Ekonomika

Zpět na článek

Český trh v roce 2015: Zájem o alternativní paliva roste. Jakým modelům se dařilo?

12 komentářů

kalousek
Pár dnů zpět jsem v TV zahlíd reportáž v přesně opačném smyslu, tedy že naopak zájem o alternativy klesá kvůli výrazně zlevňujícímu benzínu a naftě
Tento clanok hovori o medzirocnom raste a porovnava rok 2014 a rok 2015.

Je mozne, ze absolutne cisla predaja alternativ maju v poslednych mesiacoch klesajucu tendenciu, ale na to by som potreboval vidiet detailne udaje za kazdy mesiac z poslednych dvoch rokov. Cisla za December a November 2015 mozu byt nizsie ako za rovnake mesiace roku 2014.

Na druhej strane, trpky fakt je, ze mainstreamovi novinari casto vydavaju jeden udaj, a jeho porovnanie so svojvolne zvolenym zakladom, za trend.
rembaz
ale momentalne ked je ropa na 13 rocnom minime nema CNG ziadnu ekonomicku vyhodu.

Uvidime este ako dlho. Ked uz nic ine aspon znecistujem ovzdusie menej ako s dieselom.
Avatar - Magister
Magister
Ono kdyby se to nějak zvlášť oplatilo, tak už by na to přešlo mnohem více aut a automobilky by se to mu věnovaly....ne tak okrajově jako nyní.
_MT_
Ono se to vyplatí, s takovými vozy jsou však spojena jistá omezení.
ericn
Hmmm blbost, pořád jezdím s CNG 1.4GTec s nižší spotřebou a náklady než s předchozí 1.6TDI, s klesající cenou ropy se nůžky přivírají, ale pořád se bavíme o cca nižším nákladu o 40-50 halířů na km ve prospěch CNG 😉
rembaz
Tam kde zijem je dokonca diesel o 10% lacnejsi ako CNG takze aj pri nizsej spotrebe G-tecu je to +- to iste.
Avatar - Magister
Magister
Zajímavé tendence, pořádně se ještě elektrospotřebiče prodávat ani nezačly a už klesají...

[odkaz]
Arese
Bodejď, podle průzkumů zákazníci, kteři si koupili v USA brutálně dotovaný elektromobil, své volby často velmi litují a houfně se vracejí k osvědčenému spalovacímu motoru! 😄
ZocelenyDrapalik
To ale nemůžete dělat dalekosáhlé závěry na základě nadpisu a tendenčního komentáře, a musíte si prostudovat data. Pak uvidíte, že velký pokles zaznamenal Nissan Leaf, kde se očekává nový model s podstatně lepšími parametry. Podobně je na tom Ch. Volt. Tedy zcela běžný pokles na konci života modelu, běžný i na trhu spalovacích vozů. Jen na trhu, kde se reálně prodávají 4 typy elektromobilů (ostatní výrobci se jim brání, nebo je neumí vyrobit) se to projeví jako pokles celkového počtu. Ale je zcela mylné z toho vyvozovat, že o EM není zájem. Protože současně stoupl počet prodaných EM v Evropě o desítky procent. I na "klesajícím" americkém trhu prodala Tesla o desítky procent více. Takže je mi líto, ale toužebně očekávaný konec EM nepřinese ani benzín za dvacku, protože motivace zákazníků k nákupu EM je jiná než ušetřit pár korun.
MariAchi
...je "i" jina, nez usetrit par korun.
IPace
[odkaz] slovo "trol" zamente za "Magister"