Ekonomika
Lancia by bohužel padla určitě. Můžeme být vděčni globalizaci, díky ní se daří zachraňovat takové poklady světového automobilového průmyslu.
ono je to v podstatě jedno, v ČR na silnici potkáš Saaba jenom o svátku, Lexus jenom o velkém svátku.... ;-\
tak v podstate na tom niečo pravdy je. Saab má ročnú produkciu okolo 120 tis., čo je teda celkom málo v porovnaní s ostatnými automobilkami v Európe. Výrobca takejto kategórie by musel, ak by chcel prežiť samostatne, ponúkať skutočně buď luxusné, alebo vyslovene športové vozidlá. Myslím, že je to niečo ako Alfa alebo Lancia. Tie by tiež bez koncernovej účasti Fiatu asi už padli. 😒
malosériová? si sa trochu sekol nie? mám ti nájsť koľko vyrobil saab dokopy áut alebo si to nájdeš sám?
opel by dokázal podľa môjho názoru prežiť aj bez materského koncernu...vauxhall je opel s volantom na opačnej strane a holdena si austrálčania nenechajú zatvoriť..nápodobne kórejci s daewoom
mrkni sa na rovery..tam ceny dáko extra nevybehli..ak by aj dnes saab skrachoval a ukončil výrobu tak nejakých 10 rokov by to ešte boli bežné autá za bežné ceny..
O malosériovce bych určitě nemluvil, SAAB za sebou má celkem bohatou historii. Třeba Mercedesu, FIATu nebo Škodě nesahá ani po kolena, ale i tak má tradici.
To není podstata, kde co prodává. Uvádím to jen jako zajímavý srovnání a pro mne překvapivý zjištění.
Nedávno jsem koukal na tabulky prodejů v Evropě 2007 a Saab prodá jednou tolik aut, co Lexus.
Asi tě zklamu, ale koncernu VW nejde o žádnou neperspektivní zkomírající značku. VW si doplnil portfolio již před lety nakupem automobilek. Má pokrytý celý segment trhu.
VW nechce být největším, ale nejúspěšnějším. 😉
VW nechce být největším, ale nejúspěšnějším. 😉
Dva vlastní modely a další dva převzaté a pro Ameriku upravené - 97x a 92x (Subaru Impreza kombi). Saab nikdy na obměnu svých modelových řad nebyl, vždy vydržely ve výrobě až extrémně dlouhou dobu. Možná proto byl výjimečný. Přeji mu, ať se zachrání, bez něj by automobilový svět ztratil jednu z opravdových legend.
Co se něco četl na diskuzi na motor-talk, tak se to ani neplánuje. GM si myslím bude držet Opla do poslední chvíle, protože asi se nebude chtít zbavit velké evropské automobilky, dokud to nebude už to zcela poslední. Uvidí se, jak pojede Insignia (zatím to nevypadá asi špatně) atd.
Je neuvěřitelné jakou dobu je schopna přežívat automobilka, která má ve svém portfoliu dlouhodobě jen dva modely, z nichž jeden je zralý na generační výměnu a druhý tak na veteránské značky rovnou z výroby.
tebou zmíněné značky mají ještě svůj vývoj, buick zase jakž takž prodává v číně. všechny značky své portfoolio nyní kombinují z těchto vývojů (korea, čína, austrálie a evropa)a buick na nich staví v číně nové modely a roste tam - na rozdíl od pontiacu a vlastní produkce v usa.
výzva pro redakci: zjistit aktuální čísla holdenu!
výzva pro redakci: zjistit aktuální čísla holdenu!
jo jo, právě jsem se díval. Jde jim to tam nějak do kytek...když jsem tam 8 let dozadu byl, tak třeba pontiaky byli na každém kroku, naopak Dodge až tak rozšířený nebyl. Ale podle čísel v tabulce se časy zjevně změnily...
Pravé "Ameriky" stejně skončili někdy v polovině 80tých let. Vím o čem mluvím, Pontiac Boneville Brougham, r.81 :yes: dodnes na něj nostalgicky vzpomínám 😉
Pravé "Ameriky" stejně skončili někdy v polovině 80tých let. Vím o čem mluvím, Pontiac Boneville Brougham, r.81 :yes: dodnes na něj nostalgicky vzpomínám 😉
Ještě GMC, máš to ve vedlejším článku. Akorát je trochu divné, že nikde není ani slovo o budoucnosti mimoamerických značek jako Opel, Vauxhall, Holden či Daewoo. Nebo se ta krize týká jen USA a Švédska? :😉 Opel nedávno požádal o dotace německou vládu, ale o jeho budoucnosti v rámci GM ani slovo... ;-\
Nevěš hlavu, stále je tu totiž koncern VW, jak nám tvrdil GTI a jemu podobní, toho se krize přece netýká, ten teď skoupí levně všechny volné automobilky a stane se tak konečně největším na světě.
GM sa okrem Saabu chysta predat aj Pontiac, Saturn a Hummer, ak vobec najde kupcov (zdroj:AID). Ak nie, tak zrejme aspon zatvori tovarne...
hmm, tak som sa možno trošku prepočítal. Ako správny bazarový teplákový kovboj som si brúsil v strednedobom horizonte zúbky na krásný voňavý 9-3 Sportkombi, a krízu som bral ako príjemný faktor na posun cien smerom dole. Kua, ale keď to SAAB zabalí úplne, tak sa z nich stanú raritky a ceny pojdu naopak hore... 😒
Někdo to tady jedno krásně napsal - SAAB kromě jakési aury individualismu nic extra nenabízí. Mně to stačí, otázka je jestli s tím dokáže přežít 😢