Pro autosalon v Ženevě připravený Opel GT Concept má s motorem za přední nápravou, sekvenční převodovkou a pohonem zadních kol představovat skutečný sportovní automobil.
Nechtěl by se na to Opel už vykašlat? Akorát nasírá lidi, kteří už 20 let čekají na Calibru. Že to je nehezké a disporoporční je v tomto případě jen detail. :-!
Tak toto je koncept, ktorý vyzerá fakt dobre. Na dizajne nevidno žiadne zaváhanie, všetko tak ako má byť, moderné, ale s odkazom do minulosti.
Ó, a prosím vráťme sa k týmto negatívne skoseným maskám s horizontálnym členením. Už našťastie trend ťahať svetlá až k čelnému sklu pominul, ale bezpečnostné normy asi nepustia, ale už mám dosť tých rozkysnutých karosérií, chce to niečo ladné ako z čias Galantu. https://www.onderdelenzoeker.nl/car_pict…
Na negativne skosene celo masky zabudni, modely ako zraloky BMW ci Galant tu uz nebudu kvoli predpisom o ochrane chodcov.
A k Oplu a Calibre - spominat na minulost je fajn, ale Calibra ci Omega ale aj mala Tigra A sa uz sotva vratia. BMW uz tazko vyrobi dalsi M1, VW zanevrel na Sci, Lancia uz neda svetu druhu Deltu... je cas na nove "kulty" :-)
No keby Opel urobil toto ako naozaj zadokolku, hadam by to bolo lepsie ako Toyobaru, kde po velkom halo real predaje sklamali.
Nevím, odkud bereš jistotu, že by to bylo lepší, než Toyobaru, ale faktem je, že GM už RWD kupé jako koncept představil a následně projekt ukončil poté, co se ukázalo, jak malý je trh. Takže možná budoucnost pro Opel GT jsou kecy. Ale nějak se komunita Opelu v psychické kondici udržovat musí, to chápu.
Dovolím si nesouhlasit. To auto je proporčně karikatura ve stylu [odkaz] , příď je extrémně nízká, de facto v rovině s kolem, v případě kapoty skoro pod ním, taktéž záď, ale je pochopitelně nutné, aby se tam posadil člověk, takže to má neúměrně vysokou kabinu. A to nemluvím o tom, že se tam ten litr vejde jen v případě, že bude ležet na boku. >:D
Teda s TeeJayem musím snad poprvé souhlasit, i když je to jen koncept, je to disproporční, ten starý Opel GT je proti tomu nádherný veterán. Dlouhá příď jak letiště a pak bublina. Jak to bude velke?
Sorry, ale to je čo za argument? Kam by sme sa s takýmto uvažovaním dostali? Prečo by mali byť dnešné autá prísne proporčné? Existuje plno príkladov, kedy disproporcia naozaj nie je na škodu.
Mě to dost zklamalo. takovej koncept z konce devadesátek Má navíc červený kola (bez šance na sérii) a nemá spáry mezi okny a přilehlými díly (bez šance na sérii - boční okna by nešla otvírat - nezajedeš na parkoviště, přední okno nejde vyměnit - kamínek = vyhodit půl auta). OK, je to koncept, ale odmyslete si tyhle věci a zůstane tuctovej sporťák s přšerným počtem válců. Opel dal novou Astrou naději, že by mohl začít fungovat. Ale takhle to nepůjde. :no:
Probůh, opravdu nechápeš rozdíl mezi prototypem a designovou studií?
Všechno, co této designové studii vytýkáš, opravdu nemůže být použito pro sériovou výrobu... Ale naopak nesouhlasím s tím, že po zreálnění této studie by byl případný vůz tuctový. Tak to rozhodně nikoliv, už jen kvůli skvělému zavěšení dveří, to je velmi přínosný nápad! A celkové tvarování studie, např. sklon předního i zadního skla, rozhodně tuctovitost nepřipouští.
Jen si myslím, že se tady díváme na studii přímo navazující na typ GT 1900 (nebo 1900 GT) z 1969 roku, nikoliv na Calibru, již zde mnozí připomínají. Proto se také mýlí ve svých úsudcích. Prosím najděte si na webu Opel GT, a pochopíte, proč tento opravdu sporťák vypadá nyní právě takto!
Zatímco Calibra představuje rodinné kupé s opravdovým komfortem a příslušnými rozměry, GT je čistokrevný dvoumístný sporťák s tím nejlepším uspořádáním pohonné jednotky a poctivě krátkým rozvorem! Nechci tím říci, že bych(ař) si šel takový vůz hned koupit, ale chci tím říci, že se mi líbí Opelovo zaměření na emoce a tato studie je prostě rozkošná. Umíte si vůbec představit tu dlouhatánskou díru od sedadla směrem k předním kolům, kam nasoukáte vodorovně nohy, zadek bude 15 cm na silnicí a 60 cm od osy zadních kol? Motokára hadr, a klidně i s malým tříválcem. Jen do toho, Opel!
N en, chápu rozdíl, ale prostě se mi tenhle koncept nelíbí. Líbí se mi jiné. Od Mercedesu, Amíků, ale i některé od Frantíků. A nemusím si nic hledat ani představovat. V Opelu GT jsem jel. Ve starém i v novém (který byl Lotus a fakt jsem do něj nevlezl, než jsem odroloval kousek stříšky) A Caliber jsem pár taky řídil. A byla dobrá, i když to byla Vectra. Ale na tohle mám prostě tenhle názor. A ty dveře jsou fakt dobrý. pravděpodobně se můžou tak vklápět do kastle, protože tam je místo, kde má být motor. :-!
Tak to asi nebyl GT ten novej, to byl asi Speedster ne? Jestli to byl ten co dělali s Lotusem. Nové (tehdy) GT už mělo klasiku motor vpředu ne uprostřed.
chlapci, bezte potom na autosalon povedat, ze ta studia nastupcu Calibry je nerealna a teda seriovka bude nanic :-)
Mozno sa strapnite menej ako tuna na diskusii.
a tie ako vieme ..... sa zvyknu dost odlisovat od buducich serioviek ;-) ... co z tohto opla ( teda z tohto konceptu ) prejde do serie bude nakoniec snad len jeho silueta a velkost kolies... takze je zbytocne riesit ze sa mi nepacia farebne kola a tvar masky a bla bla u konceptu........ koncept ma ukazat smerovanie a mozny smer znacky ale neukazuje "uz hotovy" dizajn.. aj keby bol koncept cely ruzovy... je to uplne jedno
mna skor zaujala nizka hmotnost... sikovne male rozmery.... kompaktnost.... takto nejako ma vyzerat sportove auto.... taky tazkotonazny MB AMG si moze kludne zobrat priklad z tejto studie ako ma vyzerat skutocne sportove auto ... lebo sportove auto a monstrum nie je jedno a to iste.... navzdory tomu ze s tym niekto nemusi suhlasit.....
PS: mohol by to byt zaujimavy priamy/nepriamy konkurent pre kabrio MX5ku....
V prvni rade jsem rad, ze tohle GT od Opelu (snad nekdy?) bude opravdove kupe s tou spravnou pohanenou napravou a ne jenom nejaky tridverovy derivat Astry. Koncept vypada vazne atraktivne :yes: Prestoze dokazu pochopit i velkou davku nekomfortu, vlastniho sportovnim kupe, libi se mne i detaily zvysujici uzivatelskou privetivost. Proc ne, kdyz to jde.
Skoda toho moturku. Nejde ani tak o 3 valce, ktere nakonec nemusi znit spatne, ale od vozu s podobnym designem cekam proste tak nejak vic "trhani asfaltu". Treba bude i nejake GT OPC :-) , nejenom lifestylove kupatko pro zeny, jako byvala Tigra.