Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Vzácné Ferrari F50: Exemplář číslo 266 je na prodej v Paříži

Když se draží jedno z 349 vyrobených Ferrari F50, je to vždycky událost. Jedno bude k mání v únoru v metropoli nad Seinou.
Zpět na článek
6. 1. 2016 18:11
7. 1. 2016 08:44
7. 1. 2016 12:36
Avatar - Ronault.
6. 1. 2016 18:11
Uznávám...
Má najeto o něco málo než můj Zázrak II zvaný taky Ježkomet, takže očekávám krapánek vyšší cenu. Počtem displejů a potížemi s nimi si jsou ale rovni >:-[] :-! >:D
Rozbalit vlákno
0
6. 1. 2016 19:29
To myslíte váženě pane redaktore?
Že, "klasická šestistupňová manuální převodovka s otevřenou chromovanou kulisou posílala na zadní nápravu 471 N.m" ?

Převodovky se odjakživa dělají proto, aby relativně nízký kroutící moment motoru (a vysoké otáčky) převedly na vysoký kroutící moment (a nízké otáčky) na nápravě. Nechce se mi hledat přesné převodové poměry F50, ale baj woko převodovka tohoto Ferka posílá na zadní nápravu minimálně třikrát víc i na nejvyšší převodový stupeň při Vmax, odhadem tak 1500 Nm, na nižší kvalty to bude ještě daleko víc, třeba desetinásobek těch 471 Nm.
Rozbalit vlákno
9
Avatar - Enthusiastic.driver
6. 1. 2016 21:05
Re: To myslíte váženě pane redaktore?
Víš Gvicku, kdyby se všichni v motonovinařině snažili tvořit věty tak, aby byly jednoznačně a neochvějně technicky správně, byly by články čtivé asi jako technické tabulky.
7. 1. 2016 01:17
Re: To myslíte váženě pane redaktore?
Nechci si hrát na Gilgita, ale stačilo by napsat, že motor má kroutící moment 471 Nm a nebylo by co řešit a článek by tím na čtivosti neztratil vůbec nic. Existuje řada webů, které se snaží jak o tu poutavost, tak dodržují základní technickou správnost. Ale pokud pana redaktora baví za každou cenu vymýšlet nesmysly, tak je to jeho volba. Myslím, že na webu pro ženy by taková formulace nebyla problém, na webu orientovaném na auta by možná byla určitá základní profesionalita na místě, poutat pozornost tím, že ze se vyjadřuji jako pro sloupek ve Vlastě podle mě není ta správná cesta. Navíc článek je jen pouhá kompilace toho co vyšlo už předevčírem na světových webech (třeba carscoops), které si zachovávají technickou přesnost a jsou mnohonásobně čtenější než auto.cz.
7. 1. 2016 12:00
Re: To myslíte váženě pane redaktore?
A když už tady budete mlít vědomé lži o nějakých kompilacích z Carscoops, tak článek sice u nich vyšel dříve, ale zdaleka není tak podrobný jako ten můj a chybí tam spousta fotek, které RM mají na svém webu pro média.
Avatar - Ham.
7. 1. 2016 12:35
Re: To myslíte váženě pane redaktore?
Myslím, že se oba dost dětinsky natahujete.
7. 1. 2016 05:50
Re: To myslíte váženě pane redaktore?
:yes:
6. 1. 2016 22:11
Re: To myslíte váženě pane redaktore?
Gvick2: Já vám sem převodové poměry klidně opíšu, mám je k dispozici. Můžete mi spočítat, kolik jde při kterých otáčkách a zařazeném rychlostním stupni ve skutečnosti na zadní nápravu krouťáku. když vás to tak baví :-). Patřičné grafy si případně už najdete sám, že? Aneb ba hrubý pytel hrubá záplata, jak jinak.
7. 1. 2016 00:49
Re: To myslíte váženě pane redaktore?
Já bych to až tak nehrotil, každý normální člověk chápe, jak je to myšleno.
7. 1. 2016 07:11
Re: To myslíte váženě pane redaktore?
Samozrejme, ze pan redaktor nemyslí "váženě", vsichni prece vedi, ze ta kulisa neni chromovana, ale lestena do vysokeho lesku >:D
7. 1. 2016 12:27
Re: To myslíte váženě pane redaktore?
:no: :no: :no:
Avatar - Petrolhead_CZ
7. 1. 2016 08:44
F50>F40
F50 - analogový vrchol Ferrari, supersport v nejčistší podobě ;-)

Vzácná legenda a sen let devadesátých, dnes ta auta dosahují neskutečných hodnot, některé kousky atakovaly v aukcích i 40 miliónů korun.

Pokud nepočítám stroje z let padesátých, šedesátých a sedmdesátých, zaznamenává F50 společně s Enzem, LaFerrari a 360 Challenge Stradale největší nárůst cen, zcela oprávněně. A není pravdou, že byla F50 ve stínu F40, právě naopak. Jen se nedostalo tehdy tolika mediálním příslušníkům do rukou. Za posledních 20 let se dokázalo, že je F50tka jednoznačně nejlepší auto z elitní řady Ferrari, společně s LaFerrari. Jako třetí je častěji zmiňováno 288 GTO či Enzo, F40 je beznadějně poslední. Sice stále oprávněná ikona, ale s přehledem nejpřeceňovanější auto značky. F50 je romance a óda na analogové superauto, s manuálem, krásnou silnicí před sebou, V12 zpívajícím za zády a zvukem odrážejícího se v tunelech.
Rozbalit vlákno
1
7. 1. 2016 12:36
Re: F50>F40
Zase rudá záře nad Kladnem? >:-[]