Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz zastavil vývoj nového motoru V12

Diskuze (13)
Současný dvanáctiválcový motor od Mercedesu se asi nedočká nástupce. V nových modelech ho nahradí přeplňované osmiválce.

Poslední vývoj v automobilovém průmyslu přeje downsizingu – snižování zdvihových objemů, zvyšování měrných výkonů, nahrazování atmosférických motorů menšími přeplňovanými, které dosahují podobného výkonu, ale nižší normované spotřeby paliva. Stejný postup je také budoucností velkoobjemových motorů Mercedes-Benz. Prvním případem asi bude vidlicový dvanáctiválec ve třídách S, CL a SL.

Dlouhá desetiletí od konce 2. světové války byl motor konfigurace V12 v případě Mercedesu pouze vzpomínkou na období 30. let. Změna přišla v roce 1991, kdy byl představen model 600 SE (W140) jako odpověď na dvanáctiválcové BMW 750i a Jaguar XJ12. Motor typu M120 měl objem 6,0 l, čtyři ventily na válec a výkon 290-300 kW.

V roce 1999 ho nahradil motor M137 s objemem 5,8 l a výkonem 270 kW, který v roce 2002 podstoupil modernizaci. Od té doby se vyrábí motor M275, který má objem zmenšený na 5,5 l, ale zároveň je osazen dvěma turbodmychadly. Díky tomu dosahuje v různých aplikacích výkonu mezi 367 a 380 kW.

Vývoj plánovaného nástupce (M 295) aktuálního dvanáctiválce byl zastaven. Místo toho Mercedes-Benz současný motor zmodernizuje a v další generaci se s V12 opět rozloučí. Nástupcem – a to i ve verzích AMG – bude dvakrát přeplňovaný V8, který se bude vyrábět ve dvou objemech a čtyřech výkonových variantách. Vedle nižší hmotnosti a menších rozměrů přinese nová pohonná jednotka nižší normovanou spotřebu a s tím i sledované snížení emisí CO2.

Motory V12 jsou prestižní disciplínou, která má nevelkou, ale majetnou cílovou skupinu. Velkou popularitu mají tyto verze například na Blízkém východě, tedy v zemích, kde emise oxidu uhličitého ani spotřebu paliva jako problém zatím nevidí.

Původně zvažované řešení převzít V12 od BMW bylo zavrženo. Tento motor je totiž o 70 mm delší než Mercedes M275, takže by jeho zástavba byla v třídách S a CL obtížná a v případě SL úplně vyloučená.

Diskuze (13)
Avatar - Hammunasakra
10. 5. 2009 11:41
Re: Milý mates(i)!
Neb a protože by to "dav" NEocenil (a my dva jsme na to aby se to "zaplatilo/vyplatilo" prostě MÁLO :-) )
PS: Já MOC ráda vzpomínám na skvělé malé V6 motory od mazdy (2.0 a dokonce i 1.8 - ale byť ve své době byly asi NEJLEPŠÍMi motory svého objemu - "dav" si "raději" koupil HORŠí motory jiných značek ... TAK to prostě chodí ;-\ )
PPS: A tohle "zastavení" od MB mne opravdu VELMi mrzí a považuji ho za VELKOU chybu (kdo jiný by měl mít nový POŘÁDNÝ V12, než mercedes - tady jim bmw opravdu NA CELÉ ČÁŘE "ujíždí")
Pěkný den ;-)
Avatar - Hammunasakra
8. 5. 2009 17:44
Achichich ouuuvej!
8-s :no: ;-\
PS: TAKové škody ... BMW má dokonce DVA (nové) 12ti.. a MB "nula"? ;-\
PPS: Velké VELKÉ V-EEE-L-K-É zklamání 8-s
Avatar - Johnny_P
7. 5. 2009 14:32
Re: Vecna skoda
hodně zajímavý extrém >:D
5. 12. 2008 13:20
pred a po
niekto deli dejiny napr. pred kristom a po kristovi, iny zas pred 11.9.2001 a po 11.9.2001. a my z tohoto fora budeme delit dejeny na svet s S600 a svet po S600. este ze su tu ludia od ferrari a im podobny.
4. 12. 2008 23:45
Re: Vecna skoda
Ano šlo by to bez ohledu na cenu. Nejen kupní, ale i servis.8x svíčky,2x hlava,2x svody,2x výfuky atd. V 80.tých letech se u Ferrai dělalo 2,0 V8 a 2,0 V8 turbo.