Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Opel by mohl být opět ziskový, poprvé od roku 1999

Už loni Opel svoji ztrátu podstatně snížil, v jednom ze čtvrtletí byl dokonce blízko černým číslům. Letos by situace mohla být ještě lepší.
Zpět na článek
11. 1. 2016 09:29
11. 1. 2016 10:33
11. 1. 2016 11:12
11. 1. 2016 11:44
11. 1. 2016 09:43
11. 1. 2016 10:15
11. 1. 2016 12:03
11. 1. 2016 12:29
11. 1. 2016 12:36
11. 1. 2016 14:17
11. 1. 2016 14:28
11. 1. 2016 14:44
11. 1. 2016 15:16
11. 1. 2016 15:54
11. 1. 2016 09:15
Nové modely Opel
Minulý rok byli dva nové modely a to nová Corsa a Astra.Jenom Astra ne.
Rozbalit vlákno
2
11. 1. 2016 12:56
Re: Nové modely Opel
Corsa se už začala prodávat před koncem roku 2014. Ale máte pravdu, že do prodejů promluvila až v roce 2015.
Avatar - pumpkin
11. 1. 2016 13:11
Re: Nové modely Opel
A čo Karl? Ten mal premiéru na jar v Ženeve.
11. 1. 2016 09:29
Insignia
Jestli se nová Insignia povede tak jako Astra, není důvod se o budoucnost Opelu obávat :yes:
Rozbalit vlákno
3
11. 1. 2016 10:33
Re: Insignia
Len je otazne, ako dlho este budeme na novu Insigniu cakat. Pritom tento model to potrebuje uz od okamihu, ako vysiel na trh!

V Insignii som sa viezol sice len raz, ale tak male "velke" auto som tusim este nezazil. Zvenku vekle ako krava, ale vnutri pocit stiesnenosti, snad este vacsi ako v starej Fabii...
11. 1. 2016 11:12
Re: Insignia
Netrpíš klastrofobii?

V insignii nemám problémy s 176cm v žádném směru.

Je pravda, že nesmyslné zadní víko u kombi ubírá hrozně mco z kufru a ten je i úzký díky kapsám v bocích, něco jako u přechvalovaného Supa 2, který všechny "drtí" v testech kufrem. :no:

Jiank souhlasím s tím, že Insignia je doost těžká a snad bud nová generace o cca 150kg lehčí minimálně, třeba nopvé mondeo se dostalo na váhu Insignie.
Avatar - qwerty99
11. 1. 2016 11:44
Re: Insignia
Ahoj,

Taky nemam zadny stisneny pocit a to mam 197cm pravda mam kombi, v 5dv i 4dv je to horsi v zadu pro hlavu, pravda pri prechodu z Vecry C je kufr o poznani mensi. Ale jeste se mi nestalo ze bysme se s rodinou nevesli.

A co se vahy tyka, ano je to tezsi auto muj kus 1820 Kg (2.0 dizl + automat), ale nejsem blazen, kterej by do takoveho auta koupil 1,6ku at uz benzin nebo naftu. Auto mam jako rodine kombi a ne zavodak, a vahu vidim spis jako plus, kdyz to do me nekdo pusti, fyzika se moc ukecat neda a tam kde ostatni auta maj plisek tam ma insignia ocelovek jekl.

Videl jsem na parkovisti jak se v male rychlosti potkala insi s predchozim passatem, insi odjela po svejch passat sel na podval.

A nova insi bude urcite lehci , bude vyuzivat mnohem vice kombinace vysokopevnostni oceli a hliniku i kdyz ten rozdil nebude asi tak markantni protoz eby mel o dost vyrust :-) narozdil od astry kteda j emensi nez predchozi generace. a treba snizovani vahy typu z emisto 70l nadrze daj 45 vydim jako nesmysl.

a kdyz vse pujde jak ma muzem se tesit na 8st automat a hybrid sdilenej s kadilakem. :-)

ja uz ukladam korunku ke korunce a ca 2018 - 19 si pro ni pujdu :-)

qwerty.
Avatar - sargis
11. 1. 2016 09:43
Opel...
Minusy
- GM mu managementom poskodil, nastastie nie tak vela, ako SAABU
- know-how je fajn aj ked mam pocit, ze viac dava Opel do USA asko spatne
- v tieni uber VW a UK protezovaneho Fordu bol poslednu dekadu dost zaostaly, kde sa preferovali biturba, dvojspojky, viacprkvy, lahka vaha - na to nemal Opel odpoved
- Corsa aj ked predavana a ziskova, podla mna fail, mala prist uplne nova generacia
- dobre napady doplacaju na stare riesenia (Mokka, Meriva) - vaha, interier
- statisticky je servis castokrat figu

Plusy
- snaha o zlepsenie a nove motory
- stale V6 a 4x4 u Insi
- znacne inovacie

- Astra krok vpred
Rozbalit vlákno
9
11. 1. 2016 10:15
Re: Opel...
Není pravda že Corsa není nový model.
Corse z předešlé generace zůstal pouze skelet. Tedy střecha, podlaha a sloupky. Vše ostatní co se na tento skelet pověsilo je nové. Venkovní plechy a plasty, motory, podvozek, interiér...

Jediné co snad zůstalo stejné jsou stěrače, víčko nádrže a ještě nějaká takováhle volovina...

Takže to, že napohled je Corsa proporčně stejná neznamená že dostala jen novej nárazník...
Avatar - qwerty99
11. 1. 2016 12:03
Re: Opel...
ano ano :-)

- rozhodnuti managementu, ze se musi setrit at to stoji co to stoji zanechala na opelu velke jizvy ve jmene znacky, ano v 90satejch letech mel opel velke problemy se rzi a kvalitou.

- ano opel vyviji v nemecku i pro USA buick bere cascadu, astru a insigni, + insignii bere i australskej holden. (rozhodnuti ze vyvoj a vyroba neopusti EU ma urcite take negativni vliv na financni situaci automobilky, protoze jeden nemec dostava plat jako cela indicka vesnice).

- opel biturbo neni zle, jen se nesmi kombinovat s automatem, ten bohuzel neni stavenej na silu v nizsich otackach. Nicmene po modernizaci 2.0 CDTI se zatim bi-turbo neobjevilo, ale melo by prijit s novou insignii. Co se tyka dvouspojka vs hydro ja jsem stale zastance hydro. Dvouspojku jsem mel tu ces mit nekolikrat (nejhorsi byl passat 2.0 TSI a 7st DSG - cukal nesmyslne radil, vytacel motor uplne zbytecne) a zlate hydro a za ty 3 deci na 100 mi fakt nestoji. Zase na druhou stranu neni kazda dvojsoujka jen DSG mel jsme i prijemne povozeni s jinejma znackama.

- co se tyka recyklace corsy, nemyslim si ze by to byl uplne epic fail, jedine co zustalo je zaklad karoserie, - nove motory, novej interier,novej podvozek, nove technologie,
Dela se to bezne u jinych automobilek a nikomu to nevadi :-)

- ano u nas moc opel nefrci a proto se zda, ze doplaci na neco, ale jinde v eu se prodava uplne jinak, v cr se prodalo cca 40 admamu a v nemecku a v italii ma velky uspech. Meriva odchazi z trhu v reseni jake je ted, bude to stredni crosover spolecnej s peugeotem myslim 2008. a trena insignii se prodalo loni v cele evrope vice nez superbu ale to si ted nejsem na 100% jist.

- Ja mam opely od 2000 a nemuzu rict ze by me nejak zatezoval servis a naklady na servis.

- co se 2,8 V6 tyka tak to si nemyslim, ze je uplne vyhra, a dnes se neda poridit do jine specifikace nez OPC, po faceliftu ho vyradili z nabidky, navic tento motor nebyl modernizovan od prichodu insignie, takze podle meho nazoru se s nim nepocita a nahradi ho, jak jinak 2litrove turbo SIDI.

qwerty
11. 1. 2016 12:29
Re: Opel...
Nejsem celkově zastánce automatů, ale hydro v Opelu mi tedy vůbec nesedí, je fakt, že s posledním B20DTH už to jde, ale s biturbem a nedejbože benzín třeba 2.0Turbo v Insignii je pro mě zoufale, ale aspon je plynulé a neucukané. Nespálí 2x spojky jako DSG >:D
Avatar - qwerty99
11. 1. 2016 12:36
Re: Opel...
ja mam prave jeste euro5 ten cca 160k a prave ta plynulost mi vyhovuje,
nestava se mi ze by to nevedelo co zaradit, a pokud potrebuju lepsi reakce ma to tlacitko sport :-)

qwerty
11. 1. 2016 14:17
Re: Opel...
Plynulsot, když člověk vyjede je dobrá i v kolonách, ale vadí mi pomalá reakce když popojíždím v jednom pruhu a chci do druhého rychle vyrazit, to jsem udělal dvakrtá a teď vždy když mám automat si to rozmyslím.

Při tlačítku sport se zvýší otáčky, které udržuje, ale součastně i přitvrdí tlumiče.
Dá se vše jednotlivě nastavit, to je pro trvalého uživatele super, pro mě jako řidiče, který skáče z auta do auta, za den klidně 10, tak nic neměním a rád si držím pod kontrolou sám otáčky, jsme pro manuál ;-)

Samozřejmě každému vyhovuje něco jiného a Amperou mi absence manuálu vůbec nevadila, měl sjem víc času se soustředit na eko jízdu >:D
Avatar - qwerty99
11. 1. 2016 14:28
Re: Opel...
Ja prave popojizdim prevazne po Praze a to vzdy v rezimu sport, tim, ze to drzi ty vyzsi otacky tak to zrychleni je v pohode. Ale ano manual je manual ma sve vyhody. Ale ja jsem nejak sparchantel v AU a USA a kdyz se kupovalo nove auto tak i zena chtela automat a protoze GM zatim nedela dvouspojku pro evropu tak jsme do toho sli a zatim si nemuzu stezovat. A po praze mi ta "obtloustla" insignie v automatu jezdi za 7,4 coz jde :-)

Ampera by byla super, ale ta cena :-(

qwerty
11. 1. 2016 14:44
Re: Opel...
Jo Ampera super je, ale ta cna všechyn výhody anuluje.

Má skutečný dojezd přes 40km jenom na elektriku a nepřipojí se benzín ani kdyby ... >:D Ele. vše utáhne v pohodě až do 150km/h bez benzínu.

Jo Insignie nemají probléym se spotřebou v dieselových verzích, pak dost záleží na řidiči.

A20DTR za 33tis km má průměr 8,9l/100km, ale je to na 19" s rychlsotním průměrem 69km/h a hodně je toho naježděno po Praze, takže kde se zvedá rychlostní průměr a i spotřeba asi všichni víme.

S B20DTH není problém Bratislava - Praha po D1 v létě na 19" a manuálem za 5,8l s průměrem přes 90km/h

Ale třeba Insignia 4x4 2.0 Turbo (benzín) myslím označení A20NFT s automatem průměr na 30tis. km je 13,2l, zase hlavně Praha a pak vše ostatní se dohání na dálnicích za ten nájezd byl rychlostní průměr přes 70km/h.

S astrou K mám zatím všude pozitivní ohlasy na spotřebu s 1.6CDTi, teď pán šokovaně kombinace okresky a dálncie 140kmh tacho dle PP 4,6l/100km.
1.4 Turbo sje hodně háklivá na styl není problém do 7l, ale ani nad 9l.

Edit: Opel dává dvouspojku do čisnké verze Astry K, 7Q
Avatar - qwerty99
11. 1. 2016 15:16
Re: Opel...
Ja mam dlouhodobou 7 a to to mam tak pul na pul praha a dalnice (treba praha - frakfurt - praha na jednu nadrz bezne a to nejezdim 120 :-) )

o zravosti 2litrovejch benzinu jsem slysel dost hlavne ten starsi bez primeho vstriku to nove SIDI jsem nemel jeste tu cest.

Novou astru s 1.6 cdti jsem uz taky mel tu cest projet a to v ramci testovaci akce jednoho webu a dostavala tam neskutecnej knedlik a spotreba 6,5 je super.

jj vim ze ted GM ma nejakou dvojspojku, ale nevim podrobnosti nicmene co jsme slysel pro evropu se s tim nepocita zatim.
11. 1. 2016 15:54
Re: Opel...
Všechny novinářské Astry dostávají hrozný záhul.
Pokdu to bylo 1.6cdti tak bud 6120 nebo 6030 nebo na německcýh číslech byly postavený.

1.6CDTi je velmi přijemný, zatím sjem toho nejvíc najezdil s manuálem, mám i jedne automat, ale ten jsem sotva použil.

To nevím jestli B20NFT je přímý vstřik, mám pcoti že ještě ne. Aktuální Insignia vyrobená na konci roku 2015. 1.6SIDI měla problémy se svíčky kdy padaly do válců, byla na to svolávačka, asi tři motory vím, že to postihlo. V Zafiře přijemný motor se spotřebou 7-11l v těžké Cascadě spotřeba okolo 10, ale výlet do Rakouska a zpět v rámci předpisů byl mezi 7-8l nepamatuju si už přesně. Jela na 20"
11. 1. 2016 09:52
Opel jde správným směrem
Pokud Opel bude držet dosavadní směr, nepochybuji o tom, že v Evropě brzy přeskočí i Ford a možná se i přiblíží VW. Stačí si uvědomit, jako obrovskou inovační vlnu v poslední době rozjeli - například nová řada výborných převodovek a supermoderních benzinových i naftových motorů. Byl jsem se nedávno podívat na novou Astru a i se s ní projel a byl jsem naprosto nadšený. Pokud bude stejně dobrá, hezká (a odlehčená) i nová Insignia, obtloustlé amerikanizované Mondeo proti ní nebude mít v Evropě šanci. :-!
Rozbalit vlákno
12
Avatar - 3_diamanty
11. 1. 2016 10:00
Re: Opel jde správným směrem
suhlasim.. opel konecne ide spravnym smerom.. nova astra je podla mna dnes aboslutny top voz vo svojej triede ... a z corsy spravili tiez doslova nove auto... maju aj paradne turba... a za dverami uz novu insigniu .... velmi ma prekapila stale uspesna a nestarnuca mokka ....... opel na to ma byt niekde uplne inde ako bol doteraz ...

inak nevie niekto co je s oplom Karl? tesil som sa uz v lete na jeho testy... a stale nikde nic... podla mna sikovne miniauto... mozno jedno z najlepsich... ale asi u nas nebude ;-\
12. 1. 2016 10:09
Re: Opel jde správným směrem
Karl se v ČR ani SR neprodává (nechápu tuhle logiku dovozce, asi se bojí fiaska jako u Agily B), takže ani proto nejsou v čr žádný testy
11. 1. 2016 10:31
Re: Opel jde správným směrem
Pokud přeskočí FORD, tak před ním ještě bude Renault. S útokem na VW bych ještě počkal č :-)
Avatar - Emel
11. 1. 2016 10:41
Re: Opel jde správným směrem
Pokud přeskočí Ford, tak to už bude před Renaultem ;-)

Na leftlane jsou zatím jen čísla za 1-11, tak pro ilustraci:
Opel 864t
Renault 873t
Ford 955t
VW 1.571t

Je fakt, že Renault v posledních měsících Ford dotahoval... ale nedotáhnul.
11. 1. 2016 10:45
Re: Opel jde správným směrem
V posledních měsících byl před Fordem a dá se tefy čekat, že tam i zůstane.
Avatar - Emel
11. 1. 2016 11:22
Re: Opel jde správným směrem
Nebyl - Ford vs. Renault:

09/15 111.174 vs. 81.029
10/15 79.926 vs. 78.478
11/15 78.792 vs. 78.767

([odkaz] a [odkaz] )
11. 1. 2016 16:37
Re: Opel jde správným směrem
Dle ACEA je to jinak. Tam už má v listopadu Renault náskok cca 1 200 aut a v říjnu ztrácí jen cca 300 ks. V prosinci už bude náskok Renaultu ještě výraznější. Letos se začne prodávat Talisman a Mégane. To pár tisíc aut měsíčně navíc taky udělá. Nový Scénic (léto) a Koleos (podzim) se letos ještě asi na prodejích moc neprojeví. Stejně jako Alaskan. Podle mě je letos Renault jasný adept na druhé místo v Evropě.
Avatar - Emel
11. 1. 2016 17:11
Re: Opel jde správným směrem
Hmm... left-lane zřejmě nemá data za Bulharsko, ale přitom jsou čísla na left-lane mírně vyšší... zajímavé.

Renault má našlápnuto k tomu se před Ford dostat, Fordu hlavně chybí odpověď na Captur a nakonec i na Kadjar. Na druhou stranu, Ford má silnou pozici v UK a myslím, že pokud bychom koukali na čísla po zemích, tak by to vysvětlilo extrémně silné září u Forda...
11. 1. 2016 17:21
Re: Opel jde správným směrem
Právě velké prodeje v Británii mohou paradoxně Fordu v tomto "boji" uškodit. Opel mu může novými modely část zákazníků přebrat. Stejné to bude i na dalším důležitém trhu v Německu.
Avatar - Emel
11. 1. 2016 17:29
Re: Opel jde správným směrem
Kupodivu se zdá, že třeba Fiesta je vůči novějším rivalům v segmentu imunní... včetně nové Corsy. Uvidíme co udělá Astra s Focusem. V tomhle bude mít Renault boj s "domácí" konkurencí snazší, C4 je ve třídě do počtu a 308 už se trochu okoukala.
Avatar - qwerty99
11. 1. 2016 12:11
Re: Opel jde správným směrem
Ahoj,

Opel Karl v CR nebude, nemeckej opel si predstavuje takovou cenu, ze by byl o 10t levnejsi nez corsa a to by dopadlo jako s agilou (neprodavala se) . A tak co vim ceske a slovenske zastoupeni znacky nepristoupilo na cenu a karl proste nebude, leda dovoz z nemecka.

qwerty
11. 1. 2016 19:33
Re: Opel jde správným směrem
Pokud je to tak, tak udělali správně. To už si radši každý zájemce připlatí těch pár tisíc a má Corsu. :-!
P.S. Podobný problém má u nás Adam, taky za něj chtějí naprosto nesmyslné peníze a jeho prodeje tomu odpovídají :-!