Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: General Motors: Na prodej je už také Saab

Americký automobilový gigant GM dnes slovy jednoho z nevyšších manažerů potvrdil, že švédský výrobce osobních automobilů Saab je také na prodej.
Zpět na článek
3. 12. 2008 12:14
3. 12. 2008 14:30
neregistrovaný "nrV"
3. 12. 2008 17:53
3. 12. 2008 14:26
3. 12. 2008 12:11
Já ho tedy beru šéfe!
Hmm, to tady máme poslední dobou nějak přešvédováno. Škoda, že to jsou samý špatný správy ;-\
Rozbalit vlákno
0
3. 12. 2008 12:14
Sbalit vlákno
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
2
neregistrovaný "nrV"
3. 12. 2008 14:30
Re: nepomoze
Nevěš hlavu, stále je tu totiž koncern VW, jak nám tvrdil GTI a jemu podobní, toho se krize přece netýká, ten teď skoupí levně všechny volné automobilky a stane se tak konečně největším na světě.
3. 12. 2008 17:53
Re: nepomoze
Asi tě zklamu, ale koncernu VW nejde o žádnou neperspektivní zkomírající značku. VW si doplnil portfolio již před lety nakupem automobilek. Má pokrytý celý segment trhu.

VW nechce být největším, ale nejúspěšnějším. ;-)
Avatar - Pierro
3. 12. 2008 12:29
chce se mi plakat
tak přeci jen.... :-( :'-(
Rozbalit vlákno
3
3. 12. 2008 12:53
Re: chce se mi plakat
hmm, tak som sa možno trošku prepočítal. Ako správny bazarový teplákový kovboj som si brúsil v strednedobom horizonte zúbky na krásný voňavý 9-3 Sportkombi, a krízu som bral ako príjemný faktor na posun cien smerom dole. Kua, ale keď to SAAB zabalí úplne, tak sa z nich stanú raritky a ceny pojdu naopak hore... :-(
4. 12. 2008 18:29
Re: chce se mi plakat
mrkni sa na rovery..tam ceny dáko extra nevybehli..ak by aj dnes saab skrachoval a ukončil výrobu tak nejakých 10 rokov by to ešte boli bežné autá za bežné ceny..
5. 12. 2008 10:48
Re: chce se mi plakat
to dúfam! ;-)
3. 12. 2008 14:26
a bude horsie!
GM sa okrem Saabu chysta predat aj Pontiac, Saturn a Hummer, ak vobec najde kupcov (zdroj:AID). Ak nie, tak zrejme aspon zatvori tovarne...
Rozbalit vlákno
8
3. 12. 2008 15:02
Re: a bude horsie!
hmm, čo potom vlastne ešte z GM zostane? Chevrolet, Cadillac, myslím že Buick, ešte niečo?
Avatar - DaewooMaster
3. 12. 2008 15:05
Re: a bude horsie!
Ještě GMC, máš to ve vedlejším článku. Akorát je trochu divné, že nikde není ani slovo o budoucnosti mimoamerických značek jako Opel, Vauxhall, Holden či Daewoo. Nebo se ta krize týká jen USA a Švédska? :*) Opel nedávno požádal o dotace německou vládu, ale o jeho budoucnosti v rámci GM ani slovo... ;-\
3. 12. 2008 15:39
Re: a bude horsie!
jo jo, právě jsem se díval. Jde jim to tam nějak do kytek...když jsem tam 8 let dozadu byl, tak třeba pontiaky byli na každém kroku, naopak Dodge až tak rozšířený nebyl. Ale podle čísel v tabulce se časy zjevně změnily...
Pravé "Ameriky" stejně skončili někdy v polovině 80tých let. Vím o čem mluvím, Pontiac Boneville Brougham, r.81 :yes: dodnes na něj nostalgicky vzpomínám ;-)
Avatar - prekladys
3. 12. 2008 16:15
Re: a bude horsie!
tebou zmíněné značky mají ještě svůj vývoj, buick zase jakž takž prodává v číně. všechny značky své portfoolio nyní kombinují z těchto vývojů (korea, čína, austrálie a evropa)a buick na nich staví v číně nové modely a roste tam - na rozdíl od pontiacu a vlastní produkce v usa.

výzva pro redakci: zjistit aktuální čísla holdenu!
4. 12. 2008 18:31
Re: a bude horsie!
opel by dokázal podľa môjho názoru prežiť aj bez materského koncernu...vauxhall je opel s volantom na opačnej strane a holdena si austrálčania nenechajú zatvoriť..nápodobne kórejci s daewoom
3. 12. 2008 15:05
Re: a bude horsie!
Opel nie je na predaj?
3. 12. 2008 15:31
Re: a bude horsie!
mal by si záujem? >:-[]
3. 12. 2008 17:23
Re: a bude horsie!
Co se něco četl na diskuzi na motor-talk, tak se to ani neplánuje. GM si myslím bude držet Opla do poslední chvíle, protože asi se nebude chtít zbavit velké evropské automobilky, dokud to nebude už to zcela poslední. Uvidí se, jak pojede Insignia (zatím to nevypadá asi špatně) atd.
3. 12. 2008 17:07
Ani se tomu nedivím
Je neuvěřitelné jakou dobu je schopna přežívat automobilka, která má ve svém portfoliu dlouhodobě jen dva modely, z nichž jeden je zralý na generační výměnu a druhý tak na veteránské značky rovnou z výroby.
Rozbalit vlákno
11
3. 12. 2008 17:34
Re: Ani se tomu nedivím
Dva vlastní modely a další dva převzaté a pro Ameriku upravené - 97x a 92x (Subaru Impreza kombi). Saab nikdy na obměnu svých modelových řad nebyl, vždy vydržely ve výrobě až extrémně dlouhou dobu. Možná proto byl výjimečný. Přeji mu, ať se zachrání, bez něj by automobilový svět ztratil jednu z opravdových legend.
3. 12. 2008 17:54
Re: Ani se tomu nedivím
Saab a legenda? Obyčejná malosériová automobilka. Takových tu bylo a už nejsou.
4. 12. 2008 10:47
Re: Ani se tomu nedivím
Nedávno jsem koukal na tabulky prodejů v Evropě 2007 a Saab prodá jednou tolik aut, co Lexus.
4. 12. 2008 14:00
Re: Ani se tomu nedivím
v UE, ovsem Lexus prodava hlavne na amerckem trhu a v Japonsku
4. 12. 2008 14:33
Re: Ani se tomu nedivím
To není podstata, kde co prodává. Uvádím to jen jako zajímavý srovnání a pro mne překvapivý zjištění.
5. 12. 2008 10:52
Re: Ani se tomu nedivím
ono je to v podstatě jedno, v ČR na silnici potkáš Saaba jenom o svátku, Lexus jenom o velkém svátku.... ;-\
4. 12. 2008 18:18
Re: Ani se tomu nedivím
O malosériovce bych určitě nemluvil, SAAB za sebou má celkem bohatou historii. Třeba Mercedesu, FIATu nebo Škodě nesahá ani po kolena, ale i tak má tradici.
4. 12. 2008 18:35
Re: Ani se tomu nedivím
malosériová? si sa trochu sekol nie? mám ti nájsť koľko vyrobil saab dokopy áut alebo si to nájdeš sám?
5. 12. 2008 10:39
Re: Ani se tomu nedivím
tak v podstate na tom niečo pravdy je. Saab má ročnú produkciu okolo 120 tis., čo je teda celkom málo v porovnaní s ostatnými automobilkami v Európe. Výrobca takejto kategórie by musel, ak by chcel prežiť samostatne, ponúkať skutočně buď luxusné, alebo vyslovene športové vozidlá. Myslím, že je to niečo ako Alfa alebo Lancia. Tie by tiež bez koncernovej účasti Fiatu asi už padli. :-(
5. 12. 2008 13:19
Re: Ani se tomu nedivím
Lancia by bohužel padla určitě. Můžeme být vděčni globalizaci, díky ní se daří zachraňovat takové poklady světového automobilového průmyslu.
5. 12. 2008 15:16
Re: Ani se tomu nedivím
to jo, otázka je do kdy? Německá Trojka obsadila prémiový segment a s její sílou má problém i Volvo. Vývoj je poslední dobou strašně rychlý, a stačí se na chvíli zastavit, a konkurence se ti vzdálí na hony. Saab se podle mně zasekl někde cca 10 let dozadu. Soustředil se na bezpečnost, v tom je na úrovni, ale žádné jiné technické fičury nepřinesl. Motory má ještě solidní, ale bez všech možných elektronických hračiček se prostě v luxusním segmentu neprosadíš. Zejména v době, kdy tyhle pronikají i do mainstreamu. Vem si takového Accorda - teď jsem v nějaké TV viděl test jeho top verze a tolik elektroniky s takovýma funkcema, pánečku! Takže jestli chceš být v luxusním segmentu, musíš nabízet něco extra, ne jenom cenu...
Někdo to tady jedno krásně napsal - SAAB kromě jakési aury individualismu nic extra nenabízí. Mně to stačí, otázka je jestli s tím dokáže přežít :'-(