Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Výroba legendárního Land Roveru Defender skončí tento týden (+velká galerie)

Výroba legendárního offroadu z dílny Land Roveru končí po 68 letech. Nástupce přijde, bude ale rozhodně jiný.
Zpět na článek
26. 1. 2016 13:20
26. 1. 2016 15:41
26. 1. 2016 17:52
27. 1. 2016 15:45
26. 1. 2016 13:08
Zamáčknout slzu...
Sbohem Auto s velkým "A". Pane automobile, co měl smysl! Hvězdo Camel Trophy , farm, safari, pouští i džunglí. Musíš vyklidit pozice pseudoteréním pojízným vtipům a přitepleným SUV do města. A navíc se dozvím, že i kvůli de...ům, co pod Tebe dokázali skočit. Ach jo R.I.P. :yes:

btw Teď jsem si vzpomněl na reklamu na Passat Alltrack (který vlastně není špatný) - jak toho deb...la dostane nahoru Tina...mlátil bych těm šaškům z reklamky hubou vo kapotu lanďáka aby se jim rozsvítilo...:)
Rozbalit vlákno
1
Avatar - 3_diamanty
26. 1. 2016 13:17
Re: Zamáčknout slzu...
este tie skutocne camel trophy s defenderom boli uzasne.... zral som ich.... ale potom ked sa uz z divokej dzungle preslo kdesi do argentinskej pampy a urobili z toho uz len akusi show na "neterennych" freelanderoch .... tak to uz stratilo svoje caro a drsnost .... ozaj... nejak je ohladom camel trophy ticho... co sa s nou stalo... asi som zase daco prespal ;-\

kazdopadne hodne smutny tyzden... ked si predstavim ze uz od pondelka bude defik len minulost... co si budeme klamat... to caro aut postupne mizne... mnohe legendy koncia a novinky su uz nemastne neslane :-(

podla mna je defik top offroad .... lebo az za defender by som radil Gecko ci povedzme wrangler ;-)
26. 1. 2016 13:20
Sbohem, Defíku!
V pátek bude jeden z nejsmutnějších dnů moderní automobilové historie, 8-s :-O :-( :no: R.I.P, Lanďáčku, byl jsi jedním z nejskvělejších aut, jaké kdy člověk stvořil a nikdy na tebe nezapomeneme! :-!
Rozbalit vlákno
3
Avatar - 3_diamanty
26. 1. 2016 13:30
Re: Sbohem, Defíku!
ani nevrav.. normalne mam sucho v hrdle... ;-\ .. uplne taky divny pocit .... sa mi nechce verit ze auto ako defender konci.... proste tomu neverim.... mozno niekde este porfrci v afrike... pevne dufam ... lebo taketo auto ako defender skratka nemoze skoncit ... kedze ludia vo svete ho nadalej potrebuju
Avatar - Barrichello
26. 1. 2016 14:11
Re: Sbohem, Defíku!
Tak tak, odchází naprostá legenda. Měl sice své mouchy ale i díky nim byl naprosto sobitý, legendární a skvělý.
Taky sem v něm něco najezdil, sice jen jako spolujezdec, ale i tak skvělé zážitky.
Avatar - Ja Prvni 123
26. 1. 2016 18:41
Re: Sbohem, Defíku!
Lépe bych to neřekl...
26. 1. 2016 13:56
Zákazníci Land Roveru
jsou dnes lidé,kteří mají rádi luxusní auta a to Defender rozhodně nebyl.Proto je jeho konec sice smutný ale logický. ;-\
Rozbalit vlákno
6
26. 1. 2016 14:03
Re: Zákazníci Land Roveru
Tak ti lidé si snad koupili Range, ne?!
Avatar - Barrichello
26. 1. 2016 14:13
Re: Zákazníci Land Roveru
Zákazníci Defenderu byli ti, co chtěli poctivý offroad, energetické firmy, lesníci, armáda, těžaři atd.
Své zákzaníky si furt našel stejně jako si je nachází Niva, MB G, Santana, Wrangler, klasický LandCruiser atd
26. 1. 2016 15:36
Re: Zákazníci Land Roveru
Myslím, že pro kohokoli jiného než vojáky (a i tam je to dáno jen historicky), je LC nebo Hilux lepší volba. Vždyť Defík patří jízdními vlastnostmi i uživatelskou přívětivostí do 60. let...
Ale legenda to je, ne, že ne. :-)
Avatar - Ja Prvni 123
26. 1. 2016 18:42
Re: Zákazníci Land Roveru
A kolik s ním máš naježděno?

Je to úplně jiný auto... AUTO.
26. 1. 2016 22:10
Re: Zákazníci Land Roveru
S Defíkem moc ne, jen na polygonu - auto, který fungl nový i v roce 2010 mělo ve volantu vůli jako traktor, mělo uskočený pedály až někam k zrcátku, nejelo, neklimovalo, tvrdý bylo jako blázen a zpracováním bylo na úrovni Nivy bohužel do dnešního světa nepatří, byť je to sebevětší legenda.
Tyhle "featury, ne bugy" jsou totiž roztomilý přesně do tý doby, než se svezeš s LC J7 nebo Gelandewagenem a zjistíš, že při stejný průchodnosti terénem se v tom autě třeba slyšíš, v interiéru neodpadávají plasty anebo můžeš jet víc než 120 km/h.
Ale když chceš legendu a nádhernej kus designu, není co řešit.
27. 1. 2016 00:26
Re: Zákazníci Land Roveru
Ano, ano, ano.

Vůli ve volantu jsem, vzhledem k závratným rychlostem, jaksi opominul, ale byla tam. Klima jsem neměl, ale za to jsem měl dvě klapky pod předním oknem, které se za určitých okolnost daly otevřít a někdy i zavřít zevnitř tohoto pracovního stroje. ;-\
26. 1. 2016 15:41
Sbohem Legendo!
:-(
Rozbalit vlákno
0
26. 1. 2016 17:52
Ano, legenda....
....to jistě je.

Ale přestat vyrábět ho měli tak před dvaceti pěti nebo třiceti lety. Ten, kdo ho někdy nejen řídil, ale i měl a denně užíval, to jistě možná i potvrdí. Samozřejmě pokud to nebude zaslepený fanoušek a - v dobrém - pacient. I v terénu má své limity a o ergonomii, bezpečnosti, komfortu, servisní náročnosti, uživatelské vstřícnosti, aerodynamice a a a .......je lépe nemluvit.

Z těch, které vyrobily od roku 1948, jich určitě zbude dost pro ty, kteří ho chtějí a musí ho mít. Pokud by se dobře prodával i dnes a plnil současné požadavky na automobil, jistě by ho jen tak nezašmikli.

Legedy byly i VW brouk, Citroën 2CV, Ford T a kde co. Také musely odejít.
Rozbalit vlákno
8
Avatar - Ja Prvni 123
26. 1. 2016 18:48
Re: Ano, legenda....
To je fakt dobrá formulace: "... jistě možná i potvrdí...".
;-)

Tak jistě nebo možná?

Jezdil jsem s ním 14 let.. a byl jsem předváděcí jezdec ... to, co projede Defender neprojede prostě nikdo.
Při jedné předváděcí akci jsem s Defenderem vyprošťoval Land Cruisera - jak je to jinak výborný auto.

Ale to není to úplně nejdůležitější... ono není pohodlný, a nemá tolik nálepek, co konkurence.. ale dojede vždycky. Opravuje se s použitím 3 plochých klíčů a kladiva... a tím kladivem nahradíš i klempíře...
26. 1. 2016 19:11
Re: Ano, legenda....
Dej mi pokoj.

Jooo, projede všechnooo, nikdo jinej neprojede, nepotřebuje k tomu ani uzávěrky diferenciálů, to by auto primárně do terénu tedy mít mohlo. Dojede, ale bez světel, protože mu vyhoří jejich vypínač, když bys chtěl vjet do vody, musíš zastavit, lehnout si pod auto a našroubovat záslepky a po brodu s mokrýma nohama (protože vodu tam máš okamžitě v kabině) si zase lehnout pod auto a vyšroubovat je. Je fakt, že ta voda zase rychle vyteče. Pak si ale pustíš topení naplno a po 50 km na plný plyn začne foukat konečně horký vzduch o teplotě skoro 25 stupňů. To už si lebedíš v sedadlech jako z tramvaje z roku z 1960 za volantem, který je mimo osu sedadla a osa pedálů je mimo obě tyto osy, laskáš se neustále s dotěrnými levými dveřmi, které se o tebe neustále otírají a šťouchají do tebe ne měkkým čalouněním, ale jejich lakem karoserie, no co, alespoň neusneš, ale to v tom hluku a větru z různých škvír stejně nejde.

To, že jsi jako pan předváděcí jezdec někde něco vyprošťoval, vůbec nic neznamená. Třeba měl pán s tím Lanďákem dřevěný nohy a možná to mohla být i ženská. A ty ? No přece PŔEDVÁDĚCÍ JEZDEC, kdo je víc ? >:D
26. 1. 2016 21:51
Re: Ano, legenda....
Nevím, co jsi řídil, asi nějaký odrovnaný kus. Já jsem měl tu čest toto auto řídit několikrát (samé nejnovější ročníky z posledního desetiletí) a vždy to byl úžasný zážitek a pokud bych měl ty volné peníze, už by mi jeden kousel dávno stál v garáži (pěkně vyšperkovaný originálním příslušenstvím)! Když jsem s tímto autem přijel na parkoviště před supermarket 1) vždy zde budilo obrovskou pozornost a nadšení doslova všech věkových kategorií, 2) Nikdy jsem ho nemusel hledat, protože ostatní auta o půl metru přivyšoval! :-) :yes: :yes: :yes:
26. 1. 2016 23:58
Re: Ano, legenda....
Fungl novou devadesátku z roku 1998. Víc jak dva roky. Takže jsem si musel počkat tři měsíce, než se dostala alespoň ke kilu, vyměnit všechny ty oleje v rozvodovce, převodovce, motoru a diferácích, ze kterých vytékaly černé, husté a hnusné sajrajty s kovovými šupinkami jako kdyby auto mělo milion a při tom mělo jen pár tisíc. To je normální, říkali technici v originálním servisu Land Roverů. (A že tam byli fakt machři. První výměna oleje a stržený závit na vaně. Ne že by to řešili, na třetí křižovatce po odjezdu z garančky mi na semaforu přišel říct hodný pán, co jel za mnou, že mi z auta teče olej. Po půl hodině, když jsem se vrátil, zkoušeli, že jsem si to asi musel udělat sám.)

Na parkovišti jsem ho vždycky doopravdy našel, ale jako každé své jiné auto, protože i když hodně pamatuji, tak si i pamatuji, kam odkládám svá auta. Akorát, kvůli výšce byl občas problém vjet do mnoha garáží. Včetně té mé. Tenkrát jsem ho ještě chtěl mít rád a dost mi vadilo, že ten skvost musí stát přes noc na ulici.

Tak asi tak.

Objektivně jsem nebyl a nejsem ten správný uživatel a majitel Defendera.
27. 1. 2016 00:28
Re: Ano, legenda....
O "kvalitě" servisu původního českého importéra dodnes kolují mezi českými zákazníky hrůzné legendy (hlavně o pražském servisu v budově býbalého Palace kultury), ovšem poté, co to vzaly do ruky Rakušani, nastala rychlá náprava. ;-)
27. 1. 2016 00:30
Re: Ano, legenda....
Přesně tam se to stalo. :-) Potom jsem jezdil raději až do Vrchlabí k Mejznarovi. Dej mu pánbůh lehké odpočinutí. Skvělý člověk, skvělý mechanik, skvělý závodník.

Edit: (buď vzali do rukou Rakušané nebo vzaly do ruky rakušácy, nic mezi tím. :-) )
27. 1. 2016 01:02
Re: Ano, legenda....
Jo, jasně, je tam hrubice, ale i další překlepy. Už na to prostě nevidím, a tak jdu raději spát! ;-)
27. 1. 2016 15:45
Defík...
Mám "Defendery" z roku 1951, 1964, 1969, 1983 a 1998. Dva posledně jmenované na běžné ježdění. Určitě jsou lepší, kvalitnější, rychlejší, pohodlnější, atd. auta než Defík, ale snad žádné z nich nemá tak silné charisma, takovou osobnost a takovou duši jako Defík. Pokud se člověk dokáže naladit s tím autem na společné vibrace (někdy i doslova :-) ), tak mu odpustí všechny nedostatky a je to osudový vztah na celý život. Věřte mi, je to tak. Není to ale auto pro každého.
Že Def končí je mi na jednu stranu škoda, ale v podstatě to chápu. Ale co si budeme nalhávat, ono už to stejně nebylo ono... od dob Fordího motoru, zavařených klapek pod oknem, filtru DPF atd. Nicméně kdo to auto chce tak si může koupit ojeté libovolného věku a třeba si ho i zrenovovat. A pokud to bude kvalitní renovace, tak na tom to auto bude mnohem líp než nové z fabriky a určitě i déle vydrží.
Tím, že končí výroba, tak začíná nové období, období opečovávání a renovací starších kousků.
Rozbalit vlákno
0