Ekonomika
Mluvi se o pokute v maximalni vysi kolem 90 miliard. Je to jasne, ze jim takovou pokutu nenapali, vidim to na mimosoudni vyrovnani, coz porad muze znamena poradnou palku. Skoro 10 miliardova pokuza z roku 2014 pro BNP Paribas za porusovani sankci, sice priklad z uplne jiné oblasti, ale něco znaci... Vzhledem k cistemu zisku kolem 11 miliard EUR, bych to videl na sumičku kolem 15 miliard USD. Kdyby to tak dopadlo, v podstate by soudruzi makali rok zadarmo, ale tak apokalypsa ve forme prodeje klenotu by nutne nemusela nastat.
Osobne mi v clanku chybi moznost hlasovani, typu😒br />
a) VW dostane smesne nizkou pokutu...
b) amici napali VW pokutu v rozmezi 10-20 miliard USD
c) VW dostane tak vysokou pokutu, ze bude muset prodat sve klenoty (hlavne toho Seatu bude skoda...)
d) amici naridi VW likvidacni opatreni, donuti je podelit se o know-how na kvalitni mekcene plasty s emeriken kar menjufektjurers...
Osobne mi v clanku chybi moznost hlasovani, typu😒br />
a) VW dostane smesne nizkou pokutu...
b) amici napali VW pokutu v rozmezi 10-20 miliard USD
c) VW dostane tak vysokou pokutu, ze bude muset prodat sve klenoty (hlavne toho Seatu bude skoda...)
d) amici naridi VW likvidacni opatreni, donuti je podelit se o know-how na kvalitni mekcene plasty s emeriken kar menjufektjurers...
Vidím to na B. Je to logická volba. Pokud to bude mimosoudně, tak to budou stále ještě solidní prachy v kratkém časovém intervalu. Soud se může vléct dosti dlouho.
Evropská automobilka by měla zaplatit pokutu v řádech milionů dolarů.
Za co miliardy?
Cpát nenažraným amíkům , kteří sami vyrábějí bídná auta peníze do chřtánu?
Za podvod se platí , ale rozumě , nikoho VW přímo nepoškodil.
Auta jezdí a proti těm americkým dost dobře.
Pokud by se v USA přestatlo prodávat Audi a Porsche , někteří američtí zákazníci by asi nadšení nebyli.
Za co miliardy?
Cpát nenažraným amíkům , kteří sami vyrábějí bídná auta peníze do chřtánu?
Za podvod se platí , ale rozumě , nikoho VW přímo nepoškodil.
Auta jezdí a proti těm americkým dost dobře.
Pokud by se v USA přestatlo prodávat Audi a Porsche , někteří američtí zákazníci by asi nadšení nebyli.
Zjednodušeně😒br /> 1) USA - Podnímky pro plnění emisních limitů jsou přesně dané, auta musí reálně emisní limity plnit jak při zkouškách, tak v provozu. To, že reálný provoz je trochu odlišný od testovacího je zřejmé, nicméně v USA se jezdí trochu jinak a ty rozdíly by nebyly až tak zásadní. Mimoto, ostatní automobilky z těchto důvodů prostě do USA diesely netahají (byť mají třeba i lepší motory), jenom VW aby získal konkurenční výhodu, přišel s tímto oblbovákem. VW na nic neupozornil, VW nic nevyšlo, VW byl odhalen a bude po zásluze přísně potrestán. Pokuta nebude malá, slovo zlomek je zavádějící (zlomek je i 1/2 a to by i tak byla darda, min. výši pokuty bych očekával v 1/5 stanovené pokuty)
2) Evropa - ta je připokakaná, platí dtto, podvádět se nemá, to že jsou větší rozdíly mezi blbě nastaveným měřícím cyklem a realitou je fakt, nicméně VW měl možnost tohle řešit již dříve. Neřešil, považovla to za vyřešené tím, že udělají podvod a opět jen získají konkurenční výhodu.
Nejsou to tedy žádní Jánošíci, ale jsou to jen prachsprostí podvodníci, jejichž auta mohou se znalostí těchto okolností kupovat jen povahově podobně založení lidé. Každý může chybovat, ale v tomto případě se jednalo o záměrnou lež a podvod.