Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Honda Civic Type R vs. Subaru WRX STI – Souboj křídel

Nová Honda Civic Type R je rychlým a zábavných hothatchem, může si však vyšlápnout i na legendární čtyřkolku Subaru WRX STI? Pojďme to zjistit.
Zpět na článek
25. 12. 2015 10:37
25. 12. 2015 10:43
25. 12. 2015 10:47
25. 12. 2015 10:50
25. 12. 2015 14:34
25. 12. 2015 20:05
26. 12. 2015 01:29
26. 12. 2015 12:50
25. 12. 2015 14:54
25. 12. 2015 14:59
25. 12. 2015 10:37
25. 12. 2015 10:39
25. 12. 2015 10:49
25. 12. 2015 11:37
25. 12. 2015 11:49
25. 12. 2015 11:59
25. 12. 2015 12:42
25. 12. 2015 12:57
25. 12. 2015 13:05
25. 12. 2015 13:10
25. 12. 2015 13:21
25. 12. 2015 13:35
25. 12. 2015 13:43
25. 12. 2015 14:25
25. 12. 2015 15:39
25. 12. 2015 17:17
25. 12. 2015 19:11
25. 12. 2015 21:51
25. 12. 2015 22:45
25. 12. 2015 22:48
25. 12. 2015 22:47
25. 12. 2015 18:34
25. 12. 2015 19:19
25. 12. 2015 20:07
25. 12. 2015 22:54
29. 12. 2015 19:48
27. 12. 2015 14:29
27. 12. 2015 14:49
27. 12. 2015 20:29
27. 12. 2015 21:04
25. 12. 2015 20:25
25. 12. 2015 14:25
25. 12. 2015 14:57
25. 12. 2015 15:02
25. 12. 2015 15:09
25. 12. 2015 15:36
25. 12. 2015 15:48
26. 12. 2015 00:53
25. 12. 2015 14:36
25. 12. 2015 18:02
25. 12. 2015 10:59
25. 12. 2015 11:18
25. 12. 2015 11:28
25. 12. 2015 15:17
25. 12. 2015 17:53
25. 12. 2015 17:54
25. 12. 2015 18:51
25. 12. 2015 19:43
25. 12. 2015 20:38
25. 12. 2015 17:55
25. 12. 2015 18:16
25. 12. 2015 18:53
25. 12. 2015 20:47
25. 12. 2015 22:04
25. 12. 2015 22:28
25. 12. 2015 23:04
26. 12. 2015 00:36
26. 12. 2015 07:06
26. 12. 2015 10:14
26. 12. 2015 11:09
26. 12. 2015 11:29
26. 12. 2015 12:18
25. 12. 2015 22:32
25. 12. 2015 22:44
25. 12. 2015 22:50
25. 12. 2015 22:50
25. 12. 2015 21:54
26. 12. 2015 01:31
25. 12. 2015 15:58
25. 12. 2015 20:23
26. 12. 2015 01:12
26. 12. 2015 01:39
25. 12. 2015 12:10
25. 12. 2015 12:11
25. 12. 2015 13:09
25. 12. 2015 13:34
neregistrovaný "SR20"
25. 12. 2015 14:29
25. 12. 2015 14:36
25. 12. 2015 19:37
26. 12. 2015 16:20
25. 12. 2015 20:58
26. 12. 2015 06:53
26. 12. 2015 16:18
27. 12. 2015 14:14
25. 12. 2015 15:55
25. 12. 2015 17:19
25. 12. 2015 20:55
25. 12. 2015 21:09
25. 12. 2015 22:59
26. 12. 2015 06:26
26. 12. 2015 19:15
25. 12. 2015 22:32
27. 12. 2015 18:10
Avatar - Machýrek
25. 12. 2015 10:28
skvela srovnavacka
Pekne cteni. Nejsem cilova skupina, ale volil BYCH Subaru.
Rozbalit vlákno
5
Avatar - Floyd
25. 12. 2015 11:51
Re: skvela srovnavacka
Připojuji se. Pane redaktore Chamillo, tento test se vám moc povedl :yes: :yes: :yes:
25. 12. 2015 12:11
Re: skvela srovnavacka
Děkuji pánové :-)
Avatar - Covenant
26. 12. 2015 00:38
Re: skvela srovnavacka
Opravdu si Ondro vezme TYPE-R při dálniční rychlosti 130km, kdy točí 3100 ot. jen 7,3 litrů....to se mi nechce moc věřit ;-) to by byl Civic víc jak litr dole, oproti octavce RS, seatu i gti v manualu.
Avatar - TeeJay
27. 12. 2015 14:20
Re: skvela srovnavacka
Nevím, jak při 130, ale při 140 bere 8 [odkaz] , takže to klidně 7,3 může být.
Avatar - Covenant
27. 12. 2015 14:46
Re: skvela srovnavacka
I 8,5litru (u DSG ještě o půl litru méně) není na tak silné auta špatné, ale pokud by to bylo 7,3 tak :yes: ne že by to bylo to nejdůležitější, ale pokud člověk využívá HH opravdu i na denní ježdění, tak to potěší ;-)

Jinak pokud porovnám ostatní hodnoty z článku, na který jsi tu dal odkaz, tak do 110Km jsou ty foukané dvoulitry ať už od Hondy nebo WV +- podobné.
25. 12. 2015 10:37
test
Pekny test o krali HH. Mi pripada, ze si snad redakce nechce rozhazet Honda club, kdyz je v testu az tolik kladnych hodnoceni vlastnosti Civicu >:-[]
Rozbalit vlákno
9
Avatar - Individualita
25. 12. 2015 10:43
Re: test
No ano celkem se s těmi superlativy rozjeli, ale nejsou sami. Na Autosalonu to tamní paka ohodnotila 98% s dovětkem "nejlepší HH".
Ale můžeme být rádi, že nebyla srovnávačka s Golfem R, ten by totiž vyhrál tím, že nevypadá na rychlé auto >:D
Avatar - CHerokee
25. 12. 2015 10:47
Re: test
V Autosalonu chválí všechno, co jim půjčí. Třeba dnes RS3...Pepa dělal test sám sebe a ne auta. Hrozná úroveň.
Avatar - Individualita
25. 12. 2015 10:50
Re: test
Souhlas, ale 98% a "nejlepší HH" si mohli nechat na Golfa žejo ;-)
Avatar - wakantanka
25. 12. 2015 14:34
Re: test
tak pre toho si nechali rovných 100 percent >:D
25. 12. 2015 20:05
Re: test
Cože v autosalonu byl test RS3? A ja jsem slavil štědry den. O co jsem přišel? :-)
Avatar - JirkaV8
26. 12. 2015 01:29
Re: test
já na autosalon koukám jen kvůli hlodům Pepy >:D ty mě baví, o informačí úroveň nejde
Avatar - Individualita
26. 12. 2015 12:50
Re: test
Já zase na AS většinou nekoukám právě kvůli hlodům Pepy...
Avatar - Ozzman
25. 12. 2015 14:54
Re: test
A má větší kufr ne? >:D
Avatar - Individualita
25. 12. 2015 10:37
4x4
Takže test je výsměchem všem, kteří tu stále tvrdí, jak na vlhku Type-R nestíhá proti čemukoliv s 4x4. Prostě čtyřkolka je mimo sníh a štěrk jen zbytečná zátěž. Abych tu jen slastně nehýkal nad skvělou Hondou, souhlasím s autorem ohledně designu zadní části vozu a to do puntíku. Hold po všech stránkách to dá Honda do kupy asi až u 10G. To ale nic nemění na tom, že nový Type-R vypráší kožich nejednomu tlučhubovi jak v konkurenčích HH, nebo i v něčem zajímavějším :-! :yes:
Rozbalit vlákno
71
25. 12. 2015 10:39
Re: 4x4
"výsměchem všem, kteří tu stále tvrdí, jak na vlhku Type-R nestíhá proti čemukoliv s 4x4." >:D :yes:
Avatar - CHerokee
25. 12. 2015 10:49
Re: 4x4
Teď ještě aby člověk nějakou na cestě potkal. Subaru totiž jezdí...
Avatar - 3_diamanty
25. 12. 2015 11:37
Re: 4x4
to je pravda.... problemom moze byt prave uz ta vysoka nekompromisnost u hondy... ktora bude v beznej premavke asi nie vzdy na uzitok..... subaru rozhodne posobi viacucelovejsie a menej nekompromisne ... proste pouzitelnejsie... ale pre hondu zase hraje cena... pockajme si... nove type R sa predava zatial moc kratko na to aby sme tvrdili ze je nepredajne.... urcite ich uz par jazdi ... ;-)
25. 12. 2015 11:49
Re: 4x4
A v reálu je to s tou použitelností přitom přesně naopak :-)

WRX STI se jen za minulý rok prodalo v ČR snad 78 kusů, Civic Type R se dostal k prvním zákazníkům před třemi týdny a jen já jsem viděl už tři kusy. ;-)
Avatar - 3_diamanty
25. 12. 2015 11:59
Re: 4x4
type R sa predava moc kratko to je pravda.... nakoniec ved cena .... moze byt este dost silna zbran type R.... nie zeby bol type R lacny..... ale voci subaru tam vidim nezanedbatelny rozdiel.... ktory v konecnom dosledku tiez moze rozhodnut u par zakaznikoch ... civic zrejme klame telom... vyzera nekompromisnejsie ( aj jeho pneu a sedacky ) ale nakoniec to bude asi subaru to z dvojice, ktore bude sofersky narocnejsie..... uznavam.... mna celkovo civic type R prekvapil... paci sa mi sice viac WRX sti aj zvonka aj zvnutra.. rovnako 4x4 je parada ale pred hondou klobuk dole ... ako je mozne ze je tak dobra ( v porovnani s WRX ) a zaroven nakoniec aj "pouzitelnejsia" ako wrx je pre mna otazne..... honda spravila neskutocnu masinu.... to mi je jasne.... len skoda toho dizajnu... nizky profil pneu zase dava pocit ze kola su mala... podobny vizualny dojem ako v nedavno testovanom rapide ... nakoniec ale samozrejme tu sa nehra na vizualny dojem ani na moje pocity.... uz nech je tu nova generacia G10 ( aj vo verzii typer R ) ... verim ze ta uz bude aj vizualne nadherna ;-)
25. 12. 2015 12:42
Re: 4x4
Na jar pride Ford RS a podla mna to bude najvacsi super Hondy a len maximalny hondofilny fanatik da prednost Honde pred Fordom.Subaru bude musiet zmenit cenovu politiku na STI ,lebo inac bude mat problemy s predajom na buduci rok popri tychto dvoch autach za "rozumnu" cenu
Avatar - _Karel_
25. 12. 2015 12:57
Re: 4x4
Tomu nerozumím. Proč jen maximální fanatik? Podle testu je Civic vinikající.
25. 12. 2015 13:05
Re: 4x4
Vysvetlim.Typer R vs. RS ..RS rovnaka cena,vyssi vykon,4x4,dlhorocne Ford spicka medzi podvozkami,menej pubertalny dizajn..comu by si dal prednost ty?
Avatar - _Karel_
25. 12. 2015 13:10
Re: 4x4
Mě se Civic vůbec, ale vůbec nelíbí. Kladný vztah mám k oběma značkám. Co bych hypoteticky vybral nevím. Ale sympatie ke značce podle mě hrají nezanedbatelnou roli, a nemyslím, že se majitel TR bude muset vedle RS stydět.
Stejně jako třeba Kiu Ceed nemusí kupovat jen blázni a fanatikové, při současné existenci Golfu.
25. 12. 2015 13:21
Re: 4x4
Je to mozne.Mame nato kazdy iny uhol pohladu a iny nazor.Moj nazor je,ze popri tomto vybere si moze kupit Hondu s tym dizajnom kupit len fanatik kedze na trhu bude auto v kazdom ohlade lepsie..ale ako pisem je to len moj nazor a je iny ako ten tvoj ;-)
Avatar - _Karel_
25. 12. 2015 13:35
Re: 4x4
Jen přímé srovnání ukáže, jestli je RS ve všech ohledech lepší. Zatím věštíš z koule. I když 4x4 je silný argument - pro někoho.
25. 12. 2015 13:43
Re: 4x4
Karle len moje priame zrovnanie ukaze ci som sa nemylil kedze pre mna tieto novinarske testy nemaju ziadnu vypovednu hodnotu kedze musim si to sam skusit,aby som vedel ci to auto mi vyludi usmev na tvari,alebo nie.

A okrem vestenia z gule za mna hovori aj dlhorocna skusenost so stvorkolkami a rovnako aj so sportovejsimi modelmi Fordu ;-)
Avatar - Individualita
25. 12. 2015 14:25
Re: 4x4
No vidíš stejně záleží jen na tom co TY si řekneš po SVEZENÍ se oběma vozidly. Tak neříkej co si koupí většina ;-)

Ale tak jistě že FRS vypadá našlapaně a v jistých oblastech bude určitě úspěšnější, ale tohle paušalizování je o ničem ;-)
25. 12. 2015 15:39
Re: 4x4
Indi vsak len diskutujeme (nenadavame si,neosocujeme sa)..nic viac ;-) Kazdy mame nato iny nazor a na realitu si musime este chvilu pockat,ale mam taky pocit,ze FRS bude autom roku pre sportovne ladenych soferov za super cenu :yes:
Avatar - _Karel_
25. 12. 2015 17:17
Re: 4x4
TVOJE přímé srovnání...ano souhlasím, a proto je tvůj první příspěvek o bláznech co koupí CTR poněkud nelogický.
25. 12. 2015 19:11
Re: 4x4
Karle fanatik pre mna neznamena blazen,ale nadsenec pre jednu znacku co sa casto pri niektorych znackach nosi.Stale ale budem tvrdit,ze si ju kupi len taky clovek co mu bije v hrudi H-acko kedze ten agresivny tuningovy dizajn moze len taky clovek rozchodit..
Avatar - _Karel_
25. 12. 2015 21:51
Re: 4x4
S designem s tebou naprosto souhlasím. Ale to bude věkem. Být mi o 15-20 let méně, těžko říct. ;-)
Avatar - _Karel_
25. 12. 2015 22:48
Re: 4x4
Ještě v pětadvaceti by se mi určitě líbilo tak moc vyčuhovat. Dnes bych se možná i styděl. Ale jen za design. ;-)
25. 12. 2015 22:47
Re: 4x4
No to bude asi tym kedze uz nie sme generacia ksiltofkarov :yes: >:D
25. 12. 2015 18:34
Re: 4x4
A kde si prosímtě přišel na to, že FRS bude lepší, než současný Type R? Pokud je mi známo, tak zatím CTR nenašlo přemožitele a to ani ve vodách M3, RS3, Trophy, prostě nic. Ted musel smeknout STI. Já bych byl opatrný v soudech, dokud je někdo nepostaví face to face, pr Civic se očividně povedl a dokazuje to prakticky v každém porovnáni s jakoukokoliv konkurencí a každý, kdo ho z novinářů, ať z našich či zahraničních řídil, tak byl nadšený a označil ho za to nejlepší v současné produkci ;-)
25. 12. 2015 19:19
Re: 4x4
Ako som nato prisiel?Zo zivotnych skusenosti 4x4 vs 4x2.Ber to tak,ze je to len moj nazor a ja zas akceptujem vas nazor,ze to vidite inac,ale to nic nemeni natom,ze pre mna je ZABAVU prvorada a to mi doteraz ziadna predokolka na svete nedozicila a nikdy ani nedozici kedze nie som casovy honic na okruhu.Tak isto nepatrim medzi ludi co zeru to co novinari napisu,ale radsej sa presvedcim na vlastnej kozi a 2 kola na Slovakia ringu mi stacili k tomu,ze Type R nic nepovedal.Ale ako som uz pisal paci sa mi na Honde,ze vysla s takymto modelom ,ale nie je to model podla mojho gusta a tym padom pre mna je vitaz FRS este skor ako ho postavili voci Honde kedze je to 4x4 vs 4x2 a pre mna je to vdaka tomu jednoznacny vitaz a verim tomu,ze to bude aj auto roku v takych periodikach ako EVO,Top Gear atd aj ked nebude najrychlejsie na okruhu ;-)

Fun is fun :yes: ;-)
25. 12. 2015 20:07
Re: 4x4
CTR v některých testech vyhrává, v některých nevyhrává, konkurence ve třídě současných předokolek v podobě Cupry a MRS je velmi silná a vyrovnaná.
Například Evo dalo Cupru před CTR
[odkaz]
Nebo ve srovnávačce Autoexpressu CTR skončil za Cuprou
[odkaz]
Nebo zde MRS porazil na dráze CTR
[odkaz]
Nebo tady další srovnávačka a vítězství MRS
[odkaz]
A další srovnávačka a opět CTR o kousek prohrál
[odkaz]
Takže CTR přemožitele našlo a několikrát. Stejně tak v některých testech CTR vyhrálo, ale není to žádná dominance ani jednoho z těch tří aut (CTR, Cupra, MRS).
25. 12. 2015 22:54
Re: 4x4
Připadá mi, že rozdíly mezi těmito (i pár jinými) auty je mnohdy do krve diskutován těmi, kteří s těmito auty nemají zbla zkušenosti a v reálu si je z mnoha různých důvodů stejně nemohou koupit a provozovat.

Jako majitel podobné stíhačky mám zkušenost, že reálným majitelům je úplně fuk nějaká vteřina na Nordschleife, druh pohonu apod., ale když se potkají, tak si v pohodě o daných autech pokecají.
29. 12. 2015 19:48
Re: 4x4
Musim souhlasit s tesnavem, protoze vetsine potencialnim kupcum je uplne jedno jaky ma to ci ono auto cas na konkretnim okruhu. Kdo ma rad Hondu nikdy si MRS nebo RS nekoupi...Dobry priklad je GTR, za tu cenu by jich melo jezdit jako Octavii... Kazdopadne Honde palec hore za novej Type R, podle vetsiny testu se skutecne povedl.
Avatar - TeeJay
27. 12. 2015 14:29
Re: 4x4
Jestli jsou něčí preference takové, že mu vyhoví civilnější Cupra, může být, ale CTR je nezpochybnitelně nejrychlejší na naprosté většině okruhů, kde se objevil a zachovává si značnou míru zběsilosti a tedy i zábavnosti, typické pro modely Type R. Takže pokud někdo hledá zážitky s nádechem oldschoolu, není celkem co řešit.

Značka Type R se stala pojmem pro atmosférické sporťáky a Honda teď dokázala kontinuálně přenést ten odkaz i do přeplňovaného auta bez nutnosti "sbírat" zkušenosti v sériové produkci. Je to prostě pěkný příklad kompetence značky. ;-) :yes:
27. 12. 2015 14:49
Re: 4x4
To je dost zaslepený pohled, na řadě okruhů jsou rychlejší soupeři.
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
Avatar - TeeJay
27. 12. 2015 20:29
Re: 4x4
Nejsem jistý, jestli v nějakém srovnáváku bylo něco rychlejší, než CTR. namátkou - RS 3 na Knockhillu, tuším. Ostatně nepsal jsem na všech, ale na většině. Uvidíme, jak se to bude vyvíjet, jak budou přibývat testy CTR. :-)
27. 12. 2015 21:04
Re: 4x4
Odkazy, kde byl CTR pomalejší jsem ti dal. Nejnovější srovnávák dělal AMuS a CTR dostal od MRS na Hockeheimu 2 sec. na kolo.
[odkaz]
není vyloučeno, že na jiném typu trati bude rychlejší CTR, ale rozhodně neplatí, že by byl rychlejší na naprosté většině okruhů.
25. 12. 2015 20:25
Re: 4x4
Nevím jak u RS3 ale srovnávat to s M3 je blbost. M3 bude dle mého vzdy rychlejší na okruhu než CTR. Ja jsem ten test samozřejmě viděl. Byla ti extrémně krátká trať, stačila by delší rovinka a CTR před M3 naprosto konci.
Avatar - Ozzman
25. 12. 2015 14:57
Re: 4x4
Ford je už dá se říct ikona se svými Fokusy, ale pokud vím, tak za nejlepší HH se ještě donedávna považoval Megane RS a ten také přijde v nové generaci, bude to zajímavé, Fokus zatím vypadá že si jde pro první příčku s 4x4 a brutálním 2.3 Ecoboostem z Mustangu :-)ale ještě není nic vyhráno....
Avatar - Individualita
25. 12. 2015 15:02
Re: 4x4
Je to o neustálém předhánění se a je tomu tak dobře. Aspoň se to hejbe kupředu. Každopádně FFRS, CTR a MRS jsou stálice a vrchol. Škoda že Subaru zaspalo dobu a Mazda na to kašle. Jo a vlastně ještě Golf, ale ten je tak univerzální a nenápadný, že jsem si ho ani nevšiml >:D
Avatar - Ozzman
25. 12. 2015 15:09
Re: 4x4
Golf ano, ten tu je pořád jako taková šedá eminence... je tu, je sakra dobrý, ale přesto bych ho asi nevolil. Mazdy je škoda, možná nová Astra OPC může také přispět s trochou do mlýna. Ono to bude také i o tom co do HH očekáváš, jestli chceš auto na denní jízdu, tak se vrátíme k tomu Golfu, možná ještě Fokus když přimhouříme obě oči, ale Honda už tak nenápadná není, MRS uměl být též vyzývavý, protože převážně jezdil ve žluté barvě >:D Na okruhu nemusí být nejzábavnější ten nejrychlejší :-) Každopádně Subaru je mi líto, s jedním WRX STI (předchozí generace hatch)jsem se povozil a to auto je neskutečně rychlé (běžně takové vozy neřídím), ale uvnitř tomu odpovídalo a tady prostě proti výbornému interiéru Golfů neobstojí... atd.... :-)
25. 12. 2015 15:36
Re: 4x4
Ozzy hlavne si treba podla mna uvedomit,ze RS opustilo skupinu klasickych HH ako je MRS,CTR,Astra OPC,Golf GTI Clubsport atd.Takze nejake priame porovnanie nie je na mieste kedze pokial viem je uz zname aj to,ze FRS je pomalsie na Nurburgu ako CTR,ale to je aspekt,ktory ma absolutne nezaujima.Mne hlavne ide o zabavu a usmev za volantom a to mi nikdy neda ziadna predokolka nech je sebelepsia v casoch na okruhu..ja nie som stopovy jazdec jazdiaci na sekundy.Skor ma zaujimava zrovnanie FRS s autami ako RS3,AMG 45,VW R,Subaru STI a nie s Hondou a momentalne v tejto skupine jasne dominuje v testoch nenapadny VW R.Som strasne zvedavy na jazdenie tychto aut na predvadzackach na Slovakia ringu kde nebudem s tymito autami nahanat sekundy ,ale hladat max zabavu..
25. 12. 2015 15:48
Re: 4x4
Bodejť by ne, když jedno parkuje na kopci mezi RpR a Frenem. ;-) A to je v modrý barvě, která je k nevzhlednýmu zadku ještě milosrdná...
Avatar - Covenant
26. 12. 2015 00:53
Re: 4x4
Jestli myslíme oba toho samého majitele mezi Frenem a RpR, tak u něj je to tradice mít TYPE-R :-)
Avatar - wakantanka
25. 12. 2015 14:36
Re: 4x4
Poviem ti len jedno, mrkni sa na test z motoringu kde zobrali ten type-R a jazdili s ním po okreskách z Herľan niekam hore do slanských vrchov. Ak to tam čo len trochu poznáš, musí ti byť jasné, že to musí mať neskutočný podvozok a tlmiče, vzhľadom k tomu čo všetko a ako to zvláda.
Avatar - Stewee
25. 12. 2015 18:02
Re: 4x4
asi si necital pozorne, ked autor testu uviedol, ze Civic je pohodlnejsi aj na bezne jazdenie...
25. 12. 2015 10:59
Re: 4x4
Tak ta realita moze byt aj naopak kedze nieco takeho som bol svedkom na Slovakiaringu kde bol viedensky pozer na Honde v kombineze jak madarsky lyziar na svahu a skolil ho Opel Corsa OPC jak maleho chlapa.Asi si vymodelkovany "zavodnik" myslel,ze cas na Nurgaci z neho spravi zavodnika na pockanie.Vzdy zalezi len na medzikuse medzi volantom a sedackou a komu ake gule narastli.Ja osobne Honde fandim,ale mne osobne by tam chybal ten najdolezitejsi faktor a to je zabavnost a hravost styrkolky.
Avatar - 3_diamanty
25. 12. 2015 11:18
Re: 4x4
suhlas.... vzdy to bude hlavne o soferovi a jeho umeni za volantom.... len samotny vykon a pocit ze mam superauto z cloveka "majstra za volantom" nespravi ......

z tohto testu u mna vitazi honda.... nepaci sa mi jej dizajn... nie som typ ktoreho fascinuju ultimativne naslapane hatche/sedany no napriek tomu mi pri citani tohto testu v pripade hondy padla sanka.... viacmenej som cakal ze subaru hondu rozdtrti na vsetkych frontoch ale prekvapujuco nic takeho sa nekona... uprimne... ak by honda mala skusnutelnejsi dizajn a menej ultimativne kolesa... ( ten nizky profil je des ) .... tak by som skutocne z tejto dvojice viac fandil honde ... takto ma to ale nadalej viac stale taha k subaru .... napriek tomu ze uznavam vitazstvo hondy.... ktore je pre mna prekvapujuce ale urcite zasluzene... civic typer R je dozaista pekelna masina... otazne je mozno len to ako sa s tymto strojom bude dat jazdit v beznej premavke.... ( a nejde tu len o supernizky profil jej pneu ) ....

test je vyborne napisany, zaroven skvely vianocny darcek pre citatelov ( fanusikov ) takychto "pekelnych" sofersky zaujimavych aut.... pochvala aj za video.... a pred hondou este raz poklona ..... s akou lahkostou a eleganciu "odrazila utok" WRXka som necakal... a keby bola este v 4x4 tak moze subaru hadam radsej prejst na vyrobu MPVeciek ..... s nadhladom povedane samozrejme... stale len krutim hlavou nad tym kde je skryta ta sila a nekompromisnost tejto "malej hondy"
Avatar - 3_diamanty
25. 12. 2015 11:28
Re: 4x4
honda prekvapila ... a zasluzene vitazi ... aj ked jej dizajn to nie je nic pre mna ;-) .. v tomto smere subaru predsa len bude skusnutelnejsie a pouzitelnejsie auto zrejme ako tato pekelna honda
25. 12. 2015 15:17
Re: 4x4
Čtyřkolka je mimo sníh a štěrk zbytečná zátěž?Takovou kravinu už jsem dlouho nečetl. >:D :no:
25. 12. 2015 17:53
Re: 4x4
Jak vidno, někdo třeba větší bezpečnost považuje za zbytečnou zátěž >:D
Avatar - Individualita
25. 12. 2015 17:54
Re: 4x4
To pověz těm rozsekanejm lidem okolo silnice, že nemaj tak slepě věřit čtyřkolce ;-)
25. 12. 2015 18:51
Re: 4x4
Jen se pro jistotu předem zeptám, bavíme se o výhodách jednotlivých pohonů nebo o tom, kdo je v jakém autě větší magor?

Co se týče pohonů 4x2 a 4x4, tak věz, že se čtyřkolkou zvládneš smyk mnohem lépe. Proto ji považuji za bezpečnější než předokolku ;-)
25. 12. 2015 19:43
Re: 4x4
Ale je zas pravda,ze nie je nic horsie ako nadobudnut presvedcenie ,ze vdaka 4x4 je clovek nesmrtelny kedze to potom naozaj dopada zle kedze su to omnoho vyssie rychlosti. A vela zalezi aj od systemu 4x4 aky jazdis.Pre mna je max radost jazdit 4x4 z Eva na vode,snehu,sotoline,ale napriklad na RRSport je pre mna utrpenie to ich 4x4,ktore samozrejme je ovplyvnene aj vahou auta.Ked je sneh na vozovke tak jazdim RRS pomalsie ako predokolky.
Avatar - eXp10it
25. 12. 2015 20:38
Re: 4x4
Teoreticky máš pravdu, ale prakticky pokud dostaneš smyk tak záleží hlavně na tom kolik toho máš "nasmykováno". Pokud si "smykař začátečník" a do problému ses dostal teprve po několikáté v životě nebo ještě hůř úplně poprvé tak zdaleka nejbezpečnější je předohrab který je nejjednodušší na představivost ve smyslu že kam natočíš kola tam tě koně táhnou. Čtyřkolka je pro začátečníka na druhém místě protože vyžaduje nepoměrně více citu na dávkování plynu a ovládání řízení a zadohrab na místě posledním. Obzvláště zábavné jsou při neočekávaném smyku takové ty "skoro čtyřkolky" co připojí zadek až s křížkem po funusu, kdy zahájíš boj s nedotáčivostí a elektronika ti rázem vykouzlí přetáčivý problém.
Avatar - _Karel_
25. 12. 2015 17:55
Re: 4x4
Já tedy ano, dokud nebydlím na horách.
Avatar - m.z.
25. 12. 2015 18:16
Re: 4x4
Taky nepotřebuju ke štěstí 4x4.
25. 12. 2015 18:53
Re: 4x4
Jsi první člověk, co znám, který přiznává, že větší bezpečnost je zátěž navíc. Ale každej jsme nějakej... :-)
Avatar - eXp10it
25. 12. 2015 20:47
Re: 4x4
No tak jasně, že pokud uvízneš v bahně a pronásleduje tě ještěr který tě chce sníst, nebo pokud stojíš na ledě a * se na tebe neovladatelný kamion tak poskytuje 4x4 větší bezpečnost, protože se ti povede rychleji vyjet. V normálním životě v ČR to jsou ale jen servisní a provozní náklady navíc.
25. 12. 2015 22:04
Re: 4x4
[odkaz]

V předokolce bys takovou krizovku zvládal o dost hůř. Je to sice extrémní příklad smyku, ale ten můžeš samozřejme dostat i v legálních rychlostech při maximální opatrnosti.
Avatar - m.z.
25. 12. 2015 22:28
Re: 4x4
4x4 se hodí hlavně při přejíždění sněhových kolejí, když na cestě stojí voda apod.
Zbytek tvoří negativa, ovlivňující jízdní vlastnosti, já bych si ze zmíněné dvojice nevybral ani jedno :-)
Subaru jsem měl a už bych ho zpátky neměnil. Vrtulka RWD má svoje kouzlo a dají se s ní porazit i 400k+ čtyřkolky na mokru.
25. 12. 2015 23:04
Re: 4x4
Při přejíždění sněhových kolejí nebo vody pohon nemá takový vliv, ale hlavně gumy. Třeba aquaplaning dostaneš s čtyřkolkou stejně lehko jako předokolkou. Ale u čtyřkolky máš budeš mít tu výhodu, že pokud dostaneš pneu zpátky do kontaktu s vozovkou, tak máš větší šanci z toho vybruslit. A jsme zase tam o čem píšu od začátku.
Avatar - m.z.
26. 12. 2015 07:06
Re: 4x4
Asi si děláš srandu, s jakou to čtyřkolkou máš zkušenosti? Já si odjezdil 3ks a rozdíl např. při předjíždění na břečce je obrovský, tady nemá šanci žádný předo, ani zadohrab.
Ale jinak na normální (i třeba mokré silnici) se mi jeví dobrý zadohrab čitelnější a rychlejší.
26. 12. 2015 10:14
Re: 4x4
Např. s Imprezou asi 75 000 km. Pokud jedeš ustálenou rychlostí, tak pohon má minimální vliv. Hlavní roli hrají ty pneu a jejich šíře, protože s předkolkou, která bude mít šířku pneu 195 mm budeš přejíždět břečku snáze a s menším rizikem smyku než se čtyřkolkou s 235 mm širokými pneu.

Viděl jsem už pár takových (hlavně ve velkých SUV), který měli asi podobný názor jako ty, a v lepším případě neskončili ve svodidlech :-)
Avatar - m.z.
26. 12. 2015 11:09
Re: 4x4
Ty do toho montuješ gumy, o těch jsem se vůbec nebavil...
Pokud jsi jezdil STI tak snad nebudeš rozporovat výhodu, když vjedeš levou stranou do břečky, ta ztrácí trakci, ale pravá polovina na lepším povrchu ji nádherně břečkou protlačí a to samé opačně.
FWD i RWD začne klouzat a jediné řešení je ve snížení rychlosti.

P.S. nebavme se o gumách, každý řidič ví na jakých jede (nebo by měl)

A jelikož letos uvidíme sníh jen v televizi, je pro mě pohon 4x4 zcela zbytný, neboť mi nedokáže přinést žádné pozitiva.
Nové nabušené předokolky mají vypiplané podvozky a docela věřím, že i STI z toho nemusí vyjít jako vítěz. Japonci žijou z odkazu minulosti, nicméně pokud se někomu zamlouvá, chybu určitě neudělá.
Jen jeho provozní náklady budou vyšší, než u min. stejně rychlé konkurence.
26. 12. 2015 11:29
Re: 4x4
Montuju do toho gumy, protože ty mají na projíždění břečkou větší vliv než samotný pohon. Pokud jsem měl u předokolky pneu 185, tak jsem projížděl břečku snáž než u čtyřkolky s 205 mm.

Jak píše dole ozasawan, čtyřkolka je prvek aktivní bezpečnosti, v 99% ji třeba neuvyužiješ, ale přijde situace (třeba ten smyk, který nemusíš dostat jen na ledu nebo sněhu), kdy ti ta čtyřkolka může zachránit život. Tak to ale funguje u všech prvků bezpečnosti. Airbagy taky většinou v životě nevyužiješ, ale chceš jich mít v autě co nejvíc.
Avatar - m.z.
26. 12. 2015 12:18
Re: 4x4
Vliv gum tady nikdo nerozporuje, navíc dneska mají silné předohraby šířku pneu okolo 225-245mm.

Nabyl jsem dojmu, že je řeč o HH, ne o běžné konfekci.
Avatar - _Karel_
25. 12. 2015 22:32
Re: 4x4
[odkaz]
Čas 5:50. A čtyřkolka to není.
Avatar - Emel
25. 12. 2015 22:44
Re: 4x4
Nicméně to není ani předokolka ;-)
Avatar - _Karel_
25. 12. 2015 22:50
Re: 4x4
Ale- hanba- zjistil jsem to až teď, kontrolou před odesláním příspěvku. Myslel jsem, že je (červenající se smajlík)
Avatar - _Karel_
25. 12. 2015 21:54
Re: 4x4
Čtyřkolku jsem za cca 20 let ježdění měl jedinou, a bezpečněji jsem se s ní tedy necítil. Nejezdím tak rychle, abych se dostal běžně na hranici smyku. Krizovky, co jsem zažil, by dopadly stejně i s 4x4. Za bezpečnostní výbavu považuji brzdy, gumy, pevnou kastli, airbagy. 4x4 až kus za tím. Ale jak jsem napsal- mimo hor.
Avatar - JirkaV8
26. 12. 2015 01:31
Re: 4x4
jo při běžné jízdě máš pravdu, ale při ultimativní na hraně trakce čtyřkolku poznáš. navíc se s ní výborně srovnává smyk.
25. 12. 2015 15:58
Re: 4x4
Proč si kupuješ takovýto druh auta? Kvůli zábavě...a pak už závisí na tom, co pro tebe znamená zábava za volantem. Představa, jak někoho porazíš na hlavu na okresce je tak lichá, jako to, že by někdo z nás dostal kontrakt od Ferrari do F1. ;-)
25. 12. 2015 20:23
Re: 4x4
A já si zase myslím, že se 4x4 hodí často...například s Cuprou udělat nějaký rychlý rozjezd do křižovatky, to člověk v 90 procentech vypadá jak pako. Ale jestli to Honda umí, tak klobouk dolu.
Avatar - Covenant
26. 12. 2015 01:12
Re: 4x4
Ale prosím tě ...kolik si to s tou cupru najezdil >:-[] Všechny tyhle moderní HH se samozvorem dokážou slušně přenést výkon... z podstaty to nebude nikdy jako 4x4, ale taky to není žádná tragedie....samozřejmě pokud to zadupneš bez citu jak s cihlou na pedálu, tak jo, pak to může být uskákaná koza a muže to mlátit, jak popisuje Ondra v textu. ;-)
26. 12. 2015 01:39
Re: 4x4
Jen sedm tisíc, uznávám, že je to málo. Nicméně si stojím za svým. Přijde mi, že s leckterým mnohem slabším autem bych dokázal krátký rozjezd zvládnout lépe.
25. 12. 2015 11:37
Civic type r vs Superb
Dobrý den,
pane redaktore a co říkáte tomuto testu: [odkaz] Docela by mne zajímal Váš názor na toto úchylné srovnání. Je to "skrytá" reklama nebo co tím chtěl vlastně "básník" říct?
Rozbalit vlákno
4
25. 12. 2015 11:47
Re: Civic type r vs Superb
Dobrý den,

netroufám si hodnotit, nicméně osobně mám svou teorii: Honda měla u prvních Type R údajně problémy s motory a kolísal i jejich reálný výkon. Myslím, že vůz na videu, které je z novinářské prezentace na Slovensku, patřil zrovna k těm "vadným" kusům, jenž neměly oněch 310 koní. Nemám to nijak změřené, ale čistě od pohledu na naskakující čísla jel námi testovaný kus ve vyšších rychlostech znatelně lépe. :-)
25. 12. 2015 15:50
Re: Civic type r vs Superb
Redakce AF předvádí to nejhorší z motoristický novinařiny v ČR (úspššně jim sekunduje snad jen SM a občas AT). ;-)
Avatar - Enthusiastic.driver
26. 12. 2015 08:00
Re: Civic type r vs Superb
Už se to tu kdysi řešilo. Ono to na oko vypadá že tachometry lezou nahoru podobně rychle a Superb je jen malinko pozadu, reálně by měl ale Civic za dobu akcelerace náskok nějakých 80 metrů.
Avatar - Blue Sun
28. 12. 2015 10:57
Re: Civic type r vs Superb
Autoforum... hehe. >:D To ještě někdo bere vážně?
25. 12. 2015 11:58
To ty teplé zimy...
Subaru s tímhle bojuje už dlouho a mizivá inovace motoru tomu taky nepřidá, přitom design je znovu koukatelný a celkově lepší než u Civicu. Jasně to spěje do stádia, že pokud někdo bude chtít udělat konkurenceschopnou čtyřkolku za kterou si rádi připlatí i majitelé předokolkových hothatchů, tak jedině za nějaké té asistence elektromotoru/ů. STI a GT-R jsou dva poslední mohykáni, což je pro někoho velké plus. Vítěz tudíž nejednoznačný, ale směřování vývoje ano.

PS: Ty čtyři koncovky výfuku jsou fail pro obě značky. Dvě by byly lepší. To ta dnešní pozérská doba :no: .
Rozbalit vlákno
1
25. 12. 2015 13:24
Re: To ty teplé zimy...
Bohužel jsou nejen motorizace, ale i celkový design zdeformovány ekologickými požadavky. Nejkrutěji jimi byly zasaženy ty automobilky, které se víceméně specializovaly na sportovní nebo sportovnější vozy. (Honda a Subaru mezi nimi). (Zde je potřeba zmínit, že super bohatí a jejich supersporty všechny restrikce zvládli za pomocí "odpustků" a celé "ekobřímě" zase nesla a nese bezbranná střední a nižší třída). Trend byl patrný již v 80tých létech minulého století a byl nastartován koncem olovnatého benzinu. Jistě, proti jedovatému olovu bylo těžké argumentovat. Ale to byl jen první hřebík do rakve vozům se sportovními ambicemi. Souběžně s tím vznikla celá armáda lidí, kteří se za peníze daňových poplatníků potřebovali seberealizovat a to tím, že začali vymýšlet stále nové a nové "kurvítka". Od té chvíle se šrouby přitahovaly a hřebíků v rakvi přibývalo. (Mimochodem, já byl v tu dobu "u toho" a vše jsem s velkou nechutí registroval). Subaru se částečně izolovalo od nevyhnutelné katastrofy tím, že přesunulo těžiště výroby a marketingu na terénní vozy. I Honda byla přinucena do této kategorie nahlédnout. Bohužel, to vše bylo na úkor vozů sportovního zaměření. Subaru vyklidilo pole ve WRC a Honda se rozloučila s F-1. V současnosti, díky emisním požadavkům, je vývoj vozu a výkonné motorizace astronomicky nákladný. Příkladem budiž obě testované auta, která jsou plná menších i větších kompromisů. Navíc se tyto vozy musí často potýkat s puncem politické nekorektnosti. Amen. ;-\
Avatar - _Karel_
25. 12. 2015 12:10
Poděkování
Ještě než si přečtu test - díky, že se snažíte i o vánocích, abychom měli co číst!
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Floyd
25. 12. 2015 12:11
Re: Poděkování
A tobě Karle díky za pěkné sedmé místo:-)
[odkaz]
Avatar - _Karel_
25. 12. 2015 12:49
Re: Poděkování
Tak to jsem nezaregistroval, díky! ;-)
25. 12. 2015 13:09
Re: Poděkování
Pre mna prve miesto v pisani prispevkov co stali zato,kedze kazdy tvoj prispevok mal hlavu a patu :yes:
Avatar - _Karel_
25. 12. 2015 13:11
Re: Poděkování
Děkuji, i když tak růžové to určitě není! :-)
Avatar - KANKUNEN
25. 12. 2015 12:16
Celé bych to otočil, na suchu pohon 4x4 nevadí, ale
když příjde trochu sněhu a nebo si najdeš šotolinu, pak teprve poznáš tu pravou zábavu.
Nejde ani o rychlost, ale umění auto ovládat. To teprve zjištíš, jak je těžké trefit hranici přechodu z pravého driftu na levý, aby auto nedostalo hodiny.
Ještě k motoru od Subaru, v dnešní době aby se sbíral velký motor od 3t otáček je zaspání vývoje a ještě navíc benzín přímo hltá.
Stejně mi teď připadá, že Focus na tom bude ze všech nejlíp.
Rozbalit vlákno
5
25. 12. 2015 12:49
Re: Celé bych to otočil, na suchu pohon 4x4 nevadí, ale
Přechod Subaru od 2,0 k 2,5 byla chyba. Zdůvodňovali to emisema, ale IMHO tehdy jen zvolili lehčí cestu, která se neukázala jako optimální. Na sněhu jsou všechny předokolky mimo - v tom je zrádnost těhle testů. Někdo to využije jen párkrát v roce, ale když už to využije, tak nelituje.
Avatar - Individualita
25. 12. 2015 14:33
Re: Celé bych to otočil, na suchu pohon 4x4 nevadí, ale
Ok, ale ruku na srdce, kdo si kupuje HH kvůli sněhu?
25. 12. 2015 14:41
Re: Celé bych to otočil, na suchu pohon 4x4 nevadí, ale
Někdo kdo ví, že ten sníh může napadnout. HH není Enzo - je to jen sportovnější pojetí normálního osobního vozu, který svým majitelům často nahrazuje, takže univerzálnost je plus.
Avatar - Individualita
25. 12. 2015 14:48
Re: Celé bych to otočil, na suchu pohon 4x4 nevadí, ale
Ano, je to jen sportovnější pojetí normálního vozu. A normální vůz si kupuješ kvůli sněhu? Vždyť všichni na sněhu čas od času s předokolkama jezdíme a je to snad takový problém? Reálně rychle jezdit se stejně bude jen mimo sníh a ten kdo vyloženě bydlí na horách si nekoupí HH, ale SUV či offroad.
25. 12. 2015 12:50
Re: Celé bych to otočil, na suchu pohon 4x4 nevadí, ale
Pri dostatocnom vykone je uplne jedno aky je povrch a zakazdym sa da zazit taka zabava aku opisujes ;-)

S RS naprosto suhlas :yes: ..som zvedavy na prve zvezenie bokom..som zvedavy aku robotu odviedol Mr. Gymkhana >:-[]
neregistrovaný "SR20"
25. 12. 2015 13:34
Paradny test.
Paradny test. Pekne Vianoce vsetkym prajem.
Rozbalit vlákno
0
25. 12. 2015 14:29
Texty...
...Ondry v podstate zeru, podle me asi nejlepsi redaktor na ACZ za dobu, co to tady ctu. A asi i nejschopnejsi za volantem, je jen dobre, ze to jde ruku v ruce. Ale tentokrat jsem se nejak nechyt uz na prvnim odstatvci, kdyz jsem se docetl, ze udajne 310 konovy CTR s "ochrannym ramem" (realne to byla vyztuz proti krouceni karozserie) "zesmesnil" MRS a Cupru casem o par vterin lepsim, kdyz oba souperi za nim papirovymi vykony dost podstatne zaostavaji... Podle me se tim zesmesnil prave ten Civic, jednoduse proto, ze s takovym vykonovym rozdilem a s tou klci je mel opravdu setrit a ne ziskat jen tech par vterinek, a cas tohoto skrozavodniho specialu spis ukazuje realnou rychlost jeho souperu.
Hned u prvniho odstavce jsem se tedy nejak seknul a dal jsem zatim necet, nebot to na me pusobilo jako nejaka oslavna oda mistniho hondolovera, jehoz clanky uz delsi dobu radeji ignoruju... A tak me dost prekvapilo, kdo je vlastne autorem textu.
Jsem z toho tedy tak trochu jabko. Mam to prelouskat cele, nebo radeji ani ne, at si o Ondrovi nepokazim mineni? :-)
Rozbalit vlákno
9
25. 12. 2015 14:36
Re: Texty...
Čti celé Achi....it´s worth it... :-! HEZKÉ VÁNOCE VŠEM NA ACZ!
25. 12. 2015 19:37
Re: Texty...
mariachi: čím se Civic zesměšnil? Tím, že jim neujel o minutu? ;-)

v téhle třídě HH je prostě každá vteřina na okruhu tvrdě vydřená a takový výkonový náskok CTR nemá.
Nehledě na to, že čas z Německa je vždy jen marketing. Ty auta tam jsou cíleně upravený a jezdí 100x dokola, dokud neporazí předchozího. Vypovídající hodnotu to nemá.
26. 12. 2015 16:20
Re: Texty...
V podstate mas pravdu. Zesmesnil se tim ramem vevnitr a kdovijakymi dalsimi upravami (ne ze bych veril, ze rivalove byli bez uprav).
Avatar - iudex
25. 12. 2015 20:58
Re: Texty...
Nemaj predsudky, test je výborný (ostatne ako vždy u Ondra).
26. 12. 2015 01:41
Re: Texty...
V prvé řadě díky za pochvalu. :-) Jinak si myslím, že zmínku o čase na Nordschleife jste vzal zbytečně vážně, ostatně je tam použité slovíčko "neoficiálně" a ono zesměšnění směřuje spíše k těm silnějším a sportovnějším modelům, než k přímé konkurenci. Čistě z pocitů za volantem však CTR budí výrazně "okruhovější" a obecně i o špetku rychlejší dojem, než Cupra a Mégane, takže osobně nemám problém věřit tomu, že srovnatelné auto tam opravdu rychlejší je. :-)
26. 12. 2015 06:53
Re: Texty...
Neni zac, je fakt, ze v soucasne redakcni sestave mi vase texty sedi nejvice. Ano, ten cas na NS zesmesnuje ne az tak prime rivaly, ale hlavne zavedenou sportovni konkurenci, byt je mi jasne, ze ja bych se sam asi jen s bidou dostal pod deset minut se sebesilnejsim vozem :-)
Takze jsem dal na iudexe a ostatni, kteri mi radili, at text projedu a poprve jsem se proklikal az k zaveru. Tedy ne proklikal, ja jsem to doslova zhltal, sezral a jeste jsem pri cteni pomlaskaval. Ja vim, ze te chvaly uz je mozna trochu moc, ale ten test je fantasticky, paradne napsany a zprostredkovava zazitky skoro tak paradne, jako jizdni videa opicaka Harrise.
Diky, Ondro a...bravo Civic! :yes:
26. 12. 2015 16:18
Re: Texty...
Me ten text taky potesil :yes:
Avatar - TeeJay
27. 12. 2015 14:14
Re: Texty...
Je mi až záhadou, s jakou vehemencí se snažíš všechny přesvědčit, že nemáš o autech ani páru a to opakovaně i poté, co na to jsi upozorňován, tomu se říká charakter. :-O

Je samozřejmé, že když se ladí vývojový prototyp, tak je vyrámovaný "aby se mu nekroutila karoserie" >:D , to totiž zásadně ovlivní a prozradí chování skutečného auta. Nehledě na to, že mluvit o "kroucení karoserie" v ostrých HB konce druhé dekády 21. století, to je slušná haluz. Až jim v zatáčce nebo při přejetí obrubníku vyskakují čelní okna z rámu, jak se kroutěj.

Tvoje averze vůči Hondě je už legendární, krásně ses odkopal. Je mi jasné, že se ti to muselo číst nesnadno, ale holt nic nenaděláš, nezbude, než se s tím smířit a pokoušet se ji shazovat alespoň trapně nenávistnými komenty. :no:
25. 12. 2015 15:55
Překvapení
Ondra se nenudí a tím pádem ani čtenáři. :yes: ;-) Nejsem cílová skupina, ale už z podstaty věci by u mě uspělo spíš Subaru než FWD CTR.
Nejde tu o (ne)vzhled, ale o fakt, že stačí trochu nižší adheze a přichází druh zábavy, který mám radši než utahování stopy pomocí laborování s plynem u předokolky.

Každopádně prima čtení kluci :-)
Rozbalit vlákno
11
25. 12. 2015 17:00
Re: Překvapení
Osobně to s tou zábavou mám naprosto stejně, ale Civic se opravdu velmi povedl :-)
25. 12. 2015 17:19
Re: Překvapení
Nezpochyňuju efektivitu, ale stále mi tam figuruje ten faktor "fungování zadku" ;-)
25. 12. 2015 17:29
Re: Překvapení
Naprosto to chápu, ostatně i proto ta poslední věta testu a sám se nejraději kloužu kdykoliv to jde (respektive rád cítím, že něco dělají i zadní kola), jenže ta převodovka, motor, podvozek, sedačky Civicu a celkové sladění... sám jsem se divil, že vlastně chci více auto, které by mi na papíře mělo sednout méně >:D
25. 12. 2015 19:24
Re: Překvapení
Lze ho vůbec srovnávat s předchozí Type R?
26. 12. 2015 01:37
Re: Překvapení
Obávám se, že ne, byť člověk stále cítí, že jede v Type R - tím jak auto řadí, jak působí pří řízení, atd.
Avatar - iudex
25. 12. 2015 20:55
Re: Překvapení
Ono toto nie je prvý test, kde STi napriek všetkej legendárnosti a sláve je označené za oldschoolové alebo mierne zaostávajúce. Ťažko sa mi to ako človeku, ktorého auto snov od čias voňavého vodičáku bola práve modrá Impreza WRX s tromi päťkami na dverách, priznáva, ale Subaru medzigeneračne posúva model dopredu len mierne, kým hotheče prešli za tých 20 rokov obrovský kus cesty. A tak kým pred 20 rokmi typický hotheč - Golf 3 GTI s atmo dvojlitrom a 150 koňmi - mohol len z úctivej diaľky pozerať na 260 koňovú raketu na kolesách s modrým lakom a zlatými diskami, dnes hotheč ako je testovaný CTR výkonovo Subaru prekováva a všade okrem nespevnenej, mokrej či zasneženej cesty mu ukáže chrbát (a proti Golfu R už ani tá výhoda 4x4 nie je). Za menej peňazí, s nižšou spotrebou, kultivovanejšie, komfortnejšie, uvoľnenejšie. Skrátka dnes je "doba hothečová".
25. 12. 2015 21:09
Re: Překvapení
Juuuuuj zaspominal som si vdaka tebe na svoje mládi a prehanajuce sa modre Subara s 5-kami na boku ;-)

Aspon nejaka oldschool kara nam zostala v predaji a dufam,ze este nejake tie roky vydrzi na trhu :yes:
Avatar - Emel
25. 12. 2015 22:59
Re: Překvapení
To je ta automatická odpověď... STI hraje vyšší ligu. Myslím si to pořád, ale pod tíhou důkazů jsem ochoten uvažovat o tom, že by to případně teoreticky možná mohlo být i jinak.
26. 12. 2015 06:26
Re: Překvapení
Já tu tíhu důkazů neznám. Taky nejezdím autem, který se na dálnici řídí samo a dokáže tak odfiltrovat podélný nerovnosti na širokých kolech, že nemáš pocit nestability ani na moment. A přesto bych značku kvůli opačným vlastnostem a hlavně základnímu set-up DNA nevyměnil. Proto v klidu zůstanu na svý pozici...nejel, tedy pouze píšu to, co mi je vlastní ;-)
Avatar - Emel
26. 12. 2015 19:15
Re: Překvapení
To je jen takový slovní obrat... prostě test nějak dopadl a obecně jsou na Civic dobré ohlasy a já si už bez projetí netroufnu kategoricky napsat, že je STI lepší (i když si to myslím).
Avatar - Ji/Ri
25. 12. 2015 19:03
Páteční kávička s Ondrou...
Paráda, Ondro! ... když Vánoce tak se vším všudy. :-) ;-) :yes:
Rozbalit vlákno
0
25. 12. 2015 19:13
Dobrá koupě
Tak po přečtění testu jsem jsem nabyl dojmu, že opravdu nový TypeR je dobrá koupě.
Brácha, doufám, že mi to někdy půjčíš ;-)

Ten kdo mi dává palce dolů musí mít pěkně velký mindráky
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Lukixe
25. 12. 2015 22:32
Super testík
Nie jeden!Dva palce hore! :yes: :yes: :-)
Rozbalit vlákno
0
25. 12. 2015 23:44
Technická autore
To brzdění ze stovky jste měřili jak? Nechce se mi věřit, že by, i když sériova bremba, brzdila ze stovky za 44 metrů.... To je hodnota, kterou by prekonal nejeden zastupce nižší střední. O deset metrů za emkama? Inu... nevim...
Motor Subaru se pomalu sbírá z nizkych otáček proti Hondě. Pocitově nebo, jak to dělá, že ma rychlejší stovku? Nebo se to týká výlučně pružneho zrychleni?
Jinak verim tomu, že Rko bude se samosvorem větší "švanda" na suchu a větší hračička.
Diskuzi o 4x4 přejdu, protože bych se jen a jen opakoval. Shrnu to jen tak, že systém pohonu nemůže za iluze a blbost řidiče...
Jinak už jen to, že obě auta existují je super a každému bych je přál v jeho garáži... Ja bych si v obou nejspíš časem rozbil, hubu, ego a iluze...
Rozbalit vlákno
10
Avatar - Emel
26. 12. 2015 00:10
Re: Technická autore
Je to už druhý takový výsledek, minule myslím Fabia v té srovnávačce s Fabií... Prostě horší adheze a zimáky.
26. 12. 2015 00:44
Re: Technická autore
Take EVO, hlavne ,,preturbovane" FQ400 sa strasne tazko rozbieha z otacok, do 3000 v podstate vobec nejde... Malo by mat tym padom horsi cas na 100 ako Type R ?
26. 12. 2015 09:30
Re: Technická autore
Tak ono je to o charakteristice toho motoru. Ještě, že když to někdo honí, tak to drží ve vysokých otáčkách a nenechá to padnout ;-)