocením ještě počkal, 85 kilo zní hrozně, ale jak jsem si procházel zahr. weby, informace se různí, ani jedna není oficiální, počkejme na údaje od Porsche. ;-)
Avatar - iudex
16. 12. 2015 14:30
Re: 85 kíl
Ja verím, že Porsche to vymaká a bude to jazdiť výborne, ale principiálne toto nie je správna cesta. Zvlášť v dnešnej dobe, keď zhadzujú medzigeneračne skoro všetky modely by som zrovna od Porsche nečakal, že toľko priberie.
Avatar - Dinar
16. 12. 2015 14:36
Re: 85 kíl
Myslel jsem to tak, že ty informace o tom, kolik boxster přibral nejsou oficiální, těch 85 kg moc nedává smysl, počkal bych na ofiko údaje porsche.
Avatar - fOE
16. 12. 2015 15:16
Re: 85 kíl
Klidne bych si tipnul, ze to bude i s euroridicem. Ze 6 vs. foukane 4 nebude hmotnostni uspora bych cekal, ale 6 valec nikdy nebude absoilutne lehky motor a aby nastrojeny 4 valec vazil jeste o 30-85kg vic si nedovoli snad ani v avii, porsche tim min.
16. 12. 2015 17:12
Re: 85 kíl
Tak ono prave fukane motory byvaju vyrazne tazsie ako atmosfericke, ak sa porovnava hmotnost s prislusenstvom, nie len nastrojeny blok.
Okrem toho aj zakladne komponenty (kluka, ojnice, piesty) su vacsinou tazsie kedze znasaju vacsie sily a je lacnejsie ich urobit mohutnejsimi, ako pouzit exoticke materialy... Takze uz tu by som nebol prekvapeny, on blok samotny, ak je hlinikovy, je dost lahky - na pocte valcov prilis nezalezi...

Plus pribudlo turbo samotne s komplexnejsimi zvodmi, chladenie stlaceneho vzduchu, chladenie oleja musi byt ovela vykonnejsie a zvladnut aj dochladzovanie turba a dalsie. Nehovoriac o vyssom vykone a momemntoch co moze znamenat mohutnejsi zvysok pohonu, vacsie brzdy.

V neposlednom rade by som nepodcenoval snahu usetrit, kedze ide o zisk v prvom rade (a treba zachranovat VW :-) ), kde pruznejsi turbo motor im umoznuje pouzit tazsie materialy, tam kde si to pri atmo motore nemohli dovolit, aby auto neposobilo letargicky. Z nadsencov sa nezaraba, dolezity je predaj mainstreamovym klientom a tam sa puristicke pojatie nehra :-(
Avatar - TeeJay
16. 12. 2015 15:10
Re: 85 kíl
Jistě, víra je důležitá. Bude to jezdit výborně, ještě líp, než doteď. Odezva plynu, zvuk a ty kila navíc přidaj grip. Bude to pecka. :-)
Avatar - iudex
16. 12. 2015 15:18
Re: 85 kíl
Ja nie som bojovníkom proti turbomotorom, takže ja až tak netrpím ako vy z Honda klubu, ktorým "materská automobilka" dala takú ranu medzi oči.
P.S. Viera uzdravuje, to píše už jedna veľmi stará kniha, nečítal si? ;-)
Avatar - TeeJay
16. 12. 2015 15:31
Re: 85 kíl
Jen mě jako fanatika zaráží, že ti nefanatici ( >:D >:D >:D ), , co se dívají na auta "triezvo a objektívne" nepsali pod články na téma Turbo Type R "Ja verím, že Honda to vymaká a bude to jazdiť výborne". A to i přesto, že je bezpochyby pojmem mezi výrobci sportovních aut a koneckonců šlo "jen" o rychlý hatch. Tady nám hrozí kromě samozřejmé ztráty rychlosti odezvy a přesnosti ještě jeden spolujezdec v motorovém prostoru, ale věříš, že to bude výborné. Takže jak nazvat jednostranný optimizmus? Třebaaa fanatizmus? ;-)
Avatar - fOE
16. 12. 2015 15:37
Re: 85 kíl
Honde za to jake modely v minulosti vypustila vsechna cest, ale
1) s turbem nemela zadne zkusenosti (narozdil od Porsche ktere s turbama pracuje uz davno)
2) sve pozice coby sportovne zamerene auta vyrabejiciho vyrobce postupne vyklidila a az ted se snazi vratit (narozdil od Porsche ktere sve pozice nevyklidilo nikdy, naopak nestale posouvalo latku)
3) a honda nikdy nemela postaveni absolutniho vrcholu, meritka pro vsechny kolem (narozdil od Porsche, ktere tam navic je bez prestavky uz nekolik desetileti a ktere narozdil od takoveho BMW treba zda se z dlohodobeho pobytu na slunci nedegeneruje)

Takze se iudexovi nediv, taky verim ze sance ze neco zkazi porsche je mensi, nez ze neco zkazi kdokoliv jiny. ;-)
Avatar - TeeJay
16. 12. 2015 15:53
Re: 85 kíl
1/ Není pravda. Dejme tomu, že I3 0.7 l v JDM kei miniautech a Jazz Turbo v osmdesátkách asi nejsou pro CTR úplně relevantní, ale sériový 2.3 VTEC TURBO v Acuře RDX a především singleturbo a twinturbo v Indy, V6 3.5 twinturbo a následně V6 2.8 twinturbo v ALMS/LMP2 a v neposlední řadě 1.6 Turbo WTCC byly asi vcelku slušný labák. Nehledě na to, že u Hondy jsou stále inženýři z éry Senny a McLarenu.

2/ To je pravda, ale jsou značky, které vypadly z role na mnohem delší dobu (McLaren, Alfa Romeo, Toyota) nebo začínaly úplně od nuly (Pagani, Ariel, Lexus atp) a nevšiml jsem si, že by někdo návrat nebo prvotinu sportovního auta očekával s despektem.

3/ Vážně ne? Litrový výkon jejích motorů z počátku tisíciletí trumflo až Ferrari 458 (a to ne na dlouho, zásluhou Atomu Mugen), NSX zásadně změnilo začátkem devadesátek pojetí sportovního auta.

Porsche ubralo válce, přidalo turbo a (asi) váhu. Opravdu nedegeneruje jako BMW?
Avatar - fOE
16. 12. 2015 16:09
Re: 85 kíl
1) o nekterych jsem nevedel, diky
2) ano, povedlo se to dost znackam, ale taky dost znacek, ktere jezdili kdysi dnes uz nevidime, jednoduse je to vzdy s otaznikem jestli se to povede nebo ne
3) na tom jak famozni byla S2000 se neda stavet vecne, zmenila se doba, zmenili se technologie. V te kontinuite Porsche je ta aura neschopnosti neco zkazit.

Jestli degeneruje nebo ne necham posoudit jine co maji s Porsche osobni zkusenost. Samotna zmena technologie ale pro me neni znak degenerace, tim je az vysledek, az kdyz (a je jedno jestli kvuli zmene technologie nebo ne) zacnes ztracet ve vecech kde jsi kdysi nemel konkurenci. To se deje BMW, to se zatim nikdy nestalo Porsche.
16. 12. 2015 14:58
Re: 85 kíl
Nárůst hmotnosti samozřejmě není potěšující u malého a relativně slabého (i když na tom se přeplňování projeví pozitivně) sporťáku, tohle však není nějaký plebej s motorem vpředu. Pokud nabere hmotnost v okolí motoru, tak by měl být dopad minimální. Čeho by ses měl bát, je ovladatelnost motoru. Tam mají co zkazit a tam je ten rozdíl mezi hračkou a tupým nástrojem.
Avatar - iudex
16. 12. 2015 15:15
Re: 85 kíl
Tak to Ti odporúčam prečítať si posledné dve čísla českého Speedu. V decembrovom sa Honza Červenka po jazde s F 488 GTB ospravedlňoval, že mal pochybnosti o prechode z NA na turbo a v aktuálnom čísle zase jazdil s novou 911 a rovnako len chválil, vraj práve reakcia na plyn a ovládateľnosť sú bez výhrad a turba sa netreba báť. Tiež vraj na rozdiel od M4 či AMG GT vysoký krútiak necítiť a človek sa nemusí báť pridať plyn, reakcie sú krásne lineárne. Akurát povedal, že Carrera S sa stáva zbytočným modelom a stačí základ.
Avatar - TeeJay
16. 12. 2015 15:38
Re: 85 kíl
Přirozeně. Kdyby nechválil, už by si Ferrari a Porsche nevyzkoušel. Reakce na plyn a ovladatelnost bez výhrad u turba, tomu se dá věřit jedině u NSX, kde ti ji zajišťují elektromotory s nulovým lagem. :-)
Avatar - iudex
17. 12. 2015 08:30
Re: 85 kíl
Preštuduj si niečo bližšie o technike preplňovania nových 911: je to spravené tak, že turbo sa neprestáva točiť, len keď netreba tlačiť vzduch do valcov, tak sa "odstaví" a nefúka, ale stále sa točí, teda v prípade potreby a zošliapnutia plynu sa nemusí roztáčať z pokoja, ale už roztočené je a po presmerovaní vzduchu do neho rovno naplno fúka.
Avatar - TeeJay
17. 12. 2015 11:46
Re: 85 kíl
Jak funguje turbo u 911 Turbo vím zhruba. Máš nějaký článek, jak se "odstaví"? Myslel jsem, že prostě furt vyplachuje, jen ECU nedává benzin a nepálí.

Určitě to pomůže, něco takového se používá v motorsportu, ale opravdu to lze ohodnotit jako "bez výhrad"?
Avatar - iudex
18. 12. 2015 09:25
Re: 85 kíl
Na technické detaily nie som ten pravý, pamätám si len, že turbá v 911 majú stále fúkať 0,1 až 0,2 baru. Pozri si januárový český Speed.
Avatar - fOE
17. 12. 2015 14:51
Re: 85 kíl
Toto neni zadna novinka, maji to i turba u aktualni M3, a ze by to automaticky znamenalo ze turbolag neni mozny se taky z testu nedocteme. ;-)
Avatar - iudex
18. 12. 2015 09:22
Re: 85 kíl
No a práve M3 dáva J. Červenka ako príklad toho, že BMW sa to nepodarilo, zatiaľ čo Porsche áno. Btw. len predávam, ako som nakúpil, som ostatne presvedčený, že mňa by plne uspokojilo aj správanie M3, ja som na turbá zvyknutý. Ale neviem ako Ty, možno si zvyknutý na atmosférickú M3 a nič fúkané Ti nebude dobré. ;-)
Avatar - Dzakobo
16. 12. 2015 14:26
Cena
vyšší za Boxster je správně. Škoda, že se nevyrábí opravdu tuhé kabrio, tedy s centrální nosnou rourou. Turba budou fajn, ale o použití VGT velmi pochybuji.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - iudex
16. 12. 2015 14:32
Re: Cena
Že je kabrio/roadster drahšie ako technicky totožné kupé je správne a tak to majú v podstate všetky automobilky. Podľa Autoexpressu to má len jeden problém: dosiahne sa to nie tým, že Cayman zlacnie, ale žiaľ tým, že Boxster zdražie. 8-s
Avatar - Dzakobo
16. 12. 2015 14:52
Re: Cena
Nevadí, Mustang V8 v kabriu je stejně větší pussylap a ještě se ušetří půlmíč. >:-[]
16. 12. 2015 16:01
Proboha proč
Jak jsem měl Prosche rád až nekricky, tak si říkám, co to poslední rok předvádí.

- nárust hmotnosti negativně ovlivní zážitek
Ano, budou jezdit parádně, ale ať mi nikdo netvrdí, že porsche bude lepší na řízení než to samé, jen lehčí skoro o metrák.

- reálné zrychlení sporadické, spíše nepodstatné

- spotřeba dolů zase tak dramaticky taky nepůjde

Tohle by mi nevadilo, kdyby bylo na výběr. Jenže tohle značí, že hodně brzy na výběr nebude. A jako u image makera a značky v podstatě nastavující trendy to zamrzí.

Zlatá MX5 už jen za to, že je.
Rozbalit vlákno
0
16. 12. 2015 16:03
4 valce
S temito objemy to klidne mohli byt sestivalce, vzdyt takove BMW dvou a dvouapul litrovymi sestivalci proslulo. Legendarni Carrera mela 2.7, Mazda delala dokonce 1.8 V6... Nebo aspon petivalec. Vzdyt 2.5 dava presne ten magicky pul litr na valec. Ale holt ctyri valce staci, kdyz ti turbo tlaci...
Rozbalit vlákno
3
Avatar - fOE
16. 12. 2015 16:11
Re: 4 valce
Tak plochy petivalec by se stavel trochu hur >:-[]
16. 12. 2015 19:45
Re: 4 valce
Na komoru >:D :yes:
Avatar - iudex
17. 12. 2015 08:27
Re: 4 valce
No, možno by to bolo "troška" nevyvážené, tri valce napravo, dva naľavo. >:D
Avatar - Ham.
16. 12. 2015 21:11
Věta
Boxster přibral z 1315 na 1400 kg je nesmysl.
1. Současný Boxter nemá 1315 kg, ale podle DIN (pohotovostní bez řidiče) v manuálu má 1330 kg, s PDK 1360 kg
2. V německých materiálech se uvádí, že pohotovostní hmotnost (DIN) nové řady 718 se pohybuje od 1315 do 1400 kg a že je "circa auf dem Niveau des Vorgängers".
Takže mi z toho vychází, že nejlehčí model s manuálem má o 15 kg méně než současný nejlehčí model s manuálem. Tady buď někdo špatně opisoval nebo se ztratil v překladu nebo obojí.
[odkaz]
Rozbalit vlákno
5
Avatar - iudex
17. 12. 2015 08:26
Re: Věta
No ja Ti neviem, ale vo viacerých zdrojoch (EVO, Speed, Autoexpress) sa uvádza, že nový fúkaný štvorvalec váži viac, než doterajšia atmosféra; je teda vysoko pravdepodobné, že aj nový model bude celkovo ťažší ako predchodca. Otázne je len, či to bude o uvádzaných 85 kíl (čo by bolo veľmi zlé), alebo to bude nejaká nižšia, zanedbateľná cifra.
Avatar - Ham.
17. 12. 2015 08:54
Re: Věta
Klidně se vsadím, že plus 85kg je blbě.
Avatar - iudex
17. 12. 2015 10:21
Re: Věta
To je možné, zdá sa ale, že nárast hmotnosti tam nejaký bude. Nejaké kilo nehrá samozrejme rolu, ale 85 kíl, to je jeden dospelý chlap a to by bolo fakt veľa, tiež sa mi nechce veriť, žeby Porsche toto dopustilo. Počkáme, uvidíme.
Avatar - Ham.
17. 12. 2015 11:29
Re: Věta
Jediný důvod k malému růstu hmotnosti je u verzí S, kde dali větší brzdy (z 911). Ale to může být 5-10 kg. Změna atmosférického šestiválce na foukaný čtyřválec nemůže znamenat nárůst hmotnosti, to je prostě blbost. Stačí se podívat na pár motorů konkurence, kde taková změna už proběhla a vždy to byla úspora hmotnosti, sice malá a v kontextu jiných kvalit šestiválců asi pominutelná, ale nárůst o 85kg kvůli downsizingu je prostě fantasmagorie, to by se konstruktéři u Porsche museli dočista zbláznit. Já věřím těm údajům německých serverů, hmotnost základní verze šla dolů o 15 kg z 1330kg na 1315kg.
Avatar - TeeJay
17. 12. 2015 11:48
Re: Věta
Bude to nejspíš +10, těch 75 bude pohotovostní/provozní. Není důvod, pokud se nedělaly nějaké velké strukturální zásahy.