Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Porsche 718: Nové čtyřválce pro Boxster a Cayman detailně

Aleš Dragoun Aleš Dragoun 16. 12. 2015
36
Nejmenší řada sporťáků z Zuffenhausenu se chystá na velkou změnu, kterou není jen označení, ale i nové přeplňované čtyřválce.

Boxstery a Caymany třetí generace 981 dostanou v rámci modernizace historické trojčíslí 718, které nesla legendární série závodních vozů s motory uprostřed včetně monopostů formule 2 na přelomu 50. a 60. let minulého věku. Ta navazovala na předchozí 550 (1953-1957). Zároveň s tím se lehce změní i vzhled, ale doslova revoluce se chystá v prostoru před zadní nápravou. Trend downsizingu a přeplňování ostatně neminul ani 911... Zakamuflované prototypy už se testují v zimních podmínkách v Kanadě a zúčastnil se jich britský Autocar.

Vývoj motorů typu 9A2B4T vedl Matthias Hofstetter. Základní plochý čtyřválec s vrtáním 91 a zdvihem 76,4 mm má nově objem 2,0 l, větší sourozenec nejvýše 2,5 l (přesná čísla nejsou známá). Vznikly z agregátů pro devětsetjedenáctku. Dvoulitr s jediným turbem, mezichladičem, zhruba 220 kW a 349 N.m se bez problémů vytáčí na 7400 min-1. Dvouapůllitr s většími základními parametry dává 265 kW, respektive 400 N.m, a pravděpodobně dostal turbo s proměnnou geometrií lopatek. Obě se musely do poměrně stísněného prostoru vejít, takže jsou malá, místo ale uvolnily dva válce, o které pohonné jednotky přišly.

Boxster přibral z 1315 na 1400 kg. Základní model zrychlí z klidu na stovku za 5,5 s a jeho maximální rychlost leží na hranici 280 km/h, ostřejší S s dvouapůllitrem je o půl sekundy rychlejší.

Exteriér se proměnil, lehce upravené jsou nárazníky, vstupy vzduchu i zadní spoiler, kvalitněji působí materiály v kokpitu. Zájemci si budou moci připlatit i za volant ve stylu 918. Modely se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou PDK dostaly tlačítko Speed Response, které z motorů vymáčkne maximum po dobu 20 vteřin. V nabídce bude i manuál se šesticí rychlostí.

Porsche razí i novou cenovou strategii, na roadster nalepí vyšší cenovku než na kupé, dosud tomu bylo opačně. Ceny i další detaily o technice se dozvíme už v lednu, na debut si počkáme až do Ženevy. Prodej odstartuje krátce poté, v dubnu. Nezapomínejme, že Boxster příští rok oslaví dvacet let existence, první prototyp 986 je ale ještě o tři roky starší.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - iudex
85 kíl
| 18. 12. 2015
Na technické detaily nie som ten pravý, pamätám si len, že turbá v 911 majú stále fúkať 0,1 až 0,2 baru. Pozri si januárový český Speed.
Avatar - iudex
85 kíl
| 18. 12. 2015
No a práve M3 dáva J. Červenka ako príklad toho, že BMW sa to nepodarilo, zatiaľ čo Porsche áno. Btw. len predávam, ako som nakúpil, som ostatne presvedčený, že mňa by plne uspokojilo aj správanie M3, ja som na turbá zvyknutý. Ale neviem ako Ty, možno si zvyknutý na atmosférickú M3 a nič fúkané Ti nebude dobré. ;-)
85 kíl
| 17. 12. 2015
Toto neni zadna novinka, maji to i turba u aktualni M3, a ze by to automaticky znamenalo ze turbolag neni mozny se taky z testu nedocteme. ;-)
Avatar - TeeJay
Věta
| 17. 12. 2015
Bude to nejspíš +10, těch 75 bude pohotovostní/provozní. Není důvod, pokud se nedělaly nějaké velké strukturální zásahy.
Avatar - TeeJay
85 kíl
| 17. 12. 2015
Jak funguje turbo u 911 Turbo vím zhruba. Máš nějaký článek, jak se "odstaví"? Myslel jsem, že prostě furt vyplachuje, jen ECU nedává benzin a nepálí.

Určitě to pomůže, něco takového se používá v motorsportu, ale opravdu to lze ohodnotit jako "bez výhrad"?

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku