Nevěš hlavu, stále je tu totiž koncern VW, jak nám tvrdil GTI a jemu podobní, toho se krize přece netýká, ten teď skoupí levně všechny volné automobilky a stane se tak konečně největším na světě.
Asi tě zklamu, ale koncernu VW nejde o žádnou neperspektivní zkomírající značku. VW si doplnil portfolio již před lety nakupem automobilek. Má pokrytý celý segment trhu.
hmm, tak som sa možno trošku prepočítal. Ako správny bazarový teplákový kovboj som si brúsil v strednedobom horizonte zúbky na krásný voňavý 9-3 Sportkombi, a krízu som bral ako príjemný faktor na posun cien smerom dole. Kua, ale keď to SAAB zabalí úplne, tak sa z nich stanú raritky a ceny pojdu naopak hore... :-(
mrkni sa na rovery..tam ceny dáko extra nevybehli..ak by aj dnes saab skrachoval a ukončil výrobu tak nejakých 10 rokov by to ešte boli bežné autá za bežné ceny..
Ještě GMC, máš to ve vedlejším článku. Akorát je trochu divné, že nikde není ani slovo o budoucnosti mimoamerických značek jako Opel, Vauxhall, Holden či Daewoo. Nebo se ta krize týká jen USA a Švédska? :*) Opel nedávno požádal o dotace německou vládu, ale o jeho budoucnosti v rámci GM ani slovo... ;-\
jo jo, právě jsem se díval. Jde jim to tam nějak do kytek...když jsem tam 8 let dozadu byl, tak třeba pontiaky byli na každém kroku, naopak Dodge až tak rozšířený nebyl. Ale podle čísel v tabulce se časy zjevně změnily...
Pravé "Ameriky" stejně skončili někdy v polovině 80tých let. Vím o čem mluvím, Pontiac Boneville Brougham, r.81 :yes: dodnes na něj nostalgicky vzpomínám ;-)
tebou zmíněné značky mají ještě svůj vývoj, buick zase jakž takž prodává v číně. všechny značky své portfoolio nyní kombinují z těchto vývojů (korea, čína, austrálie a evropa)a buick na nich staví v číně nové modely a roste tam - na rozdíl od pontiacu a vlastní produkce v usa.
výzva pro redakci: zjistit aktuální čísla holdenu!
opel by dokázal podľa môjho názoru prežiť aj bez materského koncernu...vauxhall je opel s volantom na opačnej strane a holdena si austrálčania nenechajú zatvoriť..nápodobne kórejci s daewoom
Co se něco četl na diskuzi na motor-talk, tak se to ani neplánuje. GM si myslím bude držet Opla do poslední chvíle, protože asi se nebude chtít zbavit velké evropské automobilky, dokud to nebude už to zcela poslední. Uvidí se, jak pojede Insignia (zatím to nevypadá asi špatně) atd.
Je neuvěřitelné jakou dobu je schopna přežívat automobilka, která má ve svém portfoliu dlouhodobě jen dva modely, z nichž jeden je zralý na generační výměnu a druhý tak na veteránské značky rovnou z výroby.
Dva vlastní modely a další dva převzaté a pro Ameriku upravené - 97x a 92x (Subaru Impreza kombi). Saab nikdy na obměnu svých modelových řad nebyl, vždy vydržely ve výrobě až extrémně dlouhou dobu. Možná proto byl výjimečný. Přeji mu, ať se zachrání, bez něj by automobilový svět ztratil jednu z opravdových legend.
O malosériovce bych určitě nemluvil, SAAB za sebou má celkem bohatou historii. Třeba Mercedesu, FIATu nebo Škodě nesahá ani po kolena, ale i tak má tradici.
tak v podstate na tom niečo pravdy je. Saab má ročnú produkciu okolo 120 tis., čo je teda celkom málo v porovnaní s ostatnými automobilkami v Európe. Výrobca takejto kategórie by musel, ak by chcel prežiť samostatne, ponúkať skutočně buď luxusné, alebo vyslovene športové vozidlá. Myslím, že je to niečo ako Alfa alebo Lancia. Tie by tiež bez koncernovej účasti Fiatu asi už padli. :-(
to jo, otázka je do kdy? Německá Trojka obsadila prémiový segment a s její sílou má problém i Volvo. Vývoj je poslední dobou strašně rychlý, a stačí se na chvíli zastavit, a konkurence se ti vzdálí na hony. Saab se podle mně zasekl někde cca 10 let dozadu. Soustředil se na bezpečnost, v tom je na úrovni, ale žádné jiné technické fičury nepřinesl. Motory má ještě solidní, ale bez všech možných elektronických hračiček se prostě v luxusním segmentu neprosadíš. Zejména v době, kdy tyhle pronikají i do mainstreamu. Vem si takového Accorda - teď jsem v nějaké TV viděl test jeho top verze a tolik elektroniky s takovýma funkcema, pánečku! Takže jestli chceš být v luxusním segmentu, musíš nabízet něco extra, ne jenom cenu...
Někdo to tady jedno krásně napsal - SAAB kromě jakési aury individualismu nic extra nenabízí. Mně to stačí, otázka je jestli s tím dokáže přežít :'-(