Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Vzácné Ferrari F50: Exemplář číslo 266 je na prodej v Paříži

13 komentářů

Avatar - Ronault.
Ronault.
Má najeto o něco málo než můj Zázrak II zvaný taky Ježkomet, takže očekávám krapánek vyšší cenu. Počtem displejů a potížemi s nimi si jsou ale rovni >😒] :-! >😁
Gvick2
Že, "klasická šestistupňová manuální převodovka s otevřenou chromovanou kulisou posílala na zadní nápravu 471 N.m" ?

Převodovky se odjakživa dělají proto, aby relativně nízký kroutící moment motoru (a vysoké otáčky) převedly na vysoký kroutící moment (a nízké otáčky) na nápravě. Nechce se mi hledat přesné převodové poměry F50, ale baj woko převodovka tohoto Ferka posílá na zadní nápravu minimálně třikrát víc i na nejvyšší převodový stupeň při Vmax, odhadem tak 1500 Nm, na nižší kvalty to bude ještě daleko víc, třeba desetinásobek těch 471 Nm.
Avatar - Enthusiastic.driver
Enthusiastic.driver
Víš Gvicku, kdyby se všichni v motonovinařině snažili tvořit věty tak, aby byly jednoznačně a neochvějně technicky správně, byly by články čtivé asi jako technické tabulky.
Gvick2
Nechci si hrát na Gilgita, ale stačilo by napsat, že motor má kroutící moment 471 Nm a nebylo by co řešit a článek by tím na čtivosti neztratil vůbec nic. Existuje řada webů, které se snaží jak o tu poutavost, tak dodržují základní technickou správnost. Ale pokud pana redaktora baví za každou cenu vymýšlet nesmysly, tak je to jeho volba. Myslím, že na webu pro ženy by taková formulace nebyla problém, na webu orientovaném na auta by možná byla určitá základní profesionalita na místě, poutat pozornost tím, že ze se vyjadřuji jako pro sloupek ve Vlastě podle mě není ta správná cesta. Navíc článek je jen pouhá kompilace toho co vyšlo už předevčírem na světových webech (třeba carscoops), které si zachovávají technickou přesnost a jsou mnohonásobně čtenější než auto.cz.
Sleeper
A když už tady budete mlít vědomé lži o nějakých kompilacích z Carscoops, tak článek sice u nich vyšel dříve, ale zdaleka není tak podrobný jako ten můj a chybí tam spousta fotek, které RM mají na svém webu pro média.
Avatar - Ham.
Ham.
Myslím, že se oba dost dětinsky natahujete.
MariAchi
:yes:
Sleeper
Gvick2: Já vám sem převodové poměry klidně opíšu, mám je k dispozici. Můžete mi spočítat, kolik jde při kterých otáčkách a zařazeném rychlostním stupni ve skutečnosti na zadní nápravu krouťáku. když vás to tak baví 😄. Patřičné grafy si případně už najdete sám, že? Aneb ba hrubý pytel hrubá záplata, jak jinak.
gil54
Já bych to až tak nehrotil, každý normální člověk chápe, jak je to myšleno.
MariAchi
Samozrejme, ze pan redaktor nemyslí "váženě", vsichni prece vedi, ze ta kulisa neni chromovana, ale lestena do vysokeho lesku >😁
Fuller
:no: :no: :no:
Avatar - Petrolhead_CZ
Petrolhead_CZ
F50 - analogový vrchol Ferrari, supersport v nejčistší podobě 😉

Vzácná legenda a sen let devadesátých, dnes ta auta dosahují neskutečných hodnot, některé kousky atakovaly v aukcích i 40 miliónů korun.

Pokud nepočítám stroje z let padesátých, šedesátých a sedmdesátých, zaznamenává F50 společně s Enzem, LaFerrari a 360 Challenge Stradale největší nárůst cen, zcela oprávněně. A není pravdou, že byla F50 ve stínu F40, právě naopak. Jen se nedostalo tehdy tolika mediálním příslušníkům do rukou. Za posledních 20 let se dokázalo, že je F50tka jednoznačně nejlepší auto z elitní řady Ferrari, společně s LaFerrari. Jako třetí je častěji zmiňováno 288 GTO či Enzo, F40 je beznadějně poslední. Sice stále oprávněná ikona, ale s přehledem nejpřeceňovanější auto značky. F50 je romance a óda na analogové superauto, s manuálem, krásnou silnicí před sebou, V12 zpívajícím za zády a zvukem odrážejícího se v tunelech.
Mig_35
Zase rudá záře nad Kladnem? >😒]