Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Porsche 718: Nové čtyřválce pro Boxster a Cayman detailně

Porsche 718: Nové čtyřválce pro Boxster a Cayman detailně

Porsche 718: Nové čtyřválce pro Boxster a Cayman detailně Zdroj: acz

Aleš Dragoun
Nejmenší řada sporťáků z Zuffenhausenu se chystá na velkou změnu, kterou není jen označení, ale i nové přeplňované čtyřválce.

Boxstery a Caymany třetí generace 981 dostanou v rámci modernizace historické trojčíslí 718, které nesla legendární série závodních vozů s motory uprostřed včetně monopostů formule 2 na přelomu 50. a 60. let minulého věku. Ta navazovala na předchozí 550 (1953-1957). Zároveň s tím se lehce změní i vzhled, ale doslova revoluce se chystá v prostoru před zadní nápravou. Trend downsizingu a přeplňování ostatně neminul ani 911... Zakamuflované prototypy už se testují v zimních podmínkách v Kanadě a zúčastnil se jich britský Autocar.

Vývoj motorů typu 9A2B4T vedl Matthias Hofstetter. Základní plochý čtyřválec s vrtáním 91 a zdvihem 76,4 mm má nově objem 2,0 l, větší sourozenec nejvýše 2,5 l (přesná čísla nejsou známá). Vznikly z agregátů pro devětsetjedenáctku. Dvoulitr s jediným turbem, mezichladičem, zhruba 220 kW a 349 N.m se bez problémů vytáčí na 7400 min-1. Dvouapůllitr s většími základními parametry dává 265 kW, respektive 400 N.m, a pravděpodobně dostal turbo s proměnnou geometrií lopatek. Obě se musely do poměrně stísněného prostoru vejít, takže jsou malá, místo ale uvolnily dva válce, o které pohonné jednotky přišly.

Boxster přibral z 1315 na 1400 kg. Základní model zrychlí z klidu na stovku za 5,5 s a jeho maximální rychlost leží na hranici 280 km/h, ostřejší S s dvouapůllitrem je o půl sekundy rychlejší.

Exteriér se proměnil, lehce upravené jsou nárazníky, vstupy vzduchu i zadní spoiler, kvalitněji působí materiály v kokpitu. Zájemci si budou moci připlatit i za volant ve stylu 918. Modely se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou PDK dostaly tlačítko Speed Response, které z motorů vymáčkne maximum po dobu 20 vteřin. V nabídce bude i manuál se šesticí rychlostí.

Porsche razí i novou cenovou strategii, na roadster nalepí vyšší cenovku než na kupé, dosud tomu bylo opačně. Ceny i další detaily o technice se dozvíme už v lednu, na debut si počkáme až do Ženevy. Prodej odstartuje krátce poté, v dubnu. Nezapomínejme, že Boxster příští rok oslaví dvacet let existence, první prototyp 986 je ale ještě o tři roky starší.