Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Technika

Zpět na článek

Mercedes-Benz zastavil vývoj nového motoru V12

13 komentářů

Uz jsme to tu resili mnohokrat, ale mate nekdo potuchu, proc se temer nevyrabi maloobjemove vice valce?
Avatar - T613
T613
asi díky ceně, přeci jen je to kapku složitý motor
manetino
Ano šlo by to bez ohledu na cenu. Nejen kupní, ale i servis.8x svíčky,2x hlava,2x svody,2x výfuky atd. V 80.tých letech se u Ferrai dělalo 2,0 V8 a 2,0 V8 turbo.
webpaja
vicevalce bude brzo vse s poctem nad 3 😉
Jozki
Nikto to tu zatial detailnejsie technicky nevysvetloval (co je skoda) ale podla automobiliek je idealny objem jedneho valca cca 0,4-0,6 l. Taka "masova" vynimka co ma napada bola tusim Mazda MX3 1,8 litra a 6 valec. Nieco detailnejsie technicke by som ale aj ja privital.
Zkusim strelit -> ale pravdepodobne tady pujde o optimum mezi objemem, ztratami v prenosu energie a dosazenym vykonem. Pokud budeme zvysovat objem na valec, pravdepodobne pujde nahoru dost spotreba. Pri snizovani objemu na valec se zase "zvysuje" treni a ztraty prenosem energie -> vic valcu(ojnice, atd.)
acALIEN
Vyrobni naklady..to je ten hlavni duvod, dale pak servis/udrzba a v neposledni rade nastup elektromotoru...Kdysi jsem nekde cetl,za Japonci udelali prototyp motorky o obsahu 50ccm a byla to bud radova, nebo V6ka,melo to vykon kolem 100koni, kroutak samozrejme melej,ale cca jako 200ccm a vydrzelo to jezdit cca 45km a pak se muselo vsechno vymenit.Ja vim, je to extrem,ale zajimave to urcite bylo,jen nemuzu dohledat nikde fotky.Mozna wikipedie....
Avatar - Johnny_P
Johnny_P
hodně zajímavý extrém >😁
A načo by ti bol? Menej valcov, menšie straty, to už je jeden argument. Ten ďalší, motor je menší a lacnejší.
Obecně řečeno velké objemy na válec, jsou výhodné pro hospodárnost a větší množství válců o menším objemu je zase výhodné pro vysoký výkon. To že s větším počtem válců roste tření, kvůli většímu počtu ložisek je pravda, to se ale dá eliminovat vhodným technologickým nebo konstrukčním řešením. Hlavní výhoda je samozřejmě v tom, že motor s menším objemem válců lze provozovat teoreticky v mnohem vyšších otáčkách. Výhoda velkého objemu jednoho válce zase zpočívá v tom, že takový motor je kompaktněj uspořádán a celkový povrch spalovacího prostoru je menší, z toho plynou menší tepelné ztráty odvedené chlazením. Samozřejmě je taky pravda, že je složitější takový motor vyrobit. Pro automobilky je jednoduchší naroubovat na klasický čtyřválec turbo a dostat rádoby sportovní motor, než vyvýjet víceválcové. V tom golfu by to stejně nikdo neocenil už proto, že by to žralo jak tank
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Neb a protože by to "dav" NEocenil (a my dva jsme na to aby se to "zaplatil👋vyplatilo" prostě MÁLO 😄 )
PS: Já MOC ráda vzpomínám na skvělé malé V6 motory od mazdy (2.0 a dokonce i 1.8 - ale byť ve své době byly asi NEJLEPŠÍMi motory svého objemu - "dav" si "raději" koupil HORŠí motory jiných značek ... TAK to prostě chodí ;-\ )
PPS: A tohle "zastavení" od MB mne opravdu VELMi mrzí a považuji ho za VELKOU chybu (kdo jiný by měl mít nový POŘÁDNÝ V12, než mercedes - tady jim bmw opravdu NA CELÉ ČÁŘE "ujíždí")
Pěkný den 😉
robsi167
niekto deli dejiny napr. pred kristom a po kristovi, iny zas pred 11.9.2001 a po 11.9.2001. a my z tohoto fora budeme delit dejeny na svet s S600 a svet po S600. este ze su tu ludia od ferrari a im podobny.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
8-s :no: ;-\
PS: TAKové škody ... BMW má dokonce DVA (nové) 12ti.. a MB "nula"? ;-\
PPS: Velké VELKÉ V-EEE-L-K-É zklamání 8-s