Helikoptéra má sice k automobilům z technického hlediska poměrně daleko, ale v případě záchrany lidských životů k nim může mít blíž než jakýkoliv jiný stroj, což dokázal pilot norského vrtulníku.
Jen bych to nenazval přistáním. Svodidla by poškodil (v tu chvíli může mít ten vrtulník tak dvě a půl tuny a to všechno by stálo na dvou ploškách) a hlavně by se převrátil. Na tomhle přiblížení pak ani není tak zajímavé lehké dosednutí a držení stroje na místě (to by měl za dobrých podmínek zvládnout snad každý) jako ta skála před ním. Většina lidí si neuvědomuje, jaký vliv má povrch nebo překážky v okolí na proudění vzduchu a jak velký rozdíl udělají.
Hašení také vyžaduje přesnou práci: [odkaz] [odkaz]
Za dobrych podminek je to celkem kumst, aspon co jsem ja zkousel, a pokud je to pod skalou, tak spad studeneho vzduchu muze klidne vrtulnik strhnout dolu jako nic. Ten pilot to musi mit hodne dobre natrenovane, i kdyz souhlasim, ze se nejednalo o pristani na svodidlech, tito piloti zachranari bezne trenuji vysadek bez pristani... 135 ma na trim automatiku, tim to trochu ulehcuje, ale i tak kdokoliv, kdo kdy zkusil vrtulnik jinde nez na playstationu, mu musi dat palec :-)
Nemělo to vyznít tak, že si palec nezaslouží. I když je to v rámci záchranných prací spíš rutina. Piloti dělali mnohem větší šílenosti, aby někoho dostali včas do nemocnice; tohle není kousek, za který by se dávalo vyznamenání. Pointou spíš bylo poukázat na to, že náročnost tkví v něčem jiném, než v čem si to podle mne běžně lidé představí.
Nechtěl jsem říct, že by to bylo snadné, když to nemáš natrénované, ale podle mne by to měl zvládnout i soukromý pilot, i když třeba ne na poprvé (hlavně že nezruší stroj).
co lítá se záchrankou. Létají k nejhorším bouračkám, kde jsou účastníci často rozsekaní všude po okolí. Přesto že tu práci dělá už asi patnáct let, říkal že pokaždé bleje. Jezděte opatrně.
Pokud jsou rozsekani vsude po okoli, tak neni duvod tam letet.
Je to obecne presvedceni, ze vrtulnik se vola k nejakym silene vypadajicim nehodam, no letecka casto leti i k "obycejnemu" bodnuti hmyzem, kdy nikdo nikde rozsekany neni, zalezi na vyhodnoceni tisnoveho volani.