Re: Normální člověk by řekl, kdo nemá protokol o přehrání
Ví se, že ten a ten škodovácký motor je šmejd a nesplňuje podmínky homologace bez podvodu. Tak prostě bez opravy neprojde technickou a je to. Ťok ale očekává řešení problému tak, že škodovka dá nějaké to procento z částky ušetřené za opravu svých šmejdů na jeho (strany) volební kampaň.
Také je ale možné, že si na ty šmejdy počkají v Německu a odstaví je.
Kdysi se svépomocně dávala síťka do škodivek, aby docházelo k víření. Teď se dává, aby naopak zabránila víření (dle auto.cz). Inu pokrok.
Re: Normální člověk by řekl, kdo nemá protokol o přehrání
Jenže tohle není problém zákazníka, který auto s dotčeným motorem kupoval v dobré víře, že splňuje pdomínky homologace, tudíž stát nemůže svoji odpovědnost a selhání přehodit na zákazníka. Vystavil by se tak důvodné žalobě. Takže tudyma to prostě nepůjde. Kapři si rybník nevypustí.
Z toho co píšeš usuzuji, že jsi dalším jedincem, který není sto zhodnotit limity homologace a výsledky, jaké ten motor dosáhl. Jak již i zde zaznělo, pro splnění homologace postačilo zbavit motor oné "testovací sekvence", případně usměrnit proud vzduchu před čidlem. A "najednou" zde máme vyhovující řešení. Takže žádné extrémní hodnoty ten motor při testech dosahovat nemohl.
PS: Ťok, jakožto "pouhý" ministr (tedy vedoucí odboru) dokonce to naní ani poslanec, nemá žádné páky na to, aby nějak škodovku donutil.
Re: Normální člověk by řekl, kdo nemá protokol o přehrání
stat muze v klidu vsem naftakum do euro6 vcetne zakazat vjezd do pripravovanych nizkoemisnich zon, podobne jako to zakaze vsem naftakum do euro4 vcetne a to i tomu, kdo si to kupoval v době, kdy to byla neprisnejsi euro norma pro naftaky.
podobnym zpusobem muze restrikcemi omezit provoz naftaku tak, aby vypoustely co nejmíň emisi, napr. omezenim maximalni rychlosti na 100km/h na dalnici.
a tem, kteří prokazi, ze se zucastnili nejake servisni akce a splnuji to co mají, muze restrikce zrusit.
samozrejme by v tom byl gulas, na druhou stranu není zadny problém propojit rozpoznavani znacek s databazi aut, které prosly svolávací akci..
Re: Normální člověk by řekl, kdo nemá protokol o přehrání
Opět to neřeší problém jako takový, ale pouze omezuje jednu skupinu majitelů aut, které prokazatelně nejsou tak vážným ekologickým problémem. Opět to vytváří zbytečný prostor pro korupci.
Re: Normální člověk by řekl, kdo nemá protokol o přehrání
to je ale podobny, jako ze stat chce omezit vjezd naftakum do euro4 vcetne do nizkoemisnich zon.
nebo zpoplatneni prevodu i benzinovych aut do euro3 vcetne udajne kvůli emisim, přitom benzin s euro3 vypousti min emisi nez většina naftaku s euro6.
když jsou spatne rozptylovy podmínky, tak emise NOx vazny ekologicky problém jsou. a většina naftaku i s euro6 vypusti tolik NOx, jako 10 benzinovych aut
Re: Normální člověk by řekl, kdo nemá protokol o přehrání
Děláš ("překvapivě"), jako by jediným producentem NOx byly naftové auta. Řádově větší účinek na naše ovzduší by měl zákaz/omezení domácích kotelen na roztodivná paliva a dále pak průmysl. To jsou opravdu velcí znečišťovatelé.
Re: Normální člověk by řekl, kdo nemá protokol o přehrání
delas jako by se ostatní producenti emisi neresili
viz. prichazejic nepopularni kontroly domacich kotliku a vyrazna restrikce stavajicich domacich kotlu během následujících 5 let.
ja si samozrejme nemyslim, ze někdo prijde s omezenim rychlosti naftaku na dalnicich, to by bylo politicka sebevražda, ale stat kazdopadne nastroje jak lidi dostat na tuhle servisni akci ma
Re: Normální člověk by řekl, kdo nemá protokol o přehrání
Stát by měl v prvé řadě fungovat hospodárně. Ty zde navrhuješ nesmyslné omezení a kontroly, které mají mizivý účinek, ale jsou administrativně extrémně náročné.
Řeknu to jednoduše, na takovéhle kraviny s vysoce pochybným účinkem bych peníze nedal ani já.
Re: Normální člověk by řekl, kdo nemá protokol o přehrání
Ale to mluvíš o VŠECH nafťácích.
A ono to není a nemůže být o všech. Protože bys tím naprosto zdecimoval nákladní dopravu a v návaznosti na to i velice významný příjem do státního rozpočtu.
Re: Normální člověk by řekl, kdo nemá protokol o přehrání
samozrejme, ze do toho zahrnuju všechny naftaky.
nebo si snad myslis, ze NOx z nakladaku je min jedovate nez NOx z osobaku?
NOx u nakladaku snad uz od euro5 není problém, protože vyhradne pouziva SCR, který NOx redukuje na přijatelnou uroven a jak se budou stary nakladaky vyrazovat, problém s NOx u nakladaku nebude, tedy o nejakem zdecimovani nakladni dopravy nemůže byt rec.
naftaky v osobacich u nas vyprodukuji cca 30tis tun jedu NOx, naproti tomu benzinaky jen cca 2tis tun.
tekze reseni je jednoduche - u nakladaku zvýhodnit ty s SCR, u osobaku zavest vyhradne redukci jedu NOx pomoci SCR, nebo ještě lepe - prejit na benzinove motory, tak jak to je v celym svete krome EU.
Re: Normální člověk by řekl, kdo nemá protokol o přehrání
Ty jsi fakt chuj 8-s
Je úplně jedno, že zákazník kupoval v dobré víře. Automobil bez úpravy nesplňuje zákonné normativní limity (jinak by asi Škoda vozy neupravovala, že...). A když něco nesplňuje podmínky pro provoz, tek to neprojde STK.
Vlastník má možnost vůz dostat do souladu s normovými požadavky. Takže jedině chuj jak ty tady zase ve jménu svobody bude obhajovat to, že stát (zde konkrétně MDČR) není schopno vydat stanovisko, které by v důsledku chránilo nás všechny.
Ale jasně, ve jménu svobody tu bude 10 li. obyvatel dýýchat zbytečné sra*ky, které budou TDI produkovat... Ať žije svoboda! 8-s:no::no::no:
Re: Normální člověk by řekl, kdo nemá protokol o přehrání
Takhle snadný to není, auta mají platné homologace, na tom se absolutně nic nezměnilo, tím pádem neexistuje legitimní možnost aby na stk neprošli, tím pádem skutečně neexistuje důvod jak majitele donutit si to nechat aktualizovat.
jj za chvíli to tady bude jak za komoušů. Soused se bude bát souseda jestli na něj náhodou nedonáší. A nejhorší na tom je, že některým pitomcům to přijde jako naprosto v pořádku.
kdyby soused topil petflaskama nebo jinym sajrajtem, tak by me to samozrejme vadilo a v klidu bych ho neanonymne napraskal
podobne me vadilo, když me včera v kolone na zakazu predjizdeni predjel nejakej magor v mercedesu a tak se mu coudilo z vejvuku, ze nez abych tu rakovinu a jedy dejchal, tak sem ho na tom samym zakazu radsi predjel zpet. a když sem na nejblizsim kruhaku zastavil tak, ze nemoh dopředu ani dozadu a slusne mu rek, ze za dobytkem, kterymu z vejfuku jde kour jako za komousu z továrního komina, ze se za nim neminim udusit nebo chytnut rakovinu, a ze s tim kramem nemá na silnici co delat, tak na me koukal takovym tim nepritomnym vydunenym pohledem.
kde se muzou hlasit ti, kteří evidentne nemaj kvůli technickému stavu na silnici co delat??
Hele chápu tvoje rozhořčení. Za takovým šrotem jet je neštěstí a taky radši udělám 10 přestupků jen abych ho předjel. Nechápu, ale že to nevidí policie a takovýmu pekáči neseberou techničák respektive ho nepošlou na STK. Každej diesel trochu kouří z vejfuku, ale co je moc to je moc. To tě chápu.
podle me to bylo od oleje protože to i tak smrdelo, auto jinak vypadalo velice dobře.
když za mnou musel zastavit, tak se mu zezadu auta normalne coudilo.
chlapek byl spis pripravenej, ze na nej vytahnu bejsbolku a vytlucu okno za to trochu nesmyslny predjeti (v kolone a na zakazu), evidentne byl hodne zaskocenej, když mu doslo, ze to je kvuli tem smradum z vyfuku ..
Ten Ťok je naozaj chameleón.
Najprv sa VW vyhráža a vzápätí ich hladká po srsti.
Zároveň bohabojne priznáva, že zákonnou cestou to nejde.
Fakt si myslí, že bude toľko uvedomelých vodičov, firiem, alebo takých, čo za výmenu oleja, pneumatiky, ... si nechajú "vlkmi" kupírovať svoj motor?
Pokud by součástí oné úpravy byla i jistá forma chip tuningu, tak třeba ani nemuselo ke snížení výkonu dojít. Tedy snad. Uvidíme.... Potom by sada gum zdarma byla ok.
Celá ta "kauza" je blbost. Motory jsou úplně ok, jestli za určitých okolností nevyhoví nějaké americké normě není žádná věda. China taky žalovala Mercedes, že má jedovatý interér >:D