zveřejnit jména bazarů a jména lidí co tyto bazary vlastní? Z nějaké pokuty ČOI budou mít bazarníci akorát tak prču, ale když jim začnou odcházet klienti, tak je to bude bolet daleko více.
No benzinky po tlaku veřejnosti začla ČOI zveřejňovat, snad je to napadne i s bazarníky. Nicméně je smutné, že jména bazarů nejsou ani v tiskové zprávě.
No nevím,nevím.V zemi,ve které se velebí zločinci(hlavně ti estébáčtí) se některé trestné činy docela vyplácejí,takže jsem v tomto velkým pesimistou. ;-\
Proč automobilky? Nezanedbatelné množství lidí si kupuje nové auto i když by jim v podstatě stačilo ojeté.
Leda že by to dostaly nařízeno, ale to by pak zdražilo nová auta.
Jediná možnost by byla elektronická servisní knížka online dostupná nějakým státním institucím. Jinak není možnost zaručit pravdivost údajů. A permanentní dohled odmítám.
Sme stejna krevni skupina. Ma recht. V zime a v desti jezdim zasadne mastnou tyci a kdyz konecne sviti zhava koule, vezmu karu a jezdim a na my kary je poradnik, jeden mi tu kempi pred barakem a ceka, aby ho nikdo nepredbeh.
Jednou jsme komisně prodávali bourané auto, které bylo kvalitně opravené. Zavolalo poměrně dost zájemců (byl to přece jenom koncernoVWý vůz >:D ) i přes to, že v inzerátu bylo psáno, že je bourané. Jakmile se však telefonicky ujistili, že bylo bourané, tak skoro všichni hned ztratili zájem a nepřijeli se ani podívat. Teprve za necelý půlrok se auto podařilo prodat.
Přitom by bylo až neuvěřitelně jednoduché tak kvalitně opravené auto prodat klidně o 200-250 tis. dráž jako "nebourané" a zájemci by se o to ještě poprali. Tak to zkrátka chodí a podvodníkům to nádherně nahrává.
Ale ten, kdo si to nakonec koupil, to za tu cenu (100 tis.Kč - za 5-letý VW střední třídy s 2.0 TDI, se 105 tis. km, po 1.majiteli a žádný podraz k tomu) zkrátka vyhrál. ;-)
Vyhrál. Ovšem až mu to začne rezavět, tak se bude škrábat za ušima a přemýšlet co s tím. I kvalitně opravený (v autorizáku) začne hnít výrazně dřív než nebouraný. ;-\
Byl jsem v podobné situaci. Auto bourané, podle Cebia reportu totálka. Majitel bazaru tvrdil, že je kvalitně opravené a že s tím prý i občas jezdí... Ale jak si může laik ověřit jak moc kvalitní ta oprava byla? Je to risk.
Já do něj nešel. (ale taky kvůli tomu, že v sobě to auto mělo taky namontovanou rušičku radaru a majitel trdohlavě chtěl auto nechat prohlédnout v jednom konkrétním (autorisovaném) servisu).
Myslim, ze opravdu kvalitni oprava se financne nevyplati, jedine tak ziskat bourane auto zadara. Ja jsem pozadoval puvodni foto, jak moc to bylo bourane, nikdo ty fotky ale nechtal dat/nemel.
Třeba my jsme právě měli k opravě (i stavu před) auta podrobnou fotodokumentaci. Pojišťovna to původně chtěla dát jako totálku, protože se jí částka za kvalitní opravu zdála moc vysoká (a to teda byla), ale nakonec tu opravu překvapivě proplatila.
U nas v byvale firme pretocil manger Pastiku pres strechu. Pojistovna proplatila (patrne) nekvalitni opravu, protoze ten Pasik jeste jezdil ve firme, ale polovina lidi se bala s nim jezdit, ze nejezdi dobre.
Když šla O3 na trh,veřejně se prezentaovalo,že tato modelová řada má nějaký speciální plugin díky kterému již nebude možné Škodovky stáčet...Má někdo nějaký update?
Přeci jen už jsou to 2-3roky,takže Octavie z fleetu už by mohly končit v bazarech
Kdyby se se stáčením něco chtělo udělat, tak by se to udělalo už dávno ;-) Lepší než nic, ale potrestány a to jen symbolicky jsou jen malé amatérské rybky, takové kapky v moři. Ještě tu začněte psát rady z blesku pro ženy že se máme koukat na volant a pedály >:D
Úmyslně způsobená škoda, tedy podvod za účelem vlastního obohacení, který je nad 5000kč by měl být automaticky trestný čin a ne pouze přestupek, protože nepoctivci určitě nebudou stáčet tachoše kvůli pár tisícovkám, ale kvůli mnohem vyšších částek. Klidně by mohli udělat partičku lidí u ČOI, která by šla tvrdě po takových a patřičně ji i vybavit a kontroly provádět i za asistence policie. Věřím, že by se případné počáteční náklady do měsíce vrátili :-)
Jak jsou na tom asi v jinych zemich v Evrope? Predpokladam, ze se to dela vsude, otazka je v jake mire. Nemci treba rikaj "nakupuj jedine v autohausu, ktery vlastni nemec, nikdy u turka nebo jugoslavce"...
staceni tacho je leta zanedbavany a ignorovany problem, a dnes jsou za nej trestani mozna i nevinni lide
mala ukzka: fiktivni auto stare 16 let, pred 10 lety zakoupene se stavem tachometru ukazujicim 90 tisic km, po par mesicich pouzivani a navsteve servisu se ale majitel dozvi ze auto melo pri posledni navsteve servisu tesne pred prodejem na budikach 400 tisic km 8-s , zakaznik a dnes majitel auta dostane zpetne vyraznou slevu na auto a dal s nim vesele funguje a najezd je ponechan, po 10 letech jezdeni kdy auto bylo bezproblemove a najelo dalsich 100 tisic km se rozhodne ho prodat, a co ted, ma v bazaru rici ze auto nema 190 tisic km, ale ma 500 tisic km? asi je vam vsem jasny co by v bazaru rekli >:D tazke to proste clovek nerekne a auto putuje do bazaru a cenu jako by melo najeto 190 tisic, auto si v bazarku ceka na dalsiho majitele a ouha, misto nej prijde ČOIkař a zjisti ze auto za 3 petky je stocene o 300 tisic a bazaru navali pokutku, pritom hlavni vinik a ten co to stocil si asi vesele dal staci, a posledni majitel je taky tak nejak z obliga protoze neni dukaz ze o tom vedel
a celkem verim ze takovejchhle fiktivnich aut budou v CR ne desitky tisic, ale mozna stovky tisic, a co s nima jako? potrestat ty co je ted prodavaj a muzou v tom bejt nevinne ? :-!
Ano tvůj příklad se určitě děje a ne všichni bazarníci jsou jako Kája Čížek z monte carla. Vyvstává teda otázka jestli má třeba prodávající do bazarů ponětí o tom, že je jeho vozidlo stočené. Což u auta které co půl roku střídá majitele může být problém poznat. Pak stačí špatné prověření ojetiny ze strany bazaru a problém je na světě. A prodávající se rozhodne stočené auto pak dát na inzertní stránku a tam ho vychválí a velmi rychle prodá. Málo kdo po něm bude chtít náhradu škody že je auto stočené a podobně. Dostane možná víc peněz jak od bazaru a všichni jsou spokojení.
A v čem má být ten problém? Když si stočení o 300 tis. může zjistit inspekce ČOI nebo každý trochu znalý jouda z ulice, tak bazarník je jelito a zjistit si to u auta, které bere do prodeje neumí? V tom případě do takového podnikání nepatří pro absolutní neodbornost. Skutečnost, že si kupuji auto přes bazar by měla automaticky znamenat záruku, že bazar za mě prověří historii auta včetně nájezdu. A pokud ji bazarník "prověří" tak, že jenom pokračuje v nějakém minulém podvodů předchůdců, tak samozřejmě patří "za katr" a samozřejmě ti před ním společně s ním.
Chce to zveřejňovat jména bazarů, jména vlastníků včetně podílu, si dohledá každý sám na netu.
O víkendu jsme měli jedno auto na dílně z Auto ESA, bylo prokazatelně stočené pouze o 10-20tis. km. Podle servisky udělané rovody atd. nebyly dělané.
Je možné, že ho tak vykoupili v Německu, kde někdo přešvihl kilometrový nájezd u operativního leasingu, tak než aby doplácel docela velké peníze za každý kilometr přes, jednoduše to stočil.
Každopádně velký bazar, který se všude chlubí certifikací, má stočená auta, neříkám, že je stáčí, ale evidetně vykupovat taky neumí >:D