těžší disciplína než couvání s vozíkem,které taky nenávidím k smrti.Ale při jízdě z prudkého zledovatělého kopce je vám i 4WD k ničemu,takže občas se nasadit musí. :-(
nasadzovat retaze este na zaciatku zimy tusim ze este rok 2014 a zrovna na terenenom pajere na tucnych terennnych pneu ... priamo v blate a snehu :-) ... prekvapilo ma ake su tie retaze tazke a zabrali v tych "puzdrach" aj nejake to miestecko v kufri .. ale je pravda ze pajero ma ovela vacsie kolesa ako povedzme taky yaris ;-) a tak aj tie retaze su kusok vacsie a tazsie ... inak neprislo mi to ako nieco zlozite... zvladol som to .. ziadna veda ... len treba mat dlhe ruky ;-) .. teraz by mi to uz slo lepsie ... a hlavne na mensom aute tam to uz musi byt celkom pohoda aj pre damske polovicky .. samozrejme clovek sa trosku zababre ... ale nic narocne to podla mna nie je.... zablatene blatom obalene retaze vazia snad aj dvojnasobok povodnej hmotnosti ale daju sa na klasickej makkej travnatej ploche pekne precistit autom za jazdy ze budu ako nove a ciste ... takze zatial mam len jedinu skusenost... aj to som ich nazadzoval v klude a bez stresov ... viacmenej hral som sa s tym.... keby ale slo o cas tak samozrejme musel by som potrenovat
nasazování řetězů u většiny populace komplikují tři okolnost
1) řetězy nasazujeme při teplotách, kdy nám mrznou ruce
2) neděláme to příliš často, takže chybí cvik
3) většinou je to ve stresu
my jsme se na první použití chystali hodně odpovědně a nacvičovali jsme v garáži ;-) vyplatilo se - v noci ve sněhové vánici, kdy všude kolem bylo minimálně 20cm nového prašanu, jsme to s baterkou ve dvou zvládli za pár minut
Re: nasazování řetězů u většiny populace komplikují tři okol
1) Preto som do povinnej vybavy zaradil aj podsite pracovne rukavice.
2) Niektori vyrobcovia maju videa s "blbuvzdornym" navodom presne na dany model retazi (napr. Pewag), tak sup s nim do smartfonu! S takym videom to zvladla aj moja priatelka.
3) Treba si to skratka vopred natrenovat.
Inak vrele doporucujem samonapinacie retaze. Uz po samotnom nasadeni retazi ma toho clovek dost. Zastavovat koli dopinaniu by uz bolo na nervy (odhliadnuc od toho ze casto ani niet kde rychlo zastavit, ked pocujem ze retaz bucha o blatnik)...
Z gramatického hlediska je asi označení "sněžné řetězy" správnější, ale "sněhové řětězy" tedy zní daleko lépe, protože na tento výraz jsme po desetiletí zvyklí... :-!
("stírače" jsou také správnější, ale většinou každý říká "stěrače").
pokdu počítáme s tím, že budeme nasazovat řetězy, tak si do auta hodíme starou deku a nebudeme mít mokrá kolena jako redaktor. Práce tak bude o něco málo špinavá a kromě toho, že nebudeme muset prát džíny tak nám nebude ani tolik zima
kdo se nechce patlat s řetízky použije včas textilní řetězy, které sice nejsou vyprošťovací, ale jízdu po zasněžené vozovce výrazně ulehčí [odkaz]
Gumenny koberec z kufra sa na to hodi este lepsie, lebo nepremokne ani ked ho clovek smari do rozmoceneho snehu. Ale deku vozim tiez, proti zime. Uz som raz stal 6 hodin v zapche...
Zatím jsem to u svého vozu s AWD nepotřeboval a pokud si auto sedne na břicho, tak jsou vám sněhové řetězy stejně na dvě věci. To už je lepší sebou vozit pořádnou lopatu v kufru.
Tak to jste toho moc v životě na sněhu nezažil. V rodině máme jen 4x4 auta a ke každému řětězy. Když sjíždíme prudké serpentiny, tak 4x4 je jen pro parádu.
Už jsem zažil noční sněžení v Alpách, kdy ráno při sjíždění do údolí v serpentinách v jedné (místně známé) zatáčce v mírném srázu skončila to ráno všechna auta, co si nahoře nenasadila řetězy.
Přesně tak a nemusíš jet ani do Alp,stačí sjíždět namrzlý prudký kopec v Beskydech a jízda bez řetězů se stává nechtěným dobrodružstvím s nejistým koncem.
Ja řetězy vozim ve všech autech, ale nikdy nebyly třeba. Kvalitní zimaky udělají hodně prace. Na čerstvém sněhu i třeba v těch alpach většinou stačí. I s meganem jsem vyjel všude a to toho jezdim docela dost. A když to hodně namrzne tak řetězy jsou v záloze, pro jízdu z kopce i do kopce. U vitary je super redukce, když je to fakt kluzký tak z kopce se da opatrně sjet třeba i bez řetězu.
Jelikož do Alp nejezdím, tak jsem řetězy nikdy nepotřeboval. Na Mísečky, Benecko apod. vždy vyjedu v pohodě na zimních a musím se vždycky smát, jak Pražáci tahají řetězy... ;)
Tam, kde je dopravní značka "sněhové řetezy", by mě fakt zajímala situace, kdy by došlo k dopravní nehodě, a člověk se oháněl čtyřkolkou. Ta dopravní značka totiž nařizuje nasadit řetězy všem. AWD je jistě bezpečnější. V garáži mám lesníka, který má ještě redukci. Ten vyjede (skoro) všechno a vždy. Pak je tam outback, ten redukci nemá, a ruku za něj do ohně nedám, zvlášť v hlubším sněhu, musí se spolehnout na výkon. Stávala tam taky impreza, ale ta už teď slouží jinde. Byla s redukcí, ale zase se nehodila do hlubokého sněhu. ;-)
Pán je asi z mzdový účtárny.... A nandaval je poprvý, spíš vlastně dělá reklamu na ty návleky. Pro Pražáky na štěrkem posypaný cesty na Šumavě asi dobrý ale po ledě jedině řetěz. Ono kdyby zimy byly to co dříve, určitě by se to naučil....