Tak co vídám na svých cestách, tak Octávka TDI v kombíku, metle a na hlínách je nejlepší český supersport....jen ty zatáčky jí moc nejdou, ale na dálnici to frčí 200! Tam přece musíš mít fofrklacek, protože potřebuješ kontrolu nad autem....na gumách a podvozku tak nezáleží, do Franta z vesnice sníží, dá tam Bilsteiny a volítaný zimáky jsou přece v létě jako letňáky a alespoň nemusím přezouvat, ne? Ale Lambo bych si bez klacku nekoupil, protože to už pak není, na rozdíl od Octy, závoďák. >:-[]
Řekl bych, že máš pravdu a taky 99% lidí si ho ani nekoupí. Je to hromada peněz. Přecejen je to škoda, že není na výběr, ale Lambo asi ví proč to dělá ;-)
Nikdy jsem lambo ani jiny supersport neridil ale manul bych si urcite vybral. Proste auto by melo mit paku a klice v zapalovani. To jsou dve veci ktere k autu tak nejak patri a kdybych mel prachy na takove auto tak bych si je tam nechal udelat. Klidne bych prezil horsi zrychleni i mensi maximalku.Ale fofr klacek musi bejt :o). Mozna by byla cesta fofr klacek ovladajci dvojspojku ale to je asi utopie.
Nikdy si supersport neřídil a přesto máš jasno v tom, co by sis do něj vybral..., a tak to má jasná většina "ortodoxních příznivců" (nejen) manuálu. Každý racionálně myslící člověk nejdřív zkusí obě možnosti (pokud jsou) na předmětném voze a teprve na základě těchto zkušeností vyřkne "ortel".
Nevidim problem si vybrat co mi je blizssi i bez toho abych to skusil. Nebo jinak. Neridil jsem supersport ale hodne rychla auta ano. A i v nich mi vic vyhovuje manual jak automat. Nejde mi o rychlost razeni ani o zrychleni. Jde mi o pocit ovladani auta. A to mi automat a ani padla nedavaji.
Ale nastesti se daji takove malickosti jako manual nebo klicove zapalovani pro par postizenejch jako ja dnes udelat na zakazku. Sice se to prodrazi ale ziska takove auto na hodnote. Nedavno tu psali o ferrari tusim to bylo 599 predelane na manual primo v tovarne. Jediny exemplar na svete. A bylo na prodej za vyssi cenu jako nove. Takze je to i investice :-)
Ferrari nabízelo manuál v 599. Jen se jich moc neprodalo, takže jsou dnes vzácné. Ale kusovka na zakázku to nebyla, bylo to normálně v nabídce (možná se za F1 i připlácelo, tedy manuál byl základ, už nevím).
Já jsem teda v lambu jel na okruhu s manuálem. No popravdě moc si z toho nepamatuju, byl jsem z toho docela po*ranej, ale co si pamatuju, tak uřadit to pro nezkušeného řidiče je docela kumšt. Najednou člověk nevěděl, co dělat dřív, ale je fakt, že po 5 kolech už jsme kamarádi byli.
Přiznám se, že u takového auta bych si možná automat užil víc. Ale pochybuju, že bych s tím ještě někdy jel.
"U Diabla stačilo ke stisku spojky 42 kg, u současných spojek pro výkonná auta je to až 70 kg..."
Stačilo by do těch superaut instalovat silnější posilovač spojky.
Řídil jsem Ferrari F430, 911, GTR, Gallardo a další (bohužel vše s automatem) a nechápu, jak se u takovýchto motokár poukazuje na komfort ladného řazení automatu, když jízdní komfort chybí a při jízdě drncají přes každý kamínek štěrku (zvláště to Ferrari).
Řídil jsem F430, GTR, 458 Speciale. Všechno bohužel bez klacku. Pak jsem řídil Atom s klackem. A hádej te co. Atom to podle mě vyhrál na celý čáře. Je to jako porovnávat osobní auto s motokárou. Motokára je vždy mnohem zábavnější a prožitek intenzivnější. A nic nemění ani to, že má třetinu koní a nižší top speed.
Neřídil jsem žádný supersport, takže pouze teoretizuji.
Nejprve jsem do diskuze chtěl napsat něco ve smyslu, že dalším krokem bude nahrazení pořádných motorů bruselsky-korektnějším dvoulitrovým čtyřválcem vyladěným třeba na 600 koní se spotřebou 5 na sto.
Jenže pak mi došlo pár věcí. Ano, spojka by se asi dala naposilovat víc, jenže pak by se muselo naposilovat i samotné řazení, protože dimenzace převodovky musí taky odpovídat výkonu. Potom by se však vytratila ta přímost, která vždy doprovázela sporty. A pokud přímost zůstane, tak přece jen lehkost a přesnost řazení v Subaru BRZ nebo v Miatě (a v Atomu) je úplně jinde než řazení ve Vettě Z06.
Další aspekt jsou velké setrvačné hmoty silného pohonu - rychlejší puštění spojky po podřazení a utrhnou se zadní kola - znatelné při porovnání BMW 320d a 330d.
Myslím, že ruční řazení je u supersportů opravdu jen pro opravdové pány řidiče a ti už se dnes vytrácí. Určitě jimi nejsou typičtí zákazníci Lamba, Porsche či Ferrari :'-( .