Ojetiny
Pridam osobne skusenosti. Ten starsi motor 1.8l (Linx?) ma zufalu turbo-dieru.
Kufor v 7-miestnej verzii nema ziadne doplnky na menezovanie nakladu, veci vam lietaju po celom kufri. Pointa pride po otvoreni zadnych dveri, ked vam veci vypadavaju na zem skor, nez ich vidite.
Chybajuca rezerva. Mozete si ju hodit do kufra - problem s upevnenim, nie su tam ziadne oka/haky
Inak skvele variabilne auto, pre 5+ clenne rodiny odporucam, vyborny pomer cena/vykon. Asi jedine rodinne auto tejto velkosti, ktore nevyzera ako skatula.
Kufor v 7-miestnej verzii nema ziadne doplnky na menezovanie nakladu, veci vam lietaju po celom kufri. Pointa pride po otvoreni zadnych dveri, ked vam veci vypadavaju na zem skor, nez ich vidite.
Chybajuca rezerva. Mozete si ju hodit do kufra - problem s upevnenim, nie su tam ziadne oka/haky
Inak skvele variabilne auto, pre 5+ clenne rodiny odporucam, vyborny pomer cena/vykon. Asi jedine rodinne auto tejto velkosti, ktore nevyzera ako skatula.
Pokud je to jako v Mondeu, tak rezervu standartně nemá, ale má kompresor a lepicí sadu (pěnu). Takto vybavené auto rezervu mít nemůže, musíš koupit jiný výlisek toho plastu pod podlahou, kam rezervu dáš (nedává se plnohodnotná). Takové auto pak má lehce asi o 1-2 cm přizvednutou ložnou plochu kufru (kamarád to tak má v Mondeu).
Souhlas s tim kufrem, nemá tam žádné háčky, což nád donutilo vozit tam skládací přenosku...
Ale oka tam jsou, normálně v rozích, takže v případě rezervy se dá chytit k nim.
Rezervu už nemáme ani v jednom autě a vždycky se děsím nějakého většího defektu :-0
Ale oka tam jsou, normálně v rozích, takže v případě rezervy se dá chytit k nim.
Rezervu už nemáme ani v jednom autě a vždycky se děsím nějakého většího defektu :-0
Ano, nejake tam su, ale su umiestnene tak, aby clovek mohol pasmi upvenit nieco co je polozene v strede kufra. Pri baleni na dovolenku je neprakticke zacinat s rezervou polozenou v strede kufra a pasmi co vedu krizom cez celu dlzku kufra spredu dozadu. A to ani nehovorim, ak niekto cestuje v 6tich. Chcel by som nejake uchyty na bokoch, napr. aby ta rezerva mohla stat. Ale to uz idem prilis do detailu, ostatnym to moze vyhovovat inak.
Mám stejný motor ve focusu II kde má 85 kW. Jenom pár postřehů k rozvodům. U verze motoru do 2007 je jak je správně napsáno rozvodové ústojí ze dvou částí. Spodní polovina je řetězem, který podle pana Vaculíka nevyžaduje výměnu a druhá polovina je řešena ozubeným řemenem( ta co pohání vačku). U té se udává výměna po 200 tkm nebo 10 letech. Po roce 2007 byl spodní odolný řetěz nahrazen řemenem. a zde nastává zlom v údržbě kde se musí měnit oba řemeny. Není pravda, že před rokem 07 byly obě části rozvodů hnány řetězem. Jinak je u tohoto motoru poměrně drahý EGR ventil, který se mění s celým sáním a jeho cena je okolo 15 000 kč. Obrovskou výhodou je naopak absence DPF filtr.
Chtěl jsem se zeptat jaké kdo máte vlastní zkušenosti s 2.0TDCi 103kW v S-Maxu? Poruchy, průsery, doporučení, chvála, atp. O tomhle autě uvažuju, ale nechci si naběhnout. Díky za příspěvky.
[odkaz]
Koukni sem spoustu vlastních zkušeností od uživatelů a protže tnehel mtoor je i v C-maxu, mondeu mk4 tak stačí najet na další modely fordu a v motorech zvolit tento doulitr, všude bude dost zkušeností.
Koukni sem spoustu vlastních zkušeností od uživatelů a protže tnehel mtoor je i v C-maxu, mondeu mk4 tak stačí najet na další modely fordu a v motorech zvolit tento doulitr, všude bude dost zkušeností.
Mám necelý rok S-max s tímhle motorem a měničovým automatem a je to velmi pohodlné svezení. Nejúžasnější jsou prostor, kterého je ve všech směrech dost a velikost sedadel (i vzadu). Co se mi jako dlouholetému uživateli koncernových aut na S-maxu nejvíc líbí, je perfektní spodní krytí motorového prosotru, takže motor se vůbec nešpiní. Dále infotainement ovládaný plně z volantu je super. V čem se na koncernová auta (můj) S-max nechytá je jakási kvalita ovladačů. Jakkoli je ergonomie výborná, tak prostě ten chod není tak jednoznačný (u otočných ovladačů klimatizace a páčky blinkrů) a konkrétně otočné regulátory teploty mají průměr jen asi 12 mm a co hůř, výšku cca 4 mm, takže se s nimi opravdu špatně manipuluje (uznávám, vlastně měním nastavení jednou za uherák), což k velikosti prostoru na středovém panelu je úplně zbytečný hendikep.
Ještě k motoru, když se chce, tak prožene ledasco, na dálnici zrychlení (na 4válec) od 130 výš je velmi slušné, je pravda, že turbo je velké a chvíli se nadechuje, ale motor mi přijde parádně sladěný s převodovkou, které mezitím podřadí o 1-2 stupně a hurá vpřed. Pouze rozjezd z místa je opravdu rozvážný. Zimní spotřeba na 17kách 8.3, v létě na 18kách s širšími pneu okolo 8.5.
Ještě k motoru, když se chce, tak prožene ledasco, na dálnici zrychlení (na 4válec) od 130 výš je velmi slušné, je pravda, že turbo je velké a chvíli se nadechuje, ale motor mi přijde parádně sladěný s převodovkou, které mezitím podřadí o 1-2 stupně a hurá vpřed. Pouze rozjezd z místa je opravdu rozvážný. Zimní spotřeba na 17kách 8.3, v létě na 18kách s širšími pneu okolo 8.5.
Pěkné shrnutí.. :yes:
Byl jsem se projet a s podobnými dojmy.
A nový S-max v interieru vypadá zase trošku ergonomicky lépe..ale podoba tam je stále veliká.
Hlavně má nový model konečně rezervu , není příjemné čekat někde na odtah s rodinnou..
Ceny má Ford podobně přepálené jako němci , velké slevy jsou samozřejmé.
Nabídku nám doslova cpali do ruky.. 😉
Auto je však na mne moc dlouhé , podobně jako Sharan , do velkého města na parkování dost problematické se někam vejít.
Zajímalo by mne , jak bude 2.2 Tdci vypadat za rok či dva..dej report. 😄
Zda bude nějaký problém , nebo ne , a spotřeba po letech..
Byl jsem se projet a s podobnými dojmy.
A nový S-max v interieru vypadá zase trošku ergonomicky lépe..ale podoba tam je stále veliká.
Hlavně má nový model konečně rezervu , není příjemné čekat někde na odtah s rodinnou..
Ceny má Ford podobně přepálené jako němci , velké slevy jsou samozřejmé.
Nabídku nám doslova cpali do ruky.. 😉
Auto je však na mne moc dlouhé , podobně jako Sharan , do velkého města na parkování dost problematické se někam vejít.
Zajímalo by mne , jak bude 2.2 Tdci vypadat za rok či dva..dej report. 😄
Zda bude nějaký problém , nebo ne , a spotřeba po letech..
No koupil jsem to auto už jako tříleté (r.v.2012), se 100.000 km, takže něco už má za sebou. Motor zatím nezlobí a uvidíme, jak dál. Vzhledem k tomu, že je to klasický automat a k dané výkonové rezervě, která nenutí motor ždímat, tak by mohl vydržet dost. Teda aspoň s tím počítám 😄
Zapomněl jsem ještě zmínit, že tam není stop-start (hurá), a že ten motor je na diesel slušně utlumený (aspoň tedy v porovnání se služebními O3 2.0 TDI 110 kW).
Zapomněl jsem ještě zmínit, že tam není stop-start (hurá), a že ten motor je na diesel slušně utlumený (aspoň tedy v porovnání se služebními O3 2.0 TDI 110 kW).
8,5 litru spotřeba??? a to se ta nafta jako vyplatí ? vždyt dnes běžné benzínové auto jezdí kolem 6-7 litru benzínu
No to závisí na tom, co to znamená "vyplatit se". A taky na tom, co to je "běžné benzinové auto" 😄
Přistupuju k tomu tak, že je to dvěstěkoňový motor, to auto i se mnou váží 2 tuny a kombinace tohoto motoru s klasickým automatem by měla být relativně nenáročná na údržbu a snad i dlouhověká. Jak se říká, cenu určuje kupující, jinými slovy, osobně to beru, že se mi to vyplatí. Jinak bych ho nekoupil 😄
Při koupi jsem popravdě úplně neřešil, jestli to bude nafta nebo benzín, šlo mi o to, ať je to automat, ať to je dost živé i na dálnici v plném obsazení a aby to mělo konkrétní výbavu (navigace, xenony, senzory všude). Nakonec se naskytlo tohle auto a jsem spokojen.
Přistupuju k tomu tak, že je to dvěstěkoňový motor, to auto i se mnou váží 2 tuny a kombinace tohoto motoru s klasickým automatem by měla být relativně nenáročná na údržbu a snad i dlouhověká. Jak se říká, cenu určuje kupující, jinými slovy, osobně to beru, že se mi to vyplatí. Jinak bych ho nekoupil 😄
Při koupi jsem popravdě úplně neřešil, jestli to bude nafta nebo benzín, šlo mi o to, ať je to automat, ať to je dost živé i na dálnici v plném obsazení a aby to mělo konkrétní výbavu (navigace, xenony, senzory všude). Nakonec se naskytlo tohle auto a jsem spokojen.
Minulou generaci Fordu S-Max i Galaxy jsem měl tu čest řídit a bylo to prostě řidičské pošušňáníčko. Proto mě velmi mrzí, že všechny testy současného Mondea i S-Maxu se vzácně shodují, že dřívější řidičská zábavnost je ta tam, navíc auta mezigeneračně ztěžkla (zcela v rozporu se současným trendem). Přitom právě skvělé jízdní vlastnosti bývali u Fordu pro evropské řidiče vždy to nejpřitažilivější, a tím hlavní trumf v boji s konkurencí. Opravdu smutné! ;-\ 😒 😢 8-s :no:
Výměna řemenu u 2.0 TDCI : Já nevím, kde jste přišli na 240 tisíc km, ale u tohoto motoru (200😄 mám v Mondeu interval 160 tisíc (Po konzultaci s techniky z Fordu).
Benzínové motorizace - 1.6EB je snad nejspolehlivější turbobenzín poslední dekády, opět konzultováno s techniky z Fordu při koupi tohoto motoru (více lidí z ruzných servisů nezávisle) a ví jen o pár kusech, kde snad prosakoval olej, dokazují to i spokojení majitelé zde na ACZ, tak mne zaráží, že tento motor nedoporučujete ? Osobně jsem ho jezdil jen v slabší specifikaci 110Kw.
Mám ještě zkušenost s 2.3 atmosférou v Galaxii a ten motor i přes velký objem moc nejede, hodí se spíše do nižšího Mondea pro klidnější řidiče a dost žere, oblíbeno přestavovat na plyn.
Ztlumení displaye Convers + ... Tady jsem trochu zmaten, mám Mondeo z prvních let výroby s tímto displayem a ztlumit lze. Souhlasím, že i po ztlumení to zezačátku na někoho může pořád dost svítit (taky jsem měl problém), ale tato funkce tam je (logicky ovladačem intenzity podsvícení palubní desky v levo od volantu), nebo mluvíte o nějakém nočním režimu? Ten tam opravdu není. Musím však oponovat co se týče ovládání, přijde mi naprosto logické a intuitivní, kolíbkou na volantu se dostanete všude a rychle, dokonce i rychle spárujete s telefonem (pokud je auto jím vybaveno) a můžete přes Convers načítat telefonní seznam. Také hlasové příkazy fungují i na českou angličtinu velmi dobře 😄 Zde problém nevidím.
Když už MPV tak asi od Fordu, popřípadě od Opelu (Zafira), ale i tak je to pro mne zatím ještě věc, kterou nemusím řešit >😁
S tím TDCi s 96kW si nejsme jsitý, ale taky se dělalo u Mondea mk3 rozmězi 66ke-96kW TDCi, ano pro některé trhy bylo dvoulitrové TDCi podladěné na 66kW, stejný výkon jako předchozí slabší TDDi.
2.0 Durateca mám v Mondeu mk3 auto je nižší (já mám ještě nasazené Eibachy) lehčí a stejně byhc řekl, že pro něj je to dostatečná motorizace. Klapky mám vyndány, už měly hezký vakl a i rozvody spolehlivým řetězem jsme měnil, po přistavení na přípravky neseděly o zub. Pro těžšího a vyššího S-Maxe musí být 2.0 trápení o Galaxy ani nemluvím, zvlášt tyhel auta se více vytěžují.
2.3 pouze automat který zvedá spotřebu a díky němu nejede lépe než 2.0.
2.5T dá se přestavit na LPG, po klempířském zásahu jde i toroidní nádrž do kufru, jedne uživatel ford clubu ji tak má a sám LPG přestavby provádí, v jeho vlákně se tpoho dá hodně dočíst. Jenda z nejrozumnějších motorizací ve spojení s LPG.
1.6ecoboost a 2.0ecoboost jsem nejel. Na 1.6 slyším chválu od Fiesty ST po Mondea mk4. 2.0 ecoboost ve focusu ST má docela problémy s karbonem.
Na nafty je specialista někdo jiný než já 😉
Nejede úplně špatně, ale každý další spolujezdec je znát.
Mk3 má škrtící klapku ovládanou lankem možná i prot se zdá ostřejší reaguje hned, Focus 2 Fiesta ST a Mondeo mk4 mají už elektronický plynový pedál a přímé srovnání Fiesta ST vs. Mondeo mk3 tak v reakci na se šlápnutí plynu vyhrává Mondeo s lankem.
Každý další emisní stupeň na motoru je znát. Měl sjem Focuse 1.6 Zetec E3 krásně tahala nechala se točit, pak mám v blízkosti i 1.6zetec s E4 a to je už línější.
Do novějšího mondea nemá cenu hledat 2.0, je moc těžké navíc pouze 5kvalt, který je v dnešní době ostuda, byl i na tu, kdy se mk4 dělala. Třeba Mazda 6 první generace od prvního faceliftu má 6q na 2.0, který je "totožný" s duratecem.
ostatně Ford používal i MMT6 pro 1.8SCi, která vychází z 1.8/2.0Durateca, takže jde tam napasovat 6q, ale je jiná dvouhmota atd.
Na konkurenčním webu byl test nové mazdy 6 2.2 s 110kw a Superbu 2.0TDi 110kw
Tak oprava jsou ještě horší.
80-120 km/h / 3° (s) 7,81 10,88
80-120 km/h / 4° (s) 7,94 8,66
Mazda je rychlejší a Superb tedy za zoufalých 10,8 a 8,6.
To bdue mínsuek od koncernistů 😁
Jinak už o z tebe pomaloučku leze, sprint na sto přiznáváš že ano. A ten zbytek je argument pružného zrychlení na fixovanou rychlost /ať se furt nedržíme té šetky/ a to samozřejmě z dolních otáček má diesel lepší oproti benzínu, ale od toho už píšu potřetí, že máš řazení. V té době měly většinou všechny i stejně výkonné nafty horší dynamiku, ty fordovské určitě. Akorát platí jedna věc, musíš ten dvoulitr dost trápit, aby měl navrch.
edit: Ještě dodám, že jsem jel i 96kw TDCI v MK III a to bylo celkově o dost lehčí a s autem to cvičilo rozhodně lépe, než 103kw v MK IV 😉
P.s. Opravdu si jel MK IV s 2.0 107Kw atmobenzínem? 😊 Pořád mám dost velkou pochybnost, že si touto kombinací o které mluvím nejel 😊 tak jak to je?
Jinak tedy moc nevím, ........ když budu mít dvě auta benzín vs. diesel, po prázdnu bude mít benzín navrch, že když je třeba obě zatížím 350 Kg, že se ten poměr obrátí.
(PS to TDI malo 250 Nm pri 1900, ak to bolo posledne PD v O2).
Ano priebeh je podstatny, ale pozor, ani pri vypocte urciteho integralu z priebehu maximalneho momentu v celom spektre (ci vykonu), nemas zahrnute dalsie fyzikalne atributy (napr. dynamika spalovania, riadenie procesu, zotrvacnost ci ine fiktivne posobenia).
Uz sme to tu ratali (benziny atmo vs turbo), nech sa ozve ten chlapik s Hondou Accord.
A dnes ani inokedy neplati, ze vyssie otacky znamenaju vzdy vyssiu spotrebu. Tu je podstatny graf (krivky) mernej spotreby.
A este k tomu ta prevodovka ... a emisie ... a EGR ... turbo lag ... zotrvacnost turba ... casovanie ventilov ... vs odpory.
Takze ak chces nieco porovnat, tak az take easy to nie je.
Kludne benzin bude lepsi ako nafta s podobnymi params, staci ze ...
Ale podme dalej, ked uz chces. Nikde som nepisal, ze jazdi "za stejne". Teda aspon z pohladu spotreby meranej objemom.
Nafta ma efektivnejsie spalovanie (principialne) a nafta je hustejsia s vyssim energeticky potencialom. To, ze su debilne nastavene ceny paliv, za to nemozem. V Nemecku ale platis EKO dane a tie su u nafty vyssie. Vyroba kvalitnej nafty je narocnejsia.
V roku 2013 pred masivnym lobbingom automotive v DE Merkelica chcela uviest v EU zdanenie paliv podla energetickej narocnosti a ekologie. Nepreslo. Proste 2 somare prehlasuju jedneho aj ked ma pravdu. To mozem dolozit - uverejnene v Autobilde.
Takze kto by si kupil benzinovu dodavku, ked si teraz dovolim statisticky odhadnut, ze majitel/vodic dodavky to vidi ako ty ...ba este "jednoduchsie" ... Proste kalkuluju len cenou a dojazdom ... a nejake EKO dane a zvysene servisne dame do nakladov.
Aj dieselgate je len dosledkom celeho zamerania ...
Keby nevznikli ine lahsie emisne EURO normy specialne pre naftu (amici nemali), myslis, ze sa nafta v EU vyvija a predava. Prrrd macaci!
Ak mam priblizne technlogicky a vykonovo rovnake (plocha vykonu) palivovo rozdielne motory, tak ten rozdiel nebude velky. A nezabudaj, ze ten naftak v dlhdobej vysokej zatazi dostava zahul. Mal som naftu 8 rokov, mozem ciastocne porovnavat. Este bez EGR, bez DPF, bez SCR, bez piezo ...
Samozrejme ze naftaky maji smysl. V prve rade je to jejich vyssi ucinnost oproti motoru zazehovemu - schvalne nepisu naftovy a benzinovy. Udelat motor vznetovy spalujici benzin je snem automobilek. Pokud by spaloval vznetovy a benzinovy stejne palivo vznetovy bude mit na zisk 1kJ nizsi mernou spotrebu, tj. vyssi ucinnost.
Co se tyka vyroby nafty, to bys jako chtel tezke frakce ropy krakovat na isooktan? To by teprve bylo teprve energeticky (resp. ekologicky) narocne. Dneska se lehci pulka ropy pouzije na vyrobu benzinu a tezsi polovina na naftu. To je naprosto logicke a vlastne nejhospodarnejsi. Delat z tezke frakce ropy lehky uhlovodik (benzin) je energeticky narocnejsi nez z nej udelat naftu. Vyrabet 1l paliva za potreby vyssi energetickych vstupu, které se potom spali v motoru s nizsi ucinnosti, to by byla dvojnasobna hloupost.
PS: Mimochodem velka cast Shermanu mela motor naftovy (40😖 ne benzinovy.
PS2: Proc by naftak mel pracovat ve vysoke zatezi? Pri jizde po dalnici ve vyssi rychlosti je naftak naopak uplne ve svem zivlu. Naopak benzim zde dostava zabrat.
PS3: Premyslim k cemu je dobre delat plochu vykonu. Pochopil bych delat plochu energie, prace, ale k cemu delat plochu intenzitni veliciny? Ne tohle mozna na neco ukazuje ...
- Citujem "Samozrejme ze naftaky maji smysl. V prve rade je to jejich vyssi ucinnost oproti motoru zazehovemu - schvalne nepisu naftovy a benzinovy.... Pokud by spaloval vznetovy a benzinovy stejne palivo vznetovy bude mit na zisk 1kJ nizsi mernou spotrebu, tj. vyssi ucinnost."
Slovo naftaky si odvodil od coho ? Nepises naftovy motor, ale rovno naftak ...hmmm
Potom zasa vznetovy vs benzinovy ? Ehmmm.
Pise sa zazehovy a vznetovy. Aspon myslim, ze v cestine je to tak definovane.
- Ropne frakcie - to je zaujimava info a chcelo by to podlozene info (linky), aby som si updatoval vlastne info. Pretoze ja to poznam trocu inak.
Suhlasim 100% s citujem: "Vyrabet 1l paliva za potreby vyssi energetickych vstupu, které se potom spali v motoru s nizsi ucinnosti, to by byla dvojnasobna hloupost. "
Teraz nam objasni HRP 7 (Hydrogenačná rafinácia), financne a energeticke vstupy.
Dalej pridaj rozdiel v ucinnosti spalovacich motorov DNESNEJ doby, teda aj v zavislosti na emisnych parametroch (aj akcnych regulacnych prvkov).
Budem len rad, ked ma vyvedies z omylu. Go for it !
PS Za 2.sv. vojny malo len 20% Shermanov naftak ([odkaz]
PS2 Pravda, tu som sa nechal trochu uniest z nemeckej dialnice a priemernej motorizacie osobnych aut (SUV vratane). Jasne zalezi na rychlosti, aute a motore, ale su oblasti kedy naftak dostava zahul nielen v ucinnosti motora, ale aj jeho kontrukcie.
"Pri veľmi vysokých otáčkach (a veľkom zaťažení daným plynom zaboreným v podlahe) nestihne stlačený vzduch s naftovou vo valcoch poriadne prehorieť a piest motora vytláča ešte horiacu zmes. Hliníkové piesty sú tak extrémne tepelne namáhané a ich povrch sa môže začať taviť. V niektorých prípadoch sa začne roztavený materiál piestu roztierať po vnútorných stenách valcov, alebo sa dokonca v pieste prepáli diera."
Uricte si najdes problemy takych motorov - prasknute hlavy, tesnenia, skrucanie bloku ... (napr. TTT D-CAT, BMW N54, TDI atd.)
PS3 Len k jednoduchosti porovnania dvoch inak rozdielnych motorov. Lahsie pocitanie (ked mas vystupny graf) a vidis 2 hodnoty z katalogu, o ktore sa mnohi opieraju. Proste zjednodusene co dostanes u oboch.
jedinej problém je, že se tapec zalíbil kunám ;-\
Cmax je na Focusu.
1.6 74kW a 1.6 85kW později 92kW je stále stejný základ jako měl Focus mkI s 74kW.
Rozvody řemen, vymezování vůlí podložky atd.
Duratecy, skutečné duratecy, mají rozvody řetězem a jsou dělané ve spolupráci s Mazdou.
Ak niekto jazdi 90-130 km/h a to este kratsie trasy, tak tenot problem nemusi mat v dohladnej dobe. Do SMaxu neviem ci je to dobra volba.
Mam maxika s 1.6 EB a je to vybrona voklba, pokud nekdo chce velke rodine auto, ale neplanuje kazdy vikend jezdit na dlouhe vylety. Najezdim rocne kolem 15 tKm. Vykon je dostatecny, nema problem ani s nalozenym autem na rodinou dovolenou. Za me velka velka spokojenost.
Olej nebasti ecoboosty vubec.
Dolezite je API alebo ACEA. Ofajcievaju ta ... EB je nedorobok.
EB je aktualne jeden nejspolehlivejsich turbomotoru. Samozrejme se najdou kusy, co se pokazi, ale jedna se o mizive promile.
Ja mam tiez pisane 0W-20, orig. TOYOTA service (DE) daval sudovy Castrol 5W-30 a pritom mi mavali certifikatom od Toyoty. Mne sa oevedcil 5W-40 - pretoze urcity pozorovatelny zvukovy rozdiel bol na dialnici v lete. Opakujem, ze dolezita je API alebo ACEA informacia od vyrobcu oleja, aby to sedelo co vyzaduje vyrobca. Tie dve cisla su v tomto ponimani podruzne (urcuje viskozitu v nejakom rozsahu teplot).
0W-20 je vacsinou lahkobezny a mozno s tym si to mylis. To som prestal davat a zmizol mi taky kovovy zvuk na volnobehu po zatazi ...
Alebo FORD vyzaduje nejake aditivum, co je len v tom oleji (davaju Castrol ?), ale to sa mi nezda.